• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Бензин А-92 (Євро 5) , Бензин А-95 (Євро 5) , Дизельне паливо »

Завершена

631 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 155.00 UAH
Період оскарження: 22.01.2025 15:31 - 09.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства шляхом встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: eef1b78887854858ab794221022d8da9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-22-014809-a.b1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства шляхом встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.01.2025 15:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.02.2025 16:12
Дата виконання рішення Замовником: 07.02.2025 13:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Внесено зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї) та перелік змін, що вносяться. 2. Оприлюднено нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель та продовжено срок надання тендерних пропозицій таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше 4 днів.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ПЕТРОЛ», Наталія Волкова +380972020403 brentpetrol.tender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0e9c856b1c1641efb51c619fd8e46754
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо встановлення Замовником в тендерній документації кваліфікаційних критеріїв, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону відповідно)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 22.01.2025 року в електронній системі закупівель на сайті Уповноваженого органу Prozorro було оголошено та оприлюднено процедуру відкриті торги з особливостями за предметом Бензин А-92 (Євро5), Бензин А-95 (Євро5), Дизельне паливо, Замовником, КОМУНАЛЬНИМ ЖИТЛОВИМ РЕМОНТНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ М. ЧУГУЄВА, (63503, Україна, Харківська область, м. Чугуїв, вул. Старонікольська, 57, код за ЄДРПОУ 22647162), що зареєстрована за ідентифікатором UA-2025-01-22-014809-a.
Уважно вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена щодо зазначеної процедури закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БРЕНТ ПЕТРОЛ» (далі – Скаржник), виявило умови, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), які полягають у наступному.
Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника - «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації., а саме:
- інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції; (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією);
− інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
− документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю відповідно до пункту 1.3. розділу ІІІ цієї тендерної документації
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.».
Додаток 1 до тендерної документації Замовника містить перелік документів та або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) та СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ УСТАНОВЛЕНИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ВІДПОВІДНО ДО СТАТТІ 16 ЗАКОНУ З УРАХУВАННЯМ ПОЛОЖЕНЬ ОСОБЛИВОСТЕЙ.
Пунктом 1 таблиці у додатку 1 встановлено кваліфікаційний критерій до учасників, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. У якості підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію згідно пункту 1 цієї таблиці Замовником вимагається: «Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази для виконання закупівлі.».
Пунктом 3 таблиці у додатку 1 встановлено кваліфікаційний критерій до учасників, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У якості підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію згідно пункту 3 цієї таблиці Замовником вимагається: «Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.».
Разом із тим, згідно з підпунктом 15 пункту 3 додатку 1 до тендерної документації від учасника вимагається: «Довідка в довільній формі про наявність 2 (двох) АЗС Постачальника та/або партнерських АЗС.
• Поставка Товару здійснюється шляхом щоденної заправки автотранспортних засобів Покупця на АЗС Постачальника по талонам Постачальника номіналом від 10 до 20 літрів. Заправка автотранспортних засобів Покупця повинна здійснюватися не менш, ніж на 2 (двох) АЗС Постачальника та/або партнерських АЗС, які знаходяться на відстані не більше, ніж 5 (п’яти) кілометрів від місцезнаходження Покупця (63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область.)
• Місце поставки талонів на Товар: 63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область.».
Додаток 1 до тендерної документації Замовника містить ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. Технічним завданням Замовника встановлено, зокрема:
• «Поставка Товару здійснюється шляхом щоденної заправки автотранспортних засобів Покупця на АЗС Постачальника по талонам Постачальника номіналом від 10 до 20 літрів. Заправка автотранспортних засобів Покупця повинна здійснюватися не менш, ніж на 2 (двох) АЗС Постачальника та/або партнерських АЗС, які знаходяться на відстані не більше, ніж 5 (п’яти) кілометрів від місцезнаходження Покупця (63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область.)
• Місце поставки талонів на Товар: 63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область.».
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Оскільки, відповідно до інформації, що міститься на сторінці закупівлі в електронній системі закупівель та відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 «Інформація про предмет закупівлі» Розділу 1 «Загальні положення», предметом оскаржуваної закупівлі є бензин та дизельне паливо («Бензин А-92 (Євро 5), Бензин А-95 (Євро 5), Дизельне паливо» за кодом ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти), Замовник, вимагаючи від учасників процедури закупівлі подання ними інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме таким як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункти 1 і 2 частини другої статті 16 Закону відповідно) порушує положення пункту 29 Особливостей. У зв’язку із чим вважаємо, відповідні вимоги підлягають виключенню з додатку 1 тендерної документації Замовника.
Вважаємо, що Замовником, застосовано дискримінаційний підхід у вимогах тендерної документації (та додатках до неї) у вигляді обмеження наявності АЗС учасника за їх кількістю. У зв’язку із чим, така вимога Замовника (в такій редакції) є нераціональною, необґрунтованою та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, які спроможні забезпечити поставку пального за предметом закупівлі у спосіб і строки передбачені Замовником у тендерній документації та належним чином виконати умови договору про закупівлю у разі його укладення.
Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником, а також має змогу виконувати зобов’язання з відпуску пального, що є предметом закупівлі, Замовнику у разі перемоги у процедурі закупівлі та у разі укладення договору про закупівлю. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у процедурі закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі, а й інших учасників, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі та спроможні належним чином виконувати зобов’язання у разі укладення договору про закупівлю. Вищенаведене підтверджує наявність дискримінаційних положень (вимог) тендерної документації та порушення законних прав та інтересів учасників, зокрема Скаржника.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одними з основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність, а також недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Дотримання принципів здійснення публічних закупівель означає, зокрема, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням всього вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Закону та Особливостей, а також право учасників та, зокрема, Скаржника на недискримінацію та рівне ставлення.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9494e5a9eb264333b960282c501e1ff8
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо встановлення Замовником в тендерній документації умов поставки шляхом щоденної заправки автотранспортних засобів Покупця на АЗС Постачальника по талонам Постачальника номіналом від 10 до 20 літрів не менш, ніж на 2 (двох) АЗС Постачальника та/або партнерських АЗС, які знаходяться на відстані не більше, ніж 5 (п’яти) кілометрів від місцезнаходження Покупця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника - «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації., а саме:
- інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації;
− документами, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції; (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі та тендерною документацією);
− інформацією щодо кожного субпідрядника/ співвиконавця у разі залучення (відповідно до п. 7 «Інформація про субпідрядника/співвиконавця» даного Розділу) (застосовується для робіт або послуг);
− у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
− документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції та договору про закупівлю відповідно до пункту 1.3. розділу ІІІ цієї тендерної документації
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.».
Додаток 1 до тендерної документації Замовника містить перелік документів та або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) та СПОСІБ ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ УСТАНОВЛЕНИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ВІДПОВІДНО ДО СТАТТІ 16 ЗАКОНУ З УРАХУВАННЯМ ПОЛОЖЕНЬ ОСОБЛИВОСТЕЙ.
Пунктом 1 таблиці у додатку 1 встановлено кваліфікаційний критерій до учасників, як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. У якості підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію згідно пункту 1 цієї таблиці Замовником вимагається: «Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази для виконання закупівлі.».
Пунктом 3 таблиці у додатку 1 встановлено кваліфікаційний критерій до учасників, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У якості підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію згідно пункту 3 цієї таблиці Замовником вимагається: «Довідка у довільній формі, що містить інформацію про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.».
Разом із тим, згідно з підпунктом 15 пункту 3 додатку 1 до тендерної документації від учасника вимагається: «Довідка в довільній формі про наявність 2 (двох) АЗС Постачальника та/або партнерських АЗС.
• Поставка Товару здійснюється шляхом щоденної заправки автотранспортних засобів Покупця на АЗС Постачальника по талонам Постачальника номіналом від 10 до 20 літрів. Заправка автотранспортних засобів Покупця повинна здійснюватися не менш, ніж на 2 (двох) АЗС Постачальника та/або партнерських АЗС, які знаходяться на відстані не більше, ніж 5 (п’яти) кілометрів від місцезнаходження Покупця (63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область.)
• Місце поставки талонів на Товар: 63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область.».
Додаток 1 до тендерної документації Замовника містить ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ. Технічним завданням Замовника встановлено, зокрема:
• «Поставка Товару здійснюється шляхом щоденної заправки автотранспортних засобів Покупця на АЗС Постачальника по талонам Постачальника номіналом від 10 до 20 літрів. Заправка автотранспортних засобів Покупця повинна здійснюватися не менш, ніж на 2 (двох) АЗС Постачальника та/або партнерських АЗС, які знаходяться на відстані не більше, ніж 5 (п’яти) кілометрів від місцезнаходження Покупця (63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область.)
• Місце поставки талонів на Товар: 63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область.».
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Скаржник має змогу здійснювати щоденний та безперебійний відпуск Замовнику пального, що складає предмет закупівлі, по талонам номіналом від 10 до 20 літрів, в обсягах та у строки які визначені Замовником, на розвиненій мережі АЗС по Харківський області, в тому числі на АЗС розташованій, безпосередньо, у м. Чугуїв Харківської області на відстані не більше 5 кілометрів від місцезнаходження Покупця (63503, м. Чугуїв. вул. Старонікольська, 57, Харківська область). Проте, через наявність дискримінаційної вимоги тендерної документації Замовника щодо наявності не менше 2 (двох) АЗС, обмежений у законному праві прийняти участь у процедурі закупівлі.
Крім того, Замовник в тендерній документації, зокрема у додатках 1 та 2, зазначає, що «Умови постачання та знаходження АЗС постачальника обумовлені тим, що замовник знаходиться на території, яка перебуває під обстрілами та агресії з боку рф спрямованої на знищення та пошкодження енергетичної інфраструктури». Проте, Замовник не надав належного обґрунтування щодо необхідності наявності саме 2 (двох) АЗС, які знаходяться на відстані не більше, ніж 5 (п’ять) кілометрів від місцезнаходження Замовника. Збройній агресії з боку рф піддаються в однаковій мірі всі підприємства, установи та організації, які розташовані та території міста Чугуїв, як і всієї Харківської області. Встановлення обмеження по кількості АЗС потенційних учасників процедури закупівлі на території одного певного міста чи окремої територіальної громади, жодним чином не є запорукою захисту від знищення та пошкодження енергетичної інфраструктури. До того ж, законодавством України, зокрема Законом та Особливостями, не передбачено права Замовника встановлювати обмеження щодо кількості АЗС та / або напрямків розташування АЗС потенційних учасників у зв’язку зі збройною агресією рф, а навпаки Особливостями, зокрема пунктом 29, на період дії воєнного стану в Україні встановлено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються, до яких, у тому числі, відноситься кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Замовник встановлює до учасників умову обов’язкової наявності матеріально-технічної бази у вигляді саме двох комплексів АЗС, які знаходяться на відстані не більше, ніж 5 (п’ять) кілометрів від місцезнаходження Замовника, де, у подальшому, здійснюватиметься відпуск пального за предметом закупівлі, тим самим порушує положення пункту 29 Особливостей та принципів здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону, зокрема принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них та принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності, оскільки збільшення кола потенційних учасників посилює конкуренцію та, як наслідок, дає можливість Замовнику придбати товар (пальне за предметом закупівлі) за найбільш вигідною ціною.
Вважаємо, що Замовником, застосовано дискримінаційний підхід у вимогах тендерної документації (та додатках до неї) у вигляді обмеження наявності АЗС учасника за їх кількістю. У зв’язку із чим, така вимога Замовника (в такій редакції) є нераціональною, необґрунтованою та такою, що значно звужує коло потенційних учасників, які спроможні забезпечити поставку пального за предметом закупівлі у спосіб і строки передбачені Замовником у тендерній документації та належним чином виконати умови договору про закупівлю у разі його укладення.
Скаржник бажає взяти участь у процедурі закупівлі та претендує на укладення договору із Замовником, а також має змогу виконувати зобов’язання з відпуску пального, що є предметом закупівлі, Замовнику у разі перемоги у процедурі закупівлі та у разі укладення договору про закупівлю. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника Скаржник позбавлений можливості прийняти участь у процедурі закупівлі. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі, а й інших учасників, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі та спроможні належним чином виконувати зобов’язання у разі укладення договору про закупівлю. Вищенаведене підтверджує наявність дискримінаційних положень (вимог) тендерної документації та порушення законних прав та інтересів учасників, зокрема Скаржника.
Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одними з основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність, а також недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Дотримання принципів здійснення публічних закупівель означає, зокрема, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням всього вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Закону та Особливостей, а також право учасників та, зокрема, Скаржника на недискримінацію та рівне ставлення.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації