-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту с.Зелений Гай Миколаївського району Миколаївської області, а також створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації)
кошти передбачено рішенням сесії № 4 від 16 грудня 2024 року
Завершена
937 890.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 689.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 689.45 UAH
Період оскарження:
21.01.2025 14:31 - 08.03.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року
Номер:
e173d7e589ac4fbe9afe95f3a47ec0a8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-21-012804-a.c1
Назва:
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 року
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 7 - Русєв.pdf 31.01.2025 14:52
- Додаток 4 - повірка.pdf 31.01.2025 14:52
- Додаток 6 - Завальний - ІЗ.pdf 31.01.2025 14:52
- СКАРГА UA-2025-01-21-012804-a.pdf 31.01.2025 14:52
- Додаток 2 - ДБН В.1.2-4.pdf 31.01.2025 14:52
- СКАРГА UA-2025-01-21-012804-a.docx 31.01.2025 14:52
- Додаток 5 - Черней - ГАП.pdf 31.01.2025 14:52
- Додаток 1 - ISO 9001.pdf 31.01.2025 14:52
- Додаток_9_Аналогічний_договір_№81_Космацька_ср.pdf 31.01.2025 14:52
- СКАРГА UA-2025-01-21-012804-a.docx.asice.zip 31.01.2025 14:52
- Додаток 3 - договір оренди МТБ.pdf 31.01.2025 14:52
- Додаток_8_ГП_Новий_Каракурт_з_ДУ_та_1_3_АВР.pdf 31.01.2025 14:52
- sign.p7s 31.01.2025 14:53
- рішення від 04.02.2025 №1600.pdf 04.02.2025 17:08
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.02.2025 №2071.pdf 12.02.2025 11:42
- рішення від 11.02.2025 №2071.pdf 13.02.2025 14:26
- НОВА РЕДАКЦІЯ Додаток 1 Технічне завдання.docx 06.02.2025 11:42
- заперечення на скаргу (2).docx 06.02.2025 11:42
- Заперечення на скаргу pdf..pdf 06.02.2025 11:42
- Додаток 2 перелік документів, що необхідно подати учаснику та переможцю.docx 06.02.2025 11:42
- НОВА РЕДАКЦІЯ ТД генплан ЗЕЛЕНИЙ ГАЙ.docx 05.03.2025 16:49
- НОВА РЕДАКЦІЯ Додаток 2 перелік документів, що необхідно подати учаснику та переможцю.docx 05.03.2025 16:49
- перелік змін, що вносяться.docx 05.03.2025 16:49
- Протокол рішення після усунення порушень за рішенням АМКУ.pdf 05.03.2025 16:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.01.2025 15:02
Дата розгляду скарги:
11.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.02.2025 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.02.2025 14:26
Дата виконання рішення Замовником:
05.03.2025 16:49
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Шевченківська сільська рада внесла зміни до тендерної документації відповідно до резолютивної частини рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стосовно скарги КОНСОРЦІУМ "ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ" (код ЄДРПОУ: 44226566).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
697bae1f1af14e45be2af10c1f346e21
Заголовок пункту скарги:
1. Підпунктом 2.1.3 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД передбачено наступне:
«Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управляння інформаційною безпекою щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2014) COR 1:2014 IDT) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управляння інформаційною безпекою. Вимоги.» Даний сертифікат повин
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Підпунктом 2.1.3 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД передбачено наступне:
«Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управляння інформаційною безпекою щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2014) COR 1:2014 IDT) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управляння інформаційною безпекою. Вимоги.» Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника»
Сертифікація систем на підприємствах, установах, організаціях проводиться згідно систем сертифікації якості ISO (ІСО) та проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема, стандарт відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки учасника вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (або ISO/IEC 27001:2022).
Дані стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/ IEC 27001:2023 та ДСТУ ISO/ IEC 27002:2022 розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.
У свою чергу, Скаржник не надає банківські та фінансові послуги, його основним видом діяльності є Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (основний) (КВЕД 71.12).
Підкреслюємо, що Замовником оголошено закупівлю послуг «Розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту с.Зелений Гай Миколаївського району Миколаївської області, а також створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації», що відповідає основному виду діяльності Скаржника.
Скаржник має наступні документи:
- сертифікат №ECS.UA.02.4413 від 30.04.2024 на систему управління якістю ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018) (Додаток 1 до Скарги);
Документ, що вимагає Замовник, який засвідчує сертифікацію систем учасника про управління інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності не має ніякого відношення до даного ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо гарантії надання послуг.
Окрім того, згідно вимог Додатку №2 ТД, Учасники повинні надати сертифікати на систему керування інформаційною безпекою згідно стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2014) COR 1:2014 IDT), однак такий стандарт був скасований 22.08.2023 року, згідно з наказом ДП «УкрНДНЦ» від 17.08.2023 № 210.
Більше того, жодний із Учасників не зможе виконати таку вимогу, оскільки Замовник вимагає надати сертифікат, згідно стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2014) COR 1:2014 IDT), а вірна назва стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT)
Також Скаржник не володіє інформацією, яким нормативним актом передбачено впровадження системи керування інформаційною безпекою стосовно розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту, а також під час створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення містобудівної документації
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
«Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управляння інформаційною безпекою щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2014) COR 1:2014 IDT) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управляння інформаційною безпекою. Вимоги.» Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника»
Сертифікація систем на підприємствах, установах, організаціях проводиться згідно систем сертифікації якості ISO (ІСО) та проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема, стандарт відповідності системи менеджменту інформаційної безпеки учасника вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (або ISO/IEC 27001:2022).
Дані стандарти інформаційної безпеки ДСТУ ISO/ IEC 27001:2023 та ДСТУ ISO/ IEC 27002:2022 розроблені за допомогою НБУ. Це адаптовані європейські стандарти з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.
У свою чергу, Скаржник не надає банківські та фінансові послуги, його основним видом діяльності є Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (основний) (КВЕД 71.12).
Підкреслюємо, що Замовником оголошено закупівлю послуг «Розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту с.Зелений Гай Миколаївського району Миколаївської області, а також створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації», що відповідає основному виду діяльності Скаржника.
Скаржник має наступні документи:
- сертифікат №ECS.UA.02.4413 від 30.04.2024 на систему управління якістю ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015; ДСТУ EN ISO 9001:2018) (Додаток 1 до Скарги);
Документ, що вимагає Замовник, який засвідчує сертифікацію систем учасника про управління інформаційної безпеки, кібербезпеки та захисту конфіденційності не має ніякого відношення до даного ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо гарантії надання послуг.
Окрім того, згідно вимог Додатку №2 ТД, Учасники повинні надати сертифікати на систему керування інформаційною безпекою згідно стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2014) COR 1:2014 IDT), однак такий стандарт був скасований 22.08.2023 року, згідно з наказом ДП «УкрНДНЦ» від 17.08.2023 № 210.
Більше того, жодний із Учасників не зможе виконати таку вимогу, оскільки Замовник вимагає надати сертифікат, згідно стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2014) COR 1:2014 IDT), а вірна назва стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT)
Також Скаржник не володіє інформацією, яким нормативним актом передбачено впровадження системи керування інформаційною безпекою стосовно розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту, а також під час створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення містобудівної документації
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці
×
-
Назва доказу:
Сертифікат №ECS.UA.02.4413 від 30.04.2024 року;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - ISO 9001.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у підпункті 2.1.3 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД, та привести положення ТД у відповідність до чинного законодавства, а саме виключити наступну вимогу: «2.1.3. Надати в складі тендерної пропозиції чинний на момент подання сертифікат на систему управляння інформаційною безпекою щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2014) COR 1:2014 IDT) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управляння інформаційною безпекою. Вимоги.» Даний сертифікат повинен бути виданий на ім’я учасника»
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
1c509e7bcb2447eeb68d92bb1ea2766d
Заголовок пункту скарги:
2. Підпунктом 2.1.2 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД передбачено наступне:
«2.1.2. Додатково надати довідку, у довільній формі Учасника про наявність документу службового користування ДБН В.1.2-4:2019 «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту» (ДСК) для виконання розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на особливий період в складі містобудівної документаці
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Підпунктом 2.1.2 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД передбачено наступне:
«2.1.2. Додатково надати довідку, у довільній формі Учасника про наявність документу службового користування ДБН В.1.2-4:2019 «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту» (ДСК) для виконання розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на особливий період в складі містобудівної документації. Учасник повинен зазначити у Довідці прізвище, ім'я, по-батькові, посаду особи, в користуванні якої перебуває зазначений нормативний документ, а також надати копії документів, які підтверджують походження та наявність зазначеного ДБН В.1.2-4:2019 (ДСК).»
Згідно інформації, яка розміщена на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3236500339955861496?doc_type=2),
Гриф «Для службового користування» з ДБН В.1.2-4:2019 знято 14.08.2023 року Протоколом засідання Комісії з питань роботи із службовою інформацією у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України № 2 від 14.08.2023
Аналогічна інформація вказується на титульному аркуші такого ДБН (Додаток 2 до Скарги)
Встановивши вимогу у ТД щодо надання «копії документів, які підтверджують походження та наявність зазначеного ДБН В.1.2-4:2019 (ДСК)» Замовник торгів дискримінує тих Учасників, які використовують ДБН В.1.2-4:2019 після зняття грифу «Для службового користування» - 14.08.2023.
Участь у закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які отримали відповідну копію документу, який підтверджує походження та наявність ДБН В.1.2-4:2019 (ДСК) до зняття грифу «Для службового користування», а саме до 14.08.2023 року.
У будь якому випадку, вимога підпункту 2.1.2 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД, є незаконною та такою, що не має жодного відношення до предмету закупівлі.
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 2 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці.
«2.1.2. Додатково надати довідку, у довільній формі Учасника про наявність документу службового користування ДБН В.1.2-4:2019 «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту» (ДСК) для виконання розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на особливий період в складі містобудівної документації. Учасник повинен зазначити у Довідці прізвище, ім'я, по-батькові, посаду особи, в користуванні якої перебуває зазначений нормативний документ, а також надати копії документів, які підтверджують походження та наявність зазначеного ДБН В.1.2-4:2019 (ДСК).»
Згідно інформації, яка розміщена на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3236500339955861496?doc_type=2),
Гриф «Для службового користування» з ДБН В.1.2-4:2019 знято 14.08.2023 року Протоколом засідання Комісії з питань роботи із службовою інформацією у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України № 2 від 14.08.2023
Аналогічна інформація вказується на титульному аркуші такого ДБН (Додаток 2 до Скарги)
Встановивши вимогу у ТД щодо надання «копії документів, які підтверджують походження та наявність зазначеного ДБН В.1.2-4:2019 (ДСК)» Замовник торгів дискримінує тих Учасників, які використовують ДБН В.1.2-4:2019 після зняття грифу «Для службового користування» - 14.08.2023.
Участь у закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які отримали відповідну копію документу, який підтверджує походження та наявність ДБН В.1.2-4:2019 (ДСК) до зняття грифу «Для службового користування», а саме до 14.08.2023 року.
У будь якому випадку, вимога підпункту 2.1.2 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД, є незаконною та такою, що не має жодного відношення до предмету закупівлі.
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 2 до Скарги, що описаний у самій Скарзі та перерахований в кінці.
×
-
Назва доказу:
ДБН В.1.2-4:2019;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - ДБН В.1.2-4.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у підпункті 2.1.2 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД, та привести положення ТД у відповідність до чинного законодавства, а саме виключити наступну вимогу: «2.1.2. Додатково надати довідку, у довільній формі Учасника про наявність документу службового користування ДБН В.1.2-4:2019 «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту» (ДСК) для виконання розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту (цивільної оборони) на особливий період в складі містобудівної документації. Учасник повинен зазначити у Довідці прізвище, ім'я, по-батькові, посаду особи, в користуванні якої перебуває зазначений нормативний документ, а також надати копії документів, які підтверджують походження та наявність зазначеного ДБН В.1.2-4:2019 (ДСК).»
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
016a619960b649b18172d3c9217dca89
Заголовок пункту скарги:
3. Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД передбачено, що учасник обов’язково повинен підтвердити наявність «Тахеометр/GPS/GNSS приймачі» – не менше 1 одиниці
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД передбачено, що учасник обов’язково повинен підтвердити наявність «Тахеометр/GPS/GNSS приймачі» – не менше 1 одиниці
Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД визначено, що для підтвердження інформації зазначеної в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, учасник повинен надати завірені чинні на момент завершення договору копії свідоцтв про повірку робочих засобів вимірювальної техніки та/або завірені копії сертифікатів калібрування (тахеометра/GPS/GNSS приймача).
Згідно умов оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-01-21-012804-a та положень ТД, строк надання послуг та дії договору про закупівлю визначено до 31 грудня 2025 року.
Тобто, учасники повинні надати завірені копії свідоцтв про повірку робочих засобів вимірювальної техніки та/або завірені копії сертифікатів калібрування (тахеометра/GPS/GNSS приймача), які будуть чинні мінімум на 01.01.2026 року.
Скаржник має наступні документи:
- договір оренди 10/М від 01.10.2024 року (Додаток 3 до Скарги);
- свідоцтво № 03/2354 від 23.09.2024 року про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки «Приймач GPS GS14» (Додаток 4 до Скарги)
Згідно свідоцтва № 03/2354 від 23.09.2024 року повірка приладу «Приймач GPS GS14» була здійснена 23.09.2024 року та така повірка діє до 23.09.2025 року.
Згідно частини 1 статті 17 ЗУ “Про метрологію та метрологічну діяльність”, законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту
Абзацом 2 частини 2 статті 17 ЗУ “Про метрологію та метрологічну діяльність” визначено, що Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності
Згідно пункту 26 Міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями, які затверджені Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 13.10.2016 № 1747, Міжповірочний інтервал щодо «Глобальні супутникові навігаційні системи геодезичного призначення» становить 1 рік
Тобто, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники у яких міжповірочний інтервал тахеометра/GPS/GNSS приймача припав на період з 01.01.2025 року по 31.01.2025 року (дата формування даної скарги), щоб виконати вимогу підпункту 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД – «чинні на момент завершення договору».
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови наявності усього необхідного обладнання для надання послуг, яке пройшло усі необхідні повірки згідно чинного законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 3-4 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
Підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД визначено, що для підтвердження інформації зазначеної в Довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, учасник повинен надати завірені чинні на момент завершення договору копії свідоцтв про повірку робочих засобів вимірювальної техніки та/або завірені копії сертифікатів калібрування (тахеометра/GPS/GNSS приймача).
Згідно умов оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-01-21-012804-a та положень ТД, строк надання послуг та дії договору про закупівлю визначено до 31 грудня 2025 року.
Тобто, учасники повинні надати завірені копії свідоцтв про повірку робочих засобів вимірювальної техніки та/або завірені копії сертифікатів калібрування (тахеометра/GPS/GNSS приймача), які будуть чинні мінімум на 01.01.2026 року.
Скаржник має наступні документи:
- договір оренди 10/М від 01.10.2024 року (Додаток 3 до Скарги);
- свідоцтво № 03/2354 від 23.09.2024 року про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки «Приймач GPS GS14» (Додаток 4 до Скарги)
Згідно свідоцтва № 03/2354 від 23.09.2024 року повірка приладу «Приймач GPS GS14» була здійснена 23.09.2024 року та така повірка діє до 23.09.2025 року.
Згідно частини 1 статті 17 ЗУ “Про метрологію та метрологічну діяльність”, законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці та повірці після ремонту
Абзацом 2 частини 2 статті 17 ЗУ “Про метрологію та метрологічну діяльність” визначено, що Міжповірочні інтервали законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки за категоріями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності
Згідно пункту 26 Міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, за категоріями, які затверджені Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 13.10.2016 № 1747, Міжповірочний інтервал щодо «Глобальні супутникові навігаційні системи геодезичного призначення» становить 1 рік
Тобто, участь у закупівлі зможуть взяти лише ті учасники у яких міжповірочний інтервал тахеометра/GPS/GNSS приймача припав на період з 01.01.2025 року по 31.01.2025 року (дата формування даної скарги), щоб виконати вимогу підпункту 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД – «чинні на момент завершення договору».
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови наявності усього необхідного обладнання для надання послуг, яке пройшло усі необхідні повірки згідно чинного законодавства.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 3-4 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
×
-
Назва доказу:
Свідоцтво № 03/2354 від 23.09.2024 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 - повірка.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір оренди 10/М від 01.10.2024 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 - договір оренди МТБ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити дискримінаційну умову, яка зазначена у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 ТД, та привести положення ТД у відповідність до чинного законодавства, а саме виключити наступну вимогу: «завірені чинні на момент завершення договору копії свідоцтв про повірку робочих засобів вимірювальної техніки та/або завірені копії сертифікатів калібрування (тахеометра/GPS/GNSS приймача).»
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
22ee07054b36437d842dec0ff965a19b
Заголовок пункту скарги:
4. Підпунктом 2.2.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 до ТД передбачено, що для підтвердження наявності в учасника працівників, які зазначені учасником в довідці про наявність працівників, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати щодо таких працівників оригінали або завірені належним чином копії:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
4. Підпунктом 2.2.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 до ТД передбачено, що для підтвердження наявності в учасника працівників, які зазначені учасником в довідці про наявність працівників, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати щодо таких працівників оригінали або завірені належним чином копії:
Кваліфікаційних сертифікатів, виданих уповноваженим органом («Розроблення містобудівної документації», «інженера-землевпорядника», «інженера-геодезиста», «інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища»), чинні на весь період виконання договору;
Трудові угоди або накази про призначення на посаду, що в учасника наявні наступні працівники:
- архітектор, сертифікований за спеціалізацією «Розроблення містобудівної документації» (за основним місцем роботи), при цьому стаж його у сфері містобудівної діяльності має складати не менше п’яти років, що підтверджується відповідними документами;
- еколог, який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника;
- сертифікований інженер-землевпорядник (за основним місцем роботи);
- сертифікований інженер-геодезист (за основним місцем роботи);
Скаржник вважає такі вимоги до кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційними, надмірними та такими, що обмежують участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне.
Предметом закупівлі є послуги з розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту с. Зелений Гай Миколаївського району Миколаївської області, а також створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації».
Відповідно до частини 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, який затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. №554, серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має наступних працівників, що у повній мірі є достатнім для генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту, створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації, а саме:
- Чернєй Тетяни Сергіївни, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат серії АА №003685 від 02.03.2017 року та пройшла підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвом №4371 від 24.12.2021 року (Додаток 5 до Скарги);
- Завальний Сергій Вікторович, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат №013176 від 15.01.2017 року та пройшов підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвами серії ОД №0170 від 10.07.2020 та серії ОД №0344 від 30.04.2024 року (Додаток 6 до Скарги);
- Русєв Валерія Володимирівна, інженер – геодезист, яка має кваліфікаційний сертифікат №014655 від 11.01.2022 року (Додаток 7 до Скарги);
За умови наявності усіх необхідних обов’язкових працівників, Скаржник не має можливості взяти участь у закупівлі враховуючи наступне:
По перше, Замовник вимагає, що архітектор має бути сертифікований за спеціалізацією «Розроблення містобудівної документації» (за основним місцем роботи), та мати стаж у сфері містобудівної діяльності який складає не менше п’яти років, що підтверджується відповідними документами.
Згідно статті 1 ЗУ «Про основи містобудування», Містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об’єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об’єктів містобудування, спорудження інших об’єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об’єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури
Скаржник не розуміє, що Замовник торгів розуміє під поняттям «стаж у сфері містобудівної діяльності».
Згідно абзацу 2 пункту 2 Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651), виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки
Чинне законодавство передбачає, що щодо архітекторів враховується стаж роботи за фахом, а не за стаж у сфері містобудівної діяльності, як те вимагає Замовник.
Працівник Скаржника - Чернєй Тетяни Сергіївни, головний архітектор проекту, має стаж за фахом (професією) – архітектор, більше 5 років, але Скаржник не розуміє, як він може підтвердити стаж Чернєй Тетяни Сергіївни у сфері містобудівної діяльності?
По друге, Замовник вимагає, щоб Учасники повинні підтвердити наявність працівника та надати у складі пропозиції трудову угоду або наказ про призначення на посаду «Еколог», який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника
Як те вже вказувалося вище, згідно чинного законодавства, для надання послуг з розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту, створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації не передбачено залучення працівника із посадою «Еколог» який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника так ще й перебуває у штаті учасника (із яким укладено трудовий договір)
Така вимога є нічим іншим як прямою дискримінацією учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, які надають послуги, що є предметом закупівлі (розроблення генеральних планів; планів зонувань території населеного пункту; створення картографічної основи для розроблення зазначеної містобудівної документації) із залученням тих працівників, які ПРЯМО передбачено чинним законодавством.
Встановлення вимоги Замовником, що учасник повинен мати у власному штаті працівника на посаді «Еколог», який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника є незаконною та необґрунтованою.
По третє, підпунктом 2.2.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 до ТД передбачено, що для підтвердження наявності в учасника працівників, які зазначені учасником в довідці про наявність працівників, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати щодо таких працівників оригінали або завірені належним чином копії Кваліфікаційних сертифікатів, виданих уповноваженим органом («Розроблення містобудівної документації», «інженера-землевпорядника», «інженера-геодезиста», «інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища»), чинні на весь період виконання договору;
Період виконання договору згідно умов оголошення про проведення відкритих торгів та ТД визначено – до 31.12.2025 року
Згідно статті 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність», строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років, не обмежується.
Згідно пункту 16 статті 66 ЗУ «Про землеустрій», сертифіковані інженери-землевпорядники зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації
Згідно частини 19 статті 5-1 ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Сертифіковані відповідно до цього Закону інженери-геодезисти зобов’язані не менш як один раз на чотири роки підвищувати свою кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації.
Отже строк дії кваліфікаційних сертифікатів щодо «Розроблення містобудівної документації», «інженера-землевпорядника», «інженера-геодезиста» регулюється чинним законодавством та залежить від дати отримання такого кваліфікаційного сертифікату або ж останнього проходження підвищення кваліфікації.
Строк дії кваліфікаційних сертифікатів не залежить від волі учасників процдеури закупівлі, зокрема Скаржника.
Наявність такої вимоги не дасть можливість взяти участь у закупівлі тих учасників, які мають у штаті сертифікованих працівників, у яких планове підвищення кваліфікації, в силу вимог законодавства, припадає на 2025 рік.
По четверте, опис незаконності вимоги щодо надання кваліфікаційного сертифікату, виданого уповноваженим органом щодо «інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища», а саме який має бути отриманий «Екологом» наводилося вище.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 5 - 7 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці
Кваліфікаційних сертифікатів, виданих уповноваженим органом («Розроблення містобудівної документації», «інженера-землевпорядника», «інженера-геодезиста», «інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища»), чинні на весь період виконання договору;
Трудові угоди або накази про призначення на посаду, що в учасника наявні наступні працівники:
- архітектор, сертифікований за спеціалізацією «Розроблення містобудівної документації» (за основним місцем роботи), при цьому стаж його у сфері містобудівної діяльності має складати не менше п’яти років, що підтверджується відповідними документами;
- еколог, який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника;
- сертифікований інженер-землевпорядник (за основним місцем роботи);
- сертифікований інженер-геодезист (за основним місцем роботи);
Скаржник вважає такі вимоги до кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» виключно дискримінаційними, надмірними та такими, що обмежують участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне.
Предметом закупівлі є послуги з розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту с. Зелений Гай Миколаївського району Миколаївської області, а також створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації.
Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» та постановою Кабінету Міністрів України № 926 від 1 вересня 2021 року «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації».
Відповідно до частини 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації», Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність», проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури», кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554».
Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, який затвердженого Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. №554, серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Частиною 3 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» визначено, що Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію».
Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників:
- архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації»
та
- сертифікованого інженера-землевпорядника.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що вказані нормативно-правові акти встановлюють наявність 1 архітектора проекту та 1 інженера-землевпорядника, які мають відповідні кваліфікаційні сертифікати.
Скаржник має наступних працівників, що у повній мірі є достатнім для генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту, створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації, а саме:
- Чернєй Тетяни Сергіївни, головний архітектор проекту, яка має кваліфікаційний сертифікат серії АА №003685 від 02.03.2017 року та пройшла підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвом №4371 від 24.12.2021 року (Додаток 5 до Скарги);
- Завальний Сергій Вікторович, інженер-землевпорядник, який має кваліфікаційний сертифікат №013176 від 15.01.2017 року та пройшов підвищення кваліфікації, що підтверджується свідоцтвами серії ОД №0170 від 10.07.2020 та серії ОД №0344 від 30.04.2024 року (Додаток 6 до Скарги);
- Русєв Валерія Володимирівна, інженер – геодезист, яка має кваліфікаційний сертифікат №014655 від 11.01.2022 року (Додаток 7 до Скарги);
За умови наявності усіх необхідних обов’язкових працівників, Скаржник не має можливості взяти участь у закупівлі враховуючи наступне:
По перше, Замовник вимагає, що архітектор має бути сертифікований за спеціалізацією «Розроблення містобудівної документації» (за основним місцем роботи), та мати стаж у сфері містобудівної діяльності який складає не менше п’яти років, що підтверджується відповідними документами.
Згідно статті 1 ЗУ «Про основи містобудування», Містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об’єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об’єктів містобудування, спорудження інших об’єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об’єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури
Скаржник не розуміє, що Замовник торгів розуміє під поняттям «стаж у сфері містобудівної діяльності».
Згідно абзацу 2 пункту 2 Порядку проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 червня 2021 р. № 651), виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки
Чинне законодавство передбачає, що щодо архітекторів враховується стаж роботи за фахом, а не за стаж у сфері містобудівної діяльності, як те вимагає Замовник.
Працівник Скаржника - Чернєй Тетяни Сергіївни, головний архітектор проекту, має стаж за фахом (професією) – архітектор, більше 5 років, але Скаржник не розуміє, як він може підтвердити стаж Чернєй Тетяни Сергіївни у сфері містобудівної діяльності?
По друге, Замовник вимагає, щоб Учасники повинні підтвердити наявність працівника та надати у складі пропозиції трудову угоду або наказ про призначення на посаду «Еколог», який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника
Як те вже вказувалося вище, згідно чинного законодавства, для надання послуг з розроблення генерального плану та плану зонування території (у складі генерального плану) населеного пункту, створення картографічної основи масштабу 1:2000 для розроблення зазначеної містобудівної документації не передбачено залучення працівника із посадою «Еколог» який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника так ще й перебуває у штаті учасника (із яким укладено трудовий договір)
Така вимога є нічим іншим як прямою дискримінацією учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, які надають послуги, що є предметом закупівлі (розроблення генеральних планів; планів зонувань території населеного пункту; створення картографічної основи для розроблення зазначеної містобудівної документації) із залученням тих працівників, які ПРЯМО передбачено чинним законодавством.
Встановлення вимоги Замовником, що учасник повинен мати у власному штаті працівника на посаді «Еколог», який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника є незаконною та необґрунтованою.
По третє, підпунктом 2.2.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 до ТД передбачено, що для підтвердження наявності в учасника працівників, які зазначені учасником в довідці про наявність працівників, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати щодо таких працівників оригінали або завірені належним чином копії Кваліфікаційних сертифікатів, виданих уповноваженим органом («Розроблення містобудівної документації», «інженера-землевпорядника», «інженера-геодезиста», «інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища»), чинні на весь період виконання договору;
Період виконання договору згідно умов оголошення про проведення відкритих торгів та ТД визначено – до 31.12.2025 року
Згідно статті 17 ЗУ «Про архітектурну діяльність», строк дії кваліфікаційного сертифіката для осіб, які не мають перерви в роботі за фахом понад три роки та підвищують кваліфікацію відповідно до законодавства не рідше ніж один раз на п’ять років, не обмежується.
Згідно пункту 16 статті 66 ЗУ «Про землеустрій», сертифіковані інженери-землевпорядники зобов’язані не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації
Згідно частини 19 статті 5-1 ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Сертифіковані відповідно до цього Закону інженери-геодезисти зобов’язані не менш як один раз на чотири роки підвищувати свою кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації.
Отже строк дії кваліфікаційних сертифікатів щодо «Розроблення містобудівної документації», «інженера-землевпорядника», «інженера-геодезиста» регулюється чинним законодавством та залежить від дати отримання такого кваліфікаційного сертифікату або ж останнього проходження підвищення кваліфікації.
Строк дії кваліфікаційних сертифікатів не залежить від волі учасників процдеури закупівлі, зокрема Скаржника.
Наявність такої вимоги не дасть можливість взяти участь у закупівлі тих учасників, які мають у штаті сертифікованих працівників, у яких планове підвищення кваліфікації, в силу вимог законодавства, припадає на 2025 рік.
По четверте, опис незаконності вимоги щодо надання кваліфікаційного сертифікату, виданого уповноваженим органом щодо «інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища», а саме який має бути отриманий «Екологом» наводилося вище.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 5 - 7 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці
×
-
Назва доказу:
Кваліфікаційний сертифікат №014655 від 11.01.2022 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7 - Русєв.pdf
-
-
Назва доказу:
Кваліфікаційний сертифікат №013176 від 15.01.2017 року, свідоцтво серії ОД №0170 від 10.07.2020 року та серії ОД №0344 від 30.04.2024 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 - Завальний - ІЗ.pdf
-
-
Назва доказу:
Кваліфікаційний сертифікат серії АА №003685 від 02.03.2017 року, свідоцтво №4371 від 24.12.2021 року;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 - Черней - ГАП.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимоги щодо кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», які зазначені у підпункті 2.2.1 пункту 2.1 розділу 2 Додатку №2 до ТД, у відповідність до чинного законодавства, зокрема виключити наступні вимоги: Кваліфікаційних сертифікатів, виданих уповноваженим органом («Розроблення містобудівної документації», «інженера-землевпорядника», «інженера-геодезиста», «інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища»), чинні на весь період виконання договору; ….. Трудові угоди або накази про призначення на посаду, що в учасника наявні наступні працівники: - архітектор, сертифікований за спеціалізацією «Розроблення містобудівної документації» (за основним місцем роботи), при цьому стаж його у сфері містобудівної діяльності має складати не менше п’яти років, що підтверджується відповідними документами; - еколог, який має сертифікат інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища у штаті учасника; - сертифікований інженер-землевпорядник (за основним місцем роботи); - сертифікований інженер-геодезист (за основним місцем роботи);
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
497e76d917c648859320770120d8608d
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 розділу 2 Додатку №2 ТД встановлено наступні вимоги щодо підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
5. Підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 розділу 2 Додатку №2 ТД встановлено наступні вимоги щодо підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»:
Довідка за встановленою формою на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки(за наявності) Учасника у формі про виконання аналогічного договору (не менше семи договорів).
Аналогічним буде вважитися договір: надання послуг/виконання аналогічних робіт/послуг за кодом ДК 021:2015: 71410000-5 – Послуги у сфері містобудування
Із вимог тендерної документації можна встановити, що Замовник вимагає надання щонайменше 7-х договорів
Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» виключно дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника.
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, що є предметом закупівлі. Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував зазначити наступний досвід виконання аналогічного (их) договору (ів):
- Каракуртська сільська рада; Договір №БОЛ/19/01-2 від 11.06.2019; Предмет договору – Розроблення генерального плану та плану зонування територій (код ДК 021:2015 - 71410000-5- Послуги у сфері містобудування) (Додаток 8 до Скарги);
- Космацька сільська рада обєднаної територіальної громади Івано – Франківської області; Договір 81 від 01.11.2019; Предмет договору - Розроблення генерального плану та плану зонування території с. Космач, с. Брустурів, с. Прокурава, Космацької сільської ради Івано – Франківської області (код ДК 021:2015 - 71410000-5- Послуги у сфері містобудування) (Додаток 9 до Скарги).
Згідно положень пункту 3 частини 2 статі 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Із наданих договорів до Скарги чітко прослідковується те, що у Скаржника наявний документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Однак через встановлення у тендерній документації дискримінаційної умови щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання не менше 7 аналогічних за предметом закупівлі (код ДК 021:2015 - 71410000-5), Скаржник не має можливості взяти участь у такій закупівлі.
Скаржник хоче звернути увагу на Рекомендації №13-рк від 31.03.2020 року Антимонопольного Комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції». Вказані рекомендації надавалися з метою формування конкурентного середовища на ринку послуг їдалень, кейтерингових послуг та постачання продуктів харчування під час проведення публічних закупівель.
У підпункту 2 пункту 53 Рекомендацій №13-рк (сторінка 10) вказується наступне:
«2) Наявність досвіду виконання аналогічного договору. Вказаний кваліфікаційний критерій, як і інші, є опціональним, встановлюється за рішенням замовника.
Однак для Замовника важливо переконатися у тому, що учасник має досвід поставки аналогічного товару, тобто має об’єктивну можливість виконати договір.
Разом із тим встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання договорів за конкурентний період або в кількості більше двох, або вимога, що аналогічний вважається договір на поставку саме конкретного продукту харчування, що є предметом закупівлі, можна вважати НАДЛИШКОВИМ.
Із поданих документів у даній скарзі, зокрема договору на виконання аналогічних послуг, який є предметом закупівлі, можна чітко встановити об’єктивну можливість Скаржника виконати договір.
Однак через встановлену дискримінаційну вимогу у тендерній документації, маючи об’єктивну можливість виконати договір, Скаржник не може взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлено, що Скаржник повинен мати не менше 7 аналогічних договорів.
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності виконання послуг, який є предметом закупівлі, у тому числі за наявності у Скаржника відповідного досвіду.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 8 - 9 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
Довідка за встановленою формою на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки(за наявності) Учасника у формі про виконання аналогічного договору (не менше семи договорів).
Аналогічним буде вважитися договір: надання послуг/виконання аналогічних робіт/послуг за кодом ДК 021:2015: 71410000-5 – Послуги у сфері містобудування
Із вимог тендерної документації можна встановити, що Замовник вимагає надання щонайменше 7-х договорів
Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» виключно дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника.
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, що є предметом закупівлі. Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував зазначити наступний досвід виконання аналогічного (их) договору (ів):
- Каракуртська сільська рада; Договір №БОЛ/19/01-2 від 11.06.2019; Предмет договору – Розроблення генерального плану та плану зонування територій (код ДК 021:2015 - 71410000-5- Послуги у сфері містобудування) (Додаток 8 до Скарги);
- Космацька сільська рада обєднаної територіальної громади Івано – Франківської області; Договір 81 від 01.11.2019; Предмет договору - Розроблення генерального плану та плану зонування території с. Космач, с. Брустурів, с. Прокурава, Космацької сільської ради Івано – Франківської області (код ДК 021:2015 - 71410000-5- Послуги у сфері містобудування) (Додаток 9 до Скарги).
Згідно положень пункту 3 частини 2 статі 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Із наданих договорів до Скарги чітко прослідковується те, що у Скаржника наявний документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Однак через встановлення у тендерній документації дискримінаційної умови щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання не менше 7 аналогічних за предметом закупівлі (код ДК 021:2015 - 71410000-5), Скаржник не має можливості взяти участь у такій закупівлі.
Скаржник хоче звернути увагу на Рекомендації №13-рк від 31.03.2020 року Антимонопольного Комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції». Вказані рекомендації надавалися з метою формування конкурентного середовища на ринку послуг їдалень, кейтерингових послуг та постачання продуктів харчування під час проведення публічних закупівель.
У підпункту 2 пункту 53 Рекомендацій №13-рк (сторінка 10) вказується наступне:
«2) Наявність досвіду виконання аналогічного договору. Вказаний кваліфікаційний критерій, як і інші, є опціональним, встановлюється за рішенням замовника.
Однак для Замовника важливо переконатися у тому, що учасник має досвід поставки аналогічного товару, тобто має об’єктивну можливість виконати договір.
Разом із тим встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання договорів за конкурентний період або в кількості більше двох, або вимога, що аналогічний вважається договір на поставку саме конкретного продукту харчування, що є предметом закупівлі, можна вважати НАДЛИШКОВИМ.
Із поданих документів у даній скарзі, зокрема договору на виконання аналогічних послуг, який є предметом закупівлі, можна чітко встановити об’єктивну можливість Скаржника виконати договір.
Однак через встановлену дискримінаційну вимогу у тендерній документації, маючи об’єктивну можливість виконати договір, Скаржник не може взяти участь у закупівлі, оскільки Замовником встановлено, що Скаржник повинен мати не менше 7 аналогічних договорів.
Наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності виконання послуг, який є предметом закупівлі, у тому числі за наявності у Скаржника відповідного досвіду.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 8 - 9 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
×
-
Назва доказу:
Договір 81 від 01.11.2019 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток_9_Аналогічний_договір_№81_Космацька_ср.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір №БОЛ/19/01-2 від 11.06.2019 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток_8_ГП_Новий_Каракурт_з_ДУ_та_1_3_АВР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести вимоги щодо кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», які зазначені у підпункті 2.3.1 пункту 2.3 розділу 2 Додатку №2 ТД, у відповідність до чинного законодавства, а саме виключити наступну вимогу: «Довідка за встановленою формою на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки(за наявності) Учасника у формі про виконання аналогічного договору (не менше семи договорів)»