• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Прилади приймально-контрольні охоронні та пожежні, пристрої для встановлення, зняття з-під сигналізації ППК, інші комплектуючі пристрої Ajax

Торги відмінено

4 692 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 460.00 UAH
Період оскарження: 20.01.2025 20:56 - 25.01.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції

Номер: ebf322a893db4964a613d27054a13ee2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-020120-a.a1
Назва: СКАРГА на рішення про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дана скарга сформована та подана у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості, Постанова №1178) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2025 14:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.02.2025 10:40
Дата виконання рішення Замовником: 19.02.2025 17:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.02.2025 № 2271-р/пк-пз
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОДЖЕКТ ЮА", Іван Местечкін 380978010005 kratossystems100@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c2d2bd10951e42018ccd6bac1155996c
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо неправомірного рішення ЗАМОВНИКА щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника:
«Учасник у складі тендерної пропозиції надав наступні документи:
«Довідка про виконання аналогічного договору» Вих. №01/24-01/25 від 24 січня 2025 р.
(файл - 1 Довідка про виконання аналогічного договору, договір.pdf):
Даним документом Учасник підтверджує виконання послуг з монтажу, постачання та налагодження системи відеоспостереження, посилаючись на договір з ТОВ «КРАСНОКУТСЬКИЙ АГРОШЛЯХБУД» №13/11/24-ЮЛІМВН від 18.11.2024 р.. Також у пункті 1.1 зазначеного договору (копія якого знаходиться в даному файлі) зазначено, що Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов’язання з проведення монтажу і налагодження системи відеоспостереження (код ДК 021:2015 51310000-8 «Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури»).

Виходячи зі змісту вищезазначеного документа, він не відповідає зазначеним вимогам пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.

2. На вимогу пункту 3 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен був надати копію актуального витягу (розгорнутого/повного) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній Витяг (розгорнутий/повний) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

3. На вимогу пункту 2 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен був надати гарантійний лист щодо безперебійної та своєчасної поставки товару учасником відповідно до об’ємів, заявлених Замовником.

У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній гарантійний лист щодо безперебійної та своєчасної поставки товару учасником відповідно до об’ємів, заявлених Замовником.

4. На вимогу пункту 8 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен був надати лист-роз’яснення про те, що розрахунки за поставлений товар здійснюються у національній валюті України шляхом перерахування безготівкових коштів на розрахунковий рахунок Учасника з можливістю проведення розрахунку протягом 30-ти календарних днів після отримання партії товару на склад Замовника.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній лист погодження про те, що розрахунки за поставлений Товар здійснюються в національній валюті України шляхом перерахування безготівкових коштів на розрахунковий рахунок Учасника з можливістю відтермінування протягом 30-ти календарних днів після отримання партії товару на склад Замовника.

5.На вимогу пункту 9 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен був надати довідку (гарантійний лист, пояснення тощо) про відповідність характеристик предмету закупівлі національним/державним/галузевим стандартам, які передбачають застосування заходів з захисту довкілля, відповідно до вимог Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» та інших законодавчих актів, у яких містяться норми щодо застосування заходів із захисту довкілля.

У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній відповідний документ (гарантійний лист, пояснення тощо) про відповідність характеристик предмету закупівлі національним/державним/галузевим стандартам, які передбачають застосування заходів з захисту довкілля, відповідно до вимог Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» та інших законодавчих актів, у яких містяться норми щодо застосування заходів із захисту довкілля.

6.На вимогу пунктів 11 – 12 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен був надати гарантійний лист про те, що постачальник товару не включений до санкційних списків відповідно до Закону України «Про санкції», а також до рішень Ради національної безпеки і оборони України, введених в дію Указами Президента України.

Згідно з пунктами 3 та 4 статті 5 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (зі змінами), рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14.05.2020 р. «Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» введене в дію Указом Президента України від 14.05.2020 № 184/2020, Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 р. № 1644-VII та санкцій на міжнародному рівні відповідно до Закону України від 13.01.2012 р. № 4495-VI «Про ратифікацію Угоди про зону вільної торгівлі», перелік суб’єктів, стосовно яких застосовуються санкції, міститься на офіційному вебсайті НАЗК, що викладене в розділі «Бойкот» за посиланням: https://sanctions.nazk.gov.ua/boycott/.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній гарантійний лист про те, що походження товару відповідає вимогам Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про пропозиції щодо застосування персональних, спеціальних, економічних та інших обмежувальних заходів» від 11.09.2014 р. № 829-р (зі змінами), Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14.05.2020 р. «Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» затвердженого Указом Президента України від 14.05.2020 р. № 184/2020, Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 р. № 1644-VII (зі змінами) та Митного кодексу України від 13.03.2012 р. № 4495-VI (зі змінами). Учасник гарантує, що запропонований товар не є виробництвом юридичних осіб, стосовно яких визначені НАЗК, що викладене в розділі «Бойкот» за посиланням: https://sanctions.nazk.gov.ua/boycott/.

7. На вимогу підпункту 2.10 пункту 2 розділу 3 тендерної документації, Учасник повинен надати у складі пропозиції копію договору або заяви про надання банківської гарантії (якщо така заява має силу договору про надання гарантії, а саме в заяві передбачені всі умови, за якими надається гарантія, і ця заява погоджена з банком-гарантом (містить підпис уповноваженої особи та відбиток печатки банка-гаранта)). Тендерні пропозиції, що не супроводжуються відповідними підтвердженнями належного забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону.

Відповідно до вимог підпункту 2.11 пункту 2 розділу 3 тендерної документації Електронна банківська гарантія вважається не наданою у разі, якщо така гарантія не відповідає вимогам даної частини тендерної документації.

У складі тендерної пропозиції Учасника відсутня копія договору або заяви про надання банківської гарантії (якщо така заява має силу договору про надання гарантії, а саме в заяві передбачені всі умови, за якими надається гарантія, і ця заява погоджена з банком-гарантом (містить підпис уповноваженої особи та відбиток печатки банка-гаранта)).
8. На вимогу пункту 1 розділу 3 тендерної документації, Учасник повинен надати у складі пропозиції інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав наступні документи:
«Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Вих. № 03/24-01/25 від 24.січня 2025 р. (файл – 7 Техніко-якісні характеристики згідно Додатку 2.pdf):
В даному документі містяться слова: «повинні відповідати», «повинен постачатись», «повинен гарантувати», «повинні бути», «зобов’язані забезпечити» наприклад:
— «Якісні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати вимогам діючих в Україні нормативно-правових актів та інших нормативних документів, якими встановлюються вимоги до технічних характеристик таких товарів»;
— «Пристрій охоронної сигналізації повинен відповідати вимогам до засобів охоронного призначення, що пройшли сертифікацію в Державному центрі сертифікації України, та Переліку технічних засобів, рекомендованих для охорони об’єктів і діяльності підрозділів охорони»;
— «Товар повинен постачатись в упаковці та з маркуванням виробника. Учасник повинен гарантувати якість Товару, а також наявність технічної документації, яка входить до комплекту постачання виробів-виробниками»;

— «З метою підтвердження відповідності пропонованого товару необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам Замовник повинен у складі документів тендерної пропозиції повинен надати ...»;
— «Учасник повинен відвантажити Замовнику Товар не пізніше одного дня після отримання від Замовника заявки, з урахуванням необхідної кількості та асортименту Товару»;
— «Учасник зобов’язаний забезпечити виконання вимог законодавства Кабінету Міністрів України «Про пропозицію щодо застосування європейських, національних, економічних та інших стандартів»
обмежувальних заходів» від 11.09.2014 р. № 829-р (зі змінами), Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14.05.2020 р. «Про застосування, скасування й внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» затверджених Указом Президента України від 14.05.2020 р. № 184/2020, Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 р. № 1644-VII (зі змінами) та Митному кодексу України від 13.03.2012 р. № 4495-VI (зі змінами).

Таким чином, Учасник копіює вимоги Замовника, але не підтверджує їх виконання, отже, не підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (Існує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, що в разі відсутності в складі тендерної пропозиції технічного завдання / технічних вимог / інформаційних довідок, складених у довільній формі з підтвердженням відповідності встановленим вимогам тендерної документації чи у стандартизованій формі, тендерна пропозиція підлягає відхиленню.). Виходячи із змісту вищезазначеного документу, він не відповідає зазначеному вимага пункту 1 розділу 3 тендерної документації.

Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»

1.1. Щодо незаконного твердження пункту 1 протоколу № 65 від 31 січня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«Довідка про виконання аналогічного договору» Вих. №01/24-01/25 від 24 січня 2025 р.
(файл - 1 Довідка про виконання аналогічного договору, договір.pdf):
Даним документом Учасник підтверджує виконання послуг з монтажу, постачання та налагодження системи відеоспостереження, посилаючись на договір з ТОВ «КРАСНОКУТСЬКИЙ АГРОШЛЯХБУД» №13/11/24-ЮЛІМВН від 18.11.2024 р.. Також у пункті 1.1 зазначеного договору (копія якого знаходиться в даному файлі) зазначено, що Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов’язання з проведення монтажу і налагодження системи відеоспостереження (код ДК 021:2015 51310000-8 «Послуги зі встановлення радіо-, телевізійної, аудіо- та відеоапаратури»).
Виходячи зі змісту вищезазначеного документа, він не відповідає зазначеним вимогам пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації.»

Умови документації закупівлі: Відповідно пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації встановлено, що 1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного* (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору за період 2021-2024 років), подається у наведеному нижче вигляді;
Найменування контрагента, код ЄДРПОУ, контактна особа із зазначенням номеру телефону Номер та дата укладання договору Предмет договору Загальна вартість договору Стан виконання
Для підтвердження зазначеної в довідці інформації учасник повинен надати:
1.2. скановані з оригіналу копії договору/ів з додатковими угодами (за наявності), який/і повністю виконаний/і, інформацію щодо яких вказано у таблиці;
1.3. скановані копії/ю документів/а на підтвердження виконання договорів, зазначених в наданій Учасником довідці, або інформація про виконання договорів підтверджена на веб-порталі Уповноваженого органу: https://prozorro.gov.ua;
1.4. скановані з оригіналу копії листів-відгуків про співпрацю від замовника за кожним договором, що вказаний учасником в таблиці. Відгук повинен мати посилання на договір, який виконувався та бути належно оформлений, містити вихідний номер, дату видачі такого документа, інформацію про виконання договору в повному обсязі. Зазначений відгук має бути виданий не раніше 6 місяців з дати оголошення закупівлі.

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

Скаржник виконав вищенаведену вимогу:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції на підставі нібито невідповідності вимогам пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, з огляду на таке:
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, учасник мав надати:
Довідку в довільній формі з інформацією про виконання аналогічного договору (не менше одного договору за період 2021–2024 років).
Скановані з оригіналу копії договору/ів з додатковими угодами (за наявності).
Документальне підтвердження виконання договорів (акти виконаних робіт або інформація на Prozorro).
Скановані з оригіналу копії листів-відгуків про співпрацю від замовника за кожним договором.
Скаржник виконав зазначені вимоги, надавши:
Довідку про виконання аналогічного договору (файл «1 Довідка про виконання аналогічного договору, договір.pdf»), що підтверджує наявність досвіду виконання аналогічних договорів.
Копію договору з ТОВ "КРАСНОКУТСЬКИЙ АГРОШЛЯХБУД" № 13/11/24-ЮЛІМВН від 18.11.2024 року, який передбачає монтаж, постачання та налаштування системи відеоспостереження.
Документальне підтвердження виконання договору, включаючи локальний кошторис, що містить перелік закупленого обладнання та послуг монтажу і налаштування системи відеоспостереження.
Відгук замовника, який підтверджує належне виконання договору.
Замовник дійшов помилкового висновку про невідповідність документів, зазначивши, що наданий договір не відповідає вимогам. Водночас, у тендерній документації не міститься вимоги, що аналогічний договір має бути виконаний за конкретним кодом ДК 021:2015. Важливим критерієм є подібність предмета закупівлі, а саме: монтаж, постачання та налаштування системи відеоспостереження, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Локальний кошторис договору містить підтвердження постачання обладнання, необхідного для відеоспостереження (відеореєстратори, камери, серверне обладнання, блоки живлення, кабелі та монтажні роботи), що прямо підтверджує виконання аналогічного договору.
Згідно з пунктом 44 Постанови КМУ № 1178, у разі виявлення невідповідностей у документах тендерної пропозиції, Замовник повинен надати учаснику строк не менше 24 годин для їх усунення. Проте Замовник ухвалив рішення про відхилення без надання такої можливості, що є прямим порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Скаржник належним чином виконав вимоги тендерної документації та надав усі необхідні документи. Відхилення тендерної пропозиції є незаконним і суперечить принципам добросовісної конкуренції, передбаченим Законом України «Про публічні закупівлі». Крім того дана вимога належить до категорії кваліфікаційних, а тому Замовник повинен був надати 24 години для усунення невідповідностей.
1.2. Щодо незаконного твердження пункту 2 протоколу № 65 від 31 січня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«2. На вимогу пункту 3 розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен був надати копію актуального витягу (розгорнутого/повного) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній Витяг (розгорнутий/повний) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань...»

Умови документації закупівлі: Відповідно пункту 3 розділу 4 Додатку 1 Тендерної документації встановлено, що «Інші документи від Учасника»:
Копія актуального витягу (розгорнутий/повний) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Скаржник із такими підставами відхилення не погоджується та повідомляє, що вони є незаконними на підставі наступного:

Скаржник виконав вищенаведену вимогу:
У протоколі відхилення тендерної пропозиції Замовник зазначив підставою те, що учасник не надав копію актуального витягу (розгорнутого/повного) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Однак таке рішення є неправомірним з огляду на наступні обставини.

Відповідно до пункту 3 розділу 4 Додатку 1 тендерної документації, учасник мав надати копію актуального витягу (розгорнутого/повного) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб. Скаржник виконав цю вимогу та надав виписку, яка містить відповідну інформацію про юридичну особу.
Тендерна документація не містить вимоги виключно про надання витягу у форматі саме розгорнутої чи повної форми, а лише про актуальність документа, що було забезпечено Скаржником.
Згідно з частиною 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право самостійно отримувати відомості про учасника, якщо вони містяться у відкритих державних реєстрах.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є публічним ресурсом, інформація з якого доступна у відкритому доступі через електронний кабінет на сайті Міністерства юстиції України.
Таким чином, Замовник, навіть якщо мав сумніви щодо належності поданого документа, міг самостійно отримати відповідну інформацію, що свідчить про відсутність реальних підстав для відхилення тендерної пропозиції.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник подав документ з формальною помилкою або невідповідністю, Замовник зобов’язаний надати учаснику 24 години для її усунення.
У даному випадку, якщо Замовник вважав, що надана виписка не відповідає вимозі тендерної документації, він повинен був надати учаснику можливість виправити це протягом 24 годин шляхом завантаження витягу з реєстру.
Однак Замовник порушив цю норму та без надання можливості усунути формальну невідповідність неправомірно відхилив тендерну пропозицію.
Скаржник належним чином виконав вимогу тендерної документації, подавши документ, що містить всю необхідну інформацію.
Замовник мав можливість самостійно перевірити інформацію у публічному реєстрі, однак не скористався цим правом.
Крім того, якщо у Замовника виникли зауваження до поданого документа, він зобов’язаний був надати учаснику 24 години на виправлення.
Відхилення тендерної пропозиції на цій підставі є незаконним та має бути скасоване як таке, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі»
1.3. Щодо незаконного твердження пунктів 3-6 протоколу № 65 від 31 січня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«3. На вимогу пункту 2 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен був надати гарантійний лист щодо безперебійної та своєчасної поставки товару учасником відповідно до об’ємів, заявлених Замовником.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній гарантійний лист щодо безперебійної та своєчасної поставки товару учасником відповідно до об’ємів, заявлених Замовником.
4. На вимогу пункту 8 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен був надати лист-роз’яснення про те, що розрахунки за поставлений товар здійснюються у національній валюті України шляхом перерахування безготівкових коштів на розрахунковий рахунок Учасника з можливістю проведення розрахунку протягом 30-ти календарних днів після отримання партії товару на склад Замовника.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній лист погодження про те, що розрахунки за поставлений Товар здійснюються в національній валюті України шляхом перерахування безготівкових коштів на розрахунковий рахунок Учасника з можливістю відтермінування протягом 30-ти календарних днів після отримання партії товару на склад Замовника.
5.На вимогу пункту 9 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен був надати довідку (гарантійний лист, пояснення тощо) про відповідність характеристик предмету закупівлі національним/державним/галузевим стандартам, які передбачають застосування заходів з захисту довкілля, відповідно до вимог Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» та інших законодавчих актів, у яких містяться норми щодо застосування заходів із захисту довкілля.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній відповідний документ (гарантійний лист, пояснення тощо) про відповідність характеристик предмету закупівлі національним/державним/галузевим стандартам, які передбачають застосування заходів з захисту довкілля, відповідно до вимог Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» та інших законодавчих актів, у яких містяться норми щодо застосування заходів із захисту довкілля.
6.На вимогу пунктів 11 – 12 розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен був надати гарантійний лист про те, що постачальник товару не включений до санкційних списків відповідно до Закону України «Про санкції», а також до рішень Ради національної безпеки і оборони України, введених в дію Указами Президента України.
Згідно з пунктами 3 та 4 статті 5 Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII (зі змінами), рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14.05.2020 р. «Про застосування, скасування та внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» введене в дію Указом Президента України від 14.05.2020 № 184/2020, Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 р. № 1644-VII та санкцій на міжнародному рівні відповідно до Закону України від 13.01.2012 р. № 4495-VI «Про ратифікацію Угоди про зону вільної торгівлі», перелік суб’єктів, стосовно яких застосовуються санкції, міститься на офіційному вебсайті НАЗК, що викладене в розділі «Бойкот» за посиланням: https://sanctions.nazk.gov.ua/boycott/.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутній гарантійний лист про те, що походження товару відповідає вимогам Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про пропозиції щодо застосування персональних, спеціальних, економічних та інших обмежувальних заходів» від 11.09.2014 р. № 829-р (зі змінами), Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14.05.2020 р. «Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» затвердженого Указом Президента України від 14.05.2020 р. № 184/2020, Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 р. № 1644-VII (зі змінами) та Митного кодексу України від 13.03.2012 р. № 4495-VI (зі змінами). Учасник гарантує, що запропонований товар не є виробництвом юридичних осіб, стосовно яких визначені НАЗК, що викладене в розділі «Бойкот» за посиланням: https://sanctions.nazk.gov.ua/boycott/ .»

Скаржник не погоджується із даними твердженнями із наступного:
Скаржник виконав ці вимогу та надав документ, що підтверджує його повну, безумовну та беззастережну згоду з усіма вимогами технічного завдання, що включає й вимогу щодо поставки товару у визначені строки.
Учасник підписав тендерну пропозицію та взяв на себе всі зобов’язання, встановлені тендерною документацією, зокрема щодо поставки товару у встановлений строк та відповідності іншим вимогам.
У поданих документах міститься беззаперечне підтвердження всіх умов, передбачених тендерною документацією.
Наявність відповідної інформації в інших поданих документах повністю підтверджує відповідність пропозиції всім вимогам закупівлі за підписом уповноваженої особи учасника, а також із накладеним електронним підписом.
Таким чином, Скаржник належним чином виконав вимоги тендерної документації та гарантував їх виконання.
Оскільки в поданій тендерній пропозиції міститься беззастережне зобов’язання щодо виконання всіх вимог тендерної документації, включаючи строки поставки, відповідність стандартам та відсутність у санкційних списках, відсутність окремого документа не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Замовник зобов’язаний надати учаснику 24 години для усунення невідповідностей у разі їх виявлення.
Відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якщо учасник подав документ із формальною помилкою або невідповідністю, Замовник зобов’язаний надати учаснику 24 години для її усунення.
Оскільки гарантії відповідності тендерної пропозиції були подані в інших документах, Замовник, у разі наявності зауважень, повинен був надати учаснику можливість додатково подати окремі гарантійні листи протягом 24 годин.
Натомість Замовник безпідставно відхилив пропозицію, що суперечить принципу добросовісної конкуренції та рівності учасників.
Антимонопольний комітет України у своїх рішеннях неодноразово зазначав, що наявність інформації в іншому документі не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції. Зокрема, у рішенні № 4050-р/пк-пз від 03.04.2023 року зазначено, що відсутність окремого документа за наявності відповідної інформації в інших поданих документах не є підставою для відхилення пропозиції.
Скаржник належним чином виконав вимоги тендерної документації, підтвердивши згоду з її умовами та взявши на себе відповідні зобов’язання.
Замовник мав можливість надати учаснику 24 години для подання окремих гарантійних листів, однак цього не зробив, порушивши вимоги пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції є незаконним та не обґрунтованим.
1.4. Щодо незаконного твердження пунктів 7 протоколу № 65 від 31 січня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«На вимогу підпункту 2.10 пункту 2 розділу 3 тендерної документації, Учасник повинен надати у складі пропозиції копію договору або заяви про надання банківської гарантії (якщо така заява має силу договору про надання гарантії, а саме в заяві передбачені всі умови, за якими надається гарантія, і ця заява погоджена з банком-гарантом (містить підпис уповноваженої особи та відбиток печатки банка-гаранта)). Тендерні пропозиції, що не супроводжуються відповідними підтвердженнями належного забезпечення тендерної пропозиції, відхиляються Замовником відповідно до статті 31 Закону.
Відповідно до вимог підпункту 2.11 пункту 2 розділу 3 тендерної документації Електронна банківська гарантія вважається не наданою у разі, якщо така гарантія не відповідає вимогам даної частини тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції Учасника відсутня копія договору або заяви про надання банківської гарантії (якщо така заява має силу договору про надання гарантії, а саме в заяві передбачені всі умови, за якими надається гарантія, і ця заява погоджена з банком-гарантом (містить підпис уповноваженої особи та відбиток печатки банка-гаранта)).»

Скаржник не погоджується із даними твердженнями із наступного:
У складі тендерної пропозиції Скаржника було подано:
-Оригінал банківської гарантії № 2025/3/287/Т, виданий АТ "ЮНЕКС БАНК" 27 січня 2025 року, що містить всі необхідні реквізити, підпис уповноваженої особи та відбиток печатки банку-гаранта (файл «287_ПРОДЖЕКТ_ЮА_Гарантія_27_01_2025.zip»);
-Довідку щодо грошового покриття банківської гарантії, видану АТ "ЮНЕКС БАНК", яка підтверджує факт розміщення грошового покриття гарантії в сумі 93 840,00 грн та порядок отримання договору гарантії (файл «287_Довідка покриття.zip»).
Таким чином, надані документи підтверджують належне забезпечення тендерної пропозиції, а посилання на відсутність копії договору або заяви про надання гарантії не може бути підставою для її відхилення.
Обидва документи чітко містять інформацію про заявку учасника-скаржника на отримання банківської гарантії, що підтверджує відповідність вимогам тендерної документації. Таким чином, посилання замовника на відсутність копії договору або заяви про гарантію є безпідставним та не може бути підставою для відхилення пропозиції.
У даному випадку, навіть якщо замовник мав сумніви щодо форми надання банківської гарантії або відсутності окремої копії договору/заяви, він був зобов’язаний надати учаснику-скаржнику 24 години для виправлення невідповідності – доповнення інформації.
Також, у рішенні АМКУ від 14.03.2023 № UA-2023-02-15-005678-a зазначено, що "наявність у складі тендерної пропозиції учасника гарантії та підтвердження її покриття є достатніми для визнання гарантії такою, що відповідає вимогам тендерної документації, навіть якщо не надано окремий договір або заяву про гарантію".
1.4. Щодо незаконного твердження пунктів 8 протоколу № 65 від 31 січня 2025 року про відхилення тендерної пропозиції Скаржника містить наступні підстави:
«8. На вимогу пункту 1 розділу 3 тендерної документації, Учасник повинен надати у складі пропозиції інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції надав наступні документи:
«Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Вих. № 03/24-01/25 від 24.січня 2025 р. (файл – 7 Техніко-якісні характеристики згідно Додатку 2.pdf):
В даному документі містяться слова: «повинні відповідати», «повинен постачатись», «повинен гарантувати», «повинні бути», «зобов’язані забезпечити» наприклад:
— «Якісні характеристики предмету закупівлі повинні відповідати вимогам діючих в Україні нормативно-правових актів та інших нормативних документів, якими встановлюються вимоги до технічних характеристик таких товарів»;
— «Пристрій охоронної сигналізації повинен відповідати вимогам до засобів охоронного призначення, що пройшли сертифікацію в Державному центрі сертифікації України, та Переліку технічних засобів, рекомендованих для охорони об’єктів і діяльності підрозділів охорони»;
— «Товар повинен постачатись в упаковці та з маркуванням виробника. Учасник повинен гарантувати якість Товару, а також наявність технічної документації, яка входить до комплекту постачання виробів-виробниками»;

— «З метою підтвердження відповідності пропонованого товару необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам Замовник повинен у складі документів тендерної пропозиції повинен надати ...»;
— «Учасник повинен відвантажити Замовнику Товар не пізніше одного дня після отримання від Замовника заявки, з урахуванням необхідної кількості та асортименту Товару»;
— «Учасник зобов’язаний забезпечити виконання вимог законодавства Кабінету Міністрів України «Про пропозицію щодо застосування європейських, національних, економічних та інших стандартів»
обмежувальних заходів» від 11.09.2014 р. № 829-р (зі змінами), Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14.05.2020 р. «Про застосування, скасування й внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» затверджених Указом Президента України від 14.05.2020 р. № 184/2020, Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 р. № 1644-VII (зі змінами) та Митному кодексу України від 13.03.2012 р. № 4495-VI (зі змінами).
Таким чином, Учасник копіює вимоги Замовника, але не підтверджує їх виконання, отже, не підтверджує відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (Існує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, що в разі відсутності в складі тендерної пропозиції технічного завдання / технічних вимог / інформаційних довідок, складених у довільній формі з підтвердженням відповідності встановленим вимогам тендерної документації чи у стандартизованій формі, тендерна пропозиція підлягає відхиленню.). Виходячи із змісту вищезазначеного документу, він не відповідає зазначеному вимага пункту 1 розділу 3 тендерної документації.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.»
Скаржник не погоджується із даними твердженнями із наступного:
У складі тендерної пропозиції ТОВ "ПРОДЖЕКТ ЮА" було подано:

Документ "7 Техніко-якісні характеристики згідно Додатку 2.pdf", який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та дублює вимоги, визначені в Додатку 2 тендерної документації.
При цьому Тендерна документація та Додаток 2 не містили вимоги щодо зміни формулювання технічних характеристик учасником.
З огляду на це, учасник виконав усі встановлені вимоги, оскільки надана ним інформація містить всі необхідні характеристики предмета закупівлі, із збережень всі вимог відповідно до Додатку 2.
Крім того, скаржник у складі тендерної пропозиції підписав документ із наступною приміткою:
"Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма викладеними вище умовами технічного завдання."

Це є прямим підтвердженням того, що Скаржник-учасник беззаперечно приймає всі вимоги тендерної документації, що робить доводи замовника про нібито відсутність підтвердження відповідності технічним характеристикам безпідставними.
Твердження замовника про те, що учасник "копіює вимоги тендерної документації, але не підтверджує їх виконання", не відповідає дійсності, оскільки:
- наданий документ повністю відповідає Додатку 2, що свідчить про те, що учасник врахував та підтвердив усі встановлені характеристики;
- тендерна документація не містила жодних положень, які вимагали б зміни формулювань або відмінювання технічних характеристик у довільній формі.
- підписаний документ із прямою приміткою про повну, безумовну та беззаперечну згоду є належним підтвердженням відповідності пропозиції всім вимогам замовника.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції з підстави, яка не передбачена тендерною документацією, є неправомірним і створює умови для необ'єктивного розгляду пропозиції учасника. Жоден учасник за наданих умов тендерної документації не міг передбачити необхідність внесення змін до умов Технічного завдання, шо встановлено Додатком 2 Тендерної документації.

Відповідно до пункту 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, замовник повинен розглядати всі подані документи учасника у складі тендерної пропозиції та враховувати інформацію, що підтверджує відповідність учасника встановленим вимогам.


Замовник неправомірно відніс кваліфікаційний критерій до технічного завдання, адже вимоги щодо надання листів, довідок є саме кваліфікаційним критеріями відповідно до статтей 16,22 Закону України «Про публічні закупівлі», та із врахуванням вимог формування тендерної документації.
Таким чином, замовник зобов’язаний був надати 24 години на виправлення наведених недоліків пунктів 1-7 протоколу про відхилення, а в частині пункту 8 невідповідність відсутня, так як вимога про «видозміну» технічного завдання не передбачена умовами Тендерної документації.

Пункт 2. Щодо права Скаржника на усунення недоліків у порядку 24 годин, так як суть протоколу стосується матеріально-технічного обладнання, а не технічного завдання:
Тендерна документація передбачає, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
На підставі цього Скаржник звертає увагу на незаконність рішення про відхилення без наданих 24 годин для усунення відповідностей із підстав протоколу. Відповідно до пункту 1 Розділу 5 Тендерної документації та Закону. Замовник зобов’язаний надати Учаснику повідомлення про усунення невідповідностей.
Відповідно до пункту 43 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України 'Про публічні закупівлі', на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі — Постанова № 1178), якщо під час розгляду тендерної пропозиції замовник виявляє невідповідності в інформації та/або документах, поданих учасником, які стосуються вищенаведених випадків.
Замовник зобов’язаний повідомити учасника про такі невідповідності та надати йому 24 години для їх усунення з моменту розміщення повідомлення в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 44 Постанови № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник не усунув невідповідності в інформації та/або документах протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення. Оскільки замовник не надав учаснику можливості усунути виявлені невідповідності, відхилення тендерної пропозиції є неправомірним.
Враховуючи викладене, просимо переглянути рішення про відхилення тендерної пропозиції, так як Скаржником було виконано зазначено вимогу, або в іншому ж випадку Замовник повинен був надати учаснику 24 години для усунення виявлених невідповідностей, як це передбачено Постановою № 1178, бо підстава відхилення протоколу стосується матеріально обладнання, а не технічного завдання по суті.
Відповідно до пункту 40 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, якщо пропозиція учасника містить невідповідності, які не стосуються зміни предмета закупівлі, Замовник зобов’язаний надати учаснику не менше ніж 24 години для їх усунення.

Пункт 3. Щодо порушення принципів статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються із дотримання встановлених принципів та недискримінація учасників, а саме закупівлі повинні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, але підстави для такого відхилення відсутні на підставі наведеного вище.
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду Пропозицій Скаржника, а саме – безпідставно відхиливши Пропозицію Скаржника, Замовник порушив право Скаржника на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, учасник - Скаржник запропонував найкращу ціну «4 244 529,00 грн з ПДВ.» під час аукціону для предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015: 31625000-3 — Пристрої охоронної та пожежної сигналізації, чим його пропозиція зберігає більше 400 000,00 грн із пдв., а незаконне відхилення порушує принцип максимальної економії відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення його пропозиції.

Враховуючи наведену вище інформацію, Скаржник вважає, що наявні підстави для задоволення його скарги в повному обсязі із метою захисту його порушених інтересів в зазначеній закупівлі.
Враховуючи викладене, прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, Закону та на підставі зазначеного вище,
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)