• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дозиметричне обладнання для медичного лінійного прискорювача Elekta Harmony, ДК 021:2015 33150000-6: Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії.

Завершена

17 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 85 500.00 UAH
Період оскарження: 27.01.2025 13:17 - 15.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: c769a41c250d488ea9ff23790f4fb441
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-27-008700-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.02.2025 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.02.2025 17:41
Дата виконання рішення Замовником: 13.02.2025 08:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Зміни внесено. Додаються.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕДРАДІОФІЗИКА-ПЛЮС», КУХАР Ольга 380500193792 mrphplus@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4cde14cc8f51469bb3198a2fe5449fb8
Заголовок пункту скарги: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 27.01.2025 Комунальним некомерційним підприємством «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2025-01-27-008700-a оголошено про проведення процедури закупівлі відкриті торги з особливостями на закупівлю - Дозиметричне обладнання для медичного лінійного прискорювача Elekta Harmony, ДК 021:2015 33150000-6: Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015:33150000-6: Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (далі - дозиметричне обладнання / предмет закупівлі).

Щодо порушення Замовником обов’язку здійснення закупівлі медичного виробу з використанням електронного каталогу. Варто зазначити, що закупівля Дозиметричного обладнання для медичного лінійного прискорювача Elekta Harmony, ДК 021:2015 33150000-6: Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії мала б бути здійснена з використанням електронного каталогу, враховуючи наступне.
Відповідно до пункту 11-1 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
По-перше, Комунальне некомерційне підприємство «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради» - є закладом охорони здоров’я.
По-друге, Додатком 1 до Особливостей до переліку медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я з використанням електронного каталогу включено дозиметричне обладнання для лінійного прискорювача.
Таким чином, закупівля дозиметричного обладнання для медичного лінійного прискорювача Комунальним некомерційним підприємством «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради» як закладом охорони здоров’я мала б бути здійснена з використанням електронного каталогу, а не шляхом проведення відкритих торгів з особливостями.

Щодо наявності дискримінаційних умов у складі Тендерної документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕДРАДІОФІЗИКА - ПЛЮС» (надалі – Скаржник) є постачальником дозиметричного обладнання для медичного лінійного прискорювача та має намір прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі та запропонувати якісне дозиметричне обладнання для медичного лінійного прискорювача (договір додається).
Ознайомившись з тендерною документацією, Скаржником виявлено порушення, а саме дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі, у зв'язку з чим, Скаржник, з метою захисту свого порушеного права, звертається до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги тендерної документації.

По-перше, Тендерна документація містить посилання на виробника «PTW-Freiburg» і при цьому не містить вираз «або еквівалент».
Відповідно до частини 4 стаття 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Відсутність зазначення «або еквівалент» та відповідної можливості запропонувати еквівалент обмежує коло учасників, призводить до відсутності конкуренції серед учасників та до порушення інших принципів публічних закупівель.

По-друге, окрім зазначеного вище, вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, дії Замовника стосовно встановлення у Тендерній документації дискримінаційних (по відношенню до Скаржника) вимог, що перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, а саме:
Замовником, у Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Предмет закупівлі: Дозиметричне обладнання для медичного лінійного прискорювача Elekta Harmony ДК 021:2015 33150000-6: Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії технічні вимоги до обладнання сформовані таким чином, що їх сукупність відповідає продукції лише одного виробника, а саме PTW-Freiburg, Germany.
Отже, з метою усунення дискримінаційних вимог, Скаржник вважає, що необхідно внести зміни до тендерної документації з метою забезпечення відповідності технічним вимогам продукції щонайменше двох виробників.
Такі зміни не вплинуть на призначення предмета закупівлі та не обмежать сферу його застосування, а наддадуть можливість розширити коло учасників процедури закупівлі та підвищать вільну конкуренцію серед учасників, нівелюють можливу корупційну складову, що, як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.

ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі поставити Замовнику товар, що є предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015:33150000-6: Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії.
Разом з цим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів (закупівлі) з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, у зв’язку з чим порушено принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель.
В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси Скаржника, зокрема, право на участь у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі.
ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації в частині вимог щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Зазначені зміни не вплинуть на призначення предмету закупівлі, його якісні та технічні характеристики, а також не обмежать сферу застосування дозиметричного обладнання, але при цьому дозволять забезпечити справедливу конкуренцію у даній закупівлі, що нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті(пряме посилання на дану закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-27-008700-a).
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження.
Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема, на його право участі у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
До скарги додаються документи (докази), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу дій Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, а саме:
- Договір 0824
На підставі викладеного та керуючись ст. 3, ч. 5 ст. 5, ч. 2 ст. 18, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами), -
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації