-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Питна вода
Завершена
168 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 680.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 680.00 UAH
Період оскарження:
24.01.2025 11:36 - 31.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Номер:
051bc20310f445a39e423ccd5f85df4c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-24-005849-a.c1
Назва:
1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).docx.asice 14.02.2025 12:28
- 1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf 14.02.2025 12:28
- 1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice 14.02.2025 12:28
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).docx 14.02.2025 12:28
- sign.p7s 14.02.2025 12:29
- рішення від 18.02.2025 № 2446.pdf 18.02.2025 14:40
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.02.2025 № 2971.pdf 27.02.2025 11:47
- рішення від 26.02.2025 № 2971.pdf 28.02.2025 17:20
- Експертний висновок (аналіз води)_ФОП Мітенко І.В..pdf 20.02.2025 15:41
- Лист-зобов'язання. Отримання (продовження терміну дії) ЕВ ФОП МІТЕНКО.pdf 20.02.2025 15:41
- Пояснення замовника від 20.02.2025.docx 20.02.2025 15:41
- Пояснення замовника від 20.02.2025.docx.asice.zip 20.02.2025 15:41
- Пояснювальна записка, Додаток 4 ФОП МІТЕНКО.pdf 20.02.2025 15:41
- Пояснення замовника від 20.02.2025.PDF 20.02.2025 15:41
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ_питна вода.docx 20.02.2025 15:41
- Титульна сторінка ТУ виробника і сторінка, де вказана інф. щодо терміну дії ТУ ФОП МІТЕНКО.pdf 20.02.2025 15:41
- Протокол від 05.03.2025 на виконання рішення АМКУ про скасування рішення від 11.02.2025.PDF 05.03.2025 15:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.02.2025 16:47
Дата розгляду скарги:
26.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.02.2025 14:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.02.2025 17:20
Дата виконання рішення Замовником:
05.03.2025 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2971-р/пк-пз від 26.02.2025 замовником скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФІЗИЧНОЇ ОСОБИ-ПІДПРИЄМЦЯ МІТЕНКО ІННИ ВОЛОДИМИРІВНИ, прийняте протоколом від 11.02.2025
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5abe89787028482295f28eab0508b99d
Заголовок пункту скарги:
Cертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.02.2025 уповноваженою особою було вирішено відхилити тендерну пропозицію Скаржника Процедури закупівлі на підставі абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме у зв’язку з невиправленням виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, зокрема, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями.
Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в Додатку 9 до тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 9 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
14) сертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі.
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі Питна вода за кодом ДК 021:2015 41110000-3 Питна вода.
Додатком 4 до тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
Технічна специфікація на закупівлю: Питна вода за кодом ДК 021:2015 41110000-3 Питна вода
№
з/п Найменування
товару Технічні, якісні вимоги,
характеристики товару Одиниця виміру Необхідне фасування Кількість (л)
1 Питна вода Якість відповідає: Державним санітарним нормам та правилам «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСан ПІН 2.2.4-171-10), що затверджені Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.05.2010 р № 400 (зі змінами) л Бутлі: полікарбонатні ємкістю – 18,9 л 41179
Учасником на зазначену вище вимогу тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано експертний висновок № 000353 п/25 від 30.01.2025 р., який містить, зокрема, наступну інформацію:
Об’єкт(и) випробування (опис, стан, згідно яких документів надійшов зразок) та ідентифікаційний(і) номер(и): 000353п/1/25-Вода питна доочищена бутильована, 18,9л бутиль, акт відбору зразків від 24.01.2025 р., заявка на проведення випробувань від 24.01.2025 р.
Належить: 000353п/1/25- ФОП "Мітенко", Україна
Мета випробувань: Перевірка відповідності зразку 000353п/1/25-Вода питна доочищена бутильована, за мікробіологічними, органолептичними показниками, за вмістом токсичних елементів, фізико-хімічними показниками відповідно ДСанПІН 2.2.4-171-10 Державні санітарні норми та правила "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" зі змінами до Додатку 2 згідно Наказу №341 від 18.02.2022 та Наказу МОЗ України №683 від 22.04.2022 р. Державні санітарні норми і правила "Показники безпечності та окремі показники якості питної води в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуаціях іншого характеру".
Висновок: надісланий зразок 000353п/1/25-Вода питна доочищена бутильована, за мікробіологічними, органолептичними показниками, за вмістом токсичних елементів, фізико-хімічними показниками відповідає ДСанПІН 2.2.4-171-10 Державні санітарні норми та правила "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" зі змінами до Додатку 2 згідно Наказу №341 від 18.02.2022 та Наказу МОЗ України №683 від 22.04.2022 р. Державні санітарні норми і правила "Показники безпечності та окремі показники якості питної води в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуаціях іншого характеру", за заявленими показниками.
Експертний висновок № 000353 п/25 від 30.01.2025 р. посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі. Відповідно наданий Учасником документ підтверджує якість товару предмета закупівлі, що пропонується до постачання Замовнику.
Окремо слід зазначити, що вимогою пункту 14 Додатку 9 до тендерної документації не передбачено, що «сертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі» повинен бути виданий на виробника товару.
Також слід зазначити, що вимогою пункту 14 Додатку 9 до тендерної документації не передбачено і те, що «сертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі», повинен надаватись з урахуванням інформації про товар з прив’язкою до виробника, яку Скаржником було наведено в пояснювальній записці (Вих. № 03 від «31» січня 2025 року) (яка в свою чергу надається у відповідності до вимог пункту 3 Додатку 9 до тендерної документації), та що цей «сертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі» повинен містити інформацію, яка надає можливість ідентифікувати зразок як зразок товару, що пропонується до постачання замовнику, а саме: питна вода виробника, яка виготовляється по ТУ (як зазначено Замовником у вимозі про усунення невідповідностей від 07.02.2025 р.).
07 лютого 2025 року Замовником було опубліковано вимогу про усунення невідповідностей, де зазначено:
У відповідь на зазначену вище вимогу про усунення невідповідностей Скаржником в складі тендерної пропозиції було надано лист-роз’яснення (Вих. № 10 від «08» лютого 2025 року), яким повідомлено Замовнику причини та підстави надання в складі тендерної пропозиції на вимогу пункту 14 Додатку 9 до тендерної документації саме експертного висновку № 000353 п/25 від 30.01.2025 р.
Непогодження Замовника з поясненнями Скаржника й призвела до дискваліфікації Скаржника.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.
З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Враховуючи все викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення, дії та бездіяльність Замовника суперечать принципам, визначеним у пунктах 4 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, оскільки Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражене у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель згідно із приписами законодавства у сфері публічних закупівель і вимог проведення закупівлі.
При розгляді тендерних пропозицій учасників Замовник не може надавати неправомірної переваги тендерній пропозиції одного учасника перед іншим з будь-яких суб’єктивних причин, не пов’язаних зі здійсненням закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій має бути об’єктивною, тобто такою, що не залежить від волі чи бажань Замовника, та неупередженою, тобто без заздалегідь сформованої Замовником думки.
Таким чином, рішення Замовника свідчить про його необ’єктивність та упередженість при оцінці тендерної пропозиції Скаржника, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів останнього.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, з урахуванням абзаців першого та другого пункту 31 Особливостей, зазначено, зокрема, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями.
Перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в Додатку 9 до тендерної документації.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Додатком 9 до тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
14) сертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі.
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу І тендерної документації назва предмета закупівлі Питна вода за кодом ДК 021:2015 41110000-3 Питна вода.
Додатком 4 до тендерної документації визначено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
Технічна специфікація на закупівлю: Питна вода за кодом ДК 021:2015 41110000-3 Питна вода
№
з/п Найменування
товару Технічні, якісні вимоги,
характеристики товару Одиниця виміру Необхідне фасування Кількість (л)
1 Питна вода Якість відповідає: Державним санітарним нормам та правилам «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСан ПІН 2.2.4-171-10), що затверджені Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.05.2010 р № 400 (зі змінами) л Бутлі: полікарбонатні ємкістю – 18,9 л 41179
Учасником на зазначену вище вимогу тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано експертний висновок № 000353 п/25 від 30.01.2025 р., який містить, зокрема, наступну інформацію:
Об’єкт(и) випробування (опис, стан, згідно яких документів надійшов зразок) та ідентифікаційний(і) номер(и): 000353п/1/25-Вода питна доочищена бутильована, 18,9л бутиль, акт відбору зразків від 24.01.2025 р., заявка на проведення випробувань від 24.01.2025 р.
Належить: 000353п/1/25- ФОП "Мітенко", Україна
Мета випробувань: Перевірка відповідності зразку 000353п/1/25-Вода питна доочищена бутильована, за мікробіологічними, органолептичними показниками, за вмістом токсичних елементів, фізико-хімічними показниками відповідно ДСанПІН 2.2.4-171-10 Державні санітарні норми та правила "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" зі змінами до Додатку 2 згідно Наказу №341 від 18.02.2022 та Наказу МОЗ України №683 від 22.04.2022 р. Державні санітарні норми і правила "Показники безпечності та окремі показники якості питної води в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуаціях іншого характеру".
Висновок: надісланий зразок 000353п/1/25-Вода питна доочищена бутильована, за мікробіологічними, органолептичними показниками, за вмістом токсичних елементів, фізико-хімічними показниками відповідає ДСанПІН 2.2.4-171-10 Державні санітарні норми та правила "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" зі змінами до Додатку 2 згідно Наказу №341 від 18.02.2022 та Наказу МОЗ України №683 від 22.04.2022 р. Державні санітарні норми і правила "Показники безпечності та окремі показники якості питної води в умовах воєнного стану та надзвичайних ситуаціях іншого характеру", за заявленими показниками.
Експертний висновок № 000353 п/25 від 30.01.2025 р. посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі. Відповідно наданий Учасником документ підтверджує якість товару предмета закупівлі, що пропонується до постачання Замовнику.
Окремо слід зазначити, що вимогою пункту 14 Додатку 9 до тендерної документації не передбачено, що «сертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі» повинен бути виданий на виробника товару.
Також слід зазначити, що вимогою пункту 14 Додатку 9 до тендерної документації не передбачено і те, що «сертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі», повинен надаватись з урахуванням інформації про товар з прив’язкою до виробника, яку Скаржником було наведено в пояснювальній записці (Вих. № 03 від «31» січня 2025 року) (яка в свою чергу надається у відповідності до вимог пункту 3 Додатку 9 до тендерної документації), та що цей «сертифікат відповідності, або протокол дослідження, або інший документ, який посвідчує відповідність технічним, якісним вимогам, характеристикам товару предмета закупівлі» повинен містити інформацію, яка надає можливість ідентифікувати зразок як зразок товару, що пропонується до постачання замовнику, а саме: питна вода виробника, яка виготовляється по ТУ (як зазначено Замовником у вимозі про усунення невідповідностей від 07.02.2025 р.).
07 лютого 2025 року Замовником було опубліковано вимогу про усунення невідповідностей, де зазначено:
У відповідь на зазначену вище вимогу про усунення невідповідностей Скаржником в складі тендерної пропозиції було надано лист-роз’яснення (Вих. № 10 від «08» лютого 2025 року), яким повідомлено Замовнику причини та підстави надання в складі тендерної пропозиції на вимогу пункту 14 Додатку 9 до тендерної документації саме експертного висновку № 000353 п/25 від 30.01.2025 р.
Непогодження Замовника з поясненнями Скаржника й призвела до дискваліфікації Скаржника.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.
З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Враховуючи все викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення, дії та бездіяльність Замовника суперечать принципам, визначеним у пунктах 4 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, оскільки Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражене у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель згідно із приписами законодавства у сфері публічних закупівель і вимог проведення закупівлі.
При розгляді тендерних пропозицій учасників Замовник не може надавати неправомірної переваги тендерній пропозиції одного учасника перед іншим з будь-яких суб’єктивних причин, не пов’язаних зі здійсненням закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій має бути об’єктивною, тобто такою, що не залежить від волі чи бажань Замовника, та неупередженою, тобто без заздалегідь сформованої Замовником думки.
Таким чином, рішення Замовника свідчить про його необ’єктивність та упередженість при оцінці тендерної пропозиції Скаржника, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів останнього.
Відповідно до частини 2 статті 25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку.
Відповідно до частини 2 статті 31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається.
×
-
Назва доказу:
1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
-
Повʼязаний документ:
1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі Миколаївської філії Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрації Миколаївського морського порту) скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.02.2025 про відхилення тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Мітенко Інни Володимирівни за процедурою закупівлі – Питна вода за кодом ДК 021:2015 41110000-3 Питна вода, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-24-005849-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.