-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Завершена
420 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 100.00 UAH
Період оскарження:
31.01.2025 10:33 - 05.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на умови тендеру
Номер:
701d579cace44443b99dd31fea608af0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-31-002928-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендеру
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тех паспорт евакуатор.pdf 04.02.2025 23:20
- Аналогічне рішення від 30.01.2024 № 1876.pdf 04.02.2025 23:20
- СКАРГА.pdf.p7s.zip 04.02.2025 23:20
- Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf 04.02.2025 23:20
- Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf 04.02.2025 23:20
- sign.p7s 04.02.2025 23:22
- рішення від 06.02.2025 № 1781.pdf 06.02.2025 15:27
- інформація про резолютивну частину рішення від 13.02.2025 № 2232.pdf 14.02.2025 13:11
- рішення від 13.02.2025 № 2232.pdf 14.02.2025 18:19
- Пояснення 10.02.2025 16:28
- Пояснення pdf 10.02.2025 16:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.02.2025 23:35
Дата розгляду скарги:
13.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.02.2025 15:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.02.2025 18:19
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9fa9493858584eb684fa9eed3215b6a3
Заголовок пункту скарги:
Скарга на умови тендеру
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник, який проводить закупівлю (далі - Замовник) – Виконавчий комітет Сумської міської ради оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-01-23-010424-a, за предметом закупівлі Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – код за ДК 021:2015 ЄЗС - 50110000-9 «Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів».
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. Відповідно до п. 3. Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
« 3. Місце надання послуг: за місцем знаходження станції технічного обслуговування (далі – СТО). Відстань від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км.»
Відповідно до п. 1.2. Додатку 3 до тендерної документації вимагається:
«1.2. Довідка чи інформація у довільній формі про те, що Учасник має у користуванні/власності СТО на території міста Суми. Довідка повинна містити відомості щодо місцезнаходження СТО.»
Згідно Додатку 7 до тендерної документації вимагається:
«…
- довідку чи інформацію у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі використання), про те, що Учасник має у користуванні/власності СТО на території міста Суми (довідка повинна містити відомості щодо місцезнаходження СТО);
…»
Вимагаючи від учасників наявність станції технічного обслуговування (СТО) на території міста Суми, відстань до якої від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км., Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, які мають СТО в інших містах, на більшій відстані, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тендерна документація Замовника не містить обґрунтування необхідності наявності СТО саме на території міста Суми, відстань до якої від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км., для надання послуг, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, адже учасники можуть забезпечити за свій рахунок доставку автотраспорту Замовника в інші міста України, чим скорочується необхідність замовлення додаткових послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. На думку Скаржника зазначена умова прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того, дана умова ніяк не впливає на можливість надання послуг, згідно зазначених Замовником технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має СТО за адресою: вул. Сабарівське шосе, 7б, м. Вінниця, Вінницька область, 21000, евакуатор, який здатен доставити автотранспорт Замовника до місця ремонту за власний рахунок Скаржника, чим скорочується для Замовника необхідність залучення послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. Таким чином, Скаржник має змогу надати Замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі, одна не може цього зробити через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги. Зазначені доводи підтверджуються наступними документами: Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
Отже, вимога Замовника щодо наявності станції технічного обслуговування, яка розміщується на території міста Суми, відстань до якої від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км., носить дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника та до тих Учасників, які мають СТО в інших містах України, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок, або компенсувати Замовнику затрати на доставку автомобілів до СТО учасників та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо необхідності мати станцію технічного обслуговування (СТО), яка розміщується на території міста Суми, відстань до якої від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км., шляхом внесення змін до тендерної документації.
Окрім того, надаю аналогічне рішення АМКУ № 1876-р/пк-пз від 30.01.2024, яким визнано умову тендерної документації щодо встановлення межі відстані, на якій повинно знаходитися СТО учасників, як дискримінаційну.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Автошини-Прозоро» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити надання послуг з ремонту та технічного обслуговування автомобілів у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. Відповідно до п. 3. Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
« 3. Місце надання послуг: за місцем знаходження станції технічного обслуговування (далі – СТО). Відстань від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км.»
Відповідно до п. 1.2. Додатку 3 до тендерної документації вимагається:
«1.2. Довідка чи інформація у довільній формі про те, що Учасник має у користуванні/власності СТО на території міста Суми. Довідка повинна містити відомості щодо місцезнаходження СТО.»
Згідно Додатку 7 до тендерної документації вимагається:
«…
- довідку чи інформацію у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі використання), про те, що Учасник має у користуванні/власності СТО на території міста Суми (довідка повинна містити відомості щодо місцезнаходження СТО);
…»
Вимагаючи від учасників наявність станції технічного обслуговування (СТО) на території міста Суми, відстань до якої від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км., Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, які мають СТО в інших містах, на більшій відстані, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тендерна документація Замовника не містить обґрунтування необхідності наявності СТО саме на території міста Суми, відстань до якої від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км., для надання послуг, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, адже учасники можуть забезпечити за свій рахунок доставку автотраспорту Замовника в інші міста України, чим скорочується необхідність замовлення додаткових послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. На думку Скаржника зазначена умова прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того, дана умова ніяк не впливає на можливість надання послуг, згідно зазначених Замовником технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має СТО за адресою: вул. Сабарівське шосе, 7б, м. Вінниця, Вінницька область, 21000, евакуатор, який здатен доставити автотранспорт Замовника до місця ремонту за власний рахунок Скаржника, чим скорочується для Замовника необхідність залучення послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. Таким чином, Скаржник має змогу надати Замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі, одна не може цього зробити через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги. Зазначені доводи підтверджуються наступними документами: Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
Отже, вимога Замовника щодо наявності станції технічного обслуговування, яка розміщується на території міста Суми, відстань до якої від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км., носить дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника та до тих Учасників, які мають СТО в інших містах України, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок, або компенсувати Замовнику затрати на доставку автомобілів до СТО учасників та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо необхідності мати станцію технічного обслуговування (СТО), яка розміщується на території міста Суми, відстань до якої від стоянки автомобілів до СТО Учасника та в зворотному напрямку не повинна перевищувати 20 км., шляхом внесення змін до тендерної документації.
Окрім того, надаю аналогічне рішення АМКУ № 1876-р/пк-пз від 30.01.2024, яким визнано умову тендерної документації щодо встановлення межі відстані, на якій повинно знаходитися СТО учасників, як дискримінаційну.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Автошини-Прозоро» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити надання послуг з ремонту та технічного обслуговування автомобілів у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника: Виконавчий комітет Сумської міської ради внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-23-010424-a, за предметом закупівлі Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання – код за ДК 021:2015 ЄЗС - 50110000-9 «Послуги з технічного обслуговування та ремонту автомобілів».