• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Послуги з управління відходами (2 лоти)

Завершена

495 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 225.00 UAH
Період оскарження: 20.01.2025 16:35 - 09.02.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника

Номер: bc36778c499a46589d04bbb5f04c2964
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-017260-a.b2
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Від 21 лютого 2025 року Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Замовник, рішення якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗОЛОТОНІСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" ЗОЛОТОНІСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Код в ЄДРПОУ 02005303 Юридична адреса 19702, Україна, Черкаська область, Золотоноша, вул. Лікарняна, 2 Скаржник: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" Код в ЄДРПОУ 38469527 Юридична адреса 18000, м. Черкаси, б-р Шевченка, 190 Інформація про закупівлю: Послуги з управління відходами (2 лоти) ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот 1 - Послуги з управління медичними відходами Ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-20-017260-a Очікувана вартість закупівлі 450 000,00 Гривня (з ПДВ) Скарга на рішення Замовника (у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro» 07.02.2025 16:32. Замовником КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗОЛОТОНІСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" ЗОЛОТОНІСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ було оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів з особливостями Послуги з управління відходами (2 лоти) ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот 1 - Послуги з управління медичними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-20-017260-a. Свої пропозиції до участі у даній закупівлі по Лот 1 подали ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з ціною 294 192,00 Гривня з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 301 896,00 грн. з ПДВ, ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 375 648,00 грн. з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 450 000,00 грн. з ПДВ. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2025 Замовником було визначено тендерну пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" переможцем та прийнято рішення про намір укладення договору про закупівлю. Вважаємо, що незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника (суб’єкта оскарження), є рішення Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації. Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій. Відповідно до положень абз. 2 ч. 8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ 12.02.2025 о 00:00 закінчився строк подання тендерних пропозицій по закупівлі Послуги з управління відходами (2 лоти) ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот 1 - Послуги з управління медичними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-20-017260-a. В участі у даній процедурі закупівлі були подані наступні тендерній пропозиції: ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з ціною 294 192,00 Гривня з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 301 896,00 грн. з ПДВ, ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 375 648,00 грн. з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 450 000,00 грн. з ПДВ. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2025 року Замовником було визначено тендерну пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" переможцем та прийнято рішення про намір укладення договору про закупівлю. Учасник-скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини. Додаток 5 до тендерної документації містить перелік документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме: 3. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій - Довідка в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних відходів з обов’язковим зазначенням найменування обладнання, температури термічного оброблення відходів (повинна відповідати вимогам визначеним у Пункті 25 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278); Довідка в довільній формі про наявність обладнання для демеркуризації/знешкодження люмінесцентних ламп. На підтвердження інформації вказаного в довідках надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння(видаткова накладна або інші документи); договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди, технічний паспорт(и) обладнання, дозвіл Державної служби з питань праці на експлуатацію обладнання. У складі пропозиції Учасник надає Акт відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам (Згідно Наказу N 729 04 грудня 2023 р. "Про затвердження Порядку здійснення перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам"), який подавався учасником для видачі ліцензії. У складі пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" було надано Акт №05-24 від 05.01.2024, який в п.1.2 містить наступну інформацію: «Відомості про здобувача ліцензії (ліцензіата), у присутності якого складено Акт перевірки наявності матеріально-технічної бази, кваліфікованого персоналу необхідних для провадження господарської діяльності з виробництва (виготовлення) лікарських засобів, роздрібної торгівлі лікарськими засобами (далі - Акт)». Наданий ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" у складі пропозиції Акт №05-24 від 05.01.2024 був складений в процесі перевірки матеріально-технічної бази та кваліфікованого персоналу необхідних для провадження господарської діяльності САМЕ з виробництва лікарських засобів та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, а не для управління небезпечними відходами та містить невідповідність вимогам тендерної документації та Наказу N 729 04 грудня 2023 р. "Про затвердження Порядку здійснення перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам". Додаток 6 до тендерної містить наступні вимоги: Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції: 5. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинним та вторинним пакуванням. Вимоги до пакування: контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням. Контейнери повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289; спеціальні міцні непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В, С з маркуванням. Мішки/пакети повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289 (надати: декларації постачальника з інформацією про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)) з підтвердженням вищезазначених вимог до пакування, видаткову(і) накладну(і) на пакування (тару), що має бути зазначена в Деклараціях постачальника про відповідність. У складі пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" була надана Декларація про відповідність паковання №0324/25-3 від 25.03.2024 на «контейнери для утилізації медичних відходів» видана ТОВ «Бланідас» та видаткова накладна видана ТОВ «Бланідас» № ЕР-12564 від 16 квітня 2024 року на контейнер Біобокс 25л. В той самий час, в Декларації про відповідність паковання №0324/25-3 від 25.03.2024 на «контейнери для утилізації медичних відходів» видана ТОВ «Бланідас» не зазначена видаткова накладна № ЕР-12564 від 16 квітня 2024 року. Крім цього, видаткова накладна не містить підтвердження вимогам до пакування відповідно до тендерної документації, а саме - контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням. У складі пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" була надана Декларація про відповідність видана ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД «ПОЛІМЕРКОНТЕЙНЕР»» на «пакети поліетиленові для медичних відходів», видаткова накладна №1601 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 700*1100*0,12 червоний», «пакет п/е 700*1100*0,12 жовтий», видаткова накладна №1602 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 500*1100*0,12 помаранчевий». В той самий час, в Декларації про відповідність, виданої ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД «ПОЛІМЕРКОНТЕЙНЕР»» не зазначені видаткові накладні 1601 від 08 листопада 2024 року, №1602 від 08 листопада 2024 року. Крім цього, видаткова накладна №1601 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 700*1100*0,12 червоний», «пакет п/е 700*1100*0,12 жовтий», видаткова накладна №1602 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 500*1100*0,12 помаранчевий» не містять підтвердження вимогам до пакування відповідно до тендерної документації, а саме: спеціальні міцні непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В, С з маркуванням. Враховуючи вищевказане, тендерна пропозиція ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не відповідає технічним та іншим вимогам тендерної документація та підлягала відхиленню Замовником. Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" замовник порушив право Скаржника на та вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням. Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2025 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. У зв’язку із вищевикладеним, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178, – ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗОЛОТОНІСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" ЗОЛОТОНІСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, скасувати рішення, оформлене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2025 року про визначення тендерної пропозиції ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» переможцем процедури закупівлі з особливостями Послуги з управління відходами (2 лоти) ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот 1 - Послуги з управління медичними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-20-017260-a. Додатки: 1. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2025 року. 2. Тендерна документація на закупівлю (Послуги з управління відходами (2 лоти) ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот 1 - Послуги з управління медичними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-20-017260-a. 3. Акт №05-24 від 05.01.2024 4. Декларація про відповідність паковання №0324/25-3 від 25.03.2024 на «контейнери для утилізації медичних відходів» видана ТОВ «Бланідас» 5. видаткова накладна № ЕР-12564 від 16 квітня 2024 року 6. Декларація про відповідність видана ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД «ПОЛІМЕРКОНТЕЙНЕР»» 7. видаткова накладна №1601 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 700*1100*0,12 червоний», «пакет п/е 700*1100*0,12 жовтий», видаткова накладна №1602 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 500*1100*0,12 помаранчевий» Директор ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Чуприна О.О.
Дата розгляду скарги: 05.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 17:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.03.2025 16:36
Дата виконання рішення Замовником: 12.03.2025 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1f7350c018b648b5b9bd5270ca78c3e1
Заголовок пункту скарги: Скарга на рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 12.02.2025 о 00:00 закінчився строк подання тендерних пропозицій по закупівлі Послуги з управління відходами (2 лоти) ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами Лот 1 - Послуги з управління медичними відходами, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-20-017260-a.
В участі у даній процедурі закупівлі були подані наступні тендерній пропозиції: ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» з ціною 294 192,00 Гривня з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 301 896,00 грн. з ПДВ, ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" з ціною 375 648,00 грн. з ПДВ, ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" з ціною 450 000,00 грн. з ПДВ.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2025 року Замовником було визначено тендерну пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" переможцем та прийнято рішення про намір укладення договору про закупівлю.
Учасник-скаржник категорично не погоджується із таким рішенням Замовника та вимагає скасувати його з підстав незаконності, необґрунтованості та порушення принципів об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, з огляду на наступні обставини.

Додаток 5 до тендерної документації містить перелік документів та/або інформація, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а саме:

3. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій - Довідка в довільній формі про наявність обладнання призначеного для оброблення/видалення небезпечних відходів з обов’язковим зазначенням найменування обладнання, температури термічного оброблення відходів (повинна відповідати вимогам визначеним у Пункті 25 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 року № 1278); Довідка в довільній формі про наявність обладнання для демеркуризації/знешкодження люмінесцентних ламп.
На підтвердження інформації вказаного в довідках надати копії підтверджуючих документів про право власності, у разі користування на підставі володіння(видаткова накладна або інші документи); договір(и) оренди, у разі користування на підставі оренди, технічний паспорт(и)
обладнання, дозвіл Державної служби з питань праці на експлуатацію обладнання.
У складі пропозиції Учасник надає Акт відповідності матеріально-технічної бази здобувача
ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним
регламентам (Згідно Наказу N 729 04 грудня 2023 р. "Про затвердження Порядку здійснення перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам"), який подавався учасником для видачі ліцензії.
У складі пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" було надано Акт №05-24 від 05.01.2024, який в п.1.2 містить наступну інформацію:
«Відомості про здобувача ліцензії (ліцензіата), у присутності якого складено Акт перевірки наявності матеріально-технічної бази, кваліфікованого персоналу необхідних для провадження господарської діяльності з виробництва (виготовлення) лікарських засобів, роздрібної торгівлі лікарськими засобами (далі - Акт)».
Наданий ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" у складі пропозиції Акт №05-24 від 05.01.2024 був складений в процесі перевірки матеріально-технічної бази та кваліфікованого персоналу необхідних для провадження господарської діяльності САМЕ з виробництва лікарських засобів та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, а не для управління небезпечними відходами та містить невідповідність вимогам тендерної документації та Наказу N 729 04 грудня 2023 р. "Про затвердження Порядку здійснення перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам".

Додаток 6 до тендерної містить наступні вимоги:

Перелік документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції:

5. Учасник бере на себе зобов’язання забезпечити Замовника первинним та вторинним пакуванням. Вимоги до пакування: контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням. Контейнери повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності пакування (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289; спеціальні міцні непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В, С з маркуванням. Мішки/пакети повинні відповідати Технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, затвердженому наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 24.12.2004 № 289 (надати: декларації постачальника з інформацією про відповідність паковання (тари) технічному регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, згідно Наказу Держспоживстандарту України від 24.12.2004 року № 289 (зазначеному в Наказі МОЗ України №325 (зі змінами)) з підтвердженням вищезазначених вимог до пакування, видаткову(і) накладну(і) на пакування (тару), що має бути зазначена в Деклараціях постачальника про відповідність.
У складі пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" була надана Декларація про відповідність паковання №0324/25-3 від 25.03.2024 на «контейнери для утилізації медичних відходів» видана ТОВ «Бланідас» та видаткова накладна видана ТОВ «Бланідас» № ЕР-12564 від 16 квітня 2024 року на контейнер Біобокс 25л.
В той самий час, в Декларації про відповідність паковання №0324/25-3 від 25.03.2024 на «контейнери для утилізації медичних відходів» видана ТОВ «Бланідас» не зазначена видаткова накладна № ЕР-12564 від 16 квітня 2024 року.
Крім цього, видаткова накладна не містить підтвердження вимогам до пакування відповідно до тендерної документації, а саме - контейнери, стійкі до проколів, для збирання медичних відходів категорії В,С із маркуванням.
У складі пропозиції ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" була надана Декларація про відповідність видана ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД «ПОЛІМЕРКОНТЕЙНЕР»» на «пакети поліетиленові для медичних відходів», видаткова накладна №1601 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 700*1100*0,12 червоний», «пакет п/е 700*1100*0,12 жовтий», видаткова накладна №1602 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 500*1100*0,12 помаранчевий».
В той самий час, в Декларації про відповідність, виданої ТОВ «ХАРКІВСЬКИЙ ЗАВОД «ПОЛІМЕРКОНТЕЙНЕР»» не зазначені видаткові накладні 1601 від 08 листопада 2024 року, №1602 від 08 листопада 2024 року.
Крім цього, видаткова накладна №1601 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 700*1100*0,12 червоний», «пакет п/е 700*1100*0,12 жовтий», видаткова накладна №1602 від 08 листопада 2024 року на «пакет п/е 500*1100*0,12 помаранчевий» не містять підтвердження вимогам до пакування відповідно до тендерної документації, а саме: спеціальні міцні непроникні поліетиленові одноразові мішки/пакети для збирання медичних відходів категорії В, С з маркуванням.

Враховуючи вищевказане, тендерна пропозиція ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" не відповідає технічним та іншим вимогам тендерної документація та підлягала відхиленню Замовником.
Не відхиливши тендерну пропозицію ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ" замовник порушив право Скаржника на та вимоги частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобіганні корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 4 ч. 1 Закону України «Про антимонопольний комітет України», у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет має повноваження, зокрема, перевіряти суб’єкти господарювання, об’єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Рішення Замовника, що викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.02.2025 року порушує, зокрема, права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: b3a4702dc87c4f25bc0a03b66366479f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-017260-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.01.2025 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.02.2025 16:45
Дата виконання рішення Замовником: 07.02.2025 16:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення органу оскарження виконано
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1e143c11b05146deb0c96457d9a0fd35
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 20.01.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЗОЛОТОНІСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ" ЗОЛОТОНІСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління відходами (2 лоти)» з очікуваною вартістю 495 000 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-20-017260-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 ч.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції

Додаток 5 до тендерної документації
(лот1)
На підтвердження інформації вказаній в довідці, надати копії підтверджуючих документів про право користування: свідоцтво(а) про реєстрацію транспортного(х) засобу(ів) (у разі користування власним транспортним засобом) або свідоцтво(а) про реєстрацію транспортного(х) засобу(ів) разом з договором оренди (у разі оренди) або цивільно-правовий договір, свідоцтво про допущення транспортного(их) засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів у разі використання транспортних засобів типу EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O відповідно до п.2 розділу ІІ Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 656 від 04 серпня 2018 року «Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» або офіційний документ виданий регіональним чи територіальним сервісним центром МВС або іншим уповноваженим органом, який містить підтвердження, що транспортний засіб вказаний в довідці не відноситься до транспортних засобів типу EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O) Предметом закупівлі є послуги з управління відходами, які надаються в межах України.

Відповідно до п.34 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001 (надається як доказ) свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів (на транспортні засоби EX/II, EX/III, FL, OX, AT та MEMU) видається для міжнародних перевезень небезпечних вантажів. Відповідно до п.2 розділу ІІ Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 656 від 04 серпня 2018 року (надається як доказ), на який посилається Замовник, також зазначено, що таке свідоцтво видається на підтвердження відповідності Європейській Угоді про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ).

Таким чином, незрозуміло, яке відношення має порядок здійснення міжнародного перевезення небезпечних вантажів до управління небезпечними відходами, яке здійснюється виключно на території України. Тому незрозуміло, на підставі чого учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати свідоцтво про допущення транспортного(их) засобів, зазначеного (их) в довідці, до перевезення визначених небезпечних вантажів (для транспортних засобів типу EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O відповідно до п.2 розділу ІІ Наказу Міністерства внутрішніх справ України № 656 від 04 серпня 2018 року «Порядок видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів»).

Щодо можливості надання у складі тендерної пропозиції офіційного документа, виданого регіональним чи територіальним сервісним центром МВС або іншим уповноваженим органом, який підтверджує, що транспортний засіб(и), який учасник задіє для транспортування небезпечних відходів не відноситься до транспортних засобів типу EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O), то зазначаємо, що чинне законодавство України (в тому числі Наказ Міністерства внутрішніх справ України № 656 від 04 серпня 2018 року, Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 2 грудня 2015 р. № 1001) не передбачає надання такого документа та взагалі не містить поняття такого документа і відповідно можливості його видачі. При цьому відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тому регіональний чи територіальний сервісний центр МВС або інший уповноважений орган не має права та повноважень на видачу офіційного документа, який підтверджує, що транспортний засіб(и), який учасник задіє для транспортування небезпечних медичних та інших небезпечних відходів засіб, вказаний(і) ним в довідці не відноситься до транспортних засобів типу EX/II, EX/III, FL, AT, MEMU категорій N та O). А відтак такий документ виданий не буде.

Крім цього, ЗУ «Про управління відходами», Постанова КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами», зокрема п.25 (додаються як докази), та інші нормативно-правові акти не вимагають наявності в суб’єктів господарювання, які надають послуги з управління небезпечними відходами зазначених документів.

Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності зазначених документів, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника.

При цьому для надання послуг передбачених Предметом закупівлі, Скаржник планує залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі менше ніж 20 % від вартості договору про закупівлю, а саме ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ», який буде здійснювати перевезення небезпечних вантажів і який має ліцензію, що вимагається Замовником. При цьому у ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ» також є відсутніми документи, які вимагаються Замовником в оскаржуваному пункті.
Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Договір № П100323 від 10 березня 2023 року про перевезення вантажів автомобільним транспортом по Україні та копію витягу про видачу ліцензії на право перевезення небезпечних вантажів і небезпечних відходів ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ». При цьому звертаємо увагу, що ліцензія ТОВ «КОМПАНІЯ ЕКОГАРАНТ» видана і за відсутності документів, які вимагаються Замовником в оскаржуваному пункті.

З огляду на вищезазначене, такі вимоги Замовника є безпідставними.

Тому участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, в яких на момент проведення процедури закупівлі є в наявності документи, передбачені оскаржуваним пунктом тендерної документації. Цим порушується право Скаржника та інших учасників, у яких відсутні зазначені документи на участь у цій процедурі закупівлі.

Вимога, встановлена в оскаржуваному пункті прямо суперечить таким принципам здійснення публічних закупівель як недискримінація, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія, ефективність та пропорційність, добросовісна конкуренція серед учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.

З огляду на це, Замовник не обґрунтував і не довів необхідність встановлення зазначеної дискримінаційної умови в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Дискримінаційність даної вимоги додатково підтверджується рішенням АМКУ № 48-р/пк-пз від 02.01.2025 (додається як доказ).
2 Додаток 3 до тендерної документації
(лот1) І. Послуги з управління медичними відходами
Медичних відходів категорії В:
а) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (відходи, що утворилися в результаті діяльності клініко-діагностичних лабораторій) (операції D15, D10);
б) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (клінічні та органічні відходи) (операції D15, D10).
Медичних відходів категорії С:
Змішані медичні та фармацевтичні відходи (Фармацевтичні відходи) (операції D15, D10);
Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (операції D15, D10);
Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати (операції D15, D10);
Відходи амальгам для стоматологічних цілей (операції D15, D10).
18 02 02*
18 01 03*
16 12 46*
18 01 06*
18 01 08*
18 01 10*
Пластикові спеціальні мішки/контейнери
кг
9800,00

ІІ. Послуги з управління відходами які містять ртуть
Люмінісцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (відпрацьовані люмініцентні та бактерицидні лампи) (операції, D15, D 9)
20 01 21*
Заводська упаковка
шт
300
26
«Відходи, що містять ртуть (термомети медичні ртутні) (операції D15, D 9)
06 04 04*
Заводська упаковка
шт
100 Предметом закупівлі є послуги з управління відходами. Відповідно до пункту 38 частини 1 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів.

Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 ЗУ «Про управління відходами» операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів

Замовник безпідставно встановлює до послуг з управління відходами які містять ртуть операції, D15, D9 не даючи можливість застосувувати операцію з відновлення.

Скаржник має намір залучити до надання послуг за даною закупівлею ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВОВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» як співвиконавця. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА «ЕКОЦЕНТР» має у ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами за кодом 20 01 21* (додається як доказ). При цьому відповідно до цієї ліцензії операції за кодом 20 01 21* відповідає код R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаю чи підготовку до повторного використання), R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання), а не D15, D9.
Відповідно до ст.3 ЗУ «Про управління відходами» (додається як доказ) основними цілями державної політики у сфері запобігання утворенню та управління відходами є в тому числі дотримання ієрархії управління відходами.
Відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» ієрархія управління відходами впроваджується центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями з метою (у порядку пріоритетності):
1) запобігання утворенню відходів;
2) підготовки відходів до повторного використання;
3) рециклінгу;
4) відновлення відходів (у тому числі виробництва енергії);
5) видалення відходів.

При цьому відповідно до ЗУ «Про управління відходами» коди R4, R13, D15, D9 відповідають наступним операція
R4 Рециклінг/відновлення металів та їх сполук (включаю чи підготовку до повторного використання),
R13 Зберігання відходів перед здійсненням операцій, визначених у позиціях R1-R12 цього додатка (крім операції збирання)
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка

Таким чином, відповідно до ст.4 ЗУ «Про управління відходами» рециклінг та відновлення відходів є більш пріоритетною операцією. Тобто операції за кодами R4, R13 є більш пріоритетними, ніж операції за кодами D9, D15.

За таких обставин участь в закупівлі зможуть взяти учасники, які мають ліцензію, у якій щодо коду 20 01 21* зазначені операції за кодами саме D9, D15, що позбавляє права Скаржника та інших учасників на участь у даній процедурі закупівлі, у ліцензії яких щодо коду 20 01 21* зазначені операції за кодами R4, R13.

Замовник повинен був передбачити у тендерній документації вказання щодо коду 20 01 21* операцій за кодами D9, D15 або еквівалента, наприклад операцій за кодами R4, R13.

Зазначена вимога із зазначення коду 20 01 21* операцій виключно за кодами саме D9, D15 є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Додатковим підтвердженням вказаної дискримінації що Замовник в своїй тендерній документації вимагає що учасник повинен надати Наказ про видачу учаснику або субпідряднику (у разі залучення) ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами разом з додатком до такого наказу із зазначенням кодів відходів відповідно до Національного переліку відходів, додаток до наказу повинен містити коди відходів та перелік операцій з ними зазначені в технічних вимогах (Додаток 3).

Відповідно до вказано вище Скаржник вважає, що з метою уникнення дискримінації, що кількісні характеристики предмета закупівлі мають бути викладені наступним чином:
Лот 1 Послуги з управління медичними відходами
Код відповідно до Національного переліку відходів: 18 01 03*, 18 02 02*, 16 12 46*, 18 01 06*, 18 01 08*, (операції, D15, D10); 20 01 21*, 06 04 04*, 18 01 10*.

Технічні вимоги, екологічні та інші характеристики
1. Кількісні характеристики предмета закупівлі:
Найменування послуги
Код відповідно до Національного переліку відходів
Ємність
Одиниця
виміру
Кількість
І. Послуги з управління медичними відходами
Медичних відходів категорії В:
а) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (відходи, що утворилися в результаті діяльності клініко-діагностичних лабораторій) (операції D15, D10);
б) Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню (клінічні та органічні відходи) (операції D15, D10).
Медичних відходів категорії С:
Змішані медичні та фармацевтичні відходи (Фармацевтичні відходи) (операції D15, D10);
Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (операції D15, D10);
Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати (операції D15, D10);
Відходи амальгам для стоматологічних цілей (операції D15, D10).
18 02 02*
18 01 03*
16 12 46*
18 01 06*
18 01 08*
18 01 10*
Пластикові спеціальні мішки/контейнери
кг
9800,00
ІІ. Послуги з управління відходами які містять ртуть
Люмінісцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи (відпрацьовані люмініцентні та бактерицидні лампи) (операції з видалення та/або відновлення )
20 01 21*
Заводська упаковка
шт
300
26
«Відходи, що містять ртуть (термомети медичні ртутні) (операції з видалення nа/або відновлення )
06 04 04*
Заводська упаковка
шт
100

За таких обставин, тендерні вимоги не будуть обмежувати конкуренцію серед учасників, обмежуючи участь безпідставним здійсненням окремих операцій з видалення, не даючи можливості їх відновити відповідно до ієрархії управління відходами яку встановлює ЗУ «Про управління відходами» пріорітетнішою.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 Додаток 3 до тендерної документації
(лот1)

Додаток 5 до тендерної документації
(лот1)
Учасник повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу). Інформація про Дозвіл учасника повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів і перевіряється замовником в екосистемі (eco.gov.ua); Скаржник просить Комісію приділити окрему увагу в оцінці дискримінаційності вказаної вимоги тендерної документації.

Відповідно до пункту 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати зокрема дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів. Постановою КМУ від 19 грудня 2023 р. № 1328 «Про затвердження Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів», відповідно до пункту 10 частини першої статті 19 та абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” КМУ затвердив Порядок видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. Однак згідно абзацу другого частини першої статті 42 Закону України “Про управління відходами” видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Відповідно до абзацу 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» декларація про провадження господарської діяльності - документ, яким суб’єкт господарювання повідомляє дозвільний орган про свою відповідність вимогам законодавства до певного виду господарської діяльності та на підставі якого набуває право на провадження заявленого виду господарської діяльності і несе передбачену законом відповідальність. Згідно з частиною 3 статті 4 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкт господарювання набуває право на здійснення певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності з дати надходження до електронного сервісу (у разі подання декларації в електронній формі). В той час, згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, право на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності може набуватися суб’єктом господарювання на підставі подання на безоплатній основі до відповідних дозвільних органів декларації про провадження господарської діяльності без отримання документів дозвільного характеру, крім тих видів господарської діяльності, перелік яких визначається КМУ.

БЕЗ ОТРИМАННЯ ДОКУМЕНТІВ ДОЗВІЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ.

Разом з тим, абзац 1 частини статті 9 «Про адміністративні послуги» передбачає що адміністративні послуги в електронній формі надаються з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до Постанови КМУ від 31 жовтня 2023 р. № 1137 зі змінами, внесеними постановою КМУ від 13 грудня 2024 р. № 1431 подані суб’єктами господарювання декларації про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів є дійсними до 15 червня 2025 року. У строк до 15 червня 2025 р. суб’єкти господарювання для подальшого провадження своєї діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку та на умовах, що передбачені Законом України “Про управління відходами”.

В той час пункт 1 частини 1 ПОСТАНОВИ КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» установлює, що у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності, що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.

Додаток 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 не містить такого виду господарської діяльності, як провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (як це вказано в пункті 1 частини 3 статті 27 ЗУ «Про управління відходами»).

Таким чином, згідно зокрема з абзацом 8 частини 1 статті 1 ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суб’єкти господарювання можуть набувати право на провадження заявленого виду господарської діяльності за декларативним принципом, подаючи декларацію через Єдиний державного вебпорталу електронних послуг.

Скаржник набув право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами задекларувавши вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Декларація (дозвіл) про провадження господарської діяльності, яка отримана в умовах воєнного стану дає право Скаржнику на здійснення операцій з оброблення відходів до 15 червня 2025 року. З урахуванням вимог законодавства в умовах воєнного стану, суб’єкти господарювання до цієї дати зобов’язані отримати вказаний дозвіл і вимагати його станом на дату подання Скарги є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.

Ці можливості фактично передбачив КМУ вказаними постановами зі змінами, дозволивши суб’єктам господарювання декларувати наявність (отримувати) Дозволу(-іл) на здійснення операцій з оброблення відходів за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.

Інформаційне посилання (для ознайолення):
https://mepr.gov.ua/povidomlennya-pro-oprylyudnennya-proyektu-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-pro-vnesennya-zmin-do-punktu-2-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrayiny-vid-31-zhovtnya-2023-r-1137/

Просимо Комісію звернути увагу, що ЗУ «Про управління відходами» розділяє вимоги до провадження господарської діяльності з управління відходами та управління небезпечними відходами. Про це також й свідчить ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» який потребує наявності ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.

Така господарська діяльність, як управління небезпечними відходами - не підпадає під вид господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2 до постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314. Отже може набуватися за декларативним принципом відповідно до викладеного вище.

Скаржник має декларацію про провадження господарської діяльності яку було отримано згідно частини 2-2 статті 11 «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» у період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.

Інформація щодо наявності Декларації про провадження господарської діяльності в Скаржника (дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів) зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/(файл додається як доказ).

Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України внесло до вказаного реєстру за результатом декларування з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг відомості про дозвільний документ який Скаржник задекларував в умовах воєнного стану, та особливостей видачі документів дозвільного характеру які визначені Кабінетом Міністрів України.

Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності Скаржника містить вид дозвільного документа: Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.

Однак як видно з форми видачі вказаного документа (Декларація № 057880/24 про провадження господарської діяльності) не містить в ній зазначена кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.

Скаржник не має провини в тому, що законодавством не передбачено вказання в деклараціях про провадження господарської діяльності кодів та назв відходів за Національним переліком відходів.


З огляду на вказане вимога тендерної документації в цій частині повинна бути виключена з умов тендерної документації або викладена в наступній редакції:

Учасник повинен мати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів (небезпечних відходів зазначені в Додатку 3) від уповноваженого органу видавати відповідні дозволи (надати у складі пропозиції, документ має містити дату початку дії дозволу) або декларація про провадження видів господарської діяльності щодо здійснення операцій з оброблення відходів, яка містить відповідний запис про вид дозвільного документа: дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.. Інформація про Дозвіл учасника повинна міститися в реєстрі дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів і перевіряється замовником в екосистемі (eco.gov.ua) або повинна бути зазначена зазначена на сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi).

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації