• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95 (09132100-4) та дизельне паливо (09134200-9), код ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник - 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

1 933 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 334.00 UAH
Період оскарження: 23.01.2025 16:28 - 15.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 0abfa1ab41a54637b869caa342ce87b4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-23-017361-a.b1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2025 17:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.02.2025 17:41
Дата виконання рішення Замовником: 13.02.2025 11:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником внесено зміни до умов тендерної документації у відповідності до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.02.2025 № 1819-р/пк-пз
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 23b1db5fe007457ba2bf8b7c7e7c1983
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників - не менше 2 (двох) АЗС в межах САМЕ Броварської міської територіальної громади ТА наявність щонайменше 1 (одна) АЗС в м. Бровари, яку Учасник пропонує в пропозиції, що знаходитися на відстані САМЕ не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:



1.1. В Додатку № 1 до ТД та Додатку 2 до ТД, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників - не менше 2 (двох) АЗС в межах САМЕ Броварської міської територіальної громади ТА наявність щонайменше 1 (одна) АЗС в м. Бровари, яку Учасник пропонує в пропозиції, що знаходитися на відстані САМЕ не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5):

«В складі пропозиції учасник надає документ (у довільній формі), яким підтверджується наявність не менше 2 (двох) АЗС в межах Броварської міської територіальної громади та наявність щонайменше 1 (одна) АЗС в м. Бровари, яку Учасник пропонує в пропозиції, що знаходитися на відстані не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5) із зазначенням точних адрес АЗС, режиму роботи АЗС та відстані (в км) від місцезнаходження Замовника. Відстань від об’єктів Замовника до місцезнаходження АЗС Постачальника визначається за допомогою інтернет – ресурсу Google Maps. (на підтвердження пункту 6 Додатку 2 до тендерної документації)»

«6. Учасник повинен мати не менше 2 (двох) АЗС в межах Броварської міської територіальної громади. З метою економії бюджетних коштів щонайменше 1 (одна) АЗС в м. Бровари, яку Учас-ник пропонує в пропозиції, повинна знаходитися на відстані не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5). Відстань від об’єктів Замо-вника до місцезнаходження АЗС Постачальника визначається за допомогою інтернет – ресурсу Google Maps.
В складі пропозиції учасник надає документ (у довільній формі), яким підтверджується наявність не менше 2 (двох) АЗС в межах Броварської міської територіальної громади та наяв-ність щонайменше 1 (одна) АЗС в м. Бровари, яку Учасник пропонує в пропозиції, що знаходи-тися на відстані не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5) із зазначенням точних адрес АЗС, режиму роботи АЗС та відстані (в км) від місцезнаходження Замовника.»


Дискримінаційна вимога в частині обмеження місцезнаходження АЗС та відстані до АЗС Учасника

Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника Учасник повинен мати не менше 2 (двох) АЗС в межах Броварської міської територіальної громади ТА наявність щонайменше 1 (одна) АЗС в м. Бровари, яку Учасник пропонує в пропозиції, що знаходитися на відстані не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5) - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.

Місце знаходження Замовника: 07400, Київська область, м. Бровари, вул. Героїв України, буд. 5.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, зазначена мережа АЗС має АЗС з наступним місцерозташуванням:
1) Київська обл., Броварський район, смт. Калинівка, вул. Ігорєва, 1А – АЗС знаходиться НЕ на території Броварської міської територіальної громади.

2) Київська обл. м. Бровари, вул. Чкалова, 17 - АЗС на відстані БІЛЬШЕ 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул. Героїв України, буд.5).

Згідно 1-ї адреси АЗС, яку планує запропонувати Скаржник Замовнику за адресою: Київська обл., Броварський район, смт. Калинівка, вул. Ігорєва, 1А – зазначена АЗС знаходиться на території Калинівської селищної територіальної громади у Броварському районі Київської області (зазначене підтверджується Розпорядженням КМУ від 12.06.2020 року № 715-р Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Київської області).
З урахуванням вимоги в частині місцезнаходження АЗС не менше 2 (двох) АЗС в межах Броварської міської територіальної громади, - наявні дискримінаційні вимоги до Скаржника, який пропонує дві АЗС Замовнику, з яких тільки ОДНА знаходиться на території Броварської міської територіальної громади, а ДРУГА – на території Калинівської селищної територіальної громади:
- Київська обл., Броварський район, смт. Калинівка, вул. Ігорєва, 1А – АЗС на території Калинівської селищної територіальної громади;
- Київська обл. м. Бровари, вул. Чкалова, 17 - АЗС на території Броварської міської територіальної громади.

Згідно 2-ї адреси АЗС, яку планує запропонувати Скаржник Замовнику за адресою: Київська обл. м. Бровари, вул. Чкалова, 17 – зазначена АЗС знаходиться на відстані 7, 5 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул. Героїв України, буд.5) (зазначене підтверджується Скриншотом з карти Google з зображенням АЗС на відстані більше ніж 3 км по автомобільним дорогам від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5).
З урахуванням вимоги в частині місцезнаходження АЗС наявність щонайменше 1 (одна) АЗС в м. Бровари, яку Учасник пропонує в пропозиції, що знаходитися на відстані не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5) - наявні дискримінаційні вимоги до Скаржника, який пропонує АЗС на відстані БІЛЬШЕ 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5):
- Київська обл. м. Бровари, вул. Чкалова, 17 - АЗС на відстані БІЛЬШЕ 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул. Героїв України, буд.5), а саме на відстані 7,5 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника.



Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимоги в частині наявності АЗС, при цьому з окремим обмеженням місцерозташування таких АЗС та кількості та встановлює такою вимогою умови, що суперечать п. 29 Особливостей в частині встановлення кваліфікаційного критерію до учасників – наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має САМЕ 2 АЗС в межах Броварської міської територіальної громади та на відстані САМЕ не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул. Героїв України, буд.5) у м. Бровари.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту в партнерській мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами:

АЗС БРСМ-нафта: Київська обл., Броварський район, смт. Калинівка, вул. Ігорєва, 1А

АЗС БРСМ-нафта: Київська обл. м. Бровари, вул. Чкалова, 17


Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, а отже вищезазначені вимоги, визначені Замовником, визначають наявність матеріально-технічної бази учасників, що суперечить п. 29 Особливостей та нівелюють дотримання ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині наявності матеріально-технічної бази учасника:
- не менше 2 (двох) АЗС в межах Броварської міської територіальної громади;
- наявність щонайменше 1 (одна) АЗС в м. Бровари, яку Учасник пропонує в пропозиції, що знаходитися на відстані САМЕ не більше 3 км по автомобільних дорогах від місцезнаходження Замовника (вул.Героїв України, буд.5).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6f7fffc5c38e4cee96760ec1fd373f47
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських АЗС для здійснення відпуску за талонами/картками зразка Учасника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1.2. В п. 3.3. Додатку 1 до тендерної документації та Додатку № 2 до ТД, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських АЗС для здійснення відпуску за талонами/картками зразка Учасника:

«У випадку залучення орендованих або партнерських АЗС, надати лиcт від партнера з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС протягом 2025 року за талонами/ картками зразка Учасника (в листі вказати адреси, режим роботи АЗС партнера(ів), інформацію щодо ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС). Гарантійний лист має містити найменування Замовника цих торгів та ідентифікатор закупівлі. (на підтвердження пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації)»
« Також, у випадку залучення орендованих або партнерських АЗС, надати лиcт від партнера з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС протягом 2025 року за талонами/ картками зразка Учасника (в листі вказати адреси, режим робо-ти АЗС партнера(ів), інформацію щодо ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС). Гарантійний лист має містити найменування Замовника цих торгів та ідентифікатор закупівлі.»

Дискримінаційна вимога в частині наявності партнерських АЗС на яких буде здійснюватись відпуск пального за талонами/ картками зразка Учасника

В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонами/ картками зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талонів/скетч-карток, емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Також звертаємо увагу, що предметом партнерського договору Скаржника є передача Покупцю Продавцем бланків-дозволів (талонів), які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів. Укладений між Скаржником та партнером Договір, за своєю правовою природою, є договором купівлі-продажу бланків-дозволів для отоварення ПММ (укладений згідно вимог ст.ст. 655-656 Цивільного кодексу України).
Звертаємо увагу, що ст. 627 Цивільного кодексу України передбачає свободу укладення договору, оскільки відповідно до статті 6 ЦК, - сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Також у партнерському договорі визначено, що талона на придбання ПММ, які введено в обіг мережею АЗС БРСМ-нафта, містить встановлену Продавцем (тобто, партнером Скаржнкика) форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором.
Враховуючи вищезазначене, Скаржник не має паливних талонів власного зразка, а здійснює продаж вже емітованих мережею АЗС талонів, що свідчить про дискримінаційну вимогу тендерної документації в частині умови « Також, у випадку залучення орендованих або партнерських АЗС, надати лиcт від партнера з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС протягом 2025 року за талонами/ картками зразка Учасника (в листі вказати адреси, режим робо-ти АЗС партнера(ів), інформацію щодо ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС). Гарантійний лист має містити найменування Замовника цих торгів та ідентифікатор закупівлі.»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації