• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгових категорій та дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО Богуславської міської ради (код ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 55510000-8 – Послуги їдалень)

Торги не відбулися

4 942 318.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 711.59 UAH
Період оскарження: 20.01.2025 17:52 - 29.01.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: 6037c9509687477192a2fa849493ef27
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-018903-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.02.2025 15:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 27.02.2025 14:39
Автор: ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА", Ярослав Буряков +380504249424 ramedas.ukraine@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f6b27022a8d946a59a85fae5da4cb585
Заголовок пункту скарги: Вважаємо вищезазначене рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника необґрунтованим й протиправним та таким, що порушує інтереси та права Скаржника, з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно розміщеного в ЕСЗ та Протоколу № 36 від 10.02.2025 (далі – Протокол) в обґрунтування свого рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Замовником зазначено, зокрема, наступне:
«Тендерна документація містить такі вимоги:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції), а саме підпункту 4.1. пункту 4 Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати наступний перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі:
- чотиритижневе меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби.
/…………………./
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація), а саме пункту 4 зазначено про те, що «Примірники чотиритижневих меню погоджуються з ТЕРИТОРІАЛЬНИМИ управліннями Держпродспоживслужби. Меню складається з різним виходом страв».
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація), а саме пункту 6 зазначено про те, що «Меню розробляється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація), а саме пункту 7 зазначено про те, що «Учасник розраховує ціну послуги відповідно до примірного чотиритижневого СЕЗОННОГО меню для різних вікових груп, при цьому мають бути враховані особливі дієтичні потреби здобувачів освіти (у разі їх наявності) та сезонність (осінь, зима, весна, літо)...».
На дотримання норм пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації при подачі тендерної пропозиції Учасникам потрібно враховувати норми Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Відповідно до абзацу 4 пункту 18 Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 - «Примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп, а також відповідати вимогам санітарного законодавства та нормам харчування».
Відповідно до підпункту 5 пункту 19 Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 - «у разі вибору способу організації харчування шляхом приготування та реалізації готових страв закладом освіти, закладом оздоровлення та відпочинку самостійно затверджує примірне чотиритижневе сезонне меню за погодженням з територіальним органом Держпродспоживслужби (крім випадків, коли використовується меню, рекомендоване МОЗ), а також щоденне меню-розклад».
Відповідно до абзацу 3 та абзацу 4 пункту 36 Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 - «У разі постачання до закладу освіти, закладу оздоровлення та відпочинку готових страв та/або послуг з харчування примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності) можуть складатися постачальником послуг з харчування (технологом, завідувачем виробництва) та затверджуватися керівником оператора ринку харчових продуктів, що здійснює постачання готових с грав та/або послуг з харчування.
Примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету дозволено використовувати після погодження з територіальним органом Держпродспоживслужби.».
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки. Учасник у складі тендерної пропозиції надав такі документи:
1. 13.1. Погоджене чотиритижневе меню (33CO).pdf;
2. 13.2. Погоджене чотиритижневе меню (дошк. від. з поч. школою).pdf
3. 13.3. Погоджене чотиритижневе меню (33CO).pdf
Однак, при проведенні кваліфікації вищенаведених документів Учасника, було встановлено невідповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі.
Подані документи та/або інформація Учасником «13.1. Погоджене чотиритижневе меню (33CO).pdf» та «13.2. Погоджене чотиритижневе меню (дошк. від. з поч. школою).pdf» погодженні з дотриманням норми територіального підпорядкування (ПОГОДЖЕНЕ Начальником Управління безпечністю харчових продуктів та ветеринарної медицини, державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Обухівського району Даніликом В.Ф.) відповідно до вимог Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 та вимог тендерної документації в розділі пунктів 4, 6 (в частині територіального підпорядкування) Додатку 1 та підпункту 4.1. Додатку 2, ОДНАК розроблені на осінній період 2024 року та не відповідає нормам пункту 7 Додатку 1 тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація) та не відповідає нормам Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 оскільки відповідно до абзацу 4 пункту 18 «Примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп, а також відповідати вимогам санітарного законодавства та нормам харчування.». Враховуючи, що дана процедура закупівлі розпочата 20 січня 2025 року відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-01-20-018903-а подане чотиритижневе сезонне меню повинно бути розроблене на зимовий період.
Також подані документа та/або інформація Учасником «13.3. Погоджене чотиритижневе меню (33CO).pdf» погоджене на зимовий період 2025 року для одноразового п'ятиденного харчування (сніданки) учнів закладів освіти м. Рівне ( ПОГОДЖЕНЕ Начальником Рівненського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області Сасовським А.М.), що унеможливлює використання даного меню згідно даної процедури закупівлі та не відповідає нормам пункту 4, пункту 6 (Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 в дотриманні норм територіального підпорядкування) Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація) та підпункту 4.1. пункту 4 Додатку 2 тендерної документації «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам», а саме вимоги про надання Учасником чотиритижневе меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з ТЕРИТОРІАЛЬНИМ органом Держпродспоживслужби.
Також умовами Додатку 1 до тендерної документації надано примірне меню:
1. чотиритижневе меню для учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгової категорії закладів освіти Богуславської міської ради (сніданки);
2. чотиритижневе меню для учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгової категорії закладів освіти Богуславської міської ради (обіди);
3. чотиритижневе меню для харчування дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО Богуславської міської ради (сніданок, обід, підвечірок).
Однак Учасником не було надано в складі тендерної пропозиції на підтвердження вимог тендерної документації та/або інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація у відповідності до вимог в дотриманні режиму (кратності) харчування та вимог Додатку 1 тендерної документації затвердженого чотиритижневого меню на зимовий період для одноразового п’ятиденного харчування (ОБІДІВ) учнів закладів загальної середньої освіти та затвердженого чотиритижневого меню на зимовий період для трьохразового п’ятиденного харчування (сніданок, обід, підвечірок) дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі закладів загальної середньої освіти.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми».
Однак з такими висновками Замовника та його рішенням про відхилення тендерної пропозиції Скаржника погодитись не можна, з огляду на наступне.
1. Відповідно до п. 1.1 ч. 1 Розділу 2 тендерної документації за даною Закупівлею в редакції від 27.01.2025 (далі – Документація, а також ТД) тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (у випадках, передбачених цією тендерною документацією – шляхом самостійного декларування учасником), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
- інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме відповідну технічну специфікацію згідно вимог, що визначені Замовником у Додатку 1 до тендерної документації;
- інших документів та інформації, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї тендерної документації.
Згідно п. 3.1 ч. 3 Розділу 2 ТД Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником в п.4.1. Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно п. 4.1 Додатку 2 до ТД в Переліку документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, визначено, серед іншого, чотиритижневе меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби.
Отже, згідно вищезгаданої умови меню, яке надається учеником в складі тендерної пропозиції, повинно бути: а) чотиритижневе; б) містити в собі інформацію (із зазначенням в меню) складу продуктів, вмісту ккал; в) погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби.
В складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «13.1. Погоджене чотиритижневе меню (ЗЗСО).pdf», який містить примірне чотиритижневе сезонне меню одноразового п’ятиденного харчування (сніданок) учнів закладів загальної середньої освіти, в якому, серед іншого, зазначено склад продуктів (страви), вміст ккал (енергетична цінність), та яке погоджено з територіальним органом Держпродспоживслужби (Управління безпечністю харчових продуктів та ветеринарної медицини, державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Обухівського району Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області).
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «13.2. Погоджене чотиритижневе меню (дошк. від. з поч. школою).pdf», який містить примірне чотиритижневе сезонне меню трьохразового п’ятиденного харчування (сніданки, обіди, вечері) дітей з закладів з дошкільним відділенням та початковою школою, в якому, серед іншого, зазначено склад продуктів (страви), вміст ккал (енергетична цінність), та яке погоджено з територіальним органом Держпродспоживслужби (Управління безпечністю харчових продуктів та ветеринарної медицини, державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Обухівського району Головного управління Держпродспоживслужби в Київській області).
Також, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «13.3. Погоджене чотиритижневе меню (ЗЗСО).pdf», який містить примірне чотиритижневе сезонне меню одноразового п’ятиденного харчування (сніданки) учнів закладів освіти, в якому, серед іншого, зазначено склад продуктів (страви), вміст ккал (енергетична цінність), та яке погоджено з територіальним органом Держпродспоживслужби (Рівненське міське управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області).
Враховуючи викидане вище, Скаржник у повній відповідності до вимог п. 4.1 Додатку 2 до ТД надав в складі тендерної пропозиції чотиритижневе меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з територіальним органом Держпродспоживслужби, а отже Скаржник не порушив умови Документації в цій частині.
2. Стосовно виявлених, на думку Замовника, невідповідностей в наданих Скаржником меню вважаємо за необхідне зазначити наступне.
2.1. Так згідно тез Протоколу, надані Скаржником у файлах «13.1. Погоджене чотиритижневе меню (ЗЗСО).pdf» та 13.2. Погоджене чотиритижневе меню (дошк. від. з поч. школою).pdf» меню розроблені на осінній період 2024 року та не відповідає нормам пункту 7 Додатку 1 тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація) та не відповідає нормам Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 оскільки відповідно до абзацу 4 пункту 18 «Примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп, а також відповідати вимогам санітарного законодавства та нормам харчування.». Враховуючи, що дана процедура закупівлі розпочата 20 січня 2025 року відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-01-20-018903-а подане чотиритижневе сезонне меню повинно бути розроблене на зимовий період.
Слід відзначити, що Документація, в т.ч. п. 4.1 Додатку 2 до ТД, не містить окремих вимог щодо сезону (сезонів), на які повинні бути надано меню. Зокрема, Документація, в т.ч. п. 4.1 Додатку 2 до ТД, не містить вимоги про те, що меню повинно бути розроблене на зимовий період.
Щодо посилань Замовника на невідповідність меню нормам пункту 7 Додатку 1 тендерної документації, то вони є хибними, оскільки пункт 7 Додатку 1 до ТД встановлює вимоги (умови) щодо розрахунку ціни послуги, а не щодо меню.
Так, згідно п. 7 Додатку 1 до ТД Учасник розраховує ціну послуги відповідно до примірного чотиритижневого сезонного меню для різних вікових груп, при цьому мають бути враховані особливі дієтичні потреби здобувачів освіти (у разі їх наявності) та сезонність (осінь, зима, весна, літо).
Отже, враховуючи лексично-граматичні зв’язки у вищенаведеному п. 7 Додатку 1 до ТД, дієтичні потреби здобувачів освіти (у разі їх наявності) та сезонність (осінь, зима, весна, літо) мають бути враховані для цілей розрахунку ціни послуги, але аж ніяк не для цілей надання меню в складі тендерної пропозиції.
Окрім того, за такою логікою Замовника, меню повинно було бути розроблено та надано не тільки на зимовий період, а й на усі перелічені в п. 7 Додатку 1 до ТД сезони - осінь, зима, весна, літо, що зайвий раз підтверджує хибність такого тлумачення положень Документації в контексті наведених Замовником невідповідностей.
Посилання Замовника в цій частині на положення абзацу 4 пункту 18 Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 не заслуговують на увагу, оскільки із даного пункту жодним чином не вбачається, що чотиритижневе меню, яке передбачено п. 4.1 Додатку 2 до ТД, повинно бути складено на конкретний сезон, зокрема, зимній.
А отже відсутні невідповідності меню, які містяться в файлі «13.1. Погоджене чотиритижневе меню (ЗЗСО).pdf» та 13.2. Погоджене чотиритижневе меню (дошк. від. з поч. школою).pdf», пункту 7 Додатку 1 до ТД та абзацу 4 пункту 18 Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305, про що зазначає Замовник.
2.2. Окрім того, згідно тез Протоколу подані документа та/або інформація Учасником «13.3. Погоджене чотиритижневе меню (33CO).pdf» погоджене на зимовий період 2025 року для одноразового п'ятиденного харчування (сніданки) учнів закладів освіти м. Рівне (ПОГОДЖЕНЕ Начальником Рівненського міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області Сасовським А.М.), що унеможливлює використання даного меню згідно даної процедури закупівлі та не відповідає нормам пункту 4, пункту 6 (Постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 в дотриманні норм територіального підпорядкування) Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація) та підпункту 4.1. пункту 4 Додатку 2 тендерної документації «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам», а саме вимоги про надання Учасником чотиритижневе меню із зазначенням складу продуктів, вмісту ккал, погоджене з ТЕРИТОРІАЛЬНИМ органом Держпродспоживслужби.
В той же час, Документація, в т.ч. пункти 4, 6 Додатку 1 до ТД, підпункт 4.1. пункту 4 Додатку 2 до ТД, не містить критеріїв (умов) можливості чи неможливості використання меню згідно даної Процедури закупівлі, зокрема, в частині дотримання норм територіального підпорядкування.
Окрім того, в будь-якому випадку Документація, в т.ч. пункти 4, 6 Додатку 1 до ТД та підпункт 4.1. пункту 4 Додатку 2 Документації, на які посилається Замовник, не містить окремих вимог про погодження меню в конкретному територіальному органі Держпродспоживслужби.
А отже відсутні невідповідності меню, яке міститься в файлі «13.3. Погоджене чотиритижневе меню (33CO).pdf», пунктам 4, 6 Додатку 1 до ТД та підпункту 4.1 пункту 4 Додатку 2 Документації, про що зазначає Замовник.
2.3. Окрім того, Замовником в Протоколі зазначено, що Учасником не було надано в складі тендерної пропозиції на підтвердження вимог тендерної документації та/або інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація у відповідності до вимог в дотриманні режиму (кратності) харчування та вимог Додатку 1 тендерної документації затвердженого чотиритижневого меню на зимовий період для одноразового п’ятиденного харчування (ОБІДІВ) учнів закладів загальної середньої освіти та затвердженого чотиритижневого меню на зимовий період для трьохразового п’ятиденного харчування (сніданок, обід, підвечірок) дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі закладів загальної середньої освіти.
Однак, Документація не містить окремих вимог про дотримання режиму (кратності) харчування.
Так само Документація не містить окремих вимог про надання затвердженого меню за конкретним режимом (кратністю) харчування.
В той же час, в будь-якому випадку, в складі тендерної пропозиції Скаржника наявний файл «15. Технічні вимоги.pdf», який містить, серед іншого, Приблизне чотиритижневе меню для учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгової категорії закладів освіти Богуславської міської ради (сніданки), Приблизне чотиритижневе меню для учнів 1-4 класів, 5-11 класів пільгової категорії закладів освіти Богуславської міської ради (обіди) та Приблизне чотиритижневе меню для харчування дітей дошкільного віку, які відвідують дошкільні відділення у складі ЗЗСО Богуславської міської ради (сніданок, обід, підвечірок), які підписані (затверджені) Скаржником.
А отже відсутні невідповідності у вищезгаданій частині, про що зазначає Замовник.
Таким чином, висновки Замовника про те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, з наведеними в Протоколі обґрунтуваннями, в будь-якому випадку спростовуються вищенаведеним.
Отже, Скаржник у повній відповідності до положень чинного законодавства та Документації належним чином виконав усі умови Документації, а отже, відхилення тендерної пропозиції Скаржника з підстав, зазначених у Протоколі № 36 від 10.02.2025, є необґрунтованим та неправомірним.
Виходячи з наведеного вище, рішення Замовника про відхилення пропозиції Скаржника є незаконним, таким що порушує права та інтереси Скаржника, зокрема на об'єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та недискримінацію учасників, що також є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника