• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

BD Micro-Fine™ Plus голки для шприц-ручок 31G (0,25 мм х 5 мм) (НК 024:2023 59230 - голка ін'єкційна, одноразового використання); BD Micro-Fine Plus голки для шприц-ручок 32G (0,23мм х 4мм) (НК 024:2023 59230 - голка ін'єкційна, одноразового використання); Інфузійний набір QUICK – Set Paradigm 6мм/60см 10 штук в коробці (НК 024:2023 12159 - Набір для внутрішньовенних вливань із бюреткою для контролювання об’єму інфузійного розчину); Резервуар Paradigm 3 мл 10 штук в коробці (НК 024:2023 45821 - картридж для автоін'ектора інсуліну); Ранорозширювач (рановий протектор) зі змінною висотою одноразового використання, стерильний р. В - 220/230 – 25 (НК 024:2023 45918 - Середній/глибокий ранорозширювач); Канюлі аспіраційні для багаторазового забору медикаментів Mini-Spike Chemo, червона (НК 024:2023 45316 - Канюля/голка для готування лікувальних засобів); Канюлі аспіраційні для багаторазового забору медикаментів Mini-Spike, зелена (НК 024:2023 45316 - Канюля/голка для готування лікувальних засобів); Канюлі аспіраційні для багаторазового забору медикаментів Mini-Spike, синя (НК 024:2023 45316 - Канюля/голка для готування лікувальних засобів); Катетер внутрішньоматковий для метросальпінографії Fr 9, 420 мм (НК 024:2023 34157 - Катетер для сальпінографії); Сітка медична для відновлювальної хірургії поліпропіленова 30х40см (НК 024:2023 60300 Сітка хірургічна в разі абдомінальної грижі з синтетичного полімеру); Сітка медична для відновлювальної хірургії поліестерова 30х40 сm (см) (НК 024:2023 60300 Сітка хірургічна в разі абдомінальної грижі з синтетичного полімеру) (ДК 021: 2015 (CPV) 33140000-3 - Медичні матеріали)

Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». (Одержувач бюджетних коштів). Тендерна пропозиція повинна готуватися українською мовою

Торги не відбулися

9 452 365.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 47 261.83 UAH
Період оскарження: 23.01.2025 19:48 - 21.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА НА ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ

Номер: 3f96edc4c5fa4538bbebee2f6de54fe3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-23-019788-a.b1
Назва: СКАРГА НА ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Скарга:
23.01.2025 року Комунальне некомерційне підприємство "Вінницька міська клінічна лікарня "Центр матері та дитини" оголосило в електронній системі публічних закупівель "PROZORRO" закупівлю відкриті торги з особливостями предметом якої є товар (ДК 021: 2015 (CPV) 33140000-3 - Медичні матеріали), посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-23-019788-a (далі–Процедура закупівлі/Торги/закупівля). Також, Замовником опубліковано тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.01.2025 року № 23/01 (далі — тендерна документація/ТД/документація), що опублікована 23.01.2025 року. Уважно ознайомившись з вимогами ТД, вважаємо, що вимоги ТД порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі - Закон) та положення Постанови КМ України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі- Особливості) та також наше право на участь у цих Торгах, зокрема, виходячи з наведеного у тексті скарги. Згідно положень ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Крім того, положеннями Закону та Особливостей зобов’язано Замовника дотримуватись принципів здійснення державних закупівель, що визначених статтею 5 Закону, зокрема 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник нехтує вимогами чинного законодавства і встановлює незаконні, дискримінаційні вимоги, при цьому порушує і принципи проведення торгів. Також, діями Замовником порушено наші права на участь у даних торгах. Відновлення наших прав на участь на рівних умовах у даних торгах та усунення порушень порядку проведення торгів Замовником можливо шляхом задоволення скарги.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2025 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.02.2025 18:19
Дата виконання рішення Замовником: 19.02.2025 18:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Ознайомившись з Рішенням Комісії АМКУ № 1818-р/пк-пз від 06.02.2025, Замовником внесено зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДІАМАНТ-ФАРМ", тендерний відділ 380507660079 diamondpharm18@gmail.com https://dpharm.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e39e6c9b26d04e9c9ef1533e028ebe56
Заголовок пункту скарги: Обґрунтування:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи КНП «ВМКЛ «ЦМтаД» (далі – Тендерна документація) перелік інформації та/або документів, які подаються учасником у складі тендерної пропозиції, визначено в Додатку 1 до Тендерної документації.
Учасник повинен подати через електронну систему закупівель усі необхідні документи та/або інформацію до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Подані учасником документи та/або інформація після завершення кінцевого строку подання пропозицій не приймаються електронною системою закупівель, крім випадків, передбачених законодавством.
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації.
В пункті 2 Додатку 1 Тендерної документації надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації.
Скаржник не є виробником всього переліку продукції, яка зазначена у Додатку 1.1.Тендерної документації.
Замовник до технічної специфікації включив позиції товару, всім у сукупності вимогам по кожній продукції відповідає продукція лише одного виробника представленого в Україні, а саме:
1. Єдиним виробником товару представленого в позиції № 1 BD Micro-Fine™ Plus голки для шприц-ручок 31G (0,25 мм х 5 мм) є лише Becton Dickinson Panel LTD, представництво в Україні - ТОВ «Долфі-Україна»;
2. Єдиним виробником товару представленого в Україні по позиції № 2 BD Micro-Fine Plus голки для шприц-ручок 32G (0,23мм х 4мм) є лише Becton Dickinson Panel LTD, представництво в Україні - ТОВ «Долфі-Україна».
3. Єдиним виробником товару, який представлений в Україні за позицією № 3 Інфузійний набір QUICK – Set Paradigm 6мм/60см 10 штук в коробці є Medtronic, Inc., представництво в Україні - ТОВ «МЕД ЕК СЕРВІС».
4. Єдиним виробником товару представленого в України по позиції №4 Резервуар Paradigm 3 мл 10 штук в коробці є Medtronic, Inc. , представництво в Україні ТОВ «МЕД ЕК СЕРВІС».
5. Єдиним виробником товару представленого в України по позиції №5 Ранорозширювач (рановий протектор) зі змінною висотою одноразового використання, стерильний р. В - 220/230 – 25 є Jiangsu Suyun Medical Materials Co., LTD, представництво в Україні - ТОВ «Джей ес Україна»;
6. Єдиним виробником товару представленого в Україні по позиції № 6 Канюлі аспіраційні для багаторазового забору медикаментів Mini-Spike Chemo, червона є B.Braun Melsungen AG, представництво в Україні - ТОВ « Б.Браун Медікал Україна»;
7. Єдиним виробником товару представленого в Україні за позицією № 7 Канюлі аспіраційні для багаторазового забору медикаментів Mini-Spike, зелена є B.Braun Melsungen AG, представництво в Україні - ТОВ « Б.Браун Медікал Україна»;
8. Єдиним виробником товару представленого в Україні за позицією № 8 Канюлі аспіраційні для багаторазового забору медикаментів Mini-Spike, синя є B.Braun Melsungen AG, представництво в Україні - ТОВ « Б.Браун Медікал Україна»;
9. Єдиним виробником товару представленого в Україні за позицією № 9 Катетер внутрішньоматковий для метросальпінографії Fr 9, 420 мм є B.Braun Melsungen AG, представництво в Україні - ТОВ « Б.Браун Медікал Україна»;
10. Єдиним представником виробника товару представленого в Україні за позицією № 10 та 11- 60300 Сітка хірургічна в разі абдомінальної грижі з синтетичного полімеру (10. Сітка медична для відновлювальної хірургії поліпропіленова 30х40см, 11. Сітка медична для відновлювальної хірургії поліестерова 30х40 сm (см)) є ТОВ «ОПУСМЕН».

Скаржник звернувся до офіційних представників виробників товару в Україні щодо можливості поставити товар та надання гарантійного листа та документів для прийняття участі в закупівлі, проте отримав відмову, оскільки товар було заброньовано для цієї закупівлі іншими постачальниками.
Отже, за таких підстав участь в даній закупівлі можуть прийняти лише ті учасники , які запропонують продукцію конкретного єдиного виробника товару. Представники виробників товару блокують участь в закупівлі, і надають документи лише певному учаснику.
Такі дії Замовника призводять до обмеження конкуренції та закупівлю товару за завищеними цінами. Обмеження конкуренції в такий спосіб звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі та є порушення ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, якими встановлено, що Замовники повинні дотримуватися основних принципів процедури закупівлі.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ecd751af79d14047bd75ac7e14b930b1
Заголовок пункту скарги: 2.Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 7Додатком 1.1 Тендерної документації, встановлено вимогу:
«…..На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист або авторизаційний лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, повну назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також запропонований товар в необхідній кількості, найменування замовника. Якщо гарантійний лист видається не виробником товару, надати у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують повноваження представника»
Вважаємо дану вимогу дискримінаційна з наступних підстав:
Листом 24.01.2024 року через електронну адресу Скаржник звернувся до офіційних представників виробників товару, що закуповується, зокрема таких як: ТОВ « Б.Браун Медікал Україна», ТОВ «Долфі-Україна», ТОВ «МЕД ЕК СЕРВІС», ТОВ «ОПУСМЕН», щодо можливості поставити товар та надання гарантійного листа та документів для прийняття участі в закупівлі
Проте, всі представництва виробників в Україні повідомили, що не можуть надати гарантійний лист та поставити продукцію, оскільки товар заброньовано іншим постачальником і їм надано листа.
Копії роздруківок листування з електронної адреси надаються до Скарги. Також, Скаржником направлено повторно листи представникам виробника, проте відповіді не отримано. Тобто, виробники продукції та їх представництва блокують надання документів потенційним учасникам закупівлі, що звужує конкуренцію на ринку і не дають можливості іншим учасникам, зокрема ТОВ «Діамант ФАРМ» прийняти участь в закупівлі.
Крім того, виробник (уповноважений виробником представник, дистриб'ютор, повноваження якого поширюються на територію України (з наданням копій документів від виробника, якими підтверджуються їх повноваження) чи будь-які треті особи не можуть гарантувати того, що Учасник має можливість поставити товар, який є предметом Закупівлі, у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки. Адже виробник або його офіційний представник не має жодних повноважень щодо здійснення контролю щодо поставки учасником товару, який зазначений у додатку 1.1 Документації.
Відтак Скаржник, стає залежним від волі виробника (уповноважені виробником представники, дистриб'ютор, повноваження яких поширюються на територію України) в частині надання гарантійного листа від фактично третьої особи, яка немає жодного відношення до Закупівлі. Тим більше виробник не може проконтролювати, що Скаржник поставить ці товари у необхідній кількості, належної якості, з належним терміном придатності та у визначені строки, оскільки строки можуть бути змінені, наприклад в зв'язку з оскарженням закупівлі.
Також, дана вимога є дискримінаційною до тих постачальників, які вже мають товар в наявності та мають можливість поставити товар, проте надання гарантійних листів від виробника чи представника ставить всіх потенційних учасників у залежність від волі самого виробника та прийняття рішення виробником, якому саме учаснику приймати участь в закупівлі.
Жодна третя особа (ні виробник, ні посередник) не може гарантувати Замовнику вчасне постачання товару Скаржником. Фактично при підписанні договору за результатом процедури закупівлі в разі обрання переможцем Скаржника або іншого учасника, що не є виробником Замовник буде мати юридичні відносини з ним, а не з виробником.
Отже за таких підстав участь в даній закупівлі можуть прийняти лише ті «свої» учасники, які запропонують продукцію конкретного єдиного виробника товару і якому вже надано листи під дану закупівлю. Таким чином, включення позицій товару де виробником продукції є конкретно один виробник і надання гарантійного листа саме під дану закупівлю обмежує участь інших учасників закупівлі, зокрема Скаржника та звужує конкуренцію, що є порушенням основних принців проведення закупівлі визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.



3.1. Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника.
Відповідно до п 28. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей..
Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до п. 4 Додатку 1 Тендерної документації учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає забезпечення тендерної пропозиції відповідно до пункту 2 розділу III Тендерної документації. Проте у п. 2 Розділі ІІІ відсутні вимоги до тендерного забезпечення.
Відповідно до п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
За таких підстав встановивши вимогу про надання забезпечення тендерної пропозиції, проте не встановивши вимоги до нього може бути підставою для безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасників, в тому числі тендерної пропозиції скаржника.
Встановивши такі вимоги Замовник порушив порядок проведення торгів і порушив права Скаржника на участь у цій закупівлі.

3.2. Також, відповідно до п. 6 Розділу ІІІ технічна специфікація, що містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в додатку 1 до тендерної документації.
Відповідно до п. 4 Додатку 1 Тендерної документації встановлено документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі.
Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації.
Проте згідно додатку 1.1. Тендерної документації замовником встановлено вимогу надання в складі тендерної пропозиції не лише підписане технічне завдання, а й перелік документів, які надаються учасниками процедури закупівлі, такі як:
- декларацію(ї) про відповідність технічним регламентам або сертифікат(и) про відповідність технічним регламентам або сертифікат(и) якості або паспорт(и) якості або інструкцію(ї) з використання або каталог(и) (витяг(и) з каталогу) виробника або технічний(і) опис(и) або інші(ий) документ виробника;
- сертифікат(и) або Декларацію(ї) про відповідність вимогам ТР;
- звіт про екологічний аудит та висновок екологічного аудитора;
- термін придатності на момент поставки до замовника повинен становити не менше як 80% від загального терміну зберігання встановленого виробником. Надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції.
- гарантійний лист або авторизаційний лист від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, повну назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також запропонований товар в необхідній кількості, найменування замовника. Якщо гарантійний лист видається не виробником товару, надати у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують повноваження представника.
Отже, зазначені суперечності в тендерній документації можуть призвести до різного трактування вимог Тендерної документації та безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасників процедури закупівлі в тому числі Скаржника.
Просимо зобов’язати замовника усунути порушення шляхом внесення змін до тендерної документації.
Згідно зі ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його 6 участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації