• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплект складних польових меблів (стіл і дві лавки складні)

Завершена

3 850 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 500.00 UAH
Період оскарження: 30.01.2025 16:31 - 08.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: 68955760ed3c40ae961a16f4ff8f18c1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-30-014711-a.b2
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.02.2025 16:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 16:59
Дата виконання рішення Замовником: 06.03.2025 17:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скаргу вирішено шляхо внесення змін у тнедерну документацію.
Автор: ТОВ "ЕНСО ГРУП", Зоряна Буя +380973710189 ensogroup.llc@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c16de605b72e44e988161f0b16157239
Заголовок пункту скарги: Скаржник не може отримати на себе сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 30.01.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-01-30-014711-a на придбання «Комплект складних польових меблів (стіл і дві лавки складні) (Код ДК 021:2015: 39150000-8 Меблі та приспособи різні).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 07.02.2025 00:00.
Ми маємо намір взяти участь у відповідному тендері та маємо можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявили в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють нас можливості взяти участь у відповідній закупівлі.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

1. Відповідно до Додатку 1 (сторінка 4) та Додатку 2 (сторінки 2 і 3) до Тендерної документації для підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним характеристикам, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 виданий учаснику органом з сертифікації.
Повідомляю, що ТОВ «ЕНСО ГРУП» не є виробником товару. Ми отримуємо товар у інших виробників, в тому числі ТОВ «Меблі-Техностиль» та реалізовую його через процедури закупівель.
Звертаю Вашу увагу, що я не маю найманих працівників, а у разі необхідності залучаю підрядників (перевізників, вантажників, збиральників тощо).
У зв’язку із цим, повідомляю, що ТОВ «ЕНСО ГРУП» не має сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 та не може отримати на себе, виходячи з наступного.
По-перше, ДСТУ ISO 45001:2019 - це український національний стандарт, він встановлює вимоги до системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, а також надає керівництво щодо її впровадження.
Згідно з розділом 1 ДСТУ ISO 45001:2019 цей стандарт установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (ОЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері ОЗіБП.
Відповідно до п. 0.2 ДСТУ ISO 45001:2019 очікуваними результатами функціювання системи ОЗіБП є запобігання травмам і шкоді для здоров’я працівників, а також забезпечення безпечних і здорових умов праці на робочому місці.
Відповідно до п.3.3. Стандарту працівник (worker) особа, яка виконує роботу або посадові обов’язки під управлінням організації .
Таким чином зазначена вимога тендерної документації позбавляє Скаржника можливості взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки він не є виробником і не має найманих працівників, тому не має і не може отримати сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019. У свою чергу сертифікація на відповідність ДСТУ ISO 45001:2019 передбачає створення безпечних умов саме на виробництві і саме для працівників, натомість Скаржник не має найманих працівників і не є виробником.
По-друге, даний сертифікат не характеризує товар, що закуповується - комплект складних польових меблів (стіл і дві лавки складні) і не засвідчує його якісні характеристики.
Скаржник має сертифікат відповідності на товар, виданий на виробника товару ТОВ «Меблі-Техностиль» і надасть його у складі пропозиції, чим підтвердить технічні і якісні вимоги до предмета закупівлі – складних польових меблів (стіл і дві лавки складні) (додається до Скарги).
Відповідно до свого змісту і призначення ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (додається до Скарги) спрямований на побудову організаційних процесів суб’єкта господарювання, у спосіб, який відповідає європейським стандартам. Стандарт не встановлює жодних вимог до самої продукції, зокрема складних польових меблів (стіл і дві лавки складні).
Предметом закупівлі не є послуги виробництва на підприємстві Замовника, не є послуги аутсорсингу, послуги з охороні праці. Однак предметом закупівлі є товар – складні польові меблі (стіл і дві лавки складні), якість якого жодним чином не підтверджує сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019. Скаржник належним чином дотримується законодавства з охорони праці і не має зауважень, позовів, приписів від контролюючих органів у цих питаннях, зокрема від Держпраці.
Крім того ДСТУ ISO 45001:2019 передбачає наявність на підприємстві аудитора, що спонукає до найму окремого працівника та навчання його за напрямком внутрішнього аудитора систем менеджменту (див згідно змісту: 9.2 внутрішній аудит стор. 14). Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 Система управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування не характеризує закуповуваний товар з технічної сторони і не засвідчує його якість, натомість відноситься до структури й урядування організації учасника та певних її внутрішніх процесів
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають виданий на себе сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Аналогічна позиція викладена в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024р.
Таким чином я можу підтвердити якість товару сертифікатом відповідності виробника, але позбавлена можливості виконати вимоги тендерної документації та отримати сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019.
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-30-014711-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5be2d3951eb34e5390395212fb3c65f2
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога сертифікату та протоколу випробувань
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до Додатку 1 (сторінка 4) та Додатку 2 (сторінки 2 і 3) до Тендерної документації для підтвердження відповідності технічним, якісним, кількісним характеристикам, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:
Сертифікат та протокол випробувань на вміст радіоактивних речовин на порошкову поліефірну фарбу, виданий лабораторією акредитованою НААУ, наданий безпосередньо учаснику закупівлі.
Повідомляю, що ТОВ «ЕНСО ГРУП» не є виробником товару. Ми отримуємо товар у інших виробників, в тому числі ТОВ «Меблі-Техностиль» та реалізовуємо його через процедури закупівель.
Повідомляю, що я можу підтвердити відповідність порошкової поліефірної фарби нормам вмісту радіоактивних речовин протоколом випробувань, виданим лабораторією акредитованою НААУ. Проте цей протокол випробувань виданий на виробника товару ТОВ «Меблі-Техностиль».
Також зазначаю, що я маю тільки протокол випробувань виданий на виробника товару і не маю сертифікату, на вміст радіоактивних речовин на порошкову поліефірну фарбу, виданого лабораторією акредитованою НААУ, наданого безпосередньо мені як учаснику закупівлі. Також виробник товару ТОВ «Меблі-Техностиль» не зміг надати мені такий сертифікат, на підтвердження чого надаю його відповідь на мій запит.
У свою чергу тендерна документація вимагає два документи – сертифікат та протокол випробувань на підтвердження одного і того ж - вмісту радіоактивних речовин на порошкову поліефірну фарбу, видані учаснику закупівлі. Вважаю, що така вимога є надмірною та порушує моє право на участь в закупівлі, оскільки я маю тільки один документ – протокол випробувань, виданий лабораторією акредитованою НААУ, і він наданий виробнику товару. Тому взяти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які мають обидва документи і вони видані саме учаснику закупівлі.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною щодо нас, оскільки ми можемо підтвердити відповідність порошкової поліефірної фарби нормам вмісту радіоактивних речовин протоколом випробувань, виданим лабораторією акредитованою НААУ, але не можемо виконати зазначені вище надмірні вимоги тендерної документації, що позбавляє нас права взяти участь у процедурі закупівлі.
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-30-014711-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a72e81660bec4a738a80f78ee1dbffcc
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога щодо дати відгуку і вимоги, які не узгоджуються між собою
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Документи, що засвідчують факт виконання робіт за договорами, що вказані в довідці (копії/ю документів/а на підтвердження виконання договорів, зазначених в наданій Учасником довідці – видаткові накладні, акти приймання-передачі тощо).
По-перше, Скаржник має аналогічний договір №185/24 від 22.07.2024р., предмет закупівлі товари за кодом ДК 021:2015:3915000-8 «Меблі та приспособи різні», укладений з КУ «Центр фінансування та господарської діяльності закладів та установ системи освіти Хаджибейського району м.Одеси.», а також має відгук №01-24/929 від 11.11.2024р. від цього замовника, який повністю відповідає вимогам тендерної документації, але виданий у 2024 році.
Наголошуємо, що аналогічний договір було в повному обсязі виконано у 2024 році і його строк дії закінчився 31.12.2024р., таким чином з дати надання відгуку – 11.11.2024р. і до 2025 року в частині інформації щодо якості, о виконання своїх зобов’язань Скаржником нічого не змінилося.
Зазначена вимога тендерної документації є надмірною та дискримінаційною щодо Скаржника, оскільки він має успішно виконаний аналогічний договір та позитивний відгук від замовника про його виконання, проте вимога щодо дати видачі відгуку позбавляє Скаржника можливості взяти участь в процедурі закупівлі.
По-друге, відповідно до п.1 Додатку 1 до Тендерної документації аналогічним вважається договір купівлі-продажу товару, які зведено в один клас Національного класифікатора «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015, тобто – всі категорії товарів, що вміщує 4 знак CPV.
Відповідно до п.4.1 Тендерної документації предметом закупівлі є «Комплект складних польових меблів (стіл і дві лавки складні) (Код ДК 021:2015: 39150000-8 Меблі та приспособи різні), тобто товар.
У свою чергу в п.3 Додатку 1 до Тендерної документації Замовник вимагає надати документи, що засвідчують факт виконання робіт за договорами, що вказані в довідці (копії/ю документів/а на підтвердження виконання договорів, зазначених в наданій Учасником довідці – видаткові накладні, акти приймання-передачі тощо).
Таким чином вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою в цій частині і позбавляють Скаржника можливості подати тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації.
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються між собою та з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-30-014711-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 4c72ef15870c4500b78624852e81636a
Заголовок пункту скарги: Відсутні вимоги проєкту договору щодо повернення забезпечення виконання договору у разі розізвання договору з ініціативи замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до Розділу 2 Додатку 4 до Тендерної документації та пунктів 13.6-13.11 Проєкту договору:
13.6. Постачальник забезпечує виконання своїх зобов’язань за Договором у розмірі 5 % вартості Договору наданням грошового депозиту внесення якого підтверджується платіжним дорученням (платіжна інструкція) від _________________ № ________________ на суму ____________________________________________. На розрахунковий рахунок Квартирно-експлуатаційного відділу м. Львова (07638027) UA218201720355169001088001696.
13.7. Платіжне доручення, яке підтверджує внесення Учасником-переможцем забезпечення виконання договору, надається Замовнику не пізніше дати укладання договору про закупівлю.
13.8. Внесення забезпечення виконання договору не припиняє виконання зобов’язань Учасником-переможцем (далі - Постачальником) за договором.
13.9. Усі витрати, пов’язані з поданням забезпечення виконання договору, здійснюються за рахунок коштів Учасника.
13.10. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
13.11. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до державного бюджету.
Також відповідно до п.6.2.2. Проєкту договору 6.2.2. Покупець має право достроково в односторонньому порядку розірвати цей Договір, в тому числі і у разі невиконання зобов'язань Постачальником, повідомивши про це його за 10 (десять) календарних днів до дати розірвання Договору.
Також згідно з п.9.5 Проєкту договору Замовник має право відмовитися від Договору в односторонньому порядку, у тому числі і у разі невиконання зобов'язань Виконавцем, попередньо письмово повідомивши про це останнього за 10 (десять) календарних днів до дня припинення (розірвання) Договору.
Таким чином, Проєктом договору передбачено право Покупця/Замовника достроково в односторонньому порядку розірвати цей Договір та право відмовитися від Договору в односторонньому порядку, але це не є підставою для повернення забезпечення виконання Договору, в тому числі за умови що Постачальник/Виконавець належним чином виконав свої зобов’язання або навіть ще не встиг приступити до їх виконання.
Зазначене є дискримінаційним та порушує права Скаржника, оскільки навіть за умови належного виконання умов договору Замовник може в односторонньому порядку розірвати договір або відмовитися від нього, а забезпечення виконання договору не буде повернуто Скаржнику, оскільки в Проєкті договору відсутня така підстава для його повернення.
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-30-014711-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга

Номер: 829e18435e6d40449aca0ac9ff1ff597
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-30-014711-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 03.02.2025 22:59
Автор: ФОП "ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА", Оксана Драчевская +380519965899 tender.oksa@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 05f9f7617f454ab4943dfe2f79341ba4
Заголовок пункту скарги: 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації