• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з утилізації небезпечних медичних відходів категорій В та С - ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами

Завершена

289 203.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 446.02 UAH
Період оскарження: 22.01.2025 18:15 - 12.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 3c5ba2a9d9334fe19d7181543224f028
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-22-019072-a.b3
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.02.2025 15:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.03.2025 15:35
Дата виконання рішення Замовником: 19.03.2025 18:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ № 3573-р/пк-пз від 07.03.2025 шляхом повернення учасника на кваліфікацію з метою його подальшого відхилення.
Автор: ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ", Богдан Захарченко +380671933515 tender@er-tec.com.ua http://er-tec.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: dd9c414650db461b971b090c9bbfcd70
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Замовника від 20.02.2025 щодо визначення переможцем закупівлі учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "БІЛОЦЕРКІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" МАЛОВІЛЬШАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (надалі - Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-22-019072-a) Послуги з утилізації небезпечних медичних відходів категорій В та С - ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Пропозиції до участі у даній закупівлі були подані від:
- ТОВ "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС " з ціною 162 720,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ "ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ" з ціною 190 000,00 грн. з ПДВ;
- ТОВ " НВК "УКРЕКОПРОМ " з ціною 193 200,00 грн. з ПДВ.
20.02.2025 згідно Протокольного рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою було визначено переможцем закупівлі учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» (надалі- Рішення).
ТОВ «ЕКОЛОГІЧНІ ПЕРЕРОБНІ ТЕХНОЛОГІЇ» як учасник даної процедури закупівлі категорично не погоджується з рішенням Замовника, та вважає його протиправним та незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження) на перемогу даній закупівлі на підставі нижчевикладеного.
ОБГРУНТУВАННЯ СКАРЖНИКА ПО СУТІ СКАРГИ:
Замовник передбачив у п. 6 Технічні вимоги до предмета закупівлі додатку 3 до тендерної документації окремо вимогу: «6. Копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.»
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації замовник передбачив наступне (витяг з додатку 3 до тендерної документації):
ДОДАТОК 3
до тендерної документації

Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі

ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
Назва предмета закупівлі Послуги з утилізації небезпечних медичних відходів категорій В та С
Код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами
Назва товару номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі 90524000-6 Послуги у сфері поводження з медичними відходами
Кількість надання послуг 4 послуги
Місце надання послуг Україна, Київська обл., м.Біла Церква, вул. Миколи Амосова, 6
Строк надання послуг до 31.12.2025 року включно

ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ

1. Вивезення небезпечних медичних відходів здійснюється за місцем надання цих послуг в кількості згідно
таблиці 1 (згідно заявки замовника), у робочі дні з 9.00 до 15.00.
Таблиця 1

№ з/п Код відходу згідно Національного переліку відходів Найменування відходів Одиниця виміру Кількість
1 18 01 03*


18 01 01 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції

гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03) кг 4000
2 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров ( крім зазначених за кодом 18 01 03) кг 600
3 18 01 09 Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08 кг 500
4 20 01 21* Люмінісцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи шт 200

Предметом закупівлі було зазначено Замовником: «Послуги з утилізації небезпечних медичних відходів категорій В та С» - ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами.
Коди відходів відповідно до предмету закупівлі Замовник визначив у таблиці 1 додатку 3 до тендерної документації. Зокрема небезпечні відходи визначені за кодами 18 01 03*, 20 01 21* відповідно до Постанови КМУ від 20.10.2023 р. № 1102 “Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів” Коди з позначенням *- Дзеркальні коди одного і того самого виду відходів, які є небезпечними.
Також відповідно до пункту 1,2 частини 3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.

Щодо документів переможця:
У складі пропозиції учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» відсутня САМЕ: копія дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, зокрема який містить коди небезпечних відходів 18 01 03*, 20 01 21* згідно Національного переліку відходів, що були передбачені додатком 3 до тендерної документації технічних вимог до предмету закупівлі.
Також, за відкритими даними, що містяться саме у реєстрі Дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів інформація по учаснику ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» Код ЄДРПОУ: 38234621 – ВІДСУТНЯ.
Посилання на відкритий реєстр: https://my.eco.gov.ua/eco/registry?keyId=195 (прінт скрін пошуку додається).
Просимо також звернути увагу Комісії, що переможець оскаржував умови тендерної документації, у тому числі редакцію пункту 6 додатку 3 до тендерної документації. В цій частині скарги, а саме за пунктом 3 у рішенні № 1644-р/пк-пз від 04.02.2025 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС" (код ЄДРПОУ: 38234621) від 26 січня 2025 № UA-2025-01-22-019072-a.b1 приняла наступне рішення (копія додається): Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Враховуючи зазначене, пропозиція учасника ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі передбаченим додатком 3 до тендерної документації та вимогам тендерної документації, та має бути відхилена Замовником.
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення базових принципів закупівлі, адже Замовник зобов’язаний дотримуватися відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Зазначеним вище рішенням Замовника про визнання переможцем закупівлі ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС», пропозиція якого не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі визначених у тендерній документації, порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями:

ПРОСИМО:

1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за № UA-2025-01-22-019072-a замовником КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "БІЛОЦЕРКІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" МАЛОВІЛЬШАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ.
3) Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БІЛОЦЕРКІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" МАЛОВІЛЬШАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ скасувати Протокольне рішення від 20.02.2025 про прийняте рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: e95383da55df468cb1d770fd82b6a60f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-22-019072-a.c2
Назва: Вимога
Вимога:
Доброго дня! Шановний замовник окремо додатком 3 до тендерної документації було зазначено вимогу надати: Копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Чи перевірив Замовник інформацію про Дозвіл в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів ? Предметом закупівлі є «Послуги з утилізації небезпечних медичних відходів категорій В та С - ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» коди саме небезпечних відходів визначені у таблиці 1 цього додатку: 18 01 03*, 20 01 21* згідно Національного переліку відходів. У наданому дозволі переможцем відсутні коди небезпечних відходів що є предметом закупівлі. Вам до відома, даний дозвіл виданий за спрощеною процедурою виключено на безпечні відходи. Чому ви прийняли пояснення переможця, щодо зазначені вам відходи В,C не є безпечним, якщо за текстом додатку 3 ви визначили що є відходити небезпечні, а саме епідемічно -небезпечні медичні відходи та за відповідними позиціями визначає код небезпечних відходів *. Звертаємо увагу, що дозвіл це дозвільний документ, не є довідкою довільної форми. У разі не реагування щодо визначеної нами вимоги будемо оскаржувати ваше рішення в АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Розглянувши дане питання надаємо роз’яснення, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» суб’єкти господарювання мали змогу адаптуватись до нових умов роботи шляхом оформлення документів у декларативному порядку. Згідно із схваленими змінами до 09.01.2024 року суб’єкти господарювання могли отримати декларацію про провадження господарської на порталі «Дія». Зауважимо, що законодавцем запроваджено електронну форму декларації про провадження видів господарської діяльності встановленої форми. ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з метою адаптування до нових умов роботи в рамках реформи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» зі змінами, здійснило оформлення документів у декларативному порядку та отримано декларацію про провадження господарської діяльності № 57881/24 від 03.01.2024, яка передбачає надання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Вказана інформація є відкритою та доступною на офіційному сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/. Тому проаналізувавши подану пропозицію, замовником було вирішино прийняти пропозицію ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС»
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: f30bd991a99a4fee9556da9a5edf4f9f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-22-019072-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Дата розгляду скарги: 04.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.01.2025 16:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.02.2025 16:32
Дата виконання рішення Замовником: 10.02.2025 17:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та внести зміни до тендерної документації, за предметом закупівлі відповідно до коду ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-22-019072-a, в повному обсязі. А саме внести зміни в Додаток 3 до тендерної документації в частині коригувагння кодів Національного переліку відходів. Також внести зміни в додатки 3 та 6 в частині надання довідки, складеної в довільній формі, про наявність транспорту для перевезення небезпечних відходів, підстави користування технікою.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 71ffe9492f7a470f91aa150ee21a9203
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 22.01.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "БІЛОЦЕРКІВСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" МАЛОВІЛЬШАНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з утилізації небезпечних медичних відходів категорій В та С - ДК 021:2015-90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» з очікуваною вартістю 289 203 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-22-019072-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 ДОДАТОК 3
до тендерної документації
Код відходу згідно Національного переліку відходів Найменування відходів
18 01 03
18 01 01 Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (медичні відходи категорії В, гострі інструменти)
18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров (медичні відходи категорії В органічні (кінцівки, плацента))
18 01 09 Лікарські препарати (препарати, які мають прострочений термін придатності, які не містять наркотичних, психотропних речовин та прекурсорів)
20 01 21 Люмінісцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (медичні відходи категорії С ) Скаржник вважає що коди та назви відходів які Замовник встановив в тендерній документації не відповідають Національного переліку відходів.

Постановою КМУ від 20 жовтня 2023 р. № 1102 «Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів» затверджений Національний перелік відходів (додається як доказ), згідно якого:

18 01 03*
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції
18 01 01
Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03)
18 01 02
Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)
18 01 09
Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08


20 01 21*
Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи.

Постановою КМУ від 20 жовтня 2023 р. № 1102 «Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів» затверджений ПОРЯДОК класифікації відходів згідно якого код відходів - позначення виду відходів, передбаченого Національним переліком відходів, що складається із шестизначного номера, до якого в разі позначення небезпечних відходів додається символ “*”; перші дві цифри коду визначають групу, до якої віднесено цей вид відходів, другі дві цифри коду - приналежність до підгрупи, до якої віднесено цей вид відходів, а останні дві цифри коду - вид відходів у межах підгрупи. Коди відходів поділяються на:

1) коди без позначення символом “*” - ідентифікують відходи, що не є небезпечними;

2) коди, позначені символом “*” - ідентифікують небезпечні відходи;

3) дзеркальні коди - два коди для одного і того самого виду відходів, де один із них, позначений символом “*”, визначається як дзеркальний небезпечний, інший код, не позначений символом “*”, визначається як дзеркальний, що не є небезпечним.

З огляду на це тендерна документація Замовника не узгоджується з Постановою КМУ від 20 жовтня 2023 р. № 1102 «Про затвердження Порядку класифікації відходів та Національного переліку відходів» та повинна бути в цій частині приведена у відповідність та викладена в наступній редакції:

18 01 03*
Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції
18 01 01
Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03)
18 01 02
Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03)
18 01 09
Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 01 08

20 01 21*
Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи.

Тобто для небезпечних відходів повинна містити символ “*” та назва відходів яка складається із шестизначного номера повинна бути приведена Замовником у відповідність до вимог законодавства.

Наявна редакція тендерної документації в цій не узгоджується з вимогами законодавства.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в редакції яка викладена в тендерній документації та має привести її у відповідність.
2 ДОДАТОК 3
до тендерної документації

Додаток № 6 до тендерної документації Довідка, складена в довільній формі, про наявність транспорту для перевезення небезпечних відходів, підстави користування технікою (право власності/оренда/найму/прокату).
На власні транспортні засоби учасник надає скан копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів. На орендовану (найму/прокату) техніку, додатково надається скан копія оригіналу договору оренди (найму/прокату), скан копії свідоцтв про реєстрацію цих транспортних засобів. Зазначений договір повинен діяти протягом 2025 року. Скаржник планує залучити як субпідрядника до надання послуг з перевезення небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ».

Скаржник має укладений договір з ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКО ГАРАНТ», предметом якого є послуги з перевезення вантажів (додається як доказ).

Тендерна документація замовника передбачає підтвердити наявність транспорту для перевезення небезпечних відходів, підстави користування технікою (право власності/оренда/найму/прокату), що є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, який користується послугами з перевезення та не має транспорт для перевезення небезпечних відходів у праві власності/оренди/найму/прокаті.


Скаржник має можливість надати у складі пропозиції чинні документи субпідрядника/співвиконавця, що підтверджує наявність транспорту для перевезення небезпечних відходів, підстави користування технікою (послуги з перевезення)

Таким чином, Замовник безпідставно дискримінує учасників, дозволяючи надавати виключно підтвердити наявність транспорту для перевезення небезпечних відходів, підстави користування технікою (право власності/оренда/найму/прокату). На власні транспортні засоби учасник надає скан копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів. На орендовану (найму/прокату) техніку, додатково надається скан копія оригіналу договору оренди (найму/прокату), скан копії свідоцтв про реєстрацію цих транспортних засобів. Зазначений договір повинен діяти протягом 2025 року.

В цій частини тендерної документації тендерна документація Замовника повинна передбачати можливість підтвердити наявність транспорту для перевезення небезпечних відходів, підстави користування технікою (право власності/оренда/найму/прокату/надання послуг).

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначених вимог в тендерній документації в наявних редакціях.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі

Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та інших учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
3 ДОДАТОК 3
до тендерної документації

Додаток № 6 до тендерної документації Копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі. Скаржник просить Комісію приділити окрему увагу в оцінці дискримінаційності вказаної вимоги тендерної документації.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати зокрема дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів», відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Згідно з частиною 3 статті 4 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ.

БЕЗ ОТРИМАННЯ ДОКУМЕНТІВ ДОЗВІЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ.

Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 «Про адміністративні послуги» передбачає що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 р. № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.

В той час пункт 1 частини 1 ПОСТАНОВИ КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.

Додаток 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 не містить такого виду господарської діяльності, як провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (як це вказано в пункті 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами»).

Таким чином, згідно зокрема з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг.

Скаржник набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право Скаржнику на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025 року. З урахуванням вимог законодавства в умовах воєнного стану, суб’єкти господарювання до цієї дати зобов’язані отримати вказаний дозвіл і вимагати його станом на дату подання Скарги є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.

Ці можливості фактично передбачив КМУ вказаними постановами зі змінами, дозволивши суб’єктам господарювання декларувати наявність (отримувати) Дозволу(-іл) на здійснення операцій з оброблення відходів за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

Інформаційне посилання (для ознайолення):
https://mepr.gov.ua/povidomlennya-pro-oprylyudnennya-proyektu-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-pro-vnesennya-zmin-do-punktu-2-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-vid-31-zhovtnya-2023-r-1137/

Просимо Комісію звернути увагу, що ЗУ «Про управління відходами» розділяє вимоги до провадження господарської діяльності з управління відходами та управління небезпечними відходами. Про це також й свідчить ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» який потребує наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Така господарська діяльність, як управління небезпечними відходами - не підпадає під вид господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314. Отже може набуватися за декларативним принципом відповідно до викладеного вище.

Скаржник має декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.

Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України внесло до вказаного реєстру за результатом декларування з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг відомості про дозвільний документ який Скаржник задекларував в умовах воєнного стану, та особливостей видачі документів дозвільного характеру які визначені Кабінетом Міністрів України.

Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності Скаржника містить вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Однак як видно з форми видачі вказаного документа (Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності) не містить в ній зазначена кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.

Скаржник не має провини в тому, що законодавством не передбачено вказання в деклараціях про провадження господарської діяльності кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.

З огляду на вказане вимога тендерної документації в цій частині повинна бути виключена з умов тендерної документації або викладена в наступній редакції:

Копію дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі або декларація про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів, яка містить відповідний запис про вид дозвільного документа: дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації