• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 та Дизельне паливо «ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта та дистиляти

Завершена

3 385 629.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 928.15 UAH
Період оскарження: 24.01.2025 11:46 - 14.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 7585b1b8c7194c1eb3068444e9ec4870
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-24-006123-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-01-24-006123-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Львівське комунальне підприємство «Муніципальна обрядова служба») від 24.01.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 07.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.01.2025 14:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.02.2025 10:30
Дата виконання рішення Замовником: 12.02.2025 11:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни відповідно до вимог АМКУ від №1869-р/пк-пз від 07.02.2025
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2e188b2a9c0c44b09f4741baa2b6b340
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-24-006123-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-01-24-006123-a, оголошеній Львівським комунальним підприємством «Муніципальна обрядова служба» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-24-006123-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено неоднозначні умови щодо постачання товару.
2. Учасник повинен надати протоколи випробувань товару.
3. Учасник повинен мати договір, укладений з лабораторією, на здійснення оцінки відповідності.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо умов постачання товару.
Згідно з умовами Таблиці 1, наведеної у Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)» до Тендерної документації (графа «Інші умови»), умовами поставки товару є: «Поставка (реалізація) через АЗС м. Львова згідно КАРТОК НА ПАЛЬНЕ (на літри), а саме згідно ТАЛОНІВ/ СКРЕТЧ-КАРТОК».
У той же час, згідно з іншими умовами цього ж Додатку до Тендерної документації:
- Термін дії КАРТОК НА ПАЛЬНЕ (на літри), повинен становити не менше 6 місяців від їх фактичної передачі Замовнику;
- КАРТКИ НА ПАЛЬНЕ повинні різного номіналу (10 л, 20 л) і на придбання різних марок палива (Бензину А-95 та Дизельного палива);
- Учасник повинен обміняти або продовжити термін дії залишку КАРТОК НА ПАЛЬНЕ, які не будуть використані Замовником у встановлені терміни їх дії;
- Поставка (реалізація) товару здійснюється через АЗС м. Львова згідно КАРТОК НА ПАЛЬНЕ (на літри);
- КАРТКИ НА ПАЛЬНЕ, що пропонуються Учасником мають бути єдиного зразка.
Отже тендерна документація містить суперечливі умови щодо того, у якій формі Замовник вимагає здійснювати постачання палива – згідно КАРТОК НА ПАЛЬНЕ, чи згідно ТАЛОНІВ/ СКРЕТЧ-КАРТОК.
Встановлення суперечливих умов в Тендерній документації може мати наслідком порушення принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, встановленого частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

2. Щодо надання копії протоколу випробувань товару.
Згідно з умовами Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)» до Тендерної документації, «Учасник повинен надати проколи випробувань що підтверджують повну відповідність запропонованого товару чинним нормативним документам (ДСТУ) видані акредитованою лабораторією на ім'я Учасника та датовані не раніше дати оголошення даної закупівлі».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. Згідно Технічного регламенту, «протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості (сертифікати відповідності, паспорти якості, декларації про відповідність) на пропоноване ним паливо (Бензин А-95, Дизельне паливо), однак за умови ненадання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» протоколів випробувань, тендерна пропозиція ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» буде відхилена Замовником.

3. Щодо договору, укладеного з атестованою лабораторією.
Відповідно до умов Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічна специфікація)» до Тендерної документації, «Додатково учасник у складі пропозиції повинен надати сканкопію свідоцтва акредитації за належною галуззю, чинне на момент подання, лабораторії що здійснила випробування та відповідний ДОГОВІР МІЖ УЧАСНИКОМ ТА ТАКОЮ ЛАБОРАТОРІЄЮ на здійснення оцінки відповідності».
З цього приводу слід зазначити, що чинне законодавство не встановлює вимог для розповсюджувачів палива (в т.ч., для ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), відповідно до яких вони повинні мати такий договір (у разі, якщо ініціатором здійснення заходів з процедури оцінки відповідності виступав виробник товару) та надавати його на вимогу споживача (замовника).
Включення зазначеної вимоги до Тендерної документації не ґрунтується на вимогах законодавства, отже, є протиправним.
Крім того, відповідно до вимог пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, газу скрапленого для автомобільного транспорту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Технічний регламент не містить положень, які б зобов’язували розповсюджувачів (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») мати договори з лабораторією на здійснення оцінки відповідності.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ДОГОВОРУ МІЖ УЧАСНИКОМ ТА ЛАБОРАТОРІЄЮ на здійснення оцінки відповідності, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА ПРОТИПРАВНОЮ.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-24-006123-a.
2. Додаток 2 до Тендерної документації.
3. Документи якості на Бензин А-95.
4. Документи якості на Дизельне паливо.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації