• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом 18 01 06*; Поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом 18 01 03*; Поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом 20 01 21*)

Завершена

2 273 558.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 367.79 UAH
Період оскарження: 03.02.2025 12:04 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 8287551d5c2c47fbb283c44d31d97c49
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-03-005744-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Від 07 лютого 2025 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) Код в ЄДРПОУ 00184945 Адреса: 02660, Україна, Київська область, Київ, ВУЛИЦЯ БРАТИСЛАВСЬКА, будинок 3 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-03-005744-a Очікувана вартість закупівлі 2 273 558,00 Гривня (з ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 03.02.2025 11:59 Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ) було внесено зміни до тендерної документації відкритих торгів з особливостями «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-03-005744-a. Період уточнень триває по 08.02.2025 00:00, кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначений 11.02.2025 до 00:00 год. Проте, у тендерній документації наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ Умовами тендерної документації (зі змінами) по закупівлі «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-03-005744-a, Замовником - КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), визначено наступні вимоги, а саме: Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу надання учасниками у складі пропозиції: Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав. Скаржник здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів відповідно до рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про видачу ліцензії, згідно Наказу №226 від 07.03.2017 та має відповідний документ: «Витяг», виданий Державною службою України з безпеки на транспорті, в якому зазначений номер та дата Наказу про видачу ліцензії та підтверджує право Скаржника на здійснення перевезень небезпечних відходів. В той самий час, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції, саме: «Копію ЛІЦЕНЗІЇ на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг». Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу надання учасниками у складі пропозиції: Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено). Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління (ISO 14001:2015 IDT) «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». 3. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав. Скаржник для підтвердження відповідності його діяльності вимогам системи управління якістю ISO 9001:2015 має відповідний документ, виданий уповноваженим органом з сертифікації та містить наступну інформацію: «ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Юридична адреса: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, бул-р Т. Г. Шевченка, 190; Адреса провадження діяльності: 18001, Черкаська обл., м. Черкаси, проїзд Енергобудiвельникiв,4 Ідентифікаційний код: 38469527 Згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам: ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» Водночас, участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції документ саме з назвою: «сертифікат ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено)» Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Скаржник для підтвердження відповідності його діяльності вимогам системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT має відповідний документ, виданий уповноваженим органом з сертифікації та містить наступну інформацію: «ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Юридична адреса: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, бул-р Т. Г. Шевченка, 190; Адреса провадження діяльності: 18001, Черкаська обл., м. Черкаси, проiїд Енергобудiвельникiв,4 Ідентифікаційний код: 38469527 Згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам: ДСТУ ISO 14001:2015 IDT (ISO 14001:2015, IDT) ««Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»» Водночас, участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції документ саме з назвою: «сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Скаржник для підтвердження відповідності його діяльності вимогам системи ISO 45001:2018 має відповідний документ, виданий уповноваженим органом з сертифікації та містить наступну інформацію: «ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Юридична адреса: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, бул-р Т. Г. Шевченка, 190; Адреса провадження діяльності: 18001, Черкаська обл., м. Черкаси, проiїд Енергобудiвельникiв,4 Ідентифікаційний код: 38469527 Згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам: ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпеки працi. Вимоги та настанови щодо застосування»» Водночас, участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції документ саме з назвою: «Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці» Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Тендерна документація містить наступну вимогу у складі пропозиції: 8. Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт/послуг) Залучення субпідрядних організацій не допускається. Відповідно до ч.3. ст16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.» Вказана вище вимога грубо порушує ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмежує право Скаржника щодо залучення субпідрядників для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції: Документ, що підтверджує невикористання матеріально-технічної бази іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність (Акт здійснення уповноваженими особами Міндовкілля перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії (ліцензіата) технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам). Відповідно до ч.3. ст16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.» Вказана вище вимога грубо порушує ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмежує право Скаржника щодо залучення субпідрядників для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції: Надати в складі тендерної пропозиції: чинний договір, укладений із з суб’єктом господарювання, який має право здійснювати проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів або підтвердження про прийняття на роботу медичного персоналу для забезпечення проходження водіями періодичних медичних оглядів та проведення щозмінних медичних оглядів водіїв у відведеному для цього та спеціально оснащеному приміщенні, відповідно до підпункту 10 пункту 16 цих Ліцензійних умов. У разі прийняття на роботу медичного персоналу, надати на підтвердження: наказ про працевлаштування/ переведення/ суміщення/ сумісництво, діючий договір цивільно-правового характеру (цивільно-правова угода)). Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав. Так предметом закупівлі є: «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» ДК 021:2015: 90520000-8 (Послуги з управління небезпечними відходами за кодом 18 01 03*; Послуги з управління небезпечними відходами за кодом 18 01 06*; Послуги з управління небезпечними відходами за кодом 20 01 21*)» Відповідно до вимог тендерної документації учасники у складі пропозиції повинні надати: Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом: 13. Медичні працівники, що проводять щозмінні медичні огляди водіїв, повинні мати кваліфікацію лікаря лікувального профілю та/або молодшого медичного працівника з медичною освітою за спеціальністю "сестринська справа", "лікувальна справа". 16. Ліцензіат зобов’язаний: 1) зберігати такі документи: про проходження водіями періодичних та щозмінних медичних оглядів з дотриманням вимог, передбачених пунктами 22 і 23 цих Ліцензійних умов, - протягом трьох років; 10) здійснювати контроль за станом здоров’я водіїв шляхом: прийняття на роботу медичного персоналу або укладення договору із суб’єктом господарювання щодо надання його персоналом послуг згідно з вимогами підпункту 4 цього пункту; забезпечення проходження водіями періодичних медичних оглядів; проведення щозмінних медичних оглядів водіїв у відведеному для цього та спеціально оснащеному приміщенні відповідно до підпункту 5 пункту 26 цих Ліцензійних умов; 26. Матеріально-технічна база, яка забезпечує виконання технологічних операцій з організації автомобільних перевезень, включає: 5) спеціальне приміщення для проведення щозмінних медичних оглядів водіїв, яке відповідає вимогам табеля оснащення постійного спеціального приміщення для проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв транспортних засобів. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами: 13. Працівники, крім завдань, обов’язків і знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни). 19. Ліцензіат у процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій повинен забезпечувати: контроль за дотриманням державних медико-санітарних нормативів і регламентів на робочих місцях та на об’єктах довкілля (на землі, у воді, надрах, в атмосферному повітрі, рослинному і тваринному світі на рівні їх забруднення); проведення медичних оглядів працівників, які працюють з небезпечними відходами, відповідно до законодавства. Скаржник має як доказ Витяг Укртрансбезпека щодо наявності ліцензії на превезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів. Ліцензійними умовами визначається вичерпний перелік документів, що додаються до заяви на отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом / на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, а також встановлюються організаційні, кадрові та технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата і засобів провадження діяльності, обов’язкові для виконання під час провадження зазначеної діяльності. Враховуючи вищенаведене, отримання ліцензії суб'єктом господарювання є можливим за умов виконання всіх встановлених Ліцензійними вимогам обов'язків, у тому числі щодо працівників. Слід зазначити, що Документацією встановлено необхідність надання в складі Пропозицій учасників ліцензії на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, а також ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які в складі тендерної пропозиції: чинний договір, укладений із з суб’єктом господарювання, який має право здійснювати проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів або підтвердження про прийняття на роботу медичного персоналу для забезпечення проходження водіями періодичних медичних оглядів та проведення щозмінних медичних оглядів водіїв у відведеному для цього та спеціально оснащеному приміщенні, відповідно до підпункту 10 пункту 16 цих Ліцензійних умов. У разі прийняття на роботу медичного персоналу, надати на підтвердження: наказ про працевлаштування/ переведення/ суміщення/ сумісництво, діючий договір цивільно-правового характеру (цивільно-правова угода))., що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції: 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (Аналогічним вважається договір з перевезення, утилізації та видалення небезпечних відходів): Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав. Замовники не можуть встановлювати в тендерній документації умови, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Адже, одним із основних принципів публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Фактично, аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015). В наявній редакції тендерної документації замовником встановлена вимога щодо надання документально підтвердженого досвіду виконання не аналогічного а ідентичного його вимогам встановленим вимогам договору. В такому випадку участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть саме: вважається договір з перевезення, утилізації та видалення небезпечних відходів, Що є дискримінаційною вимогою та штучно обмежує коло учасників та обмежує право Скаржника на участь в даній закупівлі. Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції: 1.1. Лист-відгук щонайменше від трьох контрагентів, щодо позитивного досвіду виконання аналогічних договорів про надання послуг у сфері поводження з небезпечними відходами або копії актів виконаних робіт за аналогічними договорами. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав. Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено обов’язок учасників закупівель мати та надавати лист-відгук від трьох контрагентів щодо позитивного досвіду виконання аналогічних договорів про надання послуг у сфері поводження з небезпечними відходами або копії актів виконаних робіт за аналогічними договорами. Замовкни не обгрунутвав необхідність встановлення даної вимоги в тендерній документації. В такому випадку участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, як у складі пропозиції нададуть лист-відгук від саме трьох контрагентів, що обмежує їх права та право Скардника на участь в закупівлі. Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції: Учасник надає у складі пропозиції: 1. Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав. Відповідно до ч.3 ст.17 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон введено в дію 18.12.2017 року. Скаржнику, зокрема, було видано висновки державної екологічної експертизи щодо матеріалів оцінки впливу на навколишнє середовище від 09.10.2013 №17/032 та №8 від 13.12.2017. (додаються в якості доказів), відповідно надано разом з документами для отримання ліцензії. Так, Постановою Кабінету Міністрів від 05.12.2023 №1278 затверджено ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами: 6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи, зокрема: 3) відомості про: наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додатком 6 ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами передбачено форму ВІДОМОСТЕЙ про наявність документів дозвільного характеру, зокрема: Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля". Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою: «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі». Для здійснення діяльності у сфері управління небезпечними відходами відповідно до ЗУ «Про управління відходами» передбачено наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами. Разом з цим, Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ № 301 від 20.03.2024 з додатком до нього про видачу ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка містить коди та види відходів відповідно до тендерної документації та предмета закупівлі. Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування підтвердив відповідність діяльності Скаржника ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, у тому числі наявність документів дозвільного характеру, зокрема: Висновку з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі». Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та штучно звужує кількість потенційних учасників закупівлі. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024, № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024, № 15989-р/пк-пз від 30.09.2024, №20533 -р/пк-пз від 24.12.2024) №810-р/пк-пз від 20.01.2025 (надаються в якості доказів). Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Замовник, встановивши вказану вище вимогу в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі». Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКА МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ШВИДКОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ), внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами UA-2025-02-03-005744-a., відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги. Додатки: 1. Додаток 6 до тендерної документації на закупівлю «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-03-005744-a. 2. Витяг Уктрансбезпека 3. Висновки експертизи 4. Сертифікати ISO 5. Рішення АМКУ 6. Наказ №301 від 20.03.2024 з додатком 7. Аналогічний договір 8. ЗУ «Про публічні закупівлі» Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 19.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.02.2025 15:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.03.2025 12:11
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 13:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ до тендерної документації були внесені відповідні зміни, затверджені протоколом №66
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 742a88c7eed747d49c56729149815006
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу надання учасниками у складі пропозиції:

Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Скаржник здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів відповідно до рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про видачу ліцензії, згідно Наказу №226 від 07.03.2017 та має відповідний документ: «Витяг», виданий Державною службою України з безпеки на транспорті, в якому зазначений номер та дата Наказу про видачу ліцензії та підтверджує право Скаржника на здійснення перевезень небезпечних відходів.
В той самий час, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції, саме: «Копію ЛІЦЕНЗІЇ на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.

Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу надання учасниками у складі пропозиції:

Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено).
Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління (ISO 14001:2015 IDT) «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
3. Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Скаржник для підтвердження відповідності його діяльності вимогам системи управління якістю ISO 9001:2015 має відповідний документ, виданий уповноваженим органом з сертифікації та містить наступну інформацію:
«ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО»
Юридична адреса: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, бул-р Т. Г. Шевченка, 190;
Адреса провадження діяльності: 18001, Черкаська обл., м. Черкаси, проїзд Енергобудiвельникiв,4
Ідентифікаційний код: 38469527
Згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам:
ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT)
«Системи управління якістю. Вимоги»
Водночас, участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції документ саме з назвою: «сертифікат ISO 9001-2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001-2015 IDT) з відповідним щорічним підтвердженням (якщо воно передбачено)»
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.

Скаржник для підтвердження відповідності його діяльності вимогам системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT має відповідний документ, виданий уповноваженим органом з сертифікації та містить наступну інформацію:
«ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО»
Юридична адреса: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, бул-р Т. Г. Шевченка, 190;
Адреса провадження діяльності: 18001, Черкаська обл., м. Черкаси, проiїд Енергобудiвельникiв,4
Ідентифікаційний код: 38469527
Згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам:
ДСТУ ISO 14001:2015 IDT (ISO 14001:2015, IDT)
««Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»»
Водночас, участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції документ саме з назвою: «сертифікату відповідності Учасника системи екологічного управління ISO 14001:2015 IDT), «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Скаржник для підтвердження відповідності його діяльності вимогам системи ISO 45001:2018 має відповідний документ, виданий уповноваженим органом з сертифікації та містить наступну інформацію:
«ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО»
Юридична адреса: 18000, Черкаська обл., м. Черкаси, бул-р Т. Г. Шевченка, 190;
Адреса провадження діяльності: 18001, Черкаська обл., м. Черкаси, проiїд Енергобудiвельникiв,4
Ідентифікаційний код: 38469527
Згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам:
ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT)
«Системи управління охороною здоров'я та безпеки працi. Вимоги та настанови щодо застосування»»
Водночас, участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції документ саме з назвою: «Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці»
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.

Тендерна документація містить наступну вимогу у складі пропозиції:


8. Інформація про субпідрядника (у випадку закупівлі робіт/послуг) Залучення субпідрядних організацій не допускається.


Відповідно до ч.3. ст16 ЗУ «Про публічні закупівлі»

Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»

Вказана вище вимога грубо порушує ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмежує право Скаржника щодо залучення субпідрядників для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.

Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції:

Документ, що підтверджує невикористання матеріально-технічної бази іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність (Акт здійснення уповноваженими особами Міндовкілля перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії (ліцензіата) технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам).

Відповідно до ч.3. ст16 ЗУ «Про публічні закупівлі»

Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»

Вказана вище вимога грубо порушує ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмежує право Скаржника щодо залучення субпідрядників для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам.

Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.

Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції:

Надати в складі тендерної пропозиції: чинний договір, укладений із з суб’єктом господарювання, який має право здійснювати проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів або підтвердження про прийняття на роботу медичного персоналу для забезпечення проходження водіями періодичних медичних оглядів та проведення щозмінних медичних оглядів водіїв у відведеному для цього та спеціально оснащеному приміщенні, відповідно до підпункту 10 пункту 16 цих Ліцензійних умов. У разі прийняття на роботу медичного персоналу, надати на підтвердження: наказ про працевлаштування/ переведення/ суміщення/ сумісництво, діючий договір цивільно-правового характеру (цивільно-правова угода)).

Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.

Так предметом закупівлі є: «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»
ДК 021:2015: 90520000-8 (Послуги з управління небезпечними відходами за кодом 18 01 03*; Послуги з управління небезпечними відходами за кодом 18 01 06*; Послуги з управління небезпечними відходами за кодом 20 01 21*)»

Відповідно до вимог тендерної документації учасники у складі пропозиції повинні надати:

Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі.

Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом:
13. Медичні працівники, що проводять щозмінні медичні огляди водіїв, повинні мати кваліфікацію лікаря лікувального профілю та/або молодшого медичного працівника з медичною освітою за спеціальністю "сестринська справа", "лікувальна справа".
16. Ліцензіат зобов’язаний:
1) зберігати такі документи:
про проходження водіями періодичних та щозмінних медичних оглядів з дотриманням вимог, передбачених пунктами 22 і 23 цих Ліцензійних умов, - протягом трьох років;
10) здійснювати контроль за станом здоров’я водіїв шляхом:
прийняття на роботу медичного персоналу або укладення договору із суб’єктом господарювання щодо надання його персоналом послуг згідно з вимогами підпункту 4 цього пункту;
забезпечення проходження водіями періодичних медичних оглядів;
проведення щозмінних медичних оглядів водіїв у відведеному для цього та спеціально оснащеному приміщенні відповідно до підпункту 5 пункту 26 цих Ліцензійних умов;
26. Матеріально-технічна база, яка забезпечує виконання технологічних операцій з організації автомобільних перевезень, включає:
5) спеціальне приміщення для проведення щозмінних медичних оглядів водіїв, яке відповідає вимогам табеля оснащення постійного спеціального приміщення для проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичних оглядів водіїв транспортних засобів.
Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління
небезпечними відходами:
13. Працівники, крім завдань, обов’язків і знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).
19. Ліцензіат у процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій повинен забезпечувати:
контроль за дотриманням державних медико-санітарних нормативів і регламентів на робочих місцях та на об’єктах довкілля (на землі, у воді, надрах, в атмосферному повітрі, рослинному і тваринному світі на рівні їх забруднення);
проведення медичних оглядів працівників, які працюють з небезпечними відходами, відповідно до законодавства.

Скаржник має як доказ Витяг Укртрансбезпека щодо наявності ліцензії на превезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів.

Ліцензійними умовами визначається вичерпний перелік документів, що додаються до заяви на отримання ліцензії на право провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом / на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, а також встановлюються організаційні, кадрові та технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата і засобів провадження діяльності,
обов’язкові для виконання під час провадження зазначеної діяльності.
Враховуючи вищенаведене, отримання ліцензії суб'єктом господарювання є можливим за умов виконання всіх встановлених Ліцензійними вимогам обов'язків, у тому числі щодо працівників.
Слід зазначити, що Документацією встановлено необхідність надання в складі Пропозицій учасників ліцензії на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів, а також ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які в складі тендерної пропозиції: чинний договір, укладений із з суб’єктом господарювання, який має право здійснювати проведення щозмінних передрейсових та післярейсових медичних оглядів водіїв транспортних засобів або підтвердження про прийняття на роботу медичного персоналу для забезпечення проходження водіями періодичних медичних оглядів та проведення щозмінних медичних оглядів водіїв у відведеному для цього та спеціально оснащеному приміщенні, відповідно до підпункту 10 пункту 16 цих Ліцензійних умов. У разі прийняття на роботу медичного персоналу, надати на підтвердження: наказ про працевлаштування/ переведення/ суміщення/ сумісництво, діючий договір цивільно-правового характеру (цивільно-правова угода))., що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.

Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції:

1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (Аналогічним вважається договір з перевезення, утилізації та видалення небезпечних відходів):

Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.


Замовники не можуть встановлювати в тендерній документації умови, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Адже, одним із основних принципів публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Фактично, аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015). В наявній редакції тендерної документації замовником встановлена вимога щодо надання документально підтвердженого досвіду виконання не аналогічного а ідентичного його вимогам встановленим вимогам договору.
В такому випадку участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які у складі пропозиції нададуть саме: вважається договір з перевезення, утилізації та видалення небезпечних відходів,
Що є дискримінаційною вимогою та штучно обмежує коло учасників та обмежує право Скаржника на участь в даній закупівлі.

Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції:

1.1. Лист-відгук щонайменше від трьох контрагентів, щодо позитивного досвіду виконання аналогічних договорів про надання послуг у сфері поводження з небезпечними відходами або копії актів виконаних робіт за аналогічними договорами.

Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.

Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено обов’язок учасників закупівель мати та надавати лист-відгук від трьох контрагентів щодо позитивного досвіду виконання аналогічних договорів про надання послуг у сфері поводження з небезпечними відходами або копії актів виконаних робіт за аналогічними договорами.
Замовкни не обгрунутвав необхідність встановлення даної вимоги в тендерній документації.
В такому випадку участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, як у складі пропозиції нададуть лист-відгук від саме трьох контрагентів, що обмежує їх права та право Скардника на участь в закупівлі.

Тендерна документація в додатках містить наступну вимогу у складі пропозиції:

Учасник надає у складі пропозиції:
1. Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.

Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.

Відповідно до ч.3 ст.17 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон введено в дію 18.12.2017 року. Скаржнику, зокрема, було видано висновки державної екологічної експертизи щодо матеріалів оцінки впливу на навколишнє середовище від 09.10.2013 №17/032 та №8 від 13.12.2017. (додаються в якості доказів), відповідно надано разом з документами для отримання ліцензії.
Так, Постановою Кабінету Міністрів від 05.12.2023 №1278 затверджено ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії,
зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами:
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи, зокрема:
3) відомості про:
наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6.
Додатком 6 ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами передбачено форму ВІДОМОСТЕЙ про наявність документів дозвільного характеру, зокрема:
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про
оцінку впливу на довкілля".
Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).»
Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою: «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі». Для здійснення діяльності у сфері управління небезпечними відходами відповідно до ЗУ «Про управління відходами» передбачено наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Разом з цим, Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ № 301 від 20.03.2024 з додатком до нього про видачу ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка містить коди та види відходів відповідно до тендерної документації та предмета закупівлі.
Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування підтвердив відповідність діяльності Скаржника ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, у тому числі наявність документів дозвільного характеру, зокрема: Висновку з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «Висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі».
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та штучно звужує кількість потенційних учасників закупівлі.
Аналогічні висновки зокрема містяться в рішеннях АМКУ
№ 13271-р/пк-пз від 05.08.2024,
№ 15104-р/пк-пз від 10.09.2024,
№ 15989-р/пк-пз від 30.09.2024,
№20533 -р/пк-пз від 24.12.2024)
№810-р/пк-пз від 20.01.2025
(надаються в якості доказів).
Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Замовник, встановивши вказану вище вимогу в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації