• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: (09130000-9) Нафта і дистиляти (09132000-3 - Бензин; 09134200-9 - Дизельне паливо) – придбання пально-мастильних матеріалів, а саме дизельне паливо та бензин автомобільний)

Торги відмінено

890 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 902.00 UAH
Період оскарження: 30.01.2025 18:07 - 20.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 68f17dc820344dc2be89970edd805382
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-30-016399-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-01-30-016399-a, затвердженій протокольним рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Експлуатаційне лінійне управління автодоріг») від 30.01.2025 № 3/2 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 13.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2025 14:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 17:53
Дата виконання рішення Замовником: 18.02.2025 13:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.02.2025 року №2222-р/пк-пз, Замовником протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.02.2025 №3/3 були несені зміни до умов тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 137f3d35b7e04c8b9f176ec9c05828ca
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-30-016399-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-01-30-016399-a, оголошеній Комунальним підприємством «Експлуатаційне лінійне управління автодоріг» (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-30-016399-a містить умови, згідно з якими:
1. Учасник повинен мати власні або орендовані АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо наявності в учасника власних або орендованих АЗС.
Відповідно до умов Додатку № 1, а також Додатку № 2 до Тендерної документації, «На всі АЗС які пропонує Учасник/продавець - підстави користування АЗС (Назва документу, №, строк укладання, термін дії, з відповідними копіями) Скановані копії оригіналів документів, дійсних на момент подання ТП, що підтверджують право користування АЗС на строк дії договору про закупівлю, наприклад: витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно ,свідоцтво на право власності або договір оренди».
Вбачається, що згідно з цими умовами Замовник допускатиме для участі у закупівлі учасників, які є власниками запропонованих АЗС (зможуть надати витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно, свідоцтво на право власності), та/або є орендарями запропонованих АЗС (зможуть надати договір оренди). Зазначені умови Тендерної документації не передбачають можливості участі у закупівлі учасників, які не є власниками та/або орендарями запропонованих АЗС, однак залучають АЗС на підставі договорів іншого правового характеру, зокрема, партнерських договорів, договорів поставки тощо.
Крім того, в електронній системі закупівель 03.02.2025 було подано запитання до процедури закупівлі, щодо питання, порушеного у цій скарзі. У відповідь на зазначене запитання, 04.02.2025 Замовник оприлюднив відповідь, у якій, зокрема, зазначив, що «Нажаль, договори про партнерство не є підтвердженням та гарантією безперебійного постачання товару, бо між АЗС та Постачальником встановлюються свої договірні відносини, в т.ч. можливі затримки по оплатам, або інші претензійні моменти, які в подальшому можуть призвести до відсутності можливості отриманням нашим підприємством пального на партнерській АЗС.
Нажаль, це не теоретичне твердження, а реальна проблема з якою зіткнулось наше підприємство.
На Ваше твердження, щодо дискримінаційних вимог, повідомляємо Вам, що визначення такої вимоги не має на меті обмежити конкуренцію чи надати перевагу певному колу учасників, а лише спрямоване на гарантування постачання товару. Наявність власних чи орендованих АЗС є гарантією безперебіного відпуску пального, оскільки АЗС-партнери не гарантують забезпечення своєчасного відпуску товару, тому що партнер може у будь-який час розірвати партнерську угоду з учасником та не несе жодних зобов'язань і не виступає гарантом перед Замовником, щодо належного виконання зобов'язань по договору про закупівлю. Замовником не планується вносити зміни у тендерну документацію, зокрема до абзацу 4 Додатку2 та абзацу 20 Додатку 1».
Зазначена відповідь підтверджує, зо Замовник не допускає участі у закупівлі UA-2025-01-30-016399-a учасників, які пропонуватимуть партнерські АЗС.
З цього приводу слід зауважити, що законодавство, яке регулює сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, зокрема, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, а також Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, не вимагає обов’язкової наявності у розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), АЗС саме у власності та/або в оренді.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4634-МТР, укладений з ПАТ «УКРНАФТА». Відповідно до умов зазначеного договору, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не отримує у власність або в оренду АЗС, однак отримує можливість здійснювати заправку автомобільного транспорту (на підставі паливних карт) на АЗС, перелік яких наведено у Додатку № 1 до зазначеного Договору.
Зазначений договір є чинним та укладеним з дотриманням вимог Цивільного, Господарського кодексів, а також інших законодавчих актів України. Не зважаючи на це, вказаний договір не відповідає оскаржуваним протиправним вимогам Тендерної документації.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-30-016399-a.
2. Додаток № 1 до Тендерної документації.
3. Додаток № 2 до Тендерної документації.
4. Договір про партнерство та поставку від 31.10.2024 № 24/02/4634-МТР.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації