-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група
на очікувану вартість
Торги не відбулися
6 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 33 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 33 000.00 UAH
Період оскарження:
27.01.2025 18:17 - 01.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
1719fe51ee664b61a3f014ddf5d9bec0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-27-018140-a.a2
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Dokumenti banku i povnovazhennya.pdf.p7s.p7s 17.02.2025 17:42
- Гарантія 226.pdf 17.02.2025 17:42
- протокол 27 від 13.02.2025.pdf 17.02.2025 17:42
- 3_ТД на закупівлю дров в 2025_січень тв.п.doc 17.02.2025 17:42
- Dokumenti banku i povnovazhennya.pdf 17.02.2025 17:42
- UA-2025-01-27-018140-a-awards.pdf 17.02.2025 17:42
- Скарга І АМКУ.docx 17.02.2025 17:42
- Скарга І АМКУ 018140.pdf.p7s 17.02.2025 17:42
- Довідка+ВИПИСКА 226.pdf 17.02.2025 17:42
- Гарантія 226.pdf.p7s.p7s 17.02.2025 17:42
- Скарга І АМКУ 018140.pdf 17.02.2025 17:42
- Довідка+ВИПИСКА 226.pdf.p7s.p7s 17.02.2025 17:42
- sign.p7s 17.02.2025 17:42
- dec2da57-1215-4fd1-800e-02e99e30ec75.pdf 17.02.2025 18:39
- рішення від 19.02.2025 № 2544.pdf 19.02.2025 15:39
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.02.2025 № 3060.pdf 28.02.2025 12:19
- рішення від 27.02.2025 № 3060.pdf 04.03.2025 17:10
- пояснення на рішення №2544-р-пк-пз_відповідь на скаргу.pdf 21.02.2025 17:47
- пояснення на рішення №2544-р-пк-пз_відповідь на скаргу.docx 21.02.2025 17:47
- протокол №45 від 26.03.2025.pdf 26.03.2025 16:52
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.02.2025 17:54
Дата розгляду скарги:
27.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.02.2025 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.03.2025 17:11
Дата виконання рішення Замовником:
26.03.2025 16:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ)
26.03.2025 №45 м. Суми
Порядок денний:
1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі товару згідно коду ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група (тверді породи: дуб, бук, граб, ясень, акація, клен, в’яз) (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-01-27-018140-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 13.02.2025 №27 (далі – Рішення), згідно з яким тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРО-Х» було відхилено.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.02.2025 №3060-р/пк-пз зобов’язано Квартирно-експлуатаційний відділ м. Суми скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 13.02.2025 №27
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3582a095db6e9df6e4d89a0389bcb96b
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х», код ЄДРПОУ 43969067, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-27-018140-a.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
27 січня 2025 року Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю Код ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група.
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» прийняло рішення взяти участь в процедурі закупівель та 03 лютого 2025 року подало тендерну пропозицію на суму 6 586 704,00 грн.
04 лютого 2025 року після завершення аукціону відбулось розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі в Процедурі закупівлі надали наступні учасники:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАКТУРА LТD" - 5 442 600,00 UAH з ПДВ
ФОП Бондаренко Р.М. 6 197 616,00 - UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГРО-Х" - 6 586 704,00 UAH з ПДВ
Розгляд пропозиції Скаржника розпочався та завершився 13 лютого 2025 року з урахуванням положень абзацу 6 пункту 49 Особливостей.
Так, 13 лютого 2025 року Замовником – Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника (Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025), та о 13:35 год 13 лютого 2025 року такий протокол був оприлюднений в елекронній системі закупівель.
Замовник в Протокольному рішенні (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року зазначає:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 Nº 1178 ( із змінами й доповненнями ) ( далі — Особливості ) та статті 29 Закону України « Про публічні закупівлі ».
Відповідно до пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції з урахуванням Особливостей.
Згідно з умовами Закупівлі Замовником встановлено вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції.
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності, а саме: Відповідно до п 2 розділу III Тендерної документації замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії з грошовим покриттям у розмірі 3% від очікуваної вартості закупівлі.
Сума забезпечення 198 000 грн 00 коп. (сто дев?яносто вісім тисяч грн 00 коп.) (згідно ч . 1 ст . 25 Закону України (зі змінами )).
Строк дії забезпечення: протягом 90 (дев?яноста) днів.
Вид забезпечення: банківська гарантія з грошовим покриттям (згідно п . 1 ст. 25 Закону України (зі змінами )).
Банківська гарантія з грошовим покриттям повинна бути безвідкличною та безумовною (свідчити про безумовний обов?язок банку сплатити на користь Замовника, а саме : Квартирно-експлуатаційний відділ міста Суми, вул. Герасима Кондратьєва 165, на р / р UA538201720355129004001095383 відкритий в Державній казначейській службі України у м . Київ , МФО 820172, суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 2 цього розділу цієї тендерної документації) та не може бути відкликана протягом строку ї дії.
Гарантія повинна містити наступні суттєві умови, зокрема: - обов?язок гаранта сплатити повну суму забезпечення пропозиції (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара.
На виконання даної вимоги Учасником було надано Гарантію Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року ( далі - Гарантія ) ( файл : Гарантія 226.pdf). Відповідно до п . 3 Гарантії зазначено наступне: « за цією гарантією гарант безвідкличною та безумовною зобов?язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога )», що не відповідає умовам тендерної документації.
3 врахуванням вищевикладеного Гарантія не відповідає вимогам зазначеним в тендерній документації та не може вважатись такою, що надана у складі пропозиції.
Таким чином , Учасником не виконано вимогу тендерної документації в даній
частині.
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до п . 3 Розділу V Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли : - не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на
підставі зазначеної норми.
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» вважає Оскаржуване рішення незаконним та необґрунтованим з огляду на наступне:
Тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» відповідає умовам визначеним в тендерній документації, а забезпечення тендерної пропозиції надано у складі тендерної пропозиції.
Згідно пункту 2 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації, затвердженої Рішенням Уповноваженої особи ІННИ ФЕДОРЧЕНКО Протоколом № 10 від 27.01.2025 року, визначено наступне:
Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії з грошовим покриттям у розмірі 3% від очікуваної вартості закупівлі.
Сума забезпечення 198 000 грн 00 коп (сто дев’яносто вісім тисяч грн 00 коп.) (згідно ч. 1 ст. 25 Закону України (зі змінами)).
Строк дії забезпечення: протягом 90 (дев’яноста) днів.
Вид забезпечення: банківська гарантія з грошовим покриттям (згідно п. 1 ст. 25 Закону України (зі змінами)).
Банківська гарантія з грошовим покриттям повинна бути безвідкличною та безумовною (свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь Замовника, а саме: Квартирно-експлуатаційний відділ міста Суми, вул. Герасима Кондратьєва 165, на р/р UA538201720355129004001095383 відкритий в Державній казначейській службі України у м. Київ, МФО 820172, суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 2 цього розділу цієї тендерної документації) та не може бути відкликана протягом строку її дії.
Платіжні реквізити бенефіціара:
Назва банківської (казначейської) установи: Державна казначейська служба України м. Київ, МФО: 820172
р/р: UA538201720355129004001095383
код ЄДРПОУ: 26622590
Найменування: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Суми
Банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Електронну банківську гарантію з КЕП/УЕП банка, учасник з метою підтвердження надання забезпечення тендерної пропозиції подає в електронному вигляді через електронну систему закупівель разом із тендерною пропозицією.
Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі “PDF” копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, яка підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути належним чином завірені банком.
Гарантія повинна містити наступні суттєві умови:
• Назву документа – “Гарантія”;
• Номер, дату та місце складання;
• Термін дії повинен бути не менше ніж 90 днів з кінцевої дати подання пропозицій;
• Повну або скорочену назву гаранта;
• Номер закупівлі у ЦБД;
• Повну або скорочену назву учасника (принципала), що збігається з назвою, яка зазначена ним в пропозиції до закупівлі;
• Повну або скорочену назву бенефіціара;
• Платіжні реквізити бенефіціара;
• Посилання на документацію про проведення закупівлі, в яких передбачена вимога щодо надання гарантії;
• Суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу;
• Умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом (за згодою бенефіціара): лише за письмовою згодою із бенефіціаром;
• Гарантія має бути безвідкличною;
• Обов’язок гаранта сплатити повну суму забезпечення пропозиції (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара.
Всі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок учасника.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» подало у складі тендерної пропозиції Гарантію Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року, видану АТ «ОКСІ БАНК» у повній відповідності вимогам Замовника.
Пункт 3 гарантії передбачає: За цією гарантією гарант безвідкличною та безумовною зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).
Варто звернути увагу, що положення гарантії передбачає обов’язок гаранта сплатити повну суму забезпечення пропозиції (гарантована сума), при цьому така гарантія не містить жодних умов, що такий обов’язок буде здійснений не за першою письмовою вимогою бенефіціара.
Слід зазначити, що підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яку визначив Замовник – є саме ненадання забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Так, посилання на ці підстави містяться як в оскаржуваному Протокольному рішенні (Протоколі) № 27 від 13.02.2025 року, яким відхилено тендерну пропозицію Скаржника, так і в протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-01-27-018140-a в електронній системі закупівель.
По-перше, як вбачається з переліку поданих Скаржником документів в електронній системі закупівель, так і з оскаржуваного Протокольного рішення (Протоколу) № 27 від 13.02.2025 року, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції – Гарантію Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року, видану АТ «ОКСІ БАНК», та така гарантія відповідає вимогам.
По-друге, навіть якщо Замовник вважає, що таке забезпечення тендерної пропозиції не відповідає вимогам, визначеним в Тендерній документації, то Замовник не мав права відхиляти Тендерну пропозицію Скаржника.
Так, згідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Варто зазначити, що Замовник не зобов’язаний розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель у випадку саме відсутності забезпечення тендерної пропозиції, а випадку, якщо таке забезпечення було надано Замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою.
Така позиція відповідає практиці прийнятих рішень органом оскарження та змісту консультацій з питань публічних закупівель Міністерства економіки України (зокрема у відповіді на запит № 234/2023 https://me.gov.ua/inforez/Print/e1c5f7e7-febd-4194-8cfc-d5f69813b2bb?tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA ).
Разом з цим, Замовник не оприлюднював повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, щодо забезпечення тендерної пропозиції.
Твердження Замовника в оскаржуваному Протокольному рішенні (Протоколі) № 27 від 13.02.2025 року, що «3 врахуванням вищевикладеного Гарантія не відповідає вимогам зазначеним в тендерній документації та не може вважатись такою, що надана у складі пропозиції» не відповідає ні нормам чинного законодавства, ні умовам тендерної документації, ні здоровому глузду.
Адже, відсутні положення чинного законодавства, чи положення тендерної документації, які б давали підстави вважати, що подана в складі тендерної пропозиції Гарантія, яка була предметом розгляду Замовником на відповідність/невідповідність вимогам тендерної документації, може вважатись такою, що не надана у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» у складі тендерної пропозиції надано Гарантію Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року, видану АТ «ОКСІ БАНК». При цьому, у випадку, якщо на думку замовника така гарантія не відповідає вимогам тендерної документації, то Замовником всупереч вимогам законодавства не оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, щодо забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції скаржника згідно підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а оскаржуване рішення (Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року) підлягає скасуванню.
Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ураховуючи наведене, Замовник порушив процедуру закупівлі при прийнятті та оприлюдненні оскаржуваного рішення, безпідставно відхилив тендерну пропозицію, порушивши вимоги Особливостей в цій частині та порушив право Скаржника - Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» бути обраним переможцем закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція була найбільш економічно вигідною (з урахуванням положень абзацу 6 пункту 49 Особливостей після відхилення першого учасника).
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, -
ПРОШУ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Квартирно-експлуатаційний відділ м. Суми (Код ЄДРПОУ: 26622590) скасувати Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника – Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» (Код ЄДРПОУ 43969067) процедури закупівлі «Код ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-27-018140-a.
Додатки (документи та матеріали в електронній формі, що підтверджують інформацію, викладену в скарзі, та порушення процедури закупівлі, неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника):
1. Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року (протокол № 27 від 13.02.2025);
2. Тендерна документація затверджена Рішенням Уповноваженої особи ІННИ ФЕДОРЧЕНКО Протоколом № 10 від 27.01.2025 року (3_ТД на закупівлю дров в 2025_січень тв.п);
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2025-01-27-018140-a (UA-2025-01-27-018140-a-awards);
4. Гарантія Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року (Гарантія 226, Гарантія 226.pdf.p7s.p7s);
5. Документи до гарантії: (Довідка +ВИПИСКА 226, Довідка +ВИПИСКА 226.pdf.p7s.p7s, Dokumenti banku i povnovazhennya, Dokumenti banku i povnovazhennya.pdf.p7s.p7s).
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» прийняло рішення взяти участь в процедурі закупівель та 03 лютого 2025 року подало тендерну пропозицію на суму 6 586 704,00 грн.
04 лютого 2025 року після завершення аукціону відбулось розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі в Процедурі закупівлі надали наступні учасники:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАКТУРА LТD" - 5 442 600,00 UAH з ПДВ
ФОП Бондаренко Р.М. 6 197 616,00 - UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГРО-Х" - 6 586 704,00 UAH з ПДВ
Розгляд пропозиції Скаржника розпочався та завершився 13 лютого 2025 року з урахуванням положень абзацу 6 пункту 49 Особливостей.
Так, 13 лютого 2025 року Замовником – Квартирно-експлуатаційним відділом м. Суми було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію учасника (Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025), та о 13:35 год 13 лютого 2025 року такий протокол був оприлюднений в елекронній системі закупівель.
Замовник в Протокольному рішенні (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року зазначає:
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 Nº 1178 ( із змінами й доповненнями ) ( далі — Особливості ) та статті 29 Закону України « Про публічні закупівлі ».
Відповідно до пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції з урахуванням Особливостей.
Згідно з умовами Закупівлі Замовником встановлено вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції.
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності, а саме: Відповідно до п 2 розділу III Тендерної документації замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії з грошовим покриттям у розмірі 3% від очікуваної вартості закупівлі.
Сума забезпечення 198 000 грн 00 коп. (сто дев?яносто вісім тисяч грн 00 коп.) (згідно ч . 1 ст . 25 Закону України (зі змінами )).
Строк дії забезпечення: протягом 90 (дев?яноста) днів.
Вид забезпечення: банківська гарантія з грошовим покриттям (згідно п . 1 ст. 25 Закону України (зі змінами )).
Банківська гарантія з грошовим покриттям повинна бути безвідкличною та безумовною (свідчити про безумовний обов?язок банку сплатити на користь Замовника, а саме : Квартирно-експлуатаційний відділ міста Суми, вул. Герасима Кондратьєва 165, на р / р UA538201720355129004001095383 відкритий в Державній казначейській службі України у м . Київ , МФО 820172, суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 2 цього розділу цієї тендерної документації) та не може бути відкликана протягом строку ї дії.
Гарантія повинна містити наступні суттєві умови, зокрема: - обов?язок гаранта сплатити повну суму забезпечення пропозиції (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара.
На виконання даної вимоги Учасником було надано Гарантію Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року ( далі - Гарантія ) ( файл : Гарантія 226.pdf). Відповідно до п . 3 Гарантії зазначено наступне: « за цією гарантією гарант безвідкличною та безумовною зобов?язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога )», що не відповідає умовам тендерної документації.
3 врахуванням вищевикладеного Гарантія не відповідає вимогам зазначеним в тендерній документації та не може вважатись такою, що надана у складі пропозиції.
Таким чином , Учасником не виконано вимогу тендерної документації в даній
частині.
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до п . 3 Розділу V Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли : - не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на
підставі зазначеної норми.
Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» вважає Оскаржуване рішення незаконним та необґрунтованим з огляду на наступне:
Тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» відповідає умовам визначеним в тендерній документації, а забезпечення тендерної пропозиції надано у складі тендерної пропозиції.
Згідно пункту 2 розділу III. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» Тендерної документації, затвердженої Рішенням Уповноваженої особи ІННИ ФЕДОРЧЕНКО Протоколом № 10 від 27.01.2025 року, визначено наступне:
Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії з грошовим покриттям у розмірі 3% від очікуваної вартості закупівлі.
Сума забезпечення 198 000 грн 00 коп (сто дев’яносто вісім тисяч грн 00 коп.) (згідно ч. 1 ст. 25 Закону України (зі змінами)).
Строк дії забезпечення: протягом 90 (дев’яноста) днів.
Вид забезпечення: банківська гарантія з грошовим покриттям (згідно п. 1 ст. 25 Закону України (зі змінами)).
Банківська гарантія з грошовим покриттям повинна бути безвідкличною та безумовною (свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь Замовника, а саме: Квартирно-експлуатаційний відділ міста Суми, вул. Герасима Кондратьєва 165, на р/р UA538201720355129004001095383 відкритий в Державній казначейській службі України у м. Київ, МФО 820172, суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 2 цього розділу цієї тендерної документації) та не може бути відкликана протягом строку її дії.
Платіжні реквізити бенефіціара:
Назва банківської (казначейської) установи: Державна казначейська служба України м. Київ, МФО: 820172
р/р: UA538201720355129004001095383
код ЄДРПОУ: 26622590
Найменування: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Суми
Банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639.
Електронну банківську гарантію з КЕП/УЕП банка, учасник з метою підтвердження надання забезпечення тендерної пропозиції подає в електронному вигляді через електронну систему закупівель разом із тендерною пропозицією.
Разом із банківською гарантією надаються у електронному форматі “PDF” копія ліцензії, виданої банку та копія документа про повноваження особи, яка підписує банківську гарантію. Зазначені копії повинні бути належним чином завірені банком.
Гарантія повинна містити наступні суттєві умови:
• Назву документа – “Гарантія”;
• Номер, дату та місце складання;
• Термін дії повинен бути не менше ніж 90 днів з кінцевої дати подання пропозицій;
• Повну або скорочену назву гаранта;
• Номер закупівлі у ЦБД;
• Повну або скорочену назву учасника (принципала), що збігається з назвою, яка зазначена ним в пропозиції до закупівлі;
• Повну або скорочену назву бенефіціара;
• Платіжні реквізити бенефіціара;
• Посилання на документацію про проведення закупівлі, в яких передбачена вимога щодо надання гарантії;
• Суму гарантії цифрами та словами і валюту платежу;
• Умови, за яких можна вносити зміни до тексту гарантії принципалом, бенефіціаром, банком-гарантом (за згодою бенефіціара): лише за письмовою згодою із бенефіціаром;
• Гарантія має бути безвідкличною;
• Обов’язок гаранта сплатити повну суму забезпечення пропозиції (гарантована сума) за першою письмовою вимогою бенефіціара.
Всі витрати, пов’язані з поданням забезпечення тендерної пропозиції, здійснюються за рахунок учасника.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» подало у складі тендерної пропозиції Гарантію Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року, видану АТ «ОКСІ БАНК» у повній відповідності вимогам Замовника.
Пункт 3 гарантії передбачає: За цією гарантією гарант безвідкличною та безумовною зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).
Варто звернути увагу, що положення гарантії передбачає обов’язок гаранта сплатити повну суму забезпечення пропозиції (гарантована сума), при цьому така гарантія не містить жодних умов, що такий обов’язок буде здійснений не за першою письмовою вимогою бенефіціара.
Слід зазначити, що підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яку визначив Замовник – є саме ненадання забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Так, посилання на ці підстави містяться як в оскаржуваному Протокольному рішенні (Протоколі) № 27 від 13.02.2025 року, яким відхилено тендерну пропозицію Скаржника, так і в протоколі розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-01-27-018140-a в електронній системі закупівель.
По-перше, як вбачається з переліку поданих Скаржником документів в електронній системі закупівель, так і з оскаржуваного Протокольного рішення (Протоколу) № 27 від 13.02.2025 року, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції забезпечення тендерної пропозиції – Гарантію Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року, видану АТ «ОКСІ БАНК», та така гарантія відповідає вимогам.
По-друге, навіть якщо Замовник вважає, що таке забезпечення тендерної пропозиції не відповідає вимогам, визначеним в Тендерній документації, то Замовник не мав права відхиляти Тендерну пропозицію Скаржника.
Так, згідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Варто зазначити, що Замовник не зобов’язаний розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель у випадку саме відсутності забезпечення тендерної пропозиції, а випадку, якщо таке забезпечення було надано Замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою.
Така позиція відповідає практиці прийнятих рішень органом оскарження та змісту консультацій з питань публічних закупівель Міністерства економіки України (зокрема у відповіді на запит № 234/2023 https://me.gov.ua/inforez/Print/e1c5f7e7-febd-4194-8cfc-d5f69813b2bb?tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA ).
Разом з цим, Замовник не оприлюднював повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, щодо забезпечення тендерної пропозиції.
Твердження Замовника в оскаржуваному Протокольному рішенні (Протоколі) № 27 від 13.02.2025 року, що «3 врахуванням вищевикладеного Гарантія не відповідає вимогам зазначеним в тендерній документації та не може вважатись такою, що надана у складі пропозиції» не відповідає ні нормам чинного законодавства, ні умовам тендерної документації, ні здоровому глузду.
Адже, відсутні положення чинного законодавства, чи положення тендерної документації, які б давали підстави вважати, що подана в складі тендерної пропозиції Гарантія, яка була предметом розгляду Замовником на відповідність/невідповідність вимогам тендерної документації, може вважатись такою, що не надана у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи викладене, Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» у складі тендерної пропозиції надано Гарантію Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року, видану АТ «ОКСІ БАНК». При цьому, у випадку, якщо на думку замовника така гарантія не відповідає вимогам тендерної документації, то Замовником всупереч вимогам законодавства не оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, щодо забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, у Замовника були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції скаржника згідно підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а оскаржуване рішення (Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року) підлягає скасуванню.
Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Ураховуючи наведене, Замовник порушив процедуру закупівлі при прийнятті та оприлюдненні оскаржуваного рішення, безпідставно відхилив тендерну пропозицію, порушивши вимоги Особливостей в цій частині та порушив право Скаржника - Товариством з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» бути обраним переможцем закупівлі, оскільки наша тендерна пропозиція була найбільш економічно вигідною (з урахуванням положень абзацу 6 пункту 49 Особливостей після відхилення першого учасника).
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, -
ПРОШУ:
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Квартирно-експлуатаційний відділ м. Суми (Код ЄДРПОУ: 26622590) скасувати Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника – Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» (Код ЄДРПОУ 43969067) процедури закупівлі «Код ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-27-018140-a.
Додатки (документи та матеріали в електронній формі, що підтверджують інформацію, викладену в скарзі, та порушення процедури закупівлі, неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника):
1. Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року (протокол № 27 від 13.02.2025);
2. Тендерна документація затверджена Рішенням Уповноваженої особи ІННИ ФЕДОРЧЕНКО Протоколом № 10 від 27.01.2025 року (3_ТД на закупівлю дров в 2025_січень тв.п);
3. Протокол розкриття тендерних пропозицій UA-2025-01-27-018140-a (UA-2025-01-27-018140-a-awards);
4. Гарантія Nº226/01/A/BG від 03 лютого 2025 року (Гарантія 226, Гарантія 226.pdf.p7s.p7s);
5. Документи до гарантії: (Довідка +ВИПИСКА 226, Довідка +ВИПИСКА 226.pdf.p7s.p7s, Dokumenti banku i povnovazhennya, Dokumenti banku i povnovazhennya.pdf.p7s.p7s).
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Квартирно-експлуатаційний відділ м. Суми (Код ЄДРПОУ: 26622590) скасувати Протокольне рішення (Протокол) № 27 від 13.02.2025 року, яким відхилено тендерну пропозицію учасника – Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРО-Х» (Код ЄДРПОУ 43969067) процедури закупівлі «Код ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-27-018140-a.
Вимога
Є відповідь
Причини невідповідності
Номер:
82fa284fd9494cb191c6829e937df64e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-27-018140-a.c1
Назва:
Причини невідповідності
Вимога:
Пропозицію ТОВ «АГРО-Х» було відхилено.
Керуючись п 46 Особливостей звертаємось до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, а саме:
Надати інформацію: В якій частині банківська гарантія не відповідає умовам тендерної документації, зокрема в якій частині умови банківської гарантії свідчать що банк зобов?язується сплатити суму не за першою вимогою бенефіціара ?
Надати інформацію: Керуючись якими умовами тендерної документації (розділ, пункт, підпункт, абзац) та якими нормами законодавства (назва НПА, стаття, пункт, підпункт, абзац) Замовник встановив, що надана банківська гарантія не може вважатися такою, що надана у складі тендерної пропозиції ?
Надати інформацію: Чи враховував Замовник під час прийняття рішення вимоги п 43 Особливостей, у випадку, якщо вважає що подана банківська гарантія не відповідає умовам тендерної документації ?
Надати інформацію: Керуючись якими нормами законодавства Замовник не оприлюднив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, у випадку, якщо вважає що подана банківська гарантія не відповідає умовам тендерної документації?
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 35 від 17.02.2025.pdf 17.02.2025 20:06
Дата подачі:
14.02.2025 14:12
Вирішення:
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ)
17.02.2025 №35 м. Суми
Порядок денний:
Порядок денний:
1. Про розгляд вимоги під час проведення процедури закупівлі товару згідно коду ДК 021:2015-03410000-7 Деревина (Паливна деревина) 1 група (тверді породи: дуб, бук, граб, ясень, акація, клен, в’яз) (далі – Закупівля) та затвердження роз’яснення на звернення щодо усунення порушення.
2. Про оприлюднення роз’яснення на Звернення з вимогою.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-01-27-018140-a
Ідентифікатор вимоги: UA-2025-01-27-018140-a.c
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі – Особливості) у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
14.02.2025 року о 14:12 від ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГРО-Х" (надалі – подавач Вимоги) надійшло звернення в якому, зокрема було зазначено наступне.
1. Подавач вимоги зазначає, що Керуючись п 46 Особливостей звертаємось до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності пропозиції умовам тендерної документації, а саме: Надати інформацію: В якій частині банківська гарантія не відповідає умовам тендерної документації, зокрема в якій частині умови банківської гарантії свідчать що банк зобов’язується сплатити суму не за першою вимогою бенефіціара ?
Надати інформацію: Керуючись якими умовами тендерної документації (розділ, пункт, підпункт, абзац) та якими нормами законодавства (назва НПА, стаття, пункт, підпункт, абзац) Замовник встановив, що надана банківська гарантія не може вважатися такою, що надана у складі тендерної пропозиції ?
Надати інформацію: Чи враховував Замовник під час прийняття рішення вимоги п 43 Особливостей, у випадку, якщо вважає що подана банківська гарантія не відповідає умовам тендерної документації ?
Надати інформацію: Керуючись якими нормами законодавства Замовник не оприлюднив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, у випадку, якщо вважає що подана банківська гарантія не відповідає умовам тендерної документації?
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості) та статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції з урахуванням Особливостей.
Згідно з умовами Закупівлі Замовником встановлено вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції.
Відповідно до п 2 розділу ІІІ Тендерної документації замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії з грошовим покриттям у розмірі 3% від очікуваної вартості закупівлі.
Банківська гарантія з грошовим покриттям повинна бути безвідкличною та безумовною (свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь Замовника, а саме: Квартирно-експлуатаційний відділ міста Суми, вул. Герасима Кондратьєва 165, на р/р UA538201720355129004001095383 відкритий в Державній казначейській службі України у м. Київ, МФО 820172, суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 2 цього розділу цієї тендерної документації) та не може бути відкликана протягом строку її дії.
Гарантія повинна містити наступні суттєві умови, зокрема: - обов’язок гаранта сплатити повну суму забезпечення пропозиції (гарантована сума) за ПЕРШОЮ письмовою вимогою бенефіціара.
На виконання даної вимоги Учасником було надано Гарантію №224/01/А/ВG від 03 лютого 2025 року (далі – Гарантія) (файл: Гарантія 224.pdf). Відповідно до п. 3 Гарантії зазначено наступне: «за цією гарантією гарант безвідкличною та безумовною зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі – вимога)», що не відповідає умовам тендерної документації.
Банком гарантом не зазначено на яку саме по рахунку письмову вимогу виконає свої зобов’язання згідно банківської гарантії №№224/01/А/ВG від 03 лютого 2025 року. Оскільки, зазначення гарантом свого обов’язку виконати взяті на себе зобов’язання саме за ПЕРШОЮ вимогою бенефіціара, віднесено до суттєвих умов, Замовником було розцінено це як суттєву невідповідність в такому випадку гарантія, не може вважатись такою, що надана у складі пропозиції.
Проте, більш детально ознайомившись із судовою практикою в даній частині, Замовник мав би надати 24 години на виправлення виявленої невідповідності. З врахуванням вищевикладеного, Учаснику не було надано право реалізувати право на виправлення невідповідності.
Наразі, технічної можливості повернути на кваліфікацію учасника не має можливості.
Керуючись принципами здійснення публічних закупівель, а саме добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них та з метою дотримання вимог чинного законодавства визначеного абз. 2 п. 50 Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Відповідно до пункту 54 Особливостей замовник повинен протягом чотирьох днів з дня оприлюднення звернення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Таким чином, необхідно оприлюднити роз’яснення на Звернення з вимогою в електронній системі закупівель в порядку, зазначеному вище.
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити роз’яснення на Звернення з вимогою щодо Закупівлі.
2. Оприлюднити роз’яснення на Звернення з вимогою в електронній системі закупівель.
Статус вимоги:
Задоволено