• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Екологічні вимоги

Послуги з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ на території населених пунктів Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області, код ДК 021:2015: 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям

Завершена

1 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Період оскарження: 20.01.2025 16:39 - 31.01.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» від 24.01.2025 р. № UA-2025-01-20-017375-a, що стосується дискримінаційних умов тендерної документації.

Номер: 2df59d55c41140cfba7d7883a0452a91
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-017375-a.a1
Назва: СКАРГА КП « Комплекс з вивозу побутових відходів» від 24.01.2025 р. № UA-2025-01-20-017375-a, що стосується дискримінаційних умов тендерної документації.
Скарга:
20 січня 2025 року Безлюдівською селищною радою (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі № UA-2025-01-20-017375-a Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ на території населених пунктів Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області), (ДК 021:2015:90510000-5) (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію. Детально проаналізувавши вищевказану тендерну документацію, Комунальним підприємством «Комплекс з вивозу побутових відходів» було встановлено наявність у ній дискримінаційних положень/вимог, що суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель та порушують право певних учасників брати участь у даних торгах згідно визначеного законодавством порядку, виходячи з такого. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про захист прав споживачів» - держава забезпечує споживачеві (в даному випадку Замовник є споживачем) захист його прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань та кваліфікації необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання товару. Так, відповідно до ст. 33 Закону України «Про управління відходами» суб'єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавцем послуги з управління побутовими відходами є суб'єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку, або адміністратор послуги з управління побутовими відходами. Комунальне підприємство «Комплекс з вивозу побутових відходів» є спеціалізованим підприємством з питань вивезення побутових відходів та визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у місті Харкові відповідно до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 22 квітня 2020 року № 248. Положеннями ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» визначено, що досягненням неправомірних переваг у конкуренції є отримання таких відносно іншого суб'єкта господарювання шляхом порушення чинного законодавства, яке підтверджено рішенням органу державної влади, органу місцевого самоврядування, наділеного відповідною компетенцією. У статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» задекларовані принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. При цьому, у ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Аналогічна норма також відображена і у ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою зокрема визначається, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Проте, Замовником не дотримано вищевказаних вимог законодавства у сфері публічних закупівель та у тендерній документації визначено вимоги, які є дискримінаційними до певного кола потенційних учасників процедури закупівлі та відповідно обмежують конкуренцію. Так, зокрема, у Додатку 2 до тендерної документації за процедурою закупівлі: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ на території населених пунктів Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області), зазначено наступне: «Технічні вимоги до предмету закупівлі Учасник визначає ціни на послуги, які він пропонує виконати за Договором, на підставі вимог, наданих у технічній специфікації цієї тендерної документації з урахуванням проекту договору та усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені. До пропозиції учасник надає розрахунки, виконані у програмному комплексі АВК (або у іншому аналогічному комплексі), у версії, що є чинною на дату складання кошторису, а саме: договірну ціну, локальний кошторис, відомість ресурсів, розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису. В складі кошторисної документації надається: - Договірна ціна (тверда); - Дефектний акт; - Локальний кошторис; - Відомість ресурсів до локальних кошторисів; - Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису. Розрахунки договірної ціни на надання послуг за предметом закупівлі повинні бути розроблені в програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, розроблених у відповідності з вимогами Настанови. Розрахунки мають бути подані Учасником в складі пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого/их електронного/их файлу/ів в форматі «pdf», в яких враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення. Обсяг надання послуг може уточнюватися в залежності від необхідності (періодичності) проведення послуг, погодних умов та усунення наслідків лиха залежно від виробничої потреби, про що учасник у складі пропозиції надає лист-згоду. Тендерна пропозиція Учасника повинна враховувати: вартість використання техніки та обладнання, паливно-мастильних матеріалів, необхідної техніки та працівників відповідної кваліфікації на місце виконання послуг та інші витрати Учасника, згідно з чинним законодавством. Учасник повинен забезпечити надання послуг з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, про що у складі пропозиції учасник надає гарантійний лист та договір з додатками, укладені з відповідною організацією про прийом або переробку відходів.» Проте, слід зазначити, що Програмний комплекс АВК-5 призначений для автоматизації визначення вартості будівництва – нового, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення. Сьогодні він орієнтований на вимоги національного стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва". Крім того в ньому реалізовані алгоритми, що дозволяють визначати вартість будівельних робіт згідно з відомчими нормативними документами: - Міністерства промислової політики України; - Міністерства транспорту та зв'язку України; - Державного агентства автомобільних доріг України; - Житлово-комунального господарства України. Звертаємо увагу, предмет закупівлі жодним чином не охоплює вищевказані роботи, в той час, як вимога щодо використання вищевказаного програмного комплексу або програмного комплексу, що з ним взаємодіє, за своєю суттю є обов’язковою до виконання всіма учасниками, тобто є безальтернативною. Таким чином, вищевказані обставини свідчать не лише про визначення у тендерній документації дискримінаційних вимог, але й можуть свідчити про намагання Замовника зменшити коло учасників закупівлі . Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VII, ПРОШУ: Прийняти до розгляду скаргу комунального підприємства «Комплекс з вивозу побутових відходів» за процедурою закупівлі: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ на території населених пунктів Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області) – ідентифікатор закупівлі - UA-2025-01-20-017375-a. Визнати умови встановлені тендерною документацією процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги. Додатки: 1. Тендерна документація за процедурою закупівлі: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ на території населених пунктів Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області).
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 27.01.2025 14:37
Автор: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КОМПЛЕКС З ВИВОЗУ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ", Артикуленко Олексій 380577252156 marketing@kpkvpv.kharkiv.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a2bb33b67d83423d93f292815f0de7b5
Заголовок пункту скарги: абз 12
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Зокрема, у Додатку 2 до тендерної документації за процедурою закупівлі: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ на території населених пунктів Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області), зазначено наступне:
«Технічні вимоги до предмету закупівлі
Учасник визначає ціни на послуги, які він пропонує виконати за Договором, на підставі вимог, наданих у технічній специфікації цієї тендерної документації з урахуванням проекту договору та усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені.
До пропозиції учасник надає розрахунки, виконані у програмному комплексі АВК (або у іншому аналогічному комплексі), у версії, що є чинною на дату складання кошторису, а саме: договірну ціну, локальний кошторис, відомість ресурсів, розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису.
В складі кошторисної документації надається:
- Договірна ціна (тверда);
- Дефектний акт;
- Локальний кошторис;
- Відомість ресурсів до локальних кошторисів;
- Розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису.
Розрахунки договірної ціни на надання послуг за предметом закупівлі повинні бути розроблені в програмному комплексі АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, розроблених у відповідності з вимогами Настанови. Розрахунки мають бути подані Учасником в складі пропозиції шляхом завантаження в систему у вигляді окремого/их електронного/их файлу/ів в форматі «pdf», в яких враховані останні зміни в галузевих стандартах з ціноутворення.
Обсяг надання послуг може уточнюватися в залежності від необхідності (періодичності) проведення послуг, погодних умов та усунення наслідків лиха залежно від виробничої потреби, про що учасник у складі пропозиції надає лист-згоду.
Тендерна пропозиція Учасника повинна враховувати: вартість використання техніки та обладнання, паливно-мастильних матеріалів, необхідної техніки та працівників відповідної кваліфікації на місце виконання послуг та інші витрати Учасника, згідно з чинним законодавством. Учасник повинен забезпечити надання послуг з ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, про що у складі пропозиції учасник надає гарантійний лист та договір з додатками, укладені з відповідною організацією про прийом або переробку відходів.»
Проте, слід зазначити, що Програмний комплекс АВК-5 призначений для автоматизації визначення вартості будівництва – нового, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення. Сьогодні він орієнтований на вимоги національного стандарту ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва". Крім того в ньому реалізовані алгоритми, що дозволяють визначати вартість будівельних робіт згідно з відомчими нормативними документами:
- Міністерства промислової політики України;
- Міністерства транспорту та зв'язку України;
- Державного агентства автомобільних доріг України;
- Житлово-комунального господарства України.
Звертаємо увагу, предмет закупівлі жодним чином не охоплює вищевказані роботи, в той час, як вимога щодо використання вищевказаного програмного комплексу або програмного комплексу, що з ним взаємодіє, за своєю суттю є обов’язковою до виконання всіма учасниками, тобто є безальтернативною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації