• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Хмельницькій області відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення №5 (544,1 км)

Завершена

528 161 749.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 281 617.49 UAH
Період оскарження: 20.01.2025 08:57 - 01.04.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На неправомірне рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі

Номер: 940a4647b0e14a748d58ed8a26aaa681
Ідентифікатор запиту: UA-2025-01-20-000519-a.b1
Назва: На неправомірне рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.02.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2025 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2025 15:48
Дата виконання рішення Замовником: 24.03.2025 15:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порядок денний: 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Хмельницькій області відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення №5 (544,1 км) (63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями). Закупівля «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Хмельницькій області відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення №5 (544,1 км) (63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)» зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-01-20-000519-a. Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час проведення закупівлі «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Хмельницькій області відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення №5 (544,1 км) (63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)» було прийнято рішення від 04 лютого 2025 року № 7/2, згідно з яким відмінено закупівлю «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Хмельницькій області відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення №5 (544,1 км) (63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)» на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями). Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.02.2025 № 2930-р/пк-пз зобов’язано Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області скасувати рішення від 04 лютого 2025 року № 7/2. Відповідно до частини 22 статті 18 України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Автор: ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР", Петро Тесельський +380352432306 t-bc@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1faf5454d32e481db8040bfbe4a8032c
Заголовок пункту скарги: Дія замовника щодо відміни процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 із змінами й доповненнями (далі – Особливості ) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей.
Замовником торгів, Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області, оголошено процедуру закупівлі (відкритих торгів з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-20-000519-a, «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Хмельницькій області відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення №5 (544,1 км) (63710000-9: Послуги з обслуговування наземних видів транспорту)».
На підставі та у відповідності із встановлених Замовником в Тендерній документації вимог та критеріїв до учасників Закупівлі, на участь у відкритих торгах було подано пропозицію ТОВ "ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР".
При цьому, Уповноваженою особою Протокол №7/2 від 04.02.2025р. (копія протоколу додається) прийняте рішення про відміну процедури закупівлі із зазначенням причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель»
Вважаємо прийняте рішення Замовника про відміну процедури закупівлі незаконним та таким, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження, з наступних підстав:
1. Аргументом для відміни процедури закупівлі є лист Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України:
«Вихідний № 33/1/07-01/01.1/13 від 06.01.2025 року з наступною інформацією:
«Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України направляє для врахування в роботі інформацію по здійсненому державним підприємством «Національний інститут розвитку інфраструктури» моніторингу вартісних показників робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, в ході якого було встановлено суттєві вартісні відмінності.
3 метою забезпечення раціонального використання державних коштів Агентство відновлення просить врахувати зазначену у додатку інформацію при здійсненні публічних закупівель, укладанні договорів та прийнятті актів виконаних робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення.
Водночас повідомляємо, що відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія та ефективність.»
Даний лист Замовник отримав 06.01.2025 р., а процедура закупівлі оголошена 20.01.2025 р. В період з 06.01.2025 р. по 20.01.2025 р. в Замовника була можливість врахувати всі вимоги і рекомендації Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України.
Також, хочемо звернути увагу на те, що Замовником в період з 10.12.2024 р. проводилася закупівля з аналогічним предметом: Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них у Хмельницькій області відповідно до Переліку автомобільних доріг загального користування державного значення №2 (60,9 км) (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-12-10-019678-a ), за результатами якої укладено договір 09/25 від 07.02.2025 р., а не проведено відміну процедури закупівлі.
2. Відповідно до п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Дана закупівля передбачена планом UA-P-2025-01-20-000512-a з розміром фінансування 528 161 749 грн.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану, однак, Замовником не вносилися зміни у річний план, тому станом на 04.02.2025 р. був відсутній сам факт скорочення видатків на здійснення закупівлі послуг, також станом на 04.02.2025 р. не було належним чином оформлене таке скорочення видатків, а отже рішення Замовника про відміну торгів через скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів і послуг є таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
3. Крім того, відповідно до пп. 1 п. 19 Особливостей , істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Відповідно до 1.12. проекту договору (Додаток №5 до тендерної документації), обсяги закупівлі послуг можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків Замовника.
За таких обставин, Документація та чинне законодавство передбачають можливість внесення змін до договору у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Замовник у власному рішенні: «Протокол №7/2 від 04.02.2025р» та у викладеній інформації на порталі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-20-000519-a про відміну процедури закупівлі так і не зазначив на підставі чого необхідно зменшити обсяги видатків, а також не надав документального підтвердження самого скорочення обсягу таких видатків.
На нашу думку, рішення щодо відміни відкритих торгів з особливостями є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що Замовник не обґрунтував, не надав пояснень та документально не підтвердив, які саме порушення виникли у відповідності до пп. 3 п.50 Особливостей «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень»;
Неправомірна відміна процедури закупівлі позбавила нас можливості взяти участь в закупівлі та стати переможцем у даній процедурі закупівлі, чим порушено наші права та законні інтереси .
З даних підстав наявна практика колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладена у рішеннях, а саме: РІШЕННЯ №7791-р/пк-пз від 01.05.2024 р., РІШЕННЯ № 14997-р/пк-пз від 09.09.2024 р., РІШЕННЯ №1094-р/пк-пз від 24.01.2025 р., яка підтверджує неправомірні дії Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)