-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 18130000-9 - Спеціальний робочий одяг (Спеціальний робочий одяг)
Торги не відбулися
1 021 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 215.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 215.00 UAH
Період оскарження:
03.02.2025 08:27 - 09.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
a2f48542b96840118ecca4939f6031a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-03-000148-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Пов'язані документи:
Учасник
- 20 Сертифікат Фліс.pdf 27.02.2025 13:54
- Скарга.pdf 27.02.2025 13:54
- sign.p7s 27.02.2025 13:58
- рішення від 03.03.2025 № 3178.pdf 03.03.2025 14:35
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.03.2025 № 3630.pdf 11.03.2025 14:58
- рішення від 10.03.2025 № 3630.pdf 13.03.2025 17:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.02.2025 14:58
Дата розгляду скарги:
10.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.03.2025 14:35
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
13.03.2025 17:58
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6739145bbd07444da2460cdaca8eb9f8
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 пропозицію ТОВ "УМТК", відповідно вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей відхилено, як таку що «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».
Вважаємо рішення Замовника, які оформлені Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону з наступних підстав.
В протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 наведено наступне обґрунтування для відхилення пропозиції Скаржника, а саме:
«Учасник у складі тендерної пропозиції надав сертифікат відповідності UA.PN.060/0375-25 виданий ТОВ «НПП Міжнародні стандарти і системи», згідно якого продукція що була сертифікована є «Трикотажне полотно Фліс», документ був виданий на підставі протоколу сертифікаційних випробувань № 2025.02.02.10,21 від 10.02.2025 року, який також є в складі тендерної пропозиції Учасника.
В протоколі сертифікаційних випробувань № 2025.02.02.10.21 від 10.02.2025 року наданому Учасником Об’єктом випробувань є: «Трикотажне полотно Фліс, колір чорний, щільність 210г/м2, склад 100% ПЕ, а отже запропонована тканина не відповідає вимогам замовника за щільністю та не відноситься до основних тканин визначених Замовником в Додатку З ТД, запропонована тканина є додатковою тканиною (підкладкою) для пошиття іншого виробу що є предметом закупівлі «Жилет утеплений», таким чином Учасник не виконав технічних умов Додатку 3 та не надав документів на основну тканину для виробу «Куртка флісова»
Крім того в наданих Учасником зразках товару виявлені недоліки та невідповідності, а саме:
Костюм робочий синьо-помаранчевий з логотипом - недотримано умови «Всі деталі куртки відстрочено подвійним швом»
Логотип виконано не шовкотрафаретним методом.
Жилет утеплений - кишені в середині, а відповідно вимоги мають бути з зовнішньої сторони Логотип надруковано, а має бути виконано методом вишивки.
Куртка утеплена
Логотип виконано не шовкотрафаретним методом.»
Відповідно до п. 3.1 Розділу 3. Підготовка тендерних пропозицій тендерної документації (далі - ТД), тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до п. 3.2 Розділу 3. Підготовка тендерних пропозицій ТД, тендерна пропозиція/пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися з:
- документів, визначених Додатком 2 цієї тендерної документації, вимогам тендерної документації у форматі PDF (Portable Document Format);
- інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 3;
Відповідно до вимог п. 3.1 Додатку 3 до ТД для підтвердження якості складових виробу(сировини) Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції наступні документи:
Договір з постачальником або виробником тканин, або витяг з такого договору яким підтверджується факт отримання або можливість отримання Учасником необхідних основних тканин (Гарда склад 65% ПЕ, 35%-бавовна; Рейнар склад 100% поліестер; Ортон склад 50% ПЕ, 50% -бавовна; Фліс склад 100% - поліестер) для виробництва товару що є предметом закупівлі.
Сертифікат або сертифікати відповідності на основні тканини (Гарда склад 65% ПЕ, 35%-бавовна; Рейнар склад 100% поліестер; Ортон склад 50% ПЕ, 50% -бавовна; Фліс склад 100% - поліестер) які отримані Виробником чи постачальником тканин або безпосередньо Учасником, термін дії сертифікатів отриманих Виробником або Постачальником повинен бути не менше шести місяців з дати подання пропозиції(термін для можливості отримання сировини Учасником).
У разі надання Сертифікату відповідності отриманого безпосередньо Учасником термін його дії повинен бути не менше терміну дії договору що буде укладений за результатами цієї закупівлі, а спосіб сертифікації продукції повинен бути обраний сторонами як «сертифікація відповідної партії товару».
Одночасно з сертифікатами відповідності надаються додатки які є його не від’ємною частиною та протоколи сертифікаційних випробувань на підставі яких були видані сертифікати.
Інших імперативних вимог до форми та змісту перелічених вище документів - ТД не містить.
З метою виконання вимог п. 3.1 Додатку 3 до ТД щодо надання сертифіката відповідності на основну тканину - Фліс склад 100% - поліестер серед документів пропозиції Скаржника надано файл «20 Сертифікат Фліс.pdf», у якому містяться:
1. Сертифікат відповідності №UA.PN.060.0375-25 від 10.02.25 на продукцію трикотажне полотно Фліс, виробництва «SHAOXING ZUNA TEXTILE CO.,LTD» (ст. 1 файлу «20 Сертифікат Фліс.pdf»). Відповідний сертифікат видано на підставі протоколу сертифікаційних випробувань № 2025.02.02.10.21 від 10.02.2025 ВЛ ТОВ «АКАДЕМТЕСТ».
2. Протокол випробувань № 2025.02.02.10.21 від 10.02.2025 ВЛ ТОВ «АКАДЕМТЕСТ» (ст. 2-6 файлу «20 Сертифікат Фліс.pdf»)
Таким чином Скаржником в повному обсязі виконано вимоги Замовника у спосіб, передбачений ТД.
Стосовно виявлених Замовником недоліків у наданих зразках товару слід вказати наступне.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Аналогічні положення містяться в абзаці 2 пункту 31 Особливостей і дублюються Замовником в пп. 1. п. 3.1 Розділу 3. Підготовка тендерних пропозицій ТД.
Частиною 8 ст. 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Згідно з ч. 6 ст. 26 Закону тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до ч. 13 ст. 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції.
Додатково хочемо зазначити, що ТД у відповідності до Закону, визначено, що тендерна пропозиція учасників торгів складається виключно із документів, які завантажуються в електронну систему закупівель.
На виконання умов ТД Замовника, Скаржником надано в складі тендерної пропозиції ряд документів для підтвердження її відповідності встановленим вимогам і виконано умови тендерної документації Замовника в повному обсязі.
Вказане, в тому числі підтверджується, безпосередньо Замовником, адже Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 не містить інформації про ненадання у складі пропозиції Скаржника будь-якого документу, що б вимагався умовами закупівлі.
Таким чином, зразки товару, не є і не можуть бути частиною тендерної пропозиції, а їх не надання або надання із недоліками не може оцінюватись, як відсутність частини тендерної пропозиції чи слугувати підставою для її відхилення.
Аналогічна позиція Органу оскарження викладена, зокрема, в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15360-р/пк-пз від 26.09.2023 та № 3656-р/пк-пз від 23.03.2023.
При цьому слід вказати, що ТД не містить положень за якими, що оцінка пропозицій може здійснюватись з урахуванням огляду наданих зразків продукції.
З урахуванням вказаного, відхилення пропозиції Скаржника за наведеними в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 підставами є надуманими та безпідставними.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме – відхиливши пропозицію Скаржника, яка відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вважаємо рішення Замовника, які оформлені Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону з наступних підстав.
В протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 наведено наступне обґрунтування для відхилення пропозиції Скаржника, а саме:
«Учасник у складі тендерної пропозиції надав сертифікат відповідності UA.PN.060/0375-25 виданий ТОВ «НПП Міжнародні стандарти і системи», згідно якого продукція що була сертифікована є «Трикотажне полотно Фліс», документ був виданий на підставі протоколу сертифікаційних випробувань № 2025.02.02.10,21 від 10.02.2025 року, який також є в складі тендерної пропозиції Учасника.
В протоколі сертифікаційних випробувань № 2025.02.02.10.21 від 10.02.2025 року наданому Учасником Об’єктом випробувань є: «Трикотажне полотно Фліс, колір чорний, щільність 210г/м2, склад 100% ПЕ, а отже запропонована тканина не відповідає вимогам замовника за щільністю та не відноситься до основних тканин визначених Замовником в Додатку З ТД, запропонована тканина є додатковою тканиною (підкладкою) для пошиття іншого виробу що є предметом закупівлі «Жилет утеплений», таким чином Учасник не виконав технічних умов Додатку 3 та не надав документів на основну тканину для виробу «Куртка флісова»
Крім того в наданих Учасником зразках товару виявлені недоліки та невідповідності, а саме:
Костюм робочий синьо-помаранчевий з логотипом - недотримано умови «Всі деталі куртки відстрочено подвійним швом»
Логотип виконано не шовкотрафаретним методом.
Жилет утеплений - кишені в середині, а відповідно вимоги мають бути з зовнішньої сторони Логотип надруковано, а має бути виконано методом вишивки.
Куртка утеплена
Логотип виконано не шовкотрафаретним методом.»
