-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
477 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 385.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 385.00 UAH
Період оскарження:
04.02.2025 17:04 - 12.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
1fa4b28448c94c3d8a8e8b64f344c2c4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-04-016230-a.b1
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ГЕТ.doc 07.02.2025 17:41
- скарга_ГЕТ.doc.p7s 07.02.2025 17:41
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 07.02.2025 17:41
- Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf 07.02.2025 17:41
- «ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf 07.02.2025 17:41
- скарга_ГЕТ.pdf 07.02.2025 17:41
- ТД- електрика з урахуванням Особливостей (1) (1).doc 07.02.2025 17:41
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 07.02.2025 17:41
- «ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf 07.02.2025 17:41
- 36.2.ДУ № 299-юр від 22.12.2022 Камянська МР.pdf 07.02.2025 17:43
- 36.3. акти Камянська МР.pdf 07.02.2025 17:43
- 36.4. відгук Камянська МР.pdf 07.02.2025 17:43
- 36.1. аналогічний Камянська МР (1).pdf 07.02.2025 17:43
- sign.p7s 07.02.2025 17:46
- рішеня від 11.02.2025 № 2011.pdf 11.02.2025 17:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.02.2025 № 2492.pdf 19.02.2025 10:54
- рішення від 18.02.2025 № 2492.pdf 20.02.2025 13:33
- ТД- електрика з урахуванням Особливостей (1) (1).doc 05.03.2025 10:22
- Протокол щодо усунення помилок.docx 05.03.2025 10:22
- Протокол щодо усунення помилок.docx 10.03.2025 16:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.02.2025 19:49
Дата розгляду скарги:
18.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.02.2025 17:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.02.2025 13:33
Дата виконання рішення Замовником:
10.03.2025 16:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник усунув невідповідності шляхом внесення змін до Документації
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9658c369e4034932b0737b37f3199544
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п.п. 17 п. 1 Розділу 3 ТД та Додатку № 5 ТД:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п.п. 17 п. 1 Розділу 3 ТД та Додатку № 5 ТД:
«Відповідно до ст. 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2024 року (Якщо об’єкти учасника розташовані на території більше ніж однієї області України, інформація надається від відповідної кількості територіальних органів ДСНС України по кожній області окремо).»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей, а тому оскаржувані вимоги повинні бути вилучені з тексту тендерної документації Замовником.
«Відповідно до ст. 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2024 року (Якщо об’єкти учасника розташовані на території більше ніж однієї області України, інформація надається від відповідної кількості територіальних органів ДСНС України по кожній області окремо).»
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей, а тому оскаржувані вимоги повинні бути вилучені з тексту тендерної документації Замовником.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД- електрика з урахуванням Особливостей (1) (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законодавстві порядку.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2b642a8b2aa645e2bf19ef136131c990
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 5 Розділу ІІІ та Додатку № 5 Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 5 Розділу ІІІ та Додатку № 5 Тендерної документації Замовником встановлено, що для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Учасник повинен надати: «Довідка, складену учасником в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, який повністю відповідає встановленим кваліфікаційним вимогам (довідка повинна містити інформацію про предмет договору, дату договору, найменування замовника, суму виконаних зобов’язань, стан виконання договору, номер ідентифікатора закупівлі у разі надання аналогічного договору укладеного з замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»). Зважаючи на необхідність підтвердження можливості виконання встановленого технічним завданням поставки товару, аналогічним вважається договір на постачання електричної енергії споживачу у 2024 році. У разі надання аналогічного договору, укладеного з замовником в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» – такий договір повинен бути опублікований на веб-порталі Уповноваженого органу, бути виконаним в повному обсязі. Для підтвердження виконання договору в повному обсязі на веб-порталі Уповноваженого органу може бути опублікований звіт про виконання договору. У разі надання аналогічного договору, укладеного із суб’єктом, який не відноситься до замовників в розумінні п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» – такий договір повинен бути виконаним в повному обсязі. У складі пропозиції обов’язково надається копія аналогічного договору (не залежно від категорії кінцевого споживача), а також лист-відгук від такого замовника з обов’язковим зазначенням інформації щодо предмету договору, кількості поставлених товарів, вартості поставки товару, термін дії Договору, наявності претензій до постачальника, переліку актів приймання-передачі товару згідно даного Договору, а також документи для підтвердження виконання договору в повному обсязі (акти приймання-передачі товару щодо поставленого товару з підписами сторін), банківський документ (виписка) про надходження коштів згідно такого договору, що завірений банком, акти звірки з замовником, що підписані сторонами, документи, що підтверджують оплату податків на прибуток в період виконання умов договору, що завірене відміткою банку, податкові накладні, які складені на всі акти приймання-передачі товару щодо аналогічного договору та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних (у разі якщо Учасник є платником податку на додану вартість), фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально) стосовно року, в якому було здійснено постачання товару згідно аналогічного договору. Надані документи повинні відображати повне виконання умов договору сторонами.
Отже учасник надає не менше одного повністю виконаного аналогічного договору із попередніми Замовниками, в яких відображена інформація щодо постачання електричної енергії кінцевому споживачу з документами, що передбачені вище.
Аналогічний договір має бути наданий від підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів».
Таким чином, Замовник вимагає надати цілий перелік документів для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а саме:
1) копія аналогічного договору;
2) лист-відгук;
3) акти приймання-передачі товару щодо поставленого товару з підписами сторін;
4) банківський документ (виписка) про надходження коштів згідно такого договору;
5) акти звірки з замовником;
6) документи, що підтверджують оплату податків на прибуток в період виконання умов договору;
7) податкові накладі, складені на всі акти приймання-передачі товару;
8) фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально) стосовно року, в якому було здійснено постачання товару згідно аналогічного договору.
Крім того, виконання такого аналогічного договору повинно бути у 2024 році.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Звертаємо увагу, що такі документи як: банківський документ (виписка) про надходження коштів згідно такого договору, акти звірки, документи, що підтверджують оплату податків на прибуток в період виконання умов договору; податкові накладні, фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально) стосовно року, в якому було здійснено постачання товару згідно аналогічного договору, - не мають жодного відношення до виконання аналогічного договору в частині підтвердження досвіду постачання електричної енергії, а відносяться до виконання фінансових та податкових зобов’язань. Так, документ (виписка) про надходження коштів та акти звірки підтверджують як саме споживач виконав умови договору щодо оплати товару, а не постачальник, а документи щодо оплати податку, податкові накладні та фінансовий звіт взагалі не мають відношення до цього кваліфікаційного критерію, оскільки підтверджують фінансову спроможність Учасника та належне виконання ним податкового законодавства.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів тими документами, які справді це підтверджують, зокрема надати договір, лист-відгук та акт (підтверджуючі документи додаються), інші ж документи щодо банківських розрахунків та фінансової звітності взагалі є конфіденційними, тому не можуть бути надані нами в складі пропозиції.
Крім того, Замовник вимагає, щоб такий аналогічний договір був виконаний повністю у 2024 році, коли зараз тільки травень і практично всі договори на постачання електричної енергії укладаються на весь рік. Так, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, укладених та виконаних у попередніх роках (2022 – 2023 роках), а не у 2024 році, проте через встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги не зможе взяти участь у цій закупівлі.
Таким чином, вимоги, встановлені Замовником носять дискримінаційних характер та повинні бути виключені з Тендерної документації.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Більше того, Особливості та Закон України «Про публічні закупівлі» не містять обов’язку учасників закупівлі підтверджувати виконання аналогічних договорів шляхом надання будь-яких фінансових документів, а також взагалі не містять вимог щодо документів для підтвердження аналогічного досвіду.
Замовником не було обгрунтовано необхідність надання саме таких документів для підтвердження виконання аналогічних договорів.
Тому, незважаючи на наявність в ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» аналогічного досвіду, через встановлення Замовником незаконних та дискримінаційних вимог щодо надання зазначених вище документів, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не зможе взяти участь в цій закупівлі.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Отже учасник надає не менше одного повністю виконаного аналогічного договору із попередніми Замовниками, в яких відображена інформація щодо постачання електричної енергії кінцевому споживачу з документами, що передбачені вище.
Аналогічний договір має бути наданий від підприємств, установ, організацій, щодо яких надавалась інформація у довідці про досвід виконання аналогічних договорів».
Таким чином, Замовник вимагає надати цілий перелік документів для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, а саме:
1) копія аналогічного договору;
2) лист-відгук;
3) акти приймання-передачі товару щодо поставленого товару з підписами сторін;
4) банківський документ (виписка) про надходження коштів згідно такого договору;
5) акти звірки з замовником;
6) документи, що підтверджують оплату податків на прибуток в період виконання умов договору;
7) податкові накладі, складені на всі акти приймання-передачі товару;
8) фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально) стосовно року, в якому було здійснено постачання товару згідно аналогічного договору.
Крім того, виконання такого аналогічного договору повинно бути у 2024 році.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Звертаємо увагу, що такі документи як: банківський документ (виписка) про надходження коштів згідно такого договору, акти звірки, документи, що підтверджують оплату податків на прибуток в період виконання умов договору; податкові накладні, фінансовий звіт чи податкову декларацію (поквартально) стосовно року, в якому було здійснено постачання товару згідно аналогічного договору, - не мають жодного відношення до виконання аналогічного договору в частині підтвердження досвіду постачання електричної енергії, а відносяться до виконання фінансових та податкових зобов’язань. Так, документ (виписка) про надходження коштів та акти звірки підтверджують як саме споживач виконав умови договору щодо оплати товару, а не постачальник, а документи щодо оплати податку, податкові накладні та фінансовий звіт взагалі не мають відношення до цього кваліфікаційного критерію, оскільки підтверджують фінансову спроможність Учасника та належне виконання ним податкового законодавства.
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів тими документами, які справді це підтверджують, зокрема надати договір, лист-відгук та акт (підтверджуючі документи додаються), інші ж документи щодо банківських розрахунків та фінансової звітності взагалі є конфіденційними, тому не можуть бути надані нами в складі пропозиції.
Крім того, Замовник вимагає, щоб такий аналогічний договір був виконаний повністю у 2024 році, коли зараз тільки травень і практично всі договори на постачання електричної енергії укладаються на весь рік. Так, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» має можливість підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, укладених та виконаних у попередніх роках (2022 – 2023 роках), а не у 2024 році, проте через встановлення Замовником такої дискримінаційної вимоги не зможе взяти участь у цій закупівлі.
Таким чином, вимоги, встановлені Замовником носять дискримінаційних характер та повинні бути виключені з Тендерної документації.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Більше того, Особливості та Закон України «Про публічні закупівлі» не містять обов’язку учасників закупівлі підтверджувати виконання аналогічних договорів шляхом надання будь-яких фінансових документів, а також взагалі не містять вимог щодо документів для підтвердження аналогічного досвіду.
Замовником не було обгрунтовано необхідність надання саме таких документів для підтвердження виконання аналогічних договорів.
Тому, незважаючи на наявність в ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» аналогічного досвіду, через встановлення Замовником незаконних та дискримінаційних вимог щодо надання зазначених вище документів, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не зможе взяти участь в цій закупівлі.
Отже, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
×
-
Назва доказу:
акти
-
Повʼязаний документ:
36.3. акти Камянська МР.pdf
-
-
Назва доказу:
відгук
-
Повʼязаний документ:
36.4. відгук Камянська МР.pdf
-
-
Назва доказу:
аналогічний
-
Повʼязаний документ:
36.1. аналогічний Камянська МР (1).pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД- електрика з урахуванням Особливостей (1) (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законодавстві порядку.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
1715b44f78394d81b25ce8035f3ca74d
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 5 Розділу III та Додатку № 5 тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
до п. 5 Розділу III та Додатку № 5 тендерної документації: «Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного законодавства:
- Копія укладеного договору між Учасником та Оператором системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» щодо надання послуг з передачі електричної енергії та документ, що підтверджує приєднання учасника до умов договору про врегулювання небалансів електричної енергії та долучено до реєстру учасників ринку. У випадку якщо вказаним Договором передбачені додатки, що є його невід’ємною частиною, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист роз’яснення щодо укладених додатків між Учасником та ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО», а також лист (інформацію) від Оператора системи передачі щодо показників моніторингу якості електричної енергії, яка є предметом Договору про надання послуг з передачі електричної енергії в мережах системи передачі згідно глави 2 розділу XІ Кодексу системи передачі»/
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для предмета закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
Таким чином, вимоги, встановлені Замовником носять дискримінаційних характер та повинні бути виключені з Тендерної документації.
- Копія укладеного договору між Учасником та Оператором системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» щодо надання послуг з передачі електричної енергії та документ, що підтверджує приєднання учасника до умов договору про врегулювання небалансів електричної енергії та долучено до реєстру учасників ринку. У випадку якщо вказаним Договором передбачені додатки, що є його невід’ємною частиною, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист роз’яснення щодо укладених додатків між Учасником та ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО», а також лист (інформацію) від Оператора системи передачі щодо показників моніторингу якості електричної енергії, яка є предметом Договору про надання послуг з передачі електричної енергії в мережах системи передачі згідно глави 2 розділу XІ Кодексу системи передачі»/
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для предмета закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
Таким чином, вимоги, встановлені Замовником носять дискримінаційних характер та повинні бути виключені з Тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД- електрика з урахуванням Особливостей (1) (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законодавстві порядку.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
8161262c07064ac6b8cdaa7334545a9c
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 4 Розділу VI та Додатку №5 Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 4 Розділу VI та Додатку №5 Тендерної документації: «Відповідно до ст. 22 Закону України «Про охорону праці» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження порядку розслідування випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17 квітня 2019 року № 337 учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від Державної служби України з питань праці або його територіального органу або від інших компетентних органів, що ведуть оперативний облік нещасних випадків, що підлягають спеціальному розслідуванню, постраждалих від гострих професійних захворювань (отруєнь), – про наявність (із зазначенням кількості) або про відсутність нещасних випадків, що підлягають спеціальному розслідуванню, постраждалих від гострих професійних захворювань (отруєнь) на підприємстві учасника у 2023 році.»
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, Замовник не довів та не обґрунтував, яке саме відношення інформація про наявність або відсутність нещасних випадків, що підлягають спеціальному розслідуванню, постраждалих від гострих професійних захворювань (отруєнь) на підприємстві, має до постачання електричної енергії. Така вимога була встановлена для звуження кола потенційних учасників закупівлі до тих, які зможуть отримати відповідну довідку у Державній службі України з питань праці, що є дискримінаційним в тому числі і щодо Скаржника.
Зазначені вище вимоги Замовника є необґрунтованими і дискримінаційними, а відтак незаконними та такими, що обмежують коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національними стандартами для предмета закупівлі.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Крім того, Замовник не довів та не обґрунтував, яке саме відношення інформація про наявність або відсутність нещасних випадків, що підлягають спеціальному розслідуванню, постраждалих від гострих професійних захворювань (отруєнь) на підприємстві, має до постачання електричної енергії. Така вимога була встановлена для звуження кола потенційних учасників закупівлі до тих, які зможуть отримати відповідну довідку у Державній службі України з питань праці, що є дискримінаційним в тому числі і щодо Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення».pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
«ДСТУ EN 50160_2023 Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності (EN 50160_2022, IDT)».pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД- електрика з урахуванням Особливостей (1) (1).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації. 3. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законодавстві порядку.