-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 - 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Код ДК 021:2015 - 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Завершена
1 527 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 700.00 UAH
Період оскарження:
29.01.2025 14:32 - 23.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
12e1384ddc214ebcaacb916a4796777a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-29-011374-a.b1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Від 05 лютого 2025 року
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Замовник, рішення якого оскаржуються: Комунальне некомерційне підприємство "Свято-Михайлівська клінічна лікарня м.Києва" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
Код в ЄДРПОУ 01994095
Адреса: 01601, Україна, Київська область, Київ, Вул. Шовковична 39/1
Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО"
Код в ЄДРПОУ 38469527
Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190
Інформація про закупівлю:
ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-011374-a
Очікувана вартість закупівлі 1 527 840,00 Гривня (з ПДВ)
Скарга на рішення Замовника
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178)
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 04.02.2025 12:06 Замовником Комунальне некомерційне підприємство "Свято-Михайлівська клінічна лікарня м.Києва" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було внесено зміни до тендерної документації відкритих торгів з особливостями «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-011374-a.
Період уточнень триває по 07.02.2025 00:00, кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначений 10.02.2025 до 14:37 год.
Проте, у тендерній документації наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов, які вбачає в наступному.
ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ
Умовами тендерної документації (зі змінами) по закупівлі «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-011374-a, Замовником - Комунальне некомерційне підприємство "Свято-Михайлівська клінічна лікарня м.Києва" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), визначено наступні вимоги, а саме:
В Додатку 6 До тендерної документації вказана наступна вимога:
«Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідність Учасника технічним вимогам має бути підтверджена наступними документами та інформацією:
…….
3. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Скаржник здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів відповідно до рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про видачу ліцензії, згідно Наказу №226 від 07.03.2017 та має відповідний документ: «Витяг», виданий Державною службою України з безпеки на транспорті, в якому зазначений номер та дата Наказу про видачу ліцензії та підтверджує право Скаржника на здійснення перевезень небезпечних відходів.
В той самий час, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції, саме: «Копію ЛІЦЕНЗІЇ на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
В додатку 6 до тендерної документації вказана наступна вимога:
11.Надати у складі пропозиції документ, що підтверджує невикористання матеріально-технічної бази іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність (Акт здійснення уповноваженими особами Міндовкілля перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії (ліцензіата) технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам).
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Відповідно до ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Замовник, встановивши вказану вище вимогу в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника, Комунальне підприємство Комунальне некомерційне підприємство "Свято-Михайлівська клінічна лікарня м.Києва" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-011374-a., відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Додатки:
1. Додаток 6 до тендерної документації на закупівлю «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-011374-a.
2. Витяг Уктрансбезпека
3. ЗУ «Про публічні закупівлі»
Директор
ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга АМКУ ТД Київ.pdf 05.02.2025 20:48
- ЗАКОН УКРАЇНИ.pdf 05.02.2025 20:48
- скарга АМКУ ТД Київ_Validation_Report.pdf 05.02.2025 20:48
- скарга АМКУ ТД Київ.pdf.p7s 05.02.2025 20:48
- ТД нов. відходи 2025 зі змінами (3).docx 05.02.2025 20:48
- Ліцензія на перевезення Витяг Укртрансбезпека.pdf 05.02.2025 20:48
- sign.p7s 05.02.2025 20:48
- рішення від 07.02.2025 № 1841.pdf 07.02.2025 15:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2025 № 2277.pdf 17.02.2025 09:53
- рішення від 14.02.2025 № 2277.pdf 17.02.2025 15:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.02.2025 20:50
Дата розгляду скарги:
14.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.02.2025 15:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.02.2025 15:50
Дата виконання рішення Замовником:
20.02.2025 15:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2277-р/пк-пз від 14.02.2025 року Замовником:
1. Внесено зміни до тендерної документації шляхом розміщення в електронній системі закупівель нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
2. Разом із змінами до тендерної документації про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднено перелік змін, що вносяться.
3. Продовжено строк для подання тендерних пропозицій таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
daa17fac88604c07a3b9d8f2fbae70f8
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Умовами тендерної документації (зі змінами) по закупівлі «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-011374-a, Замовником - Комунальне некомерційне підприємство "Свято-Михайлівська клінічна лікарня м.Києва" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), визначено наступні вимоги, а саме:
В Додатку 6 До тендерної документації вказана наступна вимога:
«Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідність Учасника технічним вимогам має бути підтверджена наступними документами та інформацією:
…….
3. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Скаржник здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів відповідно до рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про видачу ліцензії, згідно Наказу №226 від 07.03.2017 та має відповідний документ: «Витяг», виданий Державною службою України з безпеки на транспорті, в якому зазначений номер та дата Наказу про видачу ліцензії та підтверджує право Скаржника на здійснення перевезень небезпечних відходів.
В той самий час, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції, саме: «Копію ЛІЦЕНЗІЇ на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
В додатку 6 до тендерної документації вказана наступна вимога:
11.Надати у складі пропозиції документ, що підтверджує невикористання матеріально-технічної бази іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність (Акт здійснення уповноваженими особами Міндовкілля перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії (ліцензіата) технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам).
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Відповідно до ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Замовник, встановивши вказану вище вимогу в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
В Додатку 6 До тендерної документації вказана наступна вимога:
«Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідність Учасника технічним вимогам має бути підтверджена наступними документами та інформацією:
…….
3. Копія ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Скаржник здійснює діяльність з перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів відповідно до рішення Державної служби України з безпеки на транспорті про видачу ліцензії, згідно Наказу №226 від 07.03.2017 та має відповідний документ: «Витяг», виданий Державною службою України з безпеки на транспорті, в якому зазначений номер та дата Наказу про видачу ліцензії та підтверджує право Скаржника на здійснення перевезень небезпечних відходів.
В той самий час, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть у складі пропозиції, саме: «Копію ЛІЦЕНЗІЇ на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої уповноваженим органом, яка буде дійсною на весь період надання послуг».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
В додатку 6 до тендерної документації вказана наступна вимога:
11.Надати у складі пропозиції документ, що підтверджує невикористання матеріально-технічної бази іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність (Акт здійснення уповноваженими особами Міндовкілля перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії (ліцензіата) технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам).
Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна з наступних підстав.
Відповідно до ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Замовник, встановивши вказану вище вимогу в такій редакції, фактично обмежує право учасників закупівлі та Скаржника на залучення субпідрядників для підтвердження відповідності вимогам до закупівлі та порушує вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Скаржника може бути неправомірно відхилена замовником з наведених вище підстав. Вказана вимога є необґрунтованою, незаконною і такою, що штучно звужує кількість потенційних учасників, і в тому числі Скаржника та підлягає вилученню із умов тендерної документації як дискримінаційна.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
ЗУ Про публічні закупівлі
-
Повʼязаний документ:
ЗАКОН УКРАЇНИ.pdf
-
-
Назва доказу:
Документація
-
Повʼязаний документ:
ТД нов. відходи 2025 зі змінами (3).docx
-
-
Назва доказу:
Ліцензія на перевезення
-
Повʼязаний документ:
Ліцензія на перевезення Витяг Укртрансбезпека.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
обов’язати Замовника, Комунальне підприємство Комунальне некомерційне підприємство "Свято-Михайлівська клінічна лікарня м.Києва" виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), внести зміни до умов тендерної документації по закупівлі «ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-011374-a., відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.