-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Предмет закупівлі: послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - майновий комплекс-цех виробництва 75% змочующихся порошків ДДТ (літ.LXI), загальною площею 4445,7 кв.м., реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна 684820180000, що розташований за адресою: м.Київ, вул. Вінстона Черчіля (раніше - вул.Червоноткацька), буд. 84. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах
Торги не відбулися
300 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
03.02.2025 17:06 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга стосовно дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
fe3895d587cc4004b408189c19c84bfa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-03-015501-a.a2
Назва:
Скарга стосовно дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 02.12.2024 №19138.pdf 14.02.2025 19:58
- ТД Червоноткацька_ 84_ Київ.docx 14.02.2025 19:58
- Дипломи.pdf 14.02.2025 19:58
- Проєкт договору Червоноткацька_ 84.docx 14.02.2025 19:58
- Витяг.pdf 14.02.2025 19:58
- Наказ АРМА .pdf 14.02.2025 19:58
- Штатний розклад.pdf 14.02.2025 19:58
- Скарга АМКУ.pdf 14.02.2025 19:58
- sign.p7s 14.02.2025 20:02
- sign.p7s 14.02.2025 20:02
- Рішення від 18.02.2025 № 2457.pdf 18.02.2025 17:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.02.2025 № 3003.pdf 27.02.2025 12:21
- Рішення від 26.02.2025 № 3003.pdf 28.02.2025 17:17
- Пояснення АМКУ на скаргу Дестіна.docx 20.02.2025 12:11
- Поясненння АМКУ.pdf 20.02.2025 12:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.02.2025 20:41
Дата розгляду скарги:
26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 17:07
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
28.02.2025 17:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6a469d2b4a533d9138e91c3b12f149d7
Заголовок пункту скарги:
Встановлення замовником умови, яка є дискримінаційною вимогою, яка не має відношення до предмета закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Замовником встановлено в розділі ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 6 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, що викладені у Додатку 2. У разі наявності в предметі закупівлі (технічній специфікації), його технічних та якісних характеристиках посилань на конкретну торговельну марку, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні вираз "або еквівалент". Учасники процедури закупівлі не повинні будь яким чином бути пов’язані з власником активу в тому числі бути афілійованими та не проводити узгоджені дії з ним. Виключивши абзац: Учасник процедури повинен мати та підтвердити досвід у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями. У разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають.
Встановлення замовником умови «Учасник процедури повинен мати та підтвердити досвід у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями. У разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають» є дискримінаційною вимогою, яка не має відношення до предмета закупівлі.
Просимо звернути увагу, що предмет закупівлі є послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - майновий комплекс-цех виробництва 75% змочующихся порошків ДДТ (літ.LXI), загальною площею 4445,7 кв.м., реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна 684820180000, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Вінстона Черчіля (раніше - вул. Червоноткацька), буд. 84, а не управління санаторіями.
Встановлення вищенаведеної умови щодо підтвердження досвіду у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями та у разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають носить штучно обмежувальний (дискримінаційний характер) та порушуючи принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дозволяє ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» фактично узяти участь у процедурі закупівлі відкриті торги ( з особливостями).
Встановлення замовником умови «Учасник процедури повинен мати та підтвердити досвід у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями. У разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають» є дискримінаційною вимогою, яка не має відношення до предмета закупівлі.
Просимо звернути увагу, що предмет закупівлі є послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - майновий комплекс-цех виробництва 75% змочующихся порошків ДДТ (літ.LXI), загальною площею 4445,7 кв.м., реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна 684820180000, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Вінстона Черчіля (раніше - вул. Червоноткацька), буд. 84, а не управління санаторіями.
Встановлення вищенаведеної умови щодо підтвердження досвіду у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями та у разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають носить штучно обмежувальний (дискримінаційний характер) та порушуючи принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дозволяє ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» фактично узяти участь у процедурі закупівлі відкриті торги ( з особливостями).
×
-
Назва доказу:
Договір управління активами (майном)
-
Повʼязаний документ:
Проєкт договору Червоноткацька_ 84.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника з наведених у цій скарзі підстав внести зміни до Тендерної документації, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-02-03-015501-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
0f918126eba181462cc66d1011446ab1
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо неможливості залучення для надання послуг субпідрядників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Так, відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:
вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Згідно з абзацом другим частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Замовником встановлений кваліфікаційний критерій наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації: не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід;
Відносно вказаних працівників визначається наступна інформація:
- прізвище, ім’я та по батькові, РНКОПП;
- освіта;
- займана посада;
- стаж роботи за фахом;
- стаж роботи в учасника на відповідній посаді;
- наявність дипломів тощо, про отримання працівниками вищої освіти в одній та/або декількох галузях: менеджменту, економіки, права, інженерії, медичної освіти.
Відповідно до пункту 3 «Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт або послуг)» розділу ІІ Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації Тендерної документації залучення субпідрядника не передбачено, що суперечить нормам чинного законодавства України та є дискримінаційною відносно ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА», оскільки в нашому штаті працює 2 працівника, які здійснюють управління нерухомістю та мають лише кваліфікацію з фінансового менеджменту та інженера по автоматизації хіміко-технологічних процесів.
При цьому, "Для об’єднання учасників, як учасника процедури закупівлі, замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 особливостей.
У разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
Наша компанія для надання послуг, у разі потреби:
- укладає цивільно-правові угоди (які, як відомо, не є трудовими договорами/контрактами) або
- залучає компанію, яка має працівників у необхідній кількості та кваліфікації для надання послуг.
Кількість штатних одиниць та наявність дипломів про отримання працівниками вищої освіти ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» підтверджується.
Отже, не можливість залучення для надання послуг субпідрядників/субпідрядника, які/який мають/має необхідну кількість працівників з відповідними кваліфікаціями не дозволяє нам прийняти участь у процедурі закупівлі.
З приводу не передбачення Замовником у Тендерній документації залучення субпідрядників існує практика Органу оскарження-наприклад, рішення від 22.06.2023 № 9180-р/пк-пз (скарга UA-2023-06-05-006667-a.b1) на сторінці 3 якого зазначено:
«Додаток 1 Документації містить кваліфікаційні критерії:
7. Гарантійний лист про те, що учасник буде виконувати послуги без залучення субпідрядника.
Відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Також, аналогічне рішення Органу оскарження, рішення від 02.12.2024 №19138.
За таких умов, вимоги Документації не узгоджуються між собою та не відповідають вимогам Закону в цій частині.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Замовник повинен привести тендерну документацію у відповідність з вимогами пункту 18 частини другої статті 22, абзацу другого ч. 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, наведеними дискримінаційними умовами Тендерної документації порушені права та охоронювані законом інтереси ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА», що не дозволяє нам узяти участь у процедурі закупівлі з метою перемоги.
Також вказані положення тендерної документації Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника.
вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Згідно з абзацом другим частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Замовником встановлений кваліфікаційний критерій наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації: не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід;
Відносно вказаних працівників визначається наступна інформація:
- прізвище, ім’я та по батькові, РНКОПП;
- освіта;
- займана посада;
- стаж роботи за фахом;
- стаж роботи в учасника на відповідній посаді;
- наявність дипломів тощо, про отримання працівниками вищої освіти в одній та/або декількох галузях: менеджменту, економіки, права, інженерії, медичної освіти.
Відповідно до пункту 3 «Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт або послуг)» розділу ІІ Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації Тендерної документації залучення субпідрядника не передбачено, що суперечить нормам чинного законодавства України та є дискримінаційною відносно ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА», оскільки в нашому штаті працює 2 працівника, які здійснюють управління нерухомістю та мають лише кваліфікацію з фінансового менеджменту та інженера по автоматизації хіміко-технологічних процесів.
При цьому, "Для об’єднання учасників, як учасника процедури закупівлі, замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 особливостей.
У разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
Наша компанія для надання послуг, у разі потреби:
- укладає цивільно-правові угоди (які, як відомо, не є трудовими договорами/контрактами) або
- залучає компанію, яка має працівників у необхідній кількості та кваліфікації для надання послуг.
Кількість штатних одиниць та наявність дипломів про отримання працівниками вищої освіти ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» підтверджується.
Отже, не можливість залучення для надання послуг субпідрядників/субпідрядника, які/який мають/має необхідну кількість працівників з відповідними кваліфікаціями не дозволяє нам прийняти участь у процедурі закупівлі.
З приводу не передбачення Замовником у Тендерній документації залучення субпідрядників існує практика Органу оскарження-наприклад, рішення від 22.06.2023 № 9180-р/пк-пз (скарга UA-2023-06-05-006667-a.b1) на сторінці 3 якого зазначено:
«Додаток 1 Документації містить кваліфікаційні критерії:
7. Гарантійний лист про те, що учасник буде виконувати послуги без залучення субпідрядника.
Відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Також, аналогічне рішення Органу оскарження, рішення від 02.12.2024 №19138.
За таких умов, вимоги Документації не узгоджуються між собою та не відповідають вимогам Закону в цій частині.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Замовник повинен привести тендерну документацію у відповідність з вимогами пункту 18 частини другої статті 22, абзацу другого ч. 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, наведеними дискримінаційними умовами Тендерної документації порушені права та охоронювані законом інтереси ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА», що не дозволяє нам узяти участь у процедурі закупівлі з метою перемоги.
Також вказані положення тендерної документації Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 02.12.2024 №19138.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг ЄДР
-
Повʼязаний документ:
Витяг.pdf
-
-
Назва доказу:
Штатний розклад
-
Повʼязаний документ:
Штатний розклад.pdf
-
-
Назва доказу:
Дипломи
-
Повʼязаний документ:
Дипломи.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД Червоноткацька_ 84_ Київ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника з наведених у цій скарзі підстав внести зміни до Тендерної документації, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-02-03-015501-a.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
de44ed0f4872bb186dd65df1bf3284e8
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено в пункті 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації недостовірну інформацію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. Замовником встановлено в пункті 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації згідно зі Звітом про оцінку майна від 31.12.2024 року б/н ринкова вартість Активів станом на 10.01.2025 року становить 50 192 00,00 грн (п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок) без ПДВ, що підтверджується рецензуванням Звіту про оцінку майна від 16.01.2025 року б/н.
Просимо звернути увагу, що в цифровому форматі Замовником зазначено 50 192 00,00 грн (п’ять мільйонів дев’ятнадцять тисяч двісті), при цьому цифри прописом зазначені наступні - п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок), тому вказане носить штучно обмежувальний (дискримінаційний характер) та порушують принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дозволяє ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» фактично узяти участь у процедурі закупівлі відкриті торги ( з особливостями) не знаючи конкретної суми оцінки майна.
Просимо звернути увагу, що в цифровому форматі Замовником зазначено 50 192 00,00 грн (п’ять мільйонів дев’ятнадцять тисяч двісті), при цьому цифри прописом зазначені наступні - п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок), тому вказане носить штучно обмежувальний (дискримінаційний характер) та порушують принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дозволяє ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» фактично узяти участь у процедурі закупівлі відкриті торги ( з особливостями) не знаючи конкретної суми оцінки майна.
×
-
Назва доказу:
Договір управління активами (майном)
-
Повʼязаний документ:
Проєкт договору Червоноткацька_ 84.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника з наведених у цій скарзі підстав внести зміни до Тендерної документації, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-02-03-015501-a.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
c732f0717f9723c7289d8abb845f460e
Заголовок пункту скарги:
Замовником неправомірно встановлено в інформації про процедуру – очікувана вартість 300 000,00 UAH без ПДВ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником встановлено в інформації про процедуру – очікувана вартість 300 000,00 UAH без ПДВ.
Указане свідчить, про те що Замовник, відповідно до Наказу АРМА від 29.09.2023 №223 (посилання: https://arma.gov.ua/files/general/2023/10/03/20231003141023-26.pdf), яким затверджено Методичні рекомендації щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів (далі – Методичні рекомендації), здійснював визначення очікуваної вартості закупівлі.
Однак, з системного аналізу положень Методичних рекомендацій, вбачається, що Замовником було порушено норми свого ж Наказу.
Так, абзацом 6 пункту 5 розділу ІІ Методичних рекомендацій передбачено, що Структурний підрозділ АРМА надає пропозиції щодо способу визначення критерію найбільш економічно вигідної пропозиції учасника Конкурсу, зокрема, зазначено 2 способи визначення критерію:
«1) при фіксованій очікуваній сумі щомісячних надходжень до Державного бюджету України, яку буде сплачувати переможець Конкурсу;
2) при фіксованому очікуваному розмірі процентів з доходів від управління, що буде винагородою управителя».
Пунктом 6 розділу ІІ Рекомендацій визначено, якщо за результатами здійсненої оцінки суб’єктом оціночної діяльності оціночна вартість активу не перевищує десять мільйонів гривень, використовується Структурним підрозділом АРМА спосіб, передбачений підпунктом 1 пункту 5 цього розділу.
Пунктом 7 розділу ІІ Рекомендацій визначено, якщо за результатами здійсненої оцінки суб’єктом оціночної діяльності, оціночна вартість активу перевищує десять мільйонів гривень використовується Структурним підрозділом АРМА спосіб, передбачений підпунктом 2 пункту 5 цього розділу.
Формули розрахунків найбільш економічно вигідних пропозицій учасників Конкурсу передбачені пунктами 4, 5 розділу ІІІ Рекомендацій.
Так, пунктом 4 розділу ІІІ Рекомендацій визначено, що у випадку, коли спосіб визначення критерію був обраний відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій, очікувана вартість предмета закупівлі визначається у гривнях за формулою:
ОВ=П*10000
де ОВ - очікувана вартість закупівлі в гривнях;
П – очікуваний розмір процентів з доходів від управління, що буде винагородою Управителя, встановлений Структурним підрозділом АРМА відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій.
Пунктом 5 розділу ІІІ Рекомендацій визначено, якщо у випадку коли спосіб визначення критерію найбільш економічно вигідної пропозиції учасника Конкурсу був обраний відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій, очікувана вартість предмета закупівлі визначається у гривнях за формулою:
ОВ = 0,03?оц – S
Де ?оц – оціночна вартість активу, визначена суб’єктом оціночної діяльності за результатами здійсненої оцінки;
S – очікувана сума надходжень до Державного бюджету України за звітний місяць, яку переможець Конкурсу буде сплачувати до Державного бюджету України, незалежно від управління активами, визначена Структурним підрозділом АРМА.
Відповідно до пункту 5.9 розділу 5 додатку 6 тендерної документації, мінімальний щомісяця розмір надходжень (доходів) до Державного бюджету України (далі – гарантований платіж), 339 473,65 грн (триста тридцять дев’ять тисяч чотириста сімдесят три грн. 65 коп.), та відповідно до пункту 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації згідно зі Звітом про оцінку майна від 31.12.2024 року б/н ринкова вартість Активів станом на 10.01.2025 року становить 50 192 00,00 грн (п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок) без ПДВ, що підтверджується рецензуванням Звіту про оцінку майна від 16.01.2025 року б/н.
Враховуючи те, що сума оціночна вартість активу, згідно інформації зазначеної в пункті 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації цифри прописом - п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок, за результатами здійсненої оцінки є вищою ніж 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, то згідно Наказу АРМА повинна застосувати критерій відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій та формулу розрахунку передбачену Пунктом 5 розділу ІІІ Рекомендацій, а саме:
ОВ = 0,03?оц – S
Де ?оц – оціночна вартість активу, визначена суб’єктом оціночної діяльності за результатами здійсненої оцінки;
S – очікувана сума надходжень до Державного бюджету України за звітний місяць, яку переможець Конкурсу буде сплачувати до Державного бюджету України, незалежно від управління активами, визначена Структурним підрозділом АРМА.
Отже, якщо навіть вважати що Замовник допустив технічну помилку та вартість Активів має становити 50 192 000,00, тому відповідно до зазначеної формули очікувана вартість предмета закупівлі повинна становити:
ОВ = (50 192 000,00*0,03) – 339 473,65 = 1 166 286 (один мільйон сто шістдесят шість тисяч двісті вісімдесят шість) гривень 35 копійок.
Натомість АРМА було застосовано формулу передбачену п. 4 розділу ІІІ, що передбачена для активу, вартість якого менше 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, а саме:
ОВ=П*10000
де ОВ - очікувана вартість закупівлі в гривнях;
П – очікуваний розмір процентів з доходів від управління, що буде винагородою Управителя, встановлений Структурним підрозділом АРМА відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Методичних рекомендацій, відповідно до якої очікувана вартість закупівлі становить 300 000 (триста тисяч) грн.
Тобто, АРМА при визначенні очікуваної вартості закупівлі, було застосовано розрахунок, передбачений Методичними рекомендаціями щодо активів, вартість яких становить менше 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, при тому, що оціночна вартість активу значно перевищує 10 000 000 (десять мільйонів) гривень.
Таким чином, Замовником при створенні Тендерної документації було допущено суттєве порушення при визначенні очікуваної вартості закупівлі та зазначення про вартість майна, що призвело до зазначення недостовірної інформації щодо очікуваної вартості закупівлі та вартості майна, розрахунок якої зазначений у Тендерній документації, та не відповідає Методичним рекомендаціям.
Указане свідчить, про те що Замовник, відповідно до Наказу АРМА від 29.09.2023 №223 (посилання: https://arma.gov.ua/files/general/2023/10/03/20231003141023-26.pdf), яким затверджено Методичні рекомендації щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів (далі – Методичні рекомендації), здійснював визначення очікуваної вартості закупівлі.
Однак, з системного аналізу положень Методичних рекомендацій, вбачається, що Замовником було порушено норми свого ж Наказу.
Так, абзацом 6 пункту 5 розділу ІІ Методичних рекомендацій передбачено, що Структурний підрозділ АРМА надає пропозиції щодо способу визначення критерію найбільш економічно вигідної пропозиції учасника Конкурсу, зокрема, зазначено 2 способи визначення критерію:
«1) при фіксованій очікуваній сумі щомісячних надходжень до Державного бюджету України, яку буде сплачувати переможець Конкурсу;
2) при фіксованому очікуваному розмірі процентів з доходів від управління, що буде винагородою управителя».
Пунктом 6 розділу ІІ Рекомендацій визначено, якщо за результатами здійсненої оцінки суб’єктом оціночної діяльності оціночна вартість активу не перевищує десять мільйонів гривень, використовується Структурним підрозділом АРМА спосіб, передбачений підпунктом 1 пункту 5 цього розділу.
Пунктом 7 розділу ІІ Рекомендацій визначено, якщо за результатами здійсненої оцінки суб’єктом оціночної діяльності, оціночна вартість активу перевищує десять мільйонів гривень використовується Структурним підрозділом АРМА спосіб, передбачений підпунктом 2 пункту 5 цього розділу.
Формули розрахунків найбільш економічно вигідних пропозицій учасників Конкурсу передбачені пунктами 4, 5 розділу ІІІ Рекомендацій.
Так, пунктом 4 розділу ІІІ Рекомендацій визначено, що у випадку, коли спосіб визначення критерію був обраний відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій, очікувана вартість предмета закупівлі визначається у гривнях за формулою:
ОВ=П*10000
де ОВ - очікувана вартість закупівлі в гривнях;
П – очікуваний розмір процентів з доходів від управління, що буде винагородою Управителя, встановлений Структурним підрозділом АРМА відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій.
Пунктом 5 розділу ІІІ Рекомендацій визначено, якщо у випадку коли спосіб визначення критерію найбільш економічно вигідної пропозиції учасника Конкурсу був обраний відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій, очікувана вартість предмета закупівлі визначається у гривнях за формулою:
ОВ = 0,03?оц – S
Де ?оц – оціночна вартість активу, визначена суб’єктом оціночної діяльності за результатами здійсненої оцінки;
S – очікувана сума надходжень до Державного бюджету України за звітний місяць, яку переможець Конкурсу буде сплачувати до Державного бюджету України, незалежно від управління активами, визначена Структурним підрозділом АРМА.
Відповідно до пункту 5.9 розділу 5 додатку 6 тендерної документації, мінімальний щомісяця розмір надходжень (доходів) до Державного бюджету України (далі – гарантований платіж), 339 473,65 грн (триста тридцять дев’ять тисяч чотириста сімдесят три грн. 65 коп.), та відповідно до пункту 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації згідно зі Звітом про оцінку майна від 31.12.2024 року б/н ринкова вартість Активів станом на 10.01.2025 року становить 50 192 00,00 грн (п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок) без ПДВ, що підтверджується рецензуванням Звіту про оцінку майна від 16.01.2025 року б/н.
Враховуючи те, що сума оціночна вартість активу, згідно інформації зазначеної в пункті 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації цифри прописом - п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок, за результатами здійсненої оцінки є вищою ніж 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, то згідно Наказу АРМА повинна застосувати критерій відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій та формулу розрахунку передбачену Пунктом 5 розділу ІІІ Рекомендацій, а саме:
ОВ = 0,03?оц – S
Де ?оц – оціночна вартість активу, визначена суб’єктом оціночної діяльності за результатами здійсненої оцінки;
S – очікувана сума надходжень до Державного бюджету України за звітний місяць, яку переможець Конкурсу буде сплачувати до Державного бюджету України, незалежно від управління активами, визначена Структурним підрозділом АРМА.
Отже, якщо навіть вважати що Замовник допустив технічну помилку та вартість Активів має становити 50 192 000,00, тому відповідно до зазначеної формули очікувана вартість предмета закупівлі повинна становити:
ОВ = (50 192 000,00*0,03) – 339 473,65 = 1 166 286 (один мільйон сто шістдесят шість тисяч двісті вісімдесят шість) гривень 35 копійок.
Натомість АРМА було застосовано формулу передбачену п. 4 розділу ІІІ, що передбачена для активу, вартість якого менше 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, а саме:
ОВ=П*10000
де ОВ - очікувана вартість закупівлі в гривнях;
П – очікуваний розмір процентів з доходів від управління, що буде винагородою Управителя, встановлений Структурним підрозділом АРМА відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Методичних рекомендацій, відповідно до якої очікувана вартість закупівлі становить 300 000 (триста тисяч) грн.
Тобто, АРМА при визначенні очікуваної вартості закупівлі, було застосовано розрахунок, передбачений Методичними рекомендаціями щодо активів, вартість яких становить менше 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, при тому, що оціночна вартість активу значно перевищує 10 000 000 (десять мільйонів) гривень.
Таким чином, Замовником при створенні Тендерної документації було допущено суттєве порушення при визначенні очікуваної вартості закупівлі та зазначення про вартість майна, що призвело до зазначення недостовірної інформації щодо очікуваної вартості закупівлі та вартості майна, розрахунок якої зазначений у Тендерній документації, та не відповідає Методичним рекомендаціям.
×
-
Назва доказу:
Наказ АРМА Методичні рекомендації
-
Повʼязаний документ:
Наказ АРМА .pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД Червоноткацька_ 84_ Київ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника з наведених у цій скарзі підстав внести зміни до Тендерної документації, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-02-03-015501-a.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга стосовно дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
57d85b3e1dfc4c4fa46f82b0782c6e2f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-03-015501-a.a1
Назва:
Скарга стосовно дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 02.12.2024 №19138.pdf 14.02.2025 19:56
- ТД Червоноткацька_ 84_ Київ.docx 14.02.2025 19:56
- Дипломи.pdf 14.02.2025 19:56
- Проєкт договору Червоноткацька_ 84.docx 14.02.2025 19:56
- Витяг.pdf 14.02.2025 19:56
- Наказ АРМА .pdf 14.02.2025 19:56
- Штатний розклад.pdf 14.02.2025 19:56
- Скарга АМКУ.pdf 14.02.2025 19:56
- sign.p7s 14.02.2025 20:04
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
14.02.2025 20:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6a469d2b4a533d9138e91c3b12f149d7
Заголовок пункту скарги:
Встановлення замовником умови, яка є дискримінаційною вимогою, яка не має відношення до предмета закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. Замовником встановлено в розділі ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п. 6 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, що викладені у Додатку 2. У разі наявності в предметі закупівлі (технічній специфікації), його технічних та якісних характеристиках посилань на конкретну торговельну марку, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні вираз "або еквівалент". Учасники процедури закупівлі не повинні будь яким чином бути пов’язані з власником активу в тому числі бути афілійованими та не проводити узгоджені дії з ним. Виключивши абзац: Учасник процедури повинен мати та підтвердити досвід у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями. У разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають.
Встановлення замовником умови «Учасник процедури повинен мати та підтвердити досвід у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями. У разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають» є дискримінаційною вимогою, яка не має відношення до предмета закупівлі.
Просимо звернути увагу, що предмет закупівлі є послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - майновий комплекс-цех виробництва 75% змочующихся порошків ДДТ (літ.LXI), загальною площею 4445,7 кв.м., реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна 684820180000, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Вінстона Черчіля (раніше - вул. Червоноткацька), буд. 84, а не управління санаторіями.
Встановлення вищенаведеної умови щодо підтвердження досвіду у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями та у разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають носить штучно обмежувальний (дискримінаційний характер) та порушуючи принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дозволяє ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» фактично узяти участь у процедурі закупівлі відкриті торги ( з особливостями).
Встановлення замовником умови «Учасник процедури повинен мати та підтвердити досвід у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями. У разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають» є дискримінаційною вимогою, яка не має відношення до предмета закупівлі.
Просимо звернути увагу, що предмет закупівлі є послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - майновий комплекс-цех виробництва 75% змочующихся порошків ДДТ (літ.LXI), загальною площею 4445,7 кв.м., реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна 684820180000, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Вінстона Черчіля (раніше - вул. Червоноткацька), буд. 84, а не управління санаторіями.
Встановлення вищенаведеної умови щодо підтвердження досвіду у сфері здійснення діяльності санаторно-курортного лікування (медичної практики) не менше 5 років, мати діючу ліцензію МОЗ України з відкритими лікарськими спеціальностями та у разі участі об'єднання учасників, копії діючих ліцензій МОЗ України, надаються тими учасниками такого об'єднання, які їх мають носить штучно обмежувальний (дискримінаційний характер) та порушуючи принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дозволяє ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» фактично узяти участь у процедурі закупівлі відкриті торги ( з особливостями).
×
-
Назва доказу:
Договір управління активами (майном)
-
Повʼязаний документ:
Проєкт договору Червоноткацька_ 84.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника з наведених у цій скарзі підстав внести зміни до Тендерної документації, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-02-03-015501-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
0f918126eba181462cc66d1011446ab1
Заголовок пункту скарги:
2. Щодо неможливості залучення для надання послуг субпідрядників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Так, відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості:
вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Згідно з абзацом другим частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Замовником встановлений кваліфікаційний критерій наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації: не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід;
Відносно вказаних працівників визначається наступна інформація:
- прізвище, ім’я та по батькові, РНКОПП;
- освіта;
- займана посада;
- стаж роботи за фахом;
- стаж роботи в учасника на відповідній посаді;
- наявність дипломів тощо, про отримання працівниками вищої освіти в одній та/або декількох галузях: менеджменту, економіки, права, інженерії, медичної освіти.
Відповідно до пункту 3 «Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт або послуг)» розділу ІІ Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації Тендерної документації залучення субпідрядника не передбачено, що суперечить нормам чинного законодавства України та є дискримінаційною відносно ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА», оскільки в нашому штаті працює 2 працівника, які здійснюють управління нерухомістю та мають лише кваліфікацію з фінансового менеджменту та інженера по автоматизації хіміко-технологічних процесів.
При цьому, "Для об’єднання учасників, як учасника процедури закупівлі, замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 особливостей.
У разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
Наша компанія для надання послуг, у разі потреби:
- укладає цивільно-правові угоди (які, як відомо, не є трудовими договорами/контрактами) або
- залучає компанію, яка має працівників у необхідній кількості та кваліфікації для надання послуг.
Кількість штатних одиниць та наявність дипломів про отримання працівниками вищої освіти ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» підтверджується.
Отже, не можливість залучення для надання послуг субпідрядників/субпідрядника, які/який мають/має необхідну кількість працівників з відповідними кваліфікаціями не дозволяє нам прийняти участь у процедурі закупівлі.
З приводу не передбачення Замовником у Тендерній документації залучення субпідрядників існує практика Органу оскарження-наприклад, рішення від 22.06.2023 № 9180-р/пк-пз (скарга UA-2023-06-05-006667-a.b1) на сторінці 3 якого зазначено:
«Додаток 1 Документації містить кваліфікаційні критерії:
7. Гарантійний лист про те, що учасник буде виконувати послуги без залучення субпідрядника.
Відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Також, аналогічне рішення Органу оскарження, рішення від 02.12.2024 №19138.
За таких умов, вимоги Документації не узгоджуються між собою та не відповідають вимогам Закону в цій частині.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Замовник повинен привести тендерну документацію у відповідність з вимогами пункту 18 частини другої статті 22, абзацу другого ч. 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, наведеними дискримінаційними умовами Тендерної документації порушені права та охоронювані законом інтереси ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА», що не дозволяє нам узяти участь у процедурі закупівлі з метою перемоги.
Також вказані положення тендерної документації Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника.
вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Згідно з абзацом другим частини третьої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Замовником встановлений кваліфікаційний критерій наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Інформація підтверджується довідкою складеною у довільній формі, яка має містити інформацію про загальну кількість працівників Учасника, які перебувають у штаті та працюють за основним місцем роботи та/або за сумісництвом, та/або за цивільно-правовими договорами (зокрема аутсорсингу), а також містить розширену інформацію про працівників відповідної кваліфікації: не менше 2 осіб, що мають вищу освіту та працюють за фахом не менше трьох років (в тому числі у учасника) на посадах керівників, членів виконавчих органів, головних інженерів, інженерів, технологів, енергетиків, бухгалтерів, юрисконсультів та/або іншим чином забезпечують діяльність з управління майном та активами і будуть безпосередньо залучені до управління активами, що мають необхідні знання та досвід;
Відносно вказаних працівників визначається наступна інформація:
- прізвище, ім’я та по батькові, РНКОПП;
- освіта;
- займана посада;
- стаж роботи за фахом;
- стаж роботи в учасника на відповідній посаді;
- наявність дипломів тощо, про отримання працівниками вищої освіти в одній та/або декількох галузях: менеджменту, економіки, права, інженерії, медичної освіти.
Відповідно до пункту 3 «Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт або послуг)» розділу ІІ Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації Тендерної документації залучення субпідрядника не передбачено, що суперечить нормам чинного законодавства України та є дискримінаційною відносно ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА», оскільки в нашому штаті працює 2 працівника, які здійснюють управління нерухомістю та мають лише кваліфікацію з фінансового менеджменту та інженера по автоматизації хіміко-технологічних процесів.
При цьому, "Для об’єднання учасників, як учасника процедури закупівлі, замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 особливостей.
У разі участі об'єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об'єднаних показників кожного учасника такого об'єднання на підставі наданої об'єднанням інформації.
Наша компанія для надання послуг, у разі потреби:
- укладає цивільно-правові угоди (які, як відомо, не є трудовими договорами/контрактами) або
- залучає компанію, яка має працівників у необхідній кількості та кваліфікації для надання послуг.
Кількість штатних одиниць та наявність дипломів про отримання працівниками вищої освіти ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» підтверджується.
Отже, не можливість залучення для надання послуг субпідрядників/субпідрядника, які/який мають/має необхідну кількість працівників з відповідними кваліфікаціями не дозволяє нам прийняти участь у процедурі закупівлі.
З приводу не передбачення Замовником у Тендерній документації залучення субпідрядників існує практика Органу оскарження-наприклад, рішення від 22.06.2023 № 9180-р/пк-пз (скарга UA-2023-06-05-006667-a.b1) на сторінці 3 якого зазначено:
«Додаток 1 Документації містить кваліфікаційні критерії:
7. Гарантійний лист про те, що учасник буде виконувати послуги без залучення субпідрядника.
Відповідно до пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Також, аналогічне рішення Органу оскарження, рішення від 02.12.2024 №19138.
За таких умов, вимоги Документації не узгоджуються між собою та не відповідають вимогам Закону в цій частині.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Замовник повинен привести тендерну документацію у відповідність з вимогами пункту 18 частини другої статті 22, абзацу другого ч. 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи викладене, наведеними дискримінаційними умовами Тендерної документації порушені права та охоронювані законом інтереси ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА», що не дозволяє нам узяти участь у процедурі закупівлі з метою перемоги.
Також вказані положення тендерної документації Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 02.12.2024 №19138.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг ЄДР
-
Повʼязаний документ:
Витяг.pdf
-
-
Назва доказу:
Штатний розклад
-
Повʼязаний документ:
Штатний розклад.pdf
-
-
Назва доказу:
Дипломи
-
Повʼязаний документ:
Дипломи.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД Червоноткацька_ 84_ Київ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника з наведених у цій скарзі підстав внести зміни до Тендерної документації, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-02-03-015501-a.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
de44ed0f4872bb186dd65df1bf3284e8
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено в пункті 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації недостовірну інформацію
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. Замовником встановлено в пункті 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації згідно зі Звітом про оцінку майна від 31.12.2024 року б/н ринкова вартість Активів станом на 10.01.2025 року становить 50 192 00,00 грн (п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок) без ПДВ, що підтверджується рецензуванням Звіту про оцінку майна від 16.01.2025 року б/н.
Просимо звернути увагу, що в цифровому форматі Замовником зазначено 50 192 00,00 грн (п’ять мільйонів дев’ятнадцять тисяч двісті), при цьому цифри прописом зазначені наступні - п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок), тому вказане носить штучно обмежувальний (дискримінаційний характер) та порушують принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дозволяє ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» фактично узяти участь у процедурі закупівлі відкриті торги ( з особливостями) не знаючи конкретної суми оцінки майна.
Просимо звернути увагу, що в цифровому форматі Замовником зазначено 50 192 00,00 грн (п’ять мільйонів дев’ятнадцять тисяч двісті), при цьому цифри прописом зазначені наступні - п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок), тому вказане носить штучно обмежувальний (дискримінаційний характер) та порушують принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та не дозволяє ТОВ «АГЕНСТВО НЕРУХОМОСТІ «ДЕСТІНА» фактично узяти участь у процедурі закупівлі відкриті торги ( з особливостями) не знаючи конкретної суми оцінки майна.
×
-
Назва доказу:
Договір управління активами (майном)
-
Повʼязаний документ:
Проєкт договору Червоноткацька_ 84.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника з наведених у цій скарзі підстав внести зміни до Тендерної документації, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-02-03-015501-a.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
c732f0717f9723c7289d8abb845f460e
Заголовок пункту скарги:
Замовником неправомірно встановлено в інформації про процедуру – очікувана вартість 300 000,00 UAH без ПДВ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником встановлено в інформації про процедуру – очікувана вартість 300 000,00 UAH без ПДВ.
Указане свідчить, про те що Замовник, відповідно до Наказу АРМА від 29.09.2023 №223 (посилання: https://arma.gov.ua/files/general/2023/10/03/20231003141023-26.pdf), яким затверджено Методичні рекомендації щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів (далі – Методичні рекомендації), здійснював визначення очікуваної вартості закупівлі.
Однак, з системного аналізу положень Методичних рекомендацій, вбачається, що Замовником було порушено норми свого ж Наказу.
Так, абзацом 6 пункту 5 розділу ІІ Методичних рекомендацій передбачено, що Структурний підрозділ АРМА надає пропозиції щодо способу визначення критерію найбільш економічно вигідної пропозиції учасника Конкурсу, зокрема, зазначено 2 способи визначення критерію:
«1) при фіксованій очікуваній сумі щомісячних надходжень до Державного бюджету України, яку буде сплачувати переможець Конкурсу;
2) при фіксованому очікуваному розмірі процентів з доходів від управління, що буде винагородою управителя».
Пунктом 6 розділу ІІ Рекомендацій визначено, якщо за результатами здійсненої оцінки суб’єктом оціночної діяльності оціночна вартість активу не перевищує десять мільйонів гривень, використовується Структурним підрозділом АРМА спосіб, передбачений підпунктом 1 пункту 5 цього розділу.
Пунктом 7 розділу ІІ Рекомендацій визначено, якщо за результатами здійсненої оцінки суб’єктом оціночної діяльності, оціночна вартість активу перевищує десять мільйонів гривень використовується Структурним підрозділом АРМА спосіб, передбачений підпунктом 2 пункту 5 цього розділу.
Формули розрахунків найбільш економічно вигідних пропозицій учасників Конкурсу передбачені пунктами 4, 5 розділу ІІІ Рекомендацій.
Так, пунктом 4 розділу ІІІ Рекомендацій визначено, що у випадку, коли спосіб визначення критерію був обраний відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій, очікувана вартість предмета закупівлі визначається у гривнях за формулою:
ОВ=П*10000
де ОВ - очікувана вартість закупівлі в гривнях;
П – очікуваний розмір процентів з доходів від управління, що буде винагородою Управителя, встановлений Структурним підрозділом АРМА відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій.
Пунктом 5 розділу ІІІ Рекомендацій визначено, якщо у випадку коли спосіб визначення критерію найбільш економічно вигідної пропозиції учасника Конкурсу був обраний відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій, очікувана вартість предмета закупівлі визначається у гривнях за формулою:
ОВ = 0,03?оц – S
Де ?оц – оціночна вартість активу, визначена суб’єктом оціночної діяльності за результатами здійсненої оцінки;
S – очікувана сума надходжень до Державного бюджету України за звітний місяць, яку переможець Конкурсу буде сплачувати до Державного бюджету України, незалежно від управління активами, визначена Структурним підрозділом АРМА.
Відповідно до пункту 5.9 розділу 5 додатку 6 тендерної документації, мінімальний щомісяця розмір надходжень (доходів) до Державного бюджету України (далі – гарантований платіж), 339 473,65 грн (триста тридцять дев’ять тисяч чотириста сімдесят три грн. 65 коп.), та відповідно до пункту 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації згідно зі Звітом про оцінку майна від 31.12.2024 року б/н ринкова вартість Активів станом на 10.01.2025 року становить 50 192 00,00 грн (п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок) без ПДВ, що підтверджується рецензуванням Звіту про оцінку майна від 16.01.2025 року б/н.
Враховуючи те, що сума оціночна вартість активу, згідно інформації зазначеної в пункті 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації цифри прописом - п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок, за результатами здійсненої оцінки є вищою ніж 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, то згідно Наказу АРМА повинна застосувати критерій відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій та формулу розрахунку передбачену Пунктом 5 розділу ІІІ Рекомендацій, а саме:
ОВ = 0,03?оц – S
Де ?оц – оціночна вартість активу, визначена суб’єктом оціночної діяльності за результатами здійсненої оцінки;
S – очікувана сума надходжень до Державного бюджету України за звітний місяць, яку переможець Конкурсу буде сплачувати до Державного бюджету України, незалежно від управління активами, визначена Структурним підрозділом АРМА.
Отже, якщо навіть вважати що Замовник допустив технічну помилку та вартість Активів має становити 50 192 000,00, тому відповідно до зазначеної формули очікувана вартість предмета закупівлі повинна становити:
ОВ = (50 192 000,00*0,03) – 339 473,65 = 1 166 286 (один мільйон сто шістдесят шість тисяч двісті вісімдесят шість) гривень 35 копійок.
Натомість АРМА було застосовано формулу передбачену п. 4 розділу ІІІ, що передбачена для активу, вартість якого менше 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, а саме:
ОВ=П*10000
де ОВ - очікувана вартість закупівлі в гривнях;
П – очікуваний розмір процентів з доходів від управління, що буде винагородою Управителя, встановлений Структурним підрозділом АРМА відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Методичних рекомендацій, відповідно до якої очікувана вартість закупівлі становить 300 000 (триста тисяч) грн.
Тобто, АРМА при визначенні очікуваної вартості закупівлі, було застосовано розрахунок, передбачений Методичними рекомендаціями щодо активів, вартість яких становить менше 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, при тому, що оціночна вартість активу значно перевищує 10 000 000 (десять мільйонів) гривень.
Таким чином, Замовником при створенні Тендерної документації було допущено суттєве порушення при визначенні очікуваної вартості закупівлі та зазначення про вартість майна, що призвело до зазначення недостовірної інформації щодо очікуваної вартості закупівлі та вартості майна, розрахунок якої зазначений у Тендерній документації, та не відповідає Методичним рекомендаціям.
Указане свідчить, про те що Замовник, відповідно до Наказу АРМА від 29.09.2023 №223 (посилання: https://arma.gov.ua/files/general/2023/10/03/20231003141023-26.pdf), яким затверджено Методичні рекомендації щодо послідовності дій працівників АРМА при підготовці та під час проведення конкурсного відбору управителів (далі – Методичні рекомендації), здійснював визначення очікуваної вартості закупівлі.
Однак, з системного аналізу положень Методичних рекомендацій, вбачається, що Замовником було порушено норми свого ж Наказу.
Так, абзацом 6 пункту 5 розділу ІІ Методичних рекомендацій передбачено, що Структурний підрозділ АРМА надає пропозиції щодо способу визначення критерію найбільш економічно вигідної пропозиції учасника Конкурсу, зокрема, зазначено 2 способи визначення критерію:
«1) при фіксованій очікуваній сумі щомісячних надходжень до Державного бюджету України, яку буде сплачувати переможець Конкурсу;
2) при фіксованому очікуваному розмірі процентів з доходів від управління, що буде винагородою управителя».
Пунктом 6 розділу ІІ Рекомендацій визначено, якщо за результатами здійсненої оцінки суб’єктом оціночної діяльності оціночна вартість активу не перевищує десять мільйонів гривень, використовується Структурним підрозділом АРМА спосіб, передбачений підпунктом 1 пункту 5 цього розділу.
Пунктом 7 розділу ІІ Рекомендацій визначено, якщо за результатами здійсненої оцінки суб’єктом оціночної діяльності, оціночна вартість активу перевищує десять мільйонів гривень використовується Структурним підрозділом АРМА спосіб, передбачений підпунктом 2 пункту 5 цього розділу.
Формули розрахунків найбільш економічно вигідних пропозицій учасників Конкурсу передбачені пунктами 4, 5 розділу ІІІ Рекомендацій.
Так, пунктом 4 розділу ІІІ Рекомендацій визначено, що у випадку, коли спосіб визначення критерію був обраний відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій, очікувана вартість предмета закупівлі визначається у гривнях за формулою:
ОВ=П*10000
де ОВ - очікувана вартість закупівлі в гривнях;
П – очікуваний розмір процентів з доходів від управління, що буде винагородою Управителя, встановлений Структурним підрозділом АРМА відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій.
Пунктом 5 розділу ІІІ Рекомендацій визначено, якщо у випадку коли спосіб визначення критерію найбільш економічно вигідної пропозиції учасника Конкурсу був обраний відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій, очікувана вартість предмета закупівлі визначається у гривнях за формулою:
ОВ = 0,03?оц – S
Де ?оц – оціночна вартість активу, визначена суб’єктом оціночної діяльності за результатами здійсненої оцінки;
S – очікувана сума надходжень до Державного бюджету України за звітний місяць, яку переможець Конкурсу буде сплачувати до Державного бюджету України, незалежно від управління активами, визначена Структурним підрозділом АРМА.
Відповідно до пункту 5.9 розділу 5 додатку 6 тендерної документації, мінімальний щомісяця розмір надходжень (доходів) до Державного бюджету України (далі – гарантований платіж), 339 473,65 грн (триста тридцять дев’ять тисяч чотириста сімдесят три грн. 65 коп.), та відповідно до пункту 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації згідно зі Звітом про оцінку майна від 31.12.2024 року б/н ринкова вартість Активів станом на 10.01.2025 року становить 50 192 00,00 грн (п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок) без ПДВ, що підтверджується рецензуванням Звіту про оцінку майна від 16.01.2025 року б/н.
Враховуючи те, що сума оціночна вартість активу, згідно інформації зазначеної в пункті 1.1 розділу 1 додатку 6 тендерної документації цифри прописом - п’ятдесят мільйонів сто дев’яносто дві тисячі гривень 00 копійок, за результатами здійсненої оцінки є вищою ніж 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, то згідно Наказу АРМА повинна застосувати критерій відповідно до підпункту 2 пункту 5 розділу ІІ Рекомендацій та формулу розрахунку передбачену Пунктом 5 розділу ІІІ Рекомендацій, а саме:
ОВ = 0,03?оц – S
Де ?оц – оціночна вартість активу, визначена суб’єктом оціночної діяльності за результатами здійсненої оцінки;
S – очікувана сума надходжень до Державного бюджету України за звітний місяць, яку переможець Конкурсу буде сплачувати до Державного бюджету України, незалежно від управління активами, визначена Структурним підрозділом АРМА.
Отже, якщо навіть вважати що Замовник допустив технічну помилку та вартість Активів має становити 50 192 000,00, тому відповідно до зазначеної формули очікувана вартість предмета закупівлі повинна становити:
ОВ = (50 192 000,00*0,03) – 339 473,65 = 1 166 286 (один мільйон сто шістдесят шість тисяч двісті вісімдесят шість) гривень 35 копійок.
Натомість АРМА було застосовано формулу передбачену п. 4 розділу ІІІ, що передбачена для активу, вартість якого менше 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, а саме:
ОВ=П*10000
де ОВ - очікувана вартість закупівлі в гривнях;
П – очікуваний розмір процентів з доходів від управління, що буде винагородою Управителя, встановлений Структурним підрозділом АРМА відповідно до підпункту 1 пункту 5 розділу ІІ Методичних рекомендацій, відповідно до якої очікувана вартість закупівлі становить 300 000 (триста тисяч) грн.
Тобто, АРМА при визначенні очікуваної вартості закупівлі, було застосовано розрахунок, передбачений Методичними рекомендаціями щодо активів, вартість яких становить менше 10 000 000 (десять мільйонів) гривень, при тому, що оціночна вартість активу значно перевищує 10 000 000 (десять мільйонів) гривень.
Таким чином, Замовником при створенні Тендерної документації було допущено суттєве порушення при визначенні очікуваної вартості закупівлі та зазначення про вартість майна, що призвело до зазначення недостовірної інформації щодо очікуваної вартості закупівлі та вартості майна, розрахунок якої зазначений у Тендерній документації, та не відповідає Методичним рекомендаціям.
×
-
Назва доказу:
Наказ АРМА Методичні рекомендації
-
Повʼязаний документ:
Наказ АРМА .pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД Червоноткацька_ 84_ Київ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати Замовника з наведених у цій скарзі підстав внести зміни до Тендерної документації, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-02-03-015501-a.