• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автомобільні запчастини та комплектуючі

Закупівля здійснюється на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями).

Завершена

191 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 955.00 UAH
Період оскарження: 30.01.2025 14:17 - 19.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: d063b6a93f3c4a76bb9e883464c2b91d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-30-009802-a.a2
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2025 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.03.2025 13:26
Дата виконання рішення Замовником: 26.03.2025 15:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3842-р/пк-пз від 12.03.2025 року, скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Черних Максима Олександровича (код ЄДРПОУ: 3793806432) та рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "АГРОТЕХКОМПЛЕКТ" (код ЄДРПОУ: 21881235) переможцем за процедурою закупівлі — "Автомобільні запчастини та комплектуючі", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-30-009802-a.
Автор: Фізична особа-підприємець Черних Максим Олександрович, Черних Максим 380964378879 maksim.business.email@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ec0d891bddd04c9f8d995795fba482db
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення незаконними, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Тендерна документація містить такі вимоги - п.3.4. Додатку 2, а саме: Довідка в довільній формі з вказаною адресою магазина (необхідно зазначити місто, вулицю та конкретний номер будинку) з цілодобовим відкритим доступом. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати: - малюнок/ (print screen) з вказаною геолокацією магазина; - Для підтвердження інформації, визначеної у довідці відповідно п. 3.4. цього додатку надаються оригінали/копії документів (технічні паспорти/ свідоцтва про реєстрацію/бухгалтерські довідки про балансову належність тощо), що підтверджують право власності/знаходження у володінні/користуванні чинні на дату подання тендерної пропозиції або договір оренди приміщення/будівлі дійсний на дату подання тендерних пропозицій*.
*Замовник має право здійснити виїзд в магазин Учасника-переможця до дати укладання договору для перевірки достовірності інформації. У разі надання недостовірної інформації щодо місцезнаходження магазину/складу, тендерна пропозиція буде відхилена.
До того до протоколу відхиленні навіть не додано сам лист від 22.08.2024 № 12/24-217 на підставі якого Замовник незаконно відхилив пропозицію Скаржника.
Скаржником на виконання вище вказаної вимоги, надано довідку №01 від 03.02.2025р. та договір суборенди №11/07/2024 від 11.07.2024р.
Надані документи в повній мірі відповідають вимогам тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника та вважає його прийнятим всупереч норм Закону України «Про публічні закупівлі» та норм «Особливостей».
По-перше: Абзац другий та третій частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає єдиний спосіб встановлення достовірної інформації: Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Виконавчий комітет Довгинцівської районної в місті ради не має повноважень для підтвердження достовірної інформації про здійснення підприємницької діяльності Скаржником за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Леоніда Бородича, 17. Ці функції не передбачені в компетенції Виконавчого комітету відповідно до чинного законодавства України.
Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", основними завданнями та функціями виконавчих органів місцевих рад, до яких належить і Виконавчий комітет, є організація реалізації місцевих програм соціально-економічного розвитку, управління об’єктами комунальної власності, забезпечення благоустрою територій, створення умов для життєдіяльності громади та вирішення інших питань місцевого значення. Підтвердження або спростування інформації про здійснення господарської чи підприємницької діяльності фізичними чи юридичними особами не входить до їхньої компетенції.
Крім того, порядок державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань регулюється спеціальним законом – Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань". Відповідно до цього закону, органами, уповноваженими на здійснення реєстраційних дій і підтвердження даних щодо підприємницької діяльності, є державні реєстратори, які діють у складі виконавчих органів місцевих рад або в Центрах надання адміністративних послуг. Таким чином, підтвердження факту здійснення підприємницької діяльності або її відсутності є виключною компетенцією державних реєстраторів та відповідних органів контролю.
Також варто зазначити, що Виконавчий комітет у межах своїх повноважень здійснює контроль за дотриманням правил благоустрою, умов використання об’єктів комунальної власності та регулювання питань містобудівної діяльності. Однак ці функції не включають перевірку чи підтвердження факту реального здійснення підприємницької діяльності за конкретною адресою.
З огляду на зазначене, Виконавчий комітет не є уповноваженим органом для надання такої інформації.
Таким чином, Виконавчий комітет діє виключно в межах повноважень, визначених законом, і не має правових підстав для підтвердження інформації про здійснення підприємницької діяльності за конкретними адресами.

По-третє: Фізична особа-підприємець (ФОП) другої групи єдиного податку має право здійснювати підприємницьку діяльність на всій території України, і це підтверджується нормами чинного законодавства. Відповідно до Податкового кодексу України, у статті 291 визначаються загальні умови перебування на спрощеній системі оподаткування. Зокрема, для другої групи обмеження стосуються щодо видів діяльності, максимально дозволеного річного доходу, але не місця здійснення діяльності.
У пункті 298.3.1 Кодексу зазначено, що під час реєстрації ФОП на спрощеній системі необхідно вказати місце провадження господарської діяльності. Це місце може бути зазначено конкретно (наприклад, адреса магазину) або у загальному вигляді ("територія України"). Таким чином, законодавство дозволяє ФОП працювати без обмежень у межах країни, якщо це відповідає заявленій формі. ФОП Черних Максим Олександрович здійснює діяльність на всій території України.
Додатково, законодавство України, зокрема Закон "Про підприємництво", підтверджує, що суб’єкти господарювання можуть здійснювати свою діяльність без обмежень за територіальною ознакою, якщо інше прямо не визначено законом. Це означає, що вільний вибір місця для ведення бізнесу є загальним принципом для підприємців.

Скаржник зазначає, що Замовник навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.

Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендеру

Номер: 69fbda8db82841078602bb1c3cca2e1f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-30-009802-a.a1
Назва: Скарга на умови тендеру
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.02.2025 16:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.02.2025 16:27
Дата виконання рішення Замовником: 17.02.2025 09:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АКМУ №2152-р/пк-пз від 12.02.2025 внесено зміни до тендерної документації.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ ФЕЛЬЧИН СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, Фельчин Сергій 380978288966 felchyn.business.email@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 96d4e4b86990493ab1baf5853fe7ca0c
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендеру
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Замовник, який проводить закупівлю (далі - Замовник) – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРИВБАСВОДОКАНАЛ" оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-01-30-009802-a, за предметом закупівлі згідно коду ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 34330000-9 «Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів» (Автомобільні запчастини та комплектуючі).
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Фізична-особа підприємець Фельчин Сергій Олександрович (далі – Скаржник), виявив умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. Відповідно до п. 1.1. Додатку 1 до тендерної документації:
«1.1. Умови та місце поставки: постачання товару буде здійснюватись партіями на умовах EXW згідно з правилами «Інкотермс 2020», до 01.04.2025р. Замовник самостійно здійснює поставку товару зі складу/магазину Учасника.»

Відповідно до п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації:
«1.3. З метою мінімізації логістичних витрат - обов’язкове розміщення магазину претендента в межах міста Кривий Ріг. Хоча б один магазин повинен працювати цілодобово та бути у відкритому доступі.»
Відповідно до п. 3.4. Додатку 2 до тендерної документації:
«3.4. Довідка в довільній формі з вказаною адресою магазина (необхідно зазначити місто, вулицю та конкретний номер будинку) з цілодобовим відкритим доступом. На підтвердження інформації Учаснику необхідно надати:
- малюнок/ (print screen) з вказаною геолокацією магазина;
- Для підтвердження інформації, визначеної у довідці відповідно п. 3.4. цього додатку надаються оригінали/копії документів (технічні паспорти/ свідоцтва про реєстрацію/бухгалтерські довідки про балансову належність тощо), що підтверджують право власності/знаходження у володінні/користуванні чинні на дату подання тендерної пропозиції або договір оренди приміщення/будівлі дійсний на дату подання тендерних пропозицій*.
*Замовник має право здійснити виїзд в магазин Учасника-переможця до дати укладання договору для перевірки достовірності інформації. У разі надання недостовірної інформації щодо місцезнаходження магазину/складу, тендерна пропозиція буде відхилена.
Вимагаючи від учасників наявність магазину на території міста Кривий Ріг – Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають в наявності магазину на території міста Кривий Ріг, що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати поставку запасних частин для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник має складське приміщення у м. Вінниця та може самостійно забезпечити оперативну доставку необхідного Замовнику товару. Жодного разу за історію діяльності Скаржника такий спосіб доставки не був перепоною в якості, кількості та термінах доставки.
Такий спосіб доставки товару зі складу у м. Вінниця до Замовника цілком виконує вимогам Замовника щодо строків поставки. Вважаю, що встановлена вимога щодо наявності магазину саме у м. Кривий Ріг зумовлює для Учасників виникнення додаткових витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни на поставку товару, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника. Тому вказана вимога суперечить, насамперед, принципу максимальної економії здійснення публічних закупівель (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , далі – «Закон»)

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Разом з тим, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають саме магазин на території м. Кривий Ріг.

Скаржник вважає за необхідне зазначити про розгляд подібних умов Колегією АМКУ та визнання їх дискримінаційними, що для прикладу міститься в Рішенні АМКУ №3738-р/пк-пз від 28.02.2024, що надається в додатках до скарги. Замовник не усуває дискримінаційні умови в наступних закупівлях!

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ:
- Копію договору оренди складського приміщення у м. Вінниця (файл - Договір склад зберігання товару м. Вінниця.pdf).
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо наявності магазину в м. Кривий Ріг.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – Фізична особа-підприємець Фельчин Сергій Олександрович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП Фельчин Сергій Олександрович не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити постачання Товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаю, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами),-
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації