-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95-Євро5-Е0
Завершена
389 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 894.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 894.00 UAH
Період оскарження:
22.01.2025 15:03 - 30.01.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
ac428a26077b4ed0aea2b0ae4eaa2795
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-22-013431-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 26.01.2025 10:57
- Скриншот карти Google з зображенням місцезнаходження АЗС ЗА МЕЖАМИ міста Миколаєва.PNG 26.01.2025 10:57
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf 26.01.2025 10:57
- Форма оголошення Замовника.pdf 26.01.2025 10:57
- Скарга_26_01_2025_на умови ТД Замовника_UA-2025-01-22-013431-a.docx 26.01.2025 10:57
- Скарга_26_01_2025_на умови ТД Замовника_Ольшанська селищна рада.pdf 26.01.2025 10:57
- sign.p7s 26.01.2025 10:58
- Протокол про внесення змін до ТД та оголошення 28.01.2025 09:30
- Перелік змін 28.01.2025 09:30
- Оголошення зі змінами 28.01.2025 09:30
- ТД зі змінами 28.01.2025 09:30
- Протокол.pdf 28.01.2025 16:32
- Перелік змін.pdf 28.01.2025 16:32
- Оголошення.pdf 28.01.2025 16:32
- 15-внесення-змін-до-ТД.doc 28.01.2025 16:45
- оголошення-зі-змінами.doc 28.01.2025 16:45
- Перелік-змін.doc 28.01.2025 16:45
- ТД-бензин-зі-змінами.doc 28.01.2025 16:45
- Рішення від 28.01.2025 № 1245.pdf 28.01.2025 15:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.02.2025 № 1717.pdf 06.02.2025 12:57
- Рішення від 05.02.2025 № 1717.pdf 07.02.2025 16:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.01.2025 12:14
Дата розгляду скарги:
05.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.01.2025 15:21
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
07.02.2025 16:22
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
07.02.2025 16:22
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
26b1ee49255f4590bdb3e893a28abf46
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників власних або орендованих АЗС та надання відповідних документів про право власності на АЗС або оренди АЗС.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.1. В п. 6.2. Додатку № 1 до ТД Замовник встановив вимогу, щодо наявності у учасників власних або орендованих АЗС та надання відповідних документів про право власності на АЗС або оренди АЗС:
«6.2. У складі тендерної пропозиції учасник має надати документи про право власності на АЗС або оренду АЗС.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди, а отже мають АЗС як матеріально-технічну базу у Учасника, що може розглядатись як майнові права.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності та/або оренді у Учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС. Учасники які не мають АЗС у праві оренди/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не права власності/оренди АЗС.
«6.2. У складі тендерної пропозиції учасник має надати документи про право власності на АЗС або оренду АЗС.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди, а отже мають АЗС як матеріально-технічну базу у Учасника, що може розглядатись як майнові права.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності та/або оренді у Учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС. Учасники які не мають АЗС у праві оренди/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не права власності/оренди АЗС.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Ольшанська селищна рада внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95-Євро 5-Е0 (талони або скретч-картки) ДК 021: 2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-22-013431-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо наявності у учасників власних або орендованих АЗС та надання відповідних документів про право власності на АЗС або оренди АЗС.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
fe5a073bcf464dcd9fd41da992393039
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС, розташовану в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. В п. 2.5. Додатку № 1 до ТД та Додатку № 2 до ТД (Проєкті договору): Замовником встановлено вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС, розташовану в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе:
«2.5. Обов’язкова вимога: учасник повинен мати автозаправні станції в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе. Ця вимога обумовлена місцем розташування замовника. Про що має надати довідку в довільній формі з переліком та адресами АЗС.»
«6.3.4. Забезпечити заправку автотранспорту Замовника автозаправних станціях (АЗС) в межах України, зокрема в межах м. Миколаєва по вул. Одеське шосе (район Варварівка).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, АЗС яких знаходиться в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо наявності АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресами:
БРСМ-Нафта: Миколаївська обл, с. Весняне, вул. Одеське шосе, 1А – відстань від АЗС до територіальних меж м. Миколаєва складає близько 1 км.
та АЗС в межах міста Миколаєва за адресами:
БРСМ - НАФТА Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
БРСМ - НАФТА Миколаївська обл., м. Миколаїв, пр-т Героїв Сталінграда, 22Д
Та АЗС відповідної мережі по всій території України.
Але при цьому, АЗС по вул. Одеське шосе, 1А заходиться ЗА МЕЖАМИ міста Миколаєва та має юридичну адресу - Миколаївська обл, с. Весняне, вул. Одеське шосе, 1А, але в безпосередній наближеності до міста Миколаєва. При цьому, об’єкт АЗС знаходиться на вул. Одеське шосе, 1А, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо місцезнаходження АЗС ВИКЛЮЧНО в межах адміністративно-територіальної одиниці міста Миколаєва.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремому населеному пункті, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо місцезнаходження АЗС саме: в межах міста Миколаєва, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: Бензин А-95-Євро 5-Е0 (талони або скретч-картки) ДК 021: 2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- АЗС в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе.
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«2.5. Обов’язкова вимога: учасник повинен мати автозаправні станції в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе. Ця вимога обумовлена місцем розташування замовника. Про що має надати довідку в довільній формі з переліком та адресами АЗС.»
«6.3.4. Забезпечити заправку автотранспорту Замовника автозаправних станціях (АЗС) в межах України, зокрема в межах м. Миколаєва по вул. Одеське шосе (район Варварівка).»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе, - що є обмежувальною та дискримінаційною для Скаржника.
Виконати такі умови тендерної документації зможуть виконати виключно власники/орендарі АЗС або партнери учасника, АЗС яких знаходиться в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе, що свідчить про дискримінаційні умови тендерної документації, які суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, зокрема в частині встановлення вимог наявності матеріально-технічної бази учасника.
На виконання вимог щодо наявності АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресами:
БРСМ-Нафта: Миколаївська обл, с. Весняне, вул. Одеське шосе, 1А – відстань від АЗС до територіальних меж м. Миколаєва складає близько 1 км.
та АЗС в межах міста Миколаєва за адресами:
БРСМ - НАФТА Миколаївська обл, м. Миколаїв, вул. Набережна, буд. 2/3
БРСМ - НАФТА Миколаївська обл., м. Миколаїв, пр-т Героїв Сталінграда, 22Д
Та АЗС відповідної мережі по всій території України.
Але при цьому, АЗС по вул. Одеське шосе, 1А заходиться ЗА МЕЖАМИ міста Миколаєва та має юридичну адресу - Миколаївська обл, с. Весняне, вул. Одеське шосе, 1А, але в безпосередній наближеності до міста Миколаєва. При цьому, об’єкт АЗС знаходиться на вул. Одеське шосе, 1А, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги в частині встановлення вимоги щодо місцезнаходження АЗС ВИКЛЮЧНО в межах адміністративно-територіальної одиниці міста Миколаєва.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремому населеному пункті, – виконати таку умову зможе обмежена кількість постачальників.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогою щодо місцезнаходження АЗС саме: в межах міста Миколаєва, Замовник встановлює кваліфікаційну вимогу тендерної документації до учасників, а саме наявність матеріально-технічної бази учасника, що суперечить п. 29 Особливостей.
Також, варто звернути увагу, що в абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Звертаємо увагу Комісії, що згідно пункту 4.1. Розділу 1 тендерної документації Назва предмету закупівлі: Бензин А-95-Євро 5-Е0 (талони або скретч-картки) ДК 021: 2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти».
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- АЗС в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе.
Скаржника може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Посилання на офіційний сайт мережі АЗС БРСМ-нафта www.brsm-nafta.com , на якому зображено місцезнаходження АЗС, які може запропонувати Скаржник
-
Повʼязаний документ:
Скарга_26_01_2025_на умови ТД Замовника_Ольшанська селищна рада.pdf
-
-
Назва доказу:
Скриншот карти Google з зображенням місцезнаходження АЗС ЗА МЕЖАМИ міста Миколаєва, але в безпосередній наближеності до територіальних меж міста Миколаєва
-
Повʼязаний документ:
Скриншот карти Google з зображенням місцезнаходження АЗС ЗА МЕЖАМИ міста Миколаєва.PNG
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Ольшанська селищна рада внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95-Євро 5-Е0 (талони або скретч-картки) ДК 021: 2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-22-013431-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають АЗС, розташовану в межах міста Миколаєва по вулиці Одеське шосе.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
773320d3b88443c7ac6ac46cf697c750
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карток – 12 місяців, з можливістю пролонгації невикористаного залишку талонів/скретч-карток ще на 6 місяців.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 1 до ТД та в Додатку № 2 до ТД (проєкті договору): Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карток – 12 місяців, з можливістю пролонгації невикористаного залишку талонів/скретч-карток ще на 6 місяців:
«2.3. Термін дії талонів/скретч-карток – 12 місяців, з можливістю пролонгації невикористаного залишку талонів/скретч-карток ще на 6 місяців.»
«6.3.2. Забезпечити Замовника паливними талонами із терміном дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити - 12 місяців, з можливістю пролонгації невикористаного залишку талонів/скретч-карток ще на 6 місяців, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 2 до ТД) та Додаток 1 до ТД, передбачає Термін дії талонів «не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців.»
Згідно Проєкту договору (Додаток № 2 до ТД), Строк дії договору становить: «10.1. Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами, скріплення печатками (у разі використання печатки) та діє до «31» грудня 2025 р., а в частині розрахунків до повного його виконання.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 22.01.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 30.01.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців – а отже, закінчуватись щонайменше серпнем 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 1 до ТД, Додатку № 2 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2025 року, а саме щодо Терміну дії талонів/скретч карт на паливо, який повинен складати не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців .
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців , Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
2.1. В Додатку № 1 до ТД та в Додатку № 2 до ТД (проєкті договору): Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карток – 12 місяців, з можливістю пролонгації невикористаного залишку талонів/скретч-карток ще на 6 місяців:
«2.3. Термін дії талонів/скретч-карток – 12 місяців, з можливістю пролонгації невикористаного залишку талонів/скретч-карток ще на 6 місяців.»
«6.3.2. Забезпечити Замовника паливними талонами із терміном дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно форми оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу, строк поставки товару – 31 грудня 2025 року.
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині терміну дії талонів, який повинен становити - 12 місяців, з можливістю пролонгації невикористаного залишку талонів/скретч-карток ще на 6 місяців, та в частині строку поставки Товарів згідно форми Оголошення про проведення відкритих торгів - до 31.12.2025 року.
Згідно Проєкту договору (Додаток № 2 до ТД) та Додаток 1 до ТД, передбачає Термін дії талонів «не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців.»
Згідно Проєкту договору (Додаток № 2 до ТД), Строк дії договору становить: «10.1. Цей Договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання Сторонами, скріплення печатками (у разі використання печатки) та діє до «31» грудня 2025 р., а в частині розрахунків до повного його виконання.»
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 22.01.2025 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 30.01.2025 року, термін дії талонів, який повинен складати не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців – а отже, закінчуватись щонайменше серпнем 2026 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Додатку № 1 до ТД, Додатку № 2 до ТД (Проєкту договору) та Форми оголошення в частині строку поставки Товару до 31.12.2025 року, а саме щодо Терміну дії талонів/скретч карт на паливо, який повинен складати не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців .
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців , Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині терміну дії талонів не менше 12 місяців з моменту їх отримання з можливістю пролонгації ще на 6 календарних місяців, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2025 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта.pdf
-
-
Назва доказу:
Проєкт договору згідно Додатку № 2 до ТД
-
Повʼязаний документ:
Скарга_26_01_2025_на умови ТД Замовника_Ольшанська селищна рада.pdf
-
-
Назва доказу:
Форма оголошення Замовника
-
Повʼязаний документ:
Форма оголошення Замовника.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Ольшанська селищна рада внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом «Бензин А-95-Євро 5-Е0 (талони або скретч-картки) ДК 021: 2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-22-013431-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо терміну дії талонів/скретч-карток – 12 місяців, з можливістю пролонгації невикористаного залишку талонів/скретч-карток ще на 6 місяців.