-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з захоронення біологічних відходів (управління небезпечними відходами D15 D10 D13)
Завершена
215 749.98
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 078.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 078.75 UAH
Період оскарження:
03.02.2025 11:41 - 01.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
532f72e511744c118e8726782178b2b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-03-005102-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток №1 документи учасника.doc 06.02.2025 21:32
- Додаток №5 документи переможця.doc 06.02.2025 21:32
- Додаток №3 Проект договору.docx 06.02.2025 21:32
- Додаток №2 технічні вимоги.docx 06.02.2025 21:32
- Скарга.docx 06.02.2025 21:32
- Додаток №4 тендерна пропозиція.doc 06.02.2025 21:32
- Докази за скаргою.pdf 06.02.2025 21:32
- Скарга.pdf 06.02.2025 21:32
- Скарга.pdf.p7s 06.02.2025 21:32
- ТД за Особливостями біоотходи.docx 06.02.2025 21:32
- sign.p7s 06.02.2025 21:32
- рішення від 10.02.2025 № 1927.pdf 10.02.2025 15:50
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.02.2025 № 2358.pdf 18.02.2025 10:48
- рішення від 17.02.2025 № 2358.pdf 19.02.2025 13:28
- Додаток №4 тендерна пропозиція.doc 12.02.2025 10:57
- Додаток №2 технічні вимоги.docx 12.02.2025 10:57
- Лист пояснення.docx 12.02.2025 10:57
- Додаток №1 документи учасника.doc 12.02.2025 10:57
- Лист пояснення.pdf 12.02.2025 10:57
- Додаток №3 Проект договору.docx 12.02.2025 10:57
- ТД за Особливостями біоотходи.docx 12.02.2025 10:57
- Додаток №5 документи переможця.doc 12.02.2025 10:57
- ТД за Особливостями біоотходи редакція.docx 21.02.2025 10:22
- Протокол УО №65 Відповідь АМКУ біоотходи.pdf 21.02.2025 10:22
- Протокол УО №65 Відповідь АМКУ біоотходи лютий.docx 21.02.2025 10:22
- Додаток №2 технічні вимоги – редакція.docx 21.02.2025 10:22
- Додаток №1 документи учасника – редакція.doc 21.02.2025 10:22
- Протокол УО №65 Відповідь АМКУ біоотходи лютий.docx 27.02.2025 15:35
- Додаток №2 технічні вимоги – редакція.docx 27.02.2025 15:35
- ТД за Особливостями біоотходи редакція.docx 27.02.2025 15:35
- Додаток №1 документи учасника – редакція.doc 27.02.2025 15:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.02.2025 21:36
Дата розгляду скарги:
17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.02.2025 15:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.02.2025 13:28
Дата виконання рішення Замовником:
27.02.2025 15:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесені зміни в Додаток 1, Додаток 2 до тендерної документації - ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-03-005102-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4ee00624c9374cc88d8e3e5a0d46d8ff
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
03.02.2025 року Державна спеціалізована установа "Дніпропетровське обласне бюро судово-медичної експертизи" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з захоронення біологічних відходів (управління небезпечними відходами D15 D10 D13)» з очікуваною вартістю 215 749,98 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-03-005102-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 ДОДАТОК 1
до тендерної документації - інформація щодо щозмінних (передрейсових та/або післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг – медична довідка або документальне підтвердження к договору про надання послуг передрейсових або післярейсових медичних оглядів; Відповідно до п.2.3. Розділу ІІ наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів за результатом попереднього (періодичного) медичного огляду медична комісія видає Медичну довідку.
Наказ №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів не регламентує та не встановлює обов’язку підприємству мати на підприємстві таке документальне підтвердження як перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг – медична довідка або документальне підтвердження к договору про надання послуг передрейсових або післярейсових медичних оглядів.
Тобто вказана довідка видається на працівника перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг.
Тому, зазначене Замовником документальне підтвердження інформації щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів складене всупереч вимогам наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.
Скаржник має як доказ та надає Наказ МОЗ України №1602 від 06.09.2022 року та Наказ МОЗ України та МВС України від 31.01.2013 року №65/80.
Разом, з тим Скаржник вважає інформація щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг має підтверджуватись медичною довідкою працівника водія, але не документами, які Замовник вимагає в цій частині тендерної документації.
Крім цього, чинним законодавством, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів) також не передбачена обов’язкова наявність вищезазначених документів, які вимагає Замовник. Разом з цим, даними Ліцензійними умовами встановлений вичерпний перелік документів, який повинен бути наявний в суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених документів, які вимагає Замовник.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Про дискримінаційний характер даної вимоги свідчать також рішення АМКУ №12160-р/пк-пз від 15.07.2024 (додається в якості доказу).
2 ДОДАТОК 1
до тендерної документації Атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції забезпечує стабільність процесу виробництва відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами». Вимоги ЗУ «Про управління з відходами» (додається як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції забезпечує стабільність процесу виробництва.
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції забезпечує стабільність процесу виробництва відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами». Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції забезпечує стабільність процесу виробництва відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами».
В той час як предметом закупівлі не передбачається виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Також предметом закупівлі передбачено видалення безпечних відходів (відповідно до додатку 2 до тендерної документації). Тому Замовник необґрунтовано вимагає надання Атестату виробництва, який стосується небезпечної продукції щодо безпечних відходів.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
3 ДОДАТОК 1
до тендерної документації Договір обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті. Відповідно до Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 (додається як доказ) обов'язковому особистому страхуванню від нещасних випадків на транспорті підлягають:
• пасажири залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані;
• працівники транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), а саме:
• водії автомобільного, електротранспорту: машиністи і помічники машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);
• машиністи поїздів метрополітену, провідники пасажирських вагонів, начальники (бригадири) поїздів;
• поїзні електромонтери;
• кондуктори;
• працівники вагонів-ресторанів, водіїв дрезин та інших одиниць рухомого складу;
• механіки (начальники) рефрижераторних секцій (поїздів);
• працівники бригад медичної допомоги.
Разом з цим, Скаржник, як і інші Учасники, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не належать до жодної із вищезазначених категорій суб’єктів.
Тому суб’єкти, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні відповідно до норм чинного законодавства мати Договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті.
Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті., що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4
ДОДАТОК 2
до тендерної документації 2. Послуги надаються Учасником, який:
- має ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
- має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА). Також, під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця; Скаржник не має ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) і планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).
ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» має витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).
Разом з цим, умови тендерної документації вимагають, що така ліцензія була наявна саме в учасника. Замовник зазначає, що під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця.
Таким чином, Замовник сам собі суперечить з одного боку зазначаючи, що саме учасник повинен мати ліцензію, а з іншого боку, що дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця для підтвердження вимоги щодо надання ліцензії. І фактично такою редакцією тендерної документації Замовник унеможливлює залучення субпідрядника/співвиконавця для підтвердження вимоги щодо надання ліцензії.
Крім цього, ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» видано витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).
Видача саме витягу, а не ліцензії підтверджується зокрема інформацією на сайті УКРТРАНСБЕЗПЕКИ за посиланням: https://old.dsbt.gov.ua/uk/novyna/shchodo-otrymannya-vytyagu-z-nakaziv-ukrtranbezpeky.
Таким чином, Замовник унеможливлює надання учасником витягу про видачу ліцензії, що є аналогічним документом до ліцензії, але не тотожним.
Крім цього, Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА), що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі
Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які мають витяг про видачу ліцензії і яка відповідно видана не на Учасника, а на субпідрядника/співвиконавця. Відповідно зазначена вимога створює обмеження конкуренції серед учасників.
Для усунення дискримінаційності вимоги Замовник повинен був би викласти оскаржуваний пункт на ступним чином: Послуги повинні надаватися Учасником, який або субпідрядник/співвиконавець якого має ліцензію або витяг про видачу ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що виданий Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА). Також, під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-03-005102-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 ДОДАТОК 1
до тендерної документації - інформація щодо щозмінних (передрейсових та/або післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг – медична довідка або документальне підтвердження к договору про надання послуг передрейсових або післярейсових медичних оглядів; Відповідно до п.2.3. Розділу ІІ наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів за результатом попереднього (періодичного) медичного огляду медична комісія видає Медичну довідку.
Наказ №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів не регламентує та не встановлює обов’язку підприємству мати на підприємстві таке документальне підтвердження як перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг – медична довідка або документальне підтвердження к договору про надання послуг передрейсових або післярейсових медичних оглядів.
Тобто вказана довідка видається на працівника перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг.
Тому, зазначене Замовником документальне підтвердження інформації щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів складене всупереч вимогам наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.
Скаржник має як доказ та надає Наказ МОЗ України №1602 від 06.09.2022 року та Наказ МОЗ України та МВС України від 31.01.2013 року №65/80.
Разом, з тим Скаржник вважає інформація щодо щозмінних (перед рейсових та/або після рейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів (згідно наказу №65/80 від 31.01.2013 МОЗ та МВС України Про затвердження Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів) перевізника небезпечних медичних відходів/виконавця послуг має підтверджуватись медичною довідкою працівника водія, але не документами, які Замовник вимагає в цій частині тендерної документації.
Крім цього, чинним законодавством, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів) також не передбачена обов’язкова наявність вищезазначених документів, які вимагає Замовник. Разом з цим, даними Ліцензійними умовами встановлений вичерпний перелік документів, який повинен бути наявний в суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених документів, які вимагає Замовник.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Про дискримінаційний характер даної вимоги свідчать також рішення АМКУ №12160-р/пк-пз від 15.07.2024 (додається в якості доказу).
2 ДОДАТОК 1
до тендерної документації Атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції забезпечує стабільність процесу виробництва відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами». Вимоги ЗУ «Про управління з відходами» (додається як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції забезпечує стабільність процесу виробництва.
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції забезпечує стабільність процесу виробництва відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами». Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції забезпечує стабільність процесу виробництва відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами».
В той час як предметом закупівлі не передбачається виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Також предметом закупівлі передбачено видалення безпечних відходів (відповідно до додатку 2 до тендерної документації). Тому Замовник необґрунтовано вимагає надання Атестату виробництва, який стосується небезпечної продукції щодо безпечних відходів.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
3 ДОДАТОК 1
до тендерної документації Договір обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті. Відповідно до Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 (додається як доказ) обов'язковому особистому страхуванню від нещасних випадків на транспорті підлягають:
• пасажири залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного і електротранспорту, крім внутрішнього міського, під час поїздки або перебування на вокзалі, в порту, на станції, пристані;
• працівники транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях (далі - водії), а саме:
• водії автомобільного, електротранспорту: машиністи і помічники машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);
• машиністи поїздів метрополітену, провідники пасажирських вагонів, начальники (бригадири) поїздів;
• поїзні електромонтери;
• кондуктори;
• працівники вагонів-ресторанів, водіїв дрезин та інших одиниць рухомого складу;
• механіки (начальники) рефрижераторних секцій (поїздів);
• працівники бригад медичної допомоги.
Разом з цим, Скаржник, як і інші Учасники, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не належать до жодної із вищезазначених категорій суб’єктів.
Тому суб’єкти, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні відповідно до норм чинного законодавства мати Договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті.
Крім цього, такий обов’язок не встановлює і чинне законодавство України, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті., що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
За таких обставин замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників договору обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4
ДОДАТОК 2
до тендерної документації 2. Послуги надаються Учасником, який:
- має ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
- має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА). Також, під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця; Скаржник не має ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) і планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).
ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» має витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).
Разом з цим, умови тендерної документації вимагають, що така ліцензія була наявна саме в учасника. Замовник зазначає, що під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця.
Таким чином, Замовник сам собі суперечить з одного боку зазначаючи, що саме учасник повинен мати ліцензію, а з іншого боку, що дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця для підтвердження вимоги щодо надання ліцензії. І фактично такою редакцією тендерної документації Замовник унеможливлює залучення субпідрядника/співвиконавця для підтвердження вимоги щодо надання ліцензії.
Крім цього, ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» видано витяг про видачу ліцензії Державною службою України з безпеки на транспорті на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів (додається як доказ).
Видача саме витягу, а не ліцензії підтверджується зокрема інформацією на сайті УКРТРАНСБЕЗПЕКИ за посиланням: https://old.dsbt.gov.ua/uk/novyna/shchodo-otrymannya-vytyagu-z-nakaziv-ukrtranbezpeky.
Таким чином, Замовник унеможливлює надання учасником витягу про видачу ліцензії, що є аналогічним документом до ліцензії, але не тотожним.
Крім цього, Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА), що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі
Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників, які мають витяг про видачу ліцензії і яка відповідно видана не на Учасника, а на субпідрядника/співвиконавця. Відповідно зазначена вимога створює обмеження конкуренції серед учасників.
Для усунення дискримінаційності вимоги Замовник повинен був би викласти оскаржуваний пункт на ступним чином: Послуги повинні надаватися Учасником, який або субпідрядник/співвиконавець якого має ліцензію або витяг про видачу ліцензії на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що виданий Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА). Також, під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази за скаргою
-
Повʼязаний документ:
Докази за скаргою.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації