-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника)
Торги відмінено
167 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 835.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 835.00 UAH
Період оскарження:
23.01.2025 10:59 - 28.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника
Номер:
ac41004a0b6640fe8b830115f3538c12
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-004716-a.a1
Назва:
Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Відділ освіти Новопокровської СР 06.02.25.pdf 06.02.2025 08:39
- 15. Технічна специфікація.pdf 06.02.2025 08:40
- 21. Протокол випробувань.pdf 06.02.2025 08:40
- 19. Лист про результати досліджень.pdf 06.02.2025 08:41
- 20. Таблиця випробувань.pdf 06.02.2025 08:41
- sign.p7s 06.02.2025 08:43
- рішення від 10.02.2025 № 1925.pdf 10.02.2025 15:53
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.02.2025 № 2356.pdf 18.02.2025 10:49
- рішення від 17.02.2025 № 2356.pdf 19.02.2025 13:26
- 13. Лист погодження з умовами постачання товару.pdf 11.02.2025 15:31
- 12. Лист погодження з технічними та якісними характеристиками (3).pdf 11.02.2025 15:31
- 21. Протокол випробувань.pdf 11.02.2025 15:31
- 15. Технічна специфікація.pdf 11.02.2025 15:31
- ТД. Пелети (Додаток 1).docx 11.02.2025 15:31
- 11. Лист погодження з технічними та якісними характеристиками (2).pdf 11.02.2025 15:31
- 17. Тендерна пропозиція (2).pdf 11.02.2025 15:31
- 19. Лист про результати досліджень.pdf 11.02.2025 15:31
- ТД. Пелети (Додаток 3).docx 11.02.2025 15:31
- Поясненнення на скаргу в АМКУ.docx 11.02.2025 15:31
- 16. Тендерна пропозиція (1).pdf 11.02.2025 15:31
- 20. Таблиця випробувань.pdf 11.02.2025 15:31
- Поясненнення на скаргу в АМКУ.pdf 11.02.2025 15:31
- 10. Лист погодження з технічними та якісними характеристиками (1).pdf 11.02.2025 15:31
- ПР-03.01-01 від 03.01.25 р. на вимогу АМКУ.pdf 03.03.2025 15:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.02.2025 08:45
Дата розгляду скарги:
17.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.02.2025 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.02.2025 13:26
Дата виконання рішення Замовником:
03.03.2025 15:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відділ освіти, культури, спорту та молоді Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області виконує рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої щодо визначення переможцем закупівлі ФОП Золотько Н.А. на закупівлю "Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника)", № UA-2025-01-23-004716-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7571880604844184bf1c3efb1e8e7da4
Заголовок пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення ФОП Золотько Н.А. переможцем торгів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення ФОП Золотько Н.А. переможцем цих торгів та вважає, що цим рішенням Замовником порушено вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та права ФОП Крючкова А.Г., виходячи з наступного.
Відповідно до вимог Розділу "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі" Додатку 1 до тендерної документації, паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника повинні відповідати ДСТУ 7124:2009.
За органолептичними показниками лушпиння має відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
Таблиця 1 - Органолептичні показники лушпиння
Назва показника Характеристика Методи
контролювання
Зовнішній вигляд Гранули циліндричної форми Візуально
Агрегатний стан Тверда органічна речовина Візуально
Колір Сірий різних відтінків Згідно з ГОСТ 13979.4
Запах Характерний для соняшникового лушпиння без стороннього запаху (плісняви, затхлості, горілого) Згідно з ГОСТ 13979.4
За фізико-хімічними показниками лушпиння має відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2.
Таблиця 2 - Фізико-хімічні показники лушпиння
Назва показника Норма Методи
контролювання
Розмір гранул:
- діаметр, мм
- довжина, мм
Від 4 до 15
» 5 » 50
Згідно з 9.3
Згідно з 9.3
Масова частка вологи та летких речовин, %, не більше ніж 12,0 Згідно з ГОСТ 13979.1, ГОСТ 27314 (ИСО 589)
Зольність, %, не більше ніж 4,0 Згідно з ГОСТ 11022 (ИСО 1171)
Теплота згорання, МДж/кг, не менше ніж 15,0 Згідно з ДСТУ ІSО 1928
Об'ємна (насипна) щільність, кг/м3, не менше ніж 500,0 Згідно з додатком Б
Масова частка сирої клітковини в перерахунку
на абсолютно суху речовину, % Від 35,0 до 60,0 Згідно з ГОСТ 13496.2
Масова частка загальної сірки, %, не більше ніж 0,23 Згідно з ДСТУ 3528 (ГОСТ 8606) (ISO 334)
Кількість пилу й осипу (механічна міцність), не більше ніж, % 5,0 Згідно з 9.11
Токсичність Не дозволено Згідно з ДСТУ 3570 (ГОСТ 13496.7)
Примітка 1. У разі визначання розміру гранул змінення діаметра чи довжини не є бракувальним чинником.
Примітка 2. Під час зберігання допустиме збільшення масової частки вологи та летких речовин до 15 %.
Примітка 3. Під час зберігання допустиме зниження об’ємної (насипної) щільності до 400 кг/м3.
Для підтвердження якісних та технічних характеристик учасник у складі тендерної пропозиції додатково повинен надати, зокрема:
3. Протокол випробувань з таблицею випробувань, виданий уповноваженим органом, на Учасника процедури закупівлі або Виробника товару. У разі Якщо Учасник не є виробником товару, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Лист від Виробника, з зазначенням найменування Учасника та ідентифікатора закупівлі, про надання дозволу використовувати Протокол випробувань виробника в закупівлі з зазначенням її ідентифікатора. У разі надання такого листа Виробник додатково надає інформацію про підтвердження повноважень підписанта такого документу.
У складі Пропозиції ФОП Золотько Н.А надано Протокол випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року, на Зразок "паливна пелета" (файли " 19. Лист про результати досліджень.pdf", " 20. Таблиця випробувань.pdf" та " 21. Протокол випробувань.pdf"). Замовником випробувань є ФОП Золотько Н.А. Виробника товару у вказаному Протоколі випробувань не зазначено.
У Протоколі випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року визначені наступні показники якості:
- Вміст загальної вологи – 8,2%
- Вологість – 9,5%
- Зольність на сухий стан палива – 3,1%
- Масова частка загальної сірки – 0,09%
- Масова частка загального водню – 5,85%
- Найвища теплота згоряння за сталого об'єму сухого (що не містить вологи) беззольного палива - 21,1 МДж/кг (5032 ккал/кг)
- Найнижча теплота згоряння за сталого об’єму палива з умістом вологи - 17,4 МДж/кг (4149 ккал/кг).
По-перше, зауважу, що даним Протоколом досліджується "паливна пелета", однак предметом даних торгів є паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника і Замовник встановлював вимоги саме до такого товару.
Протокол випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року не містить інформацію щодо сировини "паливної пелети" (зазначу, що паливна пелета може буде вироблена, наприклад, з лушпиння соняшника, з агросировини соняшника, з деревини листвяних порід, з деревини хвойних порід, з соломи та інше) та не містить посилання на відповідність такої продукції вимогам ДСТУ 7124:2009 "Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови".
Тож, виникає питання яким чином цей документ взагалі відноситься до предмету закупівлі даних торгів? Тим більше, не є зрозумілим яким чином Замовник перевіряючи пропозицію Переможця встановив, що Протокол випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року, що наданий ФОП Золотько Н.А., підтверджує якісні та технічних характеристики саме паливних пелетів з лузги (лушпиння) соняшника, як того вимагалось у Додатку 1 до тендерної документації.
По-друге, наданий ФОП Золотько Н.А Протокол випробувань не містить підтвердження наступним якісним та технічним характеристикам до предмету закупівлі: Зовнішній вигляд, Агрегатний стан, Колір, Запах, Розмір гранул: діаметр та довжина, Масова частка летких речовин, Об'ємна (насипна) щільність, Масова частка сирої клітковини в перерахунку на абсолютно суху речовину, Кількість пилу й осипу (механічна міцність), Токсичність (які Замовник встановив в Додатку 1 до тендерної документації). Протокол випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року взагалі не містить визначення таких показників.
З аналізу наведеного вбачається, що ФОП Золотько Н.А. не підтверджено відповідності своєї Пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим замовником.
Вочевидь тендерна пропозиція ФОП Золотько Н.А не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зауважу, що вказана невідповідність в інформації та/або документах, не можє бути усунена ФОП Золотько Н.А відповідно до пункту 43 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція ФОП Золотько Н.А підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
По-третє, вимогами Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що у разі якщо Учасник не є виробником товару, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Лист від Виробника, з зазначенням найменування Учасника та ідентифікатора закупівлі, про надання дозволу використовувати Протокол випробувань виробника в закупівлі з зазначенням її ідентифікатора.
ФОП Золотько Н.А. у складі Пропозиції надано Технічну специфікацію (файл "15. Технічна специфікація.pdf"), у якій вказано – Виробник товару ТОВ "ІНТЕР ОЛІЯ" код ЄДРПОУ 38957704. Вказане підтверджує, що учасник не є виробником товару, однак лист від виробника, з зазначенням найменування учасника та ідентифікатора закупівлі, про надання дозволу використовувати протокол випробувань виробника в закупівлі з зазначенням її ідентифікатора ФОП Золотько Н.А у складі Пропозиції не надано.
Зазначене підтверджує невідповідність тендерної пропозиції ФОП Золотько Н.А. вимогам тендерної документації, однак Замовник ігнорує таки невідповідності.
В супереч вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник визначає ФОП Золотько Н.А переможцем торгів, що вказує про порушення порядку проведення торгів Замовником. Замовником необ'єктивно визначено переможця даних торгів, а також порушено права Скаржника, які можуть бути відновлені шляхом зобов'язання Замовника скасувати незаконне рішення Замовника щодо визначення переможцем даних торгів ФОП Золотько Н.А.
Відповідно до вимог Розділу "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі" Додатку 1 до тендерної документації, паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника повинні відповідати ДСТУ 7124:2009.
За органолептичними показниками лушпиння має відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 1.
Таблиця 1 - Органолептичні показники лушпиння
Назва показника Характеристика Методи
контролювання
Зовнішній вигляд Гранули циліндричної форми Візуально
Агрегатний стан Тверда органічна речовина Візуально
Колір Сірий різних відтінків Згідно з ГОСТ 13979.4
Запах Характерний для соняшникового лушпиння без стороннього запаху (плісняви, затхлості, горілого) Згідно з ГОСТ 13979.4
За фізико-хімічними показниками лушпиння має відповідати вимогам, зазначеним у таблиці 2.
Таблиця 2 - Фізико-хімічні показники лушпиння
Назва показника Норма Методи
контролювання
Розмір гранул:
- діаметр, мм
- довжина, мм
Від 4 до 15
» 5 » 50
Згідно з 9.3
Згідно з 9.3
Масова частка вологи та летких речовин, %, не більше ніж 12,0 Згідно з ГОСТ 13979.1, ГОСТ 27314 (ИСО 589)
Зольність, %, не більше ніж 4,0 Згідно з ГОСТ 11022 (ИСО 1171)
Теплота згорання, МДж/кг, не менше ніж 15,0 Згідно з ДСТУ ІSО 1928
Об'ємна (насипна) щільність, кг/м3, не менше ніж 500,0 Згідно з додатком Б
Масова частка сирої клітковини в перерахунку
на абсолютно суху речовину, % Від 35,0 до 60,0 Згідно з ГОСТ 13496.2
Масова частка загальної сірки, %, не більше ніж 0,23 Згідно з ДСТУ 3528 (ГОСТ 8606) (ISO 334)
Кількість пилу й осипу (механічна міцність), не більше ніж, % 5,0 Згідно з 9.11
Токсичність Не дозволено Згідно з ДСТУ 3570 (ГОСТ 13496.7)
Примітка 1. У разі визначання розміру гранул змінення діаметра чи довжини не є бракувальним чинником.
Примітка 2. Під час зберігання допустиме збільшення масової частки вологи та летких речовин до 15 %.
Примітка 3. Під час зберігання допустиме зниження об’ємної (насипної) щільності до 400 кг/м3.
Для підтвердження якісних та технічних характеристик учасник у складі тендерної пропозиції додатково повинен надати, зокрема:
3. Протокол випробувань з таблицею випробувань, виданий уповноваженим органом, на Учасника процедури закупівлі або Виробника товару. У разі Якщо Учасник не є виробником товару, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Лист від Виробника, з зазначенням найменування Учасника та ідентифікатора закупівлі, про надання дозволу використовувати Протокол випробувань виробника в закупівлі з зазначенням її ідентифікатора. У разі надання такого листа Виробник додатково надає інформацію про підтвердження повноважень підписанта такого документу.
У складі Пропозиції ФОП Золотько Н.А надано Протокол випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року, на Зразок "паливна пелета" (файли " 19. Лист про результати досліджень.pdf", " 20. Таблиця випробувань.pdf" та " 21. Протокол випробувань.pdf"). Замовником випробувань є ФОП Золотько Н.А. Виробника товару у вказаному Протоколі випробувань не зазначено.
У Протоколі випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року визначені наступні показники якості:
- Вміст загальної вологи – 8,2%
- Вологість – 9,5%
- Зольність на сухий стан палива – 3,1%
- Масова частка загальної сірки – 0,09%
- Масова частка загального водню – 5,85%
- Найвища теплота згоряння за сталого об'єму сухого (що не містить вологи) беззольного палива - 21,1 МДж/кг (5032 ккал/кг)
- Найнижча теплота згоряння за сталого об’єму палива з умістом вологи - 17,4 МДж/кг (4149 ккал/кг).
По-перше, зауважу, що даним Протоколом досліджується "паливна пелета", однак предметом даних торгів є паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника і Замовник встановлював вимоги саме до такого товару.
Протокол випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року не містить інформацію щодо сировини "паливної пелети" (зазначу, що паливна пелета може буде вироблена, наприклад, з лушпиння соняшника, з агросировини соняшника, з деревини листвяних порід, з деревини хвойних порід, з соломи та інше) та не містить посилання на відповідність такої продукції вимогам ДСТУ 7124:2009 "Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови".
Тож, виникає питання яким чином цей документ взагалі відноситься до предмету закупівлі даних торгів? Тим більше, не є зрозумілим яким чином Замовник перевіряючи пропозицію Переможця встановив, що Протокол випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року, що наданий ФОП Золотько Н.А., підтверджує якісні та технічних характеристики саме паливних пелетів з лузги (лушпиння) соняшника, як того вимагалось у Додатку 1 до тендерної документації.
По-друге, наданий ФОП Золотько Н.А Протокол випробувань не містить підтвердження наступним якісним та технічним характеристикам до предмету закупівлі: Зовнішній вигляд, Агрегатний стан, Колір, Запах, Розмір гранул: діаметр та довжина, Масова частка летких речовин, Об'ємна (насипна) щільність, Масова частка сирої клітковини в перерахунку на абсолютно суху речовину, Кількість пилу й осипу (механічна міцність), Токсичність (які Замовник встановив в Додатку 1 до тендерної документації). Протокол випробувань № 07/514 від 07.10.2024 року взагалі не містить визначення таких показників.
З аналізу наведеного вбачається, що ФОП Золотько Н.А. не підтверджено відповідності своєї Пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим замовником.
Вочевидь тендерна пропозиція ФОП Золотько Н.А не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зауважу, що вказана невідповідність в інформації та/або документах, не можє бути усунена ФОП Золотько Н.А відповідно до пункту 43 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція ФОП Золотько Н.А підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
По-третє, вимогами Додатку 1 до тендерної документації передбачено, що у разі якщо Учасник не є виробником товару, Учасник у складі тендерної пропозиції надає Лист від Виробника, з зазначенням найменування Учасника та ідентифікатора закупівлі, про надання дозволу використовувати Протокол випробувань виробника в закупівлі з зазначенням її ідентифікатора.
ФОП Золотько Н.А. у складі Пропозиції надано Технічну специфікацію (файл "15. Технічна специфікація.pdf"), у якій вказано – Виробник товару ТОВ "ІНТЕР ОЛІЯ" код ЄДРПОУ 38957704. Вказане підтверджує, що учасник не є виробником товару, однак лист від виробника, з зазначенням найменування учасника та ідентифікатора закупівлі, про надання дозволу використовувати протокол випробувань виробника в закупівлі з зазначенням її ідентифікатора ФОП Золотько Н.А у складі Пропозиції не надано.
Зазначене підтверджує невідповідність тендерної пропозиції ФОП Золотько Н.А. вимогам тендерної документації, однак Замовник ігнорує таки невідповідності.
В супереч вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник визначає ФОП Золотько Н.А переможцем торгів, що вказує про порушення порядку проведення торгів Замовником. Замовником необ'єктивно визначено переможця даних торгів, а також порушено права Скаржника, які можуть бути відновлені шляхом зобов'язання Замовника скасувати незаконне рішення Замовника щодо визначення переможцем даних торгів ФОП Золотько Н.А.
×
-
Назва доказу:
Протокол випробувань
-
Повʼязаний документ:
21. Протокол випробувань.pdf
-
-
Назва доказу:
Таблиця випробувань
-
Повʼязаний документ:
20. Таблиця випробувань.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист про результати досліджень
-
Повʼязаний документ:
19. Лист про результати досліджень.pdf
-
-
Назва доказу:
Технічна специфікація
-
Повʼязаний документ:
15. Технічна специфікація.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем торгів ФОП Золотько Н.А.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника
Номер:
91e261bb8c2847e3a1443ca0375464b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-23-004716-a.a2
Назва:
Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- ПР-01.04-01 від 01.04.25 р. на вимогу АМКУ.pdf 01.04.2025 10:49
- Пояснення на скаргу в АМКУ(2).pdf 13.03.2025 14:11
- Пояснення на скаргу в АМКУ(2).docx 13.03.2025 14:11
- ПР-03.01-02 від 03.01.25 р. відміна відкритих торгів.pdf 13.03.2025 14:11
- рішення від 18.03.2025 № 4227.pdf 21.03.2025 13:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.03.2025 № 4227.pdf 19.03.2025 12:59
- рішення від 12.03.2025 № 3820.pdf 12.03.2025 17:18
- sign.p7s 10.03.2025 09:16
- Скарга Відділ освіти Новопокровської СР 10.03.25.pdf 10.03.2025 09:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.03.2025 09:22
Дата розгляду скарги:
18.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.03.2025 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.03.2025 13:30
Дата виконання рішення Замовником:
01.04.2025 10:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконуємо рішення Комісії про скасування рішення про відміну процедури закупівлі - "Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-23-004716-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4beb0e694adc4c2881b5c84b1b91951e
Заголовок пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, аукціон відбувся 03.02.2025 року.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, 03.03.2025 року Замовник відміняє дану закупівлю.
Причина скасування: Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Опис скасування закупівлі: Відмінити відкриті торги на закупівлю Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника), № UA-2025-01-23-004716-a відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Також Замовником оприлюднено Протокольне рішення (Протокол) № 03/03-02 від 03.03.2025 року (надалі – Протокол), у якому зазначається, зокрема, наступне:
У зв'язку зі Скаргою від Учасника № UA-2025-01-23-004716-a.a1 Процедура закупівлі Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника № UA-2025-01-23-004716-a була призупинена на час розгляду АМКУ. Строки постачання по даній процедурі закупівлі вийшли. Підписання Договору зі строком постачання до 28 лютого 2025 року або зміна даної істотної умови тягне за собою відповідальність згідно ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення "Порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти". Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути необхідно, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, прийняти рішення про відміну відкритих торгів № Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника), № UA-2025-01-23-004716-a.
Скаржник не погоджується з вказаним рішенням Замовника щодо відміни даної закупівлі та наголошує, що цим рішенням Замовником порушено вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та права ФОП Крючкова А.Г., виходячи з наступного.
Замовник у електронній системі вказує на те, що причина відміни є неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
04.02.2025 року Замовником було визначено переможцем торгів ФОП Золотько Н.А., 06.02.2025 року мною було подано скаргу до Органу оскарження № UA-2025-01-23-004716-a.a1. За результатами розгляду скарги 18.02.2025 року в електронній системі закупівель Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель опубліковано Рішення № 2356-р/пк-пз від 17.02.2025 року, згідно якого Відділ освіти, культури, спорту та молоді Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області (код ЄДРПОУ: 44045852) зобов'язано скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця Золотько Наталії Андріївни (код ЄДРПОУ: 3396809922) переможцем процедури закупівлі - "Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-23-004716-a.
Тобто, вже 18.02.2025 року Замовник мав можливість скасувати своє незаконне рішення та продовжити розгляд пропозицій. На мою думку, Замовник мав реальну можливість обрати переможця, укласти договір і отримати товар до 28.02.2025 року.
Натомість, Замовник, так як йому не вдалось укласти договір з "улюбленцем" вирішив зловживати своїми правами і затягнути процедуру. Виконав рішення Органу оскарження Замовник тільки 03.03.2025 року – тобто після 28.02.2025 року (кінцевого строку поставки).
І саме за наслідком своїх же дій (бездіяльності) Замовником відмінено дані торги.
Крім того, не зрозуміло про яке порушення законодавства, що не можливо виправити, йде мова.
Згідно пункту 12.1. Проекту договору (Додаток № 2 до тендерної документації), Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками обох Сторін, скріплюється печатками Сторін (за наявності) і діє до 31.12.2025 року (включно), а в частині розрахунків до повного виконання Сторонами взятих за цим Договором зобов'язань.
Згідно пункту 3.3.3. Проекту договору, поставка та приймання Товару здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби та умов пункту 3.3.2. не пізніше 2-х (двох) календарних днів з моменту одержання відповідної заявки від Замовника. Поставка та розвантаження Товару на склад Замовника здійснюється Постачальником своїм або найнятим автомобільним транспортом та вантажопідіймальною технікою в робочі дні з 9 год. до 17 год.
Згідно пункту 13.2. Проекту договору, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) та умовами даного Договору.
Підпунктом 4 пункту 19 Особливостей, передбачено законну можливість продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов'язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Тобто у Замовника була (і є) законна можливість продовження кінцевого терміну постачання товару. Проект договору містить також порядок постачання, що здійснюється не пізніше 2-х (двох) календарних днів з моменту одержання відповідної заявки від Замовника.
Я щиро не розумію, що заважало (заважає) Замовнику (окрім його небажання) укласти договір, потім укласти відповідну додаткову угоду про продовження кінцевого терміну поставки товару (виконання зобов'язань щодо передачі товару), посилаючись на наявність процесу оскарження незаконного рішення Замовника по даним торгам, що привело до фактичного зменшення терміну поставки товару.
Такі дії будуть відповідати чинному законодавству і все одно за таких умов Замовник швидше отримає необхідний товар, ніж оголошувати нову закупівлю, проводити розгляд пропозицій. Але ж ні, Замовник має зацікавленість в укладанні договору виключно з ФОП Золотько Н.А. і в принципі, судячи по діям Замовника, термін поставки його не дуже хвилює - головне укласти договір з улюбленцем.
Я вважаю, що Замовник з надуманих підстав намагається відмінити ці торги.
Також зауважу, що з інформації, що вказана у електронній системі закупівель та Протоколі не вбачається яким ж уповноваженим органом "виявлено" порушення про яке зазначає Замовник.
Особливостями та Законом не передбачено у зручний для Замовника час "виявляти" порушення, що скоєні самим Замовником, і на цій підставі відміняти торги.
Дані торги є торгами з особливостями, а відтак у даному випадку необхідно застосовувати положення Особливостей.
Згідно частини 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє тендер у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Тобто з аналізу даних положень вбачається, що Замовник має право відмінити тендер тільки у разі неможливості усунення порушень, що виявлені – тобто повинен бути факт встановлення (виявлення) порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, рішення щодо відміни торгів повинно бути обґрунтованим, підтвердженим, а не ґрунтуватись на самоуправстві і порушеннях порядку проведення торгів Замовником.
Отже, для відміни на вказаній підставі Особливостей обов'язковим фактором повинно бути виявлення порушень у встановленому законом порядку.
Зазначу, що виявлення (встановлення) порушень також повинно відбуватись в прядку, що передбачений законодавством України, зокрема:
Відповідно до пункту 22 Особливостей, державне регулювання, контроль у сфері публічних закупівель та громадський контроль здійснюються відповідно до статті 7 Закону.
Згідно пункту 23 Особливостей, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Згідно частини 4 статті 7 Закону, Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Також, з аналізу статті 8 Закону вбачається, що встановити порушення законодавства у сфері публічних закупівель може центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Крім того, з положень статті 18 Закону вбачається, що Орган оскарження має право встановлювати порушення у сфері публічних закупівель.
Зазначу, що згідно даних електронної системи закупівель, жодним уповноваженим на те суб'єктом не встановлено порушень які неможливо виправити, через які Замовник намагається відмінити дані торги.
Не є зрозумілим, чому Замовник дозволяє собі свавілля, а не проводить цю закупівлю в порядку, що передбачений чинним законодавством?
Замовник безпідставно відміняє торги через свої ж дії (бездіяльність).
Рішення та дії Замовника в частині відміни тендеру є неправомірними і такими, що вказують на зловживання з боку Замовника, що є порушенням вимог частини 5 статті 5 Закону.
Вважаю, що Замовником порушено порядок проведення торгів, а також неправомірно застосовано підстави для відміни тендеру, не доведено та документально не підтверджено неможливість завершити закупівлю з підстав зазначених у Протоколі та у електронній системі закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене зазначу, що окрім порушення порядку проведення торгів, цим рішенням Замовника порушено права та охоронювані законом інтереси Скаржника, який є учасником даних торгів, що належно підготував свою пропозицію, виконав усі вимоги тендерної документації, сплатив за участь у цих торгах, та претендує на укладення договору з Замовником.
Інтереси Скаржника, можуть бути захищені шляхом скасування незаконного рішення Замовника щодо відміни даних торгів.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, 03.03.2025 року Замовник відміняє дану закупівлю.
Причина скасування: Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Опис скасування закупівлі: Відмінити відкриті торги на закупівлю Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника), № UA-2025-01-23-004716-a відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Також Замовником оприлюднено Протокольне рішення (Протокол) № 03/03-02 від 03.03.2025 року (надалі – Протокол), у якому зазначається, зокрема, наступне:
У зв'язку зі Скаргою від Учасника № UA-2025-01-23-004716-a.a1 Процедура закупівлі Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника № UA-2025-01-23-004716-a була призупинена на час розгляду АМКУ. Строки постачання по даній процедурі закупівлі вийшли. Підписання Договору зі строком постачання до 28 лютого 2025 року або зміна даної істотної умови тягне за собою відповідальність згідно ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення "Порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти". Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути необхідно, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, прийняти рішення про відміну відкритих торгів № Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника), № UA-2025-01-23-004716-a.
Скаржник не погоджується з вказаним рішенням Замовника щодо відміни даної закупівлі та наголошує, що цим рішенням Замовником порушено вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості) та права ФОП Крючкова А.Г., виходячи з наступного.
Замовник у електронній системі вказує на те, що причина відміни є неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
04.02.2025 року Замовником було визначено переможцем торгів ФОП Золотько Н.А., 06.02.2025 року мною було подано скаргу до Органу оскарження № UA-2025-01-23-004716-a.a1. За результатами розгляду скарги 18.02.2025 року в електронній системі закупівель Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель опубліковано Рішення № 2356-р/пк-пз від 17.02.2025 року, згідно якого Відділ освіти, культури, спорту та молоді Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області (код ЄДРПОУ: 44045852) зобов'язано скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця Золотько Наталії Андріївни (код ЄДРПОУ: 3396809922) переможцем процедури закупівлі - "Код ДК 021:2015 09110000-3 Тверде паливо (Паливні пелети з лузги (лушпиння) соняшника)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-23-004716-a.
Тобто, вже 18.02.2025 року Замовник мав можливість скасувати своє незаконне рішення та продовжити розгляд пропозицій. На мою думку, Замовник мав реальну можливість обрати переможця, укласти договір і отримати товар до 28.02.2025 року.
Натомість, Замовник, так як йому не вдалось укласти договір з "улюбленцем" вирішив зловживати своїми правами і затягнути процедуру. Виконав рішення Органу оскарження Замовник тільки 03.03.2025 року – тобто після 28.02.2025 року (кінцевого строку поставки).
І саме за наслідком своїх же дій (бездіяльності) Замовником відмінено дані торги.
Крім того, не зрозуміло про яке порушення законодавства, що не можливо виправити, йде мова.
Згідно пункту 12.1. Проекту договору (Додаток № 2 до тендерної документації), Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками обох Сторін, скріплюється печатками Сторін (за наявності) і діє до 31.12.2025 року (включно), а в частині розрахунків до повного виконання Сторонами взятих за цим Договором зобов'язань.
Згідно пункту 3.3.3. Проекту договору, поставка та приймання Товару здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби та умов пункту 3.3.2. не пізніше 2-х (двох) календарних днів з моменту одержання відповідної заявки від Замовника. Поставка та розвантаження Товару на склад Замовника здійснюється Постачальником своїм або найнятим автомобільним транспортом та вантажопідіймальною технікою в робочі дні з 9 год. до 17 год.
Згідно пункту 13.2. Проекту договору, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) та умовами даного Договору.
Підпунктом 4 пункту 19 Особливостей, передбачено законну можливість продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов'язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об'єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Тобто у Замовника була (і є) законна можливість продовження кінцевого терміну постачання товару. Проект договору містить також порядок постачання, що здійснюється не пізніше 2-х (двох) календарних днів з моменту одержання відповідної заявки від Замовника.
Я щиро не розумію, що заважало (заважає) Замовнику (окрім його небажання) укласти договір, потім укласти відповідну додаткову угоду про продовження кінцевого терміну поставки товару (виконання зобов'язань щодо передачі товару), посилаючись на наявність процесу оскарження незаконного рішення Замовника по даним торгам, що привело до фактичного зменшення терміну поставки товару.
Такі дії будуть відповідати чинному законодавству і все одно за таких умов Замовник швидше отримає необхідний товар, ніж оголошувати нову закупівлю, проводити розгляд пропозицій. Але ж ні, Замовник має зацікавленість в укладанні договору виключно з ФОП Золотько Н.А. і в принципі, судячи по діям Замовника, термін поставки його не дуже хвилює - головне укласти договір з улюбленцем.
Я вважаю, що Замовник з надуманих підстав намагається відмінити ці торги.
Також зауважу, що з інформації, що вказана у електронній системі закупівель та Протоколі не вбачається яким ж уповноваженим органом "виявлено" порушення про яке зазначає Замовник.
Особливостями та Законом не передбачено у зручний для Замовника час "виявляти" порушення, що скоєні самим Замовником, і на цій підставі відміняти торги.
Дані торги є торгами з особливостями, а відтак у даному випадку необхідно застосовувати положення Особливостей.
Згідно частини 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє тендер у разі, зокрема, неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Тобто з аналізу даних положень вбачається, що Замовник має право відмінити тендер тільки у разі неможливості усунення порушень, що виявлені – тобто повинен бути факт встановлення (виявлення) порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, рішення щодо відміни торгів повинно бути обґрунтованим, підтвердженим, а не ґрунтуватись на самоуправстві і порушеннях порядку проведення торгів Замовником.
Отже, для відміни на вказаній підставі Особливостей обов'язковим фактором повинно бути виявлення порушень у встановленому законом порядку.
Зазначу, що виявлення (встановлення) порушень також повинно відбуватись в прядку, що передбачений законодавством України, зокрема:
Відповідно до пункту 22 Особливостей, державне регулювання, контроль у сфері публічних закупівель та громадський контроль здійснюються відповідно до статті 7 Закону.
Згідно пункту 23 Особливостей, Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Згідно частини 4 статті 7 Закону, Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Також, з аналізу статті 8 Закону вбачається, що встановити порушення законодавства у сфері публічних закупівель може центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Крім того, з положень статті 18 Закону вбачається, що Орган оскарження має право встановлювати порушення у сфері публічних закупівель.
Зазначу, що згідно даних електронної системи закупівель, жодним уповноваженим на те суб'єктом не встановлено порушень які неможливо виправити, через які Замовник намагається відмінити дані торги.
Не є зрозумілим, чому Замовник дозволяє собі свавілля, а не проводить цю закупівлю в порядку, що передбачений чинним законодавством?
Замовник безпідставно відміняє торги через свої ж дії (бездіяльність).
Рішення та дії Замовника в частині відміни тендеру є неправомірними і такими, що вказують на зловживання з боку Замовника, що є порушенням вимог частини 5 статті 5 Закону.
Вважаю, що Замовником порушено порядок проведення торгів, а також неправомірно застосовано підстави для відміни тендеру, не доведено та документально не підтверджено неможливість завершити закупівлю з підстав зазначених у Протоколі та у електронній системі закупівель.
Підсумовуючи вищевикладене зазначу, що окрім порушення порядку проведення торгів, цим рішенням Замовника порушено права та охоронювані законом інтереси Скаржника, який є учасником даних торгів, що належно підготував свою пропозицію, виконав усі вимоги тендерної документації, сплатив за участь у цих торгах, та претендує на укладення договору з Замовником.
Інтереси Скаржника, можуть бути захищені шляхом скасування незаконного рішення Замовника щодо відміни даних торгів.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Зобов'язати Замовника скасувати його рішення про відміну даних торгів.