• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій:використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами для Сателітного відділення амбулаторного гемодіалізу № 1 КНП «Вінницької обласної клінічної лікарні ім. М.І. Пирогова ВОР», що розташоване за адресою : 22800 Вінницька область м. Немирів вул. Шевченка, 26 (ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)

Торги відмінено

342 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 710.00 UAH
Період оскарження: 03.02.2025 11:17 - 06.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 25a10873c5f3410087047829e07b8bbb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-02-03-004203-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.02.2025 15:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.02.2025 12:45
Дата виконання рішення Замовником: 04.03.2025 10:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення АМКУ №2355-р/пк-пз від 17.02.2025 року Замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації по закупівлі Послуги з перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій:використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами для Сателітного відділення амбулаторного гемодіалізу № 1 КНП «Вінницької обласної клінічної лікарні ім. М.І. Пирогова ВОР», що розташоване за адресою : 22800 Вінницька область м. Немирів вул. Шевченка, 26 (ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № закупівлі UA-2025-02-03-004203-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3aeaddf037a147298a968a1370053b03
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 03.02.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВІННИЦЬКА ОБЛАСНА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ІМ. М.І. ПИРОГОВА ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекцій:використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби забруднені біологічними рідинами; медичні вироби і предмети, забруднені імунологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами для Сателітного відділення амбулаторного гемодіалізу № 1 КНП «Вінницької обласної клінічної лікарні ім. М.І. Пирогова ВОР», що розташоване за адресою : 22800 Вінницька область м. Немирів вул. Шевченка, 26 (ДК 021:2015: 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами)» з очікуваною вартістю 342 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-03-004203-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1
Додаток №2
до Документації 3.1. Довідка складається у довільній формі з зазначенням відповідної інформації (скріплюється підписом уповноваженої особи та печаткою Учасника), додатково надаються чинні копії спеціальних свідоцтв, сертифікатів посвідчень, про проходження навчання та підвищення кваліфікації працівників які мають досвід, дозволи та допуски, які будуть залучені до надання послуг (не менше двох працівників):
Інформацію про працівника (взаємовідносини з Учасником): на підтвердження наявності працівників інформація про яких зазначена в довідці, Учасник надає: копію трудової книги, трудовий договір, цивільно-правовий договір або інший документ, що підтверджує взаємовідносини працівника з Учасником.
1) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі;
2) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12);
3) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);
4) ДОПНВ* на водіїв, які будуть здійснювати вивезення відходів та зазначені в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
* У випадку залучення субпідрядника/співвиконавця для надання послуг з перевезення, Учасник має надати на водіїв субпідрядника/співвиконавця свідоцтво ДОПНВ* про підготовку водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі – кількість водіїв повинна відповідати кількості вказаного транспорту;
5) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (не менше двох осіб);
6) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Вимоги законодавства та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу» (ГОУ) (не менше двох осіб);
7) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід щодо інструкцій з охорони праці під час виконання робіт зі шкідливими речовин; надання первинної домедичної допомоги постраждалим від дії шкідливих речовин;
8) наявність спеціального навчання серед посадових осіб Учасника (посвідчення/ свідоцтва тощо):
- «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12);
- у сфері цивільного захисту;
9) обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами»;
10) наявність працівників із спеціальним навчанням (свідоцтво/сертифікат/посвідчення тощо) щодо підготовки уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів;
11) копія наказу щодо призначення на підприємстві Учасника відповідальних у сфері управління небезпечними відходами. В цій частині тендерної документації Замовник безпідставно вимагає, що додатково надаються чинні копії спеціальних свідоцтв, сертифікатів посвідчень, про проходження навчання та підвищення кваліфікації працівників які мають досвід, дозволи та допуски, які будуть залучені до надання послуг (не менше двох працівників):

Інформацію про працівника (взаємовідносини з Учасником): на підтвердження наявності працівників інформація про яких зазначена в довідці, Учасник надає: копію трудової книги, трудовий договір, цивільно-правовий договір або інший документ, що підтверджує взаємовідносини працівника з Учасником.
1) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та обов’язки яких пов’язані з класифікацією, пакуванням, маркуванням, проведенням вантажних та розвантажних операцій, осіб які супроводжують небезпечні вантажі;
2) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці на автомобільному транспорті (НПАОП 0.00- 1.62-12);
3) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);
4) ДОПНВ* на водіїв, які будуть здійснювати вивезення відходів та зазначені в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
* У випадку залучення субпідрядника/співвиконавця для надання послуг з перевезення, Учасник має надати на водіїв субпідрядника/співвиконавця свідоцтво ДОПНВ* про підготовку водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі – кількість водіїв повинна відповідати кількості вказаного транспорту;
5) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (не менше двох осіб);
6) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Вимоги законодавства та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу» (ГОУ) (не менше двох осіб);
7) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід щодо інструкцій з охорони праці під час виконання робіт зі шкідливими речовин; надання первинної домедичної допомоги постраждалим від дії шкідливих речовин;
8) наявність спеціального навчання серед посадових осіб Учасника (посвідчення/ свідоцтва тощо):
- «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12);
- у сфері цивільного захисту;
9) обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами»;
10) наявність працівників із спеціальним навчанням (свідоцтво/сертифікат/посвідчення тощо) щодо підготовки уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів;
11) копія наказу щодо призначення на підприємстві Учасника відповідальних у сфері управління небезпечними відходами.


З огляду на вказані вимоги Замовник фактично вимагає надавати чинні копії спеціальних свідоцтв, сертифікатів посвідчень, про проходження навчання та підвищення кваліфікації працівників які мають досвід, дозволи та допуски, які будуть залучені до надання послуг згідно 11 (одинадцяти пунктів) для менше двох працівників. Це свідчить про те, що на кожен з 11 (одинадцяти пунктів) має надаватись відповідні документи в цій частині для не менше двох працівників.

Замовник не обґрунтував встановлення вказаної вимоги (не менше двох працівників) в вимогах тендерної документації.

Також Скаржник вважає що Замовник безпідставно вимагає від учасників:

7) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід щодо інструкцій з охорони праці під час виконання робіт зі шкідливими речовин; надання первинної домедичної допомоги постраждалим від дії шкідливих речовин;

- у сфері цивільного захисту;
9) обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами».

По перше як Скаржник та інші потенційні учасники не зобов’язанні мати 7) спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід щодо інструкцій з охорони праці під час виконання робіт зі шкідливими речовин; надання первинної домедичної допомоги постраждалим від дії шкідливих речовин;

- у сфері цивільного захисту;
9) обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами».


Пунктом 12 Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» передбачено, для провадження господарської діяльності здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен: мати штатну чисельність спеціалістів, необхідних для провадження ліцензованого виду діяльності (виконавців робіт залежно від видів робіт і рівня забезпечення матеріально-технічної бази), які пройшли навчання з охорони праці, підвищення кваліфікації та мають документальне підтвердження; призначити відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).

Скаржник надає як докази документи на працівників згідно вимог пункту 12 Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами».

Тобто вказані вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.

Разом з тим, Замовник безпідставно вимагає еколога проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами». В той час як у Скаржника таке навчання пройшов працівник за іншою посадою.

Слід наголосити що предметом закупівлі не є: виконання робіт зі шкідливими речовин; надання первинної домедичної допомоги постраждалим від дії шкідливих речовин; послуги з управління шкідливими речовинами; послуги у сфері цивільного захисту.

Посилаючись на вище вказане законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності вказаних навчань для працівників.

Вказані вимоги виходять за межі законодавчо встановлених вимог до здійснення господарської діяльності, а отже є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.


2
Додаток №2
до Документації - дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України «Про управління відходами»). Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 Закону України «Про управління відходами», суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів» затверджено відповідний порядок видачі дозволів, що ґрунтується на положеннях пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами».

Водночас, згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України «Про управління відходами», видача, відмова у видачі, анулювання дозволів здійснюються відповідно до законів України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Важливо зазначити, що Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (стаття 1, частина 1, абзац 8) визначає декларацію про провадження господарської діяльності як документ, що підтверджує відповідність суб’єкта господарювання вимогам законодавства та надає йому право здійснювати господарську діяльність без отримання окремого дозволу.
Особливої уваги заслуговують положення частини 2-2 статті 11 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», які регулюють питання здійснення діяльності у період воєнного стану. У цей період право на здійснення певних видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання декларації про провадження господарської діяльності без необхідності отримання документів дозвільного характеру, за винятком видів діяльності, визначених Кабінетом Міністрів України. Зазначене підтверджується постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 року № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», відповідно до якої право на здійснення діяльності може набуватися шляхом подання декларації без отримання дозволів (крім видів діяльності, визначених у додатку 2 до цієї постанови). Управління небезпечними відходами не включено до цього переліку, що дозволяє здійснювати відповідну діяльність за декларативним принципом.

Крім того, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 року № 1137 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 року № 1431), декларації про провадження господарської діяльності, подані суб’єктами господарювання у період воєнного стану, є дійсними до 15 червня 2025 року. Після цієї дати для продовження діяльності суб’єкти повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, визначеному Законом України «Про управління відходами».

Скаржник подав декларацію про провадження господарської діяльності № 057880/24 відповідно до вимог чинного законодавства, що регулює діяльність у період воєнного стану. Інформація про декларацію зареєстрована у реєстрі Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, що підтверджує легітимність здійснення діяльності Скаржника у сфері управління небезпечними відходами.

Відмова визнати таку декларацію рівнозначною дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів фактично створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на законних підставах у рамках чинного законодавства.

Тобто Скаржник має станом на дату проведення процедури закупівлі декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.

Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).

Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються на принципах добросовісної конкуренції, відкритості та недискримінації учасників. Будь-які умови тендерної документації, які обмежують участь у процедурі закупівлі без обґрунтованої необхідності, є порушенням цього принципу.

Конституція України (стаття 42) гарантує свободу підприємницької діяльності, яка здійснюється в межах закону. Будь-яке обмеження цієї свободи можливе лише на підставі закону, а не за рішенням окремих органів чи установ. У цьому контексті відмова визнавати декларацію про провадження господарської діяльності як достатній документ для підтвердження права на участь у тендері суперечить принципам законності та рівності.

З огляду на викладене, встановлення у тендерній документації вимоги щодо обов’язкового надання дозволу на здійснення операцій з оброблення небезпечних відходів без можливості підтвердження такої діяльності декларацією є необґрунтованим і таким, що обмежує конкуренцію. Це створює дискримінаційні умови для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність на підставі декларацій, поданих відповідно до чинного законодавства.
Варто окремо зазначити та наголосити, що декларація про провадження господарської діяльності, подана Скаржником відповідно до чинного законодавства, не містить зазначення кодів та назв відходів за Національним переліком відходів. Це зумовлено тим, що нормативно-правові акти, які регламентують порядок подання декларацій у період дії воєнного стану, не передбачають обов’язковості внесення такої інформації до декларації. Відсутність кодів та назв відходів не є наслідком порушення Скаржником вимог законодавства, а обумовлена особливостями законодавчого регулювання. Тому вимога Замовника щодо обов’язкової наявності в дозвільному документі інформації про коди та назви відходів фактично встановлює дискримінаційні умови, які необґрунтовано обмежують участь суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на підставі декларації, поданої у законному порядку. Така вимога суперечить принципам рівності, недискримінації та добросовісної конкуренції у сфері публічних закупівель.

Вказане додатково свідчить про наявні ознаки дискримінаційності вимог тендерної документації Замовника по відношенню до Скаржника та інших суб’єктів господарювання які провадять господарську діяльність на пісдтаві деккларації яка подана в умовах воєнного стану та не містить кодів і назв відходів.

З метою усунення зазначених порушень та забезпечення рівних умов участі у процедурі закупівлі, пропонується викласти відповідну вимогу тендерної документації в такій редакції:

"Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України «Про управління відходами») або декларація про провадження господарської діяльності, яка подана відповідно до вимог законодавства України, у тому числі в умовах воєнного стану, та внесена до відповідного реєстру Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України."

Такий підхід забезпечить законність, відкритість і рівність умов для всіх учасників процедури закупівлі, що відповідає принципам добросовісної конкуренції та недискримінації.

3
Додаток №2
до Документації 2. Послуги повинні надаватися Учасником, який має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА). Також, під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця. Скаржник планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).

Скаржник має можливість надати у складі пропозиції чинні документи субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує право на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів (витяг з ліцензії).

Однак Скаржник вважає що у вказаних вимогах тендерної документації Замовник має чітко вказати про можливість залучення субпідрядника/співвиконавця. А також те що послуги повинні надаватися Учасником, який має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) або субпідрядником/співвиконавцем Учасника. Також, під час надання послуг із перевезення, дозволяється залучення субпідрядника/співвиконавця.

Разом з тим, ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» має витяг з ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті.

Таким чином, Замовник безпідставно дискримінує учасників, дозволяючи надавати послуги виключно Учасником, який має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимог в тендерній документації в наявних редакціях.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4
Додаток №2
до Документації 4. Послуги повинні надаватися Учасником, який володіє на праві власності або оренди наступним обладнанням:
- сміттєспалювальна піч (інсенераторний комплекс) з температурою спалювання в камері горіння не менше 12000 С.
На підтвердження надати (щодо кожної одиниці обладнання):
- документ з усіма невід’ємними додатками, що підтверджує право власності або оренди на обладнання;
- документ, що підтверджує отримання обладнання у власність або в оренду (акт приймання-передачі, накладна тощо);
- технічний паспорт (або інший аналогічний документ) на обладнання;
- чинне страхування вказаного обладнання. В цій частині тендерної документації замовник безпідставною вимагає на підтвердження надати (щодо кожної одиниці обладнання) чинне страхування вказаного обладнання.

Разом з тим, чинне законодавство, зокрема, Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази під час провадження господарської діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: мати страхування у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки відповідно до статті 49 Кодексу цивільного захисту України.

В той час Стаття 49 Кодексу цивільного захисту України передбачає що:

1. Страхуванням у сфері цивільного захисту є правовідносини з передачі ризику від суб’єкта господарювання, іншої юридичної особи до страховика на умовах, визначених договором страхування, з метою захисту майнових інтересів фізичних та юридичних осіб, пов’язаних з володінням, користуванням і розпорядженням майном, з відшкодуванням заподіяної шкоди особі або її майну, а також шкоди, заподіяної юридичній особі внаслідок пожежі або іншої надзвичайної ситуації, проведення робіт із запобігання чи ліквідації наслідків пожежі або іншої надзвичайної ситуації.

2. Суб’єкти господарювання, інші юридичні особи, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки, зобов’язані укладати договори страхування відповідальності за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, у тому числі пожеж та аварій на об’єктах підвищеної небезпеки, екологічно небезпечних аварій та надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, аварій, що становлять загрозу санітарному чи епідемічному здоров’ю населення, за класом страхування 13, визначеним статтею 4 Закону України "Про страхування", у порядку, встановленому законодавством.

Порядок та умови такого страхування можуть визначатися центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, за погодженням з Національним банком України.

3. Договір страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб (крім суб’єктів господарювання, інших юридичних осіб, у користуванні яких є об’єкти підвищеної небезпеки) за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок надзвичайних ситуацій, небезпечних подій, у тому числі пожеж та аварій на території та/або об’єктах нерухомості, укладається з урахуванням результатів аудиту пожежної та техногенної безпеки в порядку, встановленому законодавством.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії лист ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ, який містить ідентифікацію щодо прийнято рішення про невіднесення до об’єкта підвищеної небезпеки об’єкта на якому провадить господарську діяльність Скаржник.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності чинного страхування вказаного обладнання (щодо кожної одиниці обладнання).
Зазначена вимога тендерною документації є дискримінаційною по відношенню до скаржника.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

5
Додаток №2
до Документації 5. Послуги повинні надаватися Учасником, який володіє на праві власності або оренди або взятого в лізинг спеціалізованим автотранспортом для перевезення небезпечних вантажів. У випадку залучення субпідрядника/співвиконавця для надання послуг з перевезення, Учасник має надати нижчеперелічені документи субпідрядника/співвиконавця.

На підтвердження в складі тендерної пропозиції Учасник надає:
- документ, що підтверджує наявність в Учасника власного/ орендованого/взятого в кредит чи лізинг транспортного засобу, або чинний договір з перевізником небезпечних відходів, яким буде здійснюватися перевезення небезпечних вантажів, що має відповідну ліцензію на здійснення перевезення небезпечних вантажів (надати копію такого договору з усіма невід’ємними частинами та Ліцензій);
- документ, що підтверджує отримання спеціалізованого автотранспорту у власність або оренду або лізінг (акт приймання-передачі, накладна тощо);
- свідоцтво про реєстрацію вказаного власного/ орендованого/ взятого в лізинг транспортного засобу, якщо транспортний засіб наданий Учаснику в оренду/ кредит/лізинг надати тимчасовий реєстраційний талон, чинний протокол перевірки технічного стану вказаного транспортного засобу;
- чинне обов’язкове страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів. В цій частині тендерної документації Замовник безпідставно вимагає про те що послуги повинні надаватися Учасником, який володіє на праві власності або оренди або взятого в лізинг спеціалізованим автотранспортом для перевезення небезпечних вантажів.

Скаржник планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).

Скаржник має можливість надати у складі пропозиції чинні документи субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує право власності або оренди або взятого в лізинг спеціалізованим автотранспортом для перевезення небезпечних вантажів.

Однак Скаржник вважає що у вказаних вимогах тендерної документації Замовник має чітко вказати про можливість залучення субпідрядника/співвиконавця, та передбачити можливість надання документів по праву власності або оренди або взятого в лізинг спеціалізованим автотранспортом для перевезення небезпечних вантажів субпідрядника/співвиконавця.

Разом з тим, ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» має витяг з ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті.

Таким чином, Замовник безпідставно дискримінує учасників, вказуючи про те що Послуги повинні надаватися Учасником, який володіє на праві власності або оренди або взятого в лізинг спеціалізованим автотранспортом для перевезення небезпечних вантажів.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимог в тендерній документації в наявних редакціях.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
6
Додаток №2
до Документації - гарантійний лист про наявність вантажників у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами (не менше трьох працівників); В цій частині тендерної документації Замовник безпідставно вимагає наявність вантажників у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами (не менше трьох працівників).

Скаржник має як доказ і надає як докази накази про призначення та свідоцтво про навчання 2-х вантажників.

Відповідно вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника який має двох працівників вантажників.

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
7
Додаток №2
до Документації 12. Учасник бере на себе зобов’язання надавати якісні послуги з управління медичними відходами.
На підтвердження надати копії чинних сертифікатів на момент подання пропозиції:
• ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами. Щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.

Замовник безпідставно вимагає що вказані сертифікати мають бути видані саме за стандартами ISO. А не наприклад ДСТУ ISO або ДСТУ EN ISO.

Скаржник вважає, що Замовник додатково дискримінує потенційних учасників вказуючи про СФЕРУ СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;

Скаржник має та надає на розгляд Комісії сертифікати на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015.

Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: рішення №241-р/пк-ск від 26.02.2014; рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016; рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015; рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020.
Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною.
Варто зазначити і те, що виготовлення даних сертифікатів потребує часових ресурсів.
Тому учасники, у яких відсутні сертифікати позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
Вимоги щодо обов’язкової наявності вищевказаних документів у суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не передбачені ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази).
Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність зазначеного сертифікату відповідності повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених сертифікатів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації, та яким чином сфера сертифікації має відношення до послуг що передбачені предметом закупівлі.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації