-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 7
Предмет закупівлі: послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1774808580000, який розташований за адресою: м. Київ, Незалежності майдан, будинок 2. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах
Завершена
300 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
23.01.2025 15:18 - 28.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконні рішення замовника
Номер:
f93e406ac5414f8d983df53b71b3d156
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-014362-a.b2
Назва:
Скарга на незаконні рішення замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- UA-2025-01-23-014362-a_Скарга1.docx 24.03.2025 13:31
- Скарга скан.PDF 24.03.2025 13:31
- Протокол УО №82 від 20.03.25 (1).pdf 24.03.2025 13:31
- Протокол_УО_№_75_від_13_03_25_переможець_Кампарітет_будинок_Профспілок.pdf 24.03.2025 13:31
- sign.p7s 24.03.2025 13:33
- рішення від 26.03.2025 №4688.pdf 26.03.2025 15:45
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2025 №5244.pdf 04.04.2025 12:02
- рішення від 03.04.2025 №5244.pdf 07.04.2025 19:15
- Лист на Прозоро.pdf 28.03.2025 13:07
- Пояснення АМКУ Кампарітет 28.03.25.docx 28.03.2025 13:07
- Пояснення АМКУ Кампарітет 28.03.25.pdf 28.03.2025 13:07
- Протокол УО №87 від 10.04.25.pdf 10.04.2025 11:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.03.2025 15:12
Дата розгляду скарги:
03.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2025 15:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.04.2025 19:16
Дата виконання рішення Замовником:
10.04.2025 11:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись частиною 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами, на підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5244-р/пк-пз від 03.04.2025, скасувати рішення (протокол від 20.03.2025 № 82) про відхилення тендерної пропозиції Консорціуму «Управляюча компанія «КАМпарітет» (код ЄДРПОУ 45594136).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4600f316f93946ee92096f8190c2a769
Заголовок пункту скарги:
Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ, РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ, ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ (далі – Замовник) 23 січня 2025 року оголошено про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: Послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1774808580000, який розташований за адресою: м. Київ, Незалежності майдан, будинок 2. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах, інформацію оприлюднена в електронній системі закупівель «Рrozorro» за номером ID: UA-2025-01-23-014362-a.
КОНСОРЦІУМ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «КАМпарітет» (надалі – Консорціум, Скаржник) є учасником згаданої закупівлі та у відповідності до вимог пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) подало свою тендерну пропозицію, що у повній мірі відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Варто відмітити, що Замовником 13.03.2025 прийнято рішення про визначення консорціум «Управляюча Компанія «КАМпарітет», ЄДРПОУ 45594136, переможцем процедури закупівлі (протокол Уповноваженої особи Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів з питань конкурсного відбору управителів активами з застосуванням електронної системи від 13.03.2025 № 75) та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
З огляду на зазначене, Консорціумом 14.03.2025 надав Замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, усі документи на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог тендерної документації.
Водночас, 20.03.2025 Замовник скасував рішення про визначення нашого підприємства переможцем процедури закупівлі та відхилив пропозицію консорціум «Управляюча Компанія «КАМпарітет».
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель
Разом з тим, Замовник оприлюднив протокол уповноваженої особи від 20.03.2025№ 82, який не стосується розгляду пропозиції консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» та взагалі процедури закупівлі за № UA-2025-01-23-014362-a.
Таким чином, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено жодних документів та інформації щодо підстав відхилення нашої тендерної пропозиції.
Таке рішення Замовника вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що пропозиція консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» повністю відповідала вимогам тендерної документації, а також у зв’язку з тим, що консорціумом «Управляюча Компанія «КАМпарітет», у якості переможця, було надано всі документи, що свідчать про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Підсумовуючи усе наведене вище, вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» є неправомірним, а тому відповідне рішення повинно бути скасованим.
Просимо задовольнити скаргу у повному обсязі. Всі наявні докази вищенаведеним обставинам додаються до даної скарги.
Керуючись статтями 3, 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет».
3. Зобов’язати Замовника відновити процедуру закупівлі з моменту попереднього законного рішення, а саме визначення консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» переможцем процедури закупівлі.
КОНСОРЦІУМ «УПРАВЛЯЮЧА КОМПАНІЯ «КАМпарітет» (надалі – Консорціум, Скаржник) є учасником згаданої закупівлі та у відповідності до вимог пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) подало свою тендерну пропозицію, що у повній мірі відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Варто відмітити, що Замовником 13.03.2025 прийнято рішення про визначення консорціум «Управляюча Компанія «КАМпарітет», ЄДРПОУ 45594136, переможцем процедури закупівлі (протокол Уповноваженої особи Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів з питань конкурсного відбору управителів активами з застосуванням електронної системи від 13.03.2025 № 75) та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
З огляду на зазначене, Консорціумом 14.03.2025 надав Замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, усі документи на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог тендерної документації.
Водночас, 20.03.2025 Замовник скасував рішення про визначення нашого підприємства переможцем процедури закупівлі та відхилив пропозицію консорціум «Управляюча Компанія «КАМпарітет».
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель
Разом з тим, Замовник оприлюднив протокол уповноваженої особи від 20.03.2025№ 82, який не стосується розгляду пропозиції консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» та взагалі процедури закупівлі за № UA-2025-01-23-014362-a.
Таким чином, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено жодних документів та інформації щодо підстав відхилення нашої тендерної пропозиції.
Таке рішення Замовника вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що пропозиція консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» повністю відповідала вимогам тендерної документації, а також у зв’язку з тим, що консорціумом «Управляюча Компанія «КАМпарітет», у якості переможця, було надано всі документи, що свідчать про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.
Підсумовуючи усе наведене вище, вважаємо, що відхилення тендерної пропозиції консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» є неправомірним, а тому відповідне рішення повинно бути скасованим.
Просимо задовольнити скаргу у повному обсязі. Всі наявні докази вищенаведеним обставинам додаються до даної скарги.
Керуючись статтями 3, 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет».
3. Зобов’язати Замовника відновити процедуру закупівлі з моменту попереднього законного рішення, а саме визначення консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» переможцем процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
1) Протокол уповноваженої особи від 13.03.2025 №75; 2) Протокол уповноваженої особи від 20.03.2025 № 82.
-
Повʼязаний документ:
Протокол УО №82 від 20.03.25 (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет». Зобов’язати Замовника відновити процедуру закупівлі з моменту попереднього законного рішення, а саме визначення консорціуму «Управляюча Компанія «КАМпарітет» переможцем процедури закупівлі.
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
про визнання незаконною тендерної документації а зобов'язання внести зміни
Номер:
5787f451c5a64a0e8b455b66d868ade0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-014362-a.a1
Назва:
про визнання незаконною тендерної документації а зобов'язання внести зміни
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 3 Рішення АМКУ щодо дискримінації від 30.12.2024 № 20837.pdf 27.01.2025 15:16
- Скарга UA-2025-01-23-014362-a.pdf 27.01.2025 15:16
- Додаток 2 Проєкт Договору ПРОФСПІЛКИ 2025.pdf 27.01.2025 15:16
- Додаток 1 Тендерна_документація профспілки 2025.pdf 27.01.2025 15:16
- sign.p7s 27.01.2025 16:21
- sign.p7s 27.01.2025 16:22
- рішення від 29.01.2025 № 1341.pdf 29.01.2025 15:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.01.2025 16:23
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.01.2025 15:06
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fb6d765ad422ecf84bdf526288914868
Заголовок пункту скарги:
про визнання незаконною вимоги тендерної документації щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», зокрема, «наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) 05.08.2024 р. оголосило проведення процедури закупівлі - відкриті торги з урахуванням Особливостей: «послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1774808580000, який розташований за адресою: м. Київ, Незалежності майдан, будинок 2. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах»
Відповідно до приписів Закону України «Про публічні закупівлі» учасник (тобто будь-яка особа) при підготовці тендерної документації під час оформлення та подання тендерної пропозиції зобов’язана дотримуватись вимог Тендерної документації
Таким чином, Тендерна документація є актом, що встановлює права та обов’язки учасників.
Однак з метою впорядкування відносин в цій сфері законодавець встановив певні вимоги до документації.
Так, зокрема, відповідно до приписів п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: «3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.», відповідно п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено «4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Розробляючи Тендерну документацію для проведення даних торгів та керуючись приписами Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», Замовник/Відповідач зобов’язаний був врахувати приписи Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Однак з аналізу тендерної документації розміщеної Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в тендерних закупівлях вбачається, що окремі умови оприлюдненої документації не відповідають вищенаведеним приписам чинного законодавства.
Відповідно до приписів ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі – Закон № 922-VIII) суб’єкт оскарження («....- фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;…» (п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону № 922-VIII) має право звернутись до органу оскарження шляхом подання відповідної скарги.
Відповідно до приписів ч. 5 ст. 18 Закон № 922-VIII передбачено: «5. Скарга повинна містити таку інформацію: 1) найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; 2) ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; 3) підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; 4) обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; 5) перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій; 6) вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.»
З врахуванням вищевикладеного викладаємо дану Скаргу:
1. Підстави подання скарги.
Підставою подання скарги є включення до Тендерної документації по закупівлі «послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1774808580000, який розташований за адресою: м. Київ, Незалежності майдан, будинок 2. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах» вимога про «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», зокрема, «наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.»
2. Посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника.
Оскільки процедура закупівлі включає всі дії вчинені Замовником з моменту прийняття рішення про проведення конкурсу і завершується підписанням договору за результатами проведення конкурсу чи винесення рішення про визнання конкурсу таким, що не відбувся, дії Замовника щодо включення до Тендерної документації вимог до учасника чи тендерної документації учасника, як не передбачені чинним законодавством, є порушенням встановленої процедури закупівлі.
Відповідно до розділу 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Переліку документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону Замовником в тендерні документації встановлено наступні вимоги: «Учасник має підтвердити наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.»
В той же час така вимога є незаконною з огляду на наведене нижче.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 16 Закон № 922-VIII передбачено: «2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю..»
В тексті наведених критеріїв відсутня вказівка на необхідність обов’язкової наявності в учасника процедури закупівлі майна чи прав на майно як матеріально-технічної бази надання послуг, виконання робіт, продажу товарів.
Єдиним критерієм, який визначений законодавцем та надає право Замовнику вимагати від учасника наявності певного майна у володіння чи користуванні є загальна норма про «1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;».
Саме тому в Тендерній документації Замовник включив вимоги про наявність майна у власності чи користуванні учасника саме до розділу – «Учасник має підтвердити наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.» Додатку № 3 до Тендерної документації.
Однак такий підхід є помилковим оскільки вимоги тендерної Замовника повинні ґрунтуватись на певних критеріях формування, що слідує з наступного.
Основним завданням тендерних закупівель є визначення особи-переможця, що має змогу продати товар/виконати роботи/надати послугу на найвищому рівні, але за найнижчу ціну, що формується за результатами аукціону.
Таким чином, визначальним для встановлення кваліфікаційних критерії для учасників є саме предмет закупівлі – власне тому і Додаток № 3 в якому визначаються такі вимог (критерії) називається «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДО УЧАСНИКІВ ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ».
Слід зазначити, що предметом закупівлі є послуги з управління майном. Управління майном – діяльність, яка в своїй суті ґрунтується виключно на здібностях осіб (наявності досвіду) здійснення відповідної діяльності: саме тому договір управління майном розміщено законодавцем в розділі Цивільного кодексу – Послуги. Таким чином, визначальним для надання послуг з управління є саме особисті якості надавача послуг, що з врахуванням специфіки майна передбачає надання саме послуг за наявності медичної ліцензії.
Саме тому, ні Закон № 922-VIII, ні Особливості не передбачають обов’язку наявності в учасника, що надає послуги з управління майном матеріально-технічної бази у вигляді прав на майна аналогічного чи більшого розміру до того, що буде передано в управління та вартістю не менше того, що буде передано в управління тобто наявності власного чи орендованого об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.
Тому така вимога суперечить вказаним нормативним актам у сфері публічних закупівель: не передбачена прямо в нормативних актах та не випливає з предмету закупівлі послуг з управління майном.
Таким чином, така вимога порушує приписи п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII.
Слід визнати, що встановлення такої вимоги носить дискримінаційний характер. Оскільки суттєво обмежує кількість учасників – для управління важливим є саме наявність досвіду та ліцензії медичного напрямку для забезпечення використання майна за його цільовим характер, а не наявність у особи власного майна такої значної площі та вартості. Тобто особа, яка має позитивний досвід використання майна для здійснення медичної практики з позитивним ефектом такого використання, однак вартість такого майна менше площі передбаченої Замовником та/чи вартості визначеної ним – така особа буде усунута від участі в торгах.
Власне на те, що така умова є дискримінаційна неодноразово звертав увагу в своїх рішеннях і Антимонопольний комітет України, зокрема, в рішенні № 20837-р/пк-пз від 30.12.2024 року (торги UA-2024-10-29-014371-a):
«Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають у наявності об’єкт/и нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту або Б, або В, або Г, або Ґ, або Д пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею саме не менше 20000 м2, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.» (сторінка 6 рішення АМКУ № 20837-р/пк-пз від 30.12.2024 року (торги UA-2024-10-29-014371-a) - Додаток 3 Рішення АМКУ щодо дискримінації від 30.12.2024 № 20837.)
З врахуванням того, що вказана вимога є незаконною, порушує процедуру закупівлі і, отже, така вимога не повинна міститись в Тендерній документації, Замовник зобов’язаний вилучити вказану вимогу шляхом внесення змін до Тендерної документації.
Таким чином, чином можна говорити про порушення Замовником п. 4 ч. 1 ст. 5, ч. 3 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII під час оформлення тендерної документації.
В той же час, слід розуміти, що Замовник - НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ, РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ є органом влади, та, відповідно до приписів ст. 6 Конституції України, яка передбачає - «Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.», повинен діяти виключно за наявності відповідного повноваження.
Приписами п.п. 4, 5. ч. 1 ст. 5 Закону України № 922-VIII визначено такий принцип здійснення закупівель: «4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; ».
Об’єктивним є процес визначення переможця, який ґрунтується на законі.
Однак, як вбачається з вищезазначеного Замовник не дотримався вимог законодавства – встановив вимоги до учасників, що носять дискримінаційних характер.
Таким чином, слід стверджувати, що Замовник допускає порушення принципу «недискримінація учасників» визначеного приписами п.п. 4, 5. ч. 1 ст. 5 Закону України № 922-VIII.
Слід зазначити, що ТОВ «ПОРТАЛГРУП» має в користуванні приміщення, однак їх площа звичайно що значно менша тої, яку вимагає Замовник.
Таким чином, вимога Замовника порушує процедуру закупівля, зокрема: ч. 1 ст. 5, ч. 4 ст. 22, п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII, абз. 10 п. 28 Особливостей.
2.1. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до приписів п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України №922-VIII «30) суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;».
Вказаною особою може бути як учасник закупівлі та і особа, яка бажає стати таким учасником.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 5 Закону № 922-VIII «4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.». Вимога Замовника, викладена в Тендерній документації, про усунення невідповідності шляхом подання документів інформації та документів на її підтвердження про наявність у користуванні/управлінні об’єктів нерухомого майна площею 17515,00 кв.м та вартістю 33004481,00 грн. наявності власного чи орендованого об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2 обмежує право скаржника на участь в процедурі закупівлі, право стати переможцем процедури закупівлі за наявності досвіду діяльності у відповідній сфері – за предметом закупівлі, тобто управління майном.
Таким чином, в наслідок дії Замовника, що полягає у винесенні незаконного рішення не відповідає приписам ч. 4 ст. 5, ч. 2 ст. 16, ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, вимогам Особливостей, порушуються наступні права скаржника – встановлює додатковий обов’язок щодо подання документів учасником, які не передбачені чинним законодавством (1); порушуються інтерес скаржника прийняти участь та стати переможцем процедури закупівлі за наявності досвіду діяльності у відповідній сфері – за предметом закупівлі, тобто управління майном (2).
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ,РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) 05.08.2024 р. оголосило проведення процедури закупівлі - відкриті торги з урахуванням Особливостей: «послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1774808580000, який розташований за адресою: м. Київ, Незалежності майдан, будинок 2. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах»
Відповідно до приписів Закону України «Про публічні закупівлі» учасник (тобто будь-яка особа) при підготовці тендерної документації під час оформлення та подання тендерної пропозиції зобов’язана дотримуватись вимог Тендерної документації
Таким чином, Тендерна документація є актом, що встановлює права та обов’язки учасників.
Однак з метою впорядкування відносин в цій сфері законодавець встановив певні вимоги до документації.
Так, зокрема, відповідно до приписів п. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: «3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.», відповідно п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено «4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Розробляючи Тендерну документацію для проведення даних торгів та керуючись приписами Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», Замовник/Відповідач зобов’язаний був врахувати приписи Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Однак з аналізу тендерної документації розміщеної Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в тендерних закупівлях вбачається, що окремі умови оприлюдненої документації не відповідають вищенаведеним приписам чинного законодавства.
Відповідно до приписів ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі – Закон № 922-VIII) суб’єкт оскарження («....- фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;…» (п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону № 922-VIII) має право звернутись до органу оскарження шляхом подання відповідної скарги.
Відповідно до приписів ч. 5 ст. 18 Закон № 922-VIII передбачено: «5. Скарга повинна містити таку інформацію: 1) найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; 2) ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; 3) підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; 4) обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; 5) перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій; 6) вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.»
З врахуванням вищевикладеного викладаємо дану Скаргу:
1. Підстави подання скарги.
Підставою подання скарги є включення до Тендерної документації по закупівлі «послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1774808580000, який розташований за адресою: м. Київ, Незалежності майдан, будинок 2. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах» вимога про «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», зокрема, «наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.»
2. Посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника.
Оскільки процедура закупівлі включає всі дії вчинені Замовником з моменту прийняття рішення про проведення конкурсу і завершується підписанням договору за результатами проведення конкурсу чи винесення рішення про визнання конкурсу таким, що не відбувся, дії Замовника щодо включення до Тендерної документації вимог до учасника чи тендерної документації учасника, як не передбачені чинним законодавством, є порушенням встановленої процедури закупівлі.
Відповідно до розділу 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Переліку документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону Замовником в тендерні документації встановлено наступні вимоги: «Учасник має підтвердити наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.»
В той же час така вимога є незаконною з огляду на наведене нижче.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 16 Закон № 922-VIII передбачено: «2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю..»
В тексті наведених критеріїв відсутня вказівка на необхідність обов’язкової наявності в учасника процедури закупівлі майна чи прав на майно як матеріально-технічної бази надання послуг, виконання робіт, продажу товарів.
Єдиним критерієм, який визначений законодавцем та надає право Замовнику вимагати від учасника наявності певного майна у володіння чи користуванні є загальна норма про «1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;».
Саме тому в Тендерній документації Замовник включив вимоги про наявність майна у власності чи користуванні учасника саме до розділу – «Учасник має підтвердити наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.» Додатку № 3 до Тендерної документації.
Однак такий підхід є помилковим оскільки вимоги тендерної Замовника повинні ґрунтуватись на певних критеріях формування, що слідує з наступного.
Основним завданням тендерних закупівель є визначення особи-переможця, що має змогу продати товар/виконати роботи/надати послугу на найвищому рівні, але за найнижчу ціну, що формується за результатами аукціону.
Таким чином, визначальним для встановлення кваліфікаційних критерії для учасників є саме предмет закупівлі – власне тому і Додаток № 3 в якому визначаються такі вимог (критерії) називається «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДО УЧАСНИКІВ ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ».
Слід зазначити, що предметом закупівлі є послуги з управління майном. Управління майном – діяльність, яка в своїй суті ґрунтується виключно на здібностях осіб (наявності досвіду) здійснення відповідної діяльності: саме тому договір управління майном розміщено законодавцем в розділі Цивільного кодексу – Послуги. Таким чином, визначальним для надання послуг з управління є саме особисті якості надавача послуг, що з врахуванням специфіки майна передбачає надання саме послуг за наявності медичної ліцензії.
Саме тому, ні Закон № 922-VIII, ні Особливості не передбачають обов’язку наявності в учасника, що надає послуги з управління майном матеріально-технічної бази у вигляді прав на майна аналогічного чи більшого розміру до того, що буде передано в управління та вартістю не менше того, що буде передано в управління тобто наявності власного чи орендованого об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.
Тому така вимога суперечить вказаним нормативним актам у сфері публічних закупівель: не передбачена прямо в нормативних актах та не випливає з предмету закупівлі послуг з управління майном.
Таким чином, така вимога порушує приписи п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII.
Слід визнати, що встановлення такої вимоги носить дискримінаційний характер. Оскільки суттєво обмежує кількість учасників – для управління важливим є саме наявність досвіду та ліцензії медичного напрямку для забезпечення використання майна за його цільовим характер, а не наявність у особи власного майна такої значної площі та вартості. Тобто особа, яка має позитивний досвід використання майна для здійснення медичної практики з позитивним ефектом такого використання, однак вартість такого майна менше площі передбаченої Замовником та/чи вартості визначеної ним – така особа буде усунута від участі в торгах.
Власне на те, що така умова є дискримінаційна неодноразово звертав увагу в своїх рішеннях і Антимонопольний комітет України, зокрема, в рішенні № 20837-р/пк-пз від 30.12.2024 року (торги UA-2024-10-29-014371-a):
«Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають у наявності об’єкт/и нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту або Б, або В, або Г, або Ґ, або Д пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею саме не менше 20000 м2, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.» (сторінка 6 рішення АМКУ № 20837-р/пк-пз від 30.12.2024 року (торги UA-2024-10-29-014371-a) - Додаток 3 Рішення АМКУ щодо дискримінації від 30.12.2024 № 20837.)
З врахуванням того, що вказана вимога є незаконною, порушує процедуру закупівлі і, отже, така вимога не повинна міститись в Тендерній документації, Замовник зобов’язаний вилучити вказану вимогу шляхом внесення змін до Тендерної документації.
Таким чином, чином можна говорити про порушення Замовником п. 4 ч. 1 ст. 5, ч. 3 та ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII під час оформлення тендерної документації.
В той же час, слід розуміти, що Замовник - НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ВИЯВЛЕННЯ, РОЗШУКУ ТА УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ,ОДЕРЖАНИМИ ВІД КОРУПЦІЙНИХ ТА ІНШИХ ЗЛОЧИНІВ є органом влади, та, відповідно до приписів ст. 6 Конституції України, яка передбачає - «Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.», повинен діяти виключно за наявності відповідного повноваження.
Приписами п.п. 4, 5. ч. 1 ст. 5 Закону України № 922-VIII визначено такий принцип здійснення закупівель: «4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; ».
Об’єктивним є процес визначення переможця, який ґрунтується на законі.
Однак, як вбачається з вищезазначеного Замовник не дотримався вимог законодавства – встановив вимоги до учасників, що носять дискримінаційних характер.
Таким чином, слід стверджувати, що Замовник допускає порушення принципу «недискримінація учасників» визначеного приписами п.п. 4, 5. ч. 1 ст. 5 Закону України № 922-VIII.
Слід зазначити, що ТОВ «ПОРТАЛГРУП» має в користуванні приміщення, однак їх площа звичайно що значно менша тої, яку вимагає Замовник.
Таким чином, вимога Замовника порушує процедуру закупівля, зокрема: ч. 1 ст. 5, ч. 4 ст. 22, п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону № 922-VIII, абз. 10 п. 28 Особливостей.
2.1. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до приписів п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України №922-VIII «30) суб’єкт оскарження в органі оскарження (далі - суб’єкт оскарження) - фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;».
Вказаною особою може бути як учасник закупівлі та і особа, яка бажає стати таким учасником.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 5 Закону № 922-VIII «4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.». Вимога Замовника, викладена в Тендерній документації, про усунення невідповідності шляхом подання документів інформації та документів на її підтвердження про наявність у користуванні/управлінні об’єктів нерухомого майна площею 17515,00 кв.м та вартістю 33004481,00 грн. наявності власного чи орендованого об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2 обмежує право скаржника на участь в процедурі закупівлі, право стати переможцем процедури закупівлі за наявності досвіду діяльності у відповідній сфері – за предметом закупівлі, тобто управління майном.
Таким чином, в наслідок дії Замовника, що полягає у винесенні незаконного рішення не відповідає приписам ч. 4 ст. 5, ч. 2 ст. 16, ч. 4 ст. 22 Закону № 922-VIII, вимогам Особливостей, порушуються наступні права скаржника – встановлює додатковий обов’язок щодо подання документів учасником, які не передбачені чинним законодавством (1); порушуються інтерес скаржника прийняти участь та стати переможцем процедури закупівлі за наявності досвіду діяльності у відповідній сфері – за предметом закупівлі, тобто управління майном (2).
×
-
Назва доказу:
Скарга UA-2025-01-23-014362-a
-
Повʼязаний документ:
Скарга UA-2025-01-23-014362-a.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 Рішення АМКУ щодо дискримінації від 30.12.2024 № 20837
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Рішення АМКУ щодо дискримінації від 30.12.2024 № 20837.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 Проєкт Договору ПРОФСПІЛКИ 2025
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Проєкт Договору ПРОФСПІЛКИ 2025.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 Тендерна документація Тендерна_документація профспілки 2025
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 Тендерна_документація профспілки 2025.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації по закупівлі «послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1774808580000, який розташований за адресою: м. Київ, Незалежності майдан, будинок 2. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах» (UA-2025-01-23-014362-a) виключити з Тендерної документацію вимогу «Учасник має підтвердити наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Визнати незаконню Тендерну документацію по закупівлі «послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - об`єкт нерухомого майна за реєстраційним номером 1774808580000, який розташований за адресою: м. Київ, Незалежності майдан, будинок 2. за ДК 021:2015(CPV) – 99999999-9 Не відображене в інших розділах» (UA-2025-01-23-014362-a) в частині включення вимоги «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», зокрема, «наявність у нього об’єкта/ів нежитлової нерухомості, що підпадає/ють під визначення підпункту Б пункту 14.1.129-1 Податкового кодексу України, загальною площею не менше 13 892,3 м2.»