• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 код 09310000-5 Електрична енергія (Енергія електрична) – 2 лоти

Завершена

44 013 101.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 108 453.34 UAH
Період оскарження: 04.02.2025 14:58 - 09.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення замовника щодо відхилення пропозиції

Номер: dc5e56b83fc34f55b43977507b8d85d7
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-04-011784-a.a2
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення замовника щодо відхилення пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 15:04
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.03.2025 17:16
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ec3bdebf441b4eae9c87f4a09d727330
Заголовок пункту скарги: Протоколом №73 від 17.02.2025 року тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей . ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Протоколом №73 від 17.02.2025 року тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості). У Протоколі про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначає, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції в частині не надання довідки від Державної казначейської служби України про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках.

ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 4.2 Розділу 4 Додатку 3 до тендерної документації передбачено необхідність надання довідки(-ок) з обслуговуючого банку (у випадку наявності декількох обслуговуючих банків надати такі довідки з усіх обслуговуючих банків) про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках.

ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало відповідні довідки з усіх обслуговуючих банків (АТ «Ощадбанк», АТ «КРЕДОБАНК», АТ «БАНК АЛЬЯНС», АТ «РВС БАНК», АТ «ТАСКОМБАНК», АТ «СЕНС БАНК», ПАТ АБ «ПІВДЕННИЙ», АТ КБ «Приватбанк», файл «довідки банк січень»), чим у повній мірі виконало вимогу тендерної документації.
Проте, 14 лютого 2025 р. Замовником було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», відповідно до п. 2 якого встановлено:
«2. Відповідно до пункту 4.2. Розділу 4 «Відомості про учасника» Додатку 3 Тендерної документації Учасник повинен надати: «4.2. Довідка(-ки) з обслуговуючого банку (у випадку наявності декількох обслуговуючих банків надати такі довідки з усіх обслуговуючих банків) про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках.» На виконання зазначеної вимоги Учасником ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 42827548, у складі тендерної пропозиції надано файл «ДПС_всі рахунки_грудень.pdf», що містить Лист від 05.12.2024 р. №37433/6/13-01-54-01 від Львівської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області з інформацією про відкриті рахунки, де зокрема, зазначено інформацію про наявність відкритого рахунку в Державній казначейській службі України Разом з тим, у складі тендерної пропозиції Учасника не надано довідку про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках від Державної казначейської служби України, що не відповідає вимогам пункту 4.2. Розділу 4 Додатку 3 Тендерної документації. На виконання зазначених вимог, відповідно до пункту 43 Особливостей, та з метою усунення невідповідностей просимо надати: - Довідку від Державної казначейської служби України про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках.»
Тобто, Замовник на виконання вимоги тендерної документації про надання довідок з обслуговуючих банків вимагав надати довідку також і від Державної казначейської служби України, оскільки її відсутність є невідповідністю.

У відповідь на оприлюднене повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» надало лист-роз’яснення про те, що Державна казначейська служба України не є банком, та про відсутність невідповідностей у своїй пропозиції.
17 лютого 2025 р. Замовником було опубліковано рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» з тої підстави, що така довідка не була надана.

На нашу думку, при проведенні процедури оцінки пропозицій було порушено Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості, несправедливо та неправомірно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».

У своєму повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей Замовник вимагав від нас надання довідки саме від Державної Казначейської служби України на виконання вимоги тендерної документації, яка стосувалась обслуговуючого банку.
Однак, не можна ототожнювати Державну казначейську службу України з банком.
Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215 "Про затвердження Положення про Державну казначейську службу України":
Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.
Відповідно до пункту 2 частини 4 Постанови Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку, зокрема, забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку, зокрема, здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги.
Верховний суд України у Постанові від 16 жовтня 2024 року у справі № 913/266/20 надає наступне тлумачення щодо виникнення у юридичної особи статусу банку:
«Спеціальна правосуб`єктність юридичних осіб (згідно із частиною третьою статті 91 ЦК України) встановлюється для юридичних осіб, які здійснюють окремі види діяльності, для провадження яких законом передбачено отримання спеціального дозволу (ліцензії).
Таким видом діяльності, що вимагає спеціальної правосуб`єктності юридичної особи, зокрема, є і банківська діяльність, адже здійснення такої діяльності узалежнено від отримання банківської ліцензії (див. пункти 84 - 87 постанови Великої Палати Верховного Суду від 10.12.2019 у справі № 925/698/16).
Банк є юридичною особою, наділеною на підставі банківської ліцензії виключним правом надавати банківські послуги (згідно зі статтею 2 Закону про банки).
В Україні діє спеціальне законодавство, яке регулює організаційні і правові засади створення, діяльності, реорганізації і ліквідації банків (далі - банківське законодавство).
Банківське законодавство включає, зокрема, Закон про банки, Закон про НБУ, Закон про гарантування вкладів, нормативно-правові акти НБУ, також ЦК України, ГК України, інші закони в частині, що не суперечить попередньо зазначеним нормативним документам.
Системний аналіз банківського законодавства у питанні виникнення та втрати правового статусу банку дає змогу зробити такі висновки:
1) підставою для набуття статусу банку та здійснення банківської діяльності є наявність ліцензії, виданої регулятором (НБУ), та внесення запису до Державного реєстру банків. При цьому внесення відомостей про юридичну особу до означеного Реєстру здійснюється НБУ одночасно з прийняттям ним рішення про надання банківської ліцензії (згідно зі статтями 2, 17, частиною п`ятою статті 19 Закону про банки, статтею 7 Закону про НБУ);
2) закон встановлює обов`язок зазначення організаційно-правової форми та слова «банк» у найменуванні банку, яке [найменування] вказується в установчих документах і вноситься до єдиного державного реєстру. Втім, норми банківського законодавства не пов`язують набуття чи втрату правового статусу банку зі зміною найменування юридичної особи, зокрема шляхом виключення з її назви слова «банк». Водночас зміни до статуту банку (в тому числі зміна його найменування), які підлягають державній реєстрації, без попереднього погодження НБУ не допускаються (згідно із частинами першою та третьою статті 90 ЦК України, статтею 15, частиною третьою статті 16 Закону про банки, частиною першою статті 2 Закону про господарські товариства, частиною четвертою статті 3 Закону про акціонерні товариства, пунктом 9 частини першої статті 7 Закону про НБУ);
3) банківське законодавство пов`язує існування статусу банку з наявністю спеціальної правосуб`єктності (набутої в результаті отримання відповідної ліцензії), що надає право такій юридичній особі здійснювати банківську діяльність.»

Згідно даного аналізу норм права Верховним судом України, ДКСУ не є банком, оскільки не має спеціальної правосуб’єктності (спеціального дозволу (ліцензії).

На сайті НБУ оприлюднено перелік банків, які мають банківську ліцензію, дана інформація є публічною, замовник мав змогу вільно перевірити чи є Державна казначейська служба України банком, що має банківську ліцензію.
Тому, надаємо скріншот з сайту НБУ з підтвердженням, що ДКСУ не має банківської ліцензії:




Крім даної публічної інформації, на підтвердження того, що ДКСУ не є банківською установою, надаємо лист щодо надання інформації від Державної казначейської служби України за вих. № 14-06-06/3918 від 20.02.2025 р., в якому вказано, зокрема:

«Згідно зі статтею 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банк – це юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги. Відповідно до статті 47 цього Закону банк має право здійснювати банківську діяльність на підставі банківської ліцензії шляхом надання банківських послуг.
Разом з тим, банківські послуги дозволяється надавати виключно банку.
Водночас, Казначейство відповідно до пункту 1 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 року № 215 (далі – Положення), є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів та не є банком в розумінні Закону. Казначейство є учасником системи електронних платежів Національного банку.
… Нормативно-правовими актами, які регулюють бюджетні відносини, процес казначейського обслуговування бюджетних коштів та розрахунково-касового обслуговування клієнтів, а також умовами Договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування не передбачено надання органами Казначейства додаткових довідок про рахунки, відкриті на ім'я клієнтів, які ними обслуговуються.»

Отже, оскільки ДКСУ не має банківської ліцензії, не є банком у розумінні чинного законодавства та не видає довідок про відкриті рахунки клієнтів, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не повинно було надавати довідку від даного державного органу про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках у складі пропозиції.
Також, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» для участі в торгах не зобов’язаний отримувати якісь додаткові пояснення від ДКСУ про те, чи є вони банком, оскільки їхній правовий статус чітко визначений у законодавстві України.
Жодним чинним нормативно-правовим актом не визначено, що Державна казначейська служба є банком та має виключне право надавати банківські послуги.

Отже, у пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» були відсутні невідповідності, які замовник вимагав усунути.
Згідно вимог Документації учасник повинен був надати довідки з обслуговуючого банку (банків), вони ж і містяться у складі пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».

Підсумовуючи усе наведене вище, вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є неправомірним з наведеної Замовником підстави, а тому відповідне рішення Замовника повинно бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на неправомірне рішення замовника щодо відхилення пропозиції

Номер: 161c5ca901c44806b2278f2346f019bc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-04-011784-a.a1
Назва: СКАРГА на неправомірне рішення замовника щодо відхилення пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 16:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.03.2025 17:18
Автор: ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ЖУК РОМАН ЄВСТАХІЙОВИЧ 380934108320 gasenergotendr@gmail.com http://gasenergotrade.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5965838b17b5489b9090725120acb348
Заголовок пункту скарги: Протоколом №72 від 17.02.2025 року тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Протоколом №72 від 17.02.2025 року тендерну пропозицію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» було відхилено на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі - Особливості). У Протоколі про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника Замовник зазначає, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції в частині не надання довідки від Державної казначейської служби України про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках.

ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується з такою підставою відхилення з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 4.2 Розділу 4 Додатку 3 до тендерної документації передбачено необхідність надання довідки(-ок) з обслуговуючого банку (у випадку наявності декількох обслуговуючих банків надати такі довідки з усіх обслуговуючих банків) про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках.

ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надало відповідні довідки з усіх обслуговуючих банків (АТ «Ощадбанк», АТ «КРЕДОБАНК», АТ «БАНК АЛЬЯНС», АТ «РВС БАНК», АТ «ТАСКОМБАНК», АТ «СЕНС БАНК», ПАТ АБ «ПІВДЕННИЙ», АТ КБ «Приватбанк», файл «довідки банк січень»), чим у повній мірі виконало вимогу тендерної документації.
Проте, 14 лютого 2025 р. Замовником було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», відповідно до п. 2 якого встановлено:
«2. Відповідно до пункту 4.2. Розділу 4 «Відомості про учасника» Додатку 3 Тендерної документації Учасник повинен надати: «4.2. Довідка(-ки) з обслуговуючого банку (у випадку наявності декількох обслуговуючих банків надати такі довідки з усіх обслуговуючих банків) про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках.» На виконання зазначеної вимоги Учасником ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», код за ЄДРПОУ 42827548, у складі тендерної пропозиції надано файл «ДПС_всі рахунки_грудень.pdf», що містить Лист від 05.12.2024 р. №37433/6/13-01-54-01 від Львівської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області з інформацією про відкриті рахунки, де зокрема, зазначено інформацію про наявність відкритого рахунку в Державній казначейській службі України Разом з тим, у складі тендерної пропозиції Учасника не надано довідку про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках від Державної казначейської служби України, що не відповідає вимогам пункту 4.2. Розділу 4 Додатку 3 Тендерної документації. На виконання зазначених вимог, відповідно до пункту 43 Особливостей, та з метою усунення невідповідностей просимо надати: - Довідку від Державної казначейської служби України про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках.»
Тобто, Замовник на виконання вимоги тендерної документації про надання довідок з обслуговуючих банків вимагав надати довідку також і від Державної казначейської служби України, оскільки її відсутність є невідповідністю.

У відповідь на оприлюднене повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» надало лист-роз’яснення про те, що Державна казначейська служба України не є банком, та про відсутність невідповідностей у своїй пропозиції.
17 лютого 2025 р. Замовником було опубліковано рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» з тої підстави, що така довідка не була надана.

На нашу думку, при проведенні процедури оцінки пропозицій було порушено Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості, несправедливо та неправомірно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».

У своєму повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей Замовник вимагав від нас надання довідки саме від Державної Казначейської служби України на виконання вимоги тендерної документації, яка стосувалась обслуговуючого банку.
Однак, не можна ототожнювати Державну казначейську службу України з банком.
Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215 "Про затвердження Положення про Державну казначейську службу України":
Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.
Відповідно до пункту 2 частини 4 Постанови Казначейство відповідно до покладених на нього завдань та в установленому законодавством порядку, зокрема, забезпечує казначейське обслуговування бюджетних коштів на основі ведення єдиного казначейського рахунка, відкритого у Національному банку, зокрема, здійснює розрахунково-касове обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також інших клієнтів відповідно до законодавства.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги.
Верховний суд України у Постанові від 16 жовтня 2024 року у справі № 913/266/20 надає наступне тлумачення щодо виникнення у юридичної особи статусу банку:
«Спеціальна правосуб`єктність юридичних осіб (згідно із частиною третьою статті 91 ЦК України) встановлюється для юридичних осіб, які здійснюють окремі види діяльності, для провадження яких законом передбачено отримання спеціального дозволу (ліцензії).
Таким видом діяльності, що вимагає спеціальної правосуб`єктності юридичної особи, зокрема, є і банківська діяльність, адже здійснення такої діяльності узалежнено від отримання банківської ліцензії (див. пункти 84 - 87 постанови Великої Палати Верховного Суду від 10.12.2019 у справі № 925/698/16).
Банк є юридичною особою, наділеною на підставі банківської ліцензії виключним правом надавати банківські послуги (згідно зі статтею 2 Закону про банки).
В Україні діє спеціальне законодавство, яке регулює організаційні і правові засади створення, діяльності, реорганізації і ліквідації банків (далі - банківське законодавство).
Банківське законодавство включає, зокрема, Закон про банки, Закон про НБУ, Закон про гарантування вкладів, нормативно-правові акти НБУ, також ЦК України, ГК України, інші закони в частині, що не суперечить попередньо зазначеним нормативним документам.
Системний аналіз банківського законодавства у питанні виникнення та втрати правового статусу банку дає змогу зробити такі висновки:
1) підставою для набуття статусу банку та здійснення банківської діяльності є наявність ліцензії, виданої регулятором (НБУ), та внесення запису до Державного реєстру банків. При цьому внесення відомостей про юридичну особу до означеного Реєстру здійснюється НБУ одночасно з прийняттям ним рішення про надання банківської ліцензії (згідно зі статтями 2, 17, частиною п`ятою статті 19 Закону про банки, статтею 7 Закону про НБУ);
2) закон встановлює обов`язок зазначення організаційно-правової форми та слова «банк» у найменуванні банку, яке [найменування] вказується в установчих документах і вноситься до єдиного державного реєстру. Втім, норми банківського законодавства не пов`язують набуття чи втрату правового статусу банку зі зміною найменування юридичної особи, зокрема шляхом виключення з її назви слова «банк». Водночас зміни до статуту банку (в тому числі зміна його найменування), які підлягають державній реєстрації, без попереднього погодження НБУ не допускаються (згідно із частинами першою та третьою статті 90 ЦК України, статтею 15, частиною третьою статті 16 Закону про банки, частиною першою статті 2 Закону про господарські товариства, частиною четвертою статті 3 Закону про акціонерні товариства, пунктом 9 частини першої статті 7 Закону про НБУ);
3) банківське законодавство пов`язує існування статусу банку з наявністю спеціальної правосуб`єктності (набутої в результаті отримання відповідної ліцензії), що надає право такій юридичній особі здійснювати банківську діяльність.»

Згідно даного аналізу норм права Верховним судом України, ДКСУ не є банком, оскільки не має спеціальної правосуб’єктності (спеціального дозволу (ліцензії).

На сайті НБУ оприлюднено перелік банків, які мають банківську ліцензію, дана інформація є публічною, замовник мав змогу вільно перевірити чи є Державна казначейська служба України банком, що має банківську ліцензію.
Тому, надаємо скріншот з сайту НБУ з підтвердженням, що ДКСУ не має банківської ліцензії:




Крім даної публічної інформації, на підтвердження того, що ДКСУ не є банківською установою, надаємо лист щодо надання інформації від Державної казначейської служби України за вих. № 14-06-06/3918 від 20.02.2025 р., в якому вказано, зокрема:

«Згідно зі статтею 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банк – це юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги. Відповідно до статті 47 цього Закону банк має право здійснювати банківську діяльність на підставі банківської ліцензії шляхом надання банківських послуг.
Разом з тим, банківські послуги дозволяється надавати виключно банку.
Водночас, Казначейство відповідно до пункту 1 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2015 року № 215 (далі – Положення), є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів та не є банком в розумінні Закону. Казначейство є учасником системи електронних платежів Національного банку.
… Нормативно-правовими актами, які регулюють бюджетні відносини, процес казначейського обслуговування бюджетних коштів та розрахунково-касового обслуговування клієнтів, а також умовами Договору про здійснення розрахунково-касового обслуговування не передбачено надання органами Казначейства додаткових довідок про рахунки, відкриті на ім'я клієнтів, які ними обслуговуються.»

Отже, оскільки ДКСУ не має банківської ліцензії, не є банком у розумінні чинного законодавства та не видає довідок про відкриті рахунки клієнтів, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не повинно було надавати довідку від даного державного органу про відкриті рахунки та про відсутність арештів по рахунках у складі пропозиції.
Також, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» для участі в торгах не зобов’язаний отримувати якісь додаткові пояснення від ДКСУ про те, чи є вони банком, оскільки їхній правовий статус чітко визначений у законодавстві України.
Жодним чинним нормативно-правовим актом не визначено, що Державна казначейська служба є банком та має виключне право надавати банківські послуги.

Отже, у пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» були відсутні невідповідності, які замовник вимагав усунути.
Згідно вимог Документації учасник повинен був надати довідки з обслуговуючого банку (банків), вони ж і містяться у складі пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».

Підсумовуючи усе наведене вище, вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" є неправомірним з наведеної Замовником підстави, а тому відповідне рішення Замовника повинно бути скасованим.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника