• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Труби сталеві електрозварні прямошовні 32, 57, 76, 89, 108, 133, 159, 219, 273, 325, 377, 426, 530 по ДСТУ 8943:2019, 426, 530, 630, 720, 820, 920 по ДСТУ 9219:2023

Відкриті торги відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 за № 1178

Завершена

34 036 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 340 364.00 UAH
Період оскарження: 23.01.2025 17:26 - 28.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: b84c25f3075a417aa7d2a71fb09e8114
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-23-018847-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати. 23.01.2025 року КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ ТЕПЛОВИХ МЕРЕЖ «КРИВОРІЖТЕПЛОМЕРЕЖА» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2025-01-23-018847-a оголошено про проведення процедури закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями та оприлюднено тендерну документацію на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби(Труби сталеві електрозварні прямошовні 32, 57, 76, 89, 108, 133, 159, 219, 273, 325, 377, 426, 530 по ДСТУ 8943:2019, 530, 630, 720, 820, 920 по ДСТУ 9219:2023) (далі – труби сталеві електрозварні прямошовні / предмет закупівлі). Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ» (надалі – Скаржник) є постачальником труб сталевих електрозварних прямошовних та має намір прийняти участь у вказаній процедурі закупівлі та запропонувати якісні труби сталеві електрозварні прямошовні (аналогічні договори на поставку для теплових мереж додаються ), які повністю відповідають стандартам, а також технічним і якісним характеристикам. Ознайомившись з тендерною документацією, Скаржником виявлено дискримінаційні вимоги, внаслідок чого порушуються права та охоронювані законом інтереси Скаржника на участь у даній процедурі закупівлі, у зв'язку з чим, Скаржник, з метою захисту свого порушеного права, звертається до органу оскарження зі скаргою на дискримінаційні вимоги тендерної документації. Вважаємо такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, дії Замовника стосовно встановлення у Тендерній документації дискримінаційних (по відношенню до Скаржника) вимог, що перешкоджають Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі на рівні з іншими учасниками, а саме: Замовником, у Додатку №3 до Тендерної документації визначено «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ УМОВ В ЧАСТИНІ ТЕХНІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», яким передбачено, що Учасникам в складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності продукції чинним стандартам і нормам надати завірені належним чином копії документів, що підтверджують: 1. відповідність труб сталевих електрозварних прямошовних ДСТУ 8943:2019, ДСТУ 9219:2023 для чого надати завірені належним чином сертифікати відповідності виданим органом, технічна компетентність з сертифікації якого підтверджується відповідно оформленою копією Атестату акредитації, чи декларацію постачальника про відповідність згідно ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 вищевказаним ГОСТ/ДСТУ. Вимога щодо відповідності труб сталевих електрозварних прямошовних ДСТУ 9219:2023 наявна також в інших додатках до Тендерної документації. Скаржник вважає, що безальтернативна вимога щодо відповідності ДСТУ 9219:2023 для труб великого діаметра значно обмежує коло потенційних учасників, зважаючи на наступне. По-перше, сфера застосування ДСТУ 9219:2023 «Труби сталеві зварні для магістральних газонафтопроводів. Технічні умови» – для будівництва нових та ремонтування й реконструювання діючих магістральних газопроводів, нафтопроводів, нафтопродуктопроводів, технологічних та промислових трубопроводів. Проте, для теплових мереж діє національний стандарт ДСТУ 9218:2023 «Труби сталеві зварні прямошовні. Технічні умови» сферою застосування якого є - прямошовні зварні труби загального призначення, в тому числі і труби для теплових мереж. В державних будівельних нормах ДБН В.2.5-39:2008 (ДБН) - обов’язкових документах відповідно до яких відбувається будівництво та реконструкція трубопроводів теплових мереж, раніше були наведені міжрегіональні стандарти: ГОСТ 10704, ГОСТ 10705, ГОСТ 10706. В призначенні цих труб були конкретні вимоги та показники, якім повинні відповідати труби для теплових мереж, але зараз в діючих ДБН ніяких посилань на НД для труб нема. Замовник встановлює вимогу щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ 9219:2023 «Труби сталеві зварні для магістральних газонафтопроводів. Технічні умови». Проте, Замовником не враховано невідповідність призначення та відмінність показників труб, виготовлених за ДСТУ 9219:2023 вимогам до труб для теплових мереж. В результаті заміни ДСТУ 9218:2023 у тендерній документації на ДСТУ 9219:2023 для труб прямошовних діаметром 508÷1420 мм, виготовлених дуговим зварюванням під флюсом виникає вимога по використанню у теплових мережах тільки експандованих труб. Визначення труб типу 3 в ДСТУ 9219:2023, яке включає обов’язкове експандування, принципово відрізняється від визначення у попередніх документах та від визначень у міжнародних стандартах для аналогічних труб. Вимога по експандуванню ДСТУ 9219:2023 - добровільного стандарту, який призначений для магістральних газопроводів, вказується замовником для обмеження кола потенційних учасників, оскільки інші стандарти такої вимоги не містять. Враховуючи викладене вище, з метою забезпечення конкурентного середовища під час проведення публічних закупівель труб для теплових мереж, розширення кола потенційних учасників і вигідних пропозицій від них, просимо внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість виробництва труб за стандартами та технічними умовами спеціалізованими згідно призначення та умов експлуатації трубопроводів, тобто за стандартом ДСТУ 9218:2023 «Труби сталеві зварні прямошовні. Технічні умови». По-друге, відповідно до частини другої статті 23 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. При цьому, відсутній нормативно-правовий акт, який б встановлював обов’язковість застосування ДСТУ 9219:2023. Скаржник має змогу запропонувати високоякісні сталеві електрозварні прямошовні труби, які відповідають технічним і якісним характеристикам, визначених Замовником. Водночас запропоновані труби відповідатимуть положенням ДСТУ 9218:2023 «Труби сталеві зварні прямошовні. Технічні умови». Проте, Замовник, встановлюючи вимогу щодо відповідності ДСТУ 9219:2023 штучно обмежує коло учасників, а тому вказана вимога є дискримінаційною. По-третє, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД СТАЛЕВИХ ПРОФІЛІВ» проаналізувало вимоги ДСТУ 9219:2023 та ДСТУ EN ISO 3183:2017 як стандартів на продукцію однакового призначення. В Законі України «Про стандартизацію» є таке положення: «Розділ ІІІ пункт 4. У разі прийняття європейського стандарту як національного забезпечується ідентичність національного стандарту відповідному європейському стандарту. З дня набрання чинності національним стандартом, що є ідентичним європейському стандарту, повинен бути скасований національний стандарт, положення якого суперечать положенням відповідного національного стандарту, що є ідентичним європейському стандарту.» Європейські стандарти мають в Україні більший пріоритет, ніж національні, а саме стандарт EN ISO 3183:2012, прийнятий в Україні як національний ДСТУ EN ISO 3183:2017 «Нафтова та газова промисловість. Труби сталеві для трубопровідних транспортних систем». При аналізі цих стандартів були виявлені наступні невідповідності між ДСТУ 9219:2023 та ДСТУ ISO 3183:2017 а саме: 1. ДСТУ 9219:2023 вимагає обов’язкове експандування труб 508-1420 прямошовних, зварених під шаром флюсу, що однозначно вказує на наявність дискримінації та монополізацію ринку послуг та створення штучних обмежень для усунення конкуренції виробників труб; натомість ДСТУ EN ISO 3183:2017 залишає вибір замовникам та створює можливості для конкуренції українських виробників. 2. Відсутність у ДСТУ 9219:2023 вимог по документуванню системи менеджменту якості, вимог до атестації технології зварювання, атестації персоналу виробництва та контролю, що суперечить положенням відповідного національного стандарту, що є ідентичним європейському стандарту ДСТУ ISO 3183:2017. 3. На відміну від ДСТУ ISO 3183:2017, ДСТУ 9219:2023 не містить спеціальних вимог до якості труб, в залежності від середовища трубопроводів (експлуатація в кислому середовищі та експлуатація у морі). 4. На відміну від ДСТУ ISO 3183:2017, ДСТУ 9219:2023 не містить спеціальних вимог до якості труб рівня приймання з інспектуванням замовлення третьою стороною. 5. ДСТУ 9219:2023 вимагає використовувати тільки ДСТУ 8540:2015 (ГОСТ 19903-74), як нормативний документ на листовий прокат для труб. Проте, за цим нормативним документом виготовлявся листовий прокат для труб тільки на маріупольських металургійних комбінатах, які наразі знаходяться на тимчасово окупованій території у м. Маріуполь, а саме на МК Азовсталь та ММК Ілліча. Вказані металургійні комбінати зруйновані країною-агресором. При цьому, як вже було зазначено, МК Азовсталь та ММК Ілліча – єдині виробники листового прокату за вимогами ДСТУ 8540:2015. Водночас в ДСТУ 9219:2023 немає жодних посилань на європейські норми щодо листового прокату. В той час як ДСТУ ISO 3183:2017 має спеціальні вимоги до якості металу, а саме до стану постачання листового прокату, хімічного складу та механічних властивостей, позначень марок сталі, що використовуються в Європі. Варто також звернути увагу, що ДСТУ 9219:2023 розроблений на основі ГОСТ 20295 з внесеними змінами у визначені типів труб, які базувалися на рекомендаціях Технічного комітету зі стандартизації ТК 357 «Сталеві та чавунні труби та балони» Відкритого акціонерного товариства «Російський науково-дослідний інститут трубної промисловості» м. Челябінськ держави-агресора. Таким чином, вказана вимога в частині відповідності труб сталевих електрозварних прямошовних ДСТУ 9219:2023 є дискримінаційною та порушує права Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі, оскільки останній може запропонувати продукцію виробників, яка повністю відповідає технічним вимогам Документації. Вимога щодо надання документу, який підтверджує відповідність стандарту ДСТУ 9219:2023 здійснює штучне обмеження кола потенційних учасників торгів. Крім того, Замовник, встановлюючи оскаржувану вимогу ставить в нерівне становище можливих учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції. Враховуючи все вищевикладене, є всі підстави для зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації щодо відповідності труб стандарту ДСТУ 9219:2023 та надання документу, який підтверджує відповідність вказаному стандарту. Зазначені зміни дадуть можливість розширити коло учасників процедури закупівлі та підвищать вільну конкуренцію серед учасників, нівелюють можливу корупційну складову, що як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти. ІІ. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі поставити Замовнику товар, що є предметом закупівлі за кодом ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби. Разом з цим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів (закупівлі) з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, у зв’язку з чим порушено принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси Скаржника, зокрема, право на участь у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі. ІІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації в частині вимог щодо відповідності труб сталевих електрозварних прямошовних ДСТУ 9219:2023. А саме: зазначити в тендерній документації в частині технічних вимоги всі стандарти які відповідають прямому призначенню труб ДСТУ 9218:2023, ДСТУ 9219:2023 , ДСТУ 8943:2019, ДСТУ ISO 3183:2017 тим самим привести умови тендеру до таких які будуть відповідати принципам чесної конкуренції. Зазначені зміни не вплинуть на призначення предмету закупівлі, його якісні та технічні характеристики, а також не обмежать сферу застосування труб сталевих електрозварних прямошовних, але при цьому дозволять забезпечити справедливу конкуренцію у даній закупівлі, що нівелює можливу корупційну складову і як наслідок, дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті(пряме посилання на дану закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-23-018847-a). Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження. Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема, на його право участі у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації. До скарги додаються документи (докази), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу дій Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, а саме: - Копія Сертифікату відповідності Національному стандарту ДСТУ ISO 3183:2017 - Копія ДСТУ 9218:2023 «Труби сталеві зварні прямошовні. Технічні умови» - Копія Сертифікату відповідності ДСТУ 9218:2023 «Труби сталеві зварні прямошовні. Технічні умови» - Договір № 271 від 25.11.2024 між ТОВ «ЗСП» та АТ «Криворізька теплоцентраль» (копія) - Договір № 96/24 від 08.05.2024 між ТОВ «ЗСП» та АТ «Дніпровська теплоелектроцентраль» (копія) Договір №1 від 2.01.2024 між ТОВ «ЗСП» та АТ «Криворізька теплоцентраль» (копія) На підставі викладеного та керуючись ст. 3, ч. 5 ст. 5, ч. 2 ст. 18, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (зі змінами), - П Р О С И М О: 1. Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-23-018847-a, що проводить КПТМ "Криворіжтепломережа". 2. Зобов’язати КПТМ "Криворіжтепломережа" внести відповідні зміни до тендерної документації в частині технічних вимог , а саме зазначити в технічній частині закупівлі Замовника всі стандарти які відповідають прямому призначенню труб ДСТУ 9218:2023, ДСТУ 9219:2023 , ДСТУ 8943:2019, ДСТУ ISO 3183:2017 тим самим привести умови тендеру до таких які будуть відповідати принципам чесної конкуренції.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2025 16:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.02.2025 18:11
Автор: ТОВ "ЗСП", Сергій Мітусов Мітусов 380981881191 ZSPTENDER@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1211963b17674674b012ea40f96f249e
Заголовок пункту скарги: застосування ДСТУ 9219:2023 «Труби сталеві зварні для магістральних газонафтопроводів. Технічні умови» – для будівництва нових та ремонтування й реконструювання діючих магістральних газопроводів, нафтопроводів, нафтопродуктопроводів, технологічних та промиДля теплових мереж діє лише національний стандарт ДСТУ9218:2023«Труби сталеві зварні прямошовні.Технічні умови»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: По-перше, сфера застосування ДСТУ 9219:2023 «Труби сталеві зварні для магістральних газонафтопроводів. Технічні умови» – для будівництва нових та ремонтування й реконструювання діючих магістральних газопроводів, нафтопроводів, нафтопродуктопроводів, технологічних та промислових трубопроводів. Проте, для теплових мереж діє національний стандарт ДСТУ 9218:2023 «Труби сталеві зварні прямошовні. Технічні умови» сферою застосування якого є - прямошовні зварні труби загального призначення, в тому числі і труби для теплових мереж.
В державних будівельних нормах ДБН В.2.5-39:2008 (ДБН) - обов’язкових документах відповідно до яких відбувається будівництво та реконструкція трубопроводів теплових мереж, раніше були наведені міжрегіональні стандарти: ГОСТ 10704, ГОСТ 10705, ГОСТ 10706. В призначенні цих труб були конкретні вимоги та показники, якім повинні відповідати труби для теплових мереж, але зараз в діючих ДБН ніяких посилань на НД для труб нема.
Замовник встановлює вимогу щодо відповідності предмета закупівлі ДСТУ 9219:2023 «Труби сталеві зварні для магістральних газонафтопроводів. Технічні умови». Проте, Замовником не враховано невідповідність призначення та відмінність показників труб, виготовлених за ДСТУ 9219:2023 вимогам до труб для теплових мереж.
В результаті заміни ДСТУ 9218:2023 у тендерній документації на ДСТУ 9219:2023 для труб прямошовних діаметром 508?1420 мм, виготовлених дуговим зварюванням під флюсом виникає вимога по використанню у теплових мережах тільки експандованих труб. Визначення труб типу 3 в ДСТУ 9219:2023, яке включає обов’язкове експандування, принципово відрізняється від визначення у попередніх документах та від визначень у міжнародних стандартах для аналогічних труб. Вимога по експандуванню ДСТУ 9219:2023 - добровільного стандарту, який призначений для магістральних газопроводів, вказується замовником для обмеження кола потенційних учасників, оскільки інші стандарти такої вимоги не містять.
Враховуючи викладене вище, з метою забезпечення конкурентного середовища під час проведення публічних закупівель труб для теплових мереж, розширення кола потенційних учасників і вигідних пропозицій від них, просимо внести зміни до тендерної документації та передбачити можливість виробництва труб за стандартами та технічними умовами спеціалізованими згідно призначення та умов експлуатації трубопроводів, тобто за стандартом ДСТУ 9218:2023 «Труби сталеві зварні прямошовні. Технічні умови».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації