• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Пластикові транспортні картки

Торги відмінено

2 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 000.00 UAH
Період оскарження: 30.01.2025 14:59 - 26.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 16cbe013743f4801a60ff1e553f5ff5c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-30-011288-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Комунальне підприємство «Електроавтотранс» Івано-Франківської міської ради (далі за текстом – Замовник) оголосило публічну закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями на закупівлю Пластикових транспортних карток, що сумісні з діючою Автоматизованою системою оплати за проїзд (АСОП) (код за ДК 021:2015 30160000-8 Магнітні картки), UA-2025-01-30-011288-a. Суб’єкт оскарження – ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря», маючи досвід співпраці саме з цим Замовником та щодо того ж самого предмету закупівлі, має намір прийняти участь й у вищезазначеній (новій) публічній закупівлі. Ретельно вивчивши тендерну документацію щодо вищезазначеної закупівлі (що затверджена рішенням уповноваженої особи КП «Електроавтотранс» Івано-Франківської міської ради, протокол від «30» січня 2025 року), повідомляємо, що документація містить дискримінаційні умови та обмежує коло учасників, внаслідок чого порушуються права та законні інтереси ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» у сфері публічних закупівель, так як вимоги тендерної документації не відповідають нормам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також положенням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), порушують принципи здійснення публічних закупівель, гарантованих ст. 5 Закону, таких як добросовісна конкуренція, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Дане твердження Скаржника ґрунтується на наступному:
Дата розгляду скарги: 12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.02.2025 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 21.02.2025 15:18
Дата виконання рішення Замовником: 24.02.2025 15:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету України Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ДП Поліграфічний комбінат Зоря, Овсієнко Оксана Іванівна +380442066501 tender@zorya-security.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 671d4d45f82940cdba1907a0ffaa0446
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні умови
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: За приписами ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Разом з тим, незважаючи на те, що предмет закупівлі має бути сумісним з діючою автоматизованою системою оплати за проїзд (АСОП) про що зазначено в технічних характеристиках до предмету закупівлі та в договорі, технічна специфікація тендерної документації не містить жодного опису та/або вимог до програмного забезпечення для ініціалізації карток, що робить такі картки сумісними з діючою автоматизованою системою оплати за проїзд (АСОП).
Пункт 1.1. Кваліфікаційних критеріїв до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження (додаток 2 до тендерної документації) передбачає необхідність надати в складі тендерної документації довідку у довільній формі про наявність у Учасника обладнання необхідного для забезпечення поставки товару необхідної якості, а також обладнання для здійснення ініціалізації кожної картки, для її подальшої сумісності з діючою Автоматизованою системою оплати проїзду (АСОП) у Замовника. Проте, як було зазначено вище, технічні характеристики не передбачають жодних вимог до ініціалізації, що робить пластикова картку сумісною з діючою Автоматизованою системою оплати проїзду (АСОП).
Таким чином, виконати вимоги тендерної документації щодо сумісності може виключно один учасник, який має програмне забезпечення, що дозволяє здійснити ініціалізацію картки в діючій автоматизованій системі оплати проїзду КП «Електроавтотранс» Івано-Франківської міської ради.
Отже, як було зазначено вище, тендерна документація на порушення статті 23 Закону не передбачає, як саме учасник має забезпечити сумісність карток з діючою автоматизованою системою оплати проїзду, хоча для забезпечення сумісності карток з діючою Автоматизованою системою оплати за проїзд (АСОП) безконтактний носій картки повинен бути ініціалізований – тобто на нього повинен бути записаний конкретний транспортний додаток.
При цьому послуги з ініціалізації карток вказаний Замовник закуповує без використання електронної системи у єдиного постачальника – ТОВ «СІМБОЛ ТРАНСПОРТ» (код ЄДРПОУ 41822126), приклади закупівель: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-02-02-006236-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-08-09-000587-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-09-000362-b з огляду на «відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Оскільки ТОВ "Сімбол Транспорт" являється розробником програми АСОП, у зв'язку з цим технічно можливості більше немає в жодного Постачальника»
Також ТОВ «СІМБОЛ ТРАНСПОРТ» є єдиним постачальником послуг з технічної підтримки діючої Автоматизованої системи оплати за проїзд Замовника – закупівлі також проводяться без застосування електронної системи, приклади закупівель: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-02-02-005717-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-02-26-000449-c.
Отже, єдиним учасником, який здатний здійснити ініціалізацію карток тобто забезпечити сумісність є ТОВ «СІМБОЛ ТРАНСПОРТ» (ЄДРПОУ 41822126).
Таким чином, вимога про поставку пластикової транспортної картки, яка вже пройшла ініціалізацію, тобто сумісна з діючою Автоматизованою системою оплати за проїзд (АСОП) є такою, що обмежує конкуренцію, адже її виконання неможливе без участі ТОВ «СІМБОЛ ТРАНСПОРТ» або за відсутності технічної інформації (алгоритму) щодо ініціалізації.
При цьому, ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» або будь-який інший суб’єкт господарювання, може поставити магнітні картки за відповідними технічними характеристиками, які дозволяють здійснити ініціалізацію картки або ініціалізувати самостійно у випадку надання Замовником повної технічної інформації, що необхідна для ініціалізації (сумісності з діючою Автоматизованою системою оплати за проїзд).
Враховуючи вищевикладене, вважаємо вимогу про забезпечення сумісності з діючою Автоматизованою системою оплати за проїзд без опису процесу та технічних характеристик, які мають забезпечити таку сумісність, незаконною та такою що суперечить вимогам законодавства про публічні закупівлі.
На даний час відповідні послуги ініціалізації, які забезпечують сумісність карток для АСОП КП «Електроавтотранс» Івано-Франківської міської ради, здійснює лише ТОВ «СІМБОЛ ТРАНСПОРТ» (код ЄДРПОУ 41822126), а отже відповідна вимога взагалі не може бути в документації на закупівлю на поставку магнітних карток, адже це обмежує конкуренцію та порушує принципи здійснення публічних закупівель, гарантованих ст. 5 Закону.
Можливість ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» або будь-якого іншого потенційного учасника прийняти участь в закупівлі не повинна залежати від дій іншого суб’єкта господарювання, який не є Замовником.
Дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника безпосередньо порушують права ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря», адже позбавляють право
ДП «Поліграфічний комбінат «Зоря» самостійно прийняти участь в закупівлі з підстав, які зазначені вище, а також принципи публічних закупівель – добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, гарантованих Законом та Особливостями.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації