• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 3

Бензин А-95, дизельне паливо

Завершена

448 760.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 1 104.80 UAH
Період оскарження: 31.01.2025 20:13 - 09.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на НОВІ дискримінаційні умови у тендерній документації

Номер: 96b429e775ff40bc8b16db535120f5bd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-31-014451-a.b2
Назва: скарга на НОВІ дискримінаційні умови у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 16:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.03.2025 16:03
Дата виконання рішення Замовником: 07.03.2025 17:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення АМКУ від 04.03.2025 № 3348-р/пк-пз. порушення усунуті шляхом внесення змін до тендерної документації
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9225aa32709e455ca06582fd02b2adf2
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації НОВУ вимогу (в редакції тендерної документації від 21.02.2025 року), яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС в населених пунктах Житомирської області м. Бердичів, м. Коростень та м. Звягель.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 31.01.2025 року, у мультилотовій закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-31-014451-a, за предметом 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
21.02.2025 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-31-014451-a, за предметом 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить НОВІ дискримінаційні умови (в частині нових умов тендерної документації, внесених замовником 21.02.2025 року) та які були відсутні в попередній редакції тендерної документації від 04.02.2025 року, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей, ст. ст. 5, 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».

ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку № 1 до ТД (в редакції тендерної документації від 21.02.2025 року)Замовник встановив НОВУ вимогу, вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС в населених пунктах Житомирської області м. Бердичів, м. Коростень та м. Звягель:

« 10. АЗС повинні бути розташовані в населених пунктах зазначених у цьому додатку. Наявність АЗС в населених пунктах зазначених у цьому додатку надає можливість замовнику вчасно виконувати свої службові обов’язки. Учасник повинен обов'язково вказати адреси таких АЗС та відстань від вказаних населених пунктів.
Для участі в закупівлі та з метою забезпечення безперебійної роботи службового автотранспорту для належного та якісного виконання завдань Учасник повинен мати розгалужену мережу автозаправних станцій у користуванні (власні/орендовані/партнерські):
авто-заправні станції (АЗС) для відпуску бензину А-95 та дизельного палива з наступним розташуванням та в наступних населених пунктах Житомирської області:
- м. Житомир;
- м. Бердичів;
- м. Коростень;
- м. Звягель.»


Замовник встановив вимогу в редакції тендерної документації від 21.02.2025 року в частині наявності АЗС в наступним населених пунктах Житомирської області:
- м. Бердичів;
- м. Коростень;
- м. Звягель.»
Звертаємо увагу, що в попередній редакції тендерної документації, опублікованої Замовником від 04.02.2025 року, - була відсутня зазначена вимога.

Замовником встановлена дискримінаційна вимога в частині місцезнаходження м. Бердичів; м. Коростень; м. Звягель, – що свідчить про встановлення дискримінаційної вимоги до Скаржника, зокрема такої, що суперечить п. 29 Особливостей.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, зазначена мережа АЗС має АЗС з наступним місцерозташуванням:
м. Житомир Жуйка 4
м. Житомир вул. Східна 80а/80б
м. Житомир пр. Незалежності 11е
Тобто, Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту в партнерській мережі АЗС Маршал (Лілія), з місцерозташуванням в межах міста Житомир, але при цьому АЗС зазначеної мережі у населених пунктах м. Бердичів; м. Коростень; м. Звягель – відсутні, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги до Скаржника.

Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимоги в частині наявності АЗС, при цьому з окремим обмеженням місцерозташування таких АЗС та встановлює такою вимогою умови, що суперечать п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників – наявності матеріально-технічної бази учасника.

Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника (об’єктів АЗС) в населених пунктах:
- м. Бердичів;
- м. Коростень;
- м. Звягель.»
Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: ddb12dbf397a4262a9f5a6baab6f1e04
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-31-014451-a.b1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2025 14:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 17:46
Дата виконання рішення Замовником: 21.02.2025 14:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунені шляхом внесення змін до тендерної документації
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0d97d0ed414c4356bfa8f50cb3c8eeaf
Заголовок пункту скарги: ІСО 9001-2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.1. В пункті 10.1 ч.2 Додатку2 до тендерної документації та пункті 6 Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника:
«10.1. Оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля.»
« 6. Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).

Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копію сертифікату на систему управління якістю, зареєстрованого в реєстрі ОС ДП «Київстандартметрологія» 06.12.2023 р. за № 8О038.СУЯ.064-23 дійсний до 05.12.2026 року, який засвідчує, що система управління якістю стосовно, в тому числі, оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, яку здійснює ТОВ «ТД «ІФС» згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).)

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7bf78ec6d4e442799d220c6c64ba1836
Заголовок пункту скарги: ТОРГОВА МАРКА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В пункті 17 частини 2 Додатку № 2 до ТД та в пункті 8 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо документального підтвердження правомірність використання торгової марки чи бренду:

«17. Документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони).»

« 8. В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг)(ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопородуктів (талони).»
Вимагаючи від учасників документально підтвердити правомірність використання торгової марки чи бренду, - носить обмежувальний та дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання торгової марки чи бренду - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Використання (власника, орендаря) конкретної марки чи бренду законодавчо підтверджується Ліцензійним договором на використання об’єктів інтелектуальної власності.
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів використання торгової марки чи бренду, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 2: (Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з продавцем талонів мережі АЗС Маршал (Лілія) (договір № 255-23 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № 255-23 від 05.10.2023 р: Постачальник зобов’язується постачати Покупцю партіями через мережу партнерських АЗС в установлені договором строки пальне для автотранспортних засобів (бензин А-92 EURO, бензин А-95 EURO, дизельне пальне EURO, газ вуглеводний скраплений) (надалі – Товар), а Покупець зобов’язується прийняти Товар і сплатити його вартість у порядку та на умовах цього договору.
3.2. Передача Покупцю талонів на Товар здійснюється по місцезнаходженню офісу Постачальника. Факт передачі талона(ів) підтверджується підписанням Сторонами видаткової накладної на Товар. Передача талонів відбувається в день зарахування на рахунок Постачальника передоплати за товар.
3.3. Право власності на Товар переходить до Покупця з моменту підписання Сторонами видаткової накладної на Товар.
Товар повертається (видається) Покупцю або пред’явнику талону, придбаного на умовах цього договору зі зберігання лише на підставі та в обмін на талон(и) на Товар, виданий Постачальником Покупцю на умовах, передбачених цим Договором. Талон на Товар виготовляється на паперовому носії, який містить емблему торгової марки «Marshal», вказівку на вид (марку) товару та номінал, голографічне зображення та інші ступені захисту. На зворотньому обороті талона нанесено штрих-код, номер талону та срок дії талону. Талон на Товар є товарно-розпорядчим документом на Товар на підставі якого здійснюється видача (повернення) Товару за місцем його зберігання (АЗС). Талон на Товар не є розрахунковим чи платіжним засобом. Для отримання Товару зі зберігання (заправки пальним транспортного засобу на АЗС) водій пред’являє оператору АЗС талон на Товар. Оператор АЗС здійснює відповідну ідентифікацію талона, за допомогою спеціального обладнання, на Товар і, на підставі цього, здійснює фактичну передачу (видачу) Товару відповідної марки та кількості. При видачі Товару, талон на пальне залишається у оператора, що є підтвердженням факту отримання Покупцем Товару зі зберігання відповідного асортименту та кількості.
Постачальник зобов’язуються повертати Покупцю Товар зі зберігання лише протягом терміну (строку) дії талонів на Товар.
3.8. Зберігання та видача (передача) Товару зі зберігання здійснюються на АЗС партнерів Постачальника. Перелік A3C може змінюватися Постачальником в односторонньому порядку. Повідомлення про такі зміни можуть надсилатися Покупцю засобами електронного зв’язку.
3.9. Товар Покупця видається на АЗС партнерів Постачальника тільки пред'явнику талону(ів) на Товар. Покупець гарантує, що кожен, хто пред’являє талон на Товар, є його уповноваженим представником на отримання Товару від Постачальника.
Додаток 3: Скаржник надає зразки талонів мережі АЗС Маршал (Лілія)))

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6a11b598c4174b9cbb6356bbab125623
Заголовок пункту скарги: Сертифікати відповідності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В пункті 9 частини 2 Додатку № 2 до ТД та в пункті 4 Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику сертифікат Технічному регламенту та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» одночасно, а також лише тих учасників, які мають сертифікати, що видані на їх ім’я:
«9.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива.
9.2. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива..»
«Бензин А-95 та дизельне паливо мають за всіма своїми показниками відповідати вимогам ДСТУ. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
- Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» на бензини автомобільні (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
- Паспорт якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива.
5. Паливо дизельне має за всіма своїми показниками відповідати вимогам ДСТУ. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
- Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» на паливо дизельне (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності. »

Дискримінаційна умова в частині надання сертифікату відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 і ДСТУ 7688:2015
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927 передбачає, зокрема:
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності" (Офіційний вісник України, 2016 р., № 16, ст. 625) для:
палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
Перед введенням в обіг та під час надання палива на ринку на документ про якість (паспорт якості) виробником повинен бути нанесений знак відповідності технічним регламентам, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність. У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до знака відповідності додається його ідентифікаційний номер.
Додаток 6 до Технічного регламенту містить декларацію про відповідність та передбачає, зокрема:
"Сертифікат відповідності*______________________ (номер сертифіката відповідності, дата його реєстрації, строк дії, назва та місцезнаходження призначеного органу з оцінки відповідності).
*Застосовується за умови використання модуля, в якому оцінка відповідності проводиться призначеним органом з оцінки відповідності".
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 року № 95 "Про затвердження модулів оцінки відповідності, які використовуються для розроблення процедур оцінки відповідності, та правил використання модулів оцінки відповідності", передбачено, зокрема:
Модуль A1 (внутрішній контроль виробництва з проведенням випробувань продукції під наглядом)
Виробник складає письмову декларацію про відповідність для моделі продукції та зберігає її разом із технічною документацією для подання на запити органів державного ринкового нагляду протягом десяти років після введення в обіг останнього зразка такої моделі. У декларації про відповідність зазначається інформація, яка дає змогу ідентифікувати продукцію, для якої її складено.
Копія декларації про відповідність подається відповідним органам державного ринкового нагляду на їх запити.
Враховуючи наведене, за результатами оцінки відповідності палив, що виробляються серійно, виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 927.
Слід зазначити, що Документацією передбачено підтвердження відповідності технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ лише сертифікатом відповідності.
Також, відповідно до положень Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив зазначено, що саме виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність технічному регламенту.
Варто звернути увагу на той факт, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, з урахуванням вищезазначеного, надання Сертифікату відповідності виключно Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив та ДСТУ 7687:2015 «Бензин автомобільний Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» одночасно на Бензин А-95 та Дизельне паливо – є обмежувальною та дискримінаційною вимогою, оскільки передбачає вимогу, не передбачену національним стандартом до Бензину А-95 та Дизельного палива.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Бензину А-95, є ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015;
2) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту;
3) Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
1) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
2) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
3) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.

Дискримінаційна умова в частині надання сертифікатів відповідності товару, виданих на ім’я учасника:
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності у учасників сертифікатів відповідності товару, виданих Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності (а отже – на ім’я Учасника).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки такі реквізити сертифікату (видача його ім’я учасника) не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
В абзаці 2 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Відповідно до ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.2 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію: - дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- назву та познаку бензину відповідно до 3.4;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення бензину;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості бензину, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробувань;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність бензину вимогам Технічного регламенту;
- відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара);
- інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості бензинів вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання бензинів — 6 місяців від дати виготовлення.

Відповідно до ДСТУ 7688:2015 "Паливо дизельне євро. Технічні умови" встановлено, зокрема, що цей стандарт розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Відповідно до пункту 10.3 документ про якість (паспорт якості) має містити таку інформацію:
- дату видачі й номер документа;
- позначення цього стандарту;
- познаку дизельного палива відповідно до 3.3;
- торгову марку (товарний знак) підприємства-виробника (за наявності), його назву та повну адресу;
- назву та повну адресу постачальника (за наявності);
- дату виготовлення дизельного палива;
- дату відбирання проби та дату проведення випробування;
- показники якості дизельного палива, їх нормативні значення згідно з цим стандартом, нормативні значення згідно з Технічним регламентом і фактичні результати випробування;
- позначення нормативних документів на методи випробування згідно з цим стандартом;
- національний знак відповідності, який підтверджує відповідність дизельного палива вимогам Технічного регламенту; - відомості щодо декларації про відповідність;
- знак відповідності згідно з ДСТУ 2296 (в разі проведення сертифікації);
- номер партії (резервуара); - інформацію про вид та кількість добавок (присадок);
- підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, який виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою.
Відповідно до розділу 11 ГАРАНТІЇ ВИРОБНИКА встановлено:
11.1 Виробник гарантує відповідність якості дизельного палива вимогам цього стандарту в разі дотримання вимог щодо транспортування та зберігання.
11.2 Гарантійний термін зберігання дизельного палива — 1 рік від дати його виготовлення.


Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності виданого учаснику (а отже - на ім`я Учасника) – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Бензину А-95, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015;
5) Паспорт якості на Бензин А-95-Євро5-Е0 на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту;
6) Декларація на відповідність Технічному регламенту.
Вимогами національного стандарту для відповідного предмета закупівлі – Дизельне паливо, є ДСТУ 7688:2015 ПАЛИВО ДИЗЕЛЬНЕ ЄВРО. Технічні умови, який розроблено з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
На відповідність та згідно визначених національних стандартів до Дизельне паливо, Скаржника може надати:
4) Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015;
5) Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту.
6) Декларація на відповідність Дизельне паливо Зимове Технічному регламенту.


Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 4: сертифікат відповідності від 23.04.2024 №UA.056.П.00078-24, виданий органом з оцінки відповідності ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" на продукцію бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0, код ДКПП 19.20.21, код УКТ ЗЕД 2710 12, відповідає вимогам пункту 4.2, таблиці 1 (показники 1-15) ДСТУ 7687:2015 "Бензини автомобільні Євро. Технічні умови";
паспорт якості від 25.04.2024 № 203 бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 ДСТУ 7687:2015, Декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 22.04.2021; Висновок: за перевіреними показниками проби бензин автомобільний А-95-Євро5- Е0 відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015 та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив.
декларація про відповідність Технічному регламенту на Бензин А-95- Євро5-Е0 та вимогам ДСТУ 7687:2015;
Додаток 5: Сертифікат відповідності № UA.056.П.00070-24 терміном дії з 11.03.2024 по 05.03.2025 щодо продукції паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0, який виданий виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307 та Декларація про відповідність на паливо дизельне Energy ДП-Л-Євро5-В0, яка видана виробнику – ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307;
паспорт якості від 06.03.2024 № 32 на Паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0 на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015, згідно Декларації про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив від 05.01.2024; Висновок: за перевіреними показниками проби Паливо дизельне Energy ДП-З-Євро5-В0 відповідає вимогам Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив та ДСТУ 7688:2015.
декларація про відповідність Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, судових та котельних палив виданий виробнику ПАТ «УКРТАТНАФТА» Палива дизельного Energy ДП-З-Євро5-В0 від 05.01.2024 року;
Додаток 6: ДСТУ 7687:2015;
Додаток 7: ДСТУ 7688:2015;
Додаток 8: Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927)


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6332175429404d0fb9182f4601d66c38
Заголовок пункту скарги: Користування АЗС + список АЗС в партнерському договорі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.4. В пункті 9 Додатку № 1 до ТД та в пункті 12 частини 2 Додатку № 2 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати замовнику АЗС у власності, оренді або користуванні а також нададуть партнерських договір, що містить перелік АЗС:
« 9. У разі наявності в Учасника договорів оренди/суборенди на АЗС/АЗК – надаються копії договорів, укладених між Учасником та власником/орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника або орендаря АЗС/АЗК з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК за талонами зразка Учасника протягом 2025 року. Лист повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника.
У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС/АЗК, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС/АЗК, що зазначені у довідці, протягом 2025 року, за талонами зразка Учасника. Лист повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції..»
«12.1.У разі якщо учасник є власником АЗС в складі тендерної пропозиції надаються документи, які підтверджують право власності на АЗС.
12.2. У разі користування учасником зазначеними АЗС на підставі договору оренди АЗС надається чинний договір, укладений між учасником та власником АЗС, з листом від власника АЗС з гарантією, що укладені договори оренди на АЗС діятимуть протягом періоду строку поставки товару. Лист повинен бути виданий на ім’я Замовника та Учасника, повинен містити зразок копій (або оригіналів) талонів, містити вихідний номер, дату (не раніше дати виходу оголошення), ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала та посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі щодо якої подається тендерна пропозиція Учасника.
12.3. У разі користування учасником зазначеними АЗС на підставі будь-якого іншого договору, згідно якого відпуск нафтопродуктів здійснюватиметься за талонами, що пропонуються учасником, на АЗС надається відповідний договір, укладений між учасником та суб’єктом господарювання (партнером), який має відповідні ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) палива через мережу АЗС, інформація про які надана у складі тендерної пропозиції. Також подається оригінал листа- гарантії від відповідного суб’єкта господарювання (партнера), що безпосередньо здійснює відпуск (заправку автотранспорту) палива через мережу АЗС, з гарантією цілодобового та безперебійного здійснення заправлення автотранспорту Замовника протягом всього періоду поставки товару на АЗС, через які Учасником пропонується відпуск палива. Гарантійний лист повинен бути виданий на ім’я Замовника даної закупівлі та Учасника та повинен містити назву (бренд) під якою працюють АЗС, та зразок копії (або оригіналів) талонів за якими буде здійснюватися відпуск палива на АЗС, містити вихідний №, дату (не раніше дати виходу оголошення), ПІБ та номер телефону уповноваженої особи, що його підписала та посилання на номер оголошення про проведення процедури закупівлі щодо якої подається тендерна пропозиція Учасника. На лист повинно бути накладено КЕП підписанта/керівника.»


Дискримінаційна вимога в частині користування АЗС
Партнерський договір на право САМЕ користування АЗС передбачає наявність у учасника матеріально-технічної бази у користуванні, що є дискримінаційною умовою та такою, що суперечить п. 29 Особливостей.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС Учасника, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у користуванні або в оренді АЗС, - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.

Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/користувачі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС (право власності – право володіння/оренди/користування АЗС). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності АЗС, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).


Дискримінаційна вимога в частині переліку АЗС в партнерському договорі

Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому ми надаємо лист від партнера з переліком АЗС, на яких він гарантує відпуск палива.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Документальне підтвердження/докази:

Додаток 2: (Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з продавцем талонів мережі АЗС Маршал (Лілія) (договір № 255-23 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № 255-23 від 05.10.2023 р: Постачальник зобов’язується постачати Покупцю партіями через мережу партнерських АЗС в установлені договором строки пальне для автотранспортних засобів (бензин А-92 EURO, бензин А-95 EURO, дизельне пальне EURO, газ вуглеводний скраплений) (надалі – Товар), а Покупець зобов’язується прийняти Товар і сплатити його вартість у порядку та на умовах цього договору.
3.2. Передача Покупцю талонів на Товар здійснюється по місцезнаходженню офісу Постачальника. Факт передачі талона(ів) підтверджується підписанням Сторонами видаткової накладної на Товар. Передача талонів відбувається в день зарахування на рахунок Постачальника передоплати за товар.
3.3. Право власності на Товар переходить до Покупця з моменту підписання Сторонами видаткової накладної на Товар.
Товар повертається (видається) Покупцю або пред’явнику талону, придбаного на умовах цього договору зі зберігання лише на підставі та в обмін на талон(и) на Товар, виданий Постачальником Покупцю на умовах, передбачених цим Договором. Талон на Товар виготовляється на паперовому носії, який містить емблему торгової марки «Marshal», вказівку на вид (марку) товару та номінал, голографічне зображення та інші ступені захисту. На зворотньому обороті талона нанесено штрих-код, номер талону та срок дії талону. Талон на Товар є товарно-розпорядчим документом на Товар на підставі якого здійснюється видача (повернення) Товару за місцем його зберігання (АЗС). Талон на Товар не є розрахунковим чи платіжним засобом. Для отримання Товару зі зберігання (заправки пальним транспортного засобу на АЗС) водій пред’являє оператору АЗС талон на Товар. Оператор АЗС здійснює відповідну ідентифікацію талона, за допомогою спеціального обладнання, на Товар і, на підставі цього, здійснює фактичну передачу (видачу) Товару відповідної марки та кількості. При видачі Товару, талон на пальне залишається у оператора, що є підтвердженням факту отримання Покупцем Товару зі зберігання відповідного асортименту та кількості.
Постачальник зобов’язуються повертати Покупцю Товар зі зберігання лише протягом терміну (строку) дії талонів на Товар.
3.8. Зберігання та видача (передача) Товару зі зберігання здійснюються на АЗС партнерів Постачальника. Перелік A3C може змінюватися Постачальником в односторонньому порядку. Повідомлення про такі зміни можуть надсилатися Покупцю засобами електронного зв’язку.
3.9. Товар Покупця видається на АЗС партнерів Постачальника тільки пред'явнику талону(ів) на Товар. Покупець гарантує, що кожен, хто пред’являє талон на Товар, є його уповноваженим представником на отримання Товару від Постачальника.)
Додаток : (Зразки талонів мережі АЗС Маршал (Лілія))
Додаток: Лист від ПП МАРШАЛ з переліком АЗС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації