-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єкті: «KV06A_03_W Реконструкція з добудовою трьох корпусів загальноосвітньої школи №1 І-ІІІ ступенів по вул. Малиновського,74 м. Буча Київської області. Коригування» (71247000-1 – Нагляд за будівельними роботами)
У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації: Програми з відновлення України (далі – ПВУ,, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX) , та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Завершена
2 464 260.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 321.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 321.30 UAH
Період оскарження:
23.01.2025 11:42 - 28.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
3
Номер:
0690b0e7387e468fab304ddc10b9cb52
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-005611-a.b2
Назва:
3
Скарга:
Скарга на умови закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД 27.02.2025 18:36
- Скарга 27.02.2025 18:36
- Структура 27.02.2025 18:36
- Витяг ЄДР 27.02.2025 18:36
- Форма витягу МВС 27.02.2025 18:36
- Витяш МВС кеп 27.02.2025 18:36
- Витяг МВС 27.02.2025 18:36
- sign.p7s 27.02.2025 19:02
- Рішення від 03.03.2025 № 3163.pdf 03.03.2025 14:59
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.03.2025 № 3641.pdf 11.03.2025 14:21
- рішення від 10.03.2025 № 3641.pdf 13.03.2025 17:38
- Вих.номер 01-18_147.pdf 06.03.2025 13:14
- Пояснення по скарзі 05.03.2025.docx 06.03.2025 13:15
- витяг з протоколу №1 від 15.01.25.PDF 06.03.2025 13:16
- Вихідний_лист_КБ.pdf 06.03.2025 13:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.02.2025 19:06
Дата розгляду скарги:
10.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.03.2025 14:59
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
13.03.2025 17:38
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bc7fbb717e484ff9bb1e7aceb1bb0c72
Заголовок пункту скарги:
Інфорамція про КБВ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
23.01.2025 року Замовник оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю: UA-2025-01-23-005611-a, процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі є:
Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єкті: «KV06A_03_W Реконструкція з добудовою трьох корпусів загальноосвітньої школи №1 І-ІІІ ступенів по вул. Малиновського,74 м. Буча Київської області» ДК 021:2015: 71247000-1 Нагляд за будівельними роботами.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 03 березня 2025 00:00. Варто зазначити, що кінцевий строк подання пропозицій після внесення змін Замовником до ТД не змінився.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АЙСІ КОНСУЛЕНТЕН" (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі, а саме:
1. Відповідно до п. 5.4.3 розділу 3 тендерної документації: Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону з урахуванням абзацу 10 пункту 3 Особливостей та Фінансової Угоди для закупівель за НКПВУ учаснику буде відмовлено в участі у тендері та його пропозиція відхилена, якщо учасником НЕ буде надано у складі його пропозиції Витяг ЄДР/Виписку ЄДР, в якому міститься інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", або інші документи згідно чинного законодавства, підтверджуючі зазначену інформацію (крім випадків, коли учасником є фізична особа-підприємець або учасником є нерезидентом).
Відповідно до п.9 ч.2 ст.9 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»: В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім юридичних осіб, зазначених у частині восьмій статті 5-1 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі, якщо кінцевий бенефіціарний власник-іноземець є громадянином (підданим) декількох країн, - усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу).
У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про зазначення у структурі власності юридичної особи обґрунтованої причини його відсутності.
У разі зміни кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи державна реєстрація змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи проводиться протягом 30 робочих днів з дня виникнення таких змін.
У випадках, встановлених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", до Єдиного державного реєстру вноситься відмітка про можливу недостовірність інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності юридичної особи;
Відповідно до інформації про Скаржника у ЄДР: інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи: кінцевий бенефіціарний власник відсутній. Причина відсутності кінцевого бенефіціарного власника: жодна фізична особа не володіє часткою 25 і більше відсотків статутного капіталу і не здійснює вирішальний вплив на діяльність товариства (на підтвердження надаємо копію витягу ЄДР).
Вимога про надання витягу ЄДР/виписки ЄДР, в яких буде міститься інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", або інших документів згідно чинного законодавства, що підтверджують зазначену інформацію розрахована на учасників торгів, в яких вказана інформація про кінцевих бенефіціарних власників, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
У скаржника відсутня інформація про кінцевого бенефіціарного власника через те, що жодна фізична особа не володіє часткою 25 і більше відсотків статутного капіталу і не здійснює вирішальний вплив на діяльність товариства. Надаємо структуру власності на підтвердження.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі
Роботи з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об’єкті: «KV06A_03_W Реконструкція з добудовою трьох корпусів загальноосвітньої школи №1 І-ІІІ ступенів по вул. Малиновського,74 м. Буча Київської області» ДК 021:2015: 71247000-1 Нагляд за будівельними роботами.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 03 березня 2025 00:00. Варто зазначити, що кінцевий строк подання пропозицій після внесення змін Замовником до ТД не змінився.
Маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з ТД, ми, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АЙСІ КОНСУЛЕНТЕН" (далі - Скаржник), виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію та не дають можливості прийняти участь у відповідній закупівлі, а саме:
1. Відповідно до п. 5.4.3 розділу 3 тендерної документації: Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону з урахуванням абзацу 10 пункту 3 Особливостей та Фінансової Угоди для закупівель за НКПВУ учаснику буде відмовлено в участі у тендері та його пропозиція відхилена, якщо учасником НЕ буде надано у складі його пропозиції Витяг ЄДР/Виписку ЄДР, в якому міститься інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", або інші документи згідно чинного законодавства, підтверджуючі зазначену інформацію (крім випадків, коли учасником є фізична особа-підприємець або учасником є нерезидентом).
Відповідно до п.9 ч.2 ст.9 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»: В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб: інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім юридичних осіб, зазначених у частині восьмій статті 5-1 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"): прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі, якщо кінцевий бенефіціарний власник-іноземець є громадянином (підданим) декількох країн, - усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу).
У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про зазначення у структурі власності юридичної особи обґрунтованої причини його відсутності.
У разі зміни кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи державна реєстрація змін до відомостей про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи проводиться протягом 30 робочих днів з дня виникнення таких змін.
У випадках, встановлених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", до Єдиного державного реєстру вноситься відмітка про можливу недостовірність інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності юридичної особи;
Відповідно до інформації про Скаржника у ЄДР: інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи: кінцевий бенефіціарний власник відсутній. Причина відсутності кінцевого бенефіціарного власника: жодна фізична особа не володіє часткою 25 і більше відсотків статутного капіталу і не здійснює вирішальний вплив на діяльність товариства (на підтвердження надаємо копію витягу ЄДР).
Вимога про надання витягу ЄДР/виписки ЄДР, в яких буде міститься інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", або інших документів згідно чинного законодавства, що підтверджують зазначену інформацію розрахована на учасників торгів, в яких вказана інформація про кінцевих бенефіціарних власників, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
У скаржника відсутня інформація про кінцевого бенефіціарного власника через те, що жодна фізична особа не володіє часткою 25 і більше відсотків статутного капіталу і не здійснює вирішальний вплив на діяльність товариства. Надаємо структуру власності на підтвердження.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі
×
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД
-
-
Назва доказу:
Витяг ЄДР
-
Повʼязаний документ:
Витяг ЄДР
-
-
Назва доказу:
Структура власності
-
Повʼязаний документ:
Структура
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
27e845ee0f1946fdb2df08be46f49ef5
Заголовок пункту скарги:
Витяг МВС
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 5.5 розділу 3 тендерної документації: документи, які повинен подати замовнику переможець процедури закупівлі: 5.5.2 Довідку, що містить в собі відомості про те що, керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, НЕ було засуджено:
-- за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку,
-- за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Довідки, зазначені у підпунктах 5.5.2-5.5.3, надаються у формі Витягу (повний) з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Скаржник надає до скарги витяг про несудимість, в якому відсутня інформація, що керівника учасника процедури закупівлі, НЕ було засуджено:
-- за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Також варто зазначити, що форма витягу про несудимість (надаємо до скарги), відповідно до порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що затверджена Наказ Міністерства внутрішніх справ України 30 березня 2022 року № 207 (надалі - Порядок) не передбачає вказівки інформації про факти засудження:
-- за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку,
-- за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Вказана вимога не узгоджується з вимогами чинного законодавства, в тому числі вищенаведеним Порядком.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
-- за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку,
-- за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Довідки, зазначені у підпунктах 5.5.2-5.5.3, надаються у формі Витягу (повний) з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Скаржник надає до скарги витяг про несудимість, в якому відсутня інформація, що керівника учасника процедури закупівлі, НЕ було засуджено:
-- за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Також варто зазначити, що форма витягу про несудимість (надаємо до скарги), відповідно до порядку доступу до відомостей інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що затверджена Наказ Міністерства внутрішніх справ України 30 березня 2022 року № 207 (надалі - Порядок) не передбачає вказівки інформації про факти засудження:
-- за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку,
-- за державну зраду або колабораційну діяльність за законами України та судимість за такі кримінальні правопорушення з фізичної особи не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Вказана вимога не узгоджується з вимогами чинного законодавства, в тому числі вищенаведеним Порядком.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
ТД
-
-
Назва доказу:
Витяг2
-
Повʼязаний документ:
Витяг МВС
-
-
Назва доказу:
Витяг1
-
Повʼязаний документ:
Витяш МВС кеп
-
-
Назва доказу:
Форма
-
Повʼязаний документ:
Форма витягу МВС
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
286dc34c197241ed8299e205f944a482
Заголовок пункту скарги:
Фізнвіт за 5 років
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно дл п.5.3. розділу 3 тендерної документації наявність фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років, що підтверджується наданням фінансової звітності (в залежності від організаційно-правової форми Учасника):
5.3.1. Копії балансів Учасника (форма № 1)
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м).
5.3.2. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звітів про фінансові результати Учасника (форма № 2).* Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансових звітів Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма
№ 2-м).
5.3.3. Копії звітів про рух грошових коштів.
*У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього
Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів
Під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року: 1) для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи; 2) для учасника фізичної особи- підприємця: обсяг доходу за звітний податковий період (рік).
За загальним правилом (ст. 13 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні) звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінзвітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев'яти місяців — наростаючим підсумком з початку року.
Відповідно до п. 5 Порядку №419, проміжна фінансова звітність (I квартал, перше півріччя, дев'ять місяців), крім консолідованої, подається підприємствами органам, зазначеним у п. 2 Порядку №419 (крім органів Казначейства), не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Відповідно до ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Таким чином, вищезазначена вимога ТД не узгоджується з вимогами ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки закон передбачає підтвердження обсягу тільки річного доходу, а не середнього значення за декілька років.
Вважаємо, що Замовник має внести зміни до ТД в цій частині, оскільки вони не відповідають ЗУ «Про публічні закупівлі».
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
5.3.1. Копії балансів Учасника (форма № 1)
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м).
5.3.2. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звітів про фінансові результати Учасника (форма № 2).* Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансових звітів Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма
№ 2-м).
5.3.3. Копії звітів про рух грошових коштів.
*У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього
Фінансова спроможність учасника закупівлі відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів
Під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року: 1) для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи; 2) для учасника фізичної особи- підприємця: обсяг доходу за звітний податковий період (рік).
За загальним правилом (ст. 13 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні) звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінзвітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев'яти місяців — наростаючим підсумком з початку року.
Відповідно до п. 5 Порядку №419, проміжна фінансова звітність (I квартал, перше півріччя, дев'ять місяців), крім консолідованої, подається підприємствами органам, зазначеним у п. 2 Порядку №419 (крім органів Казначейства), не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Відповідно до ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Таким чином, вищезазначена вимога ТД не узгоджується з вимогами ч.3 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки закон передбачає підтвердження обсягу тільки річного доходу, а не середнього значення за декілька років.
Вважаємо, що Замовник має внести зміни до ТД в цій частині, оскільки вони не відповідають ЗУ «Про публічні закупівлі».
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
4e3b1a7896aa4eaeb2eaaf6d25549e4d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-005611-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дискримінаційні вимоги до Учасника.
Пов'язані документи:
Учасник
- керівні принципи 10.02.2025 10:43
- скарга 10.02.2025 10:43
- Скарга 10.02.2025 10:43
- довідка досвід 10.02.2025 10:43
- довідка досвід 10.02.2025 10:43
- кваліфікаційні сертифікати 10.02.2025 10:43
- sign.p7s 10.02.2025 10:46
- рішення від 12.02.2025 №2106.pdf 12.02.2025 15:17
- інформація про резолютивну частину рішення від 19.02.2025 №2561.pdf 20.02.2025 12:01
- рішення від 19.02.2025 №2561.pdf 21.02.2025 15:02
- Пояснення по скарзі від 13.02.2025 р..pdf 13.02.2025 16:01
- Пояснення по скарзі 13.02.2025 р..docx 13.02.2025 16:02
- 34357364_3560709462_SU250212110027.ZS2 14.02.2025 10:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2025 16:05
Дата розгляду скарги:
19.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.02.2025 15:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.02.2025 15:02
Дата виконання рішення Замовником:
24.02.2025 17:01
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Тендерної документації від 24 лютого 2025 року.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
917ebfb1397845eb87bd530660abd1fc
Заголовок пункту скарги:
пп. 5.1.2. п. 5. Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Документи, що підтверджують компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій. Такими документами можуть слугувати сертифікати навчання від виробників матеріалів, сертифікати проходження семінарів та ін. Учасник повинен бути спроможний виконувати контроль робіт по всім спеціалізаціям (загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи та інші), що виконуються Підрядником за цим об’єктом.
×
-
Назва доказу:
довідка досвід
-
Повʼязаний документ:
довідка досвід
-
-
Назва доказу:
довідка досвід
-
Повʼязаний документ:
довідка досвід
-
-
Назва доказу:
керівні принципи
-
Повʼязаний документ:
керівні принципи
-
-
Назва доказу:
кваліфікаційні сертифікати
-
Повʼязаний документ:
кваліфікаційні сертифікати
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
2. Зобов’язати Відділ освіти Бучанської міської ради виключити з тендерної документації наступну вимогу: «Документи, що підтверджують компетентність, знання, досвід роботи Учасника з матеріалами та технологіями оздоблювальних, фасадних робіт, інженерних комунікацій. Такими документами можуть слугувати сертифікати навчання від виробників матеріалів, сертифікати проходження семінарів та ін. Учасник повинен бути спроможний виконувати контроль робіт по всім спеціалізаціям (загально-будівельні, інженерні мережі, оздоблювальні роботи та інші), що виконуються Підрядником за цим об’єктом.».