-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Технічне обслуговування та ремонт автомобілів: СКС, АС, ВАЗ, ГАЗ,ОПЕЛЬ,РЕНО за кодом ДК021:2015:50110000-9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
Гарантійний термін на виконані роботи становить три місяці або 5000 км пробігу, залежно від того, яка подія настане раніше, та починається з моменту підписання Сторонами Акту виконаних робіт. Гарантійні зобов’язання на запасні частини відповідають гарантійним зобов’язанням виробника таких запасних частин. Документом, що підтверджує гарантійні зобов'язання виконавця є Акт виконаних робіт, який має силу гарантійного талону
Завершена
145 229.84
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 726.15 UAH
мін. крок: 0.5% або 726.15 UAH
Період оскарження:
23.01.2025 13:43 - 19.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендеру
Номер:
8b2c062973144200b3d0cbca857c0a1c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-010424-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендеру
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення від 30.05.2024 №9533.pdf 27.01.2025 23:15
- Аналогічне рішення від 30.01.2024 № 1876.pdf 27.01.2025 23:15
- СКАРГА.pdf.p7s.zip 27.01.2025 23:15
- Витяг з ЄДР Автошини прозоро.pdf 27.01.2025 23:15
- Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf 27.01.2025 23:15
- Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf 27.01.2025 23:15
- sign.p7s 27.01.2025 23:17
- рішення від 29.01.2025 № 1307.pdf 29.01.2025 15:49
- інформація про перенесення розгляду скарги та надання документів від 05.02.2025 № 186.pdf 05.02.2025 17:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.02.2025 № 2122.pdf 13.02.2025 12:10
- рішення від 12.02.2025 № 2122.pdf 14.02.2025 15:39
- Пояснення.docx 31.01.2025 13:29
- Пояснення 31.01.2025 13:29
- Наказ 31.01.2025 13:30
- Лист.pdf 10.02.2025 11:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.01.2025 23:18
Дата розгляду скарги:
05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.01.2025 15:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2025 15:39
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2025 18:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до п.51 Особливостей Постанови КМУ від 12.10.2022р. №1178, із змінами до п.54 Постанови КМУ від 12.05.2023 р.№471 « Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель викладених у висновку органу державного фіксального контролю відповідно до статті 8 цього Закону , або за результатами звернень , або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалось не менше чотирьох днів.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
65bcc3a8d1fa460987dcd8906c04d958
Заголовок пункту скарги:
Скарга на умови тендеру
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник, який проводить закупівлю (далі - Замовник) – КП «Немирівський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Немирівської територіальної громади оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-01-23-010424-a, за предметом закупівлі код ДК 021:2015: 50110000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів (Технічне обслуговування та ремонт автомобілів ВАЗ, АС, ГАЗ, ОПЕЛЬ, СКС, РЕНО) КП «Немирівський міський ЦПМСД».
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. Відповідно до п. 1.12. Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
« 1.12. Технічне обслуговування та ремонт службових автомобілів Замовника необхідно здійснювати на станції технічного обслуговування, яка розміщується у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів. Надати гарантійний лист з зазначенням адреси розташування СТО.»
Вимагаючи від учасників наявність станції технічного обслуговування, яка розміщується у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів Вінницької області, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, які мають СТО в інших районах Вінницької області або в місці Вінниця, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тендерна документація Замовника не містить обґрунтування необхідності наявності СТО саме у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів Вінницької області для надання послуг, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, адже учасники можуть забезпечити за свій рахунок доставку автотраспорту Замовника в інші райони Вінницької області або міста Вінниця, чим скорочується необхідність замовлення додаткових послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. На думку Скаржника зазначена умова прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того, дана умова ніяк не впливає на можливість надання послуг, згідно зазначених Замовником технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має СТО за адресою: вул. Сабарівське шосе, 7б, м. Вінниця, Вінницька область, 21000, евакуатор, який здатен доставити автотранспорт Замовника до місця ремонту за власний рахунок Скаржника, чим скорочується для Замовника необхідність залучення послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. Таким чином, Скаржник має змогу надати Замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі, одна не може цього хробити через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги. Зазначені доводи підтверджуються наступними документами: Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
Отже, вимога Замовника щодо наявності станції технічного обслуговування, яка розміщується у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів Вінницької області, носить дискримінаційний характер по відношенню Скаржника та до тих Учасників, які мають СТО в інших районах Вінницької області або в місці Вінниця, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок, або компенсувати Замовнику затрати на доставку автомобілів до СТО учасників та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо необхідності мати станцію технічного обслуговування, яка розміщується у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів Вінницької області, шляхом внесення змін до тендерної документації.
Окрім того, надаю аналогічне рішення АМКУ № 1876-р/пк-пз від 30.01.2024, яким визнано умову тендерної документації щодо встановлення межі відстані, на якій повинно знаходитися СТО учасників, як дискримінаційну.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
2. Відповідно до п. 1.13. Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
« 1.13. Учасник повинен мати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО). У складі пропозиції надати підтверджуючі документи.»
Вимагаючи від учасників мати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО), Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам які не мають прямих стосунків з виробником, щоб отримати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО), зокрема і Скаржнику, але які мають можливість та змогу передбачену Законом надавати послуги, які закуповує Замовник – Учасник-Скаржник має Вид економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, але Замовник позбавляє права учасників, які мають відповідний вид економічної діяльності для надання послуг 45.20 Технічного обслуговування та ремонт автотранспортних засобів Замовнка та прийняти участь в цьому тендері, зокрема і скаржнику. В якості документального доказу надаю Витяг з ЄДР ЮО, ФОП та ГФ – документ «Витяг з ЄДР Автошини прозоро.pdf», яким підтверджується право Скаржника на здійснення підприємницької діяльності за видом економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.
Зазначена вимога порушує конституційне право засновника юридичної особи Скаржника, а саме право, передбачене ст. 42 Конституції України: «Кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.», оскільки чинним законодавством не забороняється здійснення підприємницької діяльності з надання послуг технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів без наявності статусу авторизованого сервісного центру виробників транспортних засобів.
Згідно наданого технічного завдання Замовника та років випуску автомобілів, що в ньому містяться, Замовник не має автомобілів, що перебувають на гарантії від виробника та дійсно б потребували ремонту лише в авторизованих сервісних центрах, визначених виробником автомобілів задля збереження гарантії на автомобіль від виробника. За таких умов, встановлена Замовником вимога слугує лише задля звуження кола потенційних учасників, що мають можливість виконати технічне завдання Замовника.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має змогу передбачену Законом здійснювати ремонт та технічне обслуговування автомобілів з переліку Замовника на СТО за адресою: вул. Сабарівське шосе, 7б, м. Вінниця, Вінницька область, 21000, що підтверджується відповідними документами про наявність СТО, а саме Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та документами на право надання послуг за Вид економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів – документ «Витяг з ЄДР Автошини прозоро.pdf».
Отже, вимога Замовника щодо необхідності мати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО) носить дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника та до тих Учасників, які мають змогу здійснювати ремонт та технічне обслуговування автомобілів Замовника, що передбачено Законом - Вид економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, але не мають прямих стосунків з виробником автомобілів Замовника. Зазначена вимога є дискримінаційна тому, що тільки певні компанії мають прямі стосунки з виробниками автомобілів, зокрема автомобілів Замовника, а компанії які не мають можливість отримати статус дилера, тому що не мають прямих стосунків з виробниками автомобілів, але мають Законодавче право надавати послуги ( Вид економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів )– НЕ мають права прийняти участь в цьому тендері.
Окрім того, Замовник хоче отримати від обмеженого кола учасників, що мають статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО) послуги з обслуговування післягарантійних автомобілів, які містяться у списку Замовника Тобто Замовник умисно, маючи на меті звузити коло учасників закупівлі, свідомо вніс до тендерної документації вимогу, що звужує коло учасників, чим порушив принциив здійснення публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити дискримінаційну вимогу передбачену Замовником щодо необхідності мати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО), шляхом внесення змін до тендерної документації.
Окрім того, надаю аналогічне рішення АМКУ № №9533-р/пк-пз від 30.05.2024, яким визнано умову тендерної документації щодо встановлення вимоги мати авторизованого сервісного центру при відсутності документального підтвердження наявності гарантії на зазначені Замовником автомобілі, як дискримінаційну.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Витяг з ЄДР ЮО, ФОП та ГФ – документ «Витяг з ЄДР Автошини прозоро.pdf», яким підтверджується право Скаржника на здійснення підприємницької діяльності за видом економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Автошини-Прозоро» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити надання послуг з ремонту та технічного обслуговування автомобілів у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаю, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами),-
Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:
1. Відповідно до п. 1.12. Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
« 1.12. Технічне обслуговування та ремонт службових автомобілів Замовника необхідно здійснювати на станції технічного обслуговування, яка розміщується у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів. Надати гарантійний лист з зазначенням адреси розташування СТО.»
Вимагаючи від учасників наявність станції технічного обслуговування, яка розміщується у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів Вінницької області, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам, які мають СТО в інших районах Вінницької області або в місці Вінниця, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тендерна документація Замовника не містить обґрунтування необхідності наявності СТО саме у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів Вінницької області для надання послуг, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, адже учасники можуть забезпечити за свій рахунок доставку автотраспорту Замовника в інші райони Вінницької області або міста Вінниця, чим скорочується необхідність замовлення додаткових послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. На думку Скаржника зазначена умова прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того, дана умова ніяк не впливає на можливість надання послуг, згідно зазначених Замовником технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має СТО за адресою: вул. Сабарівське шосе, 7б, м. Вінниця, Вінницька область, 21000, евакуатор, який здатен доставити автотранспорт Замовника до місця ремонту за власний рахунок Скаржника, чим скорочується для Замовника необхідність залучення послуг по транспортуванню автомобілів до місця ремонту. Таким чином, Скаржник має змогу надати Замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі, одна не може цього хробити через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги. Зазначені доводи підтверджуються наступними документами: Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
Отже, вимога Замовника щодо наявності станції технічного обслуговування, яка розміщується у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів Вінницької області, носить дискримінаційний характер по відношенню Скаржника та до тих Учасників, які мають СТО в інших районах Вінницької області або в місці Вінниця, можуть здійснити доставку автотранспорту Замовника до місця ремонту за власний рахунок, або компенсувати Замовнику затрати на доставку автомобілів до СТО учасників та здатні надати замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо необхідності мати станцію технічного обслуговування, яка розміщується у межах міста Немирова або на відстані не більше 10 км від міста Немирів Вінницької області, шляхом внесення змін до тендерної документації.
Окрім того, надаю аналогічне рішення АМКУ № 1876-р/пк-пз від 30.01.2024, яким визнано умову тендерної документації щодо встановлення межі відстані, на якій повинно знаходитися СТО учасників, як дискримінаційну.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Договір оренди автомобіля-евакуатора № 1001/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Дог_оренди_авто ЕВАКУАТОР ТОВ Автошини Прозоро.pdf».
2. Відповідно до п. 1.13. Додатку 2 до тендерної документації вимагається:
« 1.13. Учасник повинен мати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО). У складі пропозиції надати підтверджуючі документи.»
Вимагаючи від учасників мати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО), Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», адже тим самим Замовник штучно обмежує конкуренцію та звужує коло Учасників, чим не дає можливості прийняти участь в закупівлі Учасникам які не мають прямих стосунків з виробником, щоб отримати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО), зокрема і Скаржнику, але які мають можливість та змогу передбачену Законом надавати послуги, які закуповує Замовник – Учасник-Скаржник має Вид економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, але Замовник позбавляє права учасників, які мають відповідний вид економічної діяльності для надання послуг 45.20 Технічного обслуговування та ремонт автотранспортних засобів Замовнка та прийняти участь в цьому тендері, зокрема і скаржнику. В якості документального доказу надаю Витяг з ЄДР ЮО, ФОП та ГФ – документ «Витяг з ЄДР Автошини прозоро.pdf», яким підтверджується право Скаржника на здійснення підприємницької діяльності за видом економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.
Зазначена вимога порушує конституційне право засновника юридичної особи Скаржника, а саме право, передбачене ст. 42 Конституції України: «Кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.», оскільки чинним законодавством не забороняється здійснення підприємницької діяльності з надання послуг технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів без наявності статусу авторизованого сервісного центру виробників транспортних засобів.
Згідно наданого технічного завдання Замовника та років випуску автомобілів, що в ньому містяться, Замовник не має автомобілів, що перебувають на гарантії від виробника та дійсно б потребували ремонту лише в авторизованих сервісних центрах, визначених виробником автомобілів задля збереження гарантії на автомобіль від виробника. За таких умов, встановлена Замовником вимога слугує лише задля звуження кола потенційних учасників, що мають можливість виконати технічне завдання Замовника.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має змогу передбачену Законом здійснювати ремонт та технічне обслуговування автомобілів з переліку Замовника на СТО за адресою: вул. Сабарівське шосе, 7б, м. Вінниця, Вінницька область, 21000, що підтверджується відповідними документами про наявність СТО, а саме Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та документами на право надання послуг за Вид економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів – документ «Витяг з ЄДР Автошини прозоро.pdf».
Отже, вимога Замовника щодо необхідності мати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО) носить дискримінаційний характер по відношенню до Скаржника та до тих Учасників, які мають змогу здійснювати ремонт та технічне обслуговування автомобілів Замовника, що передбачено Законом - Вид економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів, але не мають прямих стосунків з виробником автомобілів Замовника. Зазначена вимога є дискримінаційна тому, що тільки певні компанії мають прямі стосунки з виробниками автомобілів, зокрема автомобілів Замовника, а компанії які не мають можливість отримати статус дилера, тому що не мають прямих стосунків з виробниками автомобілів, але мають Законодавче право надавати послуги ( Вид економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів )– НЕ мають права прийняти участь в цьому тендері.
Окрім того, Замовник хоче отримати від обмеженого кола учасників, що мають статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО) послуги з обслуговування післягарантійних автомобілів, які містяться у списку Замовника Тобто Замовник умисно, маючи на меті звузити коло учасників закупівлі, свідомо вніс до тендерної документації вимогу, що звужує коло учасників, чим порушив принциив здійснення публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити дискримінаційну вимогу передбачену Замовником щодо необхідності мати статус авторизованого сервісного центру по обслуговуванню автомобілів (СКС, АC, ГАЗ, ВАЗ, ОПЕЛЬ, РЕНО), шляхом внесення змін до тендерної документації.
Окрім того, надаю аналогічне рішення АМКУ № №9533-р/пк-пз від 30.05.2024, яким визнано умову тендерної документації щодо встановлення вимоги мати авторизованого сервісного центру при відсутності документального підтвердження наявності гарантії на зазначені Замовником автомобілі, як дискримінаційну.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю Договір оренди нерухомого майна № 01/25 від 01.01.2025 року, що міститься у файлі – «Договір оренди приміщення СТО_ТОВ АВТОШИНИ Прозоро.pdf» та Витяг з ЄДР ЮО, ФОП та ГФ – документ «Витяг з ЄДР Автошини прозоро.pdf», яким підтверджується право Скаржника на здійснення підприємницької діяльності за видом економічної діяльності: - 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО" бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ТОВ «Автошини-Прозоро» не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити надання послуг з ремонту та технічного обслуговування автомобілів у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаю, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників» та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами),-
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника: КП «Немирівський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Немирівської територіальної громади внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-23-010424-a, за предметом закупівлі код ДК 021:2015: 50110000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів (Технічне обслуговування та ремонт автомобілів ВАЗ, АС, ГАЗ, ОПЕЛЬ, СКС, РЕНО) КП «Немирівський міський ЦПМСД».