• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму)

Завершена

2 369 944.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 849.72 UAH
Період оскарження: 31.01.2025 16:19 - 26.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 6dfbe07e50ac4ef99ab8985525a4e5d3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-31-012914-a.a1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 13.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2025 15:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 18:17
Дата виконання рішення Замовником: 24.02.2025 17:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ФОП "Іванов Володимир Вадимович", Володимир Іванов +380961272420 ivanovtender1983@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8478da2d71624bbfa67c3ac453c360b6
Заголовок пункту скарги: Встановлення дискримінаційних вимог до предмету закупівлі у тендерній документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 31 січня 2025 року Комунальне підприємство «Волинська обласна клінічна лікарня» Волинської обласної ради (далі по тексту –Замовник) оприлюднило оголошення про проведення закупівлі «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму).
ФОП «Іванов Володимир Вадимович» з метою участі у зазначеній вище процедурі закупівлі розглянув тендерну документацію та виявив порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації та обмеження конкуренції. Відповідно до ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Що в свою чергу порушує принципи здійснення публічних закупівель (штучне зменшення кола учасників, перешкоджання добросовісній конкуренції). Як передбачено ч. 4. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та авторизований продавець продукції компанії ORTHOTECH (Індія), звертається з метою захисту своїх прав, порушених дискримінаційними умовами тендерної документації, які обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Суть скарги

У межах закупівлі за предметом «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму» (ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму). Замовником встановлено технічні вимоги, які є дискримінаційними та не враховують специфіку продукції, представленої різними виробниками, що призводить до штучного звуження кола учасників.

Аналіз дискримінаційних вимог

У Додатку 2 до тендерної документації (Доказ-1 додається) встановлено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі. Предмет закупівлі складається із 8 товарних позицій.
Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні «Ortho Kare» (Індія), «Doratek» (Туреччина), «ORTHOTECH» (Індія), мною встановлено, що зазначеним вимогам предмету в цілому відповідає лише продукція компанії «Doratek» (Туреччина). Зокрема товарні позиції «7.Анкер 3.5, 5.0 мм безвузловий» та «8. Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» на ринку України взагалі відсутні у інших виробників, які можуть запропонувати аналогічний товар.
Окрім того, дослідивши закупівлі, що відбулись у 2024 р. (Протоколи розкриття пропозицій-Доказ 2 додається), було встановлено, що закупівлі, у яких до предмету закупівлі було включено «Анкер 3.5, 5.0 мм безвузловий» та/або «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» приймали участь та перемагали лише ті учасники, які пропонували продукцію компанії Doratek.
На мою думку, вироби «Анкер 3.5, 5.0 мм безвузловий» та/або «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» використовуються Замовником як блокуючі позиції, які не дозволяють брати участь у закупівлі іншим учасникам ринку.

Порушення законодавства
1. Порушення статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Згідно зі статтею 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів прозорості, недискримінації учасників і рівного ставлення до них. Замовник, встановлюючи вузькі технічні вимоги, порушує ці принципи, обмежуючи участь інших потенційних учасників.
2. Порушення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Частина 4 статті 22 Закону передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників.
3. Порушення пункту 28 Особливостей Пункт 28 Особливостей визначає, що тендерна документація має формуватися відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Використання занадто вузьких технічних характеристик, які обмежують участь, порушує цей пункт.
Порушення прав Скаржника

Скаржник, як авторизований представник продукції компанії «ORTHOTECH», позбавлений можливості подати тендерну пропозицію через дискримінаційні вимоги тендерної документації. Такі дії Замовника порушують право Скаржника на участь у конкурентній процедурі закупівлі. Провівши аналіз ринку та технічної документації виробників, офіційно представлених в Україні , мною встановлено, що зазначеним вимогам відповідає лише продукція компанії «Doratek» (Туреччина). Таким чином, вимога Замовника є необґрунтованою, дискримінаційною та порушує принципи недискримінації учасників і рівного доступу до участі в процедурі закупівлі.
Пропозиція: Оскільки деякі позиції предмета закупівлі взагалі відсутні у інших виробників запропонованих на ринку України, пропоную виділити позиції «Анкер 3.5, 5.0 мм безвузловий» та «Нано-розтріскувач з кутом вигину 30° (інструмент для проведення мікрофрактурування)» в окремі Лоти.

Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Враховуючи наведене, скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог замовника з приписами Особливостей та Закону.

Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації