-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія (09310000-5) (ДК 021:2015)
Завершена
999 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 999.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 999.50 UAH
Період оскарження:
27.01.2025 21:53 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скаргв на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
9842329632db47f99d8d2aa1bf3ea814
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-27-019404-a.b1
Назва:
скаргв на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Виписка ТОВ від 12.2024-4.pdf 29.01.2025 15:34
- Скарга в АМКУ_ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ.docx 29.01.2025 15:34
- Наказ на призначення директора.pdf 29.01.2025 15:34
- Код доступу до Статуту.pdf 29.01.2025 15:34
- Постанова про видачу ліцензії.pdf 29.01.2025 15:34
- Скарга АМКУ ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ.pdf 29.01.2025 15:35
- sign.p7s 29.01.2025 16:05
- Документи тендера.zip 29.01.2025 16:55
- ДОДАТОК 4 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ (проект змін 2).docx 31.01.2025 22:16
- Пояснення по суті скарги.pdf.p7s 31.01.2025 22:16
- ДОДАТОК 5 Перелік документів та чи або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (проект змін 2).docx 31.01.2025 22:16
- Пояснення по суті скарги.pdf 31.01.2025 22:16
- Перелік внесених змін до ТД 2.doc 31.01.2025 22:16
- Пояснення по суті скарги.doc 31.01.2025 22:16
- Протокол внесення змін 3.doc 31.01.2025 22:16
- Протокол внесення змін 3.pdf 31.01.2025 22:16
- Постачання електроенергії на 2025 рік (прокт змін 2).doc 31.01.2025 22:16
- Протокол внесення змін 3.pdf.p7s 31.01.2025 22:16
- Постачання електроенергії на 2025 рік (прокт змін 3).doc 19.02.2025 22:21
- Протокол внесення змін 6.pdf 19.02.2025 22:21
- Перелік внесених змін до ТД 3.doc 19.02.2025 22:21
- Протокол внесення змін 6.doc 19.02.2025 22:21
- ДОДАТОК 4 ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ (проект змін 3).docx 19.02.2025 22:21
- Протокол внесення змін 6.pdf.p7s 19.02.2025 22:21
- рішення від 03.02.2024 № 1526.pdf 03.02.2025 14:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.02.2025 № 1963.pdf 11.02.2025 11:53
- рішення від 10.02.2025 № 1963.pdf 12.02.2025 17:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.01.2025 16:04
Дата розгляду скарги:
10.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.02.2025 14:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.02.2025 17:34
Дата виконання рішення Замовником:
19.02.2025 22:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до положень Тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у Рішенні № 1963 -р/пк-пз від 10.02.2025 р. Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0ff4cb414f9d4ec988784e19a9e20eb9
Заголовок пункту скарги:
на дискримінаційні умови тендерної документації та інші порушення законодавства
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 29 розділу «Порядок проведення відкритих торгів» Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим пункту 29 Особливостей, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі відповідно до Оголошення є:
Вид предмету закупівлі: Товари
Назва предмету закупівлі: Електрична енергія (09310000-5) (ДК021:2015)
Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія.
Згідно чинного законодавства України для Електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Стандарт SA 8000:2014, який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, вимагаючи надання такого сертифікату Замовник порушує п. 29 Особливостей.
Вимоги Замовника викладені в пункті 18 Додатку 5 тендерної документації до такого виду товару , як ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія значно обмежує коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати SA 8000:2014, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії», Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату SA для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Вказаний документ не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Вважаємо за необхідне зазначити, що Скаржник, має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак, будь-який Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у даній закупівлі через встановлення Замовником незаконних та дискримінаційних вимог.
Зазначена Замовником вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Стандарту SA 8000:2014 не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість.
На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 18 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Предметом закупівлі відповідно до Оголошення є:
Вид предмету закупівлі: Товари
Назва предмету закупівлі: Електрична енергія (09310000-5) (ДК021:2015)
Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія.
Згідно чинного законодавства України для Електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності».
Стандарт SA 8000:2014, який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, вимагаючи надання такого сертифікату Замовник порушує п. 29 Особливостей.
Вимоги Замовника викладені в пункті 18 Додатку 5 тендерної документації до такого виду товару , як ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія значно обмежує коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати SA 8000:2014, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії.
Закон України «Про ринок електричної енергії», Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату SA для учасників ринку електричної енергії.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Вказаний документ не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару.
Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару.
Вважаємо за необхідне зазначити, що Скаржник, має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак, будь-який Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у даній закупівлі через встановлення Замовником незаконних та дискримінаційних вимог.
Зазначена Замовником вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Стандарту SA 8000:2014 не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість.
На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 18 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
17. Вимога абз. 12, п.2 «Інша інформація» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерній документації по процедурі відкриті торги (з особливостями): «ISO 55001:2019 (ISO 55001:2014, ЮТ) «Управління активами. Системи управління. Вимоги», ДСТУ EN ISO 41001:2021 (EN ISO 41001:2018, IDT; ISO 41001:2018, IDT).» Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Нагадуємо предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Стандарт ISO 55001:2019 (ISO 55001:2014, ЮТ) «Управління активами. Системи управління. Вимоги», ДСТУ EN ISO 41001:2021 (EN ISO 41001:2018, IDT; ISO 41001:2018, IDT) який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії. Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
16. Вимога пп. 7, п.6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» в додатку Тендерна документація по процедурі відкриті торги (з особливостями): На виконання положень законодавства України з охорони праці, Учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці (за показниками важкості та напруженості праці) у кількості не менше, ніж на три робочі місця (професії) Учасника з позитивним висновком, виданим не раніше 2023 року. Дослідження мають бути проведені лабораторією, атестованою на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами (лист або інформація) від відповідної Державної служби України про визнання лабораторії атестованою. Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Нагадуємо предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою. Встановивши таку умову, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, оскільки переважна більшість не має відповідних досліджень та позитивних висновків. Слід врахувати, що отримання такого документу займає значний проміжок часу, що, зазвичай, є більшим за строк подання тендерних пропозицій. Таким чином, учасники, які заздалегідь мали відповідні дослідження та позитивні висновки, будуть у нерівних умовах з учасниками, які таких не мають і об’єктивно не в змозі своєчасно його отримати. Зазначений вище документ не має ніякого відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Тому на нашу думку вимога пп. 7, п.6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» в Тендерній документації по процедурі відкриті торги (з особливостями), має бути вилучена Замовником з тексту тендерної Документації. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
15. Вимога пп. 1), п.7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)», Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями): «довідка щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання електричної енергії. Окрім цього, за вказаною довідкою учасники повинні надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу. Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасникам необхідно надати завірені копії документів, які посвідчують якість товару (сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або посвідчень на кожен вид товару тощо) та документи, які засвідчують, що учасник має змогу поставити достатній обсяг товару (електричної енергії) замовнику протягом 2025 року. У випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, учасники надають відповідний документ, виданий Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, із зазначенням обставин, що електрична енергія як товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Нагадуємо предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами Особливостей в цій частині. Встановивши таку умову, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, Зазначений вище документ не має ніякого відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Тому на нашу думку вимога пп. 1), п.7 «Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)», Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) мають бути вилучені Замовником з тексту тендерної Документації. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
14. Вимога пп. 6, п.6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями): «Документальне підтвердження про наявність у штаті учасника не менше одного працівника, що має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання та перевірку знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки (копія посвідчення надається учасником у складі пропозиції).» Нагадуємо предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою. Встановивши таку умову, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, Зазначений вище документ не має ніякого відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Тому на нашу думку вимога встановлена пп. 6, п. 6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями), мають бути вилучені Замовником з тексту тендерної Документації. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
13. Вимога абзацу 18 розділу «Якість електричної енергії» технічного завдання Додатку 4. «посвідчення про проходження навчання законів і нормативних актів про охорону праці особою із наданням відповідних протоколів , а саме посвідчення про те, що працівник пройшов навчання і виявив потрібні знання «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів», посвідчення про те, що працівник пройшов навчання і виявив потрібні знання законодавчих актів з охорони праці, надання медичної допомоги потерпілим, гігігєни праці, електробезпеки (Загальний курс з ОП); НПАОП 0.00-1.76-15; НПАОП 0.00-5.11-85; НПАОП 0.00-5.12-12-01; НПАОП 0.00-7.23-23; НПАОП 0.00-7.11-12; НПАОП 52.0-1.01-96; посвідчення про те, що працівник допущений до роботи в електроустановках напругою до 1000 В». Нагадуємо предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. А відповідно до цих стандартів не передбачено наявності у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою. Слід відмітити також, що відповідно до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджені наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.1998 № 4 (НПАОП 40.1-1.21-98) V група з електробезпеки надається в електроустановках напругою вище 1000 В адміністративно-технічним працівникам, особам, відповідальним за електрогосподарство. Чинним законодавством не обумовлюється обов’язок отримання V групи з електробезпеки для постачання електричної енергії, оскільки відсутні електроустановки напругою вище 1000 В. А отже Учасник, маючи чинну ліцензію на постачання електричної та можливість добросовісно виконати умови закупівлі, не зможе взяти участь у цій закупівлі Таким чином, участь у цій закупівлі можуть взяти ті учасники, які мають працівників з V групою електробезпеки, незважаючи на відсутність такого обов’язку. Тому на нашу думку вимоги, встановлені в абзаці 18 розділу «Якість електричної енергії» технічного завдання Додатку 4, мають бути вилучені Замовником з тексту тендерної Документації. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
12. Вимога пункту 40 Додатку 5. «Скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій. Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Копія звіту про аудит, що підтверджує проведення аудиту, складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), якщо дата реєстрації сертифікату на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів» не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту, або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в акредитованому НААУ органі стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому НААУ органі по сертифікації (органі з оцінки відповідності) не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів») пізніше, ніж один рік від дати складання звіту). Сертифікат внутрішнього аудитора, виданий працівнику Учасника на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно до вимог ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT), який підтверджує компетентність здійснення внутрішнього аудиту щодо ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), та вимог положень ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT). Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії. Закон України «Про ринок електричної енергії», Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії. Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару. На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 40 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги. 12. Вимога пункту 40 Додатку 5. «Скановану копію оригіналу сертифікату учасника на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів», чинного на дату розкриття тендерних пропозицій. Сертифікат повинний бути виданий Учаснику органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності). Копія звіту про аудит, що підтверджує проведення аудиту, складеного акредитованим НААУ органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим НААУ органом по сертифікації (органом з оцінки відповідності), якщо дата реєстрації сертифікату на систему енергетичного менеджменту згідно вимог стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів» не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту, або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в акредитованому НААУ органі стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому НААУ органі по сертифікації (органі з оцінки відповідності) не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання» з урахуванням вимог ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT) «Настанова щодо оцінювання та поліпшення енергетичних послуг для споживачів») пізніше, ніж один рік від дати складання звіту). Сертифікат внутрішнього аудитора, виданий працівнику Учасника на підставі проходження навчання по програмі «Внутрішній аудит систем менеджменту» згідно до вимог ДСТУ ISO 19011:2019 (ISO 19011:2018, IDT), який підтверджує компетентність здійснення внутрішнього аудиту щодо ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), та вимог положень ДСТУ ISO 50007:2020 (ISO 50007:2017, IDT). Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Стандарт ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії. Закон України «Про ринок електричної енергії», Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії. Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару. На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 40 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
11. Вимога пункту 39 Додатку 5. «Оригінал чинного на дату розкриття тендерних пропозицій сертифікату на систему управління якістю, виданого учаснику органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності), про відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання учасника стосовно торгівлі електроенергією вимогам ДСТУ ISO 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT). Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Враховуючи предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія та беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Стандарт ISO 28001:2009 (ISO 28001:2007, IDT), який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушив п. 29 Особливостей. Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії. Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару. Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару. На нашу думку вимога, встановлена в пункті 39 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
10. Вимога пункту 33 Додатку 5. «Відповідно до пункту 6.1.1. Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 307 (зі змінами), учасники ринку, які є сторонами відповідальними за баланс (СВБ), крім оператора ринку (ОР), оператора системи постачання (ОСП), гарантованого покупця та ОСР, які є СВБ та не мають інших учасників ринку у своїй балансуючій групі, зобов’язані надавати ОСП фінансові гарантії виконання зобов’язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії. Отже Учасники повинні підтвердити виконання вимог Правил ринку, шляхом надання у складі пропозиції чинної фінансової гарантії виконання зобов’язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії або у разі, якщо Учасник не є СВБ, надати лист - підтвердження від СВБ про те, що Учасник входить до балансуючої групи та /або копію договору з СВБ, а також копію гарантії СВБ, чинної на момент подання пропозиції...» Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Нагадуємо предмет даної закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Встановивши таку вимогу, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, оскільки слід врахувати, що отримання такого документу не відповідає. Таким чином, учасники, які заздалегідь мали відповідні дослідження та позитивні висновки, будуть у нерівних умовах з учасниками, які таких не мають і об’єктивно не в змозі своєчасно його отримати. Зазначений вище документ не має ніякого відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 33 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
9. Вимога пункту 32 Додатку 5. «Для підтвердження відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю діяльністю (бізнесу). Вимоги. (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) Учасник надає у складі тендерної пропозиції відповідний сертифікат, що є чинним на момент подання пропозиції....» Зазначені умови тендерної документації є дискримінаційними та незаконними з огляду на наступне. Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Стандарт ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю діяльністю (бізнесу). Вимоги. (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT), який вимагає надати Замовник, не передбачений національними стандартами для електричної енергії. Таким чином, Замовник порушує п. 29 Особливостей. Встановивши цю вимогу, Замовник значно обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у публічній закупівлі, оскільки умовам тендерної документації будуть відповідати лише ті учасники, які мають сертифікати, наявність яких не є обов’язковою для здійснення постачання електричної енергії. Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, не встановлюють обов'язку наявності жодного сертифікату ISO для учасників ринку електричної енергії. Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Товаром (предметом закупівлі) є електрична енергія. Замовником вимагається надання сертифікатів та документів, які встановлюють вимоги не до предмету закупівлі (електричної енергії), а до діяльності постачальника. Жоден із вказаних документів не встановлює вимоги до характеристик електричної енергії як товару. Закон України «Про публічні закупівлі» не передбачає права замовника вимагати документи на підтвердження відповідності діяльності постачальника будь-яким сертифікатам. Законом передбачено право замовника вимагати виключно сертифікати відповідності пропонованого товару. З огляду на вищевикладене, на нашу думку, вимога, встановлена в пункті 32 Додатку 5, повинна бути вилучені Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
8. Вимога пункту 31 Додатку 5. «Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам Учасникам необхідно надати завірені копії документів, які посвідчують якість товару (сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або посвідчень на кожен вид товару тощо) та документи, які засвідчують, що учасник має змогу поставити достатній обсяг товару (електричної енергії) замовнику протягом 2025 року. У випадку відсутності законодавчої необхідності у сертифікації відповідного товару, учасники надають відповідний документ від спеціалізованого органу із зазначенням обставин, що електрична енергія як товар не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. В такому випадку зазначені вище сертифікати на товар не надаються...» Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Відповідно до цих стандартів не передбачено необхідності підтвердження відповідності товару – електричної енергії – технічним, якісним та кількісним характеристикам та отримання документів, які посвідчують якість товару (сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або посвідчень на кожен вид товару тощо) та документів, які засвідчують змогу поставити достатній обсяг товару (електричної енергії). Вищезазначена вимога не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Встановивши таку умову, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, оскільки слід врахувати, що отримання документів на підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам займатиме значний проміжок часу, що перевищить кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Таким чином, учасники, які заздалегідь мали відповідні документи, будуть у нерівних умовах з учасниками, які таких документів не мають і об’єктивно не в змозі своєчасно їх отримати. На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 31 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
7. Вимога пункту 30 Додатку 5. «Довідка щодо застосування Учасником заходів із захисту довкілля при виконанні умов Договору із постачання природного газу. Окрім цього, за вказаною довідкою учасники повинні надати свідоцтво, що видане Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, або інший документ, що підтверджує отримання працівником учасника знань з сучасних вимог до системи управління екологічною безпекою на об’єктах паливно – енергетичного комплексу або документ про освіту виданий ВНЗ (диплом з додатком) про вивчення курсу або дисципліни «Екологічна безпека на об’єктах паливно – енергетичного комплексу» або документ про отримання знань на курсах, семінарах тощо в відповідних навчальних закладах/центрах тощо про екологічну безпеку на об’єктах паливно – енергетичного комплексу.» У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим пункту 29 Особливостей, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, необхідно керуватись чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Вищезазначена вимога не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 30 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
6. Вимога пункту 29 Додатку 5. «Інформація від територіального органу ДСНС України про наявність (із зазначенням кількості) або про відсутність надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника, видану 2024 року.» Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Відповідно до цих стандартів не передбачено необхідності наявності інформації від територіального органу ДСНС України про наявність (із зазначенням кількості) або про відсутність надзвичайних ситуацій на підприємстві учасника у нас і надання у складі тендерної пропозиції документів, встановлених оскаржуваною нами вимогою. Вищезазначена вимога не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Встановивши таку вимогу, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, оскільки слід врахувати, що отримання відповідної інформації може зайняти термін, що перевищить кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Таким чином, учасники, які заздалегідь мали відповідну інформацію, будуть у нерівних умовах з учасниками, які такої інформації не отримали і об’єктивно не в змозі своєчасно її отримати. На нашу думку, вимога встановлена в пункті 29 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
5. Вимога пункту 28 Додатку 5. «Інформація, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2024 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника.» Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Відповідно до цих стандартів не передбачено необхідності у наявності інформації з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві. Вищезазначена вимога не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Встановивши таку вимогу, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, оскільки слід врахувати, що отримання інформації про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві може зайняти термін, що, перевищить кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Таким чином, учасники, які заздалегідь отримали відповідну інформацію від відповідних державних органів, будуть у нерівних умовах з учасниками, які такої інформації не отримали і об’єктивно не в змозі своєчасно її отримати. Також наголошуємо, що Скаржник, має чинну ліцензію на постачання електричної енергії, а також інші необхідні документи для здійснення зазначеної господарської діяльності. Однак будь-який Учасник, виконуючи усі норми законодавства щодо постачання електричної енергії, у будь-якому разі не може взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником незаконних та дискримінаційних вимог. На нашу думку, вимога встановлена в пункті 28 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
4. Вимога пункту 27 Додатку 5. «Документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщеннях Учасника згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень», а саме: протокол проведення дослідження мікроклімату у кількості не меншою, аніж на одне робоче місце (професію) Учасника з висновком про те, що умови праці за показниками мікроклімату допустимі, які проведені підприємством або установою, атестованою Державною службою України з питань праці на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами про це (лист або інформація) від Державної служби України з питань праці, що видане такому підприємству або установі.» Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Відповідно до вказаних стандартів не передбачено необхідності документального підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці в частині відповідності мікроклімату в робочих приміщення згідно з ДСН 3.3.6.042-99 «Санітарні норми мікроклімату виробничих приміщень». Вищезазначена вимога не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Встановивши таку вимогу, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, оскільки слід врахувати, що документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень може зайняти значний термін, який перевищуватиме кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Таким чином, учасники, які заздалегідь не мали відповідних лабораторних досліджень, визначених даною вимогою будуть у нерівних умовах з учасниками, які таких досліджень не мають і об’єктивно не в змозі своєчасно їх отримати. На нашу думку вимога, встановлена в пункті 27 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
3. Вимога пункту 26 Додатку 5. «Документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці (за показниками важкості та напруженості праці) у кількості не менше, ніж на три робочі місця (професії) Учасника з позитивним висновком, виданим не раніше 2023 року. Дослідження мають бути проведені лабораторією, атестованою на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу разом з підтверджуючими документами (лист або інформація) від відповідної Державної служби України про визнання лабораторії атестованою.» Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Відповідно до вказаних стандартів не передбачено необхідності документального підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці (за показниками важкості та напруженості праці) у кількості не менше, ніж на три робочі місця (професії). Вищезазначена вимога не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Встановивши таку вимогу, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі, оскільки, слід врахувати, що отримання документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці займає значний проміжок часу, що, перевищить кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Таким чином, учасники, які заздалегідь мали відповідні дослідження та позитивні висновки, будуть у нерівних умовах з учасниками, які таких не мають і об’єктивно не в змозі своєчасно їх отримати. На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 26 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Вимога пункту 20 Додатку 5 «Протокол перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені у ДСТУ ЕN 50160-2023 або ДСТУ ЕN 50160-2014 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання». Пунктом 29 Особливостей, встановлено, що у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть встановлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Беручи участь в публічних закупівлях на постачання електричної енергії, керуємось чинним ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)» та ДСТУ 3466-96 Якість електричної енергії. Терміни та визначення. Відповідно до цих стандартів, не передбачено необхідності складання електропостачальником протоколів перевірки показників якості електроенергії на відповідність вимогам, що встановлені ДСТУ ЕN 50160-2023 або ДСТУ ЕN 50160-2014 разом із наочним графіком усереднених значень відхилень напруги протягом терміну вимірювання. Вищезазначена вимога не має жодного відношення до діяльності з постачання електричної енергії та не впливає на її якість. Відповідно встановивши неправомірну вимогу, Замовник обмежив коло учасників, які зможуть взяти участь у закупівлі. Слід також врахувати, що строк для оформлення визначеного вимогою протоколу, може перевищувати кінцевий термін подання тендерних пропозицій. Таким чином, учасники, які заздалегідь отримали відповідний протокол, перебуватимуть у нерівних умовах з учасниками, які такого протоколу не мають і об’єктивно не зможуть своєчасно його отримати. На нашу думку, вимога, встановлена в пункті 20 Додатку 5, повинна бути вилучена Замовником з Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Замовник повинен внести відповідні зміни до Документації для усунення невідповідності вимогам чинного законодавства в сфері публічних закупівель та виключити вищезазначені вимоги.