-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Послуги з організації шкільного харчування» ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень
Завершена
2 531 700.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 658.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 658.50 UAH
Період оскарження:
28.01.2025 15:05 - 02.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Номер:
9f5ddaf6d4c54316b129e3984b5189db
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-28-012957-a.c1
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Зверстаємо увагу Колегії, що першочергова тендерна документація відповідала Методичним рекомендаціям щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти, що затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 30.10.2020 № 2208. 31 січня 2025 року о 17:10 Замовником навмисно було внесено зміни таким чином, що часом для оскарження вимог тендерної документації була субота до 23:59 год, що спричинило неможливість вчасно відреагувати на зміни до тендерної документації та оскаржити їх. Мною було зібрано всі необхідні документи в найкоротший термін, що дало змогу взяти участь в даній закупівлі незважаючи на наявність вимог, які конкретно прописані під Переможця. Адже проаналізувавши вказані документи, Переможець почала здійснювати оформлення вказаних документів перед оголошенням закупівлі, що свідчить про узгодженість дії Замовника та Переможця, а також факт того, що вимоги прописані чітко під матеріально-технічну базу та штат Переможця. Наша тендерна пропозиція є суттєво нижчою, що дозволить зекономити бюджетні кошті та надавати послуги, якість яких буде на високому рівні. Прошу Вас звернути увагу на факт попередніх узгоджених дій між Замовником та Переможцем під час прийняття рішення по даній Скарзі.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі № 6/ВТ від 08 лютого 2025, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей. Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій учасників, а саме – неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з наведених підстав та, як наслідок, неправомірно визначивши Переможця, Замовник порушив права Скаржника на об'єктивний та неупереджений розгляд його Пропозиції. Зазначені дії замовника, є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Окрім цього, Замовник повинен був прийняти рішення про відхилення тендерної пропозицій Переможця згідно умов тендерної документації і оприлюднити протокол відхилення тендерної пропозиції та/або керуючись вимогами пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника ФОП Олійник Ольги Романівни та рішення про визнання переможцем ФОП Сендзік Тетяни Вадимівни прийняте з грубим порушенням Закону та з порушенням принципів закупівель, зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Відповідно до п.59 Особливостей Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю, при цьому в даній процедурі закупівлі рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника та повідомлення про намір укласти договір було оприлюднено 08 лютого 2025 року.
Враховуючи викладене вище та керуючись статтею 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», п.59, п.56 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, ЗАТВЕРДЖЕНИХ постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в діях Замовника, що стосується відхилення тендерної пропозиції Скаржника ФОП Олійник Ольги Романівни та не відхилення тендерної пропозиції Переможця процедури закупівлі ФОП Сендзік Тетяни Вадимівни.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника ФОП Олійник Ольги Романівни та скасувати рішення про визначення Переможця процедури закупівлі ФОП Сендзік Тетяни Вадимівни.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Ліцей Сихівський (на завантаження).pdf 13.02.2025 22:46
- Скарга Ліцей Сихівський (на завантаження).pdf.p7s 13.02.2025 22:46
- Скарга Ліцей Сихівський.docx 13.02.2025 22:46
- sign.p7s 13.02.2025 22:47
- рішення від 17.02.2025 № 2310.pdf 17.02.2025 13:35
- інформація про резолютивну частину рішення від 24.02.2025 № 2791.pdf 25.02.2025 10:25
- рішення від 24.02.2025 № 2791.pdf 27.02.2025 11:11
- Пояснення Замовника по суті скарги UA-2025-01-28-012957-a.docx 19.02.2025 11:31
- Пояснення Замовника по суті скарги UA-2025-01-28-012957-a.pdf 19.02.2025 11:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.02.2025 22:49
Дата розгляду скарги:
24.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.02.2025 13:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.02.2025 11:12
Дата виконання рішення Замовником:
04.03.2025 17:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протокольне рішення (протокол) №10/ВТ уповноваженої особи ліцею «Сихівський» Львівської міської ради
м.Львів «04» березня 2025 р.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі за предметом «Послуги з організації шкільного харчування» UA-2025-01-28-012957-a , на підставі частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
РОЗГЛЯД ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО:
Під час проведення закупівлі за предметом «Послуги з організації шкільного харчування» UA-2025-01-28-012957-a було прийнято рішення 7/ВТ від 08.02.2025 р. (далі – Рішення), яким обрано переможцем відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з організації шкільного харчування, код 55510000-8 – Послуги їдалень за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»» - Фізичну особу-підприємця Сендзік Тетяну Вадимівну (Код ЄДРПОУ 2468521582).
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель N2791-р/пк-пз від 24.02.2025 р. зобов’язано Ліцей «Сихівський» Львівської міської ради скасувати Рішення про визначення фізичної особи-підприємця Сендзік Тетяни Вадимівни (код ЄДРПОУ: 2468521582) переможцем процедури закупівлі — "Послуги з організації шкільного харчування" ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за N UA-2025-01-28-012957-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
ВИРІШЕНО:
1. Скасувати Рішення про визначення фізичної особи-підприємця Сендзік Тетяни Вадимівни (код ЄДРПОУ: 2468521582) переможцем процедури закупівлі — "Послуги з організації шкільного харчування" ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за N UA-2025-01-28-012957-a.
Уповноважена особа Ольга ВОВК
(підпис, мп)
Протокольне рішення (протокол) №11/ВТ
уповноваженої особи
ліцею «Сихівський» Львівської міської ради
м. Львів «04» березня 2025 р.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі за предметом «Послуги з організації шкільного харчування» UA-2025-01-28-012957-a , на підставі частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
РОЗГЛЯД ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО:
Під час проведення закупівлі за предметом «Послуги з організації шкільного харчування» UA-2025-01-28-012957-a було прийнято рішення 6/ВТ від 08.02.2025 р. (далі – Рішення), яким відхилено тендерну пропозицію учасника – Фізичної особи-підприємця Олійник Ольги Романівни (ЄДРПОУ2560008961) за результатами її розгляду та оцінки на відповідність тендерній документації за процедурою відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Послуги з організації шкільного харчування» (ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень) UA-2025-01-28-012957-a.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель N2791-р/пк-пз від 24.02.2025 р. зобов’язано Ліцей «Сихівський» Львівської міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Олійник Ольги Романівни (код ЄДРПОУ: 2560008961).
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
ВИРІШЕНО:
1. Скасувати рішення №6/ВТ від 08.02.2025 р. про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Олійник Ольги Романівни (код ЄДРПОУ: 2560008961) у закупівлі за предметом «Послуги з організації шкільного харчування» UA-2025-01-28-012957-a.
Уповноважена особа Ольга ВОВК
(підпис, мп)
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0ce5ed576da54346b3c972ce4a7bae3e
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
08 лютого 2025 року, Замовником, всупереч вимог законодавства про публічні закупівлі, відхилено тендерну пропозицію скаржника. У зв’язку із цим, права та законні інтереси Скаржника було порушено.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. п.1.2. частини 1 Додатку №2 до тендерної документації 1.2. Обов’язкова наявність в Учасника транспортного засобу для перевезення харчових продуктів. Транспортний засіб повинен бути чистим, утримуватися у належному стані, що забезпечує захист харчових продуктів від забруднення, та мати таку конструкцію, що забезпечує результативне чищення та/або дезінфекцію. На підтвердженні даної вимоги Учасник повинен надати: - Протокол проведення досліджень іонізуючого випромінювання автотранспорту учасника, виданий не раніше січня 2025 року. В складі пропозиції Скаржником завантажено Протокол №4/16 від 06.02.2025 р. радіаційного контролю транспортного засобу. У вказаному протоколі зазначено вид роботи: визначення потужності поглинаючої дози (ППД) іонізуючого γ- випромінювання та щільності потоку (ЩП) β – частинок. Вимірювання проведено дозиметром-радіометром «ДКС-АТ 1123». За результатами досліджень встановлено: ППД γ- випромінювання та рівень β – випромінювання поверхневої активності транспорту не перевищує фонових рівнів згідно НРБУ-97. Радіоактивного забруднення не виявлено. Беручи до уваги наданий в складі пропозиції Переможцем протокол проведення досліджень іонізуючого випромінювання можна виявити, що дослідження проводилось також радіометром-дозиметром, за висновком перевірки вказано: ППД γ- випромінювання транспортного засобу не перевищує фонових рівнів згідно НРБУ-9. Поверхневого радіоактивного забруднення транспортного засобу (щільність потоку β -частинок) не виявлено. Вимог до форми цього документу не встановлено. Посилань на нормативно-правову базу, якій формі документу має відповідати Протокол ТЗ не встановлено. На підставі наведеного вище можна дійти висновку, що наданий в складі пропозиції Скаржником протокол містить таку ж інформацію та підтверджує проведення таких же досліджень, що і наданий Переможцем протокол досліджень, однак, пропозиція Скаржника, на відміну від Переможця, була відхилена. Окрім цього, згідно Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, п.2 Формальні помилки, перелік яких затверджений Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», містить, зокрема, містить таку формальну помилку: Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. Слід зазначити, що під час розгляду тендерної пропозиції Скаржника Замовник вдався до принципу правового пуризму, надавши переваги формі документа, а не його змісту. Підсумовуючи наведене, наданий в складі пропозиції Скаржником Протокол №4/16 від 06.02.2025 р. радіаційного контролю транспортного засобу відповідає вимогам абз.4 п.п.1.2 п.1 ЧАСТИНИ 1 ІНФОРМАЦІЯ ПРО СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ ВСТАНОВЛЕНИХ ЗАМОВНИКОМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ВІДПОВІДНО ДО СТАТТІ 16 ЗАКОНУ ДОДАТКУ 2 ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ (НОВА РЕДАКЦІЯ). 2. п.2.6. частини 1 Додатку №2 до тендерної документації 2. Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом подання: Скан-копії особових медичних книжок працівників (персоналу), які будуть залучені до надання послуг згідно предмета закупівлі та які зазначені в довідці, з відміткою про проходження медичного огляду (медична(і) книжка(и) повинна(і) бути дійсна(ими) станом на дату розкриття пропозицій; Отже, згідно встановленої вимоги медична книжка працівника має відповідати ряду вимог: - Надана на працівника, що буде залучений до надання послуг згідно предмета закупівлі та які зазначені в довідці. (Скаржник надає Довідку №3 від 04.02.2025 року про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг, де зазначає Пограничну М.С., як технолога, який залучений до нанання послуг (файл 3. Працівники .pdf); - Медична книжка має бути з відміткою про проходження медичного огляду (медична(і) книжка(и) повинна(і) бути дійсна(ими) станом на дату розкриття пропозицій; (на 2 сторінці медичної книжки Пограничної М.С. є відмітка про останнє проходження медичного огляду 19.08.2024 року, а наступний має бути 19.02.2025 року. Відтак, відмітка про проходження медичного огляду є, і вона чинна на дату подання пропозицій). Звертаємо Вашу увагу, що в складі пропозиції міститься наказ в якому вказано назву посади Пограничної Марії Степанівни «технолог», що відповідає вимогам тендерної документації в частині наявності в штаті працівника «технолог». Згідно Словника української мови: ПРОФЕСІЯ, ї, ж. Рід занять, трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок і є для кого-небудь джерелом існування; ПОСАДА, и, ж. Службове становище, пов'язане з виконанням певних обов'язків у якій-небудь установі, на підприємстві і т. ін.. Зазначення в медичній книжці працівника Пограничної Марії Степанівни назви професії «кухар-технік-технолог» не є помилкою та не підлягало виправленню, оскільки в складі пропозиції міститься диплом в якому вказано про здобуття Пограничною Марією Степанівною освіти за кваліфікацією «технік-технолог» та свідоцтво про здобуття професії «кухаря». Вказана інформація в медичній книжці в графі назва професії «кухар-технік-технолог» є вірною та відповідає освіті та кваліфікації вказаного працівника. Замовником ототожнюється назва професії та посади, що не є вірним. З огляду на це, вважаємо дії Замовника такими, що суперечать принципам здійснення закупівель та такими, що вчинені з перевищенням повноважень. Враховуючи це слід зазначити, що інших вимог до медичних книжок у тендерній документації не встановлено, так само як і порядоку виправлення на документах. За результатом власних суджень Замоник самостійно здійснив відхилення тендерної пропозиції Замовника всупереч Закону та Особливостей, адже Замовник не має повноважень досліджувати документи на предмет їх дійсності чи самостійного редагування. Зважаючи на наведене вище, Скаржник не повинен був усувати невідповідність в медичній книжці працівника Пограничної Марії Степанівни, разом з тим, надання медичної книжки з закресленням інформації в графі професія не може являтись помилкою, оскільки Замовник не довів, що виправлення були здійснені не уповноваженою посадовою особою медичної комісії закладу охорони здоров’я та про те, що відсутність жодних приміток та підтверджень, що описані виправлення не вносились у бланк серії 1ААВ №546718 відповідною посадовою особою медичної комісії закладу охорони здоров’я. Підставою для відхилення пропозицій слугувало виключне припущення (домисли) уповноваженої особи Замовника, яке не містить жодних фактичних доказів. 3. п.2.8. частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом подання: 2.8. Документ про результати оцінки факторів виробничого середовища і трудового процесу, гігієнічну оцінку умов праці, оцінку технічного та організаційного рівня, атестацію робочого місця на посаду «Кухар» та на посаду «Водій автотранспортних засобів», який виданий відповідною лабораторією. Із встановленої Замовником вимоги чітко не зрозуміло який саме має бути документ, не встановлена його назва, не окреслено визначення, не встановлено його форму, немає посилань на норми законодавства, яким має відповідати такий документ. З вимоги Замовника зрозуміло, що це має бути: - якийсь документ, про результати оцінки факторів виробничого середовища і трудового процесу, гігієнічну оцінку умов праці, оцінку технічного та організаційного рівня, атестацію робочого місця на посаду «Кухар» та на посаду «Водій автотранспортних засобів» - Документ має бути виданий відповідною лабораторією. У своєму проколі відхилення Замовник посилається на те, що надані Скаржником документи Протокол №44 від 07.02.2025 р. проведення дослідження важкості та напруженості праці, згідно висновків якого, дослідження проводилось щодо посади кухар за показниками важкості трудового процесу та за показниками напруженості, та Протокол №43 від 07.02.2025 р. проведення дослідження важкості та напруженості праці, згідно висновків якого, дослідження проводилось щодо посади водій автотранспортних засобів за показниками важкості трудового процесу та за показниками напруженості, що не відповідає п.п.2.8 п.2 ч.1 ТД. Замовником вже на етапі відхилення здійснено посилання на показники за якими здійснювалось дослідження, всупереч тому, що у тендерній документації до цього вимог не було. ФОП Олійник О.Р. на цю вимогу надає такі документи Протокол №44 від 07.02.2025 р. та Протокол №43 від 07.02.2025 р (файл Довідки_ протоколи.pdf). Державні санітарні норми та правила «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу» спрямовані на гігієнічну оцінку умов та характеру праці на робочих місцях працівників та застосовуються на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності у випадках, передбачених законодавством. У тому числі Протокол №44 від 07.02.2025 р. та Протокол №43 від 07.02.2025 р. видані атестованою лабораторією, що сертифікована та внесена у Інформаційний перелік лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу (код КАТУ UA46000000000026241). Інформація розміщена на сайті Держпраці за посиланням https://dsp.gov.ua/informatsiinyi-perelik-laboratorii-atestovanykh-na-provedennia-hihiienichnykh-doslidzhen-faktoriv-vyrobnychoho-seredovyshcha-i-trudovoho-protsesu/. Окрім цього, у наданих в складі пропозиції Протоколах вказано перелік нормативних документів, відповідно до яких здійснювалось дослідження: Наказ МОЗ від 08.04.2014 № 248 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу»». Вказаним Наказом встановлено: Затвердити Державні санітарні норми та правила «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», що додаються. Розділом 1 передбачено, що ці Державні санітарні норми та правила «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу» (далі - Гігієнічна класифікація праці) спрямовані на гігієнічну оцінку умов та характеру праці на робочих місцях працівників та застосовуються на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності у випадках, передбачених законодавством. Зважаючи на наведене вище, а також відсутність встановленої форми документу, Замовник повинен виходити із змісту наданого в складі пропозиції Протоколу, який містить інформацію про результати оцінки факторів виробничого середовища і трудового процесу, гігієнічну оцінку умов праці, оцінку технічного та організаційного рівня, атестацію робочого місця на посаду «Кухар» та на посаду «Водій автотранспортних засобів». 4. п.3 частини 2 Додатку 2 до тендерної документації ПЕРЕЛІК ІНШИХ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЄ УЧАСНИК У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ 3.3. Керуючись Законом України «Про систему громадського здоров’я» учасник процедури закупівлі повинен надати документ, що підтверджує проведення не раніше 2025 року лабораторних та інструментальних досліджень кулінарних виробів, змивів в акредитованих лабораторіях, а також документ, що підтверджує проведення дезінфекції, дезінсекції та дератизації приміщення, яким користується учасник, яка видана відповідною державною установою не раніше січня 2025 року. 3.5. Керуючись Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 № 590, з метою підтвердження запровадження учасником процедури закупівлі щодо розробки, впровадження та застосування Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), учасник процедури закупівлі повинен надати: - Сертифікат системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) про проходження працівниками учасника навчання з питань розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управляння безпечністю харчових продуктів (НАССР). Даний документ надається на всіх працівників, які вказані у довідці, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг; - Сертифікат на систему керування безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 «Система керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі» (ISO 22000:2018, IDT) стосовно надання послуг: з громадського харчування, діяльності закладів громадського харчування (стаціонарні потужності), діяльності з доставки готових страв, напоїв, а також кейтерингу, виданий на ім’я учасника торгів акредитованим органом сертифікації, а також надати Звіт з перевірки системи керування безпечністю харчових продуктів, виданий на ім’я учасника торгів акредитованим органом сертифікації. Дані документи повинні бути видані не раніше січня 2025 року. На підтвердження акредитації органу сертифікації надати Атестат про акредитацію, який видано Національним агентством з акредитації України. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Яким чином сертифікат ISO 22000:2018, НАССР чи документ про лабораторні змиви призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо – не зрозуміло. Саме тому вважаємо, що Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону. Саме тому, тендерна пропозиція ФОП Олійник О.Р. була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави в цій частині. З огляду на аргументи Скаржника, прошу під час розгляду Скарги взяти до уваги ряд рішень КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, щодо аналогічних ситуацій: - Рішення від 11.02.2025 № 2061 - Рішення від 12.12.2022 № 7290 - Рішення від 11.03.2024 № 4400 Підсумовуючи наведене вище, Скаржник скористався правом самостійно долучити вказані вище документи, що не заборонено законодавством в сфері публічних закупівель, а Замовник зобов’язаний розглянути тендерну пропозицію Скаржника з врахуванням всіх завантажених документів, в тому числі тих, які Замовник не зазначив у вимозі про усунення невідповідностей.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
41a60f3e61034280a3c2f2186541e865
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне визначення переможцем
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
08 лютого 2025 року, Замовником, всупереч вимог законодавства про публічні закупівлі, визначено ФОП Сендзік Тетяну Вадимівну переможцем процедури закупівлі. У зв’язку із цим, права та законні інтереси Скаржника було порушено.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
п.4. частини 2 Додатку №2 до тендерної документації Довідка за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, що містить відомості про учасника, згідно наведеної нижче форми: № з/п Загальні відомості про Учасника торгів Відповіді (відповідна інформація зазначається учасником) 1 2 3 1 Повне найменування Учасника 2 Юридична адреса та фактична адреса 3 Телефон, електронна пошта 4 Код ЄДРПОУ або ідентифікаційний номер для фізичних осіб 5 Посада, прізвище, ім’я та по батькові керівника 6 Назва установчого документу відповідно до якого учасник здійснює діяльність 7 Банківські реквізити для укладання договору про закупівлю (банк, поточний рахунок, МФО) 8 Інформація про систему оподаткування, на якій перебуває учасник як суб‘єкт підприємницької діяльності 9 Класифікація суб'єкта господарювання: (Обрати варіант: суб'єкт мікропідприємництва/ малого підприємництва/ середнього підприємництва/ великого підприємництва/ не є суб'єктом господарювання) 10 Службова (посадова) особа учасника, яку уповноважено на підписання тендерної пропозиції (документів тендерної пропозиції) (прізвище, ім’я по батькові, посада) 11 Службова (посадова) особа учасника, яку уповноважено на укладення та підписання договору за результатами процедури закупівлі (прізвище, ім’я по батькові, посада) 12 Відомості про представництво на території України (для нерезидента) В складі пропозиції Переможця міститься вказана довідка, в якій в графі 2 Юридична адреса та фактична адреса вказано: 80252, Львівська область, Червоноградський район, с. Вузлове, вул. Львівська, буд.63, кв.7 (Юридична та фактична). Водночас, в ряді наданих документів, фактична адреса (адреса здійснення господарської діяльності: місце, де знаходиться офіс, складське або виробниче приміщення): Акт Держпродспоживслужби, сертифікат ISO, довідка про дезінфекцію приміщень (складу) вказана адреса – Львівська область, с. Велике Колодно, вул. Б.Хмельницького, 115. Зважаючи на наведене вище, Переможець зазначив невірну інформацію щодо фактичної адреси. п.3.5 частини 2 Додатку 2 до тендерної документації 3.5. Керуючись Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» 23 грудня 1997 року № 771/97-ВР, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 № 590, з метою підтвердження запровадження учасником процедури закупівлі щодо розробки, впровадження та застосування Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), учасник процедури закупівлі повинен надати: - Сертифікат на систему керування безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 «Система керування безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-якої організації в харчовому ланцюзі» (ISO 22000:2018, IDT) стосовно надання послуг: з громадського харчування, діяльності закладів громадського харчування (стаціонарні потужності), діяльності з доставки готових страв, напоїв, а також кейтерингу, виданий на ім’я учасника торгів акредитованим органом сертифікації, а також надати Звіт з перевірки системи керування безпечністю харчових продуктів, виданий на ім’я учасника торгів акредитованим органом сертифікації. Дані документи повинні бути видані не раніше січня 2025 року. На підтвердження акредитації органу сертифікації надати Атестат про акредитацію, який видано Національним агентством з акредитації України. У складі тендерної пропозиції ФОП Сендзік Тетяна Вадимівна наявний Атестат про акредитацію ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ» (файл АТЕСТАТ 2025.pdf), однак, у тексті цього документу міститься таке: Сфера акредитації визначена додатком до цього атестата. Додаток є невідʼємною частиною цього атестата і складається з 05 аркушів. Тендерна пропозиція ФОП Сендзік Тетяна Вадимівна не містить додатку до Атестата про акредитацію ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ», що є його невід’ємною частиною. Переможцем не надано Атестат про акредитацію, який видано Національним агентством з акредитації України в повному обсязі, що вважається не наданням документа загалом. п.2.3. частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом подання: Документи про освіту осіб, які будуть залучені до надання послуг згідно предмета закупівлі та які зазначені в довідці (працівники, що залучають до приготування страв – кухар, технолог). В складі пропозиції Переможця міститься диплом Опришко Данилії Зіновіївни, який надано не в повному обсязі (відсутні сторінки диплому); свідоцтво Ділай Оксани Володимирівни, яке надано тільки з однієї сторони, тобто не в повному обсязі; диплом Баворовського Євгена Олександровича, який неможливо належним чином ідентифікувати, оскільки його номер навмисне закрито, документ обрізаний та надано фото тільки однієї сторінки диплому. Здійснити перевірку цього диплому неможливо, оскільки визначальні дані заретушовані. Окрім цього, диплом Баворовського Євгена Олександровича не підтверджує наявність освіти за спеціальністю/кваліфікацією «технолог». Зважаючи на наведене вище, Переможець не надав в повному обсязі документи, що підтверджують освіту вказаних у довідці працівників. п.1.2. частини 1 додатку №2 до тендерної документації Обов’язкова наявність в Учасника транспортного засобу для перевезення харчових продуктів. Транспортний засіб повинен бути чистим, утримуватися у належному стані, що забезпечує захист харчових продуктів від забруднення, та мати таку конструкцію, що забезпечує результативне чищення та/або дезінфекцію. На підтвердженні даної вимоги Учасник повинен надати: - Довідку про проведення дезінфекції поверхонь автомобіля та результати санітарно-біологічного дослідження змивів поверхонь автомобіля, які видані відповідною державною установою не раніше січня 2025 року. В складі пропозиції міститься Довідка від 27.01.2025 року №91/39.2 в якій вказано Додаток: результат…. на 1 арк. Однак, в складі пропозиції не надано вказаний додаток, що містить результати проведення дезінфекції поверхонь автомобіля. Окрім цього, у вказаних документах (довідка та результат №51-52-53 вказано марку транспортного засобу «RENO», модель «Trafic». Відповідно до інформації наданої в довідці про матеріально-технічну базу Переможець повідомляє про наявність автотранспортного засобу Renault Trafic, яким я користуюся на підставі договору позички. Зважаючи на наведене вище, Переможцем надано не в повному обсязі Довідку про проведення дезінфекції поверхонь автомобіля та надано результати санітарно мікробіологічного дослідження на інший транспортний засіб (інша марка авто) та надано результати санітарно мікробіологічного дослідження, а не результати санітарно-біологічного дослідження змивів поверхонь автомобіля, згідно вимог тендерної документації. п.2.8. частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом подання: 2.8. Документ про результати оцінки факторів виробничого середовища і трудового процесу, гігієнічну оцінку умов праці, оцінку технічного та організаційного рівня, атестацію робочого місця на посаду «Кухар» та на посаду «Водій автотранспортних засобів», який виданий відповідною лабораторією. В складі пропозиції Переможця містяться файл «Атестація робочих місць.pdf». З переліку документів, які містяться в цьому файлі неможливо встановити наявність документа про результати оцінки факторів виробничого середовища і трудового процесу, гігієнічну оцінку умов праці, оцінку технічного та організаційного рівня, атестацію робочого місця на посаду «Кухар» та на посаду «Водій автотранспортних засобів», який виданий відповідною лабораторією. Окрім цього, вказані документи: накази, результати, картка умов праці, картка фотографії робочого місця не містять дат та вихідних номерів та не містять підписів: накази підпису ФОП Сендзік Т.В.; результати атестації не містять підписів працівників, що свідчать про їхнє ознайомлення; картка умов праці, картка фотографії робочого місця не містить підпису голови атестаційної комісії та членів атестаційної комісії, що свідчить про, в тому числі, їхнє ознайомлення з вказаними документами. Разом з тим, надані документи не видані відповідною лабораторією, адже вказані документи складені або на фірмовому бланку ФОП Сендзік Т.В. або містять в графах підпису місця для підпису голови комісії та членів комісії. п.2. частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом подання: 2.2. Скан-копії трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду та/або наказів про сумісництво (за наявності таких) або цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними в довідці; Наказом Держкомстату України 05.12.2008 № 489 ЗАТВЕРДЖЕНО Типову форму № П-1 НАКАЗУ (РОЗПОРЯДЖЕННЯ) про прийняття на роботу. Надані в складі пропозиції Накази про прийняття на роботу працівників не відповідають Типовій формі та не містять підпису працівників, який приймають на роботу.