• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Заходи з усунення аварії в бюджетній установі шляхом проведення капітального ремонту по заміні металопластикових енергозберігаючих вікон з улаштуванням укосів, що були пошкоджені внаслідок збройної агресії російської федерації, Криворізького ліцею №123 Криворізької міської ради, розташованого за адресою: вул. Миколаївське шосе, 18, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50025

Завершена

6 168 111.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 35 111.00 UAH
Період оскарження: 04.02.2025 07:53 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)

Номер: 0cc1dcf6ceb641bf9654a7ab9d6eb66f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-04-000139-a.a3
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.)
Скарга:
СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції ( на підставі пункту 44 Постанова №1178 від 12.10.2022р.) Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей). ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ (код ЄДРПОУ 02142325) (далі – Замовник) від 04 лютого 2025 року було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), «Заходи з усунення аварії в бюджетній установі шляхом проведення капітального ремонту по заміні металопластикових енергозберігаючих вікон з улаштуванням укосів, що були пошкоджені внаслідок збройної агресії російської федерації, Криворізького ліцею №123 Криворізької міської ради, розташованого за адресою: вул. Миколаївське шосе, 18, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50025» за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація Фактичні обставини ПП «ВКФ Конкорд» (далі – Скаржник) подав тендерну пропозицію та взяв участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником, а також виграв аукціон за результатами закупівлі, і далі перебував на стадії кваліфікації із найнижчою ціною тендерної пропозиції. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 24 лютого 2025 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли наступні учасники: Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУД ВЕСТ ТРЕЙДІНГ" 5 199 980,00 UAH з ПДВ 5 164 869,00 UAH з ПДВ ПП "ВКФ Конкорд"( далі Скаржник) 5 450 000,00 UAH з ПДВ 5 196 900,00 UAH з ПДВ ТОВ "БІЛД ЛІДЕР" 5 495 820,00 UAH з ПДВ 5 197 000,00 UAH з ПДВ ТОВ "ГЛОРІЯ-В" 5 776 872,53 UAH з ПДВ 5 198 000,00 UAH з ПДВ ТОВ "ЖИЛ СІТІ БУД" 5 957 770,00 UAH з ПДВ 5 957 770,00 UAH з ПДВ Учасник - Скаржник запропонував ціну «5 196 900,00 грн з ПДВ» під час аукціону для товару за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація. 11 березня 2024 року Замовник ухвалив рішення про визначення переможцем Скаржника, яке ним було скасовано із підстав вимоги іншого учасника, що є незаконним. Проте далі 11 березня 2024 року Замовник ухвалив рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що було зафіксовано в протоколі відхилення тендерної пропозиції (Протокол №81 ) (далі – Протокол). Замовник обґрунтував своє рішення тим, що Скаржник не надав належні документи на підтвердження відповідності технічному завданню замовника. Скаржник, ПП «ВКФ Конкорд», вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Дата розгляду скарги: 26.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.03.2025 16:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 31.03.2025 11:42
Автор: ПП "ВКФ Конкорд", Єпік Світлана Миколаївна +380675522099 olgakonkord@meta.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 23b603918d494c7d8fcdaf6fe94f95bb
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Протокол № 81 від 11 березня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«У зв’язку з отримання вимог від 07.03.2025 та від 11.03.2025, Замовником вирішено повторно розглянути тендерну пропозицію Учасника та скасувати протокольне рішення від 07.03.2025 №78 про намір укласти договір з Учасником - ПП "ВКФ Конкорд".
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника по даній закупівлі встановлено наступне:
1)Відповідно до Додатку 2 до ТД, Учаснику необхідно надати в т.ч.: протокол випробувань на виріб.
Учасником, на підтвердження Додатку 2 до ТД протокол випробувань на виріб, не надано.
2) Відповідно до п.13, 19 розділу 2 «Прорізи» (Додаток 2 до ТД), Замовником зазначено в т.ч.: Rnp=0,79 м2/кВт.
Учасником, в кошторисній документації Локального кошторису зазначено: Rnp=1,08 м2/кВт, що не відповідає умовам Додатку 2 до ТД.
3) Відповідно до п.16-18, 20, 23-36 розділу 2 «Прорізи» (Додаток 2 до ТД), Замовником зазначено в т.ч.: Rnp=0,94 м2/кВт.
Учасником, в кошторисній документації Локального кошторису зазначено: Rnp=1,08 м2/кВт., що не відповідає умовам Додатку 2 до ТД.

Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації.

Згідно з абз. 1 п.п. 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.

Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення, протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції Учасника у строки, встановлені зазначеною нормою.»

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:
І
1.Щодо незаконного та необґрунтованого твердження протоколу: «Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника по даній закупівлі встановлено наступне:
1) Відповідно до Додатку 2 до ТД, Учаснику необхідно надати в т.ч.: протокол випробувань на виріб.
Учасником, на підтвердження Додатку 2 до ТД протокол випробувань на виріб, не надано.»

Твердження, викладене у протоколі щодо ненадання учасником протоколу випробувань на виріб, є необґрунтованим та незаконним, оскільки не відповідає суті предмета закупівлі та порушує порядок усунення невідповідностей, а також не враховує надані документи учасником процедури закупівлі.
Предмет закупівлі – "ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація"
Закупівля стосується виконання робіт, а не поставки окремих виробів. Учасник надав всі необхідні документи, що підтверджують його відповідність предмету закупівлі, а саме:
-Згоду із технічним завданням;
-Кошторисну документацію, що деталізує обсяги та характеристики запланованих робіт.
Протокол випробувань на виріб – це додатковий документ, який не впливає на відповідність предмету закупівлі
Вимога про надання протоколу випробувань є вимогою, що стосується кваліфікаційних критеріїв щодо матеріалів/матеріально-технічної бази учасника/виробника, а не самих робіт. Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник надав всю основну документацію, а в його пропозиції є невідповідність, пов’язана з відсутністю одного із документів, замовник зобов’язаний був надати 24 години для усунення невідповідності.

Щодо усунення невідповідності протягом 24 годин:
Скаржник, після отримання відповідного запиту-повідомлення в системі 10 березня 2025 року, вчасно завантажив протокол випробувань у період, передбачений для виправлення недоліків. Оскільки даний документ не змінює ні технічні параметри закупівлі, ні її предмет, він не міг бути підставою для автоматичного відхилення пропозиції (документи додаються – файл «2 протокол на виріб.pdf»).

Таким чином, рішення про відхилення тендерної пропозиції на підставі ненадання протоколу випробувань є незаконним та суперечить вимогам Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки замовник не надав Скаржнику можливості усунути невідповідність у встановлений строк. Дії замовника порушують принципи пропорційності та об’єктивності оцінки пропозицій та повинні бути скасовані.

Тендерна документація передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
На підставі цього Скаржник звертає увагу на незаконність рішення про відхилення без наданих 24 годин(або не врахування документів, що були надані в період 24 годин) для усунення відповідностей із підстав протоколу. Відповідно до пункту 1 Розділу 5 Тендерної документації та Закону.
Замовник зобов’язаний надати Учаснику повідомлення про усунення невідповідностей за наявної позиції Замовника про невідповідність у документах, що стали підставою відхилення, і повинен був врахувати належно наданий документ «2 протокол на виріб.pdf».

Відповідно до пункту 43 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України 'Про публічні закупівлі', на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі — Постанова № 1178), якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в інформації та/або документах, поданих учасником, які стосуються вищенаведених випадків.

Відповідно до пункту 44 Постанови № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник не усунув невідповідності в інформації та/або документах протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення.

Оскільки замовник надав учаснику можливості усунути виявлені невідповідності, але потім не врахував такі документи, відхилення тендерної пропозиції є неправомірним.
ІІ
2.Щодо незаконного та необґрунтованого твердження протоколу:
«2) Відповідно до п.13, 19 розділу 2 «Прорізи» (Додаток 2 до ТД), Замовником зазначено в т.ч.: Rnp=0,79 м2/кВт.
Учасником, в кошторисній документації Локального кошторису зазначено: Rnp=1,08 м2/кВт, що не відповідає умовам Додатку 2 до ТД.
3) Відповідно до п.16-18, 20, 23-36 розділу 2 «Прорізи» (Додаток 2 до ТД), Замовником зазначено в т.ч.: Rnp=0,94 м2/кВт.
Учасником, в кошторисній документації Локального кошторису зазначено: Rnp=1,08 м2/кВт., що не відповідає умовам Додатку 2 до ТД.»
Відповідно Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника є незаконним та таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», а також принципам рівного ставлення до учасників та об’єктивності оцінки тендерних пропозицій.
Скаржник наполягає, що його пропозиція повністю відповідає технічним вимогам Замовника, оскільки запропоновані показники Rnp є еквівалентними або навіть кращими, ніж зазначені у тендерній документації.
Відповідно до п. 13, 19 розділу 2 «Прорізи» (Додаток 2 до Тендерної документації), Замовником встановлено вимогу щодо Rnp = 0,79 м²/кВт.
Учасник у своїй кошторисній документації (Локальний кошторис) зазначив Rnp = 1,08 м²/кВт, що перевищує встановлену мінімальну вимогу та забезпечує кращі теплоізоляційні характеристики.
Аналогічно, відповідно до п. 16-18, 20, 23-36 розділу 2 «Прорізи» (Додаток 2 до ТД), Замовником зазначено Rnp = 0,94 м²/кВт.
Однак у Локальному кошторисі Учасник вказав Rnp = 1,08 м²/кВт, що знову ж таки перевищує мінімальну вимогу та покращує якість запропонованого товару під час виконання робіт. Таким чином, відхилення пропозиції Скаржника є неправомірним, оскільки запропоновані показники відповідають вимогам технічного завдання та навіть перевищують їх.
Крім того, відповідно до положень Додатку 2 до Тендерної документації, Замовник прямо передбачив, що:
«Всі посилання на конкретну марку чи виробника можуть бути замінені Учасником на «еквівалент» (не гірший, за заявлений Замовником у технічному завданні).»
З огляду на це, запропонований Учасником матеріал із Rnp = 1,08 м²/кВт повністю відповідає критерію еквівалентності та перевищує встановлені мінімальні вимоги.
З технічної точки зору, показник Rnp (опір теплопередачі огороджувальних конструкцій) є ключовим параметром, що характеризує енергоефективність та теплоізоляційні властивості будівельних матеріалів. Чим вищий Rnp, тим краще матеріал утримує тепло, зменшуючи тепловтрати через прорізи, що, у свою чергу, покращує енергоефективність будівлі, знижує витрати на опалення та підвищує комфортні умови для користувачів приміщення.
Відповідно до ДБН В.2.6-31:2021 «Теплова ізоляція будівель», мінімальні вимоги до опору теплопередачі для віконних і дверних конструкцій у різних кліматичних зонах України встановлюються відповідно до ДСТУ Б В.2.6-79:2009. Вищий коефіцієнт Rnp свідчить про кращі теплоізоляційні властивості, що відповідає чинним стандартам енергоефективності та сприяє зменшенню теплових втрат через конструкцію.
Крім того, згідно з Законом України «Про енергетичну ефективність будівель» та ДСТУ Б EN ISO 10077-1:2019 «Теплотехнічні характеристики вікон, дверей і жалюзі», підвищені вимоги до термічного опору огороджувальних конструкцій є частиною політики оптимізації споживання енергоресурсів та зменшення впливу на навколишнє середовище.
Отже, матеріал із Rnp = 1,08 м²/кВт є технічно кращим рішенням, ніж Rnp = 0,94 м²/кВт, оскільки забезпечує нижчий рівень тепловтрат, підвищену енергоефективність будівлі та довший термін експлуатації матеріалів через менші температурні навантаження. Таким чином, вимога Замовника про обмеження показника лише мінімальним значенням Rnp без можливості його перевищення є необґрунтованою та суперечить загальноприйнятим стандартам будівництва та енергоефективності.
Таким чином, рішення Замовника щодо невідповідності показника Rnp умовам тендерної документації є необґрунтованим, суперечить власним вимогам Замовника та повинно бути скасоване.
Замовник у своєму рішенні посилається на положення пункту 44 Особливостей, згідно з яким тендерна пропозиція може бути відхилена у разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації. Проте при цьому замовник не обґрунтовує, у чому саме полягає невідповідність технічним характеристикам, а зазначає лише про невідповідність назви товару узагальненій назві закупівлі.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, замовник має право відхиляти пропозицію лише в тому випадку, якщо учасник вказав недостовірну інформацію або його пропозиція не відповідає технічним характеристикам закупівлі. Крім того, згідно з цим же пунктом, якщо замовник виявляє невідповідність у документах, які подані учасником, але така невідповідність не впливає на зміну предмета закупівлі, марки або моделі товару, він зобов’язаний надати учаснику не менше ніж 24 години для усунення таких невідповідностей.
Відхилення пропозиції з формулюванням про невідповідність назви товару узагальненому формулюванню в документації суперечить практиці Антимонопольного комітету України, який неодноразово зазначав, що такі рішення замовників є дискримінаційними. Наприклад, у рішеннях АМКУ у справах № UA-2023-04-18-009841-a та № UA-2023-06-05-012345-a комітет чітко зазначив, що якщо тендерна документація не містить вимоги про обов’язкове використання певного формулювання у найменуванні товару, а технічні характеристики пропонованого товару повністю відповідають вимогам замовника, то відхилення пропозиції є незаконним та дискримінаційним.
Замовник також порушив принцип об’єктивності оцінки тендерних пропозицій, оскільки не навів жодних доказів, що найменування товару впливає на його технічні характеристики чи споживчі властивості. Найменування товару не є тим критерієм, що визначається Замовника, якщо допускається еквівалент. У розрізі умов тендерної документації, не було встановлено вимоги до виробника, а також допускалось надання «еквівалентів», тобто товарів від різних виробників, кращих параметрів, а відповідність визначається тим, що сам товар відповідає встановленим технічним параметрам технічного завдання Замовника.
Враховуючи зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції є неправомірним, таким, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям, а також створює дискримінаційні умови для учасників, що порушує принципи рівного ставлення та добросовісної конкуренції. Відповідно, таке рішення підлягає скасуванню, а пропозиція Учасника має бути допущена до подальшого розгляду.
З огляду на зазначене, Скаржник вбачає наявні підстави, щоб скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП "ВКФ Конкорд" та забезпечити об’єктивний розгляд тендерної пропозиції відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Надані Скаржником технічні документи відповідають вимога технічного завдання та умовам законодавства про встановлення технічного завдання, параметрів, еквіваленту відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до Особливостей.
Для розширення можливостей світової торгівлі була прийнята та підписана Директива 2004/18 ЄС Європейського парламенту та Ради від 31 березня 2004 року «Стосовно координації порядків надання державних контрактів щодо виконання робіт, постачання товарів та надання послуг», яка у своєму тексті містить вимоги щодо застосування еквівалентності при наданні контрактів за державні кошти, а саме:
«Технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні створювати умови для виникнення більш прозорого ринку. У зв’язку з цим усі бажаючі повинні мати можливість подавати заявку, що дозволяє відтворити різноманітні технічні рішення. Відповідно, має бути можливим складати технічну вимогу з точки зору експлуатаційної ефективності та експлуатаційних вимог, і там, де робиться посилання на Європейський стандарт чи, за його відсутності, на національний стандарт, органами – замовниками, що надають контракти, повинні розглядатися заявки, що базуються на еквівалентних заходах.
Для демонстрування еквівалентності учасникам дозволено користуватися будь-якими видами доказів. Органи – замовники, що надають контракти, повинні аргументувати своє рішення, якщо вони вважають, що в даному випадку неможливо задовольнити принцип еквівалентності. Технічні специфікації повинні бути чітко сформульовані, щоб всі учасники знали, який пакет вимог встановлено органом – замовником».
Для створення сучасної та ефективної системи публічних закупівель, спрямованої на розвиток конкурентного середовища та подальше забезпечення добросовісної конкуренції у сфері закупівель в Україні, а також для виконання міжнародних зобов’язань України у сфері публічних закупівель шляхом поступової адаптації законодавства України до стандартів ЄС протягом 2015 – 2022 років було прийнято нову Директиву 2014/24/EU Європейського парламенту і Ради ЄС від 26 лютого 2014 року «Про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/ЄС» та затверджене розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року №175-р «Про Стратегію реформування системи публічних закупівель («дорожню карту»), яка у свою чергу пояснює застосування еквіваленту.
Так, відповідно до пункту 5.7 Національного стандарту України «Правила визначення вартості будівництва» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 для визначення вартості та складу робіт:

5.7.2 Для складання локальних та об’єктних кошторисних розрахунків застосовуються вартісні показники об’єктів-аналогів, а за їх відсутності допускається складання кошторисних розрахунків з використанням укрупнених показників вартості окремих конструктивних елементів та видів будівельних робіт, обчислених за даними кошторисів до робочих креслень об’єктів, що мають у своєму складі аналогічні проєктні рішення або укрупнених ресурсних кошторисних норм та показників вартості будівництва, а також інших укрупнених нормативів.
**5.7.3 При складанні кошторисних розрахунків на будинок, будівлю, споруду будь-якого призначення, лінійну об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури, що проєктується, за даними вартісних показників об’єктів-аналогів враховуються проєктні та технологічні, конструктивні, об’ємно-планувальні, інші проєктні рішення об’єкта шляхом приведення характеристик об’єкта-аналога до характеристик об’єкта, що проєктується. Відповідні зміни вносяться у кошторисні дані по об’єкту-аналогові. З урахуванням цього вартость по кошторису до робочих креслень об’єкта-аналога, прийнята за основу кошторисного розрахунку об’єкта, що проєктується, коригується на основі параметрів будівлі або споруди (зміни чисельності поверхів, прольотів, поверховості, навантажень, несучої конструкції тощо) або по окремих конструктивних елементах і видах робіт (види заповнення отворів, підлоги, опоряджувальні роботи тощо). При цьому до кошторису об’єкта-аналог включається цінова поправка для приведення вартісних показників об’єкта-аналога до поточного рівня.
Так як проєктування об’єктів будівництва в основному проводиться аналоговим методом, тому, в результаті затвердження проєктної документації всі матеріали, устаткування та обладнання, які мають товарну форму містять посилання на конкретного виробника товару, патент, торгову марку, тощо, так як, саме таким чином визначається вартість об’єкта будівництва, а в подальшому оцінювана вартість предмета закупівлі.
Тому при складанні тендерної документації, замовники закупівлі робіт застосовують терміни «або еквівалент» до матеріалів, устаткування, обладнання та інвентарю, яке входить до складу робіт.
Так, відповідно до визначення «Еквівалент» та вимогам прописаним замовником в тендерній пропозиції, навіть у разі, якщо учасник у процедурі закупівлі учасник може подати та запропонувати технічне рішення на виконання вимог технічного завдання.
З огляду на це, запропонований Учасником матеріал із Rnp = 1,08 м²/кВт повністю відповідає критерію еквівалентності та перевищує встановлені мінімальні вимоги рядку кошторису, крім того обсяги/ виміри повністю відповідають рядку технічного завданню.
ІІІ
Крім того, твердження, викладене у протоколі щодо скасування протокольного рішення від 07.03.2025 №78 про намір укласти договір з Учасником – ПП "ВКФ Конкорд", не відповідає Закону України "Про публічні закупівлі" та Особливостям здійснення закупівель, затвердженим Постановою КМУ №1178.
Законодавство не передбачає можливості скасування прийнятого рішення про намір укласти договір виключно на підставі вимог учасників або інших суб’єктів, окрім випадків, чітко визначених законом. Відповідно до ч. 19 ст. 29 Закону України "Про публічні закупівлі", рішення про визначення переможця може бути скасоване лише внаслідок розгляду скарги Антимонопольним комітетом України (АМКУ) або у випадках, визначених окремими положеннями закону, зокрема, якщо переможець не підписав договір, не надав необхідних документів або відмовився від укладення договору.
При цьому вимоги інших учасників не є правовою підставою для скасування рішення про визначення переможця, оскільки процедура закупівлі повинна дотримуватись принципу стабільності та непорушності рішень замовника, що є основою правової визначеності у сфері публічних закупівель. Замовник не може одноосібно переглядати свої рішення без законних підстав, оскільки це порушує принципи відкритості, передбачуваності та рівності учасників закупівельного процесу.
Таким чином, протокольне рішення про скасування наміру укласти договір є незаконним, а дії замовника можуть бути кваліфіковані як перевищення повноважень та порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Умови документації закупівлі:
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації встановлено: ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ: Розміри та технічна конфігурація вікон додається додатком до тендерної документації, у форматі PDF.
«Всі послання на конкретну марку чи виробника, можуть бути замінені Учасником на «еквівалент» (не гірший, за заявлений Замовником у технічному завданні).
На підтвердження якісних характеристик товару, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції:
- сертифікати відповідності на профіль ПВХ;
- сертифікат відповідності на склопакети ДСТУ EN 1279-1:2022
- сертифікат відповідності на фурнітуру;
- сертифікат відповідності на виріб ДСТУ EN 14351-1:2020
- протокол випробувань на виріб;
- висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на блоки віконні
- сертифікат на систему управління якості ДСТУ EN ISO 9001:2018
- сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT)
- висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на склопакети
- висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на фурнітуру
Ціна повинна бути сформована з урахуванням всіх витрат учасника (в тому числі витрат на доставку, матеріали, демонтаж, транспортних витрат на вивезення будівельного сміття та інших витрат учасника). Ціна в бік збільшення не переглядається, учасник має надати замовнику повний обсяг робіт (відповідно до Додатку 2) за ціною, що склалась за результатами аукціону.
Вимоги до організації виконання робіт:
Роботи повинні виконуватись з дотриманням правил і норм техніки безпеки та інших норм чинного законодавства. Виконавець, при виконанні робіт, повинен забезпечити кваліфікований підхід до виконання всіх робіт згідно із технічним завданням та підготовчих робіт, в тому числі відключення, при необхідності, об’єктів від електромереж.
Виконавець несе відповідальність за належне, якісне виконання робіт, а також повну відповідальність перед третіми особами за заподіяну їм (їх здоров’ю та життю) та/або їх майну шкоду; також виконавець несе повну матеріальну відповідальність за збереження та цілісність об’єктів (а також майна, що у них знаходиться).
Виконавець при проведенні робіт Відповідає:
- за достовірність та відповідність заявленим характеристикам матеріалів і комплектуючих;
- за дотримання правил охорони праці при проведенні демонтажних - монтажних робіт;
- за своєчасне прибирання робочих місць і вивезення будівельного сміття.
Інші вимоги до предмету закупівлі
1.1 Ціна пропозиції, за яку учасник згоден виконати роботи, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах по об`єкту замовника та поточних цін на них з урахуванням усіх витрат та ризиків учасника, та є твердою.
1.2 Ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в Технічному завданні Замовника. В ціні пропозиції учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями. Будь-які не враховані у ціні пропозиції витрати додатково сплачуватись не будуть.
1.3 Ціну пропозиції слід визначати відповідно до технічного завдання, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
1.4. Загальна вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко та остаточно визначені без будь-яких посилань, обмежень або застережень, та за будь-яких обставин не підлягають зміні або коригуванню, у тому числі, шляхом знижок/надбавок, під час дії пропозиції. Розрахунок ціни пропозиції Учасника (кошторисна документація) щодо виконання робіт, що не відповідає вимогам документації, не буде розглядатися, а пропозиція буде відхилена замовником.
1.5. В складі пропозиції Учасник надає кошторисну документацію (пропечатану та підписану Учасником), розраховану на підставі кошторисних норм України. Настанова з визначення вартості будівництва від 01.11.2021 №281, у складі якої:
1) договірна ціна (тверда);
2) розрахунок загальновиробничих витрат;
3) пояснювальна записка;
4) локальний кошторис (складений відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
5) підсумкова відомість ресурсів до локального (локальних) кошторисів;
6) календарний графік виконання робіт.

А також, оформлення кошторисної документації повинно відповідати Закону України від 19.09.2024 № 3988-IX «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо забезпечення оприлюднення замовниками в електронній системі закупівель інформації про ціни на матеріальні ресурси під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва (прозоре будівництво)» у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.

Надати Календарний графік виконання робіт, відповідно до постанови КМУ № 668 від 01.08.2005 “Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві”, у якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.

1.6 Кошторисна документація згідно п.1.5. цього Розділу надається в сканованому вигляді у форматі PDF із зазначенням прізвища та ініціалів уповноваженої особи Учасника, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та скріплена печаткою Учасника (у разі її використання) та підписана інженером-проектувальником у частині кошторисної документації та скріплена печаткою. Кошторисна документація згідно п.1.5. цього Розділу також надається у форматі Word.
1.7 Якщо пропозиція Учасника містить не всі види робіт або Учасником змінені обсяги(об’єми) та склад виконання робіт які зазначені в Додатку №2, пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам Технічного завдання, та відхиляється Замовником.
1.8. З метою забезпечення обов`язкового вивозу будівельних відходів при виконанні робіт на об’єкті Замовника, Учасником в складі пропозиції надається такий лист- гарантія.
Cтрок виконання робіт: до 31.05.2025 року.»
Скаржником було надано наступні документи на підтвердження його відповідності вимогам Додатку 2 тендерної документації:
- Погодження з Додатком 2 (файл «2 погодження з Додатком2.PDF»
- Сертифікат ISO 2018 (файл «2.1 СЕРТИФІКАТ ISO2018.pdf»)
- Сертифікат ISO екологія (файл «2.1 сертифікат ISO екологія.pdf»)
- Сертифікат відповідності склопакети з додатком (файл «2.1 сертифікат відповідності склопакети з додатком.PDF»)
- Сертифікат на профіль Kommerling (файл «2.1 сертифікат на профіль kommerling.pdf»)
- Сертифікат фурнітура Axor (файл «2.1 сертифікат фурнітура Axor.pdf»)
- Сертифікат якості на виріб Kommerling (файл «2.1 сертифікат якості на виріб kommerling.pdf»)
- СЕС AXOR (файл «2.1 сес AXOR.pdf»)
- СЕС виріб (файл «2.1 сес виріб6.pdf»)
- СЕС на склопакети (файл «2.1 сес на склопакети.PDF»).
- кошторисна документація Скаржника.
Ці документи підтверджують відповідність Скаржника технічним та іншим вимогам Додатку 2 Тендерної документації, що спростовує аргументи Замовника про невідповідність пропозиції.
Протокол відхилення пропозиції Скаржника містить необґрунтовані та недостовірні твердження про невідповідність його пропозиції вимогам тендерної документації.
Закон України «Про публічні закупівлі» у частині 4 статті 5 забороняє встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, а частина 4 статті 22 визначає, що технічні специфікації повинні формуватися так, щоб не обмежувати конкуренцію. У разі посилання на конкретну торговельну марку чи виробника вимагається використання виразу «або еквівалент». Це положення спрямоване на те, щоб учасники могли пропонувати товари(матеріали), які відповідають або перевищують визначені характеристики, сприяючи прозорій конкуренції.
Таким чином, еквівалент у публічних закупівлях означає товар, який за якістю та характеристиками є не гіршим за вказаний, а у разі відповідності вимогам документації може навіть перевищувати їх. Законодавчі положенняспрямовані на те, щоб забезпечити конкуренцію та вибір найбільш якісних і вигідних пропозицій.
Таким чином, висновок Замовника є суб’єктивним, що прямо суперечить принципу рівного ставлення до учасників (ст. 5 Закону). У цьому випадку дії Замовника створюють необґрунтовані перешкоди для Учасника. Фактично, Замовник замість того, щоб керуватися чіткими нормами тендерної документації, вдається до довільного трактування, яке не передбачене чинним законодавством.
Такі дії уповноваженої особи Замовника є протиправними, оскільки вони порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», створюють необґрунтовані бар’єри для Учасника та порушують принцип добросовісної конкуренції. Не відповідають положенням тендерної документації та Основних принципів закупівель.
Таким чином, твердження Протоколу не відповідають дійсності, а відхилення пропозиції Скаржника є неправомірним.

Отже, Скаржником виконано всі вимоги тендерної документації, а підстави для відхилення тендерної пропозиції, викладені у протоколі, не відповідають законодавству України та є необґрунтованими.

2. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «5 196 900,00 грн з ПДВ.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, та при цьому безпідставно відхиливши її Замовник порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Є відповідь

Скасування рішення Замовника про обрання переможця та відхилення тендерної пропозиції

Номер: 8d7a39c0372742949acf918e6ea23b51
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-04-000139-a.b2
Назва: Скасування рішення Замовника про обрання переможця та відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
Керуючись ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємось до Замовника з вимогою про скасування рішення про визначення переможця відносно Учасника ПП "ВКФ Конкорд", код ЄДРПОУ 33873720 (надалі Учасник) та відхилити його пропозицію, з огляду на наступне. Згідно пункту 6 розділу III тендерної документації, вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні зазначити у тендерній пропозиції обсяг та вартість всіх видів послуг, зазначених у Технічному завданні (Додатку 2 тендерної документації). Відповідно до Додатку 2 до ТД, Учасник не надав: протокол випробувань на виріб, кошторисну документацію у форматі Word. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Учасник не надав документи, що підтверджують відповідність пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника, а саме: Учасником не надано сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на склопакети, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи на фурнітуру, підтверджуючі документи щодо екскаватора (місткість ковша 0,4 м3). Враховуючи наведене тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації. Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. З урахуванням вищезазначеного тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми. Вимагаємо скасувати протокольне рішення Замовника про обрання переможця та на виконання вимог пункту 46 Особливостей в електронній системі закупівель оприлюднити інформацію про відхилення тендерної пропозиції ПП "ВКФ Конкорд" код ЄДРПОУ 33873720, у тому числі підстави такого відхилення протягом одного дня з дати ухвалення рішення.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Задовольнили вимогу
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

Неправомірне обрання переможця

Номер: 88a09e3ddff249a7b471bb0807521821
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-04-000139-a.a1
Назва: Неправомірне обрання переможця
Вимога:
Вимагаємо скасувати протокольне рішення замовника про обрання переможця! Протокол випробувань на виріб та кошторисна документація - документи, які підтверджують технічні та якісні характеристики предмету закупівлі. То ж замовник не мав права звертатись до учасника із вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 год! Тим більше, у випадку з протоколом випробувань йдеться взагалі про ВІДСУТНІСТЬ документу про технічні/якісні характеристики. Отже, вимагаємо відхилити тендерну пропозицію учасника. У разі ігнорування, звертатимемось зі скаргою до АМКУ та інших контролюючих органів!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовник вірішив задовольнити Вашу вимогу
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірна відміна торгів

Номер: c19b879c0b234c35bd1989505b234a32
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-04-000139-a.c4
Назва: Неправомірна відміна торгів
Скарга:
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 22.05.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.05.2025 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.05.2025 12:18
Дата виконання рішення Замовником: 27.05.2025 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення виконано в повному обсязі
Автор: ТОВ "ГЛОРІЯ-В", Олена Зайцева +380974410032 gloria_vtender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2c84e44669e54b338a787cf2687524f1
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Замовник розпочав проведення відкритих торгів з особливостями.
ТОВ «ГЛОРІЯ-В» (Скаржник) брало участь у вказаній закупівлі.
Скаржник був обраний переможцем закупівлі. Разом з тим, Замовник вирішив скасувати закупівлю відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи № 129 від 09.05.2025р.
Причини скасування торгів описані у оскаржуваному рішенні та зводяться до «неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Замовник зокрема вказує на наступне:
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 11.03.2025 №81 «Про скасування протокольного рішення УО від 07.03.2025 №78 Про повторний розгляд тендерної пропозиції учасника ПП «ВКФ Конкорд» (далі — Учасник)» поданої під час проведення процедури відкриті торги з особливостями»» у зв’язку з отриманням вимог від учасників: ТОВ «ГЛОРІЯ-В» 07.03.2025 та від ТОВ «БІЛД ЛІДЕР» 11.03.2025, Замовником вирішено повторно розглянути тендерну пропозицію Учасника та скасувати протокольне рішення від 07.03.2025 №78 про намір укласти договір з Учасником - ПП «ВКФ Конкорд». За результатами повторного розгляду Замовником прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію тендерної пропозиції учасника ПП «ВКФ Конкорд». Після оголошення переможця відкритих торгів з особливостями, замовник не може укласти договір поки не пройде строк на оскарження. Якщо ж оскарження не було, замовник має право відхилити переможця виключно за однієї з підстав: – переможець відмовився від підписання договору; – переможець не надав документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі в закупівлі (п. 47 Особливостей) – не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, воно вимагалося замовником; – надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі. Отже підстав для відхилення визначеного переможцем ПП «ВКФ Конкорд» у Замовника не було.
Вважаємо вказане рішення Замовника незаконним та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Разом з тим, Замовник не довів та не підтвердив порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Відповідно до ст. 19 Конституції України: «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України», отже Замовник не наділений повноваженнями самостійно визначати порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В свою чергу, відповідно до статті 7 Закону, цими повноваженнями наділені органи, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, зокрема: орган оскарження та органи державного фінансового контролю. Так, жодним з державних органів, які здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, станом на день прийняття рішення уповноваженою особою не було прийнято рішень щодо виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, під час здійснення закупівлі.
Отже, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Звертаємо увагу, що Замовник вказує на неможливість усунення допущених порушень. Проте такі порушення можна було усунути зокрема шляхом повернення учасника на кваліфікацію.

Вказаними діями Замовник порушив права та охоронювані законом інтереси Скаржника, адже ТОВ «Глорія-В» обране переможцем закупівлі та з учасником в подальшому мав підписуватись договір про закупівлю.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів, міститься в закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)