-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
крісло м'яке театральне
Завершена
102 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 511.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 511.00 UAH
Період оскарження:
03.09.2018 16:01 - 06.09.2018 16:06
Вимога
Відхилено
Вимога на дискримінуючі факти щодо Учасників
Номер:
3f5fc5c6f8d84e928619f0de6c308232
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-03-000427-b.b1
Назва:
Вимога на дискримінуючі факти щодо Учасників
Вимога:
ПЕРШЕ. Відповідно до Додатку № б/н тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі крісло м’яке театральне» Замовник вимагає «З метою підтвердження надійності, якості та відповідності товару Технічним вимогам цієї документації учасник, тендерна пропозиція якого буде знаходитись на етапі оцінювання («Кваліфікація»), повинен протягом двох робочих днів з дня початку розгляду тендерної пропозиції надати Замовнику для погодження зразок крісла, зразок литого формованого пінополіуретану та зразок тканини, яка зазначена в документах підтверджуючих її вогнестійкі властивості, за адресою: 14037, місто Чернігів, проспект Миру, 190-А. Зразки надаються Учасником для більш якісної оцінки виконання Технічних вимог Замовника».
Вимагаємо до даного абзацу внести зміни та викласти у такій редакції «З метою підтвердження надійності, якості та відповідності товару Технічним вимогам цієї документації учасник-переможець, повинен протягом двох робочих днів з дня початку винесення рішення про визнання переможцем надати Замовнику для погодження зразок крісла, зразок литого формованого пінополіуретану та зразок тканини, яка зазначена в документах, підтверджуючих її вогнестійкі властивості, за адресою: 14037, місто Чернігів, проспект Миру, 190-А. Зразки надаються Учасником для більш якісної оцінки виконання Технічних вимог Замовника».
Додатково звертаємо особливу увагу Замовника на практику винесення Рішень Антимонопольним комітетом України (далі – АМКУ) щодо вимог Замовників надавати зразки предмету закупівлі до моменту оголошення переможця торгів. Так, АМКУ приймає до розгляду відповідні скарги учасників-скаржників торгів та приймає рішення на їх користь із встановлення порушень процедури закупівлі Замовником та наголошує на наступному: «Оскільки Замовник не є фахівцем та не має відповідних повноважень, обладнання, спеціалістів тощо в галузі надання висновків щодо відповідності якісних або технічних характеристик предмету закупівлі вимогам Документації або ж будь-яким іншим вимогам, встановленим нормами законодавства, то позитивний відгук невідомого підрозділу Замовника не може вважатись належним доказом відповідності або ж не відповідності якості товару вимогам Документації. Одночасно, при формуванні такого висновку навіть не забезпечена можливість присутності представника учасника. Зазначення у Документації такої можливості надає Замовнику необмежених прав щодо вибору переможця процедури закупівлі виключно на власний розсуд, незалежно від запропонованої ціни пропозиції, в той час як виключно ціна є єдиним критерієм оцінки тендерної пропозиції.»
Також звертаємо увагу, що для цього і існують уповноважені на те органи, корті видають відповідні підтверджуючі документи щодо відповідності виробів, товарів, тощо технічним та іншим вимогам згідно чинного законодавства України, про що відповідно і подаються у складі тендерних пропозицій учасниками дані підтверджуючі документи.
ДРУГЕ. Відповідно до Додатку № б/н тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ до предмету закупівлі крісло м’яке театральне» Замовник вимагає наступне: «Виробництво крісел має відповідати Системі управляння якістю та Системі екологічного управління, що підтверджується відповідним Сертифікатом ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT) та Сертифікатом ДСТУ ISO 14001: 2015 (ISO 14001:2015, IDT). Конструкція крісел має відповідати вимогам та стандартам ДСТУ ГОСТ 16371:2016, що повинні бути підтверджено копією Сертифіката відповідності …».
Відповідно до вимог чинного законодавства України та щодо уникнення будь-яких дискримінаційних дій щодо учасників (в незалежності від того є вони виробниками чи ні) вимагаємо виключити дану вимогу із тексту тендерної документації та вимагати підтвердження на підставі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, котрі видаються з дотриманням норм ДСТУ, ТУ.
Додатково звертаємо увагу Замовника на той факт, що на теперішній час в Україні чинним законодавством не передбачено обов’язкової сертифікації на даний предмет закупівлі. Вищевказані сертифікати обов’язкові до пред’явлення лише при ЕКСПОРТІ товару за межі України.
Мінекономрозвитку України у своєму Листі «Щодо втрати чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.93 № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» від 12.01.18 р. № 3433-06/1382-07 роз’яснило, як діятиме система сертифікації у 2018 р. у зв’язку з переходом до європейських стандартів.
Нагадаємо: із 01.01.18р. утратив чинність Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.93 р. № 46-93. У зв’язку із цим Мінекономрозвитку у своєму листі зробило такі висновки:
1. З 01.01.18 р. відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.
2. Документи, видані призначеними органами із сертифікації, діятимуть не пізніше ніж до 01.01.19 р.
Таку дату вказано економічним відомством неспроста. Це пов’язано з тим, що у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо технічних регламентів та оцінки відповідності» (реєстраційний № 6235 від 11.04.17 р.). Він передбачає, що сертифікати відповідності продукції та послуг, сертифікати на систему управління й персонал, а також свідоцтва про визнання відповідності, видані в державній системі сертифікації, є чинними до закінчення терміну їх дії, але не пізніше 1 січня 2019 р., якщо іншого не передбачено технічними регламентами, дія яких поширюється на відповідну продукцію.
3. Знак відповідності державної системи сертифікації можна використовувати лише стосовно продукції, на яку є чинними документи, видані до 01.01.18 р., форма якого, а також правила й умови його нанесення мають бути визначені у відповідних ліцензійних угодах, укладених між органами із сертифікації та заявниками на сертифікацію.
4. У Реєстрі державної системи сертифікації містяться відомості, унесені лише до 29.12.17р. включно. При цьому, якщо за результатами проведення технічних наглядів за сертифікованою продукцією, послугами, системами управління, атестованими виробництвами органи із сертифікації прийматимуть відповідні рішення щодо анулювання, призупинення чи поновлення дії документів державної системи сертифікації, виданих до 29.12.17 р. включно, вони мають за запитами заінтересованих сторін надавати інформацію про актуальний статус цих документів.
Ще раз звертаємо увагу на те, що на сьогоднішній день учасники торгів зобов’язані підтверджувати якість товарів, що виготовляють лише на підставі ВИСНОВКІВ ДЕРЖАВНОЇ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЇ ЕКСПЕРТИЗИ, що не суперечить вимогам чинного законодавства України.
ТРЕТЄ. На підтвердження того, що крісла можуть бути використані у актових залах надається Протокол Випробування, де вказані параметри звукопоглинання. Тканина, яка використовується має бути з підвищеною стійкістю до горіння, яка має бути безпечною та витривалою при горінні – на підтвердження цього надати Протоколи випробувань (Сертифікати тощо), у яких зазначена саме та тканина, з якої будуть виготовлені крісла.
Протокол Випробування, що крісла можуть використовуватися в актових залах може бути наданий лише після виготовлення цих крісел та монтажу. Кожна партія крісел отримує окремий протокол випробовування, так як на звукові властивості в тому числі, впливають і форма приміщення, в якому будуть знаходитися ці крісла. Тобто, протокол випробовування на крісла можуть бути отримані лише після їх виготовлення та монтажу, і ніяким чином не раніше.
Вимагаємо внести зміни в частині моменту надання Протоколів Випробовування, а саме на підтвердження того, що крісла можуть бути використані у актових залах надається Протокол Випробування, де вказані параметри звукопоглинання разом із товаром, під час його поставки та монтажу переможцем торгів. Аналогічно і щодо Протоколів випробовування тканини на стійкість до горіння.
Вимагаємо викласти тендерну документацію у відповідності до діючих норм законодавства України та без будь-яких дискримінуючи факторів щодо учасників.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.09.2018 12:17
Вирішення:
Замовником розглянуто вимогу Учасника закупівлі
UA-2018-09-03-000427-b, подану 03.09.2018 р. (далі – Вимога), відповідно до якої Учасник закупівлі вимагає прибрати дискримінаційні вимоги та привести документацію у відповідність до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Вимога Учасника мотивована тим, що на його думку, визначені в Додатку «Технічні вимоги до предмета закупівлі: Крісло м’яке театральне.» вимоги щодо обов’язкової відповідності виробництва крісел Системі управління якістю та Системі екологічного управління, з підтвердженням відповідними Сертифікатом ДСТУ ISO 9001: 2015 (ISO 9001:2015, IDT), а також щодо обов’язкового надання на підтвердження можливості використання крісел в актових залах Протоколу Випробування, тощо із зазначенням параметрів підвищеної стійкості тканини, яка має бути безпечною та витривалою при горінні, є дискримінаційними, та такими, що порушують передбачений Законом принцип недискримінації Учасників.
Проаналізувавши Вимогу Учасника, повідомляємо, що така Вимога є необґрунтованою, безпідставною.Тендерна документація відповідає приписам Закону, а тому така Вимога не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
До ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» водночас з процесним підходом, принципами системи управління якістю, контролю невідповідної продукції та вимогами постійного поліпшування до стандарту було внесено нові вимоги, які направленні на підвищення ефективності та результативності системи управління якістю підприємства. Нові вимоги потребують наявності нових знань та навичок. Саме тому Замовник вважає за необхідне дотримуватись найактуальніших вимог та стандартів для забезпечення отримання найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих.
Учасник вказує що Протокол Випробування може бути отриманий лише після виготовлення крісел, і ніяким чином раніше, бо на звукові властивості в тому числі, впливає і форма приміщення, в якому будуть знаходитися ці крісла, а тому просить внести зміни до вказаного Додатку , в частині моменту надання Протоколів, а саме надавати Протоколи разом із товаром, під час поставки товару або переможцем торгів під час поставки товару.
По-перше, у першому абзаці Додатку тендерної документації вказано, що на підтвердження того, що крісла можуть бути використані у концертних залах надається, Протокол Випробування тощо, де вказані параметри звукопоглинання. Замовник не вимагає обов’язкової наявності саме Протоколу Випробування, але інформація щодо параметрів звукопоглинання крісел, що можуть бути використані у концертних залах є обов’язковою.
По-друге, звукові властивості приміщення та звукові властивості крісел, що можуть бути використані у концертних залах – це абсолютно різні поняттям. Форма приміщення не може мати будь якого відношення конкретно до параметрів звукопоглинання крісел
З огляду на викладене вбачається, що Замовник скористався своїм передбаченим законом правом на обрання необхідних та бажаних власне йому характеристик предмета закупівлі і встановив вимогу відповідності саме тим стандартам, які визначив за необхідне.
Крім того, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», Замовник вправі знати всі технічні характеристики товару, який купує, серед яких коефіцієнт звукопоглинання, а тому Замовник розраховує на те, що всі витрати, пов'язані з отриманням всіх можливих сертифікатів, вже закладені в ціну крісла, не бажає і не має можливості сплачувати за проведення досліджень на звукопоглинання крісел після їх отримання, та вважає за доцільне проведення відповідних досліджень у часі до проведення закупівлі, аби унеможливити закупівлю товару, який не відповідає інтересам Замовника.
Що стосується надання зразка Учасником на етапі Кваліфікації: Замовник має право вимагати надання зразка на тому етапі, коли йому зручно. Тому Вимагає від Учасників надати зразки саме на етапі Кваліфікації.
Відповідно до п.63 Порядку здійснення допорогових закупівель, під час оголошення Закупівель замовник розміщує інформацію, яка , на його думку, є необхідною для проведення закуіпвелі.
Таким чином, враховуючи, що Замовник є найбільш зацікавленою особою у найвигідніших для нього умовах закупівлі та у отриманні найкращого предмета закупівлі із усіх запропонованих, тому має відповідну самостійність у визначенні необхідних технічних, якісних та кількісних характеристиках предмета закупівлі, в тому числі, з можливим посиланням на будь-які з існуючих міжнародних або національних стандартів.
Враховуючи викладене та беручи до уваги, що за дискримінацію вважається власне обмеження певному колу осіб брати участь у закупівлі, слід дійти висновку, що будь-які дискримінаційні умови у технічних вимогах відсутні, а тому підстави Учасника для внесення змін до них є недоцільними та необґрунтованими, викладені доводи у Вимозі – надуманими, а сама Вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Відхилено