• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (Шини автомобільні зимові, літні, всесезонні для службових автомобілів)

Під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Закупівля здійснюється з урахуванням вимог постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами).

Торги не відбулися

3 113 762.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 31 137.62 UAH
Період оскарження: 27.01.2025 14:55 - 01.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо рішення Замовника

Номер: cdc0799cae8242569d240e8ccae5a91c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-27-012355-a.a1
Назва: Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 14.03.2025 17:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.03.2025 12:43
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 60047a5fbd7b4548ab76ea4d71236b9e
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 07.03.2025р. Замовником прийнято рішення №66-ВТО відхилити тендерну пропозицію ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" на закупівлю ДК 021:2015:34350000-5: Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.;
Серед невідповідностей Замовником зазначено наступне:
Під час перевірки документів, які надані у складі тендерної пропозиції Учасника встановлено, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" надало та підписало Додаток 2 до тендерної документації «Інформація та документи про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Відповідно до вимог Додатку 2 «Інформація та документи про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовника, а саме Примітка: таблиця «Детальний опис предмету закупівлі, якісні, технічні та інші вимоги до товару» Замовника, заповнюється Учасниками самостійно із зазначенням найменування товару, характеристики, найменування виробника, країна походження та каталожний номер. Характеристики предмету закупівлі можуть бути кращими.
Під час перевірки таблиці «Детальний опис предмету закупівлі, якісні, технічні та інші вимоги до товару», яку Учасник заповнив та надав у складі своєї тендерної пропозиції встановлено, що Учасником в графі «Найменування» не зазначено найменування саме пропонованого товару, а залишено найменування (технічна характеристика), яке зазначалось Замовником «Автошина 175/70R13», «Автошина 175/70R13», «Автошина 195/60 R16С»… і т. д.
Відповідно до зазначеного, у зв’язку з відсутності найменування пропонованого товару не можливо коректно відобразити в Додатку 2 до договору (Специфікація) найменування товару.
Окрім зазначеного, Учасником в графі «Каталожний номер» не зазначено каталожні номера пропонованого товару.
Додатково слід зазначити, що Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Крім наведеного вище, Замовником виявлено наступні невідповідності в інформації та/або в документах в тендерній пропозиції Учасника, а саме:
1. Згідно підпункту 3.6. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, у складі своєї тендерної пропозиції Учасник подає:
3.6. Документи (паспорти якості та/або/сертифікати якості та/або/ сертифікати відповідності виданими виробником товару, що підтверджують якість) щодо відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника згідно Додатку 2 до ТД.
Додатково: Якщо товар не підлягає обов’язковій сертифікації, надається лист від Учасника про те, що дана продукція не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
У ході перевірки документів у складі тендерної пропозиції Учасника встановлена наявність невідповідності, а саме Учасником не надано паспорти якості та/або/сертифікати якості та/або/ сертифікати відповідності виданими виробником товару, які підтверджують відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника згідно Додатку 2 до ТД.
Зокрема, Учасником надано Довідку про відсутність обов’язкової сертифікації де зазначено, що шини пневматичні обов’язковій сертифікації в Україні не підлягають. Враховуючи вимоги підпункту 3.6. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, вказана довідка вимагалась додатково.
Також, Учасником пропонується товар іноземного виробництва. Учасником не надано на пропонований товар іноземного виробництва паспорти якості та/або/сертифікати якості та/або/ сертифікати відповідності виданими виробником товару, а також жодної підтверджуючої інформації (з посиланням на законодавство) що закордонні виробники не використовують в своїй діяльності під час виготовлення продукції паспорти якості та/або/сертифікати якості та/або/ сертифікати відповідності. Окрім зазначеного, зі змісту наданої довідки встановлено, що сертифікація в Україні є не обов’язковою, але не відміненою повністю, тобто є добровільною.
Без документів, які зазначені в підпункту 3.6. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації, не можливо в повній мірі здійснити перевірку відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника згідно Додатку 2 до ТД, а також достовірність внесеної інформації Учасником під час заповнення Додатку 2 до ТД, а саме найменування товару, характеристики, найменування виробників, країни походження.
Водночас, Учасником надано Декларацію постачальника відповідності. Замовником вказаний документ не вимагався. Зокрема, під час перевірки вказаної декларації встановлено, що інформація (таблиця) скопійована Учасником із Додатку 2 до тендерної документації, яка заповнювалась та подавалась Учасником в складі тендерної пропозиції, а саме без найменування товару «автошин» та без каталожних номерів. Таким чином внесені відомості (інформація) до Декларації постачальника відповідності викликає сумнівність.
2. Згідно підпункту 3.4. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, у складі своєї тендерної пропозиції Учасник подає:
3.4. Для юридичних осіб - Витяг з ЄДР з обов’язковим зазначенням кінцевого бенефіціара відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 187 “Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації” (термін давності витягу не повинен перевищувати 90 днів на дату подання тендерної пропозиції).
Для фізичних осіб-підприємців — Витяг з ЄДР (термін давності витягу не повинен перевищувати 90 днів на дату подання тендерної пропозиції).
У ході перевірки документів у складі тендерної пропозиції Учасника встановлена наявність невідповідності, а саме Учасником надано Витяг з ЄДР від 11.09.2024. Термін давності витягу перевищує 90 днів на дату подання тендерної пропозиції.
3. Згідно підпункту 3.9. пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, у складі своєї тендерної пропозиції Учасник подає:
3.9. Документ «Форма «Тендерна пропозиція», який складений за формою, що наведена у Додатку 5 до тендерної документації.
У ході перевірки документів у складі тендерної пропозиції Учасника встановлена наявність невідповідності, а саме Учасником заповнено та надано в складі тендерної пропозиції «Форма «Тендерна пропозиція», однак, Учасником не зазначено найменування пропонованого товару.
Слід зазначити, що Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Однак, згідно запиту Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради №1332/2020 Уповноваженому органу стосовно надання 24 години на усунення невідповідностей, якщо пропозиція учасника однаково не відповідає іншим вимогам тендерної документації (відсутні технічні розрахунки, інші документи або довідки відповідно до ч.3 ст.22 Закону), надана наступна відповідь.
Перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначений ст.31 Закону. Якщо під час розгляду виявлено виключно невідповідності, визначені ч.16 ст.29 Закону, замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Водночас, якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених ч.16 ст.29 Закону, не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція підлягає відхиленню згідно з відповідними підставами, визначеними у ст.31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 години.
Враховуючи зазначене Уповноваженим органом, додаткової потреби надавати учаснику 24 години на усунення невідповідностей, якщо пропозиція учасника однаково не відповідає іншим вимогами тендерної документації, які не підлягають виправленню згідно з ч.16 ст.29 Закону, нема.
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Вважаємо рішення Замовника неправомірним та таким, що суперечить вимогам тендерної документації (ТД) та Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель, затвердженим постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року (далі – Особливості), з наступних підстав:
Таблиця Додатку 2 містить таблицю в якій потрібно зазначити найменування товару, характеристики, найменування виробника, країна походження та каталожний номер:
Детальний опис предмету закупівлі, якісні, технічні та інші вимоги до товару:
1. Щодо відсутності найменування товару в Додатку 2
o Тендерна документація не містить чітких вимог до формату зазначення найменування товару, що саме в розумінні вимог тендерної документації Замовника зазначається в колонці з назвою найменування товару, згідно вимог Замовника учасник зазначив ідентичну інформацію, яку сам же замовник вимагав зазначити та зазначав в тендерній документації.
o Відповідно до ст. 22 Закону, тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, але не передбачає певних вимог до найменування товару.
o Учасником зазначено найменування відповідно до вимог тендерної документації Замовника, що відповідає вимогам тендерної документації Замовника цілком.
2. Щодо відсутності каталожних номерів

o Учасником у графі "Каталожний номер" було зазначено відповідні номери запропонованого товару, чим виконана вимога Замовника, учасник зазначає, що замовник не зазначав певних каталожних номерів, яких повинний дотримуватися учасник при поданні тендерної пропозиції, а отже підстава відхилення є необґрунтована та незаконна.
o Замовник не довів та не документально підтвердив, що зазначені каталожні номери не відповідають запропонованому товару.
3. Щодо відсутності паспортів якості/сертифікатів відповідності
o Відповідно до п. 3.6 Додатку 1 до ТД, якщо товар не підлягає обов’язковій сертифікації, Учасник подає відповідну довідку.
o Учасником було надано таку довідку, що повністю відповідає вимогам ТД та законодавства, замовник передбачив право/можливість для учасника надання довідки якщо товар не підлягає сертифікації, наданням довідки учасник цілком виконує вимогу Замовника в цій частині.
o Відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються на засадах добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Відхилення пропозиції на цій підставі є дискримінаційним.
o Відповідно до ст. 31 Закону, тендерна пропозиція відхиляється, якщо вона не відповідає умовам ТД, однак Замовник сам передбачив можливість надання довідки замість сертифікатів, що й було зроблено.
4. Щодо невідповідності витягу з ЄДР
o Законодавство не передбачає автоматичного відхилення тендерної пропозиції у разі простроченого витягу.
o Відповідно до п. 43 Особливостей, Замовник мав надати можливість усунути невідповідність, але не зробив цього.
o Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі повинні проводитися на засадах відкритості та прозорості, а рішення Замовника порушує ці принципи.
5. Щодо форми "Тендерна пропозиція"
o Учасником подано документ за формою, передбаченою Додатком 5 ТД, що відповідає встановленим вимогам.
o Тендерна документація не містить чітких вимог до формату зазначення найменування товару, що саме в розумінні вимог тендерної документації Замовника зазначається в колонці з назвою найменування товару, згідно вимог Замовника учасник зазначив ідентичну інформацію, яку сам же замовник вимагав зазначити та зазначав в тендерній документації.
o Учасником зазначено найменування відповідно до вимог тендерної документації Замовника, що відповідає вимогам тендерної документації Замовника цілком.
По пункту 4 та 5 надаємо обґрунтування окремо: Згідно п. 43 Особливостей Законодавцем встановлено наступну імперативну вимогу:
43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Таким чином Замовником порушено вимоги п. 43 Особливостей щодо розміщення вимоги про усунення невідповідностей та порушено право Скаржника виправити невідповідності у своїй тендерні документації шляхом завантаження відповідних документів.
Відхилення тендерної пропозиції на цій підставі є неправомірним, оскільки замовник зобов’язаний був надати можливість виправити дану неточність у встановлений законодавством строк. Натомість замовник ухвалив рішення про негайне відхилення без надання такого права, що є порушенням принципів відкритості та добросовісної конкуренції.
Враховуючи викладене, відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" є безпідставним та таким, що порушує вимоги Закону та Особливостей.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)