• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Управління небезпечними медичними відходами

Місцезнаходження: Житомирська обл. Житомирський р-н.с. Станишівка. шосе Сквирське,3; Категорія замовника: 3). підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі".

Завершена

610 084.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 100.00 UAH
Період оскарження: 30.01.2025 16:12 - 20.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: d20876d4c3a7493391117267cc538a05
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-30-013333-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.02.2025 15:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 15:49
Дата виконання рішення Замовником: 18.02.2025 15:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України №2127-р/пк-пз від 12.02.2025 року виконано у повному обсязі, а саме: o Внесено зміни до тендерної документації щодо закупівлі "Управління небезпечними медичними відходами" (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-30-013333-a) відповідно до рішення АМКУ. o Викладено тендерну документацію в новій редакції з урахуванням внесених змін. o Оприлюднено зміни та оновлену редакцію тендерної документації у системі електронних закупівель ProZorro відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» у встановлені Законом строки.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f84c3274477b40c3acdd1fc6a3d4d425
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 30.01.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Житомирська багатопрофільна опорна лікарня "Новогуйвинської селищної ради (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Управління небезпечними медичними відходами» з очікуваною вартістю 610 084,80 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-30-013333-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 Додаток 1
до тендерної документації - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи);

б) у сфері цивільного захисту;
- обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами»; Скаржник має працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (двох працівників). Відповідні документи додаються як доказ.

Замовник безпідставно вимагає спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи).

Скаржник провадить господарську діяльність відповідно до Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», яке не передбачає спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи); у сфері цивільного захисту; - обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами».

Чинне законодавство не встановлює вимог, що суб’єкти у сфері управління небезпечними відходами зобов’язані мати спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи); у сфері цивільного захисту; - обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами».

Пунктом 12 Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» передбачено, для провадження господарської діяльності здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен: мати штатну чисельність спеціалістів, необхідних для провадження ліцензованого виду діяльності (виконавців робіт залежно від видів робіт і рівня забезпечення матеріально-технічної бази), які пройшли навчання з охорони праці, підвищення кваліфікації та мають документальне підтвердження; призначити відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).

Тобто вказані вимоги Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами не містить вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи); б) у сфері цивільного захисту; - обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами».

Але ж Замовник безпідставно вимагає надавати у складі пропозиції вказані документи.

Вказані вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства та кількість працівників які повинні мати спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника.

Фактично замовник вимагає обов’язкову наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами». Тобто саме еколог проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами», що є також дискримінаційним по відношенню до Скаржника, скільки саме еколог Скаржника не має відповідного навчання за вказаною програмою.
Відповідні документи додаються як доказ.

Посилаючись на вище вказане законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи); б) у сфері цивільного захисту; - обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами».

Вказані вимоги виходять за межі законодавчо встановлених вимог до здійснення господарської діяльності, а отже є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
2 Додаток 1
до тендерної документації 3.2. На підтвердження зобов’язання учасника забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт (мішками для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) - надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків із відповідним маркуванням згідно із вимогами Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами, накладні на покупку, датовані не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника. Предметом закупівлі є Послуги з управління медичними відходами , а не закупівля мішків чи пакувальної тари як товару.
Чинне законодавство України, зокрема Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (додається як доказ), Державні санітарно-протиепідемічних правила і норми щодо поводження з медичними відходами, затверджені Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (надається як доказ), наказ Державного комітету України з низань технічною регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 №289 Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (додається як доказ) та інші нормативно-правові акти не містять вимоги щодо того, що накладні на покупку мішків повинні бути датовані не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі. Дані нормативно-правові акти взагалі не містять жодних вимог стосовно дати накладних на покупку мішків.
Скаржник закупив мішки у 2023 році відповідно до видаткової накладної від 05.12.2023 року (додається як доказ).
Також незрозуміло, яким чином дата накладної на покупку мішків буде впливати на можливість чи якість надання послуг.

Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25, Державні санітарно-протиепідемічних правила і норми щодо поводження з медичними відходами, затверджені Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325, наказ Державного комітету України з низань технічною регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 №289 Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами конкретних дат накладних на покупку мішків.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності накладної на покупку мішків за грудень 2024 року, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

З огляду на вищезазначене, Замовник не довів та не підтвердив що йому потрібні накладні на покупку, датовані саме не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм.

В той час, відповідно до пункту 1 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 (надається як доказ) встановлено, що ці Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я та фізичними особами-підприємцями, які зареєстровані в установленому законом порядку та одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що забезпечують медичне обслуговування населення відповідної території; громадськими об’єднаннями і благодійними організаціями, що здійснюють діяльність у сфері протидії поширенню ВІЛ-інфекції, в закладах громадського здоров’я (далі - заклади), з метою попередження їхнього негативного впливу на життя, здоров’я населення та довкілля і визначають порядок сортування, збирання, оброблення, зберігання, знешкодження, перевезення, видалення і захоронення медичних відходів.

Відповідно до додатку 1 до Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 МАРКУВАННЯ І ПАКОВАННЯ небезпечних медичних відходів, зокрема:
1. Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження: Вид ємності первинного паковання - міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві; Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції.
2. Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність): Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції.
3. Медичні відходи категорії B, які пройшли оброблення, і передаються для вторинної переробки: Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання;
4. Медичні відходи категорії B (органні відходи хворих: тканини, органи, частини тіл тощо): Вид ємності первинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет; Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет;
5. Медичні відходи категорії B (гострі предмети): Вид ємності первинного паковання - Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних); Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет;
6. Медичні відходи категорії B (відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій): Вид ємності первинного паковання - Пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві; Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет;
7. Медичні відходи категорії C (цитотоксичні відходи): Вид ємності первинного паковання - Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних); Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет;
8. Медичні відходи категорії C (первинна упаковка отруйних і сильнодіючих лікарських засобів): Вид ємності первинного паковання - Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних); Вид ємності вторинного паковання - Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет.

Таким чином, Наказом Міністерства охорони здоров’я України 08.06.2015 № 325 та Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278 не встановлено вимог:

для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм;

для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм)

-накладні на покупку, датовані не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі.

Відповідно до наказу Державного комітету України з питань технічною регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 №289 Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання (додається як доказ) документальним підтвердженням вимогам Технологічного регламенту є декларація про відповідність.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації, що розмірів та щільності мішків (тари), а також дати її купівлі

Участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають ддля первинного пакування тару щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування тару щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм), а також фото мішків із відповідним маркуванням згідно із вимогами Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами, накладні на покупку, датовані не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі.

Незаконність зазначеної вимоги додатково підтверджується рішеннями АМКУ № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024, № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024 (додаються як докази).

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 Додаток 1
до тендерної документації • ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами;
• ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги. СФЕРА СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами. Щодо даних сертифікатів відповідності варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації.

Замовник безпідставно вимагає що вказані сертифікати мають бути видані саме за стандартами ISO. А не наприклад ДСТУ ISO або ДСТУ EN ISO.

Скаржник вважає, що Замовник додатково дискримінує потенційних учасників вказуючи про СФЕРУ СЕРТИФІКАЦІЇ: управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних та які не є небезпечними відходами.

Скаржник має сертифікати на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015.

Перелiк товарів і послуг, які пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов’язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В резулътатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги, які є предметом закупiвлi, не входять в Перелiк та не пiдлягають обов’язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому законодавством не передбачено надання сертифiкатів вiдповiдностi вiд органу обов’язкової сертифiкацiї.
Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Таким чином, у суб’єкта господарювання, який отримав ліцензію на провадження господарської
діяльності з управління небезпечними відходами та провадить господарську діяльність по даному виду діяльності, діючим законодавством не передбачено. Вимога щодо надання вищезазначеного сертифікату порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників.
Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: рішення №241-р/пк-ск від 26.02.2014; рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016; рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015; рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020.
Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною.
Варто зазначити і те, що виготовлення даних сертифікатів потребує часових ресурсів.
Тому учасники, у яких відсутні сертифікати позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі.
Вимоги щодо обов’язкової наявності вищевказаних документів у суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не передбачені ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази).
Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що відсутність зазначеного сертифікату відповідності повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності вищезазначених сертифікатів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації, та яким чином сфера сертифікації має відношення до послуг що передбачені предметом закупівлі.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність такої вимоги підтверджується також рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
4 Додаток 1
до тендерної документації 4.9. дозвіл* на здійснення операцій з оброблення відходів від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи або документальне підтвердження з офіційного реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів з присутнім записом назви суб’єкта господарювання, якому видано дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (згідно вимоги статті 27 Закону України «Про управління відходами»), дійсний на весь період надання послуг щодо відходів, які вказані в даній тендерній документації із кодом за Національним переліком відходів;
Примітка. * Провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року № 1328, та ліцензію на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року № 1278. Скаржник просить Комісію приділити окрему увагу в оцінці дискримінаційності вказаної вимоги тендерної документації.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати зокрема дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів», відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Згідно з частиною 3 статті 4 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ.

БЕЗ ОТРИМАННЯ ДОКУМЕНТІВ ДОЗВІЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ.

Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 «Про адміністративні послуги» передбачає що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 р. № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.

В той час пункт 1 частини 1 ПОСТАНОВИ КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.

Додаток 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 не містить такого виду господарської діяльності, як провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (як це вказано в пункті 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами»).

Таким чином, згідно зокрема з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг.

Скаржник набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право Скаржнику на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025 року. З урахуванням вимог законодавства в умовах воєнного стану, суб’єкти господарювання до цієї дати зобов’язані отримати вказаний дозвіл і вимагати його станом на дату подання Скарги є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.

Ці можливості фактично передбачив КМУ вказаними постановами зі змінами, дозволивши суб’єктам господарювання декларувати наявність (отримувати) Дозволу(-іл) на здійснення операцій з оброблення відходів за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

Інформаційне посилання (для ознайолення):
https://mepr.gov.ua/povidomlennya-pro-oprylyudnennya-proyektu-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-pro-vnesennya-zmin-do-punktu-2-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-vid-31-zhovtnya-2023-r-1137/

Просимо Комісію звернути увагу, що ЗУ «Про управління відходами» розділяє вимоги до провадження господарської діяльності з управління відходами та управління небезпечними відходами. Про це також й свідчить ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» який потребує наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Така господарська діяльність, як управління небезпечними відходами - не підпадає під вид господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314. Отже може набуватися за декларативним принципом відповідно до викладеного вище.

Скаржник має декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.

Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України внесло до вказаного реєстру за результатом декларування з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг відомості про дозвільний документ який Скаржник задекларував в умовах воєнного стану, та особливостей видачі документів дозвільного характеру які визначені Кабінетом Міністрів України.

Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності Скаржника містить вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Однак як видно з форми видачі вказаного документа (Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності) не містить в ній зазначена кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.

Скаржник не має провини в тому, що законодавством не передбачено вказання в деклараціях про провадження господарської діяльності кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.

Таким чином вказана вимога тендерної документації не узгоджується з вимогами законодавства та виключає можливість прийняти участь в процедурі закупівлі суб’єктам господарювання які провадять господарську діяльність на підставі декларації про провадження господарської діяльності.


З огляду на вказане вимога тендерної документації в цій частині повинна бути виключена з умов тендерної документації або викладена в наступній редакції:

Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів або декларація про провадження господарської діяльності.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
5 Додаток 3
до тендерної документації 6. Послуги повинні надаватися Учасником, який має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА). Скаржник планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів ТОВ «АВС-ТРАНС» (договір додається як доказ) та ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» (договір додається як доказ).

Скаржник має можливість надати у складі пропозиції чинні документи субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує право на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів (ліцензія, або наказ про видачу ліцензії, або витяг з ліцензійного реєстру).

Однак Скаржник вважає що у вказаних вимогах тендерної документації Замовник має чітко вказати про можливість залучення субпідрядника/співвиконавця, та передбачити можливість надання чинних документів, що підтверджує право на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів (ліцензія, або наказ про видачу ліцензії, або витяг з ліцензійного реєстру).

ТОВ «АВС-ТРАНС» має ліцензію на надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом, видану Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті (додається як доказ). Разом з цим, дана ліцензія не видана на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів або небезпечних вантажів та небезпечних відходів. Дана ситуація виникла у зв’язку з наступним.
Відповідно до п.2 постанови КМУ від 2 грудня 2015 р. № 1001 (надається як доказ) встановлено, що видані до набрання чинності Законом України “Про ліцензування видів господарської діяльності” ліцензії на право провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезень пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним транспортом - є чинними. Тобто у самому п.2 постанови КМУ від 2 грудня 2015 р. № 1001 підкреслено, що до 02.03.2015 року видавалися ліцензії, у яких містилося формулювання «небезпечних вантажів» без формулювання «небезпечних відходів» або «небезпечних вантажів та небезпечних відходів». Ліцензія ТОВ «АВС-ТРАНС» на право провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезень небезпечних вантажів видана до 02.03.2015 р., тобто до набрання чинності Законом України “Про ліцензування видів господарської діяльності”, а саме видана 16.04.2013. В силу зазначеного законодавства ця ліцензія ТОВ «АВС-ТРАНС» є чинною.

Разом з тим, ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ» має витяг з ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті.


Таким чином, Замовник безпідставно дискримінує учасників, дозволяючи надавати послуги виключно Учасником, який має ліцензію на господарську діяльність з перевезення небезпечних вантажів та/або небезпечних відходів, що видана Державною службою України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимог в тендерній документації в наявних редакціях.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та інших учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4446a13d64c64d00a3887e3d61e51236
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-30-013333-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації за закупівлею UA-2025-01-30-013333-a І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ 30.01.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Житомирська багатопрофільна опорна лікарня "Новогуйвинської селищної ради було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-01-30-013333-a ID y PROZORRO 265fdb8e6eb544b8b5bfddb87be37f3b на закупівлю послуг за код ДК 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (управління небезпечними медичними відходами). Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону). Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують Відповідно до п. 3.2 Додатку 1 та п. 8 Додатку 3 до тендерної документації, На підтвердження зобов’язання учасника забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт (мішками для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) - надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків із відповідним маркуванням згідно із вимогами Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами, накладні на покупку, датовані не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника. Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням. 10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів. 11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування. Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил. Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання). 16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження. 17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття. Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами: 12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог: 1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил; 2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті; 3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації). Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування) та сертифікату якості від виробника. Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375. Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами обов’язково мають бути щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм). Також незрозумілою є вимога щодо надання накладних на покупку такої тари, датовані не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі та фото мішків, адже предметом закупівлі є код ДК 021:2015 – 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. Учасник закуповує відповідну тару, та бере на себе зобов’язання забезпечити тарою Замовника у необхідній кількості у разі підписання договору про надання послуг. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024 та рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024, які додаються в якості доказів по скарзі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. 1. Відповідно до ч. 1.2. Додатку 1 та п. 2.1. Додатку 8 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим: Довідка повинна містити інформацію: ПІБ працівника; Кваліфікація/посада; Загальний стаж роботи. До довідки додати сканований (-ні) документ (-ти) на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником /субпідрядником /співвиконавцем (наприклад: трудовий договір /договір про надання послуг /наказ про прийняття на роботу/ інший документ). На підтвердження Учасник має надати чинні копії свідоцтв/сертифікатів/посвідчень/протоколів тощо щодо проходження навчання та/або підвищення кваліфікації працівниками учасника, серед вказаних у Довідці, які мають досвід, дозволи та допуски, які будуть залучені до надання послуг, а саме: - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15); - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи); - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Вимоги законодавства та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу» (ГОУ) (мінімум 2 особи); - наявність спеціального навчання серед посадових осіб Учасника (посвідчення/ свідоцтва/протоколи тощо): а) «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12); б) у сфері цивільного захисту; - обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами»; - наявність працівників із спеціальним навчанням (свідоцтво/сертифікат/ посвідчення тощо) щодо підготовки уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів; - копія наказу щодо призначення на підприємстві Учасника відповідальних у сфері управління небезпечними відходами. Примітка. Всі свідоцтва/сертифікати/посвідчення/протоколи тощо повинні бути чинними на момент подання пропозиції. Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вищезазначених вимог. Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами, а не обслуговування високотемпературних установок. Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: 1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами; 2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Враховуючи наведене, законодавством не передбачено мати перелік документів, який зазначений в ч. 2.2. Додатку 2 та п. 2.1. Додатку 8 до тендерної документації. За таких обставин Замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників: - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15); - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи); - спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Вимоги законодавства та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу» (ГОУ) (мінімум 2 особи); - наявність спеціального навчання серед посадових осіб Учасника (посвідчення/ свідоцтва/протоколи тощо): а) «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12); б) у сфері цивільного захисту; - обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами»; - наявність працівників із спеціальним навчанням (свідоцтво/сертифікат/ посвідчення тощо) щодо підготовки уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів; - копія наказу щодо призначення на підприємстві Учасника відповідальних у сфері управління небезпечними відходами. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі. Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників. ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції. В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні: -добросовісна конкуренція серед учасників; -максимальна економія, ефективність та пропорційність; -відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; -недискримінація учасників та рівне ставлення до них; -об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; -запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому. З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне некомерційне підприємство "Житомирська багатопрофільна опорна лікарня "Новогуйвинської селищної ради під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-01-30-013333-a та задовольнити дану скаргу повністю; 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Житомирська багатопрофільна опорна лікарня "Новогуйвинської селищної ради, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги. Додатки: 1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками; 1) Закон України «Про управління відходами»; 2) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24; 3) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами 4) рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024. 5) рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024. 6) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.02.2025 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 15:57
Дата виконання рішення Замовником: 18.02.2025 15:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України № 2146-р/пк-пз від 12.02.2025 року виконано у повному обсязі
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0587ccee4e8f4a91a3527bae516baf42
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на дискримінаційні вимоги
тендерної документації за закупівлею UA-2025-01-30-013333-a
І. ПІДСТАВИ ПОДАННЯ СКАРГИ
30.01.2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу (в системі електронних закупівель ProZorro) Комунальне некомерційне підприємство "Житомирська багатопрофільна опорна лікарня "Новогуйвинської селищної ради було оприлюднено оголошення про проведення Відкритих торгів з особливостями № UA-2025-01-30-013333-a ID y PROZORRO 265fdb8e6eb544b8b5bfddb87be37f3b на закупівлю послуг за код ДК 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (управління небезпечними медичними відходами).
Ознайомившись з тендерною документацією Замовника, ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури відкритих торгів, вважає, що Замовник грубо порушив процедуру закупівлі, застосувавши дискримінаційний підхід до умов її проведення, чим порушив вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме: Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIІІ (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Зазначена скарга подана нами до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з дотриманням вимог та строків, встановлених ч. 2 та ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закону).
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують
Відповідно до п. 3.2 Додатку 1 та п. 8 Додатку 3 до тендерної документації, На підтвердження зобов’язання учасника забезпечити Замовника первинною та вторинною сертифікованою пакувальною тарою за власний кошт (мішками для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами (для первинного пакування - щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм) - надати гарантійний лист у довільній формі, а також фото мішків із відповідним маркуванням згідно із вимогами Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами, накладні на покупку, датовані не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника.

Відповідно до вимог пунктів 9,10,11,12 Розділу ІІІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
9.Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
10. У місцях первинного утворення відходів повинні бути запасні ємності (контейнери, мішки/ пакети) для збирання відходів.
11. Наповнені ємності (контейнери/мішки/пакети) первинного паковання після збирання щільно закриваються, позначаються біркою для маркування (за необхідності), поміщуються в ємності (контейнери/мішки/пакети) вторинного паковання для зберігання та/або транспортування.
Маркування і паковання небезпечних медичних відходів проводиться відповідно до додатка 1 до цих Правил.
Відповідно до вимог пунктів 11, 16, 17 Розділу V Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
11. Відходи, окрім визначених підпунктом 1 пункту 1 цього розділу, збирають у ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375 (далі - Технічний регламент з підтвердження відповідності паковання).
16. Відходи, отримані з підрозділів, збирають у ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання, які переміщують до приміщення для тимчасового зберігання відходів або передають для проведення їхнього оброблення/знешкодження.
17. Ємності (контейнери, мішки/пакети) вторинного паковання відходів повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, бути виготовлені з матеріалів, стійких до механічного впливу, високих та низьких температур. Контейнери вторинного паковання мають бути стійкими до мийних і дезінфекційних хімічних засобів, закриватися кришками, їхня конструкція не повинна допускати безконтрольного відкриття.
Відповідно до вимог пункту 12 Розділу VІ Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами:
12. Вивезення відходів категорії С за межі території закладів, проводиться перевізником із дотриманням наступних вимог:
1) мішки/пакети вторинного паковання мають маркування відповідно до додатку 1 до цих Правил;
2) мішки/пакети вторинного паковання щільно закриті;
3) транспортування мішків/пакетів проводиться спеціалізованим транспортом (кабіна водія ізольована, вантажний кузов забезпечує ізоляцію від навколишнього середовища, а внутрішнє оздоблення стійке до очищення і нейтралізації).
Як вбачається, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами не встановлюють обов’язку до наявності сертифікатів. відповідності пакування (тари) (виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації із протоколом дослідження/випробування) та сертифікату якості від виробника.
Разом з тим, вимоги Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. передбачають вимоги до ємності (контейнери або мішки/пакети), що стійкі до механічних пошкоджень і відповідають Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання. Замовник вимагає забезпечення вторинною сертифікованою пакувальною тарою. Натомість в цій частині, Замовник має можливість вимагати забезпечення пакувальною тарою, яка відповідає Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання, затверджених наказом Держспоживстандарту України від 24 грудня 2004 року № 289, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 січня 2005 року за № 95/10375.
Також звертаємо увагу, що Наказ № 325 МОЗ України 08.06.2015 р. не встановлює, що мішки для небезпечних відходів із відповідним маркуванням та написом згідно вимог Наказу № 325 МОЗ України від 08.06.2015 р. зі змінами обов’язково мають бути щільністю не менше 50 мкм та розміром не менше 500х1000 мм; для вторинного пакування - щільністю від 100 до 130 мкм та розміром не менше 600х1000 мм).
Також незрозумілою є вимога щодо надання накладних на покупку такої тари, датовані не раніше 30 днів від дати оголошення тендерної закупівлі та фото мішків, адже предметом закупівлі є код ДК 021:2015 – 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Учасник закуповує відповідну тару, та бере на себе зобов’язання забезпечити тарою Замовника у необхідній кількості у разі підписання договору про надання послуг.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ згідно рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024 та рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024, які додаються в якості доказів по скарзі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.
1. Відповідно до ч. 1.2. Додатку 1 та п. 2.1. Додатку 8 до тендерної документації, Замовник вимагає між іншим:
Довідка повинна містити інформацію: ПІБ працівника; Кваліфікація/посада; Загальний стаж роботи.
До довідки додати сканований (-ні) документ (-ти) на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником /субпідрядником /співвиконавцем (наприклад: трудовий договір /договір про надання послуг /наказ про прийняття на роботу/ інший документ). На підтвердження Учасник має надати чинні копії свідоцтв/сертифікатів/посвідчень/протоколів тощо щодо проходження навчання та/або підвищення кваліфікації працівниками учасника, серед вказаних у Довідці, які мають досвід, дозволи та допуски, які будуть залучені до надання послуг, а саме:
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи);
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Вимоги законодавства та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу» (ГОУ) (мінімум 2 особи);
- наявність спеціального навчання серед посадових осіб Учасника (посвідчення/ свідоцтва/протоколи тощо):
а) «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12);
б) у сфері цивільного захисту;
- обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами»;
- наявність працівників із спеціальним навчанням (свідоцтво/сертифікат/ посвідчення тощо) щодо підготовки уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів;
- копія наказу щодо призначення на підприємстві Учасника відповідальних у сфері управління небезпечними відходами.
Примітка. Всі свідоцтва/сертифікати/посвідчення/протоколи тощо повинні бути чинними на момент подання пропозиції.
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази) не містять вищезазначених вимог.

Предметом закупівлі передбачено надання послуг з управління медичними відходами, а не обслуговування високотемпературних установок.
Відповідно до ч.3 ст. 27 ЗУ «Про управління відходами», суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Як доказ, Скаржник додає Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24, а також Наказ з додатком про видачу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, законодавством не передбачено мати перелік документів, який зазначений в ч. 2.2. Додатку 2 та п. 2.1. Додатку 8 до тендерної документації.

За таких обставин Замовник не обґрунтував встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників:
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, щодо правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт (НПАОП 0.00- 1.75-15);
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (мінімум 3 особи);
- спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Вимоги законодавства та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу» (ГОУ) (мінімум 2 особи);
- наявність спеціального навчання серед посадових осіб Учасника (посвідчення/ свідоцтва/протоколи тощо):
а) «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12);
б) у сфері цивільного захисту;
- обов’язкова наявність у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами»;
- наявність працівників із спеціальним навчанням (свідоцтво/сертифікат/ посвідчення тощо) щодо підготовки уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів;
- копія наказу щодо призначення на підприємстві Учасника відповідальних у сфері управління небезпечними відходами.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Враховуючи зазначене, вимагаємо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині, усунувши дискримінаційні вимоги до учасників.

ІІ. НОРМАТИВНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СКАРГИ ТА ВИМОГИ
СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
Конституція України, як основний Закон держави, встановлює, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права, та не допускається неправомірне обмеження конкуренції.
В свою чергу, Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює основні принципи здійснення закупівель, яких повинні дотримуватись як Учасник, так і Замовник закупівлі. Перелік цих принципів міститься в ст.5 Закону, серед яких визначає наступні:
-добросовісна конкуренція серед учасників;
-максимальна економія, ефективність та пропорційність;
-відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
-недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
-об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
-запобігання корупційним діям і зловживанням.
Суб’єкт оскарження дійшов висновку, що в даній закупівлі Замовник не дотримується вимог чинного законодавства України, порушує основні принципи здійснення закупівель, зокрема, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, іншим вимогам чинного законодавства, чим руйнують систему публічних закупівель в цілому.
З огляду на вищенаведене, керуючись ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з метою проведення процедури закупівлі на рівних умовах у відповідності до принципів публічних закупівель та з дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 р. №1178;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень, що допущені Комунальне некомерційне підприємство "Житомирська багатопрофільна опорна лікарня "Новогуйвинської селищної ради під час проведення відкритих торгів з особливостями № UA-2025-01-30-013333-a та задовольнити дану скаргу повністю;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство "Житомирська багатопрофільна опорна лікарня "Новогуйвинської селищної ради, відповідно до вимог, викладених в мотивувальній частині даної скарги.
Додатки:
1) ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ Замовника із додатками;
1) Закон України «Про управління відходами»;
2) Дозвіл на здійснення оброблення відходів № 2869/24;
3) Наказ МОЗ від 08.06.2015 № 325 Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами
4) рішення № 17141-р/пк-пз від 21.10.2024.
5) рішення № 18481-р/пк-пз від 18.11.2024.
6) ПОСТАНОВА КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»;
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації