-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Завершена
2 577 001.92
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 885.01 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 885.01 UAH
Період оскарження:
06.07.2018 14:03 - 18.07.2018 00:00
Скарга
Відхилено
Cкарга не незаконні дії замовника торгів в частині відхилення пропозиції ТОВ "Енергогазрезерв", та прийняття рішення про намір укласти договір із ТОВ "АС"
Номер:
b4467f673f38460e84b4dfd0d09c35b7
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-06-000348-b.c2
Назва:
Cкарга не незаконні дії замовника торгів в частині відхилення пропозиції ТОВ "Енергогазрезерв", та прийняття рішення про намір укласти договір із ТОВ "АС"
Скарга:
Cкарга не незаконні дії замовника торгів в частині відхилення пропозиції ТОВ "Енергогазрезерв", та прийняття рішення про намір укласти договір із ТОВ "АС"
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення.PDF 30.08.2018 17:37
- Скарга АМКУ_UA-2018-07-06-000348-b.pdf 30.08.2018 23:13
- Договір.rar 30.08.2018 23:13
- Рішення від 03.09.2018 № 8996+лист Замовнику.pdf 03.09.2018 15:39
- Інформація про перенесення розгляду скарги A-2018-07-06-000348-b.c2.pdf 19.09.2018 15:59
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.09.2018 № 9750.pdf 20.09.2018 18:13
- Рішення від 20.09.2018 № 9750.pdf 25.09.2018 19:09
- пояснення по скарзі 15.09.2018 10:02
- пояснення по скарзі АМКУ.doc 15.09.2018 10:02
- Протокол.PDF 15.09.2018 10:02
- лист.PDF 15.09.2018 10:02
- книга реєстрації вхідної документації ( з 27.07.18-13.08.18).PDF 15.09.2018 10:02
- книга реєстрації вхідної документації (з 14.08.18 - 23.08.18).PDF 15.09.2018 10:02
- Додаткові пояснення.PDF 20.09.2018 09:16
- Додаткові пояснення по скарзі.docx 20.09.2018 09:16
- Заява.PDF 20.09.2018 09:16
- лист від 03.08.2018.PDF 20.09.2018 09:16
- Лист з контактними телефонами Скаржника.PDF 20.09.2018 09:16
- повідомлення про відправку.PDF 20.09.2018 09:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.08.2018 17:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.09.2018 19:09
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо транспортування магістральними трубопроводами
Номер:
81d1c586c8a84026bfb3b380c5974e43
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-06-000348-b.c1
Назва:
Щодо транспортування магістральними трубопроводами
Вимога:
Тендерна документація складена з порушеннями, оскільки в Тендерній документації встановлена вимога, що до ціни природного газу як товару має бути включено витрати щодо транспортування природного газу магістральними трубопроводами.
Відповідно до пункту 45 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» транспортування природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газотранспортною системою з метою його доставки до іншої газотранспортної системи, газорозподільної системи, газосховища, установки LNG або доставки безпосередньо споживачам, але що не включає переміщення внутрішньопромисловими трубопроводами (приєднаними мережами) та постачання природного газу.
Відповідно до пункту 28 Закону України «Про ринок природного газу» постачання природного газу - господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і полягає в реалізації природного газу безпосередньо споживачам на підставі укладених з ними договорів.
Статті 23, 27 Закону України «Про ринок природного газу» незалежно від обраної моделі відокремлення Оператора ГТС забороняють такому Оператору провадити діяльність з видобутку, розподілу або постачання природного газу.
Таким чином, транспортування та постачання природного газу є окремими видами господарської діяльності, провадження яких здійснюється окремими суб’єктами ринку природного газу.
Враховуючи, що в розумінні статті 714 Цивільного Кодексу України постачання енергетичними та іншими ресурсами, в аспекті даного листа – природного газу, здійснюється через приєднану мережу, Закон України «Про ринок природного газу» гарантує всім суб’єктам ринку природного газу, в тому числі постачальникам, право доступу до таких мереж, зокрема до ( газотранспортної системи, яке полягає у можливості замовити та отримати послугу транспортування. Зазначено право гарантоване статтею 19 цього Закону.
Однак, з метою створення перешкод у доступі до газотранспортної системи, дискримінації одних суб’єктів ринку та надання неконкурентних переваг іншим, на рівні підзаконних актів НКРЕКП безперешкодне право постачальників доступу до газотранспортної системи нівельоване.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІ ПРАВИЛ постачання природного газу, затверджених Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496, підставою для постачання природного газу споживачу є:
наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газорозподільної системи, договору розподілу природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГРМ, та присвоєння споживачу Оператором ГРМ персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу;
наявність у споживача, об’єкт якого підключений до газотранспортної системи, договору транспортування природного газу, укладеного в установленому порядку між споживачем та Оператором ГТС, та присвоєння споживачу Оператором ГТС персонального ЕІС-коду як суб’єкту ринку природного газу;
наявність у споживача укладеного з постачальником договору постачання природного газу та дотримання його умов;
Зі змісту даний норм вбачається, що виключно споживачі укладають договори з Оператором ГТС та Операторами ГРМ.
В подальшому у Кодексі ГТС, затвердженого від 30.09.2015 року № 2493,
НКРЕКП впроваджена система, за якою виключно споживачу або оператору ГРМ надаються потужності точок виходу з газотранспортної системи.
Відповідно виключно споживач, безпосередньо підключений до газотранспортної системи, та виключно Оператори ГРМ оплачують послуги транспортування, які визначаються відповідно до затвердженої методики.
Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2497 затверджений Типовий договір транспортування природного газу.
Відповідно до пункту 2.3 Типового Договору послуги, які можуть бути надані Замовнику за цим Договором:
послуга замовленої потужності в точках входу та виходу до/з газотранспортної системи (далі – розподіл потужності);
послуги фізичного транспортування природного газу газотранспортною системою на підставі підтверджених номінацій (далі – транспортування);
послуги балансування обсягів природного газу, які подаються до газотранспортної системи і відбираються з неї (далі – балансування).
Постачальники як замовники послуг транспортування можуть укласти договір транспортування виключно в частині балансування.
Так звані послуги балансування не мають відношення до споживачів та ними не сплачується. Ця так звана послуга балансування надається Оператором ГТС у разі допущених постачальником небалансів обсягів природного газу.
Послуга фізичного транспортування природного газу замовниками послуг не оплачується, оскільки методологія тарифів на послуги транспортування визначена за моделлю(вхід/вихід)
Послуга замовленої потужності в точках входу та виходу до/з газотранспортної системи постачальниками не замовляються. Тарифи, встановленні за моделлю(вхід/вихід) оплачує споживач або імпортер, або газодобувне підприємство.
У такий спосіб постачальники усунуті від можливості укладати договори транспортування з Оператором ГТС та Операторами ГРМ, за якими мали би можливість сплачувати послуги транспортування за споживача
Тому, при закупівлі товару – природного газу замовник не може одночасно закупити у такого постачальника послугу транспортування та оплачувати її.
Якщо такий договір буде наданий, то він не відповідає Постанові НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2497, що стане підставою для звернення до НКРЕКП та АМКУ.
На підставі вищевикладеного, з метою захисту прав та законних інтересів Учасника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, просимо привести Тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.07.2018 17:45
Вирішення:
Відповідно до визначень частини1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі « (далі – Закон):
предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом (п.18);
товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів (п.32).
Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 (далі – Порядок).
П.1 Розділу 2 Порядку визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Разом з тим, згідно з вимогами п.5 Розділу 2 Порядку якщо під час здійснення замовником закупівлі товарів передбачається також закупівля послуги (послуг), пов'язаної (пов'язаних) з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо), предметом закупівлі в такому разі є товари за умови, що вартість такої послуги (таких послуг) не перевищує вартості самих товарів.
Предмет закупівлі щодо якого проводиться замовником закупівля – товар.
Зважаючи на викладене, включення до вартості товару послуг з транспортування товару повністю відповідає вимогам чинного законодавства.
Статус вимоги:
Не задоволено