• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги - Код CPV 71630000-3 по ДК 021:2015 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Експертне обстеження обладнання та технічний огляд). РПЗ - 1.34

Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв'язок з учасниками з технічних питань: З організаційних питань: Франко Юрій Аркадійович, e-mail: y_franko@sunpp.atom.gov.ua, тел. 05136 4-21-77. З технічних питань: Фахівець: тел. 05136 4-21-09. Тендерні пропозиції, підготовлені Учасниками-резидентами України, викладаються українською мовою. При цьому, документи, які викладені в оригіналі на іншій мові та надаються учасником у складі тендерної пропозиції, повинні мати переклад українською мовою, та завірені учасником. Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою, та завірені учасником. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Дана вимога не відноситься до власних назв та/або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень, ТУ (ТС) тощо.

Завершена

4 535 982.66 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 45 000.00 UAH
Період оскарження: 31.01.2025 09:56 - 22.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Щодо відміни відкритих торгів

Номер: 38ae63382bf24ffd95d126c2ef6f8049
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-31-001841-a.b1
Назва: Щодо відміни відкритих торгів
Скарга:
Скарга на неправомірні дії Замовника під час розгляду пропозиції та незаконну відміну відкритих торгів
Дата розгляду скарги: 18.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.04.2025 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.04.2025 16:03
Дата виконання рішення Замовником: 30.04.2025 11:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконали рішення АМК України.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ", Ісаєва Юлія Сергіївна 380661228542 MYKOLAYIV-TEHEXPERT@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 65aa5dc1242145408c3f3058445f1ff6
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на дії Замовника щодо відміни відкритих торгів

Відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження - це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.

ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» змушено звернутись зі скаргою на дії Замовника торгів з приводу відміни (скасування) відкритих торгів, не здійснення кваліфікації у відповідності до умов чинного законодавства та з метою подальшого визначення переможця у відповідності до діючого законодавства України, Тендерної документації, затвердженою безпосередньо Замовником у закупівлі UA-2025-01-31-001841-a від 31 січня 2025 року.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники:

Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ" 2 849 030,00
UAH 1 999 000,00
UAH
ТОВ СП "ТОВАРИСТВО ТЕХНІЧНОГО НАГЛЯДУ ДІЕКС" 2 683 220,00
UAH 2 638 220,00
UAH
ПРАТ "МЕТЦ" 3 674 220,99
UAH 3 674 220,99
UAH
ТОВ "НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ЕКСПЕРТИЗИ ОБ'ЄКТІВ НАФТОГАЗОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ" 4 300 000,00
UAH 4 300 000,00
UAH

Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 26.02.2025. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, статус Пропозиції ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» – "Очікує рішення".
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 02.04.2025 розміщено інформацію про відміну Процедури закупівлі.

ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни Процедури закупівлі, виходячи з наступного.
ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» взяв участь в зазначеній процедурі закупівлі та очікував поки Пропозиція буде розглянута, з подальшою метою визначення переможцем процедури закупівлі та підписання договору про закупівлю.
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, Пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» перейшла на стадію розгляду та оцінки 26 лютого 2025 року.
Строк розгляду тендерних пропозицій було подовжено з 26.02.25 до 27.03.25, про що було здійснено відповідно повідомлення на веб-порталі Уповноваженого органу, в той же час при наявності відповідного Рішення (Протокол уповноваженої особи № 958 від 03.03.2025 року) останнє не розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу.
Отже, рішення прийнято таким чином, що дата його прийняття є пізніше, аніж зазначений період подовження строку розгляду тендерних пропозицій.
Навіть з зазначеного випливає, що Замовник мав можливість з 26.02.2025 року по 27.03.25 року здійснити аналіз документації ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ».
Натомість, рішенням уповноваженої особи (виписка з протоколу № 986 прийняття рішень уповноваженою особою від 02.04.2025 року про відміну закупівлі) Замовником відмінено процедуру закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель - аналіз документів виконаний із запізненням, таким чином було порушено терміни подовження розгляду пропозицій.
В Замовника було майже двадцять п’ять робочих днів для розгляду Пропозиції, останнім днем з яких було 27 березня 2025 року, а строком для оприлюднення відповідного рішення –28 березня 2025 року. Станом на 28 березня 2025 року Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено рішення Замовника щодо відхилення Пропозиції учасника ТОВ "МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» чи визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ». Враховуючи викладене, Замовник не розглянув документи ані протягом встановлених законом 5-ти днів, ані протягом подовженого строку (без відповідного оприлюднення рішення, 03.03.2025 року Рішенням засідання продовжив строк розгляду Пропозиції ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕСПЕРТ» до 20 робочих днів у порядку, передбаченому частиною 10 статті 29 Закону «Про публічні закупівлі» в діючий редакції). АЛЕ НАВІТЬ У ПРОДОВЖЕНИЙ ТЕРМІН Замовник з невідомих ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» та, мабуть й самому Замовнику, обставин, знову не здійснив розгляд тендерної пропозиції Учасника – ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ», а 02 квітня 2025 року відмінив процедуру закупівлі. Крім того, Замовником не наведено підстави чи аргументів, які позбавили можливості оприлюднення інформації щодо результатів оцінки пропозиції Скаржника в установлені Законом терміни. Замовник, маючи можливість оприлюднити рішення про відміну процедури закупівлі, мав і можливість прийняти рішення про продовження строку розгляду та оприлюднити повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення, однак вищезазначених дій не було вчинено. В рішенні Замовника відсутній опис порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема яка норма Закону/Особливостей на момент відміни процедури закупівлі порушено, а також відсутні будь-які посилання на інше законодавство у сфері публічних закупівель, зокрема ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення чи інші нормативно-правові акти. Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає неможливість усунення порушень законодавств у сфері публічних закупівель.
В мотивувальний частині Виписки з Протоколу № 986 прийняття рішень уповноваженою особою (особами ) від 02 квітня 2025 року зазначено:
«п.1.3.1.Розглянули: службову записку ЕРП від 27.03.2025 року № 0937-2025/288 щодо відміни відкритих торгів на закупівлю послуг: «Код CPV 71630000-3 по ДК 021:205 Послуги з технічного огляду та випробувань ( експертне обстеження обладнання та технічний огляд)». РПЗ-п.1.34 (UA-2025-01-31-001841-a). Очікувана вартість закупвіл – 5443179,19 грн. з ПДВ, 4535982,66 грн. без ПДВ.
Відповідно до пп.2 п50 « Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 ( Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» замовник відміняє відкриті торги у разі:
- Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Опис порушень: Аналіз документів виконаний з запізненням, таким чином було порушено терміни подовження розгляду пропозицій».

Отже з мотивувальній частини прийнятого рішення не вбачається чітких підстав для відміни відкритих торгів, а опис порушень викладений таким чином, що не дає змогу взагалі зрозуміти було одне порушення, або два, або було порушення що призвело до певних наслідків: спочатку не здійснили аналіз, тому не подовжили термін розгляду пропозицій, але у будь-якому разі означені факти свідчать виключно про бездіяльність Замовника з невідомих причин.
Резулятивна частина рішення уповноваженої особи щодо відміни також не містить чіткої інформації щодо підстав скасування відкритих торгів: "відмінити відкриті торги на закупівлю послуг – код CPV 71630000-3 по ДК 021:205 Послуги з технічного огляду та випробувань ( експертне обстеження обладнання та технічний огляд), згідно ч. 2 п. 50 Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Опис порушення: Аналіз документів виконаний з запізненням, таким чином було порушено терміни подовження розгляду пропозицій».
Таким чином, зміст порушення не зазначений належним чином: або порушено терміни подовження розгляду пропозицій або аналіз документів виконаний з запізненням.
Вважаємо, допущені дії замовником є виключно неуважністю уповноваженої особи замовника, яка своєчасно не продовжила строк розгляду Пропозиції.
Причини відміни є такими, що виникли внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей. Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Окремо слід зазначити, що Орган оскарження неоднарозово приймав рішення щодо бездіяльності замовника під час відміни відкритих торгів на користь учасника закупівлі, зокрема Рішення №12305-р/пк-пз від 17.07.2024.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру. ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ» вважає дії Замовника, спрямовані на відміну відкритих торгів, визначення переможцем ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ», є необґрунтованими та упередженими по відношенню до ТОВ «МИКОЛАЇВ ТЕХЕКСПЕРТ».
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)