• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сульфат алюмінію (коагулянт)

Завершена

8 821 664.88 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 88 216.65 UAH
Період оскарження: 20.01.2025 15:55 - 12.02.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на незаконне рішення замовника про визначення переможцем ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.

Номер: 981ed565abc54f37bf1afc93a384bbf2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-015558-a.b3
Назва: Скарга на незаконне рішення замовника про визначення переможцем ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", подана у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Скарга:
Протоколом уповноваженої особи № б/н від 18.03.2025 р. визнано переможцем та було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з учасником процедури закупівлі – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАПІТАЛ-РОСТ". Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Дата розгляду скарги: 01.04.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2025 15:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.04.2025 17:03
Автор: ТОВ Альхім, Головко Вадим Михайлович +380443903659 alhimtender@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b725f99977ff4dacb78effa7026cf2eb
Заголовок пункту скарги: Учасник ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" порушив вимогу пункту 5.4. Додатку 1 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог встановлених Замовником Тендерної документації, а саме згідно пункту 5.4. Додатку 1 до тендерної документації учаснику необхідно надати:
«Сертифікат відповідності на сульфат алюмінію, що виданий уповноваженою організацією, який підтверджує відповідність ДСТУ EN 878:2022
За відсутності сертифікату надати лист – пояснення з причинами відсутності документу.
ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" у складі тендерної пропозиції надає «Сертифікат відповідності №UA.CRT.00000-24».
В полях «термін дії» зазначено «з 13 березня 2024 до 12 березня 2025».

Рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" відбулося 18.03.2025 р., тобто на момент прийняття рішення Уповноваженою особою про визначення переможцем ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» даний сертифікат втратив свою чинність.

Отже, наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" є нечинним, адже втратив чинність ще 12 березня 2025 р.

В той же час ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» надає «Довідку №14/02/11 від 14.02.2025 р.» де повідомляє, що:

«…керуючись Наказом № 93 від 26.01.2018 року сертифікація предмету закупівлі в державній системі сертифікації скасовується. У зв’язку із чим в складі пропозиції не подається сертифікат відповідності).»

Дана інформація не відповідає дійсності, адже учасник у складі тендерної пропозиції надає «Сертифікат відповідності №UA.CRT.00000-24», який втратив чинність.

Також, ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» додатково надали документ, що не вимагався замовником - «Лист №21-09/0034 від 16.03.2023 р.» від органу із сертифікації ДП “УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ” в якому повідомляється, що предмет закупівлі не підлягає обов'язковій сертифікації.
Однак важливо зазначити, що замовник вимагає надання сертифікату відповідності, незалежно від того, чи є обов'язкова сертифікація для цього товару, чи ні, на підставі вимог тендерної документації. Згідно з українським законодавством, зокрема ст. 3 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація є основним нормативним актом, що визначає умови участі у закупівлі. У разі, якщо ТД передбачає надання сертифікату відповідності, відсутність такого сертифікату або надання його альтернативи без належного обґрунтування є підставою для відхилення пропозиції.

Дана інформація не відповідає дійсності, адже учасник у складі тендерної пропозиції надає «Сертифікат відповідності №UA.CRT.00000-24», який втратив чинність, не зважаючи на те, що предмет закупівлі, не підлягає обов’язковій сертифікації. В Україні діє можливість отримати цей сертифікат в порядку «добровільної сертифікації», а не обов’язкової. Таким чином, є учасники, які добровільно пройшли процедуру отримання сертифікації відповідності сульфат алюмінію, тому говорити про «обов’язковість сертифікації» в даному контексті немає змісту.
Звертаємо увагу, що пунктом 5.4. Додатку 1 до тендерної документації передбачено дві взаємовиключні вимоги:

1. Учасник закупівлі надає сертифікат відповідності на сульфат алюмінію, що виданий уповноваженою організацією, який підтверджує відповідність ДСТУ EN 878:2022,
і тільки за відсутності у складі тендерної пропозиції сертифікату відповідності учасник має можливість надати
2. Лист – пояснення з причинами відсутності документу.

Ключовим є формулювання у вимозі «За відсутності сертифікату», але сертифікат відповідності на сульфат алюмінію був наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ». Отже, Замовник виходячи із вимог власної тендерної документації повинен розглянути тільки наданий «Сертифікат відповідності №UA.CRT.00000-24».
А враховуючи те, що на момент прийняття рішення про визначення переможцем ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» -18.03.2025 р - наданий «Сертифікат відповідності №UA.CRT.00000-24» втратив чинність, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 144947ccc50d4f3e9877da83705b0378
Заголовок пункту скарги: Учасник ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" порушив вимогу пункту 5.8. Додатку 1 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 5.8. Додатку 1 до тендерної документації наявна вимога надати:
«копію сертифікату системи управління якості виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015 (для вітчизняних виробників - ДСТУ ISO 9001:2015).»

У складі тендерної пропозиції міститься документ «Іsо 9001 переклад», де міститься «автентичний переклад» «Свідоцтва про реєстрацію».
В тексті наданого Свідоцтва міститься інформація:

«схвалений Alcumus ISOQAR і відповідає вимогам:
ISO 9001:2015. Номер сертифіката: 25106-QMS-001»

Але, звертаємо увагу, що згаданий Сертифікат про відповідність вимогам 25106-QMS-001 ВІДСУТНІЙ. У наданому документі «Іsо 9001 переклад» міститься тільки:
- Додаток 1 до Сертифікату 25106-QMS-001.
- Додаток 2 до Сертифікату 25106-QMS-001.

Отже, у документах учасника ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ " відсутній перекладений Сертифікат 25106-QMS-001, а у наданому документі «Іsо 9001 переклад» міститься тільки:
1) Свідоцтво про реєстрацію;
2) Додаток 1 до Сертифікату 25106-QMS-001;
3) Додаток 2 до Сертифікату 25106-QMS-001.

Безпосередньо сам Сертифікат про відповідність вимогам 25106-QMS-001 ВІДСУТНІЙ у складі тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ". У зв’язку з чим, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей:

«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 6aafe46991f54cf5aa6b081717205a53
Заголовок пункту скарги: ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» порушив вимоги п. 2.1. Додатку 1 до тендерної документації .
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимоги п. 2.1. Додатку 1 до тендерної документації учаснику необхідно надати:

«Довідку в довільній формі про відсутність не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором з Замовником, достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків.
Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.»

У складі тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" відсутня довідка про відсутність не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором з Замовником.

Таким чином, ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" не виконав вимоги п. 2.1. Додатку 1 до тендерної документації. А тому, тендерна не відповідає вимогам тендерної документації з підстав чого повинна була бути відхилена. Не відхиливши тендерну пропозицію учасника ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" Замовник порушив вимоги закупівельного законодавства.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: f360d9438c9f45449cac8829fdd1665e
Заголовок пункту скарги: ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» порушив вимогу пункту 5.3. Додатку 1 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимоги пункту 5.3. Додатку 1 до тендерної документації учаснику необхідно надати:

«копію сертифікату якості з зазначенням підприємства, що виготовляє товар, найменування продукту, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту або паспорт якості.»

У складі тендерної пропозиції ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ" надає «Сертифікат якості» (назва файлу «Сертифікат якості переклад в фракція 50-120») в якому відсутній показник вмісту чистого сульфату алюмінію в перерахунку на Al2(SO4)3.
Відповідно до опису предмета закупівлі, закуповуються "Сульфат алюмінію (коагулянт)". Це є специфічною хімічною речовиною, і вміст чистого сульфату алюмінію є важливим показником для підтвердження відповідності вимогам тендерної документації. У наданому сертифікаті якості відсутня інформація про цей показник (вміст чистого сульфату алюмінію в перерахунку на Al2(SO4)3).

У сертифікаті зазначено, що продукт виготовляється відповідно до стандарту TS EN 878:2016. Однак, сам сертифікат не містить необхідної інформації про один з основних параметрів — вміст чистого сульфату алюмінію, що є ключовим для характеристики продукту як коагулянта. Це може вказувати на невідповідність вимогам тендеру та стандарту.

Стандарт TS EN 878:2016 визначає вимоги до хімічних речовин, які використовуються для очищення води, і зокрема, описує якісні характеристики сульфату алюмінію, який є коагулянтом. Стандарт вимагає, щоб надана продукція відповідала певним фізико-хімічним характеристикам, зокрема, вмісту основних складових, таких як чистий сульфат алюмінію (Al2(SO4)3). Відповідно до пункту 3.1.5. наданого у складі пропозиції Стандарту TS EN 878:2016.
Стандарт TS EN 878:2016 зазначає, що вміст сульфату алюмінію має бути виміряний та підтверджений сертифікатом якості. Вказівка на вміст сульфату алюмінію є однією з найважливіших вимог для продукту, що використовується як коагулянт. Відсутність цього показника у сертифікаті якості прямо порушує вимоги стандарту.

Згідно з вимогами тендерної документації, учасники мають надати сертифікат якості, який підтверджує відповідність продукції вимогам діючих стандартів, зокрема TS EN 878:2016. В документації чітко зазначено, що необхідно надати сертифікат із результатами аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам стандарту.

У наданому сертифікаті якості учасника відсутній ключовий показник — вміст чистого сульфату алюмінію в перерахунку на Al2(SO4)3. Цей показник є основним для підтвердження того, що продукт відповідає вимогам TS EN 878:2016, а також для того, щоб замовник міг підтвердити, що продукт є придатним для використання як коагулянт.

Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КАПІТАЛ-РОСТ» на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей:
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей».

А саме, через невідповідність сертифікату якості вимогам тендерної документації, а саме:

- Відсутність показника вмісту чистого сульфату алюмінію в перерахунку на Al2(SO4)3.
- Невідповідність вимогам діючого стандарту TS EN 878:2016.

Отже, Скаржник ТОВ «АЛЬХІМ» вважає рішення Замовника викладене в Протоколі уповноваженої особи № б/н від 18.03.2025 р. щодо визнання переможцем ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КАПІТАЛ-РОСТ» та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю є неправомірним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

Пропозиція Переможця мала бути відхилена на підставі вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з яким замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі

Номер: e0552a32267a4e3aaeee8c4c1ec5aa5f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-015558-a.c2
Назва: СКАРГА на порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.03.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.02.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.03.2025 18:47
Дата виконання рішення Замовником: 18.03.2025 10:41
Коментар замовника щодо усунення порушень: виконано
Автор: ТОВ "КАПІТАЛ-РОСТ ", Станіслав Сергєєв +380671005376 krtender8@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3acab988efd7405db912ab095c6bd56b
Заголовок пункту скарги: І. Щодо підпункту 5.2: «Копія стандарту (ДСТУ/ТУ/EN /тощо) відповідно до якого виробляється Товар з перекладом на українську, у разі виготовлення товару за стандартами інших країн».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Щодо підпункту 5.2: «Копія стандарту (ДСТУ/ТУ/EN /тощо) відповідно до якого виробляється Товар з перекладом на українську, у разі виготовлення товару за стандартами інших країн».
На виконання вимог підпункту 5.2 Переможець в складі тендерної пропозиції надав копію стандарту відповідно до якого виробляється товар, а саме EN 878:2016 (дивитися файли з назвою: «Стандарт EN 878», «Стандарт EN 878 переклад»). Звертаємо увагу, що наданий стандарту EN 878 викладений в редакції 2016 року.
В складі тендерної пропозиції надано сертифікат аналізу №28 від 23.01.2025 року (дивитися файли з назвою: «Сертифікат аналізу (оригінал і перекладений)»), в якому міститься інформація від виробника про стандарт перевірки продукту, що виготовляється, а саме SR EN 878:2022. Тобто такий стандарт використовується в редакції 2022 року та з приміткою SR, що позначає стандарт Румунії.
В чому різниця між позначенням «EN» та «SR »?
EN (EuroNorm) - європейський стандарт, прийнятий Європейським комітетом зі стандартизації CEN.
«SR» - позначає країну Румунію, що прийняла національний стандарт, який гармонізований із європейськими стандартами. При таких умовах, назва стандарту Румунії буде мати редакцію «SR EN…».
Отже, на виконання вимог пункту 5.2, Переможець повинен надати копію стандарту SR EN 878:2022, у відповідності до якого виготовляється товар та інформація про який вказана виробником. В складі тендерної пропозиції Переможця, такий документ відсутній.
З врахуванням вищевикладеної інформації, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам закупівлі в цій частині.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 81c1eb00eac346b59b22a449b73598fa
Заголовок пункту скарги: ІІ. Щодо підпункту 5.3: «Копія сертифікату якості з зазначенням підприємства, що виготовляє товар, найменування продукту, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту або паспорт якості».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ІІ. Щодо підпункту 5.3: «Копія сертифікату якості з зазначенням підприємства, що виготовляє товар, найменування продукту, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту або паспорт якості».
На виконання вимог підпункту 5.3 Переможець в складі тендерної пропозиції повинен надати сертифікат якості або паспорт якості. Зауважуємо на тому, що перелік документів вказано пункту конкретизований Замовником, в частині визначення їх назви/виду, в тому числі не передбачає альтернативи щодо подачі будь-яких інших документів.
Підпунктом 5.3 встановлені додаткові вимоги до змісту документів про якість, що мають містити інформацію про:
1) підприємство, що виготовляє товар;
2) найменування продукту;
3) результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту.

В складі тендерної пропозиції Переможця надано «Сертифікат аналізу №28 від 23.01.2025 року» (дивитися файли з назвою: «Сертифікат аналізу (оригінал і перекладений)»). Даний документ не є сертифікатом якості чи паспортом якості в розумінні встановлених вимог підпункту 5.3. В тому числі поданий документ не містить обов’язкову інформацію про результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту. Тобто відсутня відмітка про відповідність товару SR EN 878:2022.
З врахуванням вищевикладеної інформації, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам закупівлі в цій частині.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 711ceca19a784d58b8d4b9b33eae5684
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-015558-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Вих. №58 від 24.01.2025р. Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель _____________________________________________ 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ" Код ЄДРПОУ 13711949 Адреса: 07400, Україна, Київська область, Бровари, ВУЛИЦЯ ГРУШЕВСЬКОГО, будинок 3 А Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» Код в ЄДРПОУ 33075701 Місцезнаходження суб’єкта оскарження: смт. Аули Криничанський район Дніпропетровська область 52310 Тендерна документація Замовника, що затверджена уповноваженою особою в закупівлі: UA-2025-01-20-015558-a СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ" (надалі за текстом – Замовник) 20 січня 2025 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-20-015558-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю Код ДК 021:2015 - 24313123-9 Сульфат алюмінію. Очікувана вартість закупівлі становить 8 821 664,88 грн. з ПДВ. Оголошення про проведення процедури закупівлі містить документ «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Товару Сульфат алюмінію (коагулянт) за кодом за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015:24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини», що «ЗАТВЕРДЖЕНО» Протоколом уповноваженої особи без номеру, 2025 року, з додатками. Пунктом 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч.4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Товариство з обмеженою відповідальністю «Аульська хлоропереливна станція» виявило бажання прийняти участь у даній закупівлі, однак, ознайомившись зі змістом тендерної документації Замовника, вважає, що вимоги тендерної документації до потенційних учасників, яким є і скаржник, є дискримінаційними та такими, які штучно обмежують конкуренцію, а тому фактично позбавляють можливості Скаржника прийняти участь, та фактично бути обраним переможцем в даній закупівлі, та порушують наші права як потенційного учасника. Відповідно до ч.8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом скарги – «Закон»), скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати установленої для подання тендерних пропозицій. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «АХПС» та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги, що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію. Дискримінаційні вимоги Замовника полягають у наступному: 1. Розділ 3 тендерної документації Замовника, інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − ….. − інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 1, 2 до тендерної документації;». Розділом 5 Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Додатку 1 - Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, п. 5.6. передбачено, що Учасники мають надати: - копія висновку Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на сульфат алюмінію, разом з протоколом експертизи, з підтвердженням можливості його застосування для очистки води господарсько-питного водопостачання; Аналогічна вимога міститься в Додатку 2 до тендерної документації. Даним учасник закупівлі, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», повідомляє, що має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі та запропонувати до поставки коагулянт сульфат алюмінію країна походження Туреччина, виробником якої є компанія ХІКРІ ЕРДЖИЛІ ДЕНІЗ НАКЛІЯТЬ КІМ'ЄВІ МАДДЕЛЕР. ТОВ «АХПС» має Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на зазначений товар, однак протоколів експертизи, з підтвердженням можливості його застосування для очистки води господарсько-питного водопостачання до зазначеного висновку Скаржник не має та не може його отримати у зв’язку з тим, що з 01 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX від 06.09.2022р., а Закон України «Про забезпечення соціального благополуччя населення», яким регламентовано порядок отримання та видачі висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи» втратив свою чинність. Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи також виключено з «Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» (Додаток до Закону України №3392-VI від 19.05.2011р.). З огляду на вимоги діючого законодавства, Висновок ДСЕЕ можна було отримати лише до 01 жовтня 2023 року. На даний час, жоден нормативно-правовий акт законодавства України не містить вимоги щодо необхідності отримання, порядку отримання висновку ДСЕЕ. За таких умов, Скаржник об’єктивно не зможе виконати вимогу Замовника та надати висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи на сульфат алюмінію, разом з протоколом експертизи, з підтвердженням можливості його застосування для очистки води господарсько-питного водопостачання; з огляду на вимоги діючого законодавства, внаслідок втрати чинності нормативних актів, якими було врегульовано необхідність та порядок отримання висновків ДСЕЕ. З 1 жовтня 2023 року введено в дію закон України «Про систему громадського здоров’я», яким скасовано закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», що передбачав порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачу висновків СЕС. Відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи. Відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України No2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я": 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності. 2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., No 27, ст. 218 із наступними змінами). Окрім цього, внесено зміни до законодавчих актів України в частині виключення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, у тому числі, із закону «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». З огляду на викладене, навіть за умови внесення змін до технічних умов виробника, отримати висновок ДСЕЕ на технічні умови та продукцію неможливо, оскільки законодавство, що регламентувало порядок видачі висновків СЕС втратило чинність. За таких умов, вимога Документації, в цій частині, містить вимоги, що не передбачені діючим законодавством України та суперечить положенням чинного законодавства (такої ж думки дійшов Орган оскарження під час прийняття рішення N19320-р/пк-пз від 30.11.2023, N21113-р/пк-пз від 28.12.2023 та ін.), а тому має бути виключена. 2. Розділ 3 тендерної документації Замовника, інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − ….. − інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 1, 2 до тендерної документації;». Додатком 2 - Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Сульфат алюмінію (коагулянт), код ДК 021:2015 – 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини, Замовником зазначено: Якщо пропозиція учасника не відповідає Технічним вимогам тендерної документації, то пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. Замовник в табличній частині Додатку 2 визначив технічні характеристики товару, сульфат алюмінію, які повинен підтвердити Учасник: Найменування товару Технічні характеристики Сульфат алюмінію (коагулянт) Сульфат алюмінію. Зовнішній вигляд – гранули або/ та брикети, кристали, шматки невизначеної форми, які не злежуються, розміром більше 40 мм. Колір – білий. Допускаються бліді відтінки сірого, блакитного та рожевого кольорів. Масова доля оксиду алюмінію - не менше 16%. Масова доля нерозчинного у воді осаду - не більше 0,3%. Масова доля заліза - не більше 0,02%. Масова доля вільної сірчаної кислоти – 0 (відсутня) Масова доля миш’яку (ІІІ) - не більше 0,001%. Вміст чистого сульфату алюмінію в перерахунку на Al2(SO4)3– 53% При цьому, Замовник у додатку 2 також зазначив, що у складі тендерної пропозиції Учасники повинні надати, зокрема: - копія сертифікату якості з зазначенням підприємства, що виготовляє товар, найменування продукту, результати проведених аналізів, які підтверджують відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту. Аналогічна вимога міститься і в Додатку №1 п.5.3. Документації Замовника. Скаржник вважає такі вимоги дискримінаційними з огляду на наступне: По-перше. Скаржник переконаний, що в даному випадку, Замовник встановив вимоги, які не є чітко сформованими та які протирічать одна одній: в одній частині документації, Замовник вимагає надати документ, який підтверджує відповідність якості продукту вимогам діючого стандарту, а в іншій – говорить про те, що у разі невідповідності вимогам технічного завдання Замовника, пропозиція Учасника, яким є Скаржник, буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації. По-друге. Скаржник має зазначити, що такий показник як «Вміст чистого сульфату алюмінію в перерахунку на Al2(SO4)3– 53%» виробник коагулянту, який має можливість запропонувати Скаржник, не визначає. Окрім цього, виробник сульфат алюмінію у розділі «Розмір частинок» зазначає межі їх розміру, наприклад «20-40мм» або «25-150мм», «50-150мм», такого розміру частинок як «більше 40мм» виробник не визначає. В той час, як сульфат алюмінію розміром частинок 20-40 мм або 25-150 мм або 50-150 мм буде цілком задовольняти Замовника. А тому, Скаржник переконаний, що наразі не існує двох виробників, які зможуть запропонувати коагулянт, що буде відповідати всім вимогам Замовника, в тому числі, в розділі показника «Вміст чистого сульфату алюмінію в перерахунку на Al2(SO4)3– 53%, і саме з вмістом Al2(SO4)3– 53% та розміру частинок. По-третє. Турецький виробник коагулянту алюмінію сульфат ХІКРІ ЕРДЖИЛІ ДЕНІЗ НАКЛІЯТЬ КІМ'ЄВІ МАДДЕЛЕР, Туреччина видає не сертифікат якості, як того бажає Замовник, а аналітичний паспорт (паспорт якості) (для огляду надаємо). За таких обставин, Скаржник переконаний, що прийняти участь у даній закупівлі зможуть ті учасники, які зможуть надати саме: - сертифікат якості на сульфат алюмінію (коагулянт), в якому в технічних характеристиках товару буде зазначено вміст чистого сульфату алюмінію в перерахунку на Al2(SO4)3 саме 53%, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому Замовник має внести зміни, якими виключити дискримінаційні вимоги до учасників. 3. Розділ 3 тендерної документації Замовника, інструкція з підготовки тендерної пропозиції передбачено, що «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − ….. − інформацією та/або документами про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги), — згідно з Додатком 1, 2 до тендерної документації;». Розділом 5 Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Додатку 1 - Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, п. 5.4. передбачено, що Учасники мають надати: - 5.4. Сертифікат відповідності на сульфат алюмінію, що виданий уповноваженою організацією, який підтверджує відповідність ДСТУ EN 878:2022 Аналогічна вимога міститься в Додатку 2 до тендерної документації. Даним Скаржник, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», повідомляє, що має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі та запропонувати до поставки коагулянт сульфат алюмінію країна походження Туреччина, виробником якої є компанія ХІКРІ ЕРДЖИЛІ ДЕНІЗ НАКЛІЯТЬ КІМ'ЄВІ МАДДЕЛЕР. ТОВ «АХПС» має сертифікат відповідності на сульфат алюмінію, однак в розділі «Відповідає вимогам» зазначено: «п.п.3.3.1, 3.3.3. ДСТУ EN 878:2022», що на думку Скаржника також може стати підставою для відхилення його тендерної пропозиції, з огляду на те, що в наданому йому сертифікаті відповідності на сульфат алюмінію зазначено конкретні пункти зазначеного Замовником стандарту, а не стандарт в цілому. В свою чергу, Скаржник не може впливати на орган з оцінки відповідності та зазначати що саме має бути зазначено в сертифікаті. За таких умов, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники які нададуть Сертифікат відповідності на сульфат алюмінію, що виданий уповноваженою організацією, який підтверджує відповідність ДСТУ EN 878:2022, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація, в цій частині, містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому Замовник має внести зміни, якими виключити дискримінаційні вимоги до учасників. Всі наведені доводи Скаржника свідчать про те, що Замовник, викладаючи зміст тендерної документації таким чином, обмежив конкуренцію в даній закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, в тому числі, і Скаржника, який має можливість запропонувати до поставки коагулянти, однак об'єктивно позбавлений можливості прийняти участь у даній закупівлі. На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації. Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права Скаржника та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем. Замовником в тендерній документації не дотримано принципів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінацїї учасників. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.5, 18, 22, 24, 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» у зв’язку з порушенням наших законних прав та інтересів, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства Замовником при проведенні процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-01-20-015558-a. 3. Зобов’язати Замовника - КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ "БРОВАРИТЕПЛОВОДОЕНЕРГІЯ" внести зміни до тендерної документації. Додатки: - Тендерна документація Замовника - Додаток 1та 2 до тендерної документації Замовника - Сертифікати якості на сульфат алюмінію - Висновок ДССЕ отриманий постачальником коагулянту Скаржнику до 01.10.2023 року. - Договір укладений з постачальником коагулянту ПП «КОМПАНІЯ МАСТЕРОК». - Сертифікат відповідності. Директор Ігор ДОНЧЕНКО
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.01.2025 13:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.02.2025 13:46
Дата виконання рішення Замовником: 11.02.2025 14:13
Коментар замовника щодо усунення порушень: виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ», Водопян Наталія 038569590514 2774375@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c4b5537136544ed1a526af55bf815f69
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні вимоги документації Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: викладені в скарзі що додається
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації