-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги із щорічного випробування, ремонтування, технічного обслуговування аварійно-рятувального та протипожежного обладнання
Торги відмінено
1 793 670.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 900.00 UAH
мін. крок: 1% або 17 900.00 UAH
Період оскарження:
10.07.2018 18:49 - 19.08.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015)
Номер:
7947d913d61c435bab19ded39e59f0a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-10-002217-a.b1
Назва:
Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015)
Вимога:
Просимо надати відповідь на наступне запитання: Відповідно до ч. 4 ст. 22 Кодексу торговельного мореплавства України нагляд за виконанням на суднах вимог міжнародних договорів України здійснюється класифікаційним товариством за дорученням Кабінету Міністрів України. Згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України № 172-р від 06.03.1996 року з метою забезпечення безпеки судноплавства доручити здійснення технічного нагляду за суднами, які мають право плавання під прапором України, згідно з вимогами міжнародних договорів України з оформленням відповідних документів від імені Уряду України таким класифікаційним товариствам (за їхньою згодою): Регістр судноплавства України; Американське Бюро судноплавства (American Bureau of Shipping), США; Бюро Верітас (Bureau Veritas), Франція; Німецький Ллойд (Germanischer Lloyd), ФРН; Грецький Регістр судноплавства (Hellenic Register of Shipping), Греція; Дет Норске Верітас (Det Norske Veritas Classification as), Норвегія. Відповідно до тендерної документації необхідно надати копію Сертифіката відповідності системи управління якістю, виданого Регістром судноплавства України. Чому ставляться такі вимоги і чим це обґрунтовується? Чи можна надати аналогічні сертифікати класифікаційних товариств, які зазначені у Розпорядженні Кабінету Міністрів України № 172-р від 06.03.1996 року? Чому сертифікат Регістра судноплавства України підтверджує можливість учасника торгів надати більш якісну послугу ніж інші учасники, які мають аналогічний сертифікат іншого класифікаційного товариства, встановленого Розпорядженні Кабінету Міністрів України № 172-р від 06.03.1996 року?
Вимагаємо змінити умови тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.07.2018 18:36
Вирішення:
Доброго дня. Відповідно до ст. 22 Кодексу торговельного мореплавства України технічний нагляд за морськими суднами, незалежно від форм власності судна і його власника, та їх класифікація здійснюються класифікаційним товариством, обраним судновласником.
Судновласником обрано класифікаційнє товариство Регістр судноплавства України, який відповідно до «Положення про регістр судноплавства України» затвердженого Постановою КМУ від 08.06.1998 року № 814 є національним класифікаційним товариством, яке здійснює технічний нагляд і проводить класифікацію морських і річкових торгівельних суден відповідно до статті 22 Кодексу торговельного мореплавства України.
Крім того, відповідно до наказу Міністерства транспорту України "Про затвердження першочергових заходів щодо впровадження систем управління якістю на підприємствах і організаціях транспортного комплексу на 2002-2005 р." від 27.12.2002 р. № 936, Державний департамент морського і річкового транспорту України наказом "Про визначення Головного органу по сертифікації систем якості, систем управління якістю Мінтрансу в галузі водного транспорту" від 20.01.2003 р. № 14, призначив Регістр судноплавства України головним органом по сертифікації систем якості, систем управління якістю Мінтрансу в області водного транспорту і пов'язаних з ним видах діяльності.
Оскільки всі плавзасоби ДП «МТП «Чорноморськ» перебувають під наглядом Регістру судноплавства України та Регістр судноплавства України є головним органом по сертифікації систем якості, систем управління якістю, до технічних вимог тендерної документації включено обов’язкове надання Сертифікату відповідності системи управління якістю (ДСТУ ІSО 9001:2015), виданого Регістром судноплавства України, для підтвердження Учасником здатності надавати послуги пов’язані із випробуванням, ремонтуванням, технічним обслуговуванням аварійно-рятувального та протипожежного обладнання, які задовольняють вимоги замовника та законодавства України.
Таким чином, вимога щодо зміни умов тендерної документації є необґрунтованою та спричинена невірним трактуванням з боку потенційного Учасника ст. 22 Кодексу торговельного мореплавства України.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Порушення вимог законодавства щодо підтвердження системи управління якістю.
Номер:
7dd0fd10bfe64e4c8d517a9550325fed
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-10-002217-a.c3
Назва:
Порушення вимог законодавства щодо підтвердження системи управління якістю.
Скарга:
Порушення принципу визнання сертифікатів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат BV.pdf 20.07.2018 09:01
- СКАРГА.pdf 20.07.2018 09:01
- Рішення від 25.07.2018 № 7475.pdf 25.07.2018 19:20
- Рішення від 09.08.2018 № 8105.pdf 10.08.2018 16:16
- Рішення від 09.08.2018 № 8105.pdf 14.08.2018 19:51
- Перелік змін.docx 16.08.2018 11:56
- Протокол змін.docx 16.08.2018 11:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.07.2018 09:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.08.2018 19:51
Дата виконання рішення Замовником:
16.08.2018 11:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Тендерної документації.
Скарга
Розгляд припинено
Порушення вимог законодавства щодо підтвердження системи управління якістю.
Номер:
18add4dcd6274937877a7ffe5e9ae8cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-07-10-002217-a.b2
Назва:
Порушення вимог законодавства щодо підтвердження системи управління якістю.
Скарга:
Звертаємо увагу замовника, що наказом Міністерства транспорту України "Про затвердження першочергових заходів щодо впровадження систем управління якістю на підприємствах і організаціях транспортного комплексу на 2002-2005 р." від 27.12.2002 р. № 936, а саме п. 1.4. встановлено, що надавати перевагу при проведенні тендерів на поставку продукції та надання послуг тим вітчизняним виробникам, які мають сертифіковані системи управління якістю. У цьому наказі не встановлено, що необхідно надавити перевагу при проведені тендерів тим учасникам, які мають сертифіковану систему якості саме у ПрАТ «Морський регістр судноплавства в Україні».
Державний департамент морського і річкового транспорту України наказом «Про визначення Головного органу по сертифікації систем якості, систем управління якістю Мінтрансу в галузі водного транспорту» від 20.01.2003 р. № 14, призначив Регістр судноплавства України Головним органом по сертифікації систем якості, систем управління якістю Мінтрансу в області водного транспорту і пов'язаних з ним видах діяльності. Відповідно до пункту 2 Наказу Міністерства транспорту України від 17.07.2003р. № 543 – Регістр судноплавства України визначений як Головний орган з сертифікації систем якості, систем управління якістю Мінтрансу в галузі водного транспорту та пов'язаних з ним видах діяльності. На Регістр судноплавства України покладаються обов'язки з виконання робіт з підтвердження відповідності систем управління якістю підприємств та установ Мінтрансу України. Тобто, власник визначив орган сертифікації системи якості на підприємствах, які йому підпорядковані.
Пункт 2.6. Додатку 3 Тендерної документації закупівлі UA-2018-07-10-002217-a, а саме:
«2.6 Копію сертифіката відповідності системи управління якістю, виданого Регістром судноплавства України, яким засвідчується, що система управління якістю Учасника перевірена та визначена такою, що відповідає стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) у відношенні огляду, ремонту, технічного обслуговування надувних рятувальних засобів, рятувальних кругів і жилетів, гідро- і термокостюмів, вогнегасників і балонів під тиском, надувних чергових шлюпок, індивідуальних дихальних апаратів.»
щодо підтвердження кваліфікаційних вимог є дискримінаційним та не відповідає діючому законодавству в області підтвердження відповідності вимогам виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17 травня 2001 року № 2407-III , який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Згідно ст. 6 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація здійснюється національним органом України з акредитації, яким є Національне агентство з акредитації України.
Стаття 4 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено, що метою акредитації є забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності та творення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні, а ст. 5 вказаного Закону передбачає, що основним принципом діяльності з акредитації є забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін.
Відповідно до інформації розміщеної на сайті Національного агентства з акредитації України розміщеного за адресою в Інтернеті https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/ розміщено Перелік органів з сертифікації систем менеджмента, акредитованих на відповідність вимогам ISO/IEC 17021:2011 (ISO/IEC 17021-1:2015).
В реєстрі вказано, що органом сертифікації системи менеджменту є ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «МОРСЬКИЙ РЕГІСТР СУДНОПЛАВСТВА В УКРАЇНІ», номер атестата аредитації № 80006, із зазначенням сфери акредитації:
1. ДСТУ ISO 9001:2009 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2008 IDT);
2. ISO 9001:2008 Quality management systems – Requirements;
3. ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015 IDT);
4. ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements;
5. ДСТУ ISO 14001:2006 Системи екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2004, IDT);
6. ISO 14001:2004 Environmental management systems – Requirements with guidance for use;
7. ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015, IDT);
8. ISO 14001:2015 Environmental management systems – Requirements with guidance for use.
У додатку від 19 травня 2017 року до атестата про акредитацію №80006 вказані номери напрямку галузі економіки – 17, 18, 19, 20, 31, 35, 37.
Також у переліку органів із сертифікації системи менеджменту є Товариство з обмеженою відповідальністю “Бюро Верітас Сертифікейшн Україна”, номер атестата акредитації № 8О001, із зазначенням сфери акредитації:
1. ДСТУ ISO 9001:2009 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2008 IDT);
2. ISO 9001:2008 «Quality management systems – Requirements»;
3. ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015 IDT);
4. ISO 9001:2015 «Quality management systems – Requirements»;
5. ДСТУ ISO 14001:2006 «Системи екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосування» (ISO 14001:2004, IDT);
6. ISO 14001:2004 «Environmental management systems – Requirements with guidance for use»;
7. ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015, IDT)»;
8. ISO 14001:2015 «Environmental management systems – Requirements with guidance for use»;
9. ДСТУ OHSAS 18001:2010 «Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги» (OHSAS 18001:2007, IDT).
10. У додатку від 08.серпня 2016 року до атестата про акредитацію №8О001 вказані номери напрямку галузі економіки – від 1 до 39 у тому числі і 17, 18, 19, 20, 31, 35, 37.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Кодексу торговельного мореплавства України нагляд за виконанням на суднах вимог міжнародних договорів України здійснюється класифікаційним товариством за дорученням Кабінету Міністрів України.
Згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України № 172-р від 06.03.1996 року з метою забезпечення безпеки судноплавства доручено здійснення технічного нагляду за суднами, які мають право плавання під прапором України, згідно з вимогами міжнародних договорів України з оформленням відповідних документів від імені Уряду України таким класифікаційним товариствам (за їхньою згодою):
1. Регістр судноплавства України; Американське Бюро судноплавства (American Bureau of Shipping), США;
2. Бюро Верітас (Bureau Veritas), Франція;
3. Німецький Ллойд (Germanischer Lloyd), ФРН;
4. Грецький Регістр судноплавства (Hellenic Register of Shipping), Греція;
5. Дет Норске Верітас (Det Norske Veritas Classification as), Норвегія.
Таким чином, як видно з вище наведеного, ПрАТ «Морський регістр судноплавства в Україні» та ТОВ «Бюро Верітас Сертифікейшн Україна» мають однаково право технічного нагляду за суднами, які мають право плавання під прапором України та мають однаково право на проведення сертифікації системи менеджмента у одній сфері акредитації.
Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює один із принципів здійснення закупівель - недискримінація учасників, а ч. 3 ст. 5 Закону прямо вказує, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання учасником закупівлі UA-2018-07-10-002217-a сертифіката системи менеджменту саме ПрАТ «Морський регістр судноплавства в Україні» є по суті дискримінацією, оскільки відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» ...
Пов'язані документи:
Учасник
- SKM_C22718071715030.pdf 17.07.2018 15:49
- рішення від 20.07.2018 № 7293.pdf 20.07.2018 15:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.07.2018 16:45
Опис причини скасування:
Помилково
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.07.2018 16:47
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.07.2018 15:50