-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А – 95 та Дизельне паливо
Торги не відбулися
998 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 990.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 990.00 UAH
Період оскарження:
29.01.2025 19:55 - 19.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
59b882e7da194481bde958e1122be877
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-29-018215-a.c1
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 02.02.2025 11:40
- Скарга на умови тд Хустське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства.docx 02.02.2025 11:40
- Скарга на умови тд Хустське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства.docx.pdf 02.02.2025 11:40
- dstu_7687_2015 (1).pdf 02.02.2025 11:40
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (35).pdf 02.02.2025 11:40
- dstu_7688_2015.pdf 02.02.2025 11:40
- sign.p7s 02.02.2025 11:41
- Протокол-відповідь щодо скарги.pdf 04.02.2025 10:27
- Розпорядження № 35.pdf 04.02.2025 10:27
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).pdf 05.02.2025 09:27
- Додаток 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги).docx 05.02.2025 09:27
- Додаток 3 Технічна специфікація.docx 05.02.2025 09:27
- Додаток 2 документи для переможця.docx 05.02.2025 09:27
- Додаток 2 документи для переможця.pdf 05.02.2025 09:27
- Додаток 3 Технічна специфікація.pdf 05.02.2025 09:27
- Додаток 4 Проєкт договору.pdf 05.02.2025 09:27
- Додаток 5 Перелік документів.pdf 05.02.2025 09:27
- Додаток 5 Перелік документів.docx 05.02.2025 09:27
- Додаток 4 Проєкт договору.doc 05.02.2025 09:27
- Додаток 6 тендерна пропозиція.docx 05.02.2025 09:27
- Додаток 6 тендерна пропозиція.pdf 05.02.2025 09:27
- Додаток 7 Персональні дані.docx 05.02.2025 09:27
- Додаток 7 Персональні дані.pdf 05.02.2025 09:27
- Протокол-відповідь щодо скарги.docx 05.02.2025 09:27
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.pdf 05.02.2025 09:27
- Протокол затвердження тд.pdf 05.02.2025 09:27
- Протокол про затвердження тд.docx 05.02.2025 09:27
- Протокол про надання відповіді на запит АМКУ.docx 05.02.2025 09:27
- Розпорядження № 35.pdf 05.02.2025 09:27
- Протокол-відповідь щодо скарги.pdf 05.02.2025 09:27
- ТД пальне.docx 05.02.2025 09:27
- ТД пальне.pdf 05.02.2025 09:27
- Протокол звітування про виконання рішення АМКУ.pdf 17.02.2025 11:36
- рішення від 04.02.2025 №1635.pdf 04.02.2025 16:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.02.2025 №2089.pdf 12.02.2025 13:14
- рішення від 11.02.2025 №2089.pdf 14.02.2025 14:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2025 15:21
Дата розгляду скарги:
11.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.02.2025 16:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2025 14:50
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2025 11:36
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час оскарження Скаржником ТОВ "ТД "ІФС" умов тендерної документації Закупівлі, комісією Антимонопольного комітету України було прийнято Рішення, згідно з яким зобов’язали ХУСТСЬКЕ ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА (код ЄДРПОУ: 00432283) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А – 95 та Дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-29-018215-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Умовноваженою особою було прийняте рішення внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Бензин А – 95 та Дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-29-018215-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині Рішення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c20d19d9acc94ba19d976020bdc01922
Заголовок пункту скарги:
Особистий кабінет
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть забезпечити Замовника доступом до Особистого кабінету учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу:
«Замовник повинен мати доступ до Особистого кабінету учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які можуть забезпечити забезпечити Замовника доступом до Особистого кабінету учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу що є дискримінаційною та обмежувальною вимогою по відношенню до Скаржника.
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами, з урахуванням підстави, що на АЗС мережі, яку може запропонувати Скаржник - не впроваджено вищезазначеної системи керування та розподілу пального між Бланками дозвілами, за допомогою Особистого кабінету, та відсутня можливість надати покупцю доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція):
Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Талон на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету, WEB-додаток та Особистого кабінету, який дозволяє контролювати, керувати та розподіляти пальне та інші обмежувальні вимоги, визначені Замовником у Додатку № 3 до ТД в частині функцій Особистого кабінету.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар – Дизельне паливо та Бензин А -95 (згідно коду за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів та окремих послуг для відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами, оскільки для здійснення відпуску за талонами відсутня необхідність Особистому кабінеті та додаткових функціях, які встановлені Замовником всупереч вимогам національних стандартів до здійснення відпуску ПММ згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України.
Мережу АЗС, яку пропонує Скаржник на вимогу Документації Замовника - впроваджено облік талонів на паливо (скретч-карт).
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що національним стандартом для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачено та не встановлено вимог до Бензину А-95 в частині наявності системи керування та розподілу пального між Бланками дозволами, за допомогою WEB додатку, та відсутня можливість надати покупцю доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензину А-95).
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: (Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;
Додаток 3: ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови) та ДСТУ 7688:2015 ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО ЄВРО. Технічні умови)
«Замовник повинен мати доступ до Особистого кабінету учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які можуть забезпечити забезпечити Замовника доступом до Особистого кабінету учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального, на підтвердження чого учасником надається скрин відповідного веб-ресурсу що є дискримінаційною та обмежувальною вимогою по відношенню до Скаржника.
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами, з урахуванням підстави, що на АЗС мережі, яку може запропонувати Скаржник - не впроваджено вищезазначеної системи керування та розподілу пального між Бланками дозвілами, за допомогою Особистого кабінету, та відсутня можливість надати покупцю доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі - Інструкція):
Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Талон на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету, WEB-додаток та Особистого кабінету, який дозволяє контролювати, керувати та розподіляти пальне та інші обмежувальні вимоги, визначені Замовником у Додатку № 3 до ТД в частині функцій Особистого кабінету.
Варто зазначити, що згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар – Дизельне паливо та Бензин А -95 (згідно коду за ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти»)). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо засобів та окремих послуг для відпуску пального з АЗС – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему обліку та видачі палива за паливними картами, оскільки для здійснення відпуску за талонами відсутня необхідність Особистому кабінеті та додаткових функціях, які встановлені Замовником всупереч вимогам національних стандартів до здійснення відпуску ПММ згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України.
Мережу АЗС, яку пропонує Скаржник на вимогу Документації Замовника - впроваджено облік талонів на паливо (скретч-карт).
Вважаємо, що зазначена умова тендерної документації обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива за талонами.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що національним стандартом для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачено та не встановлено вимог до Бензину А-95 в частині наявності системи керування та розподілу пального між Бланками дозволами, за допомогою WEB додатку, та відсутня можливість надати покупцю доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Бензину А-95).
Документальне підтвердження/докази:
Додаток 1: (Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;
Додаток 3: ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови) та ДСТУ 7688:2015 ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО ЄВРО. Технічні умови)
×
-
Назва доказу:
дсту
-
Повʼязаний документ:
dstu_7687_2015 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
дсту
-
Повʼязаний документ:
dstu_7688_2015.pdf
-
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (35).pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Хустське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-29-018215-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального між Бланк дозвіл, за допомогою «Особистого кабінету» Учасника
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
386acf4cde9e495bb0a646c9beb3eae2
Заголовок пункту скарги:
Використання торгової марки
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В Додатку № 3 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників скретч-карт зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо безстрокової дії (торгова марка скретч-карток та торгова марка АЗС повинні співпадати), та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.
«Учасник торгів повинен мати скретч-картки зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо безстрокової дії (торгова марка скретч-карток та торгова марка АЗС повинні співпадати), та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки..»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документальне підтвердження наявності права власності або використання торгової марки– є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права власності або використання торгової марки - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;))
«Учасник торгів повинен мати скретч-картки зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо безстрокової дії (торгова марка скретч-карток та торгова марка АЗС повинні співпадати), та надати відповідні підтверджуючи документи щодо права власності або використання цієї торгової марки..»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документальне підтвердження наявності права власності або використання торгової марки– є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права власності або використання торгової марки - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;))
×
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (35).pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Хустське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-29-018215-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників документального підтвердження учасника на використання торгових марок.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
89d5bc3cf07a4934af38bd87517a1973
Заголовок пункту скарги:
Мобільна АЗС
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.3. В Додатку 3 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників мобільних АЗС:
«У складі Тендерної пропозиції Учасника необхідно надати документи, які підтверджують наявність власної/орендованої/залученої мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електроенергії.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників власної/орендованої/залученої мобільної заправної станції.
Вимагаючи від учасників наявність власної/орендованої/залученої мобільної заправної станції - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки мережа АЗС, яку Скаржник планує запропонувати Замовнику не має мобільної АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які можуть запропонувати Замовнику мобільну АЗС. Учасники які не мають мобільних АЗС - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через всю мережу АЗС БРСМ-Нафта по всій території України, найближча з яких до Замовника знаходиться за адресою Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Львівська, буд. 218 А (скрін-шот з гугл карт додається )
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;))
«У складі Тендерної пропозиції Учасника необхідно надати документи, які підтверджують наявність власної/орендованої/залученої мобільної заправної станції для поставки товару в умовах відключення електроенергії.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників власної/орендованої/залученої мобільної заправної станції.
Вимагаючи від учасників наявність власної/орендованої/залученої мобільної заправної станції - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки мережа АЗС, яку Скаржник планує запропонувати Замовнику не має мобільної АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які можуть запропонувати Замовнику мобільну АЗС. Учасники які не мають мобільних АЗС - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через всю мережу АЗС БРСМ-Нафта по всій території України, найближча з яких до Замовника знаходиться за адресою Закарпатська обл., м. Хуст, вул. Львівська, буд. 218 А (скрін-шот з гугл карт додається )
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта;))
×
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (35).pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Хустське виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А – 95 та Дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-29-018215-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації встановив вимогу щодо наявності у учасників мобільних АЗС.