-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг річки Кам’янка, річки Лужки та струмків, що є притоками, в межах села Кам’янка Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області
Торги не відбулися
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
23.01.2025 17:03 - 14.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
Номер:
1eca0c72ad9a4a3fb6885cdf7c563583
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-018427-a.b1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Рішення Комісії АМКУ № 4712-рпк-пз від 24.05.2022 року.pdf 27.01.2025 19:00
- 1.Тендерна документація.docx 27.01.2025 19:00
- 4. Рішення Комісії АМКУ № 5795-рпк-пз від 01.04.2024.pdf 27.01.2025 19:00
- 3. Рішення Комісії АМКУ № 6305-рпк-пз від 10.05.2023.pdf 27.01.2025 19:00
- sign.p7s 27.01.2025 19:02
- рішення від 29.01.2025 №1350.pdf 29.01.2025 17:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.02.2025 № 1817.pdf 07.02.2025 12:49
- рішення від 06.02.2025 №1817.pdf 10.02.2025 18:11
- пояснення.pdf 30.01.2025 16:12
- пояснення.docx 30.01.2025 16:12
- тендерна документація нова редакція 11.02.2025.docx 11.02.2025 15:39
- протокол 19-2025.pdf 11.02.2025 15:39
- ПЕРЕЛІК ЗМІН 11.02.2025.docx 11.02.2025 15:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.01.2025 19:10
Дата розгляду скарги:
06.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.01.2025 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.02.2025 18:11
Дата виконання рішення Замовником:
11.02.2025 15:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником прийнято рішення внести зміни до тендерної документації по закупівлі: UA-2025-01-23-018427-a, назва предмета закупівлі - Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг річки Кам’янка, річки Лужки та струмків, що є притоками, в межах села Кам’янка Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області (ДК 021:2015: 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги), а саме з п. 1 розділу ІІІ (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) та Додатку № 6 до Тендерної документації виключено умову про необхідність Учаснику надавати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник немає негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником. Рішення оформлене Протоколом №119/2025 від 11.02.2025.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a762cf43a6d84bb48b7452f3d09f0bd5
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна вимога щодо надання довідки, виданої Замовником
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вивчивши тендерну документацію, ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» (далі також - Скаржник, Учасник) виявлено вимогу, яка дискримінує нашу компанію і не допускає до участі у закупівлі , обмежуючи коло конкуренції.
Так, виявлено наступну дискримінаційну вимогу:
Тендерна документація (файл “1. Тендерна документація.docx”, додається до скарги) у Розділі III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції у п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» містить наступне положення: « Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм… та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, завантаживши необхідні документи, що вимагаються у тендерній документації, а саме:
- Учаснику надати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник немає негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником».
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз'ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів.
Таким чином, спілкування учасників і Замовника повинно відбуватися виключно через систему закупівель без можливості встановити особи учасника.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статтею 5 Закону встановлено принцип добросовісної конкуренції, що зокрема передбачає відсутність у замовника інформації про кількість учасників, їх найменування /ПІБ, за якими можливо зробити цінові та інші прогнози щодо закупівлі, чинити тиск, розголосити інформацію про намір даним учасником брати участь у закупівлі, демпінгувати ціну пропозиції з боку інших учасників тощо.
Є очевидним, що вимога про надання у складі пропозиції виданої Замовником довідки, в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника (у.т.ч. Скаржника) та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати Довідку з незалежних від Учасника причин тощо.
Отже, застосована Замовником вимога про надання у складі пропозиції довідки довільної форми, виданої Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати Довідку, видану Замовником, та подавати її в складі пропозиції. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Не зрозуміло, для чого взагалі передбачено видання вказаної довідки, адже Замовник самостійно без жодних проблем може оцінити чи був в нього негативний досвід співпраці з переможцем і на цій підставі застосувати відповідні заходи вже після розгляду пропозиції, що власне і передбачено ЗУ «Про публічні закупівлі». Задачею Замовника на цьому етапі є доступно та зрозуміло сформулювати положення тендерної документації.
Вважаємо дану вимогу безпідставною, неправомірною, дискримінаційною та такою, що сприяє розвитку корупційних дій і зловживань, а також зобов’язує для участі в закупівлі здійснювати непередбачені законодавством дії, які не мають значення для проведення тендерної закупівлі.
Аналогічне питання розглядалося Комісії АМКУ, про що прийнято рішення № 4712-р/пк-пз від 24.05.2022 року (копія додається), де замовником було вжито таке ж формулювання щодо довідки про відсутність негативного досвіду співпраці. З цього приводу комісія зазначила, що:
«Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, з підстав, незалежних від учасника Замовник на власний розсуд може не видати довідку довільної форми про те, що учасник не має негативного досвіду співпраці із Замовником, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
У рішенні Комісії АМКУ № 6305-р/пк-пз від 10.05.2023 (копія додається) висловлюється аналогічна позиція і, окрім того, додаткового зазначається, що: «Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку довільної форми, видану саме Замовником закупівлі саме не раніше дати оголошення даної закупівлі про те, що учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі, Скаржника».
Аналогічна позиція також була висловлена у рішенні Комісії АМКУ № 5795-р/пк-пз від 01.04.2024, де, окрім зазначеного раніше, зазначається: «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертної статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону».
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ», так і інших учасників, в Процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є потенційним Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому.
Вважаємо, що Замовник при формуванні тендерної документації Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» , п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України ),
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» до розгляду.
2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, виключити з тендерної документації вимогу : «Учаснику надати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник немає негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником».
4. Зобов’язати Замовника привести документацію у відповідність із вимогами законодавства.
До цієї скарги додаються:
1. Тендерна документація / Відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг, затверджена протоколом №11/2025 від 23.01.2025 (Файл «1. Тендерна документація.docx);
2. Рішення Комісії АМКУ № 4712-р/пк-пз від 24.05.2022 року (Файл «2. Рішення Комісії АМКУ № 4712-рпк-пз від 24.05.2022 року»);
3. Рішення Комісії АМКУ № 6305-р/пк-пз від 10.05.2023 (Файл «3. Рішення Комісії АМКУ № 6305-рпк-пз від 10.05.2023»);
4. Рішення Комісії АМКУ № 5795-р/пк-пз від 01.04.2024 (Файл «4. Рішення Комісії АМКУ № 5795-рпк-пз від 01.04.2024»);
Так, виявлено наступну дискримінаційну вимогу:
Тендерна документація (файл “1. Тендерна документація.docx”, додається до скарги) у Розділі III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції у п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» містить наступне положення: « Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм… та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, завантаживши необхідні документи, що вимагаються у тендерній документації, а саме:
- Учаснику надати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник немає негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником».
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Так, Закон зокрема визначає, що усі звернення за роз'ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника процедури відкритих торгів.
Таким чином, спілкування учасників і Замовника повинно відбуватися виключно через систему закупівель без можливості встановити особи учасника.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статтею 5 Закону встановлено принцип добросовісної конкуренції, що зокрема передбачає відсутність у замовника інформації про кількість учасників, їх найменування /ПІБ, за якими можливо зробити цінові та інші прогнози щодо закупівлі, чинити тиск, розголосити інформацію про намір даним учасником брати участь у закупівлі, демпінгувати ціну пропозиції з боку інших учасників тощо.
Є очевидним, що вимога про надання у складі пропозиції виданої Замовником довідки, в порушення статті 24 Закону, дозволяє встановити особу учасника (у.т.ч. Скаржника) та впливати на нього різними способами, в т.ч. розголосити про намір таким учасником брати участь у закупівлі, що вплине на цінові пропозиції інших учасників; не підписати Довідку з незалежних від Учасника причин тощо.
Отже, застосована Замовником вимога про надання у складі пропозиції довідки довільної форми, виданої Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, є такою, що порушує статтю 24 Закону і принцип добросовісної конкуренції, визначений статтею 5 Закону.
Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати Довідку, видану Замовником, та подавати її в складі пропозиції. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Не зрозуміло, для чого взагалі передбачено видання вказаної довідки, адже Замовник самостійно без жодних проблем може оцінити чи був в нього негативний досвід співпраці з переможцем і на цій підставі застосувати відповідні заходи вже після розгляду пропозиції, що власне і передбачено ЗУ «Про публічні закупівлі». Задачею Замовника на цьому етапі є доступно та зрозуміло сформулювати положення тендерної документації.
Вважаємо дану вимогу безпідставною, неправомірною, дискримінаційною та такою, що сприяє розвитку корупційних дій і зловживань, а також зобов’язує для участі в закупівлі здійснювати непередбачені законодавством дії, які не мають значення для проведення тендерної закупівлі.
Аналогічне питання розглядалося Комісії АМКУ, про що прийнято рішення № 4712-р/пк-пз від 24.05.2022 року (копія додається), де замовником було вжито таке ж формулювання щодо довідки про відсутність негативного досвіду співпраці. З цього приводу комісія зазначила, що:
«Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, з підстав, незалежних від учасника Замовник на власний розсуд може не видати довідку довільної форми про те, що учасник не має негативного досвіду співпраці із Замовником, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції учасника, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
У рішенні Комісії АМКУ № 6305-р/пк-пз від 10.05.2023 (копія додається) висловлюється аналогічна позиція і, окрім того, додаткового зазначається, що: «Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати довідку довільної форми, видану саме Замовником закупівлі саме не раніше дати оголошення даної закупівлі про те, що учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі, Скаржника».
Аналогічна позиція також була висловлена у рішенні Комісії АМКУ № 5795-р/пк-пз від 01.04.2024, де, окрім зазначеного раніше, зазначається: «Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертної статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону».
Враховуючи викладене Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Відповідно наявні підстави для внесення змін до Тендерної документації, з метою усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з підстав наведених вище.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, та відповідно має на меті взяти участь в процедурі закупівлі. Встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ», так і інших учасників, в Процедурі закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є потенційним Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому.
Вважаємо, що Замовник при формуванні тендерної документації Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч. 1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» , п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України ),
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» до розгляду.
2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, виключити з тендерної документації вимогу : «Учаснику надати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник немає негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником».
4. Зобов’язати Замовника привести документацію у відповідність із вимогами законодавства.
До цієї скарги додаються:
1. Тендерна документація / Відкриті торги з особливостями на закупівлю послуг, затверджена протоколом №11/2025 від 23.01.2025 (Файл «1. Тендерна документація.docx);
2. Рішення Комісії АМКУ № 4712-р/пк-пз від 24.05.2022 року (Файл «2. Рішення Комісії АМКУ № 4712-рпк-пз від 24.05.2022 року»);
3. Рішення Комісії АМКУ № 6305-р/пк-пз від 10.05.2023 (Файл «3. Рішення Комісії АМКУ № 6305-рпк-пз від 10.05.2023»);
4. Рішення Комісії АМКУ № 5795-р/пк-пз від 01.04.2024 (Файл «4. Рішення Комісії АМКУ № 5795-рпк-пз від 01.04.2024»);
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, виключити з тендерної документації вимогу : «Учаснику надати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник немає негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником». 4. Зобов’язати Замовника привести документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення про відміну торгів
Номер:
ba3ca67b223c46dfa8d245c971e30fd6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-018427-a.c2
Назва:
Скарга на рішення про відміну торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 02.04.2025 № 5190.pdf 07.04.2025 14:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.04.2025 № 5190.pdf 03.04.2025 19:49
- рішення від 25.03.2025 № 4592.pdf 25.03.2025 16:45
- Додаток 16 розпорядження № 28 17.02.2025.pdf 27.03.2025 15:53
- пояснення.docx 27.03.2025 15:53
- пояснення.pdf 27.03.2025 15:53
- Додаток 3 рішення виконавчого комітету № 1283.pdf 27.03.2025 15:53
- Додаток 17 розпорядження №45 17.03.2025.pdf 27.03.2025 15:53
- Додаток 1 рішення 5194.pdf 27.03.2025 15:53
- Додаток 2 рішення сесії 5282.pdf 27.03.2025 15:53
- Додаток 13 розпорядження міського голови № 41.pdf 27.03.2025 15:53
- Додаток 15 рішення № 5461 від 27.03.2025.pdf 27.03.2025 15:53
- Додаток 14 рішення № 5455 від 27.03.2025.pdf 27.03.2025 15:53
- Додаток 4-12.pdf 27.03.2025 15:53
- sign.p7s 21.03.2025 19:50
- !_Скарга_Сколівська МР.pdf 21.03.2025 19:47
- 1. Протокол 37-2025-1.pdf 21.03.2025 19:47
- 4. Рішення № 23.01.2025.doc 21.03.2025 19:47
- 2. рішення № 1283-1.pdf 21.03.2025 19:47
- 5. рішення від 06.02.2025 №1817.pdf 21.03.2025 19:47
- 3. Рішення № 5194 від 19.12.2024.doc 21.03.2025 19:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.03.2025 19:57
Дата розгляду скарги:
02.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.03.2025 16:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
07.04.2025 14:59
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6e56a2c420f54cb697d6ac8a272816f3
Заголовок пункту скарги:
Незаконне скасування торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
№ 1 від 21.03.2025
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ЄДРПОУ: 00032767
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-4
Замовник: СКОЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЄДРПОУ: 04056262
82600, Україна, Львівська область, м. Сколе, майдан Незалежності, будинок 1 тел.: +380636068860
е-mail: smiskrada@ukr.net
Суб’єкт оскарження: ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ»
ЄДРПОУ: 39358561
46003, м. Тернопіль,
вул. Крушельницької, 25
тел.: +380982248548
е-mail: info@zenith.expert
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2025-01-23-018427-a
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» (надалі за текстом – Товариство) є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Товариство працює у цій сфері з 2014 року. За весь час свого існування здобуло значний досвід у сфері землеустрою і топографо-геодезичних робіт. ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» володіє належним матеріально-технічним обладнанням, в тому числі високоточними приладами для надання послуг в межах предмета закупівлі. Товариство неодноразово успішно надавало послуги, які є аналогічними до предмета закупівлі.
18 лютого 2025 року було проведено аукціон за тендерною процедурою UA-2025-01-23-018427-a, де Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» було запропоновану найкращу цінову пропозицію – 296 900,00 грн.
21.02.2025 року в електронній системі закупівель надійшло Повідомлення про усунення невідповідностей: «підтвердити наявність не менше 4 одиниці GPS/GNSS приймачі, однак у Довідці , наданій Учасником № 11 від 14.02.2025 року зазначено про наявність лише двох одиниць GPS/GNSS приймачів. - підтвердити наявність не менше 2 одиниць широкоформатних принтерів (плотери або аналоги) з можливістю друку та розмноження картографічного матеріалу (у складі землевпорядної документації) формату А-0 (841х1188мм)».
21.02.2025 року ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» було завантажено документи та виконано вказані у Повідомленні про усунення невідповідностей вимоги.
25.02.2025 року Замовником в електронній системі було опубліковано повідомлення про Продовження строку розгляду тендерної пропозиції. У вказаному повідомленні Замовником зазначається, що: «Однак, у Замовника є потреба продовжити строк розгляду цієї тендерної пропозиції до 20 робочих днів, а саме до 25 березня 2025 року, для більш ретельної перевірки та аналізу документів наданих Учасником для закупівлі». Кінцевою датою розгляду пропозиції було визначено: 19 березня 2025 року.
Рішення щодо тендерної пропозиції ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» так і не було прийнято.
13.03.2025 року в Електронній системі Замовником було опубліковано повідомлення про скасування закупівлі, де зазначається: «Під час проведення закупівлі рішенням виконавчого комітету Сколівської міської ради № 1283 від 06.03.2025 було внесено зміни в розподіл видатків за головним розпорядником бюджетних коштів Сколівська міська рада, а саме зменшено обсяг видатків загального фонду міського бюджету по ТПКВКМБ 0117130 «Здійснення заходів із землеустрою» КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» на суму 300 000,00 грн».
До вказаного повідомлення долучено: Протокол № 37/2025 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну відкритих торгів у зв’язку із скорочення видатків на здійснення закупівлі послуг» від 13.03.2025 року, Рішення Виконавчого комітету Сколівської міської ради Львівської області № 1283 від 06.03.2025 «Про внесення змін до показників міського бюджету на 2025 рік».
Відповідно до п. 23 ч. 1 ст. 26 «Про місцеве самоврядування в Україні», до компетенції міських рад належить: розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.
Відповідно до ч. 8 ст. 78 Бюджетного кодексу України, рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет можуть бути ухвалені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою з урахуванням положень статті 52 цього Кодексу, в разі необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування) та в інших випадках, передбачених цим Кодексом
Рішенням від 13 травня 2021 року № 649 року Сколівською міською радою прийнято Бюджетний регламент (документ знаходиться у відкритому доступі, режим доступу: https://skole-rada.gov.ua/news/1621419072/).
У п. 6.1. Бюджетного регламенту зазначається, що зміни до рішення про міський бюджет можуть вноситися у разі: перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування).
Місцевий бюджет Сколівської міської ради на 2025 рік було затверджено рішенням міської ради від 19.12.2024 року № 5194 (знаходиться у відкритому доступі, режим доступу: https://skole-rada.gov.ua/docs/1878121/). Відповідно до даних веб-порталу Сколівської міської ради, останні зміни до бюджету міської ради було внесено 23 січня 2025 року рішенням № 5282 (знаходиться у відкритому доступі, режим доступу: https://skole-rada.gov.ua/docs/1906893/).
Рішення Сколівської міської ради про затвердження місцевого бюджету на 2025 рік № 5194 від 19.12.2024 року встановлює, що у межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника бюджетних коштів перерозподіл видатків за бюджетними програмами, а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків (окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету) здійснюється виконавчим комітетом міської ради за погодженням з постійною депутатською комісією міської ради з питань бюджету, регуляторної політики та управління майном комунальної власності з наступним внесенням змін до цього рішення сесією міської ради.
Отже, будь-яке рішення щодо перерозподілу видатків за бюджетними програмами можливе лише після внесення змін до рішення Сколівської міської ради про затвердження місцевого бюджету на 2025 рік. Виконавчим комітетом без подальшого затвердження перерозподіл видатків не здійснюється.
Окрім того, як видно з п. 12.3. вказаних рішень, перерозподіл видатків за бюджетними програмами можливий за погодженням з постійною депутатською комісією міської ради з питань бюджету.
У рішенні Виконавчого комітету міської ради № 1283 від 06.03.2025 року, яким внесено зміни в розподіл видатків за головним розпорядником бюджетних коштів – відсутня будь-яка інформація про його погодження постійною депутатською комісією міської ради з питань бюджету.
Сколівською міською радою не прийнято жодного рішення із перерозподілу бюджетних коштів щодо програми, що підтверджується даними веб-сайту органу місцевого самоврядування.
Окрім того, зі змісту рішення Виконавчого комітету міської ради № 1283 від 06.03.2025 року чітко вбачається, що воно підлягає подальшому затвердженню, зокрема:
- У п. 3 рішення вказується: «Відповідальним виконавцям міських цільових програм внести зміни до таких програм, відповідно до цього рішення, та подати на затвердження чергової сесії міської ради»;
- У п. 4 вказується: «Фінансовому відділу міської ради: … - подати дане рішення на затвердження чергової сесії міської ради».
Отже, вказане рішення Виконавчого комітету самостійного значення не має.
Відповідно до статті 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Отже, зменшення обсягу видатків загального фонду міського бюджету по ТПКВКМБ 0117130 «Здійснення заходів із землеустрою» КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» на суму 300 000,00 не оформлено належним рішенням Сколівської міської ради, а тому не має законної сили.
Враховуючи, що Сколівська міська рада є колегіальним органом місцевого самоврядування, прийняття рішень яким здійснюється шляхом голосування – невідомо чи таке рішення загалом буде затверджено. Отже, Замовник не мав права скасовувати закупівлю на цій підставі.
Варто зауважити, що в межах цієї закупівлі вже оскаржувалися дії Замовника. Зокрема, Комісією АМКУ було прийнято рішення № 1817-р/пк-пз від 06.02.2025 року, яким було встановлено порушення вимог законодавства про публічні закупівлі у діях Замовника та зобов’язано їх усунути.
Враховуючи наведене, вважаємо, що тендерну процедуру було скасовано необґрунтовано.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також за прицнипами об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дії Замовника в відміни Закупівлі порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» могло бути визнано переможцем процедури закупівлі, проте його права як учасника було порушено неправомірним рішенням про відміну торгів.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що рішення про відміну Закупівлі повинно бути скасовано.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну Закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є потенційним переможцем відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України ),
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» до розгляду.
2. Визнати рішення Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області про відміну Закупівлі «Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг річки Кам’янка, річки Лужки та струмків, що є притоками, в межах села Кам’янка Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі за №: UA-2025-01-23-018427-a та Протокол № 37/2025 від 13.03.2025 року незаконними.
3. Зобов’язати Сколівську міську ради Стрийського району Львівської області скасувати рішення про відміну закупівлі «Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг річки Кам’янка, річки Лужки та струмків, що є притоками, в межах села Кам’янка Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі за №: UA-2025-01-23-018427-a та Протокол № 37/2025 від 13.03.2025 року.
Додатки:
1. Протокол 37/2025;
2. Рішення Виконавчого комітету № 1283 від 06.03.2025;
3. Рішення Сколівської міської ради № 5194 від 19.12.2024;
4. Рішення Сколівської міської ради № 5194 від 19.12.2024;
5. Рішення Сколівської міської ради № 5282 від 23.01.2025;
6. Рішення Комісії АМКУ № 1817-р/пк-пз від 06.02.2025.
Директор
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» Підгородецький В.В.
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ЄДРПОУ: 00032767
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
тел.: (044)594-64-12, факс: (044) 520-10-4
Замовник: СКОЛІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ЄДРПОУ: 04056262
82600, Україна, Львівська область, м. Сколе, майдан Незалежності, будинок 1 тел.: +380636068860
е-mail: smiskrada@ukr.net
Суб’єкт оскарження: ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ»
ЄДРПОУ: 39358561
46003, м. Тернопіль,
вул. Крушельницької, 25
тел.: +380982248548
е-mail: info@zenith.expert
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2025-01-23-018427-a
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України)
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» (надалі за текстом – Товариство) є організацією, основним видом діяльності якої є діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Товариство працює у цій сфері з 2014 року. За весь час свого існування здобуло значний досвід у сфері землеустрою і топографо-геодезичних робіт. ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» володіє належним матеріально-технічним обладнанням, в тому числі високоточними приладами для надання послуг в межах предмета закупівлі. Товариство неодноразово успішно надавало послуги, які є аналогічними до предмета закупівлі.
18 лютого 2025 року було проведено аукціон за тендерною процедурою UA-2025-01-23-018427-a, де Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» було запропоновану найкращу цінову пропозицію – 296 900,00 грн.
21.02.2025 року в електронній системі закупівель надійшло Повідомлення про усунення невідповідностей: «підтвердити наявність не менше 4 одиниці GPS/GNSS приймачі, однак у Довідці , наданій Учасником № 11 від 14.02.2025 року зазначено про наявність лише двох одиниць GPS/GNSS приймачів. - підтвердити наявність не менше 2 одиниць широкоформатних принтерів (плотери або аналоги) з можливістю друку та розмноження картографічного матеріалу (у складі землевпорядної документації) формату А-0 (841х1188мм)».
21.02.2025 року ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» було завантажено документи та виконано вказані у Повідомленні про усунення невідповідностей вимоги.
25.02.2025 року Замовником в електронній системі було опубліковано повідомлення про Продовження строку розгляду тендерної пропозиції. У вказаному повідомленні Замовником зазначається, що: «Однак, у Замовника є потреба продовжити строк розгляду цієї тендерної пропозиції до 20 робочих днів, а саме до 25 березня 2025 року, для більш ретельної перевірки та аналізу документів наданих Учасником для закупівлі». Кінцевою датою розгляду пропозиції було визначено: 19 березня 2025 року.
Рішення щодо тендерної пропозиції ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» так і не було прийнято.
13.03.2025 року в Електронній системі Замовником було опубліковано повідомлення про скасування закупівлі, де зазначається: «Під час проведення закупівлі рішенням виконавчого комітету Сколівської міської ради № 1283 від 06.03.2025 було внесено зміни в розподіл видатків за головним розпорядником бюджетних коштів Сколівська міська рада, а саме зменшено обсяг видатків загального фонду міського бюджету по ТПКВКМБ 0117130 «Здійснення заходів із землеустрою» КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» на суму 300 000,00 грн».
До вказаного повідомлення долучено: Протокол № 37/2025 «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну відкритих торгів у зв’язку із скорочення видатків на здійснення закупівлі послуг» від 13.03.2025 року, Рішення Виконавчого комітету Сколівської міської ради Львівської області № 1283 від 06.03.2025 «Про внесення змін до показників міського бюджету на 2025 рік».
Відповідно до п. 23 ч. 1 ст. 26 «Про місцеве самоврядування в Україні», до компетенції міських рад належить: розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.
Відповідно до ч. 8 ст. 78 Бюджетного кодексу України, рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет можуть бути ухвалені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою з урахуванням положень статті 52 цього Кодексу, в разі необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування) та в інших випадках, передбачених цим Кодексом
Рішенням від 13 травня 2021 року № 649 року Сколівською міською радою прийнято Бюджетний регламент (документ знаходиться у відкритому доступі, режим доступу: https://skole-rada.gov.ua/news/1621419072/).
У п. 6.1. Бюджетного регламенту зазначається, що зміни до рішення про міський бюджет можуть вноситися у разі: перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування).
Місцевий бюджет Сколівської міської ради на 2025 рік було затверджено рішенням міської ради від 19.12.2024 року № 5194 (знаходиться у відкритому доступі, режим доступу: https://skole-rada.gov.ua/docs/1878121/). Відповідно до даних веб-порталу Сколівської міської ради, останні зміни до бюджету міської ради було внесено 23 січня 2025 року рішенням № 5282 (знаходиться у відкритому доступі, режим доступу: https://skole-rada.gov.ua/docs/1906893/).
Рішення Сколівської міської ради про затвердження місцевого бюджету на 2025 рік № 5194 від 19.12.2024 року встановлює, що у межах загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника бюджетних коштів перерозподіл видатків за бюджетними програмами, а також збільшення видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків (окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету) здійснюється виконавчим комітетом міської ради за погодженням з постійною депутатською комісією міської ради з питань бюджету, регуляторної політики та управління майном комунальної власності з наступним внесенням змін до цього рішення сесією міської ради.
Отже, будь-яке рішення щодо перерозподілу видатків за бюджетними програмами можливе лише після внесення змін до рішення Сколівської міської ради про затвердження місцевого бюджету на 2025 рік. Виконавчим комітетом без подальшого затвердження перерозподіл видатків не здійснюється.
Окрім того, як видно з п. 12.3. вказаних рішень, перерозподіл видатків за бюджетними програмами можливий за погодженням з постійною депутатською комісією міської ради з питань бюджету.
У рішенні Виконавчого комітету міської ради № 1283 від 06.03.2025 року, яким внесено зміни в розподіл видатків за головним розпорядником бюджетних коштів – відсутня будь-яка інформація про його погодження постійною депутатською комісією міської ради з питань бюджету.
Сколівською міською радою не прийнято жодного рішення із перерозподілу бюджетних коштів щодо програми, що підтверджується даними веб-сайту органу місцевого самоврядування.
Окрім того, зі змісту рішення Виконавчого комітету міської ради № 1283 від 06.03.2025 року чітко вбачається, що воно підлягає подальшому затвердженню, зокрема:
- У п. 3 рішення вказується: «Відповідальним виконавцям міських цільових програм внести зміни до таких програм, відповідно до цього рішення, та подати на затвердження чергової сесії міської ради»;
- У п. 4 вказується: «Фінансовому відділу міської ради: … - подати дане рішення на затвердження чергової сесії міської ради».
Отже, вказане рішення Виконавчого комітету самостійного значення не має.
Відповідно до статті 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.
Отже, зменшення обсягу видатків загального фонду міського бюджету по ТПКВКМБ 0117130 «Здійснення заходів із землеустрою» КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» на суму 300 000,00 не оформлено належним рішенням Сколівської міської ради, а тому не має законної сили.
Враховуючи, що Сколівська міська рада є колегіальним органом місцевого самоврядування, прийняття рішень яким здійснюється шляхом голосування – невідомо чи таке рішення загалом буде затверджено. Отже, Замовник не мав права скасовувати закупівлю на цій підставі.
Варто зауважити, що в межах цієї закупівлі вже оскаржувалися дії Замовника. Зокрема, Комісією АМКУ було прийнято рішення № 1817-р/пк-пз від 06.02.2025 року, яким було встановлено порушення вимог законодавства про публічні закупівлі у діях Замовника та зобов’язано їх усунути.
Враховуючи наведене, вважаємо, що тендерну процедуру було скасовано необґрунтовано.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також за прицнипами об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дії Замовника в відміни Закупівлі порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» могло бути визнано переможцем процедури закупівлі, проте його права як учасника було порушено неправомірним рішенням про відміну торгів.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що рішення про відміну Закупівлі повинно бути скасовано.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну Закупівлі.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є потенційним переможцем відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником.
Керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Конституцією України ),
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» до розгляду.
2. Визнати рішення Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області про відміну Закупівлі «Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг річки Кам’янка, річки Лужки та струмків, що є притоками, в межах села Кам’янка Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі за №: UA-2025-01-23-018427-a та Протокол № 37/2025 від 13.03.2025 року незаконними.
3. Зобов’язати Сколівську міську ради Стрийського району Львівської області скасувати рішення про відміну закупівлі «Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг річки Кам’янка, річки Лужки та струмків, що є притоками, в межах села Кам’янка Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі за №: UA-2025-01-23-018427-a та Протокол № 37/2025 від 13.03.2025 року.
Додатки:
1. Протокол 37/2025;
2. Рішення Виконавчого комітету № 1283 від 06.03.2025;
3. Рішення Сколівської міської ради № 5194 від 19.12.2024;
4. Рішення Сколівської міської ради № 5194 від 19.12.2024;
5. Рішення Сколівської міської ради № 5282 від 23.01.2025;
6. Рішення Комісії АМКУ № 1817-р/пк-пз від 06.02.2025.
Директор
ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» Підгородецький В.В.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
1. Прийняти скаргу ТОВ «ЗЕНІТ ЕКСПЕРТ» до розгляду. 2. Визнати рішення Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області про відміну Закупівлі «Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг річки Кам’янка, річки Лужки та струмків, що є притоками, в межах села Кам’янка Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі за №: UA-2025-01-23-018427-a та Протокол № 37/2025 від 13.03.2025 року незаконними. 3. Зобов’язати Сколівську міську ради Стрийського району Львівської області скасувати рішення про відміну закупівлі «Виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг річки Кам’янка, річки Лужки та струмків, що є притоками, в межах села Кам’янка Сколівської міської ради Стрийського району Львівської області», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі за №: UA-2025-01-23-018427-a та Протокол № 37/2025 від 13.03.2025 року.