• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)

Торги відмінено

11 060 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 300.00 UAH
Період оскарження: 23.01.2025 16:27 - 12.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»

Номер: 54880db0cfaa4607aedba3081ee08764
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-23-017343-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
Скарга:
Під час здійснення процедури закупівлі замовник допустив прийняття неправомірного рішення про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Таке рішення не відповідає вимогам пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а також вимогам статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Дата розгляду скарги: 07.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2025 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.03.2025 15:31
Дата виконання рішення Замовником: 11.04.2025 09:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету України № 3561-р/пк-пз від 07.03.2025 Замовником скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "УКРНАФТА-ПОСТАЧ" (код ЄДРПОУ: 43012009) за процедурою закупівлі — "Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-23-017343-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: dd42d625c4274701bf92bcb5ebc87b76
Заголовок пункту скарги: Рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) бере участь у процедурі закупівлі UA-2025-01-23-017343-a, оголошеній Комунальним підприємством «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (далі – Замовник). Тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» подано 14.02.2025. За результатами аукціону, який відбувся 17.02.2025, пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», була визначена найбільш економічно вигідною.
19.02.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель вимогу про усунення невідповідностей, у якій зокрема зазначив: «На вимогу, встановлену Замовником у абзаці 1 ЗАГАЛЬНИХ ВИМОГ Додатку №4 до тендерної документації «Якість Товару повинна відповідати вимогам: державних стандартів, діючих нормативно-правових актів України (ДСТУ, Технічному регламенту, тощо) до даної категорії Товару, що засвідчується сертифікатом відповідності/паспортом (якості). Паспорт якості повинен містити інформацію та відповідати вимогам ДСТУ для відповідного виду пального», Учасником надано паспорти якості на партії товару, а саме: Паспорт якості №87 (11 лютого 2025 р.) на Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 (ДСТУ 7687:2015) – 2346 т, Паспорт якості №14 (11 лютого 2025 р.) на Паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0 (ДСТУ 7688:2015) – 4253 т та Паспорт якості № 105 (12 серпня 2024 р.) на Паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 (ДСТУ 7688:2015) – 2575 т, які не містять всю інформацію, визначену в п. 10.2 ДСТУ 7687:15 (Бензини автомобільні євро) та п. 10.3 ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне євро) відповідно до виду пального – в наданих у складі тендерної пропозиції паспортах якості на вказані партії відсутня інформація про адресу підприємства-виробника, а також про назву та повну адресу постачальника».
У зв’язку з цим, Замовник вимагав усунути зазначені невідповідності шляхом надання у складі тендерної пропозиції паспортів якості на вищезазначені партії товарів, які містять всю інформацію, що передбачена вимогами ДСТУ до відповідного виду пального.
У відповідь на зазначену вимогу, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» 20.02.2025 опублікувало в електронній системі закупівель лист Щодо усунення невідповідностей тендерної пропозиції, у якому зокрема зазначило, що:
- відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, НЕ Є ПІДСТАВОЮ для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі;
- Тендерна документація НЕ МІСТИТЬ вимог щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій паспортів якості;
- паспорти якості від 11.02.2025 № 87, від 11.02.2025 № 14 та від 12.08.2024 № 105, додатково та на власний розсуд надані у тендерній пропозиції, поданій ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», МІСТЯТЬ інформацію та відповідають вимогам ДСТУ для відповідного виду палива;
- при поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимоги тендерної документації в цій частині виконані в повному обсязі.
Не зважаючи на це, 21.02.2025 Замовник опублікував в електронній системі закупівель Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.02.2025 № 1, у якому зокрема зазначив, що «Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на виправлення невідповідностей, що було оприлюднено Замовником 19.02.2025, було надано лист «Щодо усунення невідповідностей тендерної пропозиції», проте Учасником не було виправлено встановлені Замовником невідповідності (шляхом надання (дозавантаження) у складі тендерної пропозиції паспортів якості на зазначені партії товарів, які містять всю інформацію, що передбачена вимогами ДСТУ7687:2015 та ДСТУ 7688:2015 відповідно до кожного виду пального) або не було надано обґрунтоване пояснення щодо відсутності вищевказаних документів. З вищезазначеного вбачається, що Учасником ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не виправлено виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, а саме: надані Учасником у складі тендерної пропозиції паспорти якості на партії товарів не відповідають вимогам відповідних ДСТУ».
На підставі зазначеного, Замовник прийняв рішення про відхилення пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», а також про оприлюднення в електронній системі закупівель відповідної інформації.

З цього приводу слід зазначити наступне.
Відповідно до вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
При цьому, згідно з вимогами підпункту 3 пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Тендерна документація містить, зокрема, «Перелік документів, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», наведений у Додатку № 6 до Тендерної документації.
Зазначений Перелік НЕ МІСТИТЬ ВИМОГ щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій паспортів якості.
Звертаємо увагу на те, що розділ «Загальні вимоги», наведений у Додатку № 4 до Тендерної документації, містить умову, згідно з якою «Якість Товару повинна відповідати вимогам: державних стандартів, діючих нормативно-правових актів України (ДСТУ, Технічному регламенту, тощо) до даної категорії Товару, що засвідчується сертифікатом відповідності/паспортом (якості). Паспорт якості повинен містити інформацію та відповідати вимогам ДСТУ для відповідного виду пального». Однак, зазначений розділ також НЕ МІСТИТЬ ВИМОГИ щодо надання учасниками паспортів якості у складі тендерних пропозицій.
Натомість, у підпункті 1.2 пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації зазначено, що «Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд».
Також, у підпункті 2 пункту 3 розділу Тендерної документації «Оцінка тендерної пропозиції» зазначено, що «Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту».
Отже, ненадання у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» документів, не передбачених Тендерною документацією (в т.ч. паспортів якості), та/або висловлення замовником зауважень до таких документів, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
У вимозі про усунення невідповідностей, виявлених у тендерній пропозиції, поданій ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», опублікованій в електронній системи закупівель 19.02.2025, зазначено, зокрема, що «в наданих у складі тендерної пропозиції паспортах якості на вказані партії відсутня інформація про адресу підприємства-виробника, а також про назву та повну адресу постачальника».
З цього приводу слід зауважити, що паспорти якості від 11.02.2025 № 87, від 11.02.2025 № 14 та від 12.08.2024 № 105 – надані у тендерній пропозиції, поданій ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», додатково, на власний розсуд, оскільки їх надання не вимагалося Тендерної документацією.
Разом з цим, у зазначених паспортах якості:
- зазначено: «Завод-виробник АТ «Укртатнафта»;
- зазначено адресу підприємства-виробника (Акціонерного товариства «Транснаціональна фінансово-промислова нафтова компанія «Укртатнафта (скорочена назва – АТ «Укртатнафта»), а саме: «Україна, 39610, м. Кременчук, Полтавська обл., вул. Свіштовська, 3».
Також звертаємо увагу на те, що:
- згідно з вимогами пункту 10.2 ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», документ про якість (паспорт якості) має містити, зокрема: «назву та повну адресу постачальника (ЗА НАЯВНОСТІ)»;
- згідно з вимогами пункту 10.3 ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови», документ про якість (паспорт якості) має містити, зокрема: «назву та повну адресу постачальника (ЗА НАЯВНОСТІ)».
Отже, інформація про назву та повну адресу постачальника зазначається у паспортах якості не обов’язково, а лише у разі її наявності.
Враховуючи, що збутова політика АТ «УКРТАТНАФТА» не передбачає визначення єдиного (ексклюзивного, авторизованого тощо) постачальника (розповсюджувача) палива, в наслідок чого забезпечується максимальна диверсифікація каналів збуту палива, а також не допускається недопущення, усунення чи обмеження конкуренції на ринку палива, інформація про назву та повну адресу постачальника палива, виробником якої є АТ «УКРТАТНАФТА», відсутня.
Враховуючи наведене, паспорти якості від 11.02.2025 № 87, від 11.02.2025 № 14 та від 12.08.2024 № 105, додатково та на власний розсуд надані у тендерній пропозиції, поданій ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», містять інформацію та відповідають вимогам ДСТУ для відповідного виду палива.
Таким чином, при поданні тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимоги Тендерної документації в цій частині виконані в повному обсязі.
Враховуючи наведене, вважаємо, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції, поданої ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є безпідставним та неправомірним.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» неправомірно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: 93c4e26b858a40a8a8ad7c7bef06b38e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-23-017343-a.c1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-01-23-017343-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради) від 23.01.2025 № 1 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2025 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.02.2025 12:46
Дата виконання рішення Замовником: 10.02.2025 16:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету України №1737-р/пк-пз від 05.02.2025 Замовником внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e94ec3f0176b4f86ba736c47717ae5a1
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-23-017343-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-01-23-017343-a, оголошеній Комунальним підприємством «Чернігівводоканал» Чернігівської міської ради (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-23-017343-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлені додаткові вимоги до сертифіката відповідності.
2. Бензин А-95 повинен відповідати температурному режиму експлуатації транспортних засобів в регіонах України.
3. До часників встановлені додаткові вимоги, які не передбачені законодавством та вимагають від учасника наявності додаткового обладнання та матеріально-технічної бази.
4. Учасник повинен забезпечити низку додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі, які не передбачені законодавством.
5. Встановлені надмірні вимоги до підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію.

Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо додаткових вимог до сертифіката відповідності.
Згідно з умовами Додатку № 4 «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації, якість Товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам і підтверджуватися копією сертифіката відповідності для серійного виробництва, виданого органом з сертифікації продукції, який акредитований в державній системі сертифікації УкрСЕПРО або копією «Свідоцтва про визнання», яке видається в системі УкрСЕПРО, якщо продукція вже сертифікована в країнах СНД.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») від 29.12.2017 № 500, з 01.01.2018 було скасовано чинність низки національних нормативних документів, зокрема, ДСТУ 2296–93 «Державна система сертифікації. Знак відповідності. Форма, розміри, технічні вимоги та правила застосування», ДСТУ 3411:2004 «Система сертифікації УкрСЕПРО. Вимоги до органів сертифікації продукції та порядок їх призначення і надання повноважень на діяльність у Системі», ДСТУ 3413–96 «Система сертифікації УкрСЕПРО. Порядок проведення сертифікації продукції», ДСТУ 3415–96 «Державна система сертифікації. Реєстр Системи», ДСТУ 3498–96 «Державна система сертифікації. Бланки документів. Форма та опис» та інші, чим було скасовано систему сертифікації УкрСЕПРО.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи якості на бензин А-95 та дизельне паливо, що є предметом закупівлі, зокрема, Сертифікат відповідності на Бензин автомобільний А-95-Євро5-Е0 від 19.08.2024 № UA.TR138.007-24, Сертифікат відповідності на Паливо дизельне ДП-Л-Євро5-В0 від 19.08.2024 № UA.TR138.009-24 та Сертифікат відповідності на Паливо дизельне ДП-З-Євро5-В0 від 08.10.2024 № UA.TR138.013-24, видані у відповідності до вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» органом оцінки відповідності (ТОВ «ЦЕНТР ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ «КАРАТ»), який має відповідний Атестат про акредитацію від 19.01.2024 № 1О403, виданий Національним агентством з акредитації України.
Однак, за умови не надання ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», у складі його тендерної пропозиції Сертифіката відповідності, виданого органом з сертифікації продукції, який акредитований саме в державній системі сертифікації УкрСЕПРО, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником.

2. Щодо відповідності бензину А-95 температурному режиму експлуатації транспортних засобів в регіонах України.
Відповідно до умов Додатку № 4 до Тендерної документації, Бензин А-95 та Дизельне паливо повинні відповідати температурному режиму експлуатації транспортних засобів в регіонах України.
З цього приводу слід зауважити, що вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
При цьому, відповідно до вимог Технічного регламенту, ДСТУ 7687-2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688-2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», вимоги щодо температурного режиму встановлені лише для дизельного палива (п. 3 Технічного регламенту; п. 3 ДСТУ 7688-2015).
Вимоги щодо температурного режиму для Бензину А-95, Технічним регламентом та ДСТУ 7687-2015, не встановлені.
Отже зазначені вимоги Тендерної документації не ґрунтуються на нормах чинного законодавства.

3. Щодо встановлення додаткових вимог, які не передбачені законодавством та вимагають від учасника наявності додаткового обладнання та матеріально-технічної бази.
Відповідно до умов Додатку № 4 до Тендерної документації, «Замовник має право, у разі необхідності звернутися до Учасника за відеоматеріалами стосовно заправки транспортних засобів які належать Замовнику. Учасник після звернення Замовника повинен надати відеоматеріали на електронних носіях стосовно заправки транспортних засобів, які належать Замовнику, в термін який не перевищує 72 (сімдесят дві) години».
Крім того, згідно умовами пункту 6.2.1. проекту договору, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, Покупець має право звернутися до Постачальника для отримання відеоматеріалів з його АЗС стосовно заправки транспортних засобів, які належать Покупцю. Постачальник, після звернення Покупця, повинен надати відеоматеріали на електронних носіях, стосовно заправки транспортних засобів, які належать Покупцю, в термін який не перевищує 72 години.
З цього приводу слід зазначити, що відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Нагадаємо, що пункт 1 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачає установлення такого кваліфікаційного критерію, як «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Замовник, встановивши вимогу, виконання учасником якої є можливим лише у разі обладнання кожної із запропонованих АЗС системою відеоспостереження та системою накопичення та збереження даних відеозапису, фактично застосував положення пункту 1 частини другої статті 16 Закону, а саме - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, порушив вимоги Особливостей в цій частині.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Тендерної документації суперечать вимогам чинного законодавства в цій частині, а саме, вимогам пункту 29 Особливостей.
Крім того, обов’язковість наявності на кожній АЗС системою відеоспостереження та системою накопичення та збереження даних відеозапису, НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА чинним законодавством, зокрема, Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість здійснити реалізацію палива через мережі АЗС, відповідно до умов договорів, укладених з партнерами, зокрема, згідно з договорами від 31.10.2024 № 24/02/4634-МТР, від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладеним з ПАТ «УКРНАФТА».
Однак, у разі відсутності на кожній із запропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС систем відеоспостереження та систем накопичення та збереження даних відеозапису, тендерну пропозицію, подану ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилено Замовником.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

4. Щодо додаткових технічних вимог щодо предмету закупівлі.
Відповідно до умов Додатку № 4 до Тендерної документації, відпуск Товару Замовнику здійснюється цілодобово по літровим карткам та талонам із системою захисту (далі - довірчі документи) на АЗС Постачальника […].
Також, у Додатку № 4 до Тендерної документації Замовником встановлено умову, відповідно до якої «Учасник повинен забезпечити Замовника онлайн системою керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку. Замовник повинен мати доступ до «Особистого кабінету» Учасника в якому здійснюється контроль та розподіл пального».
З цього приводу слід зауважити, що згідно з Тендерною документацією, предметом закупівлі є «Дизельне паливо, бензин (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти)».
Відповідно до вимог пункту 29 Особливостей, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники НЕ МОЖУТЬ установлювати вимоги до предмета закупівлі, що НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
При цьому, вимоги до бензину А-95 та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом.
Зазначений Технічний регламент взагалі НЕ МІСТИТЬ вимог, які б зобов’язували розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), мати онлайн систему керування та розподілу пального за допомогою WEB додатку, наданням користувачу (замовнику) доступу до «Особистого кабінету».
Звертаємо увагу, що не зважаючи на зазначене, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», для забезпечення зручності використання покупцями паливних карток, впроваджено та здійснюється підтримка особистого (електронного) кабінету, який розміщений в мережі Інтернет за адресою: https://naftacards.ukrnafta.com/, доступ до якого надається покупцям (замовникам). Інструкцію користувача особового кабінету розміщено у вільному доступі на інтернет-сторінці ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (https://sites.google.com/view/ukrnafta-postach/, у рубриці «Інформація для клієнта / Кабінет клієнта».
При цьому, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому покупець може адмініструвати паливні картки «UKRNAFTA», емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», дозволяє повною мірою використовувати весь функціонал паливних карток, необхідний для здійснення заправлення автомобілів замовника паливом, а також здійснювати адміністрування паливних карток, їх блокування, розблокування тощо.
Однак, функціонал електронного кабінету клієнта, у якому обслуговуються паливні картки «UKRNAFTA», не поширюється на паливні талони, скетч катки тощо.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та буде відхилена Замовником.
Отже, встановлення замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

5. Щодо вимог до підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію.
Відповідно до умов підпункту 1.3. пункту 1 Переліку документів, які надаються усіма Учасниками для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, наведеного у Додатку № 1 до Тендерної документації, для підтвердження відповідності критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», учасники мають надати, зокрема, «Копію, завірену учасником торгів, відгуку про виконання учасником аналогічного договору від замовника. Відгук повинен містити інформацію про назву предмету закупівлі (договору), кількість, РОКИ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ та інформацію про виконання договору в повному обсязі».
З цього приводу слід зауважити, що встановлення нетипової вимоги щодо зазначення у відгуку інформації про роки виконання договору є надмірною вимогою, яка не спрямована на підтвердження відповідності учасника зазначеному кваліфікаційному критерію.
Адже інформацію про строк виконання договору можна отримати безпосередньо з копії договору, та/або копії актів приймання передачі/копії інших документів, які підтверджують факт передачі товару (виконання договору), які Замовник вимагає надати згідно з умовами підпункту 1.2. пункту 1 Переліку документів, які надаються усіма Учасниками для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, наведеного у Додатку № 1 до Тендерної документації.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема, відгук від 17.01.2024 № 186/02/12-07-24 про виконання аналогічного договору, від 06.11.2023 № 511, наданий Регіональним офісом водних ресурсів у Черкаській області щодо договору. Згідно з зазначеним відгуком, зокрема, договір виконано у повному обсязі. Зауваження щодо строків поставки та якості поставленого товару – відсутні. Однак, у зазначеному відгуку відсутні інформація щодо років виконання договору, що стане підставою для відхилення пропозиції, яку буде подано ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-01-23-017343-a.
2. Сертифікати відповідності на Бензин А-95, дизельне паливо.
3. Наказ ДП «УкрНДНЦ» від 29.12.2017 № 500.
4. Атестат про акредитацію від 19.01.2024 № 1О403.
5. Договір з ПАТ «УКРНАФТА» від 31.10.2024 № 24/02/4634-МТР.
6. Договір з ПАТ «УКРНАФТА» від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР.
7. Інструкція користувача особового кабінету.
8. Відгук та аналогічний договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації