-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 85140000-2 «Послуги у сфері охорони здоров’я різні» (Послуги з проведення імуногістохімічного дослідження за ДК 021:2015: 85145000-7 Послуги медичних лабораторій: Діагностична ІГХ 1 категорії складності; Діагностична ІГХ 2 категорії складності; с-kit (CD117); KRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); NRAS (codons 12, 13, 59, 61, 117, 146, ПЛР); Визначення білків репарації помилок компліментарності ДНК; мутація BRAF)
Завершена
1 078 184.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 390.92 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 390.92 UAH
Період оскарження:
29.01.2025 14:49 - 03.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
5ed1dc169b8b4c139c9e2463da83485a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-29-012074-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 - d453145-20241023 (2).pdf 02.02.2025 20:27
- Додаток 2_нова редакція.doc 02.02.2025 20:27
- Про затвердження особливостей здійснення публічних закупів… - Постанова № 1178 від 12.10.2022 - d519975-20240919 (2).pdf 02.02.2025 20:27
- Номенклатура лікарських спеціальностей - Наказ № 446 від 22.02.2019 - d483309-20211029.pdf 02.02.2025 20:27
- Скарга.pdf 02.02.2025 20:27
- Скарга.docx 02.02.2025 20:27
- sign.p7s 02.02.2025 20:28
- рішення від 04.02.2025 № 1624.pdf 04.02.2025 17:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.02.2025 № 2142.pdf 13.02.2025 11:48
- рішення від 12.02.2025 № 2142.pdf 14.02.2025 16:01
- Пояснення на скаргу.pdf 06.02.2025 11:38
- Пояснення на скаргу.docx 06.02.2025 11:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.02.2025 20:31
Дата розгляду скарги:
12.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.02.2025 17:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.02.2025 16:01
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
42acd8ec46184c7f833246054389f81a
Заголовок пункту скарги:
Замовником було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-012074-a та оприлюднено вимогу викладенні в тендерній документації та додатках до неї, що обмежують потенційне коло учасників.
Такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм за
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог :
По-перше, У тендерній документації, а саме в Додатку №2, міститься наступна вимога:
"Лабораторія Виконавця має знаходитись у межах міста Дніпро, Дніпропетровської області та зазначена в ліцензії учасника з медичної практики (на підтвердження надати гарантійний лист де буде вказано місце знаходження надання послуг, яке буде співпадати з інформацією з ліцензійного реєстру з медичної практики)."
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки без об’єктивних підстав обмежує коло учасників та порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) та Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 (далі – Постанова 1178).
1. Порушення принципу недискримінації та рівного доступу
Потенційний учасник (наприклад, лабораторія, розташована в м. Київ) має всі необхідні ресурси, кваліфікований персонал, відповідне обладнання та може забезпечити виконання послуг на тих самих умовах, що і лабораторія в м. Дніпро.
Однак, встановлена вимога автоматично унеможливлює його участь у тендері, лише через місце розташування, а не через об’єктивні критерії якості послуг.
Порушення законодавства
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги, які звужують конкуренцію.
Дана вимога суперечить ч. 1 ст. 3 Закону, яка гарантує рівний доступ усім постачальникам, незалежно від їхнього місцезнаходження.
Якщо лабораторія в Києві здатна надати ідентичний за якістю та термінами сервіс, то відхилення її пропозиції виключно через місце реєстрації – незаконне та безпідставне.
2. Обмеження конкуренції та порушення принципів рівноправності
Обмежуючи місцезнаходження лабораторії лише м. Дніпро, замовник вузько обмежує коло потенційних постачальників, чим порушує принцип конкуренції, передбачений Законом.
Більше того, така вимога створює перевагу для місцевих постачальників, що може бути розцінено як непряме сприяння конкретним компаніям або монополізація ринку послуг у регіоні.
Порушення законодавства
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не може містити умов, що обмежують конкуренцію.
Також, відповідно до ст. 5 Закону, замовник зобов’язаний створити рівні умови для всіх учасників, що в даному випадку порушено.
Учасник з Києва має таку саму кваліфікацію, обладнання, сертифікацію та гарантії якості, однак його участь блокується виключно через місцезнаходження, що є штучним обмеженням конкуренції.
3. Відсутність законних підстав для територіального обмеження
Замовник не обґрунтовує необхідність того, щоб лабораторія перебувала саме в м. Дніпро.
Згідно з Постановою КМУ № 285 від 02.03.2016, яка регулює ліцензування медичної практики, суб’єкти господарювання можуть здійснювати діяльність у будь-якому регіоні України без обмежень щодо місцезнаходження.
Також Постанова 1178 не містить вимог про обов’язкову фізичну присутність лабораторії в конкретному місті.
Таким чином, умова замовника не ґрунтується на жодному чинному нормативному акті і є безпідставною.
Вимога до замовника
На підставі вищевикладеного, вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про обов’язкове місцезнаходження лабораторії у м. Дніпро, оскільки вона:
1. Суперечить ст. 3, 5, 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
2. Обмежує конкуренцію і зменшує кількість учасників.
3. Створює дискримінаційні умови, що порушує права постачальників.
4. Не має обґрунтування у чинному законодавстві.
________________________________________
По-друге, У тендерній документації, а саме в Додатку №2, міститься наступна вимога:
"Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: імуногістохімічні дослідження проводяться за участю не менше, ніж 2-х (лікарів) патологоанатомів з вищою кваліфікаційною категорією і з досвідом роботи за професією більше 20 років, та які мають науковий ступінь кандидата медичних наук або доктора медичних наук. Для заключного висновку онкологічної патології обов’язково затвердження лікаря патологоанатома з вченим званням професора."
Обґрунтування дискримінаційного характеру вимоги
1. Порушення принципу недискримінації
Встановлення вимоги щодо обов’язкового наукового ступеня (кандидата або доктора медичних наук) та звання професора є необґрунтованим обмеженням потенційних учасників.
При цьому в законодавстві України немає жодних норм, які б встановлювали обов’язковість наукового ступеня чи звання професора для лікарів-патологоанатомів, які проводять імуногістохімічні дослідження.
Порушення законодавства
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги, які безпідставно обмежують коло потенційних учасників.
Також, згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не може містити вимог, що обмежують конкуренцію та надають перевагу окремим учасникам.
Якщо лікар-патологоанатом має вищу кваліфікаційну категорію та багаторічний досвід, але не має наукового ступеня чи звання професора, то його штучне усунення від участі у тендері є незаконним.
2. Обмеження конкуренції та створення штучних бар’єрів для учасників
Загалом, в Україні кількість лікарів-патологоанатомів із науковими ступенями дуже обмежена, а патологоанатомів із вченим званням професора — ще менше.
Отже, замовник фактично звужує конкуренцію до одиничних спеціалістів або конкретних установ, що може свідчити про можливе лобіювання інтересів певних учасників.
Порушення законодавства
Відповідно до ст. 3 Закону, тендери мають базуватися на принципах відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації.
Також згідно з Постановою КМУ № 1178 замовник має формувати вимоги таким чином, щоб забезпечити максимально можливу конкуренцію.
Однак встановлення надмірних вимог щодо наукових ступенів і вчених звань суперечить цим принципам і не має раціонального обґрунтування.
3. Відсутність законодавчих підстав для такої вимоги
Відповідно до Наказу МОЗ України від 22.02.2019 № 446 та Класифікатора професій ДК 003:2010, основними вимогами до лікарів-патологоанатомів є:
1. Вища медична освіта за спеціальністю "Патологічна анатомія";
2. Проходження інтернатури або спеціалізації;
3. Підтвердження кваліфікаційної категорії.
В жодному чинному нормативному акті не передбачена обов’язковість наукового ступеня кандидата або доктора медичних наук, тим більше – звання професора.
Таким чином, вимога замовника суперечить державним стандартам кваліфікації та не може бути застосована як обов’язкова.
4. Альтернативний підхід без дискримінації
Замовник може встановити наступні вимоги, які відповідатимуть законодавству та не обмежуватимуть конкуренцію:
1. Лікар-патологоанатом повинен мати вищу кваліфікаційну категорію та не менше 10 років досвіду роботи (замість 20 років);
2. Наявність підтвердженого досвіду виконання імуногістохімічних досліджень (замість наукового ступеня);
3. Наявність відповідних сертифікатів чи проходження додаткового навчання (замість звання професора).
Такий підхід не знизить якість виконання робіт, але при цьому не буде дискримінувати учасників.
Вимога до замовника
На підставі вищевикладеного, вимагаємо виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу : «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: імуногістохімічні дослідження проводяться за участю не менше, ніж 2-х (лікарів) патологоанатомів з вищою кваліфікаційною категорією і з досвідом роботи за професією більше 20 років, та які мають науковий ступінь кандидата медичних наук», оскільки вона :
1. Суперечить ст. 3, 5, 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
2. Обмежує конкуренцію та надає перевагу окремим учасникам.
3. Не має нормативно-правового обґрунтування у чинному законодавстві.
4. Створює штучні бар’єри для постачальників, які мають необхідний досвід та кваліфікацію.
По-перше, У тендерній документації, а саме в Додатку №2, міститься наступна вимога:
"Лабораторія Виконавця має знаходитись у межах міста Дніпро, Дніпропетровської області та зазначена в ліцензії учасника з медичної практики (на підтвердження надати гарантійний лист де буде вказано місце знаходження надання послуг, яке буде співпадати з інформацією з ліцензійного реєстру з медичної практики)."
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки без об’єктивних підстав обмежує коло учасників та порушує принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) та Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 (далі – Постанова 1178).
1. Порушення принципу недискримінації та рівного доступу
Потенційний учасник (наприклад, лабораторія, розташована в м. Київ) має всі необхідні ресурси, кваліфікований персонал, відповідне обладнання та може забезпечити виконання послуг на тих самих умовах, що і лабораторія в м. Дніпро.
Однак, встановлена вимога автоматично унеможливлює його участь у тендері, лише через місце розташування, а не через об’єктивні критерії якості послуг.
Порушення законодавства
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги, які звужують конкуренцію.
Дана вимога суперечить ч. 1 ст. 3 Закону, яка гарантує рівний доступ усім постачальникам, незалежно від їхнього місцезнаходження.
Якщо лабораторія в Києві здатна надати ідентичний за якістю та термінами сервіс, то відхилення її пропозиції виключно через місце реєстрації – незаконне та безпідставне.
2. Обмеження конкуренції та порушення принципів рівноправності
Обмежуючи місцезнаходження лабораторії лише м. Дніпро, замовник вузько обмежує коло потенційних постачальників, чим порушує принцип конкуренції, передбачений Законом.
Більше того, така вимога створює перевагу для місцевих постачальників, що може бути розцінено як непряме сприяння конкретним компаніям або монополізація ринку послуг у регіоні.
Порушення законодавства
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не може містити умов, що обмежують конкуренцію.
Також, відповідно до ст. 5 Закону, замовник зобов’язаний створити рівні умови для всіх учасників, що в даному випадку порушено.
Учасник з Києва має таку саму кваліфікацію, обладнання, сертифікацію та гарантії якості, однак його участь блокується виключно через місцезнаходження, що є штучним обмеженням конкуренції.
3. Відсутність законних підстав для територіального обмеження
Замовник не обґрунтовує необхідність того, щоб лабораторія перебувала саме в м. Дніпро.
Згідно з Постановою КМУ № 285 від 02.03.2016, яка регулює ліцензування медичної практики, суб’єкти господарювання можуть здійснювати діяльність у будь-якому регіоні України без обмежень щодо місцезнаходження.
Також Постанова 1178 не містить вимог про обов’язкову фізичну присутність лабораторії в конкретному місті.
Таким чином, умова замовника не ґрунтується на жодному чинному нормативному акті і є безпідставною.
Вимога до замовника
На підставі вищевикладеного, вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про обов’язкове місцезнаходження лабораторії у м. Дніпро, оскільки вона:
1. Суперечить ст. 3, 5, 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
2. Обмежує конкуренцію і зменшує кількість учасників.
3. Створює дискримінаційні умови, що порушує права постачальників.
4. Не має обґрунтування у чинному законодавстві.
________________________________________
По-друге, У тендерній документації, а саме в Додатку №2, міститься наступна вимога:
"Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: імуногістохімічні дослідження проводяться за участю не менше, ніж 2-х (лікарів) патологоанатомів з вищою кваліфікаційною категорією і з досвідом роботи за професією більше 20 років, та які мають науковий ступінь кандидата медичних наук або доктора медичних наук. Для заключного висновку онкологічної патології обов’язково затвердження лікаря патологоанатома з вченим званням професора."
Обґрунтування дискримінаційного характеру вимоги
1. Порушення принципу недискримінації
Встановлення вимоги щодо обов’язкового наукового ступеня (кандидата або доктора медичних наук) та звання професора є необґрунтованим обмеженням потенційних учасників.
При цьому в законодавстві України немає жодних норм, які б встановлювали обов’язковість наукового ступеня чи звання професора для лікарів-патологоанатомів, які проводять імуногістохімічні дослідження.
Порушення законодавства
Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги, які безпідставно обмежують коло потенційних учасників.
Також, згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не може містити вимог, що обмежують конкуренцію та надають перевагу окремим учасникам.
Якщо лікар-патологоанатом має вищу кваліфікаційну категорію та багаторічний досвід, але не має наукового ступеня чи звання професора, то його штучне усунення від участі у тендері є незаконним.
2. Обмеження конкуренції та створення штучних бар’єрів для учасників
Загалом, в Україні кількість лікарів-патологоанатомів із науковими ступенями дуже обмежена, а патологоанатомів із вченим званням професора — ще менше.
Отже, замовник фактично звужує конкуренцію до одиничних спеціалістів або конкретних установ, що може свідчити про можливе лобіювання інтересів певних учасників.
Порушення законодавства
Відповідно до ст. 3 Закону, тендери мають базуватися на принципах відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації.
Також згідно з Постановою КМУ № 1178 замовник має формувати вимоги таким чином, щоб забезпечити максимально можливу конкуренцію.
Однак встановлення надмірних вимог щодо наукових ступенів і вчених звань суперечить цим принципам і не має раціонального обґрунтування.
3. Відсутність законодавчих підстав для такої вимоги
Відповідно до Наказу МОЗ України від 22.02.2019 № 446 та Класифікатора професій ДК 003:2010, основними вимогами до лікарів-патологоанатомів є:
1. Вища медична освіта за спеціальністю "Патологічна анатомія";
2. Проходження інтернатури або спеціалізації;
3. Підтвердження кваліфікаційної категорії.
В жодному чинному нормативному акті не передбачена обов’язковість наукового ступеня кандидата або доктора медичних наук, тим більше – звання професора.
Таким чином, вимога замовника суперечить державним стандартам кваліфікації та не може бути застосована як обов’язкова.
4. Альтернативний підхід без дискримінації
Замовник може встановити наступні вимоги, які відповідатимуть законодавству та не обмежуватимуть конкуренцію:
1. Лікар-патологоанатом повинен мати вищу кваліфікаційну категорію та не менше 10 років досвіду роботи (замість 20 років);
2. Наявність підтвердженого досвіду виконання імуногістохімічних досліджень (замість наукового ступеня);
3. Наявність відповідних сертифікатів чи проходження додаткового навчання (замість звання професора).
Такий підхід не знизить якість виконання робіт, але при цьому не буде дискримінувати учасників.
Вимога до замовника
На підставі вищевикладеного, вимагаємо виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу : «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: імуногістохімічні дослідження проводяться за участю не менше, ніж 2-х (лікарів) патологоанатомів з вищою кваліфікаційною категорією і з досвідом роботи за професією більше 20 років, та які мають науковий ступінь кандидата медичних наук», оскільки вона :
1. Суперечить ст. 3, 5, 22 Закону України "Про публічні закупівлі".
2. Обмежує конкуренцію та надає перевагу окремим учасникам.
3. Не має нормативно-правового обґрунтування у чинному законодавстві.
4. Створює штучні бар’єри для постачальників, які мають необхідний досвід та кваліфікацію.
×
-
Назва доказу:
Додаток №2 до тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2_нова редакція.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо виключити з тендерної документації дискримінаційну вимогу : «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: імуногістохімічні дослідження проводяться за участю не менше, ніж 2-х (лікарів) патологоанатомів з вищою кваліфікаційною категорією і з досвідом роботи за професією більше 20 років, та які мають науковий ступінь кандидата медичних наук», оскільки вона : 1. Суперечить ст. 3, 5, 22 Закону України "Про публічні закупівлі". 2. Обмежує конкуренцію та надає перевагу окремим учасникам. 3. Не має нормативно-правового обґрунтування у чинному законодавстві. 4. Створює штучні бар’єри для постачальників, які мають необхідний досвід та кваліфікацію.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вимагаємо виключити з тендерної документації вимогу про обов’язкове місцезнаходження лабораторії у м. Дніпро, оскільки вона: 1. Суперечить ст. 3, 5, 22 Закону України "Про публічні закупівлі". 2. Обмежує конкуренцію і зменшує кількість учасників. 3. Створює дискримінаційні умови, що порушує права постачальників. 4. Не має обґрунтування у чинному законодавстві.