Відповідно до п. 3.1 Розділу 3. Підготовка тендерних пропозицій тендерної документації (далі - ТД), тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до п. 3.2 Розділу 3. Підготовка тендерних пропозицій ТД, тендерна пропозиція/пропозиція, яка подається учасником процедури закупівлі повинна складатися з:
- документів, визначених Додатком 2 цієї тендерної документації, вимогам тендерної документації у форматі PDF (Portable Document Format);
- інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 3;
Відповідно до вимог п. 3.1 Додатку 3 до ТД для підтвердження якості складових виробу(сировини) Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції наступні документи:
Договір з постачальником або виробником тканин, або витяг з такого договору яким підтверджується факт отримання або можливість отримання Учасником необхідних основних тканин (Гарда склад 65% ПЕ, 35%-бавовна; Рейнар склад 100% поліестер; Ортон склад 50% ПЕ, 50% -бавовна; Фліс склад 100% - поліестер) для виробництва товару що є предметом закупівлі.
Сертифікат або сертифікати відповідності на основні тканини (Гарда склад 65% ПЕ, 35%-бавовна; Рейнар склад 100% поліестер; Ортон склад 50% ПЕ, 50% -бавовна; Фліс склад 100% - поліестер) які отримані Виробником чи постачальником тканин або безпосередньо Учасником, термін дії сертифікатів отриманих Виробником або Постачальником повинен бути не менше шести місяців з дати подання пропозиції(термін для можливості отримання сировини Учасником).
У разі надання Сертифікату відповідності отриманого безпосередньо Учасником термін його дії повинен бути не менше терміну дії договору що буде укладений за результатами цієї закупівлі, а спосіб сертифікації продукції повинен бути обраний сторонами як «сертифікація відповідної партії товару».
Одночасно з сертифікатами відповідності надаються додатки які є його не від’ємною частиною та протоколи сертифікаційних випробувань на підставі яких були видані сертифікати.
Інших імперативних вимог до форми та змісту перелічених вище документів - ТД не містить.
З метою виконання вимог п. 3.1 Додатку 3 до ТД щодо надання сертифіката відповідності на основну тканину - Фліс склад 100% - поліестер серед документів пропозиції Скаржника надано файл «20 Сертифікат Фліс.pdf», у якому містяться:
1. Сертифікат відповідності №UA.PN.060.0375-25 від 10.02.25 на продукцію трикотажне полотно Фліс, виробництва «SHAOXING ZUNA TEXTILE CO.,LTD» (ст. 1 файлу «20 Сертифікат Фліс.pdf»). Відповідний сертифікат видано на підставі протоколу сертифікаційних випробувань № 2025.02.02.10.21 від 10.02.2025 ВЛ ТОВ «АКАДЕМТЕСТ».
2. Протокол випробувань № 2025.02.02.10.21 від 10.02.2025 ВЛ ТОВ «АКАДЕМТЕСТ» (ст. 2-6 файлу «20 Сертифікат Фліс.pdf»)
Таким чином Скаржником в повному обсязі виконано вимоги Замовника у спосіб, передбачений ТД.
Стосовно виявлених Замовником недоліків у наданих зразках товару слід вказати наступне.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Аналогічні положення містяться в абзаці 2 пункту 31 Особливостей і дублюються Замовником в пп. 1. п. 3.1 Розділу 3. Підготовка тендерних пропозицій ТД.
Частиною 8 ст. 12 Закону визначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Згідно з ч. 6 ст. 26 Закону тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до ч. 13 ст. 29 Закону Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції.
Додатково хочемо зазначити, що ТД у відповідності до Закону, визначено, що тендерна пропозиція учасників торгів складається виключно із документів, які завантажуються в електронну систему закупівель.
На виконання умов ТД Замовника, Скаржником надано в складі тендерної пропозиції ряд документів для підтвердження її відповідності встановленим вимогам і виконано умови тендерної документації Замовника в повному обсязі.
Вказане, в тому числі підтверджується, безпосередньо Замовником, адже Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 не містить інформації про ненадання у складі пропозиції Скаржника будь-якого документу, що б вимагався умовами закупівлі.
Таким чином, зразки товару, не є і не можуть бути частиною тендерної пропозиції, а їх не надання або надання із недоліками не може оцінюватись, як відсутність частини тендерної пропозиції чи слугувати підставою для її відхилення.
Аналогічна позиція Органу оскарження викладена, зокрема, в рішеннях Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15360-р/пк-пз від 26.09.2023 та № 3656-р/пк-пз від 23.03.2023.
При цьому слід вказати, що ТД не містить положень за якими, що оцінка пропозицій може здійснюватись з урахуванням огляду наданих зразків продукції.
З урахуванням вказаного, відхилення пропозиції Скаржника за наведеними в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.02.2024 №22/1 підставами є надуманими та безпідставними.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме – відхиливши пропозицію Скаржника, яка відповідає умовам закупівлі Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст.5 Закону, а саме – недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника.
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що рішення Замовника є неправомірним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки допущено порушення ст. 5 Закону в частині об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них; та порушено права Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, тому керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника при проведенні закупівлі UA-2025-02-03-000148-a