-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з поводження з небезпечними відходами
Послуги з поводження з небезпечними відходами
Завершена
336 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 368.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 368.00 UAH
Період оскарження:
30.01.2025 13:39 - 23.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
b29990b72d8a43ef9617d34dc75b3279
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-30-008668-a.a3
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація за Особливостями.docx 11.03.2025 13:17
- Скарга на рішення Замовника про визначення переможця.doc 11.03.2025 13:17
- Скарга на рішення Замовника про визначення переможця.pdf 11.03.2025 13:17
- Додаток 1 до ТД. Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (зі змінами).docx 11.03.2025 13:17
- рішення від 03.03.2025 № 3232.pdf 11.03.2025 13:17
- Протокол про визначення учасника переможцем та намір укласти договір.docx 11.03.2025 13:17
- Скарга на рішення Замовника про визначення переможця.pdf.p7s 11.03.2025 13:17
- sign.p7s 11.03.2025 13:31
- рішення від 13.03.2025 №3886.pdf 13.03.2025 18:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.03.2025 №4436.pdf 24.03.2025 11:52
- рішення від 21.03.2025 № 4436.pdf 26.03.2025 10:27
- Відповідь на скаргу.PDF 17.03.2025 16:25
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями).docx 17.03.2025 16:25
- Протокольне рішення №1.PDF 08.04.2025 16:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.03.2025 13:46
Дата розгляду скарги:
21.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.03.2025 18:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.03.2025 10:34
Дата виконання рішення Замовником:
08.04.2025 16:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення Закупівлі UA-2025-01-30-008668-a уповноваженою особою було прийнято рішення від 06.03.2025р. №1 (далі – Рішення), згідно з яким учасника ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІ (Код ЄДРПОУ: 38234621) було визнано переможцем процедури закупівлі: Послуги з поводження з небезпечними відходами за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішенням від 21.03.2025р. №4436-р/пк-пз зобов'язала комунальне некомерційне підприємство "Самарівську центральну міську лікарню" Самарівської міської ради" (код ЄДРПОУ: 01987273) скасувати Рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ: 38234621) переможцем за процедурою закупівлі — "Послуги з поводження з небезпечними відходами", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-30-008668-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Вирішено:
Скасувати Рішення від 06.03.2025р. №1
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2213204a3ce143f1817a57e44744497c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на Протокольне рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.03.2025 № 1 про визначення переможцем закупівлі учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, Комунальним некомерційним підприємством "Самарівська центральна міська лікарня" Самарівської міської ради" (надалі - Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-30-008668-a) Послуги з поводження з небезпечними відходами Код ДК 021:2015 90520000-8 - Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Пропозиції до участі у даній закупівлі були подані від:
- ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" з ціною 246 840,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з ціною 286 460,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "А-ЕНЕРГО" з ціною 286 530,00 грн. з ПДВ.
- ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ " з ціною 297 840,00 грн. з ПДВ.
06.03.2025 згідно Протокольного рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 1 було визначено переможцем закупівлі учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" (надалі- Рішення).
ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" як учасник даної процедури закупівлі категорично не погоджується з рішенням Замовника, та вважає його протиправним та незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження) на перемогу даній закупівлі на підставі нижчевикладеного.
ОБГРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА ПО СУТІ СКАРГИ:
У пункті 4.4. Додатку №1 до тендерної документації Замовник передбачив наступну вимогу:
Учасник має надати у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Замовник у Додатку 2 до тендерної документації зазначив предмет закупівлі:
Послуги з поводження з небезпечними відходами.
У вище зазначеному додатку Замовник визначив перелік видів небезпечних відходів відповідно до Національного переліку відходів, який затверджений Постановою КМУ від 20.10.2023 р. № 1102 «Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів» ( далі – Національний перелік відходів):
1. Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (засоби індивідуального захисту, інфіковані та потенційно інфіковані) – в кількості 1000 кг;
2. Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (засоби індивідуального захисту, інфіковані та потенційно інфіковані):голки, шприці, вата, бинт, перев’язувальні матеріали, системи та ін. – в кількості 6000 кг;
3. Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (органні відходи) – в кількості 500 кг;
4. Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи – в кількості 20 шт.
5. Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Первина упаковка лікарських засобів, призначених Переліком №490) - 100 кг;
6. Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Лікарські засоби із закінченим терміном придатності) - 300 кг;
Національний перелік відходів за відповідним видом відходів встановлює код відходу, відповідно до переліку Додатку 2 до тендерної документації:
- Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції - 18 02 02*,
- Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи - 20 01 21*,
- Хімічні речовини, що складаються або містять небезпечні речовини - 18 02 05*
Коди з позначенням *- Дзеркальні коди одного і того самого виду відходів, які є небезпечними.
Також відповідно до пункту 1,2 частини 3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Щодо документів переможця:
У складі пропозиції учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" відсутній САМЕ: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах учасника та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення базових принципів закупівлі, адже Замовник зобов’язаний дотримуватися відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС", пропозиція якого не відповідає вимогам до тендерної документації ,порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.
Просимо Комісію також звернути увагу під час розгляду донної скарги, на попереднє прийняте рішення Комісії від 03.03.2025 № 3232 з аналогічного порушеного питання у скарзі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями:
ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за UA-2025-01-30-008668-a Замовником Комунальним некомерційним підприємством "Самарівська центральна міська лікарня" Самарівської міської ради"
3) Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємством "Самарівська центральна міська лікарня" Самарівської міської ради" скасувати Протокольне рішення від 06.03.2025 № 1 про прийняте рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС".
Пропозиції до участі у даній закупівлі були подані від:
- ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" з ціною 246 840,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з ціною 286 460,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "А-ЕНЕРГО" з ціною 286 530,00 грн. з ПДВ.
- ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ " з ціною 297 840,00 грн. з ПДВ.
06.03.2025 згідно Протокольного рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 1 було визначено переможцем закупівлі учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" (надалі- Рішення).
ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" як учасник даної процедури закупівлі категорично не погоджується з рішенням Замовника, та вважає його протиправним та незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження) на перемогу даній закупівлі на підставі нижчевикладеного.
ОБГРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА ПО СУТІ СКАРГИ:
У пункті 4.4. Додатку №1 до тендерної документації Замовник передбачив наступну вимогу:
Учасник має надати у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Замовник у Додатку 2 до тендерної документації зазначив предмет закупівлі:
Послуги з поводження з небезпечними відходами.
У вище зазначеному додатку Замовник визначив перелік видів небезпечних відходів відповідно до Національного переліку відходів, який затверджений Постановою КМУ від 20.10.2023 р. № 1102 «Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів» ( далі – Національний перелік відходів):
1. Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (засоби індивідуального захисту, інфіковані та потенційно інфіковані) – в кількості 1000 кг;
2. Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (засоби індивідуального захисту, інфіковані та потенційно інфіковані):голки, шприці, вата, бинт, перев’язувальні матеріали, системи та ін. – в кількості 6000 кг;
3. Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (органні відходи) – в кількості 500 кг;
4. Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи – в кількості 20 шт.
5. Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Первина упаковка лікарських засобів, призначених Переліком №490) - 100 кг;
6. Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Лікарські засоби із закінченим терміном придатності) - 300 кг;
Національний перелік відходів за відповідним видом відходів встановлює код відходу, відповідно до переліку Додатку 2 до тендерної документації:
- Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції - 18 02 02*,
- Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи - 20 01 21*,
- Хімічні речовини, що складаються або містять небезпечні речовини - 18 02 05*
Коди з позначенням *- Дзеркальні коди одного і того самого виду відходів, які є небезпечними.
Також відповідно до пункту 1,2 частини 3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Щодо документів переможця:
У складі пропозиції учасника ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" відсутній САМЕ: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах учасника та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення базових принципів закупівлі, адже Замовник зобов’язаний дотримуватися відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС", пропозиція якого не відповідає вимогам до тендерної документації ,порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.
Просимо Комісію також звернути увагу під час розгляду донної скарги, на попереднє прийняте рішення Комісії від 03.03.2025 № 3232 з аналогічного порушеного питання у скарзі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями:
ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за UA-2025-01-30-008668-a Замовником Комунальним некомерційним підприємством "Самарівська центральна міська лікарня" Самарівської міської ради"
3) Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємством "Самарівська центральна міська лікарня" Самарівської міської ради" скасувати Протокольне рішення від 06.03.2025 № 1 про прийняте рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС".
×
-
Назва доказу:
Протокол про визначення учасника переможцем та намір укласти договір
-
Повʼязаний документ:
Протокол про визначення учасника переможцем та намір укласти договір.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємством "Самарівська центральна міська лікарня" Самарівської міської ради" скасувати Протокольне рішення від 06.03.2025 № 1 про прийняте рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС".
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
466dbdde9138440ca787d4bc3e82c8df
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-30-008668-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Доброго дня! Шановний замовник, предметом закупівлі було визначено вами «Послуги з поводження з небезпечними відходами». Тобто виключно небезпечні відходи. Категорію - вид відходів вами теж було визначено. Відповідно до Постанови КМУ від 20.10.2023 р. № 1102 “Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів”, коди з позначенням *- Дзеркальні коди одного і того самого виду відходів, які є небезпечним. Переможець не має саме дозволу на оброблення відходів. Ви вимагали саме дозвіл, не декларацію.
Також просимо звернути увагу на рішення АМКУ з цього ж питання:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-10-001375-a
Просимо не затягувати закупівлю, відповідно ознайомитися ретельно з документами переможця та рішенням АМКУ. У разі не реагування будемо оскаржувати ваше незаконне рішення.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 03.03.2025 № 3232.pdf 06.03.2025 14:16
- Відповідь на вимогу.PDF 10.03.2025 10:55
Дата подачі:
06.03.2025 14:16
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо з звернення.
Закон України «Про управління відходами» (далі по тексту – «Закон»), визначає правові, організаційні, економічні засади діяльності щодо запобігання утворенню відходів, зменшення обсягів їх утворення, зниження негативних наслідків від діяльності з управління відходами, сприяння підготовці відходів до повторного використання, рециклінгу і відновленню з метою запобігання їх негативному впливу на здоров’я людей та навколишнє природне середовище.
Стаття 3 Закону передбачає основні цілі та принципи державної політики у сфері запобігання утворенню та управління відходами, зокрема дотримання ієрархії управління відходами, запровадження розширеної відповідальності виробника у тому числі принципи «забруднювач платить», формування конкурентного середовища у сфері управління відходами.
У тому числі реформа запроваджує побудову нової дозвільної системи, що дозволить забезпечити європейський рівень державного контролю, стимулювання зменшення обсягів захоронення відходів та зростання показників їх переробки.
Відповідно до пунктів 9, 10 частини 2 статті 17 Закону суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані:
- мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів;
- мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Зауважимо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» суб’єкти господарювання мали змогу адаптуватись до нових умов роботи шляхом оформлення документів у декларативному порядку.
Згідно із схваленими змінами до 09.01.2024 року суб’єкти господарювання могли отримати декларацію про провадження господарської на порталі «Дія».
Зауважимо, що законодавцем запроваджено електронну форму декларації про провадження видів господарської діяльності встановленої форми.
Наразі Постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2023 р.
№ 1137, установлено, що подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року.
У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України «Про управління відходами».
Так, ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з метою адаптування до нових умов роботи в рамках реформи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» зі змінами, здійснило оформлення документів у декларативному порядку та отримано декларацію про провадження господарської діяльності № 57881/24 від 03.01.2024, яка передбачає надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Вказана інформація є відкритою та доступною на офіційному сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.
Відповідно до рішення АМКУ №1450-р/пк-пз від 30.01.2025 визначено, що Постановою КМУ від 19 грудня 2023 № 1328 "Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів", відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України "Про управління відходами" КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно з абзацом другим частини першої статті 42 Закону України "Про управління відходами" видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність.
Також зазначено, що згідно ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно з частиною 2-2 статті 11 "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ. Без отримання документів дозвільного характеру. Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 ЗУ "Про адміністративні послуги" передбачає, що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі, через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025. У строк до 15 червня 2025 суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України "Про управління відходами". В той час, пункт 1 частини 1 постанови КМУ від 18 березня 2022 № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Таким чином, згідно з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг. ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного
документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025.
Декларацію № 057880/24 про провадження господарської діяльності, яка містить Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Відповідно до реєстру декларацій про провадження господарської діяльності (дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів), розміщеному на сайті https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/, наявна інформація про ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Також слід врахувати немаловажний фактор, ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» запропонував свої послуги по найнижчій ціні, що в умовах воєнного стану дає можливість зекономлені кошти направити на закупівлю лікарських засобів для лікування військових хворих. Враховуючи інформацію і документи, які надав ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» відповідно до ТД, відсутні підстави для відхилення переможця ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга
Номер:
5ad45cd71dd842fa9dc115d05146aa00
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-30-008668-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 до ТД. Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.docx 03.02.2025 21:10
- Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі).docx 03.02.2025 21:10
- Додаток 3 до тендерної документації (проєкт договору).docx 03.02.2025 21:10
- Додаток 4 до тендерної документації.docx 03.02.2025 21:10
- Скарга.docx 03.02.2025 21:10
- Докази за скаргою.pdf 03.02.2025 21:10
- Тендерна документація за Особливостями.docx 03.02.2025 21:10
- Скарга.pdf.p7s 03.02.2025 21:10
- Скарга.pdf 03.02.2025 21:10
- sign.p7s 03.02.2025 21:10
- рішення від 05.02.2025 № 1684.pdf 05.02.2025 16:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.02.2025 № 2148.pdf 13.02.2025 10:53
- рішення від 12.02.2025 № 2148.pdf 14.02.2025 16:05
- Відповідь на скаргу.docx 06.02.2025 10:22
- Відповідь на скаргу.PDF 06.02.2025 10:22
- Додаток 1 до ТД. Перелік документів та_або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (зі змінами).docx 21.02.2025 10:17
- Протокол.PDF 21.02.2025 10:17
- Протокол про внесення змін до тендерної документації та оголошення про проведення відкритих торгів.docx 21.02.2025 10:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.02.2025 21:12
Дата розгляду скарги:
12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.02.2025 16:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2025 16:05
Дата виконання рішення Замовником:
21.02.2025 10:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунені шляхом внесення змін до ТД
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3411e0dc525145538ac2bcaddf70670a
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
30.01.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Новомосковська центральна міська лікарня" Новомосковської міської ради" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з поводження з небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 336 800 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-30-008668-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1
ДОДАТОК 1
до тендерної документації 1.3.3. Сканована копія свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця) Щодо цієї вимоги тендерної документації Замовник безпідставно вимагає:
Сканована копія свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця)
Скаржник відповідно до вказаних вимог має та додає як доказ спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (для двох осіб).
Скаржник має та додає як доказ у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також має проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами».
Однак відповідне навчання працівника Скаржника було пройдено начальником комплексу за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами», а не про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця).
Дискримінаційною є вимогою Замовником є те, що підготовка фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця) не передбачена чинним законодавством
Також, Скаржник провадить господарську діяльність відповідно до Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», яке не передбачає наявності в працівників сканованих копій свідоцтв про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця).
Чинне законодавство не встановлює вимог, що суб’єкти у сфері управління небезпечними відходами зобов’язані мати вказані свідоцтва про підготовку таких фахівців.
Постановою КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» не передбачено вказаних свідоцтв про підготовку фахівців.
Пунктом 12 Постановои КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» передбачено, для провадження господарської діяльності здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен: мати штатну чисельність спеціалістів, необхідних для провадження ліцензованого виду діяльності (виконавців робіт залежно від видів робіт і рівня забезпечення матеріально-технічної бази), які пройшли навчання з охорони праці, підвищення кваліфікації та мають документальне підтвердження; призначити відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).
Тобто вказані вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Разом з тим технічне завдання та предмет закупівлі не передбачає закупівлі послуг управління шкідливими і небезпечними відходами.
Посилаючись на вище вказане законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами сканованих копій свідоцтв про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця).
Вказані вимоги виходять за межі законодавчо встановлених вимог до здійснення господарської діяльності, а отже є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
2
ДОДАТОК 1
до тендерної документації Учасник має надати у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Скаржник просить Комісію приділити окрему увагу в оцінці дискримінаційності вказаної вимоги тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати зокрема дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів», відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Згідно з частиною 3 статті 4 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ.
БЕЗ ОТРИМАННЯ ДОКУМЕНТІВ ДОЗВІЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ.
Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 «Про адміністративні послуги» передбачає що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 р. № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.
В той час пункт 1 частини 1 ПОСТАНОВИ КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Додаток 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 не містить такого виду господарської діяльності, як провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (як це вказано в пункті 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами»).
Таким чином, згідно зокрема з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг.
Скаржник набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право Скаржнику на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025 року. З урахуванням вимог законодавства в умовах воєнного стану, суб’єкти господарювання до цієї дати зобов’язані отримати вказаний дозвіл і вимагати його станом на дату подання Скарги є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Ці можливості фактично передбачив КМУ вказаними постановами зі змінами, дозволивши суб’єктам господарювання декларувати наявність (отримувати) Дозволу(-іл) на здійснення операцій з оброблення відходів за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
Інформаційне посилання (для ознайолення):
https://mepr.gov.ua/povidomlennya-pro-oprylyudnennya-proyektu-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-pro-vnesennya-zmin-do-punktu-2-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-vid-31-zhovtnya-2023-r-1137/
Просимо Комісію звернути увагу, що ЗУ «Про управління відходами» розділяє вимоги до провадження господарської діяльності з управління відходами та управління небезпечними відходами. Про це також й свідчить ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» який потребує наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Така господарська діяльність, як управління небезпечними відходами - не підпадає під вид господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314. Отже може набуватися за декларативним принципом відповідно до викладеного вище.
Скаржник має декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України внесло до вказаного реєстру за результатом декларування з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг відомості про дозвільний документ який Скаржник задекларував в умовах воєнного стану, та особливостей видачі документів дозвільного характеру які визначені Кабінетом Міністрів України.
Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності Скаржника містить вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Однак як видно з форми видачі вказаного документа (Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності) не містить в ній зазначена кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.
Скаржник не має провини в тому, що законодавством не передбачено вказання в деклараціях про провадження господарської діяльності кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.
Таким чином вказана вимога тендерної документації не узгоджується з вимогами законодавства та виключає можливість прийняти участь в процедурі закупівлі суб’єктам господарювання які провадять господарську діяльність на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
З огляду на вказане вимога тендерної документації в цій частині повинна бути виключена з умов тендерної документації або викладена в наступній редакції:
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів або декларація про провадження господарської діяльності.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
3
ДОДАТОК 1
до тендерної документації 4.4.1. Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) (надати копію технічного паспорту, копію сертифікату відповідності (температура спалювання в камері горіння має бути не менше 1100 0С)) та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів;
4.4.2. Надати копію документів, що підтверджують право власності чи оренду печі та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів з усіма невід’ємними додатками та актами приймання-передачі. Предметом закупівлі є Послуги з поводження з небезпечними відходами. При цьому не закупляються послуги із розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів
Предметом закупівлі також не є послуги з розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів
З огляду на це, незрозуміло, чому в Учасника повинно бути наявним розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів.
Та ще й те, що наявність вказаного обладнання має підтверджуватись саме випискою з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів.
Разом з тим при наданні послуг, які є предметом закупівлі для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів не використовується.
Крім цього, ЗУ «Про управління відходами», Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами обладнання для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» (якого Скаржник планує залучати як субпідрядника/співвиконавця для надання послуги з управління відходами які містять ртуть) ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності обладнання для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Дискримінацією є такого ж те, що саме Учасник повинен мати на балансі вказане обладнання, а не його субпідрядник/співвиконавець.
Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4
ДОДАТОК 1
до тендерної документації Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»). Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.
Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-30-008668-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1
№
пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1
ДОДАТОК 1
до тендерної документації 1.3.3. Сканована копія свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця) Щодо цієї вимоги тендерної документації Замовник безпідставно вимагає:
Сканована копія свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця)
Скаржник відповідно до вказаних вимог має та додає як доказ спеціальне навчання осіб, серед зазначених в Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (для двох осіб).
Скаржник має та додає як доказ у штаті учасника еколога (з доданням диплому про отримання освіти у сфері екології рівня не нижче бакалавр), а також має проходження навчання за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами».
Однак відповідне навчання працівника Скаржника було пройдено начальником комплексу за програмою «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами», а не про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця).
Дискримінаційною є вимогою Замовником є те, що підготовка фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця) не передбачена чинним законодавством
Також, Скаржник провадить господарську діяльність відповідно до Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», яке не передбачає наявності в працівників сканованих копій свідоцтв про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця).
Чинне законодавство не встановлює вимог, що суб’єкти у сфері управління небезпечними відходами зобов’язані мати вказані свідоцтва про підготовку таких фахівців.
Постановою КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» не передбачено вказаних свідоцтв про підготовку фахівців.
Пунктом 12 Постановои КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» передбачено, для провадження господарської діяльності здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен: мати штатну чисельність спеціалістів, необхідних для провадження ліцензованого виду діяльності (виконавців робіт залежно від видів робіт і рівня забезпечення матеріально-технічної бази), які пройшли навчання з охорони праці, підвищення кваліфікації та мають документальне підтвердження; призначити відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).
Тобто вказані вимоги тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства.
Разом з тим технічне завдання та предмет закупівлі не передбачає закупівлі послуг управління шкідливими і небезпечними відходами.
Посилаючись на вище вказане законодавство, зокрема ЗУ «Про управління виходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами сканованих копій свідоцтв про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог до управління шкідливими і небезпечними відходами (мінімум два фахівця).
Вказані вимоги виходять за межі законодавчо встановлених вимог до здійснення господарської діяльності, а отже є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
2
ДОДАТОК 1
до тендерної документації Учасник має надати у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Скаржник просить Комісію приділити окрему увагу в оцінці дискримінаційності вказаної вимоги тендерної документації.
Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати зокрема дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів», відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Згідно з частиною 3 статті 4 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ.
БЕЗ ОТРИМАННЯ ДОКУМЕНТІВ ДОЗВІЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ.
Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 «Про адміністративні послуги» передбачає що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 р. № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.
В той час пункт 1 частини 1 ПОСТАНОВИ КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Додаток 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 не містить такого виду господарської діяльності, як провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (як це вказано в пункті 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами»).
Таким чином, згідно зокрема з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг.
Скаржник набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право Скаржнику на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025 року. З урахуванням вимог законодавства в умовах воєнного стану, суб’єкти господарювання до цієї дати зобов’язані отримати вказаний дозвіл і вимагати його станом на дату подання Скарги є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Ці можливості фактично передбачив КМУ вказаними постановами зі змінами, дозволивши суб’єктам господарювання декларувати наявність (отримувати) Дозволу(-іл) на здійснення операцій з оброблення відходів за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
Інформаційне посилання (для ознайолення):
https://mepr.gov.ua/povidomlennya-pro-oprylyudnennya-proyektu-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-pro-vnesennya-zmin-do-punktu-2-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-vid-31-zhovtnya-2023-r-1137/
Просимо Комісію звернути увагу, що ЗУ «Про управління відходами» розділяє вимоги до провадження господарської діяльності з управління відходами та управління небезпечними відходами. Про це також й свідчить ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» який потребує наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Така господарська діяльність, як управління небезпечними відходами - не підпадає під вид господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314. Отже може набуватися за декларативним принципом відповідно до викладеного вище.
Скаржник має декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України внесло до вказаного реєстру за результатом декларування з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг відомості про дозвільний документ який Скаржник задекларував в умовах воєнного стану, та особливостей видачі документів дозвільного характеру які визначені Кабінетом Міністрів України.
Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності Скаржника містить вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Однак як видно з форми видачі вказаного документа (Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності) не містить в ній зазначена кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.
Скаржник не має провини в тому, що законодавством не передбачено вказання в деклараціях про провадження господарської діяльності кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.
Таким чином вказана вимога тендерної документації не узгоджується з вимогами законодавства та виключає можливість прийняти участь в процедурі закупівлі суб’єктам господарювання які провадять господарську діяльність на підставі декларації про провадження господарської діяльності.
З огляду на вказане вимога тендерної документації в цій частині повинна бути виключена з умов тендерної документації або викладена в наступній редакції:
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів або декларація про провадження господарської діяльності.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
3
ДОДАТОК 1
до тендерної документації 4.4.1. Виписка з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) (надати копію технічного паспорту, копію сертифікату відповідності (температура спалювання в камері горіння має бути не менше 1100 0С)) та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів;
4.4.2. Надати копію документів, що підтверджують право власності чи оренду печі та установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів з усіма невід’ємними додатками та актами приймання-передачі. Предметом закупівлі є Послуги з поводження з небезпечними відходами. При цьому не закупляються послуги із розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів
Предметом закупівлі також не є послуги з розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів
З огляду на це, незрозуміло, чому в Учасника повинно бути наявним розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів.
Та ще й те, що наявність вказаного обладнання має підтверджуватись саме випискою з балансу Учасника, що підтверджує наявність на балансі установки для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів.
Разом з тим при наданні послуг, які є предметом закупівлі для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів не використовується.
Крім цього, ЗУ «Про управління відходами», Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами обладнання для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» та ТОВ НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» (якого Скаржник планує залучати як субпідрядника/співвиконавця для надання послуги з управління відходами які містять ртуть) ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності обладнання для розділення компонентів ртутьвмісних люмінесцентних ламп та приладів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Дискримінацією є такого ж те, що саме Учасник повинен мати на балансі вказане обладнання, а не його субпідрядник/співвиконавець.
Незаконність такої вимоги підтверджена і рішенням АМКУ № 15104-р/пк-пз від 10.09.2024 (додається як доказ).
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
4
ДОДАТОК 1
до тендерної документації Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»). Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення.
Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення».
За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»).
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії власний атестат виробництва.
За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»).
В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку).
Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.
Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність.
Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Дискримінаційність такої вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ №15169-р/пк-пз від 11.09.2024 (додається як доказ).
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Докази за скаргою
-
Повʼязаний документ:
Докази за скаргою.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